Nee, 2 juni.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.quote:
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Brief sturen dat je gewoon betaald hebt en nakoming van de overeenkomst eisen.
Ticktmaster is de verkoper, dat die gezeik hebben met klarna lossen ze zelf maar op.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ticketmaster. Het is jouw zaak niet met wie je betaald hebt want TM schakelt hen inquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En wie moet ik hebben dan, Klarna of Ticketmaster?
Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Desnoods inderdaad met een betaalbewijs
D'r geld terugkrijgen hooguitquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Ja natuurlijk kun je daar iets mee. Is dat concert al geweest?
Dat lijkt me wel het minimale, ja.quote:
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.quote:
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Ze kunnen geen kaarten vergeven die er niet meer zijn inmiddels. Het zijn ook nog eens speciale rolstoeltickets, niet zomaar een stoeltje op rij 34a die misschien nog te vergeven valt.
Ticketmaster heeft zich natuurlijk ook ingedekt in hun AV:
"Mocht Ticketmaster in het kader van haar overige verplichtingen aan Koper aansprakelijk zijn, is de aansprakelijkheid van Ticketmaster wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming, dan wel wegens onrechtmatige daad, beperkt tot vergoeding van directe schade tot ten hoogste het bedrag dat voor de Tickets aan Koper in rekening is of kan worden gebracht, tenzij de schade het gevolg is van opzet en/of grove schuld van Ticketmaster of haar ondergeschikten. "
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:52 schreef Fer het volgende:
De een koopt het en de ander betaalt het, lijkt me wel voldoende voor Klarna om de fraudedetectie te triggeren.
Ja mooi, niet jou probleem natuurlijk. Ik zou met die AV in deze context zelf wel naar de onredelijk bezwarendheid durven als dit niet onder grove schuld valt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dan zouden ze dat moeten zeggen, maar zij zeggen dat ze het letterlijk bij iedereen hebben gedaan, uit voorzorg, omdat ticketmaster gehackt is geweest.
Beide zelfde achternaam, overigens.
Daarvoor moet je bij klarna zijnquote:Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder
Ja, daar was ik.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij klarna zijn
Klopt, dan had mijn zusje d'r gehandicaptenvervoer moeten kopen, helemaal die kant op en had ze daar mooi gestaan. Of nou ja, gezeten.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef _serial_ het volgende:
Mooi gevalletje kastje muur wel ... Raar dat er her en der geen communicatie mist tussen jou en Klarna.
Als je niet in je account had gekeken bij TicketMaster had je nooit geweten dat je tickets geannuleerd waren. Dat had nog vervelender geweest.
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
rücksichtslos alles wat via een betaalmethode is betaald eruit knikkeren lijkt me daar wel onder vallen eerlijk gezegd.
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:34 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eigenlijk, Klarna is bij wet verplicht - regels en richtlijnen op te stellen en uit te voeren - om fraude te detecteren en te voorkomen.De acties die zij daarvoor uitvoert, ook wanneer deze achteraf onterecht blijken te zijn, kan je in mijn ogen niet als grove nalatigheid zien.
Uiteraard moet ze bij het annuleren van de betaling wel de benadeelde partij waarvan het geld van de rekening is afgeschreven, het geld retour sturen.
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is geen fraudedectectie uitgevoerd he? Alles is als fraude aangemerkt...
Maar dat is toch niet aan de orde? Klarna zegt dat ze ALLE betalingen bij voorbaat hebben geannuleerd omdat ticketmaster gehackt is geweest. Dat is geen check of iets, dat is rambam iedereen en alles annuleren want er was ooit een hacker.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).
Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
Ik zou het met je eens zijn als het gaat om een foute signalering. Wat ik er echter van begrijp is er iets misgegaan bij Klara waardoor ze alle betalingen (van iedereen) in een bepaalde periode als frauduleus hebben aangemerkt. Dat vind ik grove nalatigheid. Dan miet je ze maar met de hand langslopen oid.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:56 schreef snabbi het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd durf ik mijn hand niet in het vuur te steken over hoe het hier verloopt. Wel vermoed ik dat er ergens een geautomatiseerd script zo'n betaling er uit spuugt, bijvoorbeeld omdat de naam niet volledig overeenkomt (Ik lees bij TS iets over dat zij kaarten besteld, zodat haar zus kan laten betalen?). Het vlaggen van die betalingen is sowieso wel fraudedetectie en vermoedelijk vanwege het vermoeden op identiteitsfraude (nog even los van of het ook fraude is).
Linksom of rechtsom, ze zijn verplicht die checks uit te voeren. Ook als dat leidt tot het blokkeren van een legitieme betaling. Dat is in mijn ogen echt wel iets anders dan grove nalatigheid.
Als het zo is dat je bewust een groep klanten die helemaal niks verkeerd hebben gedaan de toegang mag ontzeggen en je AV beschermen je daartegen dan is dat deel van de AV wat mij betreft onredelijk bezwarend.quote:Op donderdag 21 februari 2019 23:50 schreef snabbi het volgende:
Zoals ik het lees hebben ze alle betalingen in de richting van ticketmaster gevlagd/gestopt alsmede dat ze daar een aanleiding toe hebben gezien.
Hier een hypothetische uitleg voor Klarna.
- Ticketmaster is gehacked.
- Credentials van mensen met een ticketmaster account zijn gestolen
- Credentials worden op andere locaties geprobeerd
- Geld via die andere locaties wordt ontvreemd / niet aangetoond dat de rechtmatige eigenaar de initiatie heeft gedaan.
Dunno of zoiets speelt. Weet ook zeker niet of de medewerkers die wij als consumenten te spreken krijgen uberhaupt weten wat ze zeggen. Grove nalatigheid is mijn ogen sowieso wat anders dan een bewust uitgevoerde handeling.
Stond die rekening al open voordat jij deze nieuwe kaartjes wou gaan bestellen?quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Valerie. het volgende:
Ze willen de fraudemarkering die ik nu heb ook trouwens pas verwijderen zodra ik een openstaande klarna-rekening, die hier helemaal los van staat, heb voldaan. Vind ik ook bijzonder
Nope.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stond die rekening al open voordat jij deze nieuwe kaartjes wou gaan bestellen?
Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:39 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het maar een vreemd verhaal, iets klopt er niet. Maar ik kan de vinger er niet goed opleggen.
Ik bedoelde niet zozeer van de zijde van TSquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.
Ik denk dat ze gewoon mijn betaling kwijt zijn geraakt, en ondanks contact met bewijs mijn tickets alsnog hebben laten annuleren. Waarom ze zo'n bijzonder verhaal ervan maken is mij ook een raadsel.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 07:39 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het maar een vreemd verhaal, iets klopt er niet. Maar ik kan de vinger er niet goed opleggen.
Jeetje, dom en vreemd zelfsquote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Nou ja, het is sowieso een beetje dom/vreemd om er maar vanuit te gaan dat alles geregeld is als je niets meer hoort.
Als het verhaal al waar is, weet de klant het alleen als zij bij ticketmaster zelf op hun account kijken en daar tickets missen. Maar ik gok dat niet veel mensen dat doen want je hebt je tickets al in de mail.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:23 schreef snabbi het volgende:
Als er zoveel betalingen geannuleerd zijn, moeten er toch meerdere klachten rondzwerven. Ik deed even een google op dat en zie wel dat er een paar klachten-sites zijn waar de klantenservice zeer actief de reputatie aan het managen is. Misschien is een post op zo'n klachten-site een goede strategie om hun iets meer actie te laten ondernemen.
Ik bedoel vooral, als je door Klarna van het kastje naar de muur gestuurd wordt: laat dan een reactie achter op zo'n site als klacht.nl waar hun webcare team redelijk actief is hun reputatie te managen. Scheelt jou iets meer gedoe.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Als het verhaal al waar is, weet de klant het alleen als zij bij ticketmaster zelf op hun account kijken en daar tickets missen. Maar ik gok dat niet veel mensen dat doen want je hebt je tickets al in de mail.
Snap ik, ik reageerde alleen even op de eerste zin.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:47 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral, als je door Klarna van het kastje naar de muur gestuurd wordt: laat dan een reactie achter op zo'n site als klacht.nl waar hun webcare team redelijk actief is hun reputatie te managen. Scheelt jou iets meer gedoe.
Meteen weer op gereageerd met alle bewijzen en info. En nu dit dus.quote:Beste Valerie.
U heeft ons eerder laten weten dat u de bestelling bij Ticketmaster BV al had betaald. Daarom hebben we bijbehorende factuurnummer destijds gepauzeerd.
Als het nog niet is opgelost en u graag wil dat wij dit verder onderzoeken, kom dan uiterlijk 22-01-2019 bij ons terug met een betalingsbevestiging. Zorg ervoor dat hierop de volgende gegevens zichtbaar zijn:
Bedrag
Datum overschrijving
IBAN en naam rekeninghouder
Omschrijving bij de betaling
IBAN en naam begunstigde
Ontvangen we de betalingsbevestiging niet op tijd, gaan we ervan uit dat u het samen met Ticketmaster BV heeft opgelost en sturen we u de factuur opnieuw toe. U kunt ook inloggen op klarna.nl of in de app voor de betalingsgegevens.
Geen idee, ik blijf denken dat ze mijn betaling hebben misplaatst en nu met een lulverhaal komen. Ze wil mijn geld ook nog niet terugstorten, want dat is op een andere factuur terechtgekomen volgens haar en die gaan ze eerst zoeken. Echt, hoezo. Geef mij mijn geld en ga lekker in je eigen tijd op zoek.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:12 schreef Postbus100 het volgende:
Heeft het hier mee te maken?
Nieuwe methode cybercriminelen: hacken van bestelformulier webshop - https://nos.nl/l/2272860
Ik verdenk ze er al jaren er van dat ze zelf tickets achter houden (of in jouw geval terug trekken) om ze voor het volle pond te verkopen op hun eigen TicketSwap.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:08 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ja, heb ook gewoon de iNG-betaling pdf meermaals aan ze laten zien.
Het is ook een achterlijk verhaal, waarschijnlijk hebben ze gewoon iets stoms gedaan met mijn betaling en nu zo'n verhaal verzinnen. Ik hoop dat ze het verzinnen, anders zijn ze echt incompetent.
Oh echt geen idee. Ik kom daar alleen soms om kaarten voor mijn vader te cadeau te doen, of ik moet dus iets voor m'n gehandicapte zusje doen. Ben daar verder helemaal niet in thuis.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 09:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik verdenk ze er al jaren er van dat ze zelf tickets achter houden (of in jouw geval terug trekken) om ze voor het volle pond te verkopen op hun eigen TicketSwap.
Toen Adele zou komen en die kaartjes uitverkocht waren stonden ze binnen 2 minuten al op TicketSwap, zo snel konden mensen vanuit hun email nog niet eens die tickets ontvangen hebben.
Maar goed is speculatie en heb je zelf geen zak aan maar dit valt me wel erg op.
Fijn om te lezen dat er nog een soort van goed einde aan zit, al zit je dus nog met die fraudemarkering aan je account. Als ik jou was zou ik klarna gewoon gedag zeggen, onbetrouwbare zooi daar, die zou ik niet met mijn geld vertrouwen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 10:54 schreef Valerie. het volgende:
Heb mijn geld van Klarna nog niet terug, maar ticketmaster heeft toch nog via mojo twee kaarten kunnen regelen. Kan 1 niet mee, maar iig kunnen zusje en tante wel![]()
Uiteeeeeindelijk vertelde Klarna na lang aandringen dat mijn aankoop fraude kreeg doordat het leek op recente aankopen waarbij misbruik werd gepleegd. Nog steeds een kutverhaal, en hang er steeds een uur voor aan de telefoon![]()
Zij zei dat mijn aankoop 1 minuut later of zo al geannuleerd was, dus waarom ze weken later nog om mijn geld zeurden, dat ze al hadden. Who knows.
Eenzijdige klachtquote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Media inschakelen. Waaronder Social Media. Laat het ze maar voelen.
Nee, Klarna hoeft van mij niet meerquote:Op vrijdag 8 maart 2019 11:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat er nog een soort van goed einde aan zit, al zit je dus nog met die fraudemarkering aan je account. Als ik jou was zou ik klarna gewoon gedag zeggen, onbetrouwbare zooi daar, die zou ik niet met mijn geld vertrouwen.
Met mijn account gedaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:02 schreef Fer het volgende:
Moet je zusje niet aan de bel trekken, het is immers haar betaling, die teruggestort moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |