Ja, is dat hoe borg gedefinieerd wordt? Dan klinkt het logischquote:Op donderdag 21 februari 2019 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je de originele pas teruggeeft, krijg je de ¤50 terug.
Andere discussie, maar het is niet een fitnesspas ofzo, ook voor toegang kantine enzo.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef koemleit het volgende:
50 euro borg voor een pas?? Hoe de fucking dan?
Hoe wil je het anders definiëren?quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef Nyota het volgende:
Ja, is dat hoe borg gedefinieerd wordt? Dan klinkt het logisch.
Ik vraag het niet voor niets toch. Van VanDale word ik niet veel wijzer. Daarnaast staat er vaak bij sleutelgeld dat je het weer terugkrijgt bij inlevering. Niet specifiek dat dat de originele versie moet zijn. (zoals bv bij huur woning)quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders definiëren?
Borg is doorgaans een een garantie of het bedrag dat nodig is voor vervanging. Als TS heeft moeten betalen voor de nieuwe pas dan zou de borg gewoon terug moeten worden gestort. Tenzij er bij het aanvragen van de nieuwe pas duidelijk is gemaakt dat dit 50 euro zou kosten waarvan TS er 20 bij moest leggen en er 30 uit de borg betaald zou worden.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders definiëren?
Er is bij die club helemaal niks vastgelegd, dus dat leest ook lekker na ergens ofzo… NOT. Maar wat je zegt zou inderdaad soort van logisch klinken, maar voor deze club zeker rocket science. En zeker niet gecommuniceerd…quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Borg is doorgaans een een garantie of het bedrag dat nodig is voor vervanging. Als TS heeft moeten betalen voor de nieuwe pas dan zou de borg gewoon terug moeten worden gestort. Tenzij er bij het aanvragen van de nieuwe pas duidelijk is gemaakt dat dit 50 euro zou kosten waarvan TS er 20 bij moest leggen en er 30 uit de borg betaald zou worden.
Zo niet, dan heeft TS imho recht op 50 euro retour.
daar heeft ie 20 euro voor moeten betalenquote:Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef Peejtur het volgende:
Je bent de originele pas toch verloren? Daar was die 50 voor lijkt me.
Nee want dat was van de vervangende pas. De originele pas is hij kwijt. Maar hey wie ben ik?quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:38 schreef bonke het volgende:
[..]
daar heeft ie 20 euro voor moeten betalen
hij levert de pas weer in dus zou 50 euro terug moeten krijgen ipv 20
Nee, hij betaalt 20 euro voor de vervangende pas en die kreeg hij terug bij het inleveren daarvan. De originele kostte 50 euro en die heeft hij niet teruggegeven.quote:Op donderdag 21 februari 2019 17:38 schreef bonke het volgende:
[..]
daar heeft ie 20 euro voor moeten betalen
hij levert de pas weer in dus zou 50 euro terug moeten krijgen ipv 20
Hoezo lijkt dat je niet? Je hebt het artikel waarvoor je de borg betaald hebt ingeleverd. Gewoon ingebrekestelling de deur uit doen als ze het niet doen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:42 schreef Nyota het volgende:
Eenduidig is het iig niet. Want waarom kost een vervangende pas dan slechts 20?
En wat krijg je dan terug als je je oude pas weer vindt? 70? Lijkt me ook niet.
De definitie van de borg is iig niet duidelijk, ook niet duidelijk gecommuniceerd of vastgelegd.
Dat zeg ik, het is niet eenduidig. Want ze kunnen ook stellen dat een deel van het bedrag gebruikt moet worden als handelingskosten ofzo ivm vervangende pas (hoewel dat geen ruk voorstelt). Het duidelijk vastleggen doen ze iig niet, maar dat was met wel meer dingen dat ik ze moest vertellen hoe het zat...quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Hoezo lijkt dat je niet? Je hebt het artikel waarvoor je de borg betaald hebt ingeleverd. Gewoon ingebrekestelling de deur uit doen als ze het niet doen.
In dat geval, als de voorwaarden niet zeggen waarom ze het inhouden, in gebreke stellen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 18:50 schreef Nyota het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het is niet eenduidig. Want ze kunnen ook stellen dat een deel van het bedrag gebruikt moet worden als handelingskosten ofzo ivm vervangende pas (hoewel dat geen ruk voorstelt). Het duidelijk vastleggen doen ze iig niet, maar dat was met wel meer dingen dat ik ze moest vertellen hoe het zat...
Ik heb ze eerst maar eens een mail gestuurd met de vraagquote:Op donderdag 21 februari 2019 18:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
In dat geval, als de voorwaarden niet zeggen waarom ze het inhouden, in gebreke stellen.
Dat dus, goed omschreven.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Borg is doorgaans een een garantie of het bedrag dat nodig is voor vervanging. Als TS heeft moeten betalen voor de nieuwe pas dan zou de borg gewoon terug moeten worden gestort. Tenzij er bij het aanvragen van de nieuwe pas duidelijk is gemaakt dat dit 50 euro zou kosten waarvan TS er 20 bij moest leggen en er 30 uit de borg betaald zou worden.
Zo niet, dan heeft TS imho recht op 50 euro retour.
Ik volg jequote:Op donderdag 21 februari 2019 23:13 schreef Peter het volgende:
Voor de originele pas heb je 50 euro borg betaald, die lever je niet in, dus die ben je kwijt.
Je hebt een tweede pas aangevraagd en daarvoor 20 euro borg betaald, die pas lever je in en je krijgt die 20 euro terug.
Tenzij de borg voor iets anders is dan de pas, of men bij de tweede pas vertelde dat je de eerste niet meer in hoef te leveren, klopt het volgens mij wat ze doen.
Maar het is wel vreemd dat er niets op papier staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |