abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185148348
Hi,

Ooit betaalde ik bij een sportvereniging borg voor een toegangspas van 50 euro. Een keer ben ik de pas verloren en heb toen een vervangende pas aangevraagd, wat me 20 euro kostte.

Inmiddels heb ik opgezegd en borg teruggestort gekregen. Ze hebben 20 euro overgemaakt. Ik zit hier nu al een tijdje over na te denken: had ik niet gewoon de volledige borg van 50 euro terug moeten krijgen, juist ook omdat ik gewoon betaald heb voor de vervangende pas?

Any thoughts?
pi_185148388
Als je de originele pas teruggeeft, krijg je de ¤50 terug.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185148403
50 euro borg voor een pas?? Hoe de fucking dan?
pi_185148415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je de originele pas teruggeeft, krijg je de ¤50 terug.
Ja, is dat hoe borg gedefinieerd wordt? Dan klinkt het logisch :).
Maar als ik dus van een huurhuis 1 sleutel verlies en zelf 1 duplicaat laat maken en daarna bij opzeggen gewoon 2 sleutel inlever, niks aan de hand toch?
pi_185148432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef koemleit het volgende:
50 euro borg voor een pas?? Hoe de fucking dan?
Andere discussie, maar het is niet een fitnesspas ofzo, ook voor toegang kantine enzo.
pi_185148510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:34 schreef Nyota het volgende:
Ja, is dat hoe borg gedefinieerd wordt? Dan klinkt het logisch :).
Hoe wil je het anders definiëren?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185148598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vraag het niet voor niets toch. Van VanDale word ik niet veel wijzer. Daarnaast staat er vaak bij sleutelgeld dat je het weer terugkrijgt bij inlevering. Niet specifiek dat dat de originele versie moet zijn. (zoals bv bij huur woning)
  Redactie Frontpage donderdag 21 februari 2019 @ 15:44:17 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185148629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Borg is doorgaans een een garantie of het bedrag dat nodig is voor vervanging. Als TS heeft moeten betalen voor de nieuwe pas dan zou de borg gewoon terug moeten worden gestort. Tenzij er bij het aanvragen van de nieuwe pas duidelijk is gemaakt dat dit 50 euro zou kosten waarvan TS er 20 bij moest leggen en er 30 uit de borg betaald zou worden.

Zo niet, dan heeft TS imho recht op 50 euro retour.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185148740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Borg is doorgaans een een garantie of het bedrag dat nodig is voor vervanging. Als TS heeft moeten betalen voor de nieuwe pas dan zou de borg gewoon terug moeten worden gestort. Tenzij er bij het aanvragen van de nieuwe pas duidelijk is gemaakt dat dit 50 euro zou kosten waarvan TS er 20 bij moest leggen en er 30 uit de borg betaald zou worden.

Er is bij die club helemaal niks vastgelegd, dus dat leest ook lekker na ergens ofzo… NOT. Maar wat je zegt zou inderdaad soort van logisch klinken, maar voor deze club zeker rocket science. En zeker niet gecommuniceerd…

Ik heb ze ook een mail gestuurd, maar vermoed dat ik er geen antwoord op ga krijgen. Dus tussentijds maar even zelf wat meer uitzoeken.

Thx.
pi_185150670
Je bent de originele pas toch verloren? Daar was die 50 voor lijkt me.
pi_185150919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:29 schreef Peejtur het volgende:
Je bent de originele pas toch verloren? Daar was die 50 voor lijkt me.
daar heeft ie 20 euro voor moeten betalen
hij levert de pas weer in dus zou 50 euro terug moeten krijgen ipv 20
pies on joe toe
pi_185151800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:38 schreef bonke het volgende:

[..]

Nee want dat was van de vervangende pas. De originele pas is hij kwijt. Maar hey wie ben ik? :P
pi_185152025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:38 schreef bonke het volgende:

[..]

Nee, hij betaalt 20 euro voor de vervangende pas en die kreeg hij terug bij het inleveren daarvan. De originele kostte 50 euro en die heeft hij niet teruggegeven.
pi_185152334
Eenduidig is het iig niet. Want waarom kost een vervangende pas dan slechts 20?

En wat krijg je dan terug als je je oude pas weer vindt? 70? Lijkt me ook niet.

De definitie van de borg is iig niet duidelijk, ook niet duidelijk gecommuniceerd of vastgelegd.
pi_185152429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:42 schreef Nyota het volgende:
Eenduidig is het iig niet. Want waarom kost een vervangende pas dan slechts 20?

En wat krijg je dan terug als je je oude pas weer vindt? 70? Lijkt me ook niet.

De definitie van de borg is iig niet duidelijk, ook niet duidelijk gecommuniceerd of vastgelegd.
Hoezo lijkt dat je niet? Je hebt het artikel waarvoor je de borg betaald hebt ingeleverd. Gewoon ingebrekestelling de deur uit doen als ze het niet doen.
pi_185152504
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hoezo lijkt dat je niet? Je hebt het artikel waarvoor je de borg betaald hebt ingeleverd. Gewoon ingebrekestelling de deur uit doen als ze het niet doen.
Dat zeg ik, het is niet eenduidig. Want ze kunnen ook stellen dat een deel van het bedrag gebruikt moet worden als handelingskosten ofzo ivm vervangende pas (hoewel dat geen ruk voorstelt). Het duidelijk vastleggen doen ze iig niet, maar dat was met wel meer dingen dat ik ze moest vertellen hoe het zat... :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Nyota op 21-02-2019 18:51:28 (wat vergeten) ]
pi_185152537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:50 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat zeg ik, het is niet eenduidig. Want ze kunnen ook stellen dat een deel van het bedrag gebruikt moet worden als handelingskosten ofzo ivm vervangende pas (hoewel dat geen ruk voorstelt). Het duidelijk vastleggen doen ze iig niet, maar dat was met wel meer dingen dat ik ze moest vertellen hoe het zat... :')
In dat geval, als de voorwaarden niet zeggen waarom ze het inhouden, in gebreke stellen.
pi_185152702
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In dat geval, als de voorwaarden niet zeggen waarom ze het inhouden, in gebreke stellen.
Ik heb ze eerst maar eens een mail gestuurd met de vraag :) Ben benieuwd.

Ben ooit nog tijdjes KasCo geweest daar, ken de bende :')
pi_185155440
Ik zou zeggen dat je 30 euro terug moet krijgen
  Redactie Frontpage donderdag 21 februari 2019 @ 21:11:49 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_185156906
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat dus, goed omschreven.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185160531
Voor de originele pas heb je 50 euro borg betaald, die lever je niet in, dus die ben je kwijt.
Je hebt een tweede pas aangevraagd en daarvoor 20 euro borg betaald, die pas lever je in en je krijgt die 20 euro terug.

Tenzij de borg voor iets anders is dan de pas, of men bij de tweede pas vertelde dat je de eerste niet meer in hoef te leveren, klopt het volgens mij wat ze doen.

Maar het is wel vreemd dat er niets op papier staat.
dag
pi_185165715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:13 schreef Peter het volgende:
Voor de originele pas heb je 50 euro borg betaald, die lever je niet in, dus die ben je kwijt.
Je hebt een tweede pas aangevraagd en daarvoor 20 euro borg betaald, die pas lever je in en je krijgt die 20 euro terug.

Tenzij de borg voor iets anders is dan de pas, of men bij de tweede pas vertelde dat je de eerste niet meer in hoef te leveren, klopt het volgens mij wat ze doen.

Maar het is wel vreemd dat er niets op papier staat.
Ik volg je :) Ik merk: vraag het aan 5 mensen, 5 zienswijzes...

Dus ik zal ze iig de tip meegeven dit eens duidelijk te omschrijven ergens...
  Official ESF Kreviewer vrijdag 22 februari 2019 @ 10:26:41 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_185165937
Lijkt me zonder duidelijk omschreven regels niet te achterhalen.

Het is raar dat een 2e pas ineens 20 euro is. Als de borg voor een pas 50 euro en die raak je kwijt, ben je 50 euro kwijt.
Een tweede pas zou dan weer 50 euro borg moeten kosten.

Waren de kosten voor de tweede pas puur voor het vervangen, of stond er daadwerkelijk bij dat het weer borg was en waarom was dat ineens 20 euro ipv 50?

Als die voor het vervangen van de pas waren, dan zou je die 50 euro borg terug moeten krijgen.
Als de borgvoorwaarden zijn gewijzigd, ben je die 50 gewoon kwijt.
pi_185166201
Ik kan me best voorstellen dat een tweede pas minder kost. Er zijn immers minder handelingen nodig: geen verificatie van de abonnementshouder bijvoorbeeld. Dat is allemaal al bij de eerste pas gedaan. de digitale versie van de pas was al gemaakt en hoefde dus alleen geprint/gedrukt/ge-weet ik veel wat worden.
pi_185166464
je eerste borg ben je sowieso kwijt, want je hebt die pas immers niet meer.
die 50 euro kun je dus gewoon vergeten in het verhaal.

vervolgens betaal je 20 euro nieuwe borg, dus lijkt het mij logisch om weer 20 euro terug te krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')