abonnement Unibet Coolblue
pi_185166149
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.
De setjes die ze net ergens op de tik weten te tikken. Soms wel grote sets, maar niet vaak en als ze er zijn dan zijn ze binnen enkele uren uitverkocht.
pi_185166156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Je gaat nooit een volledig assortiment lego vinden bij die partijen, alleen de goedkopere setjes.
Heb jij een volledig assortiment nodig wanneer je en kado koopt dan? Ik koop maar 1 kado per keer.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:41:48 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:36 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zo werkt het in de wet niet. Het is de website van Bol.com. Die moeten TOEZICHT houden op hun partners en tijdig ingrijpen. Ze kunnen niet continu verwijzen naar derden.
Ik snap even niet wat een slechte levering te maken heeft met wat de wet voorschrijft. Als een partner gebruik wil maken van DPD, het na 1x niet thuis zijn aflevert bij een afleverpunt en vergeet een retourbon erbij te doen dan levert die partner een slechte service maar is die niet strijdig met de wet.

Als een partner slechte reviews krijgt danwel hele slechte prijzen levert dan grijpt bol.com gewoon in.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:43:11 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166225
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:39 schreef Coppi het volgende:

[..]

Heb jij een volledig assortiment nodig wanneer je en kado koopt dan? Ik koop maar 1 kado per keer.
Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.
pi_185166231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat een slechte levering te maken heeft met wat de wet voorschrijft. Als een partner gebruik wil maken van DPD, het na 1x niet thuis zijn aflevert bij een afleverpunt en vergeet een retourbon erbij te doen dan levert die partner een slechte service maar is die niet strijdig met de wet.

Als een partner slechte reviews krijgt danwel hele slechte prijzen levert dan grijpt bol.com gewoon in.
Dat vergeten van die bon is iets wat stelselmatig plaatsvind. Ook een van de redenen waarom wij 6.000 producten van hun site afgehaald hebben. Bol.com wil cashen, maar geen service bieden aan hun partners etc. Google maar eens op Bol.com en 3de partijen.
pi_185166268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.
Maar mensen die specifieke producten zoeken zijn niet interessant. Daarvan zijn er simpelweg te weinig, anders had een Intertoys nu nog bestaan bijvoorbeeld. Die doelgroep is te klein. De beste doelgroep voor speelgoed is gewoon die klant die snel een cadeau nodig heeft etc.
pi_185166272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben 9 vd 10 op zoek naar een specifiek cadeau of een specifieke lego-set, bij de Kruidvat kan ik er nooit van op aan dat ze een specifiek product hebben. Dan moet je echt net geluk hebben.
Tja dan snap ik het. Dan moet je inderdaad niet bij Kruidvat zijn.
pi_185166287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Tja dan snap ik het. Dan moet je inderdaad niet bij Action zijn.
De snoepafdeling van de Action trouwens _O_
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:47:51 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat vergeten van die bon is iets wat stelselmatig plaatsvind. Ook een van de redenen waarom wij 6.000 producten van hun site afgehaald hebben. Bol.com wil cashen, maar geen service bieden aan hun partners etc. Google maar eens op Bol.com en 3de partijen.
ik zie het probleem niet zo, dan ga je naar de website voor retourinstructies. Die staan per bestelling gewoon genoteerd.

Maar ik begrijp dat bol.com een gevoelige snaar bij jou heeft geraakt in het verleden omdat ze iets niet goed hebben gedaan.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:49:22 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166376
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:45 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar mensen die specifieke producten zoeken zijn niet interessant. Daarvan zijn er simpelweg te weinig, anders had een Intertoys nu nog bestaan bijvoorbeeld. Die doelgroep is te klein. De beste doelgroep voor speelgoed is gewoon die klant die snel een cadeau nodig heeft etc.
In beide gevallen koop ik dus online, 9 vd 10 keer gewoon dezelfde dag nog in huis. Moet raar lopen als dat niet op tijd is.
pi_185166384
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:47 schreef Blik het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet zo, dan ga je naar de website voor retourinstructies. Die staan per bestelling gewoon genoteerd.

Maar ik begrijp dat bol.com een gevoelige snaar bij jou heeft geraakt in het verleden omdat ze iets niet goed hebben gedaan.
Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.
pi_185166565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.
Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 10:58:59 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je begrijpt er blijkbaar niet veel van. Ik probeer het je uit te leggen, maar goed. Het is Bol.com zijn webshop, dus hun moeten er zorg voor dragen dat formulieren en dergelijke gewoon bij de klant terecht komen. Ze houden amper toezicht, want ze willen cashen. Allemaal prima, maar zo werkt het natuurlijk niet. De grootste groep mensen die op Bol koopt zijn de mensen die geen flauw idee hebben dat iets NIET van Bol.com afkomt, maar van een externe partij zoals mijn ouders. Die denken ik bestel bij Bol dus wil ik de service van Bol en terecht.
Nee, ik begrijp er idd niks van. Alsof bol.com van alle pakketjes kan controleren of een partner er een retourbon bij doet. Als partners er een zooitje van maken qua service is dat toch echt met name hun eigen verantwoordelijkheid. UIteindelijk komt dat terug in de reviews en kan bol.com er op acteren door een partner uit te zetten. Maar als mensen er enkel over klagen op een internetforum of op een verjaardag dan kan bol.com daar weinig aan doen

En bol.com is idd keihard aan het cashen op de partners, vorig jaar break-even gedraaid dus echt massa's winst wordt er gepakt
pi_185166645
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:57 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.
Een gemiddelde consument heeft niks te maken met klantenservice en partnerservice. De meeste mensen bestellen bij Bol.com en willen hun service en niet van www.autoonderdelen.be etc. Zeker de wat ouderen hebben geen flauw idee. Retourbon hoort in de doos te zitten en niet in een brievenbus. Bol schuift dit af op de schuld van de partners, maar dit kunnen ze zelf ook regelen (eventueel digitaal). Vergeet niet dat het voor veel mensen niet duidelijk is bij wie ze nu bestellen. Voor ons is dat wel zo, maar niet voor velen anderen. Overigens is een grote meubelzaak ook van Bol af inmiddels las ik ergens (dacht Twinklemagazine).
pi_185166660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp er idd niks van. Alsof bol.com van alle pakketjes kan controleren of een partner er een retourbon bij doet. Als partners er een zooitje van maken qua service is dat toch echt met name hun eigen verantwoordelijkheid. UIteindelijk komt dat terug in de reviews en kan bol.com er op acteren door een partner uit te zetten. Maar als mensen er enkel over klagen op een internetforum of op een verjaardag dan kan bol.com daar weinig aan doen

En bol.com is idd keihard aan het cashen op de partners, vorig jaar break-even gedraaid dus echt massa's winst wordt er gepakt
Ze moeten die pakjes niet controleren, maar zon bon vooruit sturen per post en/of digitaal. Problem solved.
pi_185166725
Heb een jaar gewerkt bij bol en toen hadden we al zo’n 20% marktaandeel (dacht ik) van de online speelgoedomzet en gingen we regelmatig een euro’tje onder BS en intertoys zitten tijdens de feestdagen. Daarnaast werd er veel gekocht door de levermogelijkheden (voor 12u besteld vandaag nog in huis). Op deze manier is intertoys ook ten onder gegaan wat geheel logisch is omdat zij vrijwel niks aan het verder opbouwen van online deden. Gewoon resultaat van falend beleid en geheel terecht dus dat ze failliet zijn gegaan. Zal mij verbazen wie daar nog pap in ziet om het over te nemen.
pi_185166751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:02 schreef bombmannl het volgende:
Heb een jaar gewerkt bij bol en toen hadden we al zo’n 20% marktaandeel (dacht ik) van de online speelgoedomzet en gingen we regelmatig een euro’tje onder BS en intertoys zitten tijdens de feestdagen. Daarnaast werd er veel gekocht door de levermogelijkheden (voor 12u besteld vandaag nog in huis). Op deze manier is intertoys ook ten onder gegaan wat geheel logisch is omdat zij vrijwel niks aan het verder opbouwen van online deden. Gewoon resultaat van falend beleid en geheel terecht dus dat ze failliet zijn gegaan. Zal mij verbazen wie daar nog pap in ziet om het over te nemen.
Zeker heeft dat een rol in het geheel gespeeld, maar vergeet ook Amazon niet. Die zijn echt schandalig goedkoop met LEGO altijd. Grijze import wss.
pi_185166789
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:57 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam jij uit man. Service in dit geval is klantenservice en partnerservice. Over het algemeen lost bol.com klachten heel netjes op. En over die retourbon die niet in de brievenbus komt is schuld van de bezorger van de derde partij en niet van bol. Maar haal jij maar lekker je 6.000 producten van de site, een platform als bol.com is uitermate geschikt om producten op aan te bieden. Plaza-partners worden tevens gescreend indien er overtredingen plaatsvinden wordt er met gele en rode kaarten gewerkt dus lul a.u.b. niet uit je nek.
Als zaken niet goed gedaan worden door de Bol-partners dan is het toch slecht gesteld met de service als ik bij Bol.com bestel. Mij als consument maakt het niets uit hoe het er bij Bol achter de schermen aan toegaat als ik maar mijn product en bijbehorende service krijg. Als bestellen bij Bol.com voor mij betekend dat ik mijn spullen aan de andere kant van de stad moet ophalen en moeite moet gaan doen om op mijn werk retourformulieren uit te gaan printen dan heeft Bol voor mij afgedaan.
pi_185166806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:02 schreef bombmannl het volgende:
Heb een jaar gewerkt bij bol en toen hadden we al zo’n 20% marktaandeel (dacht ik) van de online speelgoedomzet en gingen we regelmatig een euro’tje onder BS en intertoys zitten tijdens de feestdagen. Daarnaast werd er veel gekocht door de levermogelijkheden (voor 12u besteld vandaag nog in huis). Op deze manier is intertoys ook ten onder gegaan wat geheel logisch is omdat zij vrijwel niks aan het verder opbouwen van online deden. Gewoon resultaat van falend beleid en geheel terecht dus dat ze failliet zijn gegaan. Zal mij verbazen wie daar nog pap in ziet om het over te nemen.
Overigens is het natuurlijk ook zo dat een grote groep mensen het geld maar 1 x kan uitgeven. Het dagelijkse leven is duurder geworden en men houd minder over. Logisch gevolg > zoeken naar goedkoopste aanbieder en vice versa.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:07:35 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een gemiddelde consument heeft niks te maken met klantenservice en partnerservice. De meeste mensen bestellen bij Bol.com en willen hun service en niet van www.autoonderdelen.be etc. Zeker de wat ouderen hebben geen flauw idee. Retourbon hoort in de doos te zitten en niet in een brievenbus. Bol schuift dit af op de schuld van de partners, maar dit kunnen ze zelf ook regelen (eventueel digitaal). Vergeet niet dat het voor veel mensen niet duidelijk is bij wie ze nu bestellen. Voor ons is dat wel zo, maar niet voor velen anderen. Overigens is een grote meubelzaak ook van Bol af inmiddels las ik ergens (dacht Twinklemagazine).
Die retourbonnen krijg je gewoon als je je product retour aanmeld op de site, dus ik snap het probleem echt niet.
pi_185166876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Die retourbonnen krijg je gewoon als je je product retour aanmeld op de site, dus ik snap het probleem echt niet.
Horen gewoon in de doos te zitten zoals goede service betaamt. Op Amazon is het verplicht. 1 x niet doen? Meteen 7 dagen schorsing. Amazon stuurt ze zelf wel na. Nogmaals Bol zijn site dus hun moeten daarop inspelen en uiteraard kunnen ze niet elke doos controleren, maar regel het dan zelf.

Als je op Zalando iets koopt krijg je ook direct een bon in de doos en dergelijke. Zo hoort het ook, voor het geval dat zeg maar.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:10:48 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_185166912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:05 schreef Coppi het volgende:

[..]

Als zaken niet goed gedaan worden door de Bol-partners dan is het toch slecht gesteld met de service als ik bij Bol.com bestel. Mij als consument maakt het niets uit hoe het er bij Bol achter de schermen aan toegaat als ik maar mijn product en bijbehorende service krijg. Als bestellen bij Bol.com voor mij betekend dat ik mijn spullen aan de andere kant van de stad moet ophalen en moeite moet gaan doen om op mijn werk retourformulieren uit te gaan printen dan heeft Bol voor mij afgedaan.
Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.

En ook als het wel via bol.com loopt kan je pakketje bij een servicepunt terecht komen als je niet thuis bent. En datzelfde geldt voor iedere andere logistieke dienstverlener die langskomt, dus ook van bijvoorbeeld Amazon
pi_185166931
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.

En ook als het wel via bol.com loopt kan je pakketje bij een servicepunt terecht komen als je niet thuis bent. En datzelfde geldt voor iedere andere logistieke dienstverlener die langskomt, dus ook van bijvoorbeeld Amazon
Uiteraard, maar het is ook een keuze van Bol.com om zo'n platform te hebben waar externe verkopers hun spullen kunnen aanbieden. Niemand verplicht Bol dit te doen.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:15:00 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_185167003
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Horen gewoon in de doos te zitten zoals goede service betaamt. Op Amazon is het verplicht. 1 x niet doen? Meteen 7 dagen schorsing. Amazon stuurt ze zelf wel na. Nogmaals Bol zijn site dus hun moeten daarop inspelen en uiteraard kunnen ze niet elke doos controleren, maar regel het dan zelf.

Als je op Zalando iets koopt krijg je ook direct een bon in de doos en dergelijke. Zo hoort het ook, voor het geval dat zeg maar.
Dit is al een iets andere toon dan net. Ik wil ook helemaal niet zeggen dat bol.com niks te verbeteren heeft qua service, m.n. richting de partners. Maar de statement dat bol.com de partners aan alle uitknijpt en niks geeft om service is gewoon aantoonbaar onzin. Maar je moet in dit geval ook begrijpen dat Bol.com niet de schaalgrootte heeft van een amazon en dus productinnovaties minder makkelijk kan toevoegen, en daarnaast heeft Amazon ook meer macht en die kunnen dus makkelijker dingen doorduwen.

Amazon loopt qua platform een aantal jaar voor op Bol.com, maar dat wil niet zeggen dat bol.com een slechte propositie heeft, zich niks aantrekt van regels en het maar allemaal moet regelen. Dat lijkt me iets makkelijker gezegd dan gedaan
pi_185167006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Bol.com kan natuurlijk niet dicteren hoe jij je product krijgt, zeker niet als de partner er zelf voor kiest om de verzending voor zijn rekening te nemen. Dat partners de logistieke dienst van bol.com niet afnemen is een keuze van de partner.

En ook als het wel via bol.com loopt kan je pakketje bij een servicepunt terecht komen als je niet thuis bent. En datzelfde geldt voor iedere andere logistieke dienstverlener die langskomt, dus ook van bijvoorbeeld Amazon
En omdat Bol.com het niet kan dicteren is de service die ik krijg de laatste 2 jaar verslechterd. Daarom gebruik ik tegenwoordig steeds meer Coolblue en andere sites die de service wel kunnen garanderen. Bol.com lijkt tegenwoordig steeds meer op Marktplaats, je moet maar net geluk hebben dat je een betrouwbare verkoper vindt die zijn zaakjes voor elkaar heeft. Bij tweedehands spulletjes vind ik een missertje op zijn tijd niet erg, maar bij nieuw vind ik dat niet acceptabel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')