Waarom een kennis gelijk zelf gaan kijken waarom zou deze niet/geen interesse in het pand kunnen hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:36 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt altijd een kennis vermomd al geinteresseerde koper langs sturen om het eens te bekijken.
Het is een 100% rechte muur.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:36 schreef john2406 het volgende:
Staat deze muur boven die andere, onder deze 100% niet maar 50% op je eigenhelft?
Waarom zouden ze van het onderste stuk dan 50% eigenaar zijn en van het bovenste stuk niet?quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:56 schreef FF het volgende:
[..]
Het is een 100% rechte muur.
Op de linker foto zie je dat de rechtermuur (de mijne) van onder naar boven doorlopen.
De linker muur (buurman) staat iets ingesprongen waardoor duidelijk te zien is dat het 1 buitenmuur is.
Op de rechterfoto zie je de bevestigingen in de muur zelf.
[ afbeelding ]
V.w.b. bekijken. De foto is best wel duidelijk
(en dan heb ik het maar even niet over de schutting, die geeft denk ik minder trekspanning dan de schroefogen)
Meid wat errug, gaatjes in een muur die je toch niet ziet.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:56 schreef FF het volgende:
[..]
Het is een 100% rechte muur.
Op de linker foto zie je dat de rechtermuur (de mijne) van onder naar boven doorlopen.
De linker muur (buurman) staat iets ingesprongen waardoor duidelijk te zien is dat het 1 buitenmuur is.
Op de rechterfoto zie je de bevestigingen in de muur zelf.
[ afbeelding ]
V.w.b. bekijken. De foto is best wel duidelijk
(en dan heb ik het maar even niet over de schutting, die geeft denk ik minder trekspanning dan de schroefogen)
Doet er niet toe, als zijn eigendom heeft men er niks aan verloren, wat is het volgende een laagje verf?quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:09 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Meid wat errug, gaatjes in een muur die je toch niet ziet.
Komop zeg, zon muur kan 50kg trekgewicht met gemak hebben
Dat is de wet.quote:Op woensdag 20 februari 2019 19:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze van het onderste stuk dan 50% eigenaar zijn en van het bovenste stuk niet?
Wat de schutting betreft enig idee hoe sterk wind kan zijn?
50 kg trekgewicht? Als een volwassen man zich op een hangmat laat vallen zit er een hogere piekbelasting op.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:09 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Meid wat errug, gaatjes in een muur die je toch niet ziet.
Komop zeg, zon muur kan 50kg trekgewicht met gemak hebben
Een zonnescherm wat uitgedraaid hangt en wind vangt heeft een veel grotere trekkracht en piekbelastingquote:Op woensdag 20 februari 2019 20:26 schreef FF het volgende:
[..]
50 kg trekgewicht? Als een volwassen man zich op een hangmat laat vallen zit er een hogere piekbelasting op.
Je vergeet echter dat bakstenen kunnen scheuren als er gaten in zitten (helaas ervaring), ook voegen zijn onderhevig aan weersinvloeden. Vooral in onze wijk waar al meerdere huizenblokken compleet opnieuw gevoegd zijn (lang leven de experimenten uit de jaren '70).
Het gaat mij ook niet om de gaatjes zelf, maar over de evt. gevolgen als er schade komt.
De wet was 30 cm brandwerend, dat zou inhouden dat deze naast je muur een andere muur getrokken heeft, evt met isolatie ertussen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:23 schreef FF het volgende:
[..]
Dat is de wet.
Een buitenmuur is altijd voor 100% eigendom van de eigenaar van de woning.
Een binnenmuur is altijd voor 50% eigendom van beide woningeigenaren.
Dit is gedaan omdat bij schade aan de halve buitenmuur (de buitenzijde dus) de woningeigenaar problemen kan krijgen, bijv. lekkage. Bij schade aan de halve binnenmuur merkt de andere eigenaar hier verder niets van.
Al schilderd de buurman die muur glitterpaars, TS ziet dat niet eenquote:Op woensdag 20 februari 2019 20:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doet er niet toe, als zijn eigendom heeft men er niks aan verloren, wat is het volgende een laagje verf?
Als men dat wil dan laat of zet men maar een eigenmuur.
Als een hangmat een muur schade toe brengt is er iets mis met de brouwkwaliteit van de muur en zou ik me daar druk om maken als ik TS wasquote:De privé-eigendom van een muur brengt echter niet met zich mee dat een buurman geen enkel gebruik mag maken van deze muur. Een eigenaar van een privémuur dient inbreuken op zijn eigendomsrecht toe te staan voor zover hij daardoor geen schade lijdt, niet in zijn eigen gebruiksmogelijkheden wordt beperkt en geen hinder ondervindt.
Wie zegt dat ik het niet toe zou staan, ik neem echter aan dat men ongevraagd gehandeld heeft in deze?quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:36 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Al schilderd de buurman die muur glitterpaars, TS ziet dat niet een(paars mag wel, zwart niet omdat daardoor de muur sneller opwarmt en dat overlast veroorzaakt aan de binnenzijde van de woning)
Maar goed:
Zolang de muur niet beschadigd mag er heel veel, ook gaten boren om een sere aan te bouwen
https://www.rechtenvastgoed.nl/koop/gebruik-van-andermans-muur/
[..]
Als een hangmat een muur schade toe brengt is er iets mis met de brouwkwaliteit van de muur en zou ik me daar druk om maken als ik TS was
Dat weet ik dus uit ervaring.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:32 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Een zonnescherm wat uitgedraaid hangt en wind vangt heeft een veel grotere trekkracht en piekbelasting
Achterom een aanbouw keuken?quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:49 schreef FF het volgende:
[..]
Dat weet ik dus uit ervaring.
De leverancier van het zonnescherm heeft een stuk muur dus moeten repareren en het zonnescherm opnieuw moeten bevestigen.
Daar staat het dus precies.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:36 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Maar goed:
Zolang de muur niet beschadigd mag er heel veel, ook gaten boren om een sere aan te bouwen
https://www.rechtenvastgoed.nl/koop/gebruik-van-andermans-muur/
[..]
Als een hangmat een muur schade toe brengt is er iets mis met de brouwkwaliteit van de muur en zou ik me daar druk om maken als ik TS was
normaal verankeren ze deze deels aan de vloer (indien mogelijk)quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:49 schreef FF het volgende:
[..]
Dat weet ik dus uit ervaring.
De leverancier van het zonnescherm heeft een stuk muur dus moeten repareren en het zonnescherm opnieuw moeten bevestigen.
Sterk net zo hoog, heel sterk een steen van 25 cent dus per stuk.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:58 schreef FF het volgende:
[..]
Nope. Gewoon dezelfde muur (althans bouwstijl, leeftijd, enz.)
Volgens mij staan beide panden van de buren te koop?quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:13 schreef LorneMalvo het volgende:
Als er lekkages van komen heb je nu foto's als bewijs waar het vandaan komt. Voor het overige zou ik dit vooral van elkaar tolereren. Als mijn buurman voor zoiets een brief zou opstellen met wetsartikelen er in dan is een goede relatie in elk geval ver weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |