abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185129041
Hola!

Ik heb een vraagje. Mijn ouders wonen in het centrum van een studentenstad. Zij wonen hier al zo'n 20 jaar met veel plezier. Midden in het centrum wonen heeft natuurlijk zo z'n voor- en nadelen. Mijn ouders zijn in ieder geval wel gewend tegen wat geluid 's middags/'s nachts. Momenteel zitten er denk ik zo'n 6 á 7 studentenhuizen (van Corps tot rustige studenten) in de straat. Allemaal volgens mij al sinds ik er zelf ook nog woonde. Van het ene studentenhuis heb je wat meer last dan van het andere, en dat verschilt per jaar ook weer door verschillende bewoners. Maar goed, deze studentenhuizen grenzen gelukkig niet aan het huis van mijn ouders. Echter, een tijdje geleden is onze buurvrouw overleden. Haar huis is opgekocht door een bekende vastgoedondernemer. Bij het horen van zijn naam kreeg mijn moeder al haar twijfels waardoor ze het in de gaten ging houden. Nu is ze er dus achtergekomen dat deze meneer het huis aan zo'n 12 studenten (onzelfstandig) wil gaan verhuren. Daar zitten mijn ouders dus niet echt op te wachten. Voornamelijk omdat er al zo'n zelfde soort studentenhuis in de straat zit en mijn ouders eigenlijk meer last van hun hebben dan die van het Corps (valt beter afspraken mee te maken blijkbaar). Daarnaast is de waarde mijn ouders huis de afgelopen jaren flink gestegen, en zijn ze bang dat naast het woongenot, ook dit zal verminderen.

Iemand enig idee wat mijn ouders nu het beste zouden kunnen doen? Valt er überhaupt iets tegen te doen? Zo ver ik weet is er nóg geen vergunning verstrekt. Maar mocht dit gebeuren wonen er 12 studenten links van mijn ouders en een corpshuis 3 huizen naar rechts :{
pi_185129147
Even kijken in het bestemmingsplan of ander gemeentelijk beleid in hoeverre kamerverhuur is toegestaan en welke regels daaraan zijn verbonden? (Zelfstandige woonruimte of niet, kamergrootte etc.)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_185129175
Nagaan of er al een vergunning is aangevraagd en zo ja, direct bezwaar indienen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185129478
Zoals hierboven al is gesteld zullen er regels zijn voor dit soort dingen. Vaak moet er een vergunning komen. Wel erg balen voor je ouders. Aan de andere kant ook één van de risico's van het woongebied waar ze voor gekozen hebben.
pi_185129491
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:36 schreef miss_sly het volgende:
Nagaan of er al een vergunning is aangevraagd en zo ja, direct bezwaar indienen.
Dit.

Het is erg belangrijk dat je hier optijd mee bent!

Ik weet trouwens niet met welke argumenten een bezwaar succesvol kan zijn (en of die uitkomst überhaupt reëel is).
pi_185130128
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit.

Het is erg belangrijk dat je hier optijd mee bent!

Ik weet trouwens niet met welke argumenten een bezwaar succesvol kan zijn (en of die uitkomst überhaupt reëel is).
Als de gemeente een beetje balans wil in de wijken, kan het al aanwezig zijn van een aantal studentenhuizen een argument zijn om de vergunning niet toe te kennen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185130134
Oké, bedankt voor jullie antwoorden! :) We houden de vergunningsaanvraag in ieder geval in de gaten. Wellicht dat we maar gewoon binnenkort eens contact met hem zelf opnemen.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:35 schreef essnhills het volgende:
Even kijken in het bestemmingsplan of ander gemeentelijk beleid in hoeverre kamerverhuur is toegestaan en welke regels daaraan zijn verbonden? (Zelfstandige woonruimte of niet, kamergrootte etc.)
Ik ga het eens uitzoeken!

quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:48 schreef LorneMalvo het volgende:
Zoals hierboven al is gesteld zullen er regels zijn voor dit soort dingen. Vaak moet er een vergunning komen. Wel erg balen voor je ouders. Aan de andere kant ook één van de risico's van het woongebied waar ze voor gekozen hebben.
Zeker waar! Zoals ik al zei, het heeft z'n voor- en nadelen he :P
Het hypocriete is ook wel dat mijn broer en ik (bij eventuele erfenis/overname) hetzelfde van plan waren maar dan kleinschaliger (4 studenten/expats/woningdelers). Niet dat we al iets uitgezocht hebben of dit eventueel kan. :P
Een huis met studenten of expats naast mijn ouders is dan ook niet zozeer het probleem. Maar de grootte ervan met de bijbehorende overlast.. tsja..

Bedankt allemaal voor het meedenken in ieder geval! Hopen dat het meevalt straks!
pi_185130149
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als de gemeente een beetje balans wil in de wijken, kan het al aanwezig zijn van een aantal studentenhuizen een argument zijn om de vergunning niet toe te kennen.
Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik eens ergens gelezen heb dat er een aantal huizen tussen moet zitten voordat er weer een studentenhuis mag komen. Nu ben ik al een uurtje op zoek, maar ik heb het nog niet opnieuw kunnen vinden.. :P
  woensdag 20 februari 2019 @ 18:29:28 #9
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_185130295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:19 schreef Mr.ACE het volgende:

[..]

Ik meen mij te kunnen herinneren dat ik eens ergens gelezen heb dat er een aantal huizen tussen moet zitten voordat er weer een studentenhuis mag komen. Nu ben ik al een uurtje op zoek, maar ik heb het nog niet opnieuw kunnen vinden.. :P
Volgens mij is dit per stad verschillend. In Tilburg bijvoorbeeld moet er 50 meter tussen zitten https://www.tilburg.nl/inwoners/vergunningen/kamerverhuur/
pi_185130358
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:29 schreef SailorP het volgende:

[..]

Volgens mij is dit per stad verschillend. In Tilburg bijvoorbeeld moet er 50 meter tussen zitten https://www.tilburg.nl/inwoners/vergunningen/kamerverhuur/
En In andere steden weer een x percentage per straat.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-wil-kamer-a1588101
  woensdag 20 februari 2019 @ 18:41:36 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_185130480
Studentenhuizen en huisjesmelkers, de paria van de studentensteden :r
pi_185131895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:30 schreef Mr.ACE het volgende:
Hola!

Ik heb een vraagje. Mijn ouders wonen in het centrum van een studentenstad. Zij wonen hier al zo'n 20 jaar met veel plezier. Midden in het centrum wonen heeft natuurlijk zo z'n voor- en nadelen. Mijn ouders zijn in ieder geval wel gewend tegen wat geluid 's middags/'s nachts. Momenteel zitten er denk ik zo'n 6 á 7 studentenhuizen (van Corps tot rustige studenten) in de straat. Allemaal volgens mij al sinds ik er zelf ook nog woonde. Van het ene studentenhuis heb je wat meer last dan van het andere, en dat verschilt per jaar ook weer door verschillende bewoners. Maar goed, deze studentenhuizen grenzen gelukkig niet aan het huis van mijn ouders. Echter, een tijdje geleden is onze buurvrouw overleden. Haar huis is opgekocht door een bekende vastgoedondernemer. Bij het horen van zijn naam kreeg mijn moeder al haar twijfels waardoor ze het in de gaten ging houden. Nu is ze er dus achtergekomen dat deze meneer het huis aan zo'n 12 studenten (onzelfstandig) wil gaan verhuren. Daar zitten mijn ouders dus niet echt op te wachten. Voornamelijk omdat er al zo'n zelfde soort studentenhuis in de straat zit en mijn ouders eigenlijk meer last van hun hebben dan die van het Corps (valt beter afspraken mee te maken blijkbaar). Daarnaast is de waarde mijn ouders huis de afgelopen jaren flink gestegen, en zijn ze bang dat naast het woongenot, ook dit zal verminderen.

Iemand enig idee wat mijn ouders nu het beste zouden kunnen doen? Valt er überhaupt iets tegen te doen? Zo ver ik weet is er nóg geen vergunning verstrekt. Maar mocht dit gebeuren wonen er 12 studenten links van mijn ouders en een corpshuis 3 huizen naar rechts :{
Een mattie van me woont bij zijn ouders in een moeraswijk. De woningen om hun woning zijn 2 maanden geleden 'verhuurd' aan studenten die daar de boel afbreken, feestjes houden, fikkies stoken, muziek etc. Zijn ouders overwegen nu om naar het oosten van het land te verhuizen.
pi_185135320
Groningen?
Somebody that I used to know
pi_185140687
https://www.omgevingsalert.nl/app

wellicht dat dat actief is bij jullie, ff instellen dan ;)
pi_185144573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:41 schreef RedFever007 het volgende:
Studentenhuizen en huisjesmelkers, de paria van de studentensteden :r
Genoeg studenten die samenwonen en waar je nooit last van hebt. Misschien bedoel je verenigingshuizen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:56:50 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_185145389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:19 schreef Mr.ACE het volgende:

[..]

Dat is jammer anders hadden je ouders hun pandje ook kunnen verhuren als studentenhuis.
Neem aan dat ze redelijk hypotheek vrij zijn inmiddels?

Zelf hutje op de heide en binnen lopen op de cash van de IBgroep :7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')