abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 februari 2019 @ 11:32:46 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_185232206
jullie stellen me nooit teleur O+
disclaimer
  maandag 25 februari 2019 @ 11:35:23 #102
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185232270
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
jullie stellen me nooit teleur O+
Welkom bij de 'incrowd' :) Loop ze! :s)
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 25 februari 2019 @ 11:46:18 #103
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_185232488
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kunt maar een bepaald aantal 20km+ loopjes doen voordat het verdacht wordt (..)
Tja, dat zal het dan wel zijn. ;)

quote:
Volgens mij sta je er beter voor dan ooit. Dan is het alleen nog zaak om in de laatste maand geen gekke dingen te doen.
Ik denk ook dat ik er beter voor sta dan ooit. Gekke dingen doen... Daar zeg je wat. Ik twijfel nu heel erg over De 20 van Alphen. Ik wil hem sowieso lopen, maar ga ik daar (twee weken voor R'dam-42) voluit, of net iets minder gek, dus zeg op het beoogde M-tempo? En hoeveel interval-trainingen plan ik deze dagen nog in? Ik heb redelijk wat snelle 1km-blokken gedaan, maar niets korter.

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Echt gaaf om te zien hoe goed het nu gaat! Ik kan me herinneren dat je het eind december zat was en jezelf dwong om naar buiten te gaan.
Ik voelde me echt een dood paard met asma. Toegegeven, zo erg was het niet. Maar zo voelde het wel. Een gevoel voor drama waar meer mensen hier zich wel in kunnen vinden geloof ik. :D

quote:
Al zou ik komende week even een stapje terug doen (max 50).
Je kan het aan de week totalen niet zien, maar ik kom net uit een rustige periode. Van vrijdag 15 feburari t/m vrijdag 22 februari (8 dagen dus) liep net 45 kilometer en had ik vier rustdagen. Tijd om weer uit te bouwen dus. :)

quote:
Ik denk nu dat je echt kans maakt op een sub3. Als het weer meezit, als de vorm meezit, als er de komende weken niets misgaat... ik weet het.
We gaan het zien. Voorlopig ben ik vooral bezig met volume kweken en snelheid behouden. We zien wel waar dat over 40 nachtjes slapen op uitdraait.

quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 09:12 schreef Quoi het volgende:
En Corniel ook al een rijzende ster. Erg benieuwd naar je marathon.
Volgens mij is het vooral grijzend. Ik ben ook wel benieuwd. Al toont het vooral aan dat ik geen ruggengraat heb, want ik heb meerdere keren bezworen dat ik het nooit meer zou doen...
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_185233219
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:46 schreef Corniel het volgende:

[..]

Tja, dat zal het dan wel zijn. ;)

[..]

Ik denk ook dat ik er beter voor sta dan ooit. Gekke dingen doen... Daar zeg je wat. Ik twijfel nu heel erg over De 20 van Alphen. Ik wil hem sowieso lopen, maar ga ik daar (twee weken voor R'dam-42) voluit, of net iets minder gek, dus zeg op het beoogde M-tempo? En hoeveel interval-trainingen plan ik deze dagen nog in? Ik heb redelijk wat snelle 1km-blokken gedaan, maar niets korter.

Een halve marathon (om en nabij) om de vorm te testen is wel lekker, maar 2 weken van tevoren lijkt mij inderdaad te kort erop. Dat zou het voor mij persoonlijk zijn iig, ik weet niet hoe jouw herstel normaal gesproken is. Wat je ook kunt doen is op beoogd M-tempo lopen, dát echt doen dan heb je ook geoefend hoe moeilijk het is je in te houden op marathondag, en de laatste 5km doorversnellen. En verder helemaal benaderen als een generale repetitie qua kleding, voeding, drinken, gelletjes etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 25 februari 2019 @ 12:54:02 #105
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_185233648
@LT: Die aanpak heb ik dus al tijdens Schoorl genomen, en dat ging heel goed. Alleen ja, dat is dan twee maanden geleden. Dus ik twijfel een beetje. Mij gevoel is nu om toch iets harder te gaan dan dat. Maar ik twijfel nog. Had ik dat alg ezegd.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  maandag 25 februari 2019 @ 12:55:24 #106
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185233680
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:54 schreef Corniel het volgende:
@:LT: Die aanpak heb ik dus al tijdens Schoorl genomen, en dat ging heel goed. Alleen ja, dat is dan twee maanden geleden. Dus ik twijfel een beetje. Mij gevoel is nu om toch iets harder te gaan dan dat. Maar ik twijfel nog. Had ik dat alg ezegd.
Ik zou weer doen zoals LT voorstelt. Je kunt volgens mij weinig meer winnen door voluit te gaan, hooguit verliezen
F means you're fucked
pi_185234283
#geengekkedingendoen ;)

Als je nu voluit gaat, weet je dat je dat kan, maar je haalt ook weer wat extra duiten uit het zakje dat je zo mooi volgespaard hebt de laatste weken, in plaats van er nog een laatste goede training in te stoppen. Bewaar je energie voor marathondag!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185234388
Nog een ander argument om jezelf te overtuigen: de grootste uitdaging van de marathon is niet hoe goed je topvorm of je snelheid is, maar hoe goed je in staat bent om je aan het plan te houden en hoe efficient je het gewenste tempo kunt lopen. Dus 15km op dat tempo en dan kijken wat er nog in de tank zit is zo specifiek mogelijk als je maar kunt trainen, super fijn om dat in een wedstrijdomgeving te kunnen doen. Hoe meer km's in gewenst marathontempo (mits je dat aankunt qua belastbaarheid en je de rest vd week wel genoeg langzame kms maakt) hoe effectiever de training.

Wat betreft korte intervallen; Meestal doe je die in het begin van je marathonvoorbereiding om nog wat aan de snelheid te werken voordat je steeds meer (tempo)duur gaat doen. Als je tot nu toe niks korter dan 1km gedaan hebt heeft dat nu ook niet heel veel zin meer, je kunt niet tegelijkertijd omvang en snelheid trainen. Wellicht is het wel lekker om af en toe in een hersteltraining wat 200tjes op souplesse te doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185236940
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:46 schreef Corniel het volgende:

Ik denk ook dat ik er beter voor sta dan ooit. Gekke dingen doen... Daar zeg je wat. Ik twijfel nu heel erg over De 20 van Alphen. Ik wil hem sowieso lopen, maar ga ik daar (twee weken voor R'dam-42) voluit, of net iets minder gek, dus zeg op het beoogde M-tempo?
Ik verbied het je. Niet doen.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:46 schreef Corniel het volgende:
Ik voelde me echt een dood paard met asma. Toegegeven, zo erg was het niet. Maar zo voelde het wel. Een gevoel voor drama waar meer mensen hier zich wel in kunnen vinden geloof ik. :D
Ik heb daar toch zo'n hekel aan.

quote:
Volgens mij is het vooral grijzend. Ik ben ook wel benieuwd. Al toont het vooral aan dat ik geen ruggengraat heb, want ik heb meerdere keren bezworen dat ik het nooit meer zou doen...
Neem een voorbeeld aan mij.
  Redactie Sport maandag 25 februari 2019 @ 17:05:10 #110
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_185238095
Jongens, hoe weet je nu of een tijdsdoel (in mijn geval 4:27:00, 6:20min/km gemiddeld) voor een marathon bij normale weersomstandigheden realistisch is? Of twijfel ik te veel :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 25 februari 2019 @ 17:20:19 #111
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185238293
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:05 schreef DeLuna het volgende:
Jongens, hoe weet je nu of een tijdsdoel (in mijn geval 4:27:00, 6:20min/km gemiddeld) voor een marathon bij normale weersomstandigheden realistisch is? Of twijfel ik te veel :D
Je twijfelt teveel!

Maar dat geeft niet, want dat is compleet normaal :Y
F means you're fucked
  maandag 25 februari 2019 @ 17:40:32 #112
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_185238558
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:05 schreef DeLuna het volgende:
Jongens, hoe weet je nu of een tijdsdoel (in mijn geval 4:27:00, 6:20min/km gemiddeld) voor een marathon bij normale weersomstandigheden realistisch is? Of twijfel ik te veel :D
Niet :P ik heb ook maar een tijd opgegeven maar geen idee of het haalbaar is of niet. Je hebt wel van die rekentools, maar die gaven een nog snellere tijd _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 25 februari 2019 @ 17:53:37 #113
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185238779
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:05 schreef DeLuna het volgende:
Jongens, hoe weet je nu of een tijdsdoel (in mijn geval 4:27:00, 6:20min/km gemiddeld) voor een marathon bij normale weersomstandigheden realistisch is? Of twijfel ik te veel :D
Ik zit in een vergelijkbare situatie als jij, en ik schat een realistisch tempo in aan de hand van mijn ldl's, met name in de laatste weken voor de M. Als ik op deze 'kortere ldl's' nog het marathontempo kan lopen en ik voel dat ik nog over heb, dan weet ik of het enigszins realistisch is.

Maar echt weten doe ik het natuurlijk pas als ik de M echt heb gelopen. Voor die tijd probeer ik zo min mogelijk te twijfelen en rustig te blijven. :)

Maar goed, dit weet je zelf misschien ook allemaal al wel. :)
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 25 februari 2019 @ 17:57:46 #114
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_185238845
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zit in een vergelijkbare situatie als jij, en ik schat een realistisch tempo in aan de hand van mijn ldl's, met name in de laatste weken voor de M. Als ik op deze 'kortere ldl's' nog het marathontempo kan lopen en ik voel dat ik nog over heb, dan weet ik of het enigszins realistisch is.

Maar echt weten doe ik het natuurlijk pas als ik de M echt heb gelopen. Voor die tijd probeer ik zo min mogelijk te twijfelen en rustig te blijven. :)

Maar goed, dit weet je zelf misschien ook allemaal al wel. :)
“Ze” raden toch af om op marathontempo te trainen? Begreep altijd dat je langzamer moet lopen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 25 februari 2019 @ 18:14:19 #115
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185239093
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:57 schreef Maraca het volgende:

[..]

“Ze” raden toch af om op marathontempo te trainen? Begreep altijd dat je langzamer moet lopen.
In mijn geval is dat al best langzaam... :) Maar een paar keer testen moet toch kunnen? Zodat je een inschatting van je eindtempo kunt maken?
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 25 februari 2019 @ 18:15:00 #116
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_185239099
foutje
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 25 februari 2019 @ 18:32:15 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_185239310
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In mijn geval is dat al best langzaam... :) Maar een paar keer testen moet toch kunnen? Zodat je een inschatting van je eindtempo kunt maken?
Ik weet het ook allemaal niet meer :P zoveel verschillende verhalen. Maar ik heb mijn eindtijd gebaseerd op loopjes en niet op trainingen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_185239451
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:57 schreef Maraca het volgende:

[..]

“Ze” raden toch af om op marathontempo te trainen? Begreep altijd dat je langzamer moet lopen.
Duurlopen wel ja. Je moet genoeg langzame duurlopen in je schema hebben. Maar als je een gevorderde marathonloper bent kun je bijvoorbeeld wel blokken van 4x5km op marathontempo inbouwen. Of ééns in de zoveel tijd zo'n specifieke training waarbij je een kortere wedstrijdafstand op marathontempo loopt.
Maar dat moet je niet te vaak doen en van zo'n training moet je ook veel langer herstellen dan van 30km op duurlooptempo. Als je nog aan het trainen bent om de afstand te halen is het veel veiliger om die blokken op marathontempo niet in je duurtraining te doen, maar bijvoorbeeld als aparte intervaltraining 4x2km of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185239530
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In mijn geval is dat al best langzaam... :) Maar een paar keer testen moet toch kunnen? Zodat je een inschatting van je eindtempo kunt maken?
Daarom is het ook vrij gangbaar om je eerste marathon finishen als doel te hebben, en pas bij de tweede een tijdsdoel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 25 februari 2019 @ 19:11:32 #120
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_185240016
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 18:45 schreef Guard het volgende:

[..]

Daarom is het ook vrij gangbaar om je eerste marathon finishen als doel te hebben, en pas bij de tweede een tijdsdoel.
Ik weet niet zeker of er wel een tweede komt :@ :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_185240155
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:11 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of er wel een tweede komt :@ :P
Reden te meer om te gaan voor veilig trainen gericht op uitlopen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185240278
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:11 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of er wel een tweede komt :@ :P
Net de finish weet je het zeker: "nooit meer! Gekkenwerk!"
Na wat tijd, variërend van een half uur tot een paar dagen, is het zomaar mogelijk dat het idee van een tweede niet zo vergezocht is :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 25 februari 2019 @ 19:39:01 #123
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_185240656
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 19:21 schreef Guard het volgende:

[..]

Net de finish weet je het zeker: "nooit meer! Gekkenwerk!"
Na wat tijd, variërend van een half uur tot een paar dagen, is het zomaar mogelijk dat het idee van een tweede niet zo vergezocht is :D
En dat je gaat denken: Dit kan ik!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_185240740
Ik vind het inschatten van tempo vooraf ook erg lastig. Bij de eerste was ik te positief. Dat was ook een erg warme editie in Rotterdam, dus dat zal ook hebben meegespeeld. Bij de tweede was ik daardoor te negatief in mijn prognose. Het liep heerlijk en ik haalde een half uur van mijn. PR af. De derde wilde ik relaxt lopen, maar 'het liep gewoon lekker' en ik scherpte zelfs mijn PR aan.

Mijn advies is dan ook om een range aan doelen te stellen. Van 'ik wil minimaal een tijd halen van x' tot een mooie richttijd als alles volgens plan loopt tot 'als ik mezelf echt verras'. Eventueel aangevuld met gewoon uitlopen. Dus niet teveel op één tijd blindstaren, vooral niet voor je eerste marathon.

Ik kom meestal na een paar kilometer vanzelf in een tempo dat goed haalbaar blijkt en schakel indien mogelijk nog een tandje bij.

De rekenmodellen helpen je wel om een idee te krijgen op welk tempo je ongeveer moet mikken en trainen. Waarbij je de eerste kilometers beter iets langzamer dan iets sneller kunt lopen.
pi_185241078
Mijn inschattingen voor de marathon van 2017 ontwikkelden zich als volgt:

juli 2016: ik ga voor sub4
januari 2017 (eerste volle trainingsmaand): ik denk dat ik echt sub4 kan
februari 2017: ik denk dat sub4 lastig wordt, 4:15 zou al heel mooi zijn
maart 2017: ik ga voor 3 uur en 90 minuten
9 april 2017 voor de start: veel te warm, ik zie wel wat het wordt.
na 10 km: 4:30 gaat 'm zeker niet worden
halverwege: ik heb een negatieve split nodig voor 4:30
na 30 km: de benen doen wel erg moeilijk
na 35 km: de benen gaan volledig op slot. Ik ben al blij als ik finish, zelfs als de tijd begint met een 5
na de finish: 4:49 en bijna flauwvallen

februari 2019: nog steeds geen moment gedacht dat ik er nog een ga lopen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')