abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2003 @ 21:07:06 #1
34086 Monaco
Principaute De Monaco
pi_7709418
Hoewel ik slechts een paar maanden Ritalin gebruik en ik behoorlijk goed tegen drank kan*
(* Niet alleen drank maar ook pijnstillers, softdrugs en medicijnen soms vervelend dus.)

Heb ik toch het gevoel of de werking van Alcohol, minder is, danwel sneller uitgewerkt.. Is dit ook zo?

Ritalin is na een paar uur uitgewerkt en hier houd ik ook rekening mee als ik uitga of lekker aan de wijn ga, omdat het niet goed zou zijn om te drinken en te slikken. Dus als ik drink is de laatste pil meestal 3 -5 uur geslikt. (Werking 3 tot 3,5 uur)

Vorstendom aan de middellandse zee, 149 ha, ca. 25.000 inwoners. Hoofdstad Monte Carlo ca. 11.000 inwoners.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 21:22:42 #2
34086 Monaco
Principaute De Monaco
pi_7709594
80% op Fok heeft ADHD. Views boven de 35...maar niemand die verschil merkte? of is het nieuwigheid vanmijzelf?
Vorstendom aan de middellandse zee, 149 ha, ca. 25.000 inwoners. Hoofdstad Monte Carlo ca. 11.000 inwoners.
pi_7709596
Wekaminen zijn chemische stoffen die stimulerend werken op het centrale zenuwstelsel. Er zijn verschillende soorten wekaminen, de amfetaminen vormen de grootste groep (o.a. dexamfetamine en methamfetamine). Tot de jaren '60 werd amfetamine ("speed", "pep") gebruikt als vermageringsmiddel en als pepmiddel. Geleidelijk aan werden de schadelijke gevolgen van onbeheerst gebruik zichtbaar, in 1970 werd amfetamine internationaal onder wettelijke controle gebracht.

Op grond van hun chemische structuur kunnen de psychostimulantia in twee groepen worden verdeeld:
1. Amfetamine-derivaten (amfetamine, dextro-amfetamine en methamfetamine)
2. Verbindingen met een zogenaamde piperidinekern (methylfenidaat)
In vergelijk met de amfetamine-derivaten heeft deze groep een minder sterke opwekkende werking, een minder eetlustremmende werking en minder sterk effect op de bloedvaten

Wekaminen ontlenen hun naam aan het "wek-effect", dat wil zeggen de vermoeidheid wordt onderdrukt en men voelt zich energiek, opgewekt en alert. Vaak leidt het tot zelfoverschatting en de neiging veel te praten. Wekaminen remmen de eetlust, bemoeilijken het inslapen en verminderen de slaapdiepte. Andere effecten zijn onder andere bloedvatvernauwing (waardoor bloeddrukverhoging) en een versnelde hartactie.

"Ritalin" is een wekamine, verwant aan amfetamine en valt onder de Opiumwet. Ritalin is verkrijgbaar in tabletten van 10mg.

Ritalin werkt goed op concentratiestoornissen, hyperactiviteit of onrust, prikkelbaarheid en impulsiviteit bij zo'n 70% van de kinderen en volwassenen met ADHD. Bij gunstig effect nemen vaak ook bijkomende klachten als spanning, somberheid en wisselende stemming af.

Bijwerkingen:
Inslaapproblemen, eetlustvermindering, hartkloppingen, nervositeit of een gejaagd gevoel. De ernst van de bijwerkingen neemt meestal af na een paar weken.

Ook dextro-amfetamine is een wekamine, verwant aan amfetamine en valt onder de Opiumwet. Dextro-amfetamine is verkrijgbaar in tabletten van 5 en 10mg.

Dextro-amfetamine lijkt op Ritalin wat betreft effect en bijwerkingen. Het moet door de apotheek bereid worden op verzoek van de arts. Dextro-amfetamine wordt gegeven als Ritalin onvoldoende effect heeft of teveel bijwerkingen geeft.De aanbevolen dosering is de helft van de dosis van Ritalin.

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_7709728
De belangrijkste kenmerken van ADHD zijn: levenslang problemen met de aandacht of concentratie, moeite met organiseren, hyperactief of overbeweeglijk zijn en impulsiviteit.

"Voorbeelden van aandachtstekort": snel afgeleid zijn, moeite hebben met details, veel slordigheidsfouten maken, niet luisteren, dingen niet afmaken, alles tegelijk doen, vergeetachtig zijn, dingen kwijt zijn. Typerend is dat men zich wel korte tijd kan concentreren op zaken die men interessant vindt (tv, computer).

"Voorbeelden van hyperactiviteit": niet stil kunnen zitten, steeds met handen of voeten bewegen, wiebelen of friemelen, een gevoel van continue innerlijke rusteloosheid, niet kunnen stoppen met praten, niet te stuiten zijn of doordraven, moeite hebben met ontspannen.

"Voorbeelden van impulsiviteit": niet denken maar doen; het antwoord op een vraag er al uitgooien voordat de vraag is afgemaakt, moeite hebben op de beurt te wachten, impulsief geld uitgeven of gokken, impulsief relaties en banen aangaan of verbreken, impulsieve vreetbuien. Spanning en sensatie kunnen de symptomen tijdelijk onderdrukken; dergelijk gedrag komt dan ook veel voor, bijvoorbeeld: afwisseling en uitdaging opzoeken, ruzie maken, veel risicos nemen (te hard rijden, bungy jumpen, gevaarlijke sporten).

Vroeger werd ADHD 'Minimal Brain Damage' (MBD) genoemd omdat men dacht dat een kleine hersenbeschadiging de oorzaak was. Een hersenbeschadiging blijkt niet de oorzaak te zijn; wel zijn bepaalde gedeelten van de hersenen bij ADHD kleiner en minder actief dan bij andere mensen. Deze onderactiviteit lijkt samen te hangen met de klachten van ADHD. Stimulerende medicijnen zoals Ritalin zorgen voor toename van activiteit in de hersenen, waardoor "de rem" beter gaat werken en de symptomen afnemen.

Er is niet één oorzaak voor ADHD. ADHD komt vaak in families voor. Dat betekent dat erfelijke factoren een belangrijke rol spelen. Hiernaar wordt verder onderzoek gedaan. Roken, alcoholgebruik en hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap worden beschouwd als mogelijke risicofactoren voor het ontwikkelen van ADHD bij het kind. Suiker of kleurstoffen blijken geen risico te geven op ADHD. Een moeilijke jeugd of conflicten met de ouders worden tegenwoordig niet meer als oorzaak van ADHD, maar eerder als het gevolg ervan beschouwd.

Ritalin (methylfenidaat)

Effect en bijwerkingen. Ritalin is een zogenaamde wekamine, verwant aan amfetamine. Ritalin valt daarom onder de Opiumwet. Ritalin werkt goed op alle symptomen van ADHD bij zo'n 70% van de mensen die het gebruiken. Het is echter niet zo dat als Ritalin niet goed werkt, de diagnose ADHD niet klopt! Dan kunnen andere middelen worden geprobeerd. Pols en bloeddruk moeten tijdens de behandeling worden gecontroleerd. Bijwerkingen van Ritalin zijn: minder eetlust en slaap, droge mond, hartkloppingen, nervositeit of een gejaagd gevoel in het begin. De ernst van de bijwerkingen neemt meestal af na een paar weken. Bij blijvende klachten van gejaagdheid of hartkloppingen kan een lage dosis Inderal (propranolol) helpen.

Wanneer geen Ritalin? Zwangeren en mensen met (aanleg voor) psychosen moeten geen Ritalin gebruiken. Epilepsie, schildklierproblemen, hoge bloeddruk, hoge oogboldruk (glaucoom) en hartritmestoornissen moeten eerst behandeld zijn voordat met Ritalin kan worden begonnen. Daarom is het goed als de behandelend arts deze klachten van tevoren navraagt of onderzoekt. Reeds bestaande tics kunnen verergeren met Ritalin, maar bij de meerderheid is dit niet het geval.

"Ritalin kan niet gecombineerd met alcohol en drugs worden gebruikt".

Dosis en werkingsduur: Ritalin werkt kort, meestal 3-3,5 uur; dan is de volgende dosis al nodig. Bij 4 maal daags doseren worden de tabletten bijvoorbeeld ingenomen om 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00 uur. De dosis is afhankelijk van het lichaamsgewicht en wordt langzaam opgebouwd naar de maximale dosis (1 mg per kilogram lichaamsgewicht per dag). Afhankelijk van de balans tussen effect, eventuele bijwerkingen en de werkingsduur van Ritalin wordt per persoon de beste dosis en het juiste doseringsschema vastgesteld.

Ritalin moet op vaste tijden worden ingenomen, anders kan zogenaamde "rebound" ontstaan: dat wil zeggen dat de ADHD-symptomen (tijdelijk) juist verergeren als Ritalin uitwerkt. Daarom is het van groot belang om precies op tijd te leren doseren. Voor de meesten is dit om de 3-3½ uur, voor enkelen zelfs om de 2 uur. Een horloge of GSM met 5 alarmtijden is voor het timen het meest geschikt. Het is belangrijk om routine (ook in het weekend) op te bouwen in het medicijngebruik. Mensen die na een maand merken dat "Ritalin niet meer werkt", blijken meestal last te hebben van het rommelig innemen van de medicijnen. Als de tabletten weer goed worden ingenomen, is er ook weer het stabiliserende effect. Als eetlust of slaap afnemen. De meeste mensen vallen 1-2 kg af met Ritalin. Eten vlak voor de volgende dosis, als het middel is uitgewerkt, kan gewichtsverlies voorkomen. De laatste dosis kan worden weggelaten als met Ritalin slaapproblemen ontstaan. Vaker is de oorzaak van slaapproblemen het uitwerken van de laatste dosis van 20.00 uur om 23.00-24.00 uur. Dan is er juist op het moment van naar bed gaan rebound, met toename van onrust en activiteit. Als men tijdens de werking van Ritalin wel kan slapen is het aan te raden een lage dosis voor de nacht te proberen. Vaak werkt dit goed.

Ritalin werkt op zichzelf niet verslavend; dit is gebleken na 40 jaar ervaring met dit medicijn bij kinderen. Mensen die Ritalin gebruiken, zijn eerder geneigd de medicijnen te vergeten dan ze teveel te gebruiken. Toch is nog onvoldoende bekend hoe Ritalin werkt bij volwassenen die verslavingsproblemen hebben. Omdat Ritalin verwant is aan amfetamine, kan het ook als stimulerend middel of pepmiddel gebruikt worden. Vandaar dat het voorschrijven van Ritalin aan strenge regels gebonden is, zeker binnen de verslavingszorg.

"Dextro-amfetamine"

Dextro-amfetamine is ook een wekamine; het lijkt op Ritalin wat betreft effect en bijwerkingen. Het werkt iets langer dan Ritalin (4-5 uur). Het wordt door de apotheek bereid in capsules. Dextro- amfetamine wordt gegeven als Ritalin onvoldoende effect heeft of teveel bijwerkingen geeft. Het is goed mogelijk dat dextro-amfetamine dan wel goed werkt; het is in elk geval de moeite waard het te proberen. Omdat dextro-amfetamine tweemaal zo sterk werkt als Ritalin, wordt de helft van de dosis van Ritalin geadviseerd voor dextro-amfetamine. Dextro-amfetamine is minder onderzocht dan Ritalin en daarom tweede keus.

"Imipramine (Tofranil)"

Imipramine is een medicijn tegen depressie, dat ook de verschijnselen van ADHD vermindert. Imipramine werkt vooral op hyperactiviteit of onrust, prikkelbaarheid en impulsiviteit. Er is minder effect op de concentratie dan met Ritalin. Imipramine wordt meestal gegeven als Ritalin niet mag (bijvoorbeeld na een psychose) of als Ritalin onvoldoende effect heeft. Voordeel van dit middel is dat hyperactief /impulsief gedrag en een eventuele depressie gelijktijdig worden behandeld. Nadeel is dat de aandachtsproblemen van ADHD hiermee onbehandeld blijven. Bijwerkingen zijn: droge mond, hartkloppingen, bloeddrukstijging, maag-darmstoornissen. Het effect op de ADHD-symptomen treedt sneller op (al na 3 dagen) dan het effect op de depressie (na 3-4 weken). De pols en bloeddruk moeten tijdens de behandeling worden gecontroleerd.

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_7709783
Op de verpakking staat toch : pas op met alcohol !
pi_7709797
En de één is nou eenmaal gevoeliger voor medicatie/alcohol dan de ander, hoe meer je gebruikt hoe groter het effect is...
pi_7709862
zoals ik al aangaf in mijn 2 vorige iets te lange reacties:

zondag 5 januari 2003 @ 05:23:01 #8
34086 Monaco
Principaute De Monaco
pi_7715903
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 21:43 schreef Dragonfly het volgende:
zoals ik al aangaf in mijn 2 vorige iets te lange reacties:

Ik combineer het ook niet. Ik wacht ongeveer 4 uur met "zuipen" na de laatste pil. Heel soms een wijntje tussendoor, maar dat is zelden en mocht het gebeuren dan hooguit 1 glas. (en ook hier houd ik rekening met uitwerken, zo zou ik niet slikken als ik weet dat ik aan de wijn ga.)

Maar misschien komt het doordat ik mij sinds ik slik (maandje) meer ontspannen ben en daarom de alcohol "minder" effect heeft als voorheen.... Tja het blijft een wonderbaarlijk middel...

zondag 5 januari 2003 @ 05:26:40 #9
18188 Unknown_Drunk
We doppen er nog 1
pi_7715915
Who cares

Gewwon slikken en zuipen ja

The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
pi_8078741
quote:
"Ritalin kan niet gecombineerd met alcohol en drugs worden gebruikt"
hehe, en als je nou gewoon een pilletje of 2 opsnuift? mag dat wel?
You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
pi_8085383
Ik gebruik het wel eens als ik ga stappen........heb zelf geen ADHD maar krijg ze van een kennis (af en toe) die het wel heeft.

Je wordt inderdaad minder snel dronken en kan tot de vroege uurtjes doorzetten. Als je geen ADHD hebt, werkt ritalin als speed.

pi_11139563
Ik gebruik al jaren ritalin en ik drink daar ook gewoon bij. Ik heb nog nooit nare effecten gehad. Ik heb altijd wel de neiging om dan mijn hele strip op te snoepen.
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  maandag 16 juni 2003 @ 12:32:26 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11139579
Bij mij was juist de werking van de alcohol erger, of misschien was dat maar suggestie hoor.
[KNE]-Mod
pi_11146314
ik heb zelf ook ritalin (heb ADD), en drink ook wel zeer regelmatig, ookal voordat ik het gebruikte
mijn ervaring is dat je voor het drinken beter geen ritalin kan nemen, als je 3 uur van te voren ongeveer geen medicijnen hebt genomen is het niet erg schadelijk en merkbaar, je kan er zelf gewoon een beetje mee expirimenteren, de versterkende effecten enzo , weet alleen wel dat de combinatie dodelijk is voor je lever.

voor zover ik weet is het voor blowen hetzelfde verhaal, wel iets minder sterk geloof ik... met harddrugs zou ik wel heel erg uitkijken en niks nemen voordat je het uitgebreid hebt opgezocht

maandag 16 juni 2003 @ 16:54:14 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11146612
quote:
Op maandag 16 juni 2003 16:42 schreef Paparoach het volgende:
(heb ADD)
* ThE_ED too
waarschijnlijk...
[KNE]-Mod
pi_13842191
Haha, ik herken mezelf echt enorm in die teksten. Goh, misschien omdat ik add, een vorm van adhd, heb? Ik ben dus enorm eigenwijs en ging Ritalin innemen mét alcohol... en ik ben vrij snel dronken. (lees : heel erg snel) Ik moet zeggen, ík voelde er niets van! Geen verschil en het leek inderdaad alsof de alcohol juist minder effect had. Ik had op zich aardig wat gedronken (feest van mn werk, gratis alcohol all night long, dusse ) en ik was een beetje aangeschoten misschien, maar na een uurtje was het helemaal uitgewerkt. Een vriend van mij slikt ook Ritalin en had het met de examenuitslagen ingenomen en 4 of 6 bier gedronken, maar hij was helemaal lam. Ik denk dat het gewoon per persoon anders uitpakt. Maar ik zou het niet doen, omdat ik toevallig zeg dat het bij mij geen bijwerkingen had. Wees wijs, volg de bijsluiter
Delivered without an information leaflet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')