abonnement Unibet Coolblue
pi_185109372
Ik heb een grap tegen een collega gemaakt die verkeerd is gevallen. Was me ook meteen duidelijk want ik kreeg meteen de opmerking dat ik een enorm domme opmerking maakte.

Mijn inlevingsvermogen is door de felheid waarmee de opmerking is gemaakt wat beperkt merk ik. Ik snap dat je eerste reactie is heel fel te reageren, uit emotie. Maar vervolgens wordt er niet op teruggekomen door collega. Niet uitgelegd wat de voorgeschiedenis is of niet gezegd van, joh die grap van jou kon ik echt niet waarderen.

Na wat nadenken twijfel ik nu of ik een berichtje naar die collega zal doen met excuses voor de foute grap, of het zo laten. Aan de ene kant zit ik fout, en wil ik verdere spanning gewoon voorkomen door excuses aan te bieden met uitleg dat ik vantevoren niet wist van de voorgeschiedenis. Aan de andere kant, collega komt er dus zelf ook niet op terug. Waaruit ik afleid dat het óf te pijnlijk is en collega nog boos is (en dus absoluut niet zit te wachten op mijn excuses) óf het is niet belangrijk genoeg en waarom zou ik dan nog iets daar achteraan sturen?

Zit momenteel totaal niet lekker in mijn vel dus vandaar dat ik dit soort onzindingen even aan wildvreemden voorleg :)
The meaning of life is to give life meaning.
pi_185109420
- collega is nog boos
- collega boeit het niet meer

In beide gevallen is het goed om excuses aan te bieden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185109448
Was de grap ook via een berichtje?

Wat was de grap en kon je echt niet weten dat dat fout kon vallen? Hoe ben je erachter gekomen dat het verkeerd was?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185109470
Ja doe nou maar normaal op je werk heb je dat gezeik ook niet.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:29:02 #5
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185109507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
- collega is nog boos
- collega boeit het niet meer

In beide gevallen is het goed om excuses aan te bieden.
Dat. Als het laatste aan de orde is dan is het voor je gemoedsrust zodat je de dag er op gewoon weer met 'm kan werken.

Ben wel benieuwd naar de strekking van de grap btw.
pi_185109534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:25 schreef miss_sly het volgende:
Was de grap ook via een berichtje?

Wat was de grap en kon je echt niet weten dat dat fout kon vallen? Hoe ben je erachter gekomen dat het verkeerd was?
Tja, het was een grap die verkeerd kan vallen als je zoiets meegemaakt hebt. Maar gezien de alles-moet-gezegd-kunnen-worden sfeer op kantoor stond ik daar vooraf niet bij stil. Mijn fout, geef ik meteen toe.

Hoe ik erachter ben gekomen? Nou zoals in de OP staat, de felle reactie die erop volgde. De grap is gewoon face to face gemaakt en de reactie daarop ook.
The meaning of life is to give life meaning.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:32:40 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185109570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:30 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Tja, het was een grap die verkeerd kan vallen als je zoiets meegemaakt hebt. Maar gezien de alles-moet-gezegd-kunnen-worden sfeer op kantoor stond ik daar vooraf niet bij stil. Mijn fout, geef ik meteen toe.

Hoe ik erachter ben gekomen? Nou zoals in de OP staat, de felle reactie die erop volgde. De grap is gewoon face to face gemaakt en de reactie daarop ook.
Ouch. Ik ben zelf ook van de absurde grafhumor dus ik kan me een voorstelling maken van hoe makkelijk zoiets er uitflapt.
pi_185109593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:30 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Tja, het was een grap die verkeerd kan vallen als je zoiets meegemaakt hebt. Maar gezien de alles-moet-gezegd-kunnen-worden sfeer op kantoor stond ik daar vooraf niet bij stil. Mijn fout, geef ik meteen toe.

Hoe ik erachter ben gekomen? Nou zoals in de OP staat, de felle reactie die erop volgde. De grap is gewoon face to face gemaakt en de reactie daarop ook.
Ook in een alles-moet-gezegd-kunnen-worden sfeer kun je niet alles zeggen. Dat had je inderdaad zelf kunnen bedenken, maar we flappen er allemaal wel eens iets tactloos uit.

Ik denk wel dat het getuigt van wat meer lef als je ook face tot face sorry zegt. Kun je er wellicht ook nog even echt over praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185109640
Ik zou sowieso gewoon casual bespreken met die collega en dan benadrukken dat je er niets mee bedoelde behalve een geintje. Communication is key.
pi_185109660
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ouch. Ik ben zelf ook van de absurde grafhumor dus ik kan me een voorstelling maken van hoe makkelijk zoiets er uitflapt.
Collega en ik zijn allebei van de humor die alle grenzen overschrijdt dus het flapte er idd zo uit.

Inmiddels een berichtje gestuurd met excuses. Hele toffe reactie op gekregen met als afsluiter zand erover en we gaan gewoon weer verder :)
The meaning of life is to give life meaning.
pi_185109673
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ook in een alles-moet-gezegd-kunnen-worden sfeer kun je niet alles zeggen. Dat had je inderdaad zelf kunnen bedenken, maar we flappen er allemaal wel eens iets tactloos uit.

Ik denk wel dat het getuigt van wat meer lef als je ook face tot face sorry zegt. Kun je er wellicht ook nog even echt over praten.
Reden dat ik het met een berichtje wilde doen is omdat ik morgen vrij ben. En ik het niet een hele dag wil laten liggen. Los problemen liever meteen op.
The meaning of life is to give life meaning.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:39:54 #12
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185109679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:38 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Collega en ik zijn allebei van de humor die alle grenzen overschrijdt dus het flapte er idd zo uit.

Inmiddels een berichtje gestuurd met excuses. Hele toffe reactie op gekregen met als afsluiter zand erover en we gaan gewoon weer verder :)
Eind goed al goed ^O^

Wat was het onderwerp eigenlijk?
pi_185109700
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:39 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Eind goed al goed ^O^

Wat was het onderwerp eigenlijk?
Uhm. Medische aandoeningen met niet altijd goede afloop...
The meaning of life is to give life meaning.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:50:10 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185109811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:41 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Uhm. Medische aandoeningen met niet altijd goede afloop...
Griep... Een gevoelig onderwerp idd.
pi_185109837
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:50 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Griep... Een gevoelig onderwerp idd.
Juist ja :D
The meaning of life is to give life meaning.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:52:19 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185109843
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:50 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Griep... Een gevoelig onderwerp idd.
:D
pi_185109913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:41 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Uhm. Medische aandoeningen met niet altijd goede afloop...
Lekker tactvol ook _O-
pi_185109933
Ik zou wat olie op het vuur gooien, mensen die nergens tegen kunnen heb je niks aan :r Om die collega te pleasen zou ik gewoon even luchtig je excuses aanbieden
  Redactie Frontpage dinsdag 19 februari 2019 @ 19:00:43 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185109972
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:58 schreef MCH het volgende:
Ik zou wat olie op het vuur gooien, mensen die nergens tegen kunnen heb je niks aan :r Om die collega te pleasen zou ik gewoon even luchtig je excuses aanbieden
Spuit 11 :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185110025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:58 schreef MCH het volgende:
Ik zou wat olie op het vuur gooien, mensen die nergens tegen kunnen heb je niks aan :r Om die collega te pleasen zou ik gewoon even luchtig je excuses aanbieden
Tja... toen ik op het punt stond om weg te gaan kwam mijn leidinggevende naar me toe, dat ze had begrepen dat ik een opmerking had gemaakt die niet goed gevallen was. Toen ik begon uit te leggen gaf mijn leidinggevende aan dat die specifieke collega niets had gezegd, maar een andere collega die de opmerking toevallig ook hoorde en er ook door gekwetst is was naar haar toegestapt.
Heb uitgesproken dat ik dat een vreemde gang van zaken vind maar dat ik het waardeer dat zij in ieder geval naar me toekomt. Bedoel als mijn opmerking zo verkeerd bij je valt, zeg dat dan meteen tegen mij direct. We zijn allemaal volwassen dacht ik. Die collega heeft dus wel enigszins wat respectpunten bij mij verloren (en die krijgt dan ook geen excuses van me). Zal ongetwijfeld wederzijds zijn. Ben ik nog het meest verbaasd om eigenlijk, ben beduusd naar huis gereden na dit gesprekje.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_185110071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:04 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Tja... toen ik op het punt stond om weg te gaan kwam mijn leidinggevende naar me toe, dat ze had begrepen dat ik een opmerking had gemaakt die niet goed gevallen was. Toen ik begon uit te leggen gaf mijn leidinggevende aan dat die specifieke collega niets had gezegd, maar een andere collega die de opmerking toevallig ook hoorde en er ook door gekwetst is was naar haar toegestapt.
Heb uitgesproken dat ik dat een vreemde gang van zaken vind maar dat ik het waardeer dat zij in ieder geval naar me toekomt. Bedoel als mijn opmerking zo verkeerd bij je valt, zeg dat dan meteen tegen mij direct. We zijn allemaal volwassen dacht ik. Die collega heeft dus wel enigszins wat respectpunten bij mij verloren (en die krijgt dan ook geen excuses van me). Zal ongetwijfeld wederzijds zijn. Ben ik nog het meest verbaasd om eigenlijk, ben beduusd naar huis gereden na dit gesprekje.
Heel kinderachtig van die andere collega. Je gaat je hier nog even 2 dagen lullig om voelen ook al zeggen wij dat je dat niet moet doen en daarna moet je het maar vergeten.
pi_185110106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Heel kinderachtig van die andere collega. Je gaat je hier nog even 2 dagen lullig om voelen ook al zeggen wij dat je dat niet moet doen en daarna moet je het maar vergeten.
Ik vind het ook kinderachtig maar goed, het is niet het eerste vreemde wat in die hoek gebeurt.

Ik heb het rechtgebreid met de collega die er voor mij toe doet, goed genoeg voor mij.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_185110119
Gewoon excuus aan bieden
pi_185110251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:04 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Tja... toen ik op het punt stond om weg te gaan kwam mijn leidinggevende naar me toe, dat ze had begrepen dat ik een opmerking had gemaakt die niet goed gevallen was. Toen ik begon uit te leggen gaf mijn leidinggevende aan dat die specifieke collega niets had gezegd, maar een andere collega die de opmerking toevallig ook hoorde en er ook door gekwetst is was naar haar toegestapt.
Heb uitgesproken dat ik dat een vreemde gang van zaken vind maar dat ik het waardeer dat zij in ieder geval naar me toekomt. Bedoel als mijn opmerking zo verkeerd bij je valt, zeg dat dan meteen tegen mij direct. We zijn allemaal volwassen dacht ik. Die collega heeft dus wel enigszins wat respectpunten bij mij verloren (en die krijgt dan ook geen excuses van me). Zal ongetwijfeld wederzijds zijn. Ben ik nog het meest verbaasd om eigenlijk, ben beduusd naar huis gereden na dit gesprekje.
Ik zou dit ook nog even uitspreken richting die collega en ook vragen waarom ze dat niet gedaan heeft ipv gelijk indirect achter je rug om.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 19:17:38 #25
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185110274
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zou dit ook nog even uitspreken richting die collega en ook vragen waarom ze dat niet gedaan heeft ipv gelijk indirect achter je rug om.
Dat is wel enorm naaigedrag inderdaad.

Is er sowieso niet en achter-de-rug-lul cultuur op je werk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')