Er zijn mensen en die vinden kinderen erg leuk. Dagelijks gaan er 11,000 dat is elf duizend van deze 'leuke' kinderen dood van de honger (volgens statistieken van de VN). En wat doen deze ware kindervrienden, ze maken er gewoon nog een paar kinderen bij! Alsof er nog niet genoeg liggen te kreperen!. En dit alles doen ze, volgens eigen zeggen, omdat ze kinderen zo leuk vinden.
Per jaar worden er ongeveer 200,000 kinderen geboren in nederland alleen (bron: cbs). Elk jaar zijn er dus tweehonderd-duizend paar kindervrienden die zoveel van kinderen houden dat ze het nodig vinden er nog een op de wereld te zetten terwijl er elf duizend per dag sterven van de honger.
En dat terwijl het helemaal niet nodig is om meer kinderen te maken, er zijn er al genoeg, de bevolking groeit continue, er zijn er zelfs zoveel dat we ze niet eens allemaal van voedsel kunnen voorzien. Met dat geld wat je aan dat ene kind uitgeeft aan speelgoed en McDonalds voer had je 10 andere kunnen redden van de dood, maar nee, 'we' willen een 'eigen' kind, dan maar 10 anderen dood.
Zoals misschien bekend heb ik het niet zo op kinderen, maar dit gaat zelfs mij te ver.
Mensen die nu nog een kind 'nemen' .. ik walg van jullie.
P.S. Verzoek aan de moderators om alle niet eensgezinde reacties weg te editen, dit gebeurt namelijk in "jippie ik ben weer zwanger" topics ook.
Moet iedereen die een kindje wenst een kindje uit verwegistan ophalen ?
Weet je wel wat DAT met zich meebrengt voor ellende ?
Alle procedures wel eens bekeken ?
En teveel kinderen ?
Nee hoor volgens mij niet.. kijk eens om je heen... mallie !
edit : Ik ben zwanger van mijn tweede
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 04-01-2003 20:46]
quote:LEES mijn post, in plaats van 1 kind te voeden in NL kan je ook 10 kinderen (of misschien wel meer) voeden ergens anders op de wereld.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:43 schreef ThE_ED het volgende:
Wij in Nederland kunnen onze kinderen anders behoorlijk voeden over het algemeen...
quote:Leer jij dan ook even lezen voordat je gaat lopen janken?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Aaargh! het volgende:P.S. Verzoek aan de moderators om alle niet eensgezinde reacties weg te editen, dit gebeurt namelijk in "jippie ik ben weer zwanger" topics ook.
quote:Laatst een artikeltje gelezen in de intermediair over Nederlandse kinderen. Voor zover ik me de conclusies kon herinneren:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:43 schreef ThE_ED het volgende:
Wij in Nederland kunnen onze kinderen anders behoorlijk voeden over het algemeen...
En zo waren er nog een paar van dat soort stellingen....
quote:wat heeft dat met eten/ verhongeren te maken ?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:46 schreef jant het volgende:[..]
Laatst een artikeltje gelezen in de intermediair over Nederlandse kinderen. Voor zover ik me de conclusies kon herinneren:
* Nederlandse kinderen zijn zo'n beetje de luidruchtigste van Europa
* Nederlandse kinders zijn de brutaalste van Europa
* Hebben slecht gevoel voor normen en waardenEn zo waren er nog een paar van dat soort stellingen....
quote:Dus ons voedsel daarheen verschepen, alleen omdat mensen daar die hun kinderen niet kunnen voeden kinderen "nemen", tewijl wij die onze kinderen wel kunnen voeden ze dan niet meer mogen krijgen... Lijkt mij logistiek onveranwoord. (Ja, als je shallow topics maakt krijg je ook rechtlijnige antwoorden...)
Op zaterdag 4 januari 2003 20:45 schreef Aaargh! het volgende:[..]
LEES mijn post, in plaats van 1 kind te voeden in NL kan je ook 10 kinderen (of misschien wel meer) voeden ergens anders op de wereld.
quote:horen felicitatietopics niet in GC..??
Op zaterdag 4 januari 2003 20:45 schreef shmoopy het volgende:
dit was een felicitatie-topic.
quote:Ik heb het niet over opvoeden... maar over voeden
Laatst een artikeltje gelezen in de intermediair over Nederlandse kinderen. Voor zover ik me de conclusies kon herinneren:
* Hebben slecht gevoel voor normen en waardenEn zo waren er nog een paar van dat soort stellingen....
quote:Er staat voeren he, niet opvoeden, want daar schort het nogal behoorlijk aan volgens de punten die je noemt en die blijken in het dagelijks leven (helaas) ook maar al te waar.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:47 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Dus ons voedsel daarheen verschepen, alleen omdat mensen daar die hun kinderen niet kunnen voeden kinderen "nemen", tewijl wij die onze kinderen wel kunnen voeden ze dan niet meer mogen krijgen... Lijkt mij logistiek onveranwoord. (Ja, als je shallow topics maakt krijg je ook rechtlijnige antwoorden...)
quote:Zijn die mensen daar dan niet stom bezig om zoveel kinderen te nemen terwijl ze er niet voor kunnen zorgen???
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Aaargh! het volgende:
Waarom zijn mensen zo goed in het negeren van informatie die ze niet aanstaat ? Waarom nemen mensen beslissingen die haaks staan op hun eigen waarden ?Er zijn mensen en die vinden kinderen erg leuk. Dagelijks gaan er 11,000 dat is elf duizend van deze 'leuke' kinderen dood van de honger (volgens statistieken van de VN). En wat doen deze ware kindervrienden, ze maken er gewoon nog een paar kinderen bij! Alsof er nog niet genoeg liggen te kreperen!. En dit alles doen ze, volgens eigen zeggen, omdat ze kinderen zo leuk vinden.
Per jaar worden er ongeveer 200,000 kinderen geboren in nederland alleen (bron: cbs). Elk jaar zijn er dus tweehonderd-duizend paar kindervrienden die zoveel van kinderen houden dat ze het nodig vinden er nog een op de wereld te zetten terwijl er elf duizend per dag sterven van de honger.
En dat terwijl het helemaal niet nodig is om meer kinderen te maken, er zijn er al genoeg, de bevolking groeit continue, er zijn er zelfs zoveel dat we ze niet eens allemaal van voedsel kunnen voorzien. Met dat geld wat je aan dat ene kind uitgeeft aan speelgoed en McDonalds voer had je 10 andere kunnen redden van de dood, maar nee, 'we' willen een 'eigen' kind, dan maar 10 anderen dood.
Zoals misschien bekend heb ik het niet zo op kinderen, maar dit gaat zelfs mij te ver.Mensen die nu nog een kind 'nemen' .. ik walg van jullie.
P.S. Verzoek aan de moderators om alle niet eensgezinde reacties weg te editen, dit gebeurt namelijk in "jippie ik ben weer zwanger" topics ook.
quote:Waarom moet je er eentje hier 'hebben'. Waarom zien jullie de wereld nog steeds als een hoop landjes met grote hekken er omheen.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:44 schreef Mirage het volgende:
Wat is je punt ?Moet iedereen die een kindje wenst een kindje uit verwegistan ophalen ?
Weet je wel wat DAT met zich meebrengt voor ellende ?
Alle procedures wel eens bekeken ?
quote:We hebben in 2001 in nederland een bevolkingsoverschot gehad van 62,226 mensen. (geboorten minus aantal overledenen) er zijn dus ruim 62 duizend mensen bijgekomen alleen door geboorten.
En teveel kinderen ?![]()
![]()
Nee hoor volgens mij niet.. kijk eens om je heen... mallie !
Ja, we hebben dus veel te veel kinderen, 62,226 om precies te zijn.
quote:Als het om een verjaardag gaat ms wel,
Op zaterdag 4 januari 2003 20:47 schreef Frenkie het volgende:[..]
horen felicitatietopics niet in GC..??
of is dit een frequent R&P poster..
quote:Een bevolkingsoverschot..?? eerder een bevolkingsgroei. Bovendien groeit dat aantal harder door migratie
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef Aaargh! het volgende:
We hebben in 2001 in nederland een bevolkingsoverschot gehad van 62,226 mensen. (geboorten minus aantal overledenen) er zijn dus ruim 62 duizend mensen bijgekomen alleen door geboorten.
quote:Wat mij betreft zetten we wereldwijd de voortplanting een jaar of 10 stil.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:47 schreef ThE_ED het volgende:
Dus ons voedsel daarheen verschepen, alleen omdat mensen daar die hun kinderen niet kunnen voeden kinderen "nemen", tewijl wij die onze kinderen wel kunnen voeden ze dan niet meer mogen krijgen... Lijkt mij logistiek onveranwoord. (Ja, als je shallow topics maakt krijg je ook rechtlijnige antwoorden...)
quote:ja dat vind ik ok!
Op zaterdag 4 januari 2003 20:46 schreef spEklAp het volgende:
of een zonnebril
quote:de juf heeft altijd gelijk..
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef shmoopy het volgende:[..]
Als het om een verjaardag gaat ms wel,
maar dit ging over zijn blijdschap wb zijn aanstaande vaderschap,
vond het wel in R&P passen dus.
quote:omdat ik ook een eigen leven heb... nét als de mensen in Afrika die geen condoo, gebruiken.. die KIEZEN om te zien hoe hun kindje sterft van de honger... IK kies ervoor om te ZIEN hoe ons kindje OPGROEIT.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Waarom moet je er eentje hier 'hebben'. Waarom zien jullie de wereld nog steeds als een hoop landjes met grote hekken er omheen.
Je moet gewoon geen kinderen nemen en in plaats daarvan 10 anderen voeden.
[..]
quote:Wat mij betreft ben ik morgen multimiljonair..
Op zaterdag 4 januari 2003 20:51 schreef Aaargh! het volgende:
Wat mij betreft zetten we wereldwijd de voortplanting een jaar of 10 stil.
quote:Wordt topicopener vader dan
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef shmoopy het volgende:[..]
Als het om een verjaardag gaat ms wel,
maar dit ging over zijn blijdschap wb zijn aanstaande vaderschap,
vond het wel in R&P passen dus.
quote:Dan kom jij er achter hoe hard voortplanting nodig is, personeelstekorten zijn er nu al volop, als je de voortplanting stil legt over 10 jaar dan zul je zien dat de mensen in bejaardenhuizen helemaal geen personeel meer hebben...
Op zaterdag 4 januari 2003 20:51 schreef Aaargh! het volgende:[..]
quote:en zorgt er straks voor JOUW ?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:51 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Je denkt niet erg ver vooruit in deze geloof ik....
quote:ja, maar niet degen die bij dit topic hoort
Op zaterdag 4 januari 2003 20:53 schreef Juup© het volgende:[..]
Wordt topicopener vader dan
quote:In de derdewereld-landen ja.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:51 schreef Aaargh! het volgende:Wat mij betreft zetten we wereldwijd de voortplanting een jaar of 10 stil.
Hoewel, Afrika zal al half uitgeroeid worden door AIDS.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
ja, maar niet degen die bij dit topic hoort
quote:economisch gezien klopt dat allemaal wel, maar de economie gaat enkel uit van groet, groei en nog eens groei. Er moeten ook andere manieren zijn.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:53 schreef Lindaisa het volgende:[..]
Dan kom jij er achter hoe hard voortplanting nodig is, personeelstekorten zijn er nu al volop, als je de voortplanting stil legt over 10 jaar dan zul je zien dat de mensen in bejaardenhuizen helemaal geen personeel meer hebben...
quote:"Die mensen daar" hebben vaak ook redenen om kinderen te nemen bijvoorbeeld om voor de familie te zorgen wanneer deze op leeftijd komen (nee "daar" hebben ze geen verzorgingstehuizen waar ze de afgedankte leden van de maatschappij kwijt kunnen). Ook worden er kinderen genomen om op het land te werken en zo in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien. Er worden kinderen genomen om in de prostitutie onder te brengen zodat ze hun gezin kunnen onderhouden. En er worden kinderen "genomen" omdat er geen voorbehoedsmiddelen voorhanden zijn......
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef erikh het volgende:[..]
Zijn die mensen daar dan niet stom bezig om zoveel kinderen te nemen terwijl ze er niet voor kunnen zorgen???
Geloof het of niet, in onderontwikkelde landen zijn de redenen om kinderen te nemen een stuk beter begrijpbaar. Nee het pakt niet goed uit voor die mensen "daar" maar och dat is ons probleem niet. Toch?
quote:Maar niet genoeg om straks shmoopy's pensioentje te gaan betalen.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Een bevolkingsoverschot..?? eerder een bevolkingsgroei. Bovendien groeit dat aantal harder door migratie
quote:probleem opgelost
Op zaterdag 4 januari 2003 20:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
In de derdewereld-landen ja.
Hoewel, Afrika zal al half uitgeroeid worden door AIDS.
quote:Mag ik u complimenteren met dit geweldige pleidooi.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:42 schreef Aaargh! het volgende:Mensen die nu nog een kind 'nemen' .. ik walg van jullie.
Ik ben het helemaal met je eens en ik ben erg blij om eens een ander persoon dan ikzelf deze gedachten in woorden om te zien zetten!
quote:Gezondheidskosten nemen bv al jaarlijks flink toe. Wie gaat die toename betalen, zonder economische groei?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:55 schreef Frenkie het volgende:economisch gezien klopt dat allemaal wel, maar de economie gaat enkel uit van groet, groei en nog eens groei. Er moeten ook andere manieren zijn.
quote:Natuurlijk wel..
Op zaterdag 4 januari 2003 20:55 schreef shmoopy het volgende:
Maar niet genoeg om straks shmoopy's pensioentje te gaan betalen.
quote:Mwoah, we hebben Azië en Zuid-Amerika nog he?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:55 schreef Frenkie het volgende:probleem opgelost
quote:zo dacht ome Adolf ook over bepaalde bevolkingsgroepen weetjenog?
Op zaterdag 4 januari 2003 20:55 schreef Frenkie het volgende:[..]
probleem opgelost
quote:lijden, je hebt geen idee wat dat is.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:48 schreef Marjan1985 het volgende:
Dus het is zo dat wij moeten lijden omdat er zoveel kinderen doodgaan....
quote:Schuld afkopen heet dat, geef maar een euro bij een collecte en je hebt weer en schoon geweten.
foster parents ouders....heel veel mensen die geld geven voor een goed doel...
quote:Als ik het over nederland heb meld ik dat er specifiek bij, niemand op deze aardkloot moet zich de eerste paar jaar bezig houden met voortplanten, en da's dus inclusief nederlanders.
wij moeten ook gewoon doorgaan met de samenleving....ik vind het raar dat je zegt dat mensen die nu kinderen krijgen dat je daarvan walgt....in afrika blijve ze ook doorgaan met voortplanten terwijl ze weten dat bijna al hun kinderen doodgaan door hongersnood.....
quote:Dit cijfer gaat alleen over geboorten minus overlijden. dus zelfs als er geen migratie is komen er 62k kinderen per jaar bij.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Een bevolkingsoverschot..?? eerder een bevolkingsgroei. Bovendien groeit dat aantal harder door migratie
quote:Bespaar je de moeite joh. Men wil niet zien waar men mee bezig is: de aarde volledig naar de kloten helpen door maar raak te fokken in plaats van na te denken.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:45 schreef Aaargh! het volgende:[..]
LEES mijn post, in plaats van 1 kind te voeden in NL kan je ook 10 kinderen (of misschien wel meer) voeden ergens anders op de wereld.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:56 schreef Frenkie het volgende:[..]
Natuurlijk wel..
dat is altijd nog goed gekomen, dus straks ook.
Hoe lang duurt het nog voordat je met pensioen mag..??
Nog heeeeeeel lang, Frenkie, nog heeeel lang.
En tot die tijd geniet ik fijn van mijn 2 kleine shmoopies.
Overigens ben ik van mening dat je voor ieder kind dat je krijgt tenminste 1 Foster Parents kindje zou moeten 'aannemen' of iets in die richting.
En nog een overigens: het zijn vaak juist mensen die zelf kinderen hebben die zich bekommeren (financieel dmv donaties) om kinderen die het minder goed hebben in andere werelddelen.
quote:Totdat jij over tig jaar in een verzorgingshuis zit zonder opgeleid verplegend personeel. Dan piep je wel anders.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:58 schreef Aaargh! het volgende:Minder kinderen is trouwens geen lijden maar feest!
quote:En wat doe jij concreet behalve belachelijke topics openen?
Schuld afkopen heet dat, geef maar een euro bij een collecte en je hebt weer en schoon geweten.
quote:En wie gaat jouw oude dag betalen? Etc etc?
Als ik het over nederland heb meld ik dat er specifiek bij, niemand op deze aardkloot moet zich de eerste paar jaar bezig houden met voortplanten, en da's dus inclusief nederlanders.
quote:Je kiest er voor om in plaats van het leven van 10 andere kinderen te redden er 1 nieuwe bij te maken en die in de watten te leggen. heel nobel.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:52 schreef Mirage het volgende:[..]
omdat ik ook een eigen leven heb... nét als de mensen in Afrika die geen condoo, gebruiken.. die KIEZEN om te zien hoe hun kindje sterft van de honger... IK kies ervoor om te ZIEN hoe ons kindje OPGROEIT.
Dat kind in afrika heeft geen keuze, JIJ WEL.
quote:Waarschijnlijk daarvoor al, anders was ze niet zwanger geweest en de man heeft er net zo hard aan meegedaan meestal.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:59 schreef Anemoon het volgende:[..]
Bespaar je de moeite joh. Men wil niet zien waar men mee bezig is: de aarde volledig naar de kloten helpen door maar raak te fokken in plaats van na te denken.
Bij de geboorten van kinderen worden vaak bij de vrouwen de hersens ook direct verwijderd.
* EvilPlatypus denkt hij maar aandelen in oogkleppen gaat kopen, er is blijkbara een enorme markt voor.
quote:Decadent gewauwel is het inderdaad. Men "lijdt" hier al als men niet drie keer per jaar op vakantie kan of geen ferrari voor de deur heeft staan.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:58 schreef Aaargh! het volgende:[..]
lijden, je hebt geen idee wat dat is.
quote:Die ouders in Afrika, hebben die geen keuze? Er is dáár een kinder-overschot. Niet hier, hier is een tekort.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:00 schreef Aaargh! het volgende:Dat kind in afrika heeft geen keuze, JIJ WEL.
quote:Dus als wij keizen geen kids te nemen(om het maar even zo te zeggen) dan zijn er dus nog steeds zoveel duizende kindertjes die honger hebben?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:00 schreef Aaargh! het volgende:
Dat kind in afrika heeft geen keuze, JIJ WEL.
Wat schieten zij er mee op dan?
En keus niet taal noch land gebonden.
quote:Ik denk dat ie een soort kinderveiling wil... hoeveel bied jij voor een ethiopieer?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:02 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Die ouders in Afrika, hebben die geen keuze? Er is dáár een kinder-overschot. Niet hier, hier is een tekort.
quote:Ja, en als die kinderen weer oud zijn zijn er NOG meer nodig ... een planeet heeft een maximum aantal mensen dat er op kan wonen, we kunnen beter nu stoppen voor het te laat is. (maar waarschijnlijk laten 'we' het allemaal in de soep lopen en zitten we over een X aantal jaar met china-achtige maatregelen tegen kinderen)
Op zaterdag 4 januari 2003 20:53 schreef Lindaisa het volgende:[..]
Dan kom jij er achter hoe hard voortplanting nodig is, personeelstekorten zijn er nu al volop, als je de voortplanting stil legt over 10 jaar dan zul je zien dat de mensen in bejaardenhuizen helemaal geen personeel meer hebben...
quote:Nee die hebben inderdaad weinig keuze en zeker minder dan wij.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:02 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Die ouders in Afrika, hebben die geen keuze? Er is dáár een kinder-overschot. Niet hier, hier is een tekort.
quote:Inderdaad, van de mensen daar kan ik het heel goed begrijpen. De mensen hier doen net alsof het een plicht is die volledig vervuld MOET worden, terwijl je hier om komt in de voorbehoedsmiddelen. Je hebt hier de keuze, en daar niet. Das het verschil.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:55 schreef thoth het volgende:En er worden kinderen "genomen" omdat er geen voorbehoedsmiddelen voorhanden zijn......
Geloof het of niet, in onderontwikkelde landen zijn de redenen om kinderen te nemen een stuk beter begrijpbaar. Nee het pakt niet goed uit voor die mensen "daar" maar och dat is ons probleem niet. Toch?
quote:Da's evolutie. Je eigen genen doorgeven en die van een ander laten uitsterven.
Waarom zijn mensen zo goed in het negeren van informatie die ze niet aanstaat ? Waarom nemen mensen beslissingen die haaks staan op hun eigen waarden ?
quote:en je denkt echt dat als we hier geen kindjes meer op de wereld zetten er in Afrika minder honger komt ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:04 schreef Anemoon het volgende:[..]
Inderdaad, van de mensen daar kan ik het heel goed begrijpen. De mensen hier doen net alsof het een plicht is die volledig vervuld MOET worden, terwijl je hier om komt in de voorbehoedsmiddelen. Je hebt hier de keuze, en daar niet. Das het verschil.
quote:Schuld afkopen heet dat, neem een foster parents kind voor een paar tientjes per jaar en je hebt een schoon geweten. Kijk eens naar wat je zelf aan je kinderen uitgeeft, als je geen kind had 'genomen' dan kon je wel honderd foster parents kinderen nemen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Overigens ben ik van mening dat je voor ieder kind dat je krijgt tenminste 1 Foster Parents kindje zou moeten 'aannemen' of iets in die richting.
quote:het gaat me uiteindelijk niet om de kinderen maar om het feit dat deze aarde vol is en ik daar last van ga hebben.
En nog een overigens: het zijn vaak juist mensen die zelf kinderen hebben die zich bekommeren (financieel dmv donaties) om kinderen die het minder goed hebben in andere werelddelen.
quote:Feit
Op zaterdag 4 januari 2003 21:06 schreef Aaargh! het volgende:om het feit dat deze aarde vol is.
En zonder economie kun je nóg zulke mooie idealen hebben, maar zal er niéts van terecht komen, omdat de idealen onbetaalbaar zullen zijn.
Overigens wacht ik nog steeds op antwoord van de topic-starter.
Wil hij verzorgd worden als hij oud is, ja of nee?
quote:Wat doe jij hier dan ???? heb jij je ouders al verteld dat je van ze walgt ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:06 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Schuld afkopen heet dat, neem een foster parents kind voor een paar tientjes per jaar en je hebt een schoon geweten. Kijk eens naar wat je zelf aan je kinderen uitgeeft, als je geen kind had 'genomen' dan kon je wel honderd foster parents kinderen nemen.
[..]het gaat me uiteindelijk niet om de kinderen maar om het feit dat deze aarde vol is en ik daar last van ga hebben.
Overigens prima hoor jouw mening.... fok je lekker op !
Ik daarintegen ga nu lekker nog een warme douche nemen... goed voor mijn dikker wordend buikje
Een eerlijke economie waar bedrijven zich ook daar gaan huisvesten is misschien een optie. Dat ze daar industrie vormen en werken voor hun geld.
Maar door voedsel te blijven aanslepen dat maakt niets uit. Ze schieten er niet veel mee op. Het honger gevoel blijft.
Iedereen in de rijke landen te verplichten door 20 euro per maand belasting te laten betalen voor voedsel helpt denk ik ook niet veel.
De industrie moet verschoven worden. Maar dat zie ik ook niet zitten. Welke multinationals willen nu zich daar huisvesten. Daar gaan ook kapitalen in zitten. En die mensen kunnen vaak niet eens schrijven dus echt veel goede arbeidskrachten heb je niet.
En dat een echtpaar/stelletje kinderen wilt is hun goed recht. Dat is een recht dat je hebt.
Ik heb mezelf er al bij neergelegd. Die extreme armoede daar die zal blijven bestaan. Ikzelf ben geen echt donoteur ook, omdat ik denk dat het geld niet goed besteed wordt of niet goed terecht komt of dat het gewoon niets uitmaakt hoeveel je geeft.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 04-01-2003 21:12]
quote:Jij noemt dat afkopen van schuld,
Op zaterdag 4 januari 2003 21:06 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Schuld afkopen heet dat, neem een foster parents kind voor een paar tientjes per jaar en je hebt een schoon geweten. Kijk eens naar wat je zelf aan je kinderen uitgeeft, als je geen kind had 'genomen' dan kon je wel honderd foster parents kinderen nemen.
quote:En hoe ga jij daar last van hebben dan?
het gaat me uiteindelijk niet om de kinderen maar om het feit dat deze aarde vol is en ik daar last van ga hebben.
quote:Je gaat er véél en véél meer last van krijgen, als er in Nederland geen jeugd meer zou zijn. Denk eens na.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:06 schreef Aaargh! het volgende:het gaat me uiteindelijk niet om de kinderen maar om het feit dat deze aarde vol is en ik daar last van ga hebben.
En wat doe jij om je 'geweten' te sussen? Ga jij kinderen adopteren? Geef jij nu 10% van je inkomen aan Novib?
quote:Precies, mensen en Nederlanders in het bijzonder, zijn zo makkelijk voor de gek te houden en bang temaken met verzonnen problemen als "vergrijzing" en "demografische druk". Dit los je niet op door extra te fokken, dat is iets wat mensen graag als excuus gebruiken om hun baar en fokdrang voort te kunnen zetten. Gebrek aan een eigen leven heet zoiets vaak.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:03 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Ja, en als die kinderen weer oud zijn zijn er NOG meer nodig ... een planeet heeft een maximum aantal mensen dat er op kan wonen, we kunnen beter nu stoppen voor het te laat is. (maar waarschijnlijk laten 'we' het allemaal in de soep lopen en zitten we over een X aantal jaar met china-achtige maatregelen tegen kinderen)
quote:Ik zeg niet dat het in een keer opgelost is, maar het gaat hier om verhoudingen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:05 schreef Mirage het volgende:[..]
en je denkt echt dat als we hier geen kindjes meer op de wereld zetten er in Afrika minder honger komt ?
Neem in plaat van 1 kind hier 100 foster parents kinderen.
De keuze ligt dan aan jou: of 100 kinderen gelukkig die jij zelf nooit zal zien, of 1 kind gelukkig die je elke dag ziet en kan zien opgroeien.
'men' kiest dan altijd weer voor het eigenbelang.
MEDICIJNEN !!!!!! is ene veel grotere " boosdoener " we houden steeds mee rmensen in leven die jaren terug al gestorven zouden zijn...
Dáár ligt een groter deel denk ik.
Ga je medicijnen ook verbieden ?
* Mirage wacht vol spannign op het " anti artsen topic "
quote:Antwoord eens op mijn vragen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:10 schreef Aaargh! het volgende:Ik zeg niet dat het in een keer opgelost is, maar het gaat hier om verhoudingen.
De keuze ligt dan aan jou: of 100 kinderen gelukkig die jij zelf nooit zal zien, of 1 kind gelukkig die je elke dag ziet en kan zien opgroeien.
quote:Er zijn blijkbaar zo veel mensen dat niet iedereen eten kan krijgen, dus ja: vol.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:08 schreef Furby het volgende:[..]
Feit
quote:Nee. Maar dit is wel precies zo´n argument dat door de hele eerste wereld galmt. Wat kunnen wij eraan doen dat ze in landen als Afrika zo´n probleem hebben? Niets toch zeker. Maar wij zijn afhankelijk van een continent als Afrika. De eerste wereld heeft Afrika nodig om zo goedkoop mogelijk aan haar luxe spulletjes te komen.
en je denkt echt dat als we hier geen kindjes meer op de wereld zetten er in Afrika minder honger komt ?
Als wij ons geld niet in onze kinderen zouden investeren, zouden we misschien in het onderhoud van de tweede of derde wereld kunnen voorzien. Als we niet hele volkstammen eerste wereld kinderen zouden opvoeden met het idee dat McDonalds roeleert; zouden er misschien minder kinderen in Azie 18 uur per dag, 7 dagen per week tegen minder dan een hongerloon moeten werken aan Disney.figuurtjes voor in de Happy Meal.......
Het punt is niet dat wij als eerste wereld land moeten ophouden met reproduceren want ja ook wij moeten aan onze eigen toekomst denken maar de vraag is heel erg waar de grens ligt. Niemand stelt die vraag. We kijken echt niet verder dan de grenzen van de muren van ons centraal verwarmde huisje.....oogkleppen dus.
Zij hebben heel constructieve en goed onderbouwde ideëen voor de toekomst, zodat het voor iedereen leefbaar kan worden in de toekomst.
quote:Het voedsel raakt op, misschien niet de eerste tien of twintig jaar, maar ik was van plan hier nog wel een jaartje of 60 rond te lopen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:10 schreef shmoopy het volgende:
En hoe ga jij daar last van hebben dan?
quote:hoevele kindjes heb jij geadopteerd dan ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:10 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het in een keer opgelost is, maar het gaat hier om verhoudingen.
quote:In de Middeleeuwen stierven er meer mensen door ondervoeding.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:12 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Er zijn blijkbaar zo veel mensen dat niet iedereen eten kan krijgen, dus ja: vol.
quote:1. Mensen willen een kind van ZICHZELF.
Waarom zijn mensen zo goed in het negeren van informatie die ze niet aanstaat ? Waarom nemen mensen beslissingen die haaks staan op hun eigen waarden ?Er zijn mensen en die vinden kinderen erg leuk. Dagelijks gaan er 11,000 dat is elf duizend van deze 'leuke' kinderen dood van de honger (volgens statistieken van de VN). En wat doen deze ware kindervrienden, ze maken er gewoon nog een paar kinderen bij! Alsof er nog niet genoeg liggen te kreperen!. En dit alles doen ze, volgens eigen zeggen, omdat ze kinderen zo leuk vinden.
Zoals misschien bekend heb ik het niet zo op kinderen, maar dit gaat zelfs mij te ver.
quote:Ik hoop dat je ouders ook zo over jou denken.
Mensen die nu nog een kind 'nemen' .. ik walg van jullie.
Zo te lezen weet ik het wel zeker.
Nogal gefrustreerd omdat je zelf niet de mogelijkheid hebt of zo?
Dwaas...
quote:Niet helemaal juist, hé?
Er zijn blijkbaar zo veel mensen dat niet iedereen eten kan krijgen, dus ja: vol.
quote:néé het eten is niet juist verdeeld...
hoeveel groene containers vol voedsel staan er op maandag aan de weg ?
.........
quote:Misschien was 't je nog niet opgevallen: ik heb geen geweten, ik erger me alleen blauw aan al die kinderen waar je continue over struikelt
Op zaterdag 4 januari 2003 21:10 schreef DennisMoore het volgende:
En wat doe jij om je 'geweten' te sussen? Ga jij kinderen adopteren? Geef jij nu 10% van je inkomen aan Novib?
quote:Ja, je wordt geboren op hoop weer snel dood te kunnen gaan aan een ziekte waar ze je de medicijnen voor onthouden...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:11 schreef Mirage het volgende:
trouwens.. de bevolking groeit nie tzozeer alleen door geboorte...MEDICIJNEN !!!!!! is ene veel grotere " boosdoener " we houden steeds mee rmensen in leven die jaren terug al gestorven zouden zijn...
"Zulke goeie hebben wij nog niet gehad, zulke goeie hebben wij nog niet gehad!"
quote:Was het eerste dat me opviel.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:14 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Misschien was 't je nog niet opgevallen: ik heb geen geweten
Goed dat topic-opener een relatie met zijn 3 computers heeft. Houden zo.
quote:Ben jij van plan een auto te nemen?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:13 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Het voedsel raakt op, misschien niet de eerste tien of twintig jaar, maar ik was van plan hier nog wel een jaartje of 60 rond te lopen.
quote:En daar zouden die (burger)oorlogen niet iets mee te doen kunnen hebben
Op zaterdag 4 januari 2003 21:12 schreef Aaargh! het volgende:Er zijn blijkbaar zo veel mensen dat niet iedereen eten kan krijgen, dus ja: vol.
Dat is hetzelfde als zeggen dat Bangladesh watersnoodrampen heeft door de opwarming van de aarde. Nee, ze wonen gewoon in een rivierdelta en dat behoord te overstromen. Biologisch kan de aarde nog heel wat meer mensen aan.
quote:we waren bezig over de oorzaak van de zogenaamde overbevolking...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:14 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ja, je wordt geboren op hoop weer snel dood te kunnen gaan aan een ziekte waar ze je de medicijnen voor onthouden...
![]()
DIT is er ook één van.
quote:En wij ergeren ons aan jou.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:14 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Misschien was 't je nog niet opgevallen: ik heb geen geweten, ik erger me alleen blauw aan al die kinderen waar je continue over struikelt
De vraag is wie de meerderheid heeft en dus wie op moet zouten .
quote:Sterven er al mensen door ademnood dan (in grote gebieden)
Op zaterdag 4 januari 2003 21:16 schreef shmoopy het volgende:Want mijn zuurstof raakt op.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 21:17 schreef X-Ray het volgende:[..]
En wij ergeren ons aan jou.
De vraag is wie de meerderheid heeft en dus wie op moet zouten
.
quote:Het is een heel valide argument, hoor.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:14 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ja, je wordt geboren op hoop weer snel dood te kunnen gaan aan een ziekte waar ze je de medicijnen voor onthouden...
![]()
quote:ik antwoord niet omdat er te snel gereageerd word a.t.m.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:15 schreef DennisMoore het volgende:
Topic-opener antwoordt niet op vragen waar hij blijkbaar geen antwoord op heeft, maar blijft zijn eentonige liedje zingen.
quote:hebben er al mensen een overschot aan zuurstof in grote gebieden ??? Ik geloof het niet...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:17 schreef Furby het volgende:[..]
Sterven er al mensen door ademnood dan (in grote gebieden)
Eten is dat anders..
eten genoeg...
alleen niet goed verdeeld.
GROENE containers......
quote:Hoeveel wordt er doorgedraaid bij de veiling
Op zaterdag 4 januari 2003 21:14 schreef Mirage het volgende:hoeveel groene containers vol voedsel staan er op maandag aan de weg ?
quote:Sus jezelf maar in slaap met de gedachte dat kinderen fokken geoorloofd is in een wereld waar ze bij bosjes tegelijk sterven omdat wij hier zo nodig zo decadent moeten leven op een door-en-door egocentrische manier.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:09 schreef yingyang het volgende:
Ik denk dat de honger in arme derdewereld landen blijft bestaan. Je kan wel voedsel blijven aanslepen maar dat helpt van de meters niet.
Men verzint maar smoezen aan de lopende band die zo slecht zijn, dat ze een pure belediging zijn voor mijn intelligentie.
quote:1. Door wie wil jij verzorgd worden als je later oud bent?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:18 schreef Aaargh! het volgende:ik antwoord niet omdat er te snel gereageerd word a.t.m.
quote:Jazeker.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:17 schreef Furby het volgende:[..]
Sterven er al mensen door ademnood dan (in grote gebieden)
En daarbij zijn veel cara-gerelateerde aandoening een direct gevolg van luchtverontreiniging.
quote:Is er dus voedsel tekort ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef Furby het volgende:[..]
Hoeveel wordt er doorgedraaid bij de veiling
Ook tonnen.
Nee...
quote:Uhhh, er is een overschot aan zuurstof. We kunnen nog steeds de openhaard laten fikken en autorijden.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef Mirage het volgende:[..]
hebben er al mensen een overschot aan zuurstof in grote gebieden ??? Ik geloof het niet...
Eten is dat anders..
eten genoeg...alleen niet goed verdeeld.
GROENE containers......
quote:walgelijk... de arrogantie druipt er vanaf.......
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef Anemoon het volgende:[..]
Sus jezelf maar in slaap met de gedachte dat kinderen fokken geoorloofd is in een wereld waar ze bij bosjes tegelijk sterven omdat wij hier zo nodig zo decadent moeten leven op een door-en-door egocentrische manier.
Men verzint maar smoezen aan de lopende band die zo slecht zijn, dat ze een pure belediging zijn voor mijn intelligentie.
quote:Dat komt doordat je een heel stuk waarheid neerlegt waar niemand omheen kan, maar continu wel probeert (door slappe smoezen te verzinnen om vooral door te gaan met die decadentie van ze)
Op zaterdag 4 januari 2003 21:18 schreef Aaargh! het volgende:[..]
ik antwoord niet omdat er te snel gereageerd word a.t.m.
keep up the good work pal!
quote:Dat heeft geen fuck met zuurstof tekort te maken maar met verontreiniging.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef shmoopy het volgende:Jazeker.
In hete periodes lopen er in bepaalde landen vanwege de smog mensen rond met kapjes om hun mond.En daarbij zijn veel cara-gerelateerde aandoening een direct gevolg van luchtverontreiniging.
quote:Door niemand. Als me dat zelf niet meer lukt is 't einde oefening
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef DennisMoore het volgende:
1. Door wie wil jij verzorgd worden als je later oud bent?
quote:Zie vorige antwoord
2. Wie mag dat gaan betalen?
quote:Niets, ik haat kinderen.
3. Wat doe jij om de arme stervende kindertjes in Afrika te helpen?
quote:inderdaad !
Op zaterdag 4 januari 2003 21:20 schreef Furby het volgende:[..]
Uhhh, er is een overschot aan zuurstof. We kunnen nog steeds de openhaard laten fikken en autorijden.
EN we kunnen nog steeds onze volle groene container ana de weg zetten... om de containers bij de mac en restaurants nog niet eens te noemen...
VOEDSEL tekort... nee.
quote:Je weet wie 't zegt. Annemoon = rel-kloon.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:21 schreef Mirage het volgende:walgelijk... de arrogantie druipt er vanaf.......
quote:Ja, dat bedoelde ik te onderstrepen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef Mirage het volgende:[..]
Is er dus voedsel tekort ?
Nee...
quote:En die verontreiniging komt door?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:21 schreef Furby het volgende:[..]
Dat heeft geen fuck met zuurstof tekort te maken maar met verontreiniging.
Zie vorige post.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef Furby het volgende:[..]
Ja, dat bedoelde ik te onderstrepen.
quote:Wat zit je dan te zeuren over 100 ipv 1 kind te nemen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef Aaargh! het volgende:Niets, ik haat kinderen.
quote:Dus zodra jij je eigen eten niet meer kan koken, wil je dood?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef Aaargh! het volgende:Door niemand. Als me dat zelf niet meer lukt is 't einde oefening
quote:Okay, dan blijf jij je zieke ouwe lijf later naar je werk slepen, 40 uur per week, totdat je er letterlijk bij neer valt.
Zie vorige antwoord
quote:I'm sure the feeling is mutual.
Niets, ik haat kinderen.
Ergo: topic-opener is niet goed wijs. .
quote:Dan kan je dus inderdaad de medicijnen grotendeels afschaffen, waardoor er minder mensen in leven wordne gehouden die anders allang wren gestorven...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Door niemand. Als me dat zelf niet meer lukt is 't einde oefening
[..]
schept weer meer bewegings vrijheid..
we kunnen dus gewoon kindjes krijgen..
Over een maand of 5,5/6 ben ik uitgeteld.. denk je dat je plekje dan al vrij is ??
quote:Voedsel tekort
Op zaterdag 4 januari 2003 21:23 schreef shmoopy het volgende:En die verontreiniging komt door?
Of zijn ze zo dom dat ze de consequenties niet inzien.
En dan laten ze je op tv weer die zielige spotjes zien van kleine kinderen die bijna doodgaan van de honger. Dat ze dan condooms geven daar. Een kind krijgen daar dat mag niet.
In Nederland is dat veroorloofd omdat je hier een kind een goed leven kan geven.
Maar daar
Het beste zou zijn dat het gewoon helemaal uitsterft daar ofzo. Lijkt mij. Geen onnodig leiden meer maar gewoon een grote leegte. Er valt toch niets meer te redden daar. Ze zijn er al tientallen jaren mee bezig maar men blijft zich voortplanten daar en de hulp schiet ook meters tekort.
Helemaal geen toekomst heb je daar.
quote:Maar het is wel de werkelijkheid (naja dat beledigen van persoonlijke intelligentie kan ik niet beamen noch ontkennen). In de hele "discussie" die hier plaatsvindt zijn er maar weinig mensen die in willen zien dat de verhoudingen volledig scheef liggen en dat WIJ daar de hoofdschuldigen aan zijn. Iemand die zichzelf wijs laat maken dat de onderontwikkelde landen zichzelf maar moeten redden laat zich misleiden.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:21 schreef Mirage het volgende:[..]
walgelijk... de arrogantie druipt er vanaf.......
Ja er is op globaal niveau meer dan genoeg voedsel om de wereldbevolking te voeden maar onze levensstijl zorgt ervoor dat deze verdeling zo enorm scheef is dat er miljoenen aan onderdoorgaan.
Er zijn zelfs derde wereld landen die in eigen onderhoud zouden kunnen voorzien als ze geen schulden bij de westerse wereld zouden hebben en wij niet van ze eisten om hun voedsel goedkoop over te dragen zodat wij ons fokvee kunnen vetmesten om hamburgers te maken.....
Wij zijn decadent en we maken een puinhoop van de wereld. Daar mag best weleens iets van gezegd worden.
quote:En waarom sterven er dan kinderen van de honger ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef Mirage het volgende:
EN we kunnen nog steeds onze volle groene container ana de weg zetten... om de containers bij de mac en restaurants nog niet eens te noemen...VOEDSEL tekort... nee.
Er is een tekort aan resources (middelen voor de alleen nederlands sprekenden, maar da's niet helemaal een lekkere vertaling en een betere weet ik a.t.m. niet) om alle mensen van voedsel te voorzien, DUS er zijn te veel mensen, en de enige manier om dit te verhelpen is wereldwijd het aantal geboorten drastisch te verminderen.
quote:tuurlijk niet...dan heb je het voedsel dat hier de containers in gaat toch nog niet in die landen ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:28 schreef Aaargh! het volgende:[..]
En waarom sterven er dan kinderen van de honger ?
Er is een tekort aan resources (middelen voor de alleen nederlands sprekenden, maar da's niet helemaal een lekkere vertaling en een betere weet ik a.t.m. niet) om alle mensen van voedsel te voorzien, DUS er zijn te veel mensen, en de enige manier om dit te verhelpen is wereldwijd het aantal geboorten drastisch te verminderen.
het probleem ligt heel ergens anders..
het voedsel is er genoeg.. het is alleen vaag verdeeld.
quote:Iedereen met een afwijkende mening die niet meemarcheerd met de kudde is arrogant of "rel kloon", uiteraard!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:22 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Je weet wie 't zegt. Annemoon = rel-kloon.
Ps: Anemoon is met 1 "n"
quote:Ik heb een overzichtje staan op pagina twee dat het is geloof ik. Die mensen fokken om te overleven. Dat is niet dom dat is een instinct. Het zou je sieren om daar iets genuanceerder over te denken.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:27 schreef yingyang het volgende:
Weet je wat ik me afvraag....waarom fokken die mensen in derde wereld landen in godsnaam. Ze weten verdomde goed dat een kind niet in zulk klimaat geboren mag worden, ze moeten gewoon niet met elkaar neuken dus.Of zijn ze zo dom dat ze de consequenties niet inzien.
De bevolking in onderontwikkelde landen leeft in vrij kleine gemeenschappen en hebben vaak kinderen nodig om geld te verdienen, op het land te werken, voor de ouders en grootouders te zorgen.
Dat en geen educatie en voorzieningen met betrekking tot geboortebeperking waar nodig.
"Kunnen we ze niet gewoon vertellen: niet neuken jullie"....nouja, moet ik echt uitleggen wat er allemaal mis is met die opmerking. Dit is de westerse arrogantie. (En dat bedoel ik niet persoonlijk maar als we dan toch gaan discusseren laten we het dan enigzins op niveau houden )
quote:En waarom Fokken wij ?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:33 schreef thoth het volgende:Die mensen fokken om te overleven.
quote:Nee, want het stikt in nederland van de kinderen, overal struikel je er over.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:24 schreef Furby het volgende:[..]
Wat zit je dan te zeuren over 100 ipv 1 kind te nemen.
Het gaat zo toch goed volgens jouw redenering ???
De enige manier om dit te verbeteren is mensen er van te overtuigen dat ze zich minder moeten voortplanten, en de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is met een goede reden komen waarom ze dit moeten doen. en aangezien 'men' kinderen leuk vind lijkt met 100 kinderen redden m.b.v. foster parents ipv 1 kind hier wel iets dat dat soort mensen zou moeten aanspreken.
Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd bedacht, 'men' hecht meer waarde aan eigenbelang dan aan het belang van kinderen.
quote:Omdat er op die plek waar kinderen sterven, geen voedsel en medicijnen zijn. Vaak t.g.v. burgeroorlogen en dictaturen etc.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:28 schreef Aaargh! het volgende:En waarom sterven er dan kinderen van de honger ?
quote:En zijn wereldwijd helemáál niet te weinig resources, hoe kom je daar nou weer bij. Dus daarom hoeven er ook niet wereldwijd minder geboortes te zijn.
Het gaat om de verdeling, slimpie.
quote:Ja, maar die "spirituele types" zien dat liever niet.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:27 schreef thoth het volgende:Wij zijn decadent en we maken een puinhoop van de wereld. Daar mag best weleens iets van gezegd worden.
(ow wat heb ik weer een lol om mijn eigen grappen!! )
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 21:33 schreef Anemoon het volgende:[..]
Iedereen met een afwijkende mening die niet meemarcheerd met de kudde is arrogant of "rel kloon", uiteraard!
Das alleen maar een compliment voor mij!
Iemand als Mirage is zelf het toonbeeld van een arrogant kuddeschaap, maar laten we het daar verder niet over hebben. We moeten tegen geintjes kunnen, nietwaar?Ps: Anemoon is met 1 "n"
quote:*zucht*, ik heb het niet over voedsel maar over middelen (resources) dat houd veel meer in dan alleen voedsel.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:30 schreef Mirage het volgende:[..]
tuurlijk niet...dan heb je het voedsel dat hier de containers in gaat toch nog niet in die landen ?
het probleem ligt heel ergens anders..
het voedsel is er genoeg.. het is alleen vaag verdeeld.
quote:Het stikt in afrika ook van de goede landbouwgrond.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:35 schreef DennisMoore het volgende:
En zijn wereldwijd helemáál niet te weinig resources, hoe kom je daar nou weer bij. Dus daarom hoeven er ook niet wereldwijd minder geboortes te zijn.Het gaat om de verdeling, slimpie.
Alles en dan ook alles wordt gedaan om het eerlijk te maken op deze aardkloot. Is dat mogelijk???
Volgens mij niet. Er valt gewoon niets mee aan te vangen. Rijk en arm zal er altijd zijn en zal altijd blijven.
quote:Omdat ze geen voedsel krijgen schat ik zo in.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:28 schreef Aaargh! het volgende:En waarom sterven er dan kinderen van de honger ?
quote:Nee. Die recources zijn er wel (zowel in biologisch opzicht als in technisch (transport))
Er is een tekort aan resources (middelen voor de alleen nederlands sprekenden, maar da's niet helemaal een lekkere vertaling en een betere weet ik a.t.m. niet) om alle mensen van voedsel te voorzien,
quote:Nee. Door wereldwijd alle geboorten te beperken doe je geen fuck aan het probleem zelf en dat is gewoonweg de wil om voedsel te brengen (genoeg voedsel) daar waar het nodig is. Het kost domweg teveel geld. Geld wat de gemiddelde westerling of aziaat niet over heeft voor dit soort acties.
DUS er zijn te veel mensen, en de enige manier om dit te verhelpen is wereldwijd het aantal geboorten drastisch te verminderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Furby op 04-01-2003 21:39]
quote:Ja dat weet ik hoor, maar om de medicijnen en de geneeskunde nu ineens te gaan terugdraaien (waar mevr. Mirage het over heeft) is een heel ander hoofdstuk he?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:17 schreef shmoopy het volgende:[..]
Het is een heel valide argument, hoor.
Sla de cijfers er maar op na.
Goed opletten.
quote:Helemaal niet waar. Er zijn meer ouderen dan kinderen. Maar misschien komt het door je kinder-haat, dat je overal kinderen lijkt te zien? Da's dan jouw probleem. Hutje op de hei een idee?
Op zaterdag 4 januari 2003 21:34 schreef Aaargh! het volgende:Nee, want het stikt in nederland van de kinderen, overal struikel je er over.
quote:Dus we moeten enkel voor kindertjes in Afrika kiezen, zodat jij minder struikelt over de kinderen in Nederland? Die kinderen in Afrika boeien jou dus eigenlijk geen zak? Dan ben je eigenlijk wel een enorme egoïst, nietwaar?
De enige manier om dit te verbeteren is mensen er van te overtuigen dat ze zich minder moeten voortplanten, en de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is met een goede reden komen waarom ze dit moeten doen. en aangezien 'men' kinderen leuk vind lijkt met 100 kinderen redden m.b.v. foster parents ipv 1 kind hier wel iets dat dat soort mensen zou moeten aanspreken.
quote:En de hele reden van dit topic, is dat jij niet over de kindertjes wil struikelen.
Maar blijkbaar heb ik dat verkeerd bedacht, 'men' hecht meer waarde aan eigenbelang dan aan het belang van kinderen.
Slotje dan maar?
.
quote:Ja. Er heerst in het grootste gedeelte van Afrika dan ook geen hongersnood. Alleen daar waar de (burger)oorlogskes bezig zijn.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:37 schreef Aaargh! het volgende:Het stikt in afrika ook van de goede landbouwgrond.
quote:Ik let heel goed op.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:39 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ja dat weet ik hoor, maar om de medicijnen en de geneeskunde nu ineens te gaan terugdraaien (waar mevr. Mirage het over heeft) is een heel ander hoofdstuk he?
Goed opletten.
quote:Die lijst ik in en hang ik boven mijn bedje. Kuddeschaapje noemt mij niet wijs.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:36 schreef Mirage het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Anemoon... je bent niet wijs.
[Dit bericht is gewijzigd door Anemoon op 04-01-2003 21:44]
quote:Goed zo.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:42 schreef shmoopy het volgende:Dus laat ik het hierbij.
quote:Daar wil ik dan nu de bewijzen van zien.
Op zaterdag 4 januari 2003 20:49 schreef DennisMoore het volgende:
Nederland vergrijst. Kinderen in NL zijn hard nodig om de verzorgingsstaat later betaalbaar te houden.
Dat zal moeilijk vinden worden, want die zijn er niet. Het is een MEME.
quote:Het gééft juist energie gek!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:46 schreef yingyang het volgende:
Kost ook erg veel energie zo'n discussie.....pffffff.
quote:Uiteraard, iedereen is egoistisch. elke handeling die je doet is uit puur egoisme
Op zaterdag 4 januari 2003 21:41 schreef DennisMoore het volgende:
Dus we moeten enkel voor kindertjes in Afrika kiezen, zodat jij minder struikelt over de kinderen in Nederland? Die kinderen in Afrika boeien jou dus eigenlijk geen zak? Dan ben je eigenlijk wel een enorme egoïst, nietwaar?
quote:En ook om tegengas te geven aan mensen die niet zelf kunnen nadenken.
En de hele reden van dit topic, is dat jij niet over de kindertjes wil struikelen.
Denk eens een keer na buiten je voorgeprogrammeerde hersens. Als ik een baby zie vind ik dat ook schattig. Dit is in je hersenen ingeprogrammeerd (heeft met verhoudingen in 't gezicht van kinderen te maken, zelfde geld btw voor dieren, daarom zijn bijna alle jonge dieren schattig) daar was een hele goede reden voor (bescherming van kinderen) en het mechanisme werkte prima in de tijd van de neanderthalers, maar nu word het onze ondergang omdat de wereld gewoon VOL raakt.
quote:We weten nu iig wie het zuigertje is...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:46 schreef Anemoon het volgende:
Het gééft juist energie gek!
He anemoon!
quote:Ik begin uitputtingsverschijnselen te krijgen al
Op zaterdag 4 januari 2003 21:46 schreef Anemoon het volgende:[..]
Het gééft juist energie gek!
Straks moet ik aan het infuus.
quote:Dat denk ik niet. Dat is zo.
Feiten zijn hard, maar nog wel feiten....
quote:Wat jij blaat is geen feit.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:48 schreef Anemoon het volgende:Feiten zijn hard, maar nog wel feiten....
quote:ha ha ha,die zit!!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:47 schreef Knuffie het volgende:[..]
We weten nu iig wie het zuigertje is...
![]()
He anemoon!
![]()
(ben ik energievampier?? )
quote:Helaas....
Op zaterdag 4 januari 2003 21:49 schreef Furby het volgende:[..]
Wat jij blaat is geen feit.
Maar ik leef met je mee...
quote:Mag ik even een duidelijke onderbouwing van de term "vol"
Op zaterdag 4 januari 2003 21:47 schreef Aaargh! het volgende:maar nu word het onze ondergang omdat de wereld gewoon VOL raakt.
quote:beetje slap van je..
Die lijst ik in en hang ik boven mijn bedje. Kuddeschaapje noemt mij niet wijs. Leuk.
Mijn vriendje kan dan over je foto's kotsen als ie weer eens zijn walging op peil wil houden !
eerst iets posten om het vervolgens snel te verwijderen...
Had jij met je grote inteligentie niet kunnen voorzien dat je van gedachten zou veranderen ?
Als je vriendj emoet kotsen als hij bij jou is..
dan zou ik een serieus gaan nadenken of hij het wel zo fijn bij je vindt
quote:Yep.... tis niet anders...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:08 schreef Furby het volgende:[..]
Feit
quote:Klopt. Wat je even voor het gemak van de discussie weglaat, is dat naarmate een maatschappij (en de daarbij behorende economie) geavanceerder wordt er meer werk met minder mensen kan worden verzet. Dat gaat uiteraard niet op alle gebieden op, om het voorbeeld zorg maar weer eens naar voren te halen, maar maakt het wel mogelijk om een veel hoger percentage gepensioneerden te kunnen ondersteunen met de verzorgingsstaat dan dat hier nu voor mogelijk wordt geacht.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
Het is niet alleen een optelsom van het aantal kinderen dat geboren wordt, en het aantal mensen dat dood gaat, maar vooral ook een kwestie van leeftijds-samenstelling van de bevolking. Bijzonder belangrijk voor een economie.
quote:Op dat punt kan ik heel simpel zijn: "Als mensen nog kans hebben op leven (geen ongeneeslijke ziekte oid), dan gaan ze wat mij betreft voor proto-mensen, hier voor het gemak even gedefiniëerd als ongeboren babies en vroeger".
Op zaterdag 4 januari 2003 21:11 schreef Mirage het volgende:
trouwens.. de bevolking groeit nie tzozeer alleen door geboorte...MEDICIJNEN !!!!!! is ene veel grotere " boosdoener " we houden steeds mee rmensen in leven die jaren terug al gestorven zouden zijn...
quote:Dat heb ik gedaan. Ik zie dergelijke menselijke bijenkorven niet als een wenselijke toekomst.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:17 schreef DennisMoore het volgende:
Lees "De Stalen Holen" van Asimov..
quote:Wat jij wil. Iets een feit noemen terwijl het dat niet is is een leuke Truth strategie.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:50 schreef Anemoon het volgende:Maar ik leef met je mee...
quote:Valt wel mee
Op zaterdag 4 januari 2003 21:49 schreef Anemoon het volgende:[..]
ha ha ha,die zit!!
![]()
(ben ik energievampier??
)
Je bent geen vampier het ligt eerder aan het bier.
quote:Ik heb het expres even laten staan, zodat ik wist dat jij het nog even zou lezen, en toen heb ik het op zeker moment weggehaald om te kijken of je er nog op zou reageren. En dat kotsen heeft natuurlijk met die foto's te maken. Niet met mij, mallie!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:51 schreef Mirage het volgende:[..]
beetje slap van je..
eerst iets posten om het vervolgens snel te verwijderen...
Had jij met je grote inteligentie niet kunnen voorzien dat je van gedachten zou veranderen ?
Als je vriendj emoet kotsen als hij bij jou is..
dan zou ik een serieus gaan nadenken of hij het wel zo fijn bij je vindt
Je bent er in getrapt!
Je bent bij deze uitgeroepen tot Manipulatie-object van deze week!!
Wees er maar trots op!
quote:Schat de enige die hier ene mooi test object is dat ben jij...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:53 schreef Anemoon het volgende:[..]
Ik heb het expres even laten staan, zodat ik wist dat jij het nog even zou lezen, en toen heb ik het op zeker moment weggehaald om te kijken of je er nog op zou reageren. En dat kotsen heeft natuurlijk met die foto's te maken. Niet met mij, mallie!
![]()
Je bent er in getrapt!
![]()
Je bent bij deze uitgeroepen tot Manipulatie-object van deze week!!
Wees er maar trots op!
je bewijst overigens keer op keer dat je sociaal gezien écht niet spoort.
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 04-01-2003 21:55]
quote:Ik NOEM het niet.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:52 schreef Furby het volgende:[..]
Wat jij wil. Iets een feit noemen terwijl het dat niet is is een leuke Truth strategie.
Net als 1+1=2.
Jij wilt heel graag dat dat 3 is....maar helaas!
Feiten liegen niet
Bij deze zeg ik gedag................." Gedag"
En nu ga ik een ander topic opzoeken.
quote:Kep hier een lekker likeurtje staan....
Op zaterdag 4 januari 2003 21:53 schreef yingyang het volgende:[..]
Valt wel mee
Je bent geen vampier het ligt eerder aan het bier.
quote:Dit is tevens je enige onderbouwing van alle 'feiten" die jij poneert.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:55 schreef Anemoon het volgende:
Ik NOEM het niet.
Het IS zo.
quote:Maar daar zit zeker een grens aan. Je kunt niet eeuwig blijven automatiseren. Automatiseren kost veel geld, en er zouden zowél de kosten van de vergrijzing (AOW + gezondheidszorg) als de automatiseringskosten zélf mee betaald moeten worden. En zoals je al zegt, er is heel veel werk dat gewoon niet te automatiseren zal zijn.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:52 schreef Litpho het volgende:Klopt. Wat je even voor het gemak van de discussie weglaat, is dat naarmate een maatschappij (en de daarbij behorende economie) geavanceerder wordt er meer werk met minder mensen kan worden verzet. Dat gaat uiteraard niet op alle gebieden op, om het voorbeeld zorg maar weer eens naar voren te halen, maar maakt het wel mogelijk om een veel hoger percentage gepensioneerden te kunnen ondersteunen met de verzorgingsstaat dan dat hier nu voor mogelijk wordt geacht.
quote:Wellicht gaat het ook om de kwaliteit van het leven van deze mensen. Maar dat is m.i. een andere discussie.
Op dat punt kan ik heel simpel zijn: "Als mensen nog kans hebben op leven (geen ongeneeslijke ziekte oid), dan gaan ze wat mij betreft voor proto-mensen, hier voor het gemak even gedefiniëerd als ongeboren babies en vroeger".
quote:Nee, niet in die mate. Maar het geeft wel een beetje aan dan deze aarde nog lang niet 'vol' is. Het is een kwestie van keuzes. Hoeveel ruimte vinden we comfortabel, hoe luxe moet ons eten zijn, etc etc.
Dat heb ik gedaan. Ik zie dergelijke menselijke bijenkorven niet als een wenselijke toekomst.
quote:Gaat ze weer hoor met haar "schat"-methode...
Op zaterdag 4 januari 2003 21:55 schreef Mirage het volgende:[..]
Schat de enige die hier ene mooi test object is dat ben jij...
![]()
![]()
je bewijst overigens keer op keer dat je sociaal gezien écht niet spoort.
You're a FAKE baby, en je valt steeds maar weer door de mand, he vervelend voor je....
Als ik met je mee zou leven, zou ik nu huilen.
quote:Nee nee "schat" (mirage-modus), lees er nou eens over of ga naar de sites van de Club van Tien Miljoen, doe je ook nog aan promotie voor deze club waar ik lid van ben!
Op zaterdag 4 januari 2003 21:57 schreef Furby het volgende:[..]
Dit is tevens je enige onderbouwing van alle 'feiten" die jij poneert.
Ga maar ff kijken, of durf je niet omdat je bang bent de onweerlegbare feiten te moeten accepteren?
quote:Ik. Ze relt niet meer of minder dan andere personen in dit topic.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, en wie durft nu nog te ontkennen dat Annnnnemoon een relkloontje is?
quote:Psst.....een zuigkloontje....
Sorry Shmoopy, zal het hier bij laten.....
quote:Ja, kom maar op!
Kussjj Luvjah!
quote:Oeh dat is wel een hele wijze observatie. Daar kan je ook alle kanten mee op. Heerlijk
Op zaterdag 4 januari 2003 22:02 schreef Knuffie het volgende:[..]
Psst.....een zuigkloontje....
En FOK! is het tankstation.
Sorry Shmoopy, zal het hier bij laten.....
quote:He Toth, bedankt.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:01 schreef thoth het volgende:[..]
Ik. Ze relt niet meer of minder dan andere personen in dit topic.
Als je eerlijk genoeg bent om objectief te blijven althans en je niet bij elke uitspraak tot op het bot aangesproken meent te moeten voelen.
quote:Vol als in: meer mensen kunnen er op aarde niet onderhouden worden. (niet: zoveel passen er fysiek op, maar zoveel er op kunnen leven)
Op zaterdag 4 januari 2003 21:51 schreef Furby het volgende:[..]
Mag ik even een duidelijke onderbouwing van de term "vol"
Je voedselprobleem heeft geen fuck met vol te maken namelijk.
quote:Klopt, maar jij ging wel heel kort de bocht door. Even gelijktrekken zodat we op hetzelfde punt weer door kunnen leek me geen kwaad kunnen.
Op zaterdag 4 januari 2003 21:59 schreef DennisMoore het volgende:
Maar daar zit zeker een grens aan. Je kunt niet eeuwig blijven automatiseren. Automatiseren kost veel geld, en er zouden zowél de kosten van de vergrijzing (AOW + gezondheidszorg) als de automatiseringskosten zélf mee betaald moeten worden. En zoals je al zegt, er is heel veel werk dat gewoon niet te automatiseren zal zijn.
quote:Daar kan ik, op persoonlijke mening, wederom heel simpel over zijn.
Wellicht gaat het ook om de kwaliteit van het leven van deze mensen. Maar dat is m.i. een andere discussie.Nee, niet in die mate. Maar het geeft wel een beetje aan dan deze aarde nog lang niet 'vol' is. Het is een kwestie van keuzes. Hoeveel ruimte vinden we comfortabel, hoe luxe moet ons eten zijn, etc etc.
quote:Volgens mij ben jij degene met oogkleppen op. Je mist het hele punt van kinderen krijgen. Wat een stompzinnige gedachte om te denken dat mensen kinderen krijgen omdat ze denken dat er nog niet genoeg kinderen op de wereld zijn. Misschien moet je dit verhaal in een postzak doen en opsturen naar Afrika. Daar hebben ze er misschien wat aan. "Heb ik het niet zo op kinderen krijgen" Wat lul je nou, als je moeder dat gezegd had dan had jij dit leven gemist... Dus in welke positie ben jij eigenlijk om dit soort dingen te roepen...
Zoals misschien bekend heb ik het niet zo op kinderen, maar dit gaat zelfs mij te ver.Mensen die nu nog een kind 'nemen' .. ik walg van jullie.
Haar enige verweer is dat anderen DOM zijn...
en dat het kuddeschaapjes zijn...
ow en dat ZIJ intelligent is...
Anemoon.. voor het uitvechten van je probleem ? verwijs ik je door naar het topic waar je al bezig was..
quote:Wat zei Shmoopy nou?
Op zaterdag 4 januari 2003 22:12 schreef Mirage het volgende:
Anemoon poogt hier een persoonlijke vete ?? uit te vechten omdat ik haar er op geattendeerd heb een paar dagen terug dat ze niet zomaar andere user voor DOM uit kon maken.
Haar enige verweer is dat anderen DOM zijn...
en dat het kuddeschaapjes zijn...ow en dat ZIJ intelligent is...
![]()
![]()
Anemoon.. voor het uitvechten van je probleem ? verwijs ik je door naar het topic waar je al bezig was..
ON-TOPIC.
Je bent een stouterdje!!
Nu nokken, dames.
Anders ga ik op magische wijze posts laten verdwijnen...
quote:Wat is dan, zo in het algemeen genomen, het punt van kinderen krijgen?
Op zaterdag 4 januari 2003 22:11 schreef Pete het volgende:[..]
Volgens mij ben jij degene met oogkleppen op. Je mist het hele punt van kinderen krijgen. Wat een stompzinnige gedachte om te denken dat mensen kinderen krijgen omdat ze denken dat er nog niet genoeg kinderen op de wereld zijn. Misschien moet je dit verhaal in een postzak doen en opsturen naar Afrika. Daar hebben ze er misschien wat aan. "Heb ik het niet zo op kinderen krijgen" Wat lul je nou, als je moeder dat gezegd had dan had jij dit leven gemist... Dus in welke positie ben jij eigenlijk om dit soort dingen te roepen...
Hoevaak hoor je jonge ouders niet een zogenaamde weloverwogen beslissing bij elkaar rationaliseren. Ooit argumenten gehoord als: "want dan hebben we iemand die op onze oude dag voor ons kan zorgen" of "dan dragen we ons steentje bij aan het voortbestaan van onze soort"? Nee. Je hoort hele uiteenzettingen over of het financieel haalbaar is of beide partners er "klaar" voor zijn.
http://www.worldgame.org/worldometers/
als je op population klikt dan krijg je te zien dat het aantal geboortes iets meer stijgt dan het aantal sterfgevallen....maar niet extreem veel.
food supply staat er ook bij.
quote:Nee, jij mist het hele punt van dit topic.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:11 schreef Pete het volgende:
Volgens mij ben jij degene met oogkleppen op. Je mist het hele punt van kinderen krijgen. Wat een stompzinnige gedachte om te denken dat mensen kinderen krijgen omdat ze denken dat er nog niet genoeg kinderen op de wereld zijn.
De enige valide reden voor het krijgen van kinderen is het voortbestaan van de menselijke soort, punt.
helaas zijn er nog steeds mensen die hun beslissingen baseren op hun gevoelens.
quote:Wat een non-argument zeg. Als ik niet geboren was dan had ik nooit bestaan en als je niet bestaat kan je ook geen problemen hebben met het feit dat je niet bestaat.
Misschien moet je dit verhaal in een postzak doen en opsturen naar Afrika. Daar hebben ze er misschien wat aan. "Heb ik het niet zo op kinderen krijgen" Wat lul je nou, als je moeder dat gezegd had dan had jij dit leven gemist... Dus in welke positie ben jij eigenlijk om dit soort dingen te roepen...
quote:Briljante link. Bedankt.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:18 schreef yingyang het volgende:
laatste toevoeging van mij....deze link.http://www.worldgame.org/worldometers/
als je op population klikt dan krijg je te zien dat het aantal geboortes iets meer stijgt dan het aantal sterfgevallen....maar niet extreem veel.
food supply staat er ook bij.
Maar ik zie toch duidelijk het aantal geboortes met ruwweg een factor 2,5 sneller stijgen dan het aantal sterfgevallen. Dat vind ik wel extreem veel, eerlijk gezegd.
quote:Dit verklaart ook wel waarom je in je fotoboek zegt dat je een relatie met je 3 computers hebt!
Op zaterdag 4 januari 2003 22:20 schreef Aaargh! het volgende:De enige valide reden voor het krijgen van kinderen is het voortbestaan van de menselijke soort, punt.
helaas zijn er nog steeds mensen die hun beslissingen baseren op hun gevoelens.
Mens-zijn gaat wel effe wat verder dan biologie, en kinderen verder dan het in stand houden van de soort, dommie. .
quote:De individuele mens aan zichzelf overgelaten wel ja. Reden te meer om dat dus van bovenaf te reguleren, binnen ruime parameters, zodat we niet aan het systeem toekomen dat je kinderen moet aanvragen. Zie bijv. Niven's Known Space
Op zaterdag 4 januari 2003 22:25 schreef DennisMoore het volgende:
Dit verklaart ook wel waarom je in je fotoboek zegt dat je een relatie met je 3 computers hebt!.
Mens-zijn gaat wel effe wat verder dan biologie, en kinderen verder dan het in stand houden van de soort, dommie.
.
quote:Het aantal geboortes stijgt inderdaad wat sneller, dat zie ik nu ook.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:23 schreef Litpho het volgende:[..]
Briljante link. Bedankt.
Maar ik zie toch duidelijk het aantal geboortes met ruwweg een factor 2,5 sneller stijgen dan het aantal sterfgevallen. Dat vind ik wel extreem veel, eerlijk gezegd.
Interessante site is het.
quote:Inderdaad, als 'de mens' niet teruggefloten word blijven we ons voortplanten totdat het gewoon niet meer past. en dan zijn we de sjaak.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:28 schreef Litpho het volgende:[..]
De individuele mens aan zichzelf overgelaten wel ja. Reden te meer om dat dus van bovenaf te reguleren, binnen ruime parameters, zodat we niet aan het systeem toekomen dat je kinderen moet aanvragen. Zie bijv. Niven's Known Space
.
de voortplantingsdrift van we mens (en andere niet-rationele driften) was evolutionair gezien natuurlijk ontzettend gunstig, maar op dit moment zijn er zoveel mensen dat dit niet alleen overbodig is, maar zelfs gevaarlijk is geworden.
Het word imho tijd dat de mens zich verder ontwikkeld tot een soort die zijn belangrijke beslissingen enkel en alleen op basis van ratio neemt.
quote:Okee Shmoopy. Ben blij dat je dit topic niet dicht gooit. Het is bijster interessant.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:16 schreef shmoopy het volgende:
*deelt klappen uit*Nu nokken, dames.
Anders ga ik op magische wijze posts laten verdwijnen...
quote:leg me geen woorden in de mond
Op zaterdag 4 januari 2003 20:57 schreef Anemoon het volgende:[..]
zo dacht ome Adolf ook over bepaalde bevolkingsgroepen weetjenog?
quote:je kunt het ook niet af met inhoudelijke argumenten en gaat persoonlijk worden.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:25 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dit verklaart ook wel waarom je in je fotoboek zegt dat je een relatie met je 3 computers hebt!
.
Mens-zijn gaat wel effe wat verder dan biologie, en kinderen verder dan het in stand houden van de soort, dommie.
.
quote:oe even vergeten dat je een vrouw nooit mag vragen naar haar leeftijd. Maar geloof mij, het komt allemaal wel goed. En anders zorgen die shmoopies wel voor je..
Op zaterdag 4 januari 2003 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Nog heeeeeeel lang, Frenkie, nog heeeel lang.
En tot die tijd geniet ik fijn van mijn 2 kleine shmoopies.
quote:volgens mij is dat ook zo. alleen is foster parents dan net weer een verkeerd voorbeeld.
Overigens ben ik van mening dat je voor ieder kind dat je krijgt tenminste 1 Foster Parents kindje zou moeten 'aannemen' of iets in die richting.En nog een overigens: het zijn vaak juist mensen die zelf kinderen hebben die zich bekommeren (financieel dmv donaties) om kinderen die het minder goed hebben in andere werelddelen.
quote:Dat doe ik niet.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:41 schreef Frenkie het volgende:[..]
leg me geen woorden in de mond
![]()
quote:1 euro.. maar dan wil ik er wel twee zakken graan bij
Op zaterdag 4 januari 2003 21:03 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ik denk dat ie een soort kinderveiling wil... hoeveel bied jij voor een ethiopieer?
quote:pot verwijt de ketel........
Op zaterdag 4 januari 2003 22:42 schreef Anemoon het volgende:[..]
je kunt het ook niet af met inhoudelijke argumenten en gaat persoonlijk worden.
LEkker stom wel...
quote:foute conclusie. en ja dat is erg....
Op zaterdag 4 januari 2003 22:44 schreef Anemoon het volgende:[..]
Dat doe ik niet.
Ik constateer alleen flinke overeenkomsten met zijn filosofie. Is dat zo erg?
quote:Als dat zo zou zijn is dat erg ja.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
foute conclusie. en ja dat is erg....
Maar feit is dat jouw mening precies dezelfde uitgangspunten heeft. Een bevolkingsgroep laten uitsterven en dan is het "probleem opgelost"
Die entlösung... weetjewel?
Geeft niks hoor.
quote:wie gaat er dan ook in mexico city wonen..
Op zaterdag 4 januari 2003 21:19 schreef shmoopy het volgende:
Jazeker.
In hete periodes lopen er in bepaalde landen vanwege de smog mensen rond met kapjes om hun mond.
quote:Dat was waarschijnlijk niet bedoeld als een serieus argument
Op zaterdag 4 januari 2003 22:49 schreef Frenkie het volgende:[..]
wie gaat er dan ook in mexico city wonen..
quote:als je niet weet waar je het over hebt, ga dan lekker buiten spelen. Hitler en al die andere fijne, lieve oosterbuurtjes van ons wilden indertijd moedwillig af van de joden. Dat was toen.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:46 schreef Anemoon het volgende:[..]
Als dat zo zou zijn is dat erg ja.
Maar feit is dat jouw mening precies dezelfde uitgangspunten heeft. Een bevolkingsgroep laten uitsterven en dan is het "probleem opgelost"
Die entlösung... weetjewel?![]()
Geeft niks hoor.
Nou over nu.
Nu neuken de Afrikanen zonder condoom. Daar heb ik niks mee te maken en onze buren ook niet. Van zonder condoom neuken kan je aids krijgen. Als je aids krijgt kan je dood gaan. Tja eigen schuld dikke bult zeggen we dan hier. Dus als half afrika dood gaat omdat ze zonder condoom neuken, dan doe ik aan entlosung..???
Als je zo begaan bent met de wereld zou ik zeggen, lever zelf ook eens wat in inplaats van alleen te zeiken over mensen over wie je eigenlijk zeikt omdat ze jou persoonlijk in de weg zitten. Dat hele overbevolkingsverhaal heb je er gewoon aan vast verzonnen, want jij geeft geen drol om kinderen, ook niet om kinderen die sterven omdat er hier kinderen geboren worden (volgens jouw visie).
Jammer genoeg laat het merendeel van de mensen laat zich niet door rationele dingen weerhouden van zijn primitieve driften, ook al brengen ze hem en zijn soort in gevaar.
Wat kun je daar op zeggen, een mens is van nature uit primitief, naief, ignorant en dom. Al maken deze eigenschappen het leven wel leuker, maarja wel ten koste van een hoge prijs.
quote:overbevolking of niet de vraag blijft natuurlijk, waarom adopteer je geen kinderen ipv ze te klonen
Op zaterdag 4 januari 2003 22:52 schreef Angeles het volgende:
Deze hele topic is ook puur geboren uit eigenbelang. Aargh heeft een hekel aan kinderen, getuige verschillende reacties boeit het hem geen bal als kinderen in Afrika sterven van de honger, hij haat ze toch, het enige wat hij wil is zijn kinderhaat rechtvaardigen met wat punten waarmee hij denkt te kunnen scoren over de rug van andere mensen die wel kinderen willen.Als je zo begaan bent met de wereld zou ik zeggen, lever zelf ook eens wat in inplaats van alleen te zeiken over mensen over wie je eigenlijk zeikt omdat ze jou persoonlijk in de weg zitten. Dat hele overbevolkingsverhaal heb je er gewoon aan vast verzonnen, want jij geeft geen drol om kinderen, ook niet om kinderen die sterven omdat er hier kinderen geboren worden (volgens jouw visie).
quote:
Deze hele topic is ook puur geboren uit eigenbelang. Aargh heeft een hekel aan kinderen, getuige verschillende reacties boeit het hem geen bal als kinderen in Afrika sterven van de honger, hij haat ze toch, het enige wat hij wil is zijn kinderhaat rechtvaardigen met wat punten waarmee hij denkt te kunnen scoren over de rug van andere mensen die wel kinderen willen.
Het hele topic is ook grootgebracht met eigenbelangen want om heel eerlijk te zijn heeft nog niemand echt de moeite genomen om de stelling van de topicstarter te weerleggen met een fatsoenlijk argument.
Al met al is het wel een topic geworden waarin de meest oppervlakkige opinies, die zo tekenend zijn voor de westerse beschaafde mens, als waarheden aangenomen worden.
quote:Ik zou best een kind willen adopteren, mijn vriend ziet daar nu nog niet zo veel in, misschien als het zo ver is, maar anders respecteer ik dat ook, hij heeft daar natuurlijk ook inspraak in.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:56 schreef Frenkie het volgende:overbevolking of niet de vraag blijft natuurlijk, waarom adopteer je geen kinderen ipv ze te klonen
Overigens kreeg ik de vorige keer dat ik zei dat ik wel iets in adopteren zag weer naar m'n hoofd dat dat onnatuurlijk zou zijn, ik ben er inmiddels wel aan gewend dat je keuze hier altijd veroordeeld wordt. Adoptie is trouwens iets waar je achter moet staan, niet iets wat je zou moeten worden opgedrongen door mensen omdat het zo veel menslievender zou zijn (en dat is ook waarom ik er niet over doordram bij m'n vriend).
quote:Aan de ene kant zie ik er ook wel wat in, helemaal niet voortplanten vind ik persoonlijk te ver gaan, zelf zou ik wel willen adopteren of één kind willen krijgen (hoewel een tweeling me ook wel leuk lijkt
Op zaterdag 4 januari 2003 22:58 schreef thoth het volgende:
Het hele topic is ook grootgebracht met eigenbelangen want om heel eerlijk te zijn heeft nog niemand echt de moeite genomen om de stelling van de topicstarter te weerleggen met een fatsoenlijk argument.
Al met al is het wel een topic geworden waarin de meest oppervlakkige opinies, die zo tekenend zijn voor de westerse beschaafde mens, als waarheden aangenomen worden.
Als je nou echt zo begaan was met het lot van de wereldbevolking...tja. Maar hij is alleen begaan met zijn eigen lot - ik moet hier leven en dat duizend keer - en met het feit dat hij geen zin heeft om over de kinderen te "struikelen". En dan vind ik de hele discussie wel een beetje anders.
quote:Alles is uit eigenbelang
Deze hele topic is ook puur geboren uit eigenbelang.
quote:Ik hoef niks te rechtvaardigen. ik probeer alleen de overlast voor mezelf te verminderen door mensen aan te sporen zich niet voort te planten.
Aargh heeft een hekel aan kinderen, getuige verschillende reacties boeit het hem geen bal als kinderen in Afrika sterven van de honger, hij haat ze toch, het enige wat hij wil is zijn kinderhaat rechtvaardigen met wat punten waarmee hij denkt te kunnen scoren over de rug van andere mensen die wel kinderen willen.
quote:Het heeft geen nut om mensen te proberen te overtuigen met argumenten die niet kloppen, ik verzin niks.
Als je zo begaan bent met de wereld zou ik zeggen, lever zelf ook eens wat in inplaats van alleen te zeiken over mensen over wie je eigenlijk zeikt omdat ze jou persoonlijk in de weg zitten. Dat hele overbevolkingsverhaal heb je er gewoon aan vast verzonnen, want jij geeft geen drol om kinderen, ook niet om kinderen die sterven omdat er hier kinderen geboren worden (volgens jouw visie).
quote:Dat is wel duidelijk ja.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:02 schreef Aaargh! het volgende:
Ik hoef niks te rechtvaardigen. ik probeer alleen de overlast voor mezelf te verminderen door mensen aan te sporen zich niet voort te planten.
quote:Een mens die dit soort driften niet heeft lijkt mij de volgende logische stap in de evolutie.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:55 schreef Progressor het volgende:
Rationeel gezien hebbben Aaargh en Anemoon gelijk, emotioneel natuurlijk niet.Jammer genoeg laat het merendeel van de mensen laat zich niet door rationele dingen weerhouden van zijn primitieve driften, ook al brengen ze hem en zijn soort in gevaar. hoge prijs.
quote:dat mag toch..??
Op zaterdag 4 januari 2003 23:03 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat is wel duidelijk ja.
quote:Ja. Mee eens. Goed gezegd.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:01 schreef Angeles het volgende:
Als je nou echt zo begaan was met het lot van de wereldbevolking...tja. Maar hij is alleen begaan met zijn eigen lot - ik moet hier leven en dat duizend keer - en met het feit dat hij geen zin heeft om over de kinderen te "struikelen". En dan vind ik de hele discussie wel een beetje anders.
quote:Tja, dat mag wel, maar ik vind het dan wel zo schijnheilig om anderen egoïstisch te noemen en te doen alsof je het beste voor hebt met de hele wereldbevolking terwijl het alleen om je eigen overlast gaat.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:04 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat mag toch..??
Zeg dan gewoon: jôh, ik heb niks met kinderen, ik vind ze niet leuk. Prima toch. Maar doe er niet zo schijnheilig over. Hij hoeft zijn "niet-kinderwens" voor mij ook niet te rechtvaardigen. Het interesseert mij geen klap wat hij van kinderen vindt.
quote:thanks dan kan ik weer wat vaker uit eten en op vakantie
Op zaterdag 4 januari 2003 23:06 schreef Anja het volgende:
Vanaf nu ga ik mijn totale maandsalaris doorsluizen naar de grote mannen bij foster parents die er wel raad mee weten!
quote:Hij opende dit topic omdat hij in een ander topic gepest werd omdat hij iemand die zwanger was niet wilde feliciteren. Dat mocht niet..
Op zaterdag 4 januari 2003 23:05 schreef Angeles het volgende:
Zeg dan gewoon: jôh, ik heb niks met kinderen, ik vind ze niet leuk. Prima toch. Maar doe er niet zo schijnheilig over. Hij hoeft zijn "niet-kinderwens" voor mij ook niet te rechtvaardigen. Het interesseert mij geen klap wat hij van kinderen vindt.
quote:Oh dat...ja, je hoeft iemand niet te feliciteren, maar om daar nou met dat hele wereldbevolkingsverhaal aan te komen...(en dan ook nog uit eigenbelang)...
Op zaterdag 4 januari 2003 23:08 schreef Frenkie het volgende:Hij opende dit topic omdat hij in een ander topic gepest werd omdat hij iemand die zwanger was niet wilde feliciteren. Dat mocht niet..
quote:Als mensheid gaat dat natuurlijk te ver, de wereld bevolking moet wel op een redelijk peil gehouden worden.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:01 schreef Angeles het volgende:[..]
Aan de ene kant zie ik er ook wel wat in, helemaal niet voortplanten vind ik persoonlijk te ver gaan,
quote:Dat het mij niets kan schelen doet niets af aan het feit dat het klopt. ik probeer me in te leven in wat jullie belangrijk vinden en argumenten te vinden die daar mee overeen komen. wat voor nut heeft het om met argumenten te komen waar jullie het niet mee eens zijn ?
zelf zou ik wel willen adopteren of één kind willen krijgen (hoewel een tweeling me ook wel leuk lijkt), maar het gaat mij erom dat ik zoveel schijnheiligheid proef in dit topic. Aargh! voert maar argumenten aan dat andere kinderen sterven omdat wij kinderen nemen, terwijl dat hem feitelijk niets kan schelen, het is puur scoren.
quote:Het veranderd helemaal niets aan de discussie. Ik ben toch niet degene die zich voortplant, ik hoef niet overtuigd te worden. Als ik jullie wil overtuigen kan ik beter een reden gebruiken waar jullie het mee eens zijn (zolang hij natuurlijk wel klopt).
Het gaat hem alleen om zijn nogal overdreven fanatieke haat voor jonge kinderen.Als je nou echt zo begaan was met het lot van de wereldbevolking...tja. Maar hij is alleen begaan met zijn eigen lot - ik moet hier leven en dat duizend keer - en met het feit dat hij geen zin heeft om over de kinderen te "struikelen". En dan vind ik de hele discussie wel een beetje anders.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 04-01-2003 23:11]
quote:Psies en dat denken ze bij foster parents ook.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:07 schreef Frenkie het volgende:[..]
thanks dan kan ik weer wat vaker uit eten en op vakantie
quote:"Mijn pappie werkt bij foster parents"
Op zaterdag 4 januari 2003 23:10 schreef Anja het volgende:[..]
Psies en dat denken ze bij foster parents ook.
quote:Dat schiet toch het doel voorbij: jullie er van overtuigen je niet voort te planten.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:05 schreef Angeles het volgende:
Zeg dan gewoon: jôh, ik heb niks met kinderen, ik vind ze niet leuk. Prima toch.
quote:Klopt en voor een deel kan ik je ook wel volgen, nogmaals, ik zou zelf best willen adopteren, deels om die reden, want je moet er gevoelsmatig ook achter staan, maar ik respecteer de keuzes van anderen ook.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:10 schreef Aaargh! het volgende:Het veranderd helemaal niets aan de discussie.
En ik krijg een heel nare smaak in m'n mond van de manier waarop jij anderen een schuldgevoel probeert aan te praten terwijl je zelf ook puur op je eigenbelang uit bent, alsof het jou eigenlijk wel lekker uitkomt dat de hele wereld sterft van de honger, dan "nemen" mensen tenminste minder kinderen.
quote:Yep.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:03 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Een mens die dit soort driften niet heeft lijkt mij de volgende logische stap in de evolutie.
Mijn filosofie is, dat de mens zich onderscheidt van het dier door zijn bewustzijnsniveau en ratio. De mens heeft de plicht om dit bewustzijnsniveau en de ratio te laten prevaleren boven het onbewust gedreven worden door instincten (wat dieren doen). Veel mensen laten deze plicht liggen, zij evolueren dus niet naar meer beschaving en meer bewustzijn. Het is de puinhoop die wij nu om ons heen kunnen waarnemen die daar mede een gevolg van is...
In de maatschappij wordt echter het tegenovergestelde aangeprezen: volg je instincten en lage drijfveren. Daar wordt ook vanuit alle gaten en hoeken op ingespeeld door de commercie etc.
Heel jammer.
[Dit bericht is gewijzigd door Anemoon op 04-01-2003 23:15]
quote:Dat lukt je waarschijnlijk toch niet. Je kunt een mening hebben en je kunt erover discussiëren, maar ik denk niet dat mensen door een of ander topic op Fok! hun levensplan omgooien, zeker niet voor iemand die gewoon maar alles uit de kast haalt om z'n eigen overlast te beperken.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:12 schreef Aaargh! het volgende:Dat schiet toch het doel voorbij: jullie er van overtuigen je niet voort te planten.
Voor nu is dat voldoende. De rest komt later.
quote:Elke handeling van elk mens op deze wereldbol is uit puur 100% eigenbelang, dus wat is het probleem ?
Op zaterdag 4 januari 2003 23:12 schreef Angeles het volgende:
En ik krijg een heel nare smaak in m'n mond van de manier waarop jij anderen een schuldgevoel probeert aan te praten terwijl je zelf ook puur op je eigenbelang uit bent
quote:Jij mist informatie.
Op zaterdag 4 januari 2003 22:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je niet weet waar je het over hebt, ga dan lekker buiten spelen. Hitler en al die andere fijne, lieve oosterbuurtjes van ons wilden indertijd moedwillig af van de joden. Dat was toen.
Nou over nu.
Nu neuken de Afrikanen zonder condoom. Daar heb ik niks mee te maken en onze buren ook niet. Van zonder condoom neuken kan je aids krijgen. Als je aids krijgt kan je dood gaan. Tja eigen schuld dikke bult zeggen we dan hier. Dus als half afrika dood gaat omdat ze zonder condoom neuken, dan doe ik aan entlosung..???
Africa wordt MOEDWILLIG gedecimeerd!!!!!!!!
quote:door mij..??
Op zaterdag 4 januari 2003 23:17 schreef Anemoon het volgende:[..]
Jij mist informatie.
Africa wordt MOEDWILLIG gedecimeerd!!!!!!!!
quote:Jij hebt er ook problemen mee dat mensen kinderen krijgen uit eigenbelang. Als het krijgen van kinderen juist heel nuttig was voor de wereldbevolking zou jij ze nog steeds haten en willen dat ze niet meer geboren worden.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:17 schreef Aaargh! het volgende:Elke handeling van elk mens op deze wereldbol is uit puur 100% eigenbelang, dus wat is het probleem ?
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 04-01-2003 23:20]
quote:We zijn allemaal verantwoordelijk!
Op zaterdag 4 januari 2003 23:17 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Elke handeling van elk mens op deze wereldbol is uit puur 100% eigenbelang, dus wat is het probleem ?
quote:de mens onderscheid zich van een machine door haar instincten..
Op zaterdag 4 januari 2003 23:13 schreef Anemoon het volgende:[..]
Yep.
Mijn filosofie is, dat de mens zich onderscheidt van het dier door zijn bewustzijnsniveau en ratio. De mens heeft de plicht om dit bewustzijnsniveau en de ratio te laten prevaleren boven het onbewust gedreven worden door instincten (wat dieren doen). Veel mensen laten deze plicht liggen, zij evolueren dus niet naar meer beschaving en meer bewustzijn. Het is de puinhoop die wij nu om ons heen kunnen waarnemen die daar mede een gevolg van is...
In de maatschappij wordt echter het tegenovergestelde aangeprezen: volg je instincten en lage drijfveren. Daar wordt ook vanuit alle gaten en hoeken op ingespeeld door de commercie etc.
Heel jammer.
quote:Ga eens wat lezen.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:18 schreef Frenkie het volgende:[..]
door mij..??
of omdat ze zelf neuken als konijnen..??
quote:En zij zijn dus evolutionair, volgens jouw stelling, de zwakkeren en hun genen zouden dus gaandeweg uit de poel gefilterd moeten worden.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:13 schreef Anemoon het volgende:
Veel mensen laten deze plicht liggen, zij evolueren dus niet naar meer beschaving en meer bewustzijn.
quote:Ik denk dat de mens wel degelijk de goede kant aan het op evolueren is maar vergis je niet dit soort veranderingen zijn niet met een jaartje of 100 gerealiseerd. Bovendien is het geen plicht omdat juist onze leiders het huidige wereldbeeld promoten. We moeten als mensheid er eerst nog een grotere puinhoop van maken dan we tot dusver gedaan hebben voordat we naar het volgende stadium kunnen.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:13 schreef Anemoon het volgende:
Mijn filosofie is, dat de mens zich onderscheidt van het dier door zijn bewustzijnsniveau en ratio. De mens heeft de plicht om dit bewustzijnsniveau en de ratio te laten prevaleren boven het onbewust gedreven worden door instincten (wat dieren doen). Veel mensen laten deze plicht liggen, zij evolueren dus niet naar meer beschaving en meer bewustzijn. Het is de puinhoop die wij nu om ons heen kunnen waarnemen die daar mede een gevolg van is...In de maatschappij wordt echter het tegenovergestelde aangeprezen: volg je instincten en lage drijfveren. Daar wordt ook vanuit alle gaten en hoeken op ingespeeld door de commercie etc.
quote:Passie is wat anders!
Op zaterdag 4 januari 2003 23:19 schreef Frenkie het volgende:[..]
de mens onderscheid zich van een machine door haar instincten..
maar jij houdt meer van machines..?? passieloos..??
quote:hoezo..??? leg eens uit..??
Op zaterdag 4 januari 2003 23:20 schreef Anemoon het volgende:
Ga eens wat lezen.
Wat jij nu zegt slaat nergens op en is schandelijk.
quote:Ja dat denk ik ook.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:21 schreef thoth het volgende:[..]
Ik denk dat de mens wel degelijk de goede kant aan het op evolueren is maar vergis je niet dit soort veranderingen zijn niet met een jaartje of 100 gerealiseerd. Bovendien is het geen plicht omdat juist onze leiders het huidige wereldbeeld promoten. We moeten als mensheid er eerst nog een grotere puinhoop van maken dan we tot dusver gedaan hebben voordat we naar het volgende stadium kunnen.
quote:Ga ff op truth kijken (als je durft
Op zaterdag 4 januari 2003 23:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
hoezo..??? leg eens uit..??
we hadden het over het aidsprobleem, dat kon ik nog volgen.. maar daarna raakte jij de draad kwijt en ik de weg terug..
quote:Yep, maar het gaat me niet om het feit dat ze het uit eigenbelang doen maar om het feit dat ik last heb van die kinders.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:18 schreef Angeles het volgende:[..]
Jij hebt er ook problemen mee dat mensen kinderen krijgen uit eigenbelang.
quote:Dat bedoel ik dus, dat wilde ik alleen maar even horen en dat hele verhaal over overbevolking - ook al zit er nog zoveel in - is dus alleen van stal gehaald om je zin door te drijven.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:25 schreef Aaargh! het volgende:
Yep, maar het gaat me niet om het feit dat ze het uit eigenbelang doen maar om het feit dat ik last heb van die kinders.
quote:Zij het niet dat de zwakkeren in onze samenleving kunstmatig in stand worden gehouden en zich als een plaag vermenigvuldigen. Maar ooit spat die zeepbel. En moeder natuur helpt ons er al bij en zal dit in de toekomst waarschijnlijk nog meer doen.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:21 schreef Litpho het volgende:[..]
En zij zijn dus evolutionair, volgens jouw stelling, de zwakkeren en hun genen zouden dus gaandeweg uit de poel gefilterd moeten worden.
The strong will survive.
quote:Er is niks mis met het hebben van gevoelens e.d. als je ze maar niet gebruikt voor het maken van beslissingen.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:19 schreef Frenkie het volgende:[..]
de mens onderscheid zich van een machine door haar instincten..
maar jij houdt meer van machines..?? passieloos..??
Om ontopic te blijven: je keus voor een kind moet niet afhangen van je voortplantingsdrift en in plaats daarvan moet het een rationele beslissing zijn. dat betekend niet dat je geen voortplantingsdriften mag hebben, je moet het alleen niet laten mee wegen in je keuze voor een kind.
quote:Niet de sterkste maar de best aangepaste.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:28 schreef Progressor het volgende:
The strong will survive.
quote:Daar ben ik het mee eens, maar ik dacht dat het geen kwaad kom om de vraag nog even open te houden.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:28 schreef Progressor het volgende:
Zij het niet dat de zwakkeren in onze samenleving kunstmatig in stand worden gehouden en zich als een plaag vermenigvuldigen. Maar ooit spat die zeepbel. En moeder natuur helpt ons er al bij en zal dit in de toekomst waarschijnlijk nog meer doen.The strong will survive.
quote:Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:25 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Yep, maar het gaat me niet om het feit dat ze het uit eigenbelang doen maar om het feit dat ik last heb van die kinders.
quote:Da's een andere discussie. maar rationeel gezien is het heel simpel: als iemand geen bewustzijn meer heeft dan heeft het ook geen nut zo iemand in leven te houden. Het word pas een moeilijke discussie als je emoties zo'n beslissing laat beinvloeden
Op zaterdag 4 januari 2003 23:32 schreef Anja het volgende:
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Al die bejaarden die plekken bezet houden, mensen die zelf niet meer weten dat ze bestaan. Wat moet daar dan mee?
quote:Ik ook.
Ik heb soms best last van bejaarden.
[..]
Da's een andere discussie. maar rationeel gezien is het heel simpel: als iemand geen bewustzijn meer heeft dan heeft het ook geen nut zo iemand in leven te houden. Het word pas een moeilijke discussie als je emoties zo'n beslissing laat beinvloeden
[..]
Hoe beslis je wanneer de emotie te bepalend is? Ik bedoel wie bepaald wanneer mijn emotie een in zijn/haar ogen verkeerde beslissing is. Hoe kom je op het punt dat je emotie kan uitschakelen. Wat voor wereld wil je als mensen hun gevoel op de 2e plek zetten? Als we het gaan doen zoals jij het wil moeten we dan een tijd afspreken? Vanaf nu geen voortplanting meer? En laten we de hongerige kindjes ook maar letterlijk kapot vallen omdat daar toch al bijna geen redden aan meer is?
We kunnen het maar meteen goed en grondig aanpakken natuurlijk.
Ze zijn zo lief en als we gaan helpen komen er ook weer emoties los.
Anja met veel vragen.
quote:fuck you, dat moet ik van moeder natuur
als jij je dna wilt laten uitsterven vinik best, maar mooi dat ik m`n natuurlijke instincten volg en zoveel mogelijk kinderen op deze aardbol schop.
quote:In mijn ogen hoort een beslissing nooit gebaseerd te zijn op een emotie
Op zaterdag 4 januari 2003 23:42 schreef Anja het volgende:
Hoe beslis je wanneer de emotie te bepalend is? Ik bedoel wie bepaald wanneer mijn emotie een in zijn/haar ogen verkeerde beslissing is.
quote:Ik denk een heel wat betere wereld dan nu.
Hoe kom je op het punt dat je emotie kan uitschakelen. Wat voor wereld wil je als mensen hun gevoel op de 2e plek zetten?
quote:Helaas is dat niet te doen, emotie is iets wat 'in' de mens zit, dat gaat nog heel wat jaren duren voordat het helemaal weg is
Als we het gaan doen zoals jij het wil moeten we dan een tijd afspreken?
quote:Dat zou niet logisch zijn, je zult de soort toch in stand willen houden
Vanaf nu geen voortplanting meer?
quote:Als er nog wat te redden valt zal dat zeker gebeuren, als mensen niet meer gedreven zijn door hebzucht zal het geen probleem zijn alle beschikbare middelen eerlijk te verdelen.
En laten we de hongerige kindjes ook maar letterlijk kapot vallen omdat daar toch al bijna geen redden aan meer is?
quote:Als je geen emoties hebt kunnen ze ook niet los komen
We kunnen het maar meteen goed en grondig aanpakken natuurlijk.
Ze zijn zo lief en als we gaan helpen komen er ook weer emoties los.
quote:Dat icoon van jouw lijkt wel zo'n een afbeelding van zo'n holbewoner!
Op zaterdag 4 januari 2003 23:49 schreef speedcore het volgende:[..]
fuck you, dat moet ik van moeder natuur
als jij je dna wilt laten uitsterven vinik best, maar mooi dat ik m`n natuurlijke instincten volg en zoveel mogelijk kinderen op deze aardbol schop.
quote:Dat klopt.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:49 schreef speedcore het volgende:
Weet jij hoeveel moeder natuur van individuele mensjes houdt?
Gegeven het feit dat een ongebreideld voortplantingsinstinct zorgt voor hongersnoden, oorlogen enzovoort zou ik zeggen: "Vrij weinig".
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 04-01-2003 23:57]
[..]
Ik denk een heel wat betere wereld dan nu.
Ten eerste: geen oorlogen (oorlogen zijn zinloos)
geen honger meer (het is veel logischer het eten eerlijk te verdelen)
Geen religie meer
en ga zo maar door
[..]
Dan kun je de mensheid beter uitroeien want dat zal nooit lukken. Ieder deel in de wereld heeft een bv eigen klimaat en landschap wat al weer bepalend is voor de volkeren die er leven.
Jij wil 1 soort mens en dat kan niet we zijn niet voor nix allemaal anders. En das maar goed ook.
Verder vind ik je uitspraken onmenselijk.
Nu ik dat zeg, hoe zit het met de dierenwereld?
quote:Doe dat vooral. Hopelijk komen we binnenkort in een tijd waarin alle subsidies op kinderen worden afgeschaft. Dan sterven jou kinderen en jij waarschijnlijk van de honger of jij kunt hun opleidingen niet betalen en ze worden junks.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:49 schreef speedcore het volgende:[..]
quote:Ja, zeker!!
Op zaterdag 4 januari 2003 23:59 schreef Progressor het volgende:[..]
Doe dat vooral. Hopelijk komen we binnenkort in een tijd waarin alle subsidies op kinderen worden afgeschaft. Dan sterven jou kinderen en jij waarschijnlijk van de honger of jij kunt hun opleidingen niet betalen en ze worden junks.
quote:Dat klopt voor alle diersoorten behalve de moderne westerse mens (nee, dat is geen officiële soort) omdat die zijn omgeving aan hem aanpast in plaats van andersom. Argument van tafel verplaatst in daartoe geschikt afvalbakje.
Op zaterdag 4 januari 2003 23:58 schreef Anja het volgende:
Dan kun je de mensheid beter uitroeien want dat zal nooit lukken. Ieder deel in de wereld heeft een bv eigen klimaat en landschap wat al weer bepalend is voor de volkeren die er leven.
quote:Mensen in grote groepen zijn heel erg hetzelfde hoor. Ooit de term "kuddegeest" gehoord?
Jij wil 1 soort mens en dat kan niet we zijn niet voor nix allemaal anders. En das maar goed ook.
Wat Aaargh! bedoelt is dat als we rationeel zijn we ons op de overeenkomsten tussen elkaar kunnen gaan richten (en dus naar elkaar toe kunnen gaan groeien) in plaats van zoals nu gebeurt op de verschillen.
quote:Daar gebeurt hetzelfde, maar omdat dieren niet in staat zijn om zichzelf te stoppen gaat dat over het algemeen door een tekort aan voedsel, of dat nou overbegrazing is of het verdwijnen van prooidieren. Grote sterfte is het gevolg, waarna de soort (hopelijk) weer stabiliseert.
Verder vind ik je uitspraken onmenselijk.
Nu ik dat zeg, hoe zit het met de dierenwereld?
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 05-01-2003 00:06]
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 23:59 schreef Progressor het volgende:[..]
Doe dat vooral. Hopelijk komen we binnenkort in een tijd waarin alle subsidies op kinderen worden afgeschaft. Dan sterven jou kinderen en jij waarschijnlijk van de honger of jij kunt hun opleidingen niet betalen en ze worden junks.
quote:je moest eens weten
Op zaterdag 4 januari 2003 23:52 schreef Anemoon het volgende:[..]
Dat icoon van jouw lijkt wel zo'n een afbeelding van zo'n holbewoner!
quote:Sehr schôn...
Op zondag 5 januari 2003 00:05 schreef Litpho het volgende:Mensen in grote groepen zijn heel erg hetzelfde hoor. Ooit de term "kuddegeest" gehoord?
Wat Aaargh! bedoelt is dat als we rationeel zijn we ons op de overeenkomsten tussen elkaar kunnen gaan richten (en dus naar elkaar toe kunnen gaan groeien) in plaats van zoals nu gebeurt op de verschillen.
quote:schweinhund
Op zondag 5 januari 2003 00:10 schreef Anemoon het volgende:[..]
Sehr schôn...
quote:De interpretatie van Aaargh!'s wereldschets lijkt me correct zo, maar ik wacht nog even het commentaar van de auteur af.
Op zondag 5 januari 2003 00:10 schreef Anemoon het volgende:
Sehr schôn...
quote:idd
Op zondag 5 januari 2003 00:15 schreef Graveworm het volgende:
dit topic gaat nergens meer over
klachten kunnen in FB of anders open je een nieuwe topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |