abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185101049
Hallo allen,

Ik zit momenteel met een vervelende kwestie waar ik volop mee aan het bellen ben, maar ik gooi het ook even hier op fok.

Situtatie is:
Ik woon op 8 hoog, ben 3 weken op vakantie geweest. Tijdens mijn laatste week vakantie kreeg ik een email met de vraag op ik met de concierge contact wil opnemen omdat er een paneel van de overkant (waar ze aan het bouwen zijn) door mijn ruit is gegaan.

Ik heb door een familielid de woning laten open maken zodat ze een noodraam kunnen plaatsen.

Raam is een dubbele raam en circa 0,8m2. De kamer waarin het door is gevlogen is een babykamer/waskamer.
Nu zat al het wasgoed, matrassen, sportkleding en speelgoed onder de glasscherven en versplinterd glas. (ook doordat er vorige week het flink was gaan stormen en de raam 2 dagen kapot bleef)

Contact opgenomen met onze inboedelverzekering en blijkt dat ik geen glasverzekering erbij hebt en dat ze niks kunnen doen.
Contact opgenomen met het bouwbedrijf en zij gaan alleen de ruit vergoeden? En volgens hun kan ik de schade wel bij mijn inboedel claimen.

Ik ben van mening dat het bouwbedrijf alle schade moet vergoeden en niet alleen de ruit.
Wie weet er wellicht meer vanaf?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 februari 2019 @ 11:30:48 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_185101614
In principe is jouw inboedelverzekering wel waar je moet aankloppen. Het gaat immers niet om de ruit zelf die je wilt claimen, maar de schade aan jouw inboedel. Als ze weigeren, vraag dan om een schriftelijke bevestiging en ga daarmee naar het bouwbedrijf. Je kunt dan aantonen dat jouw verzekering de schade niet vergoedt en dat je die daarom bij hun claimt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 februari 2019 @ 11:34:20 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185101702
Kans is dat jouw inboedelverzekering op hun beurt bij (de verzekering van) het bouwbedrijf gaat claimen. Laat ze dat maar lekker onderling uitzoeken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_185101966
Het bouwbedrijf mag je wel gaan ontzorgen. Ze mogen het regelen. Opruimploeg en een nieuwe ruit + afwerken (opnieuw schilderen kozijn). Ik zou doorgaan tot de directeur van die bouwtoko. Genante fout van ze.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 februari 2019 @ 11:46:58 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_185102028
Het bouwbedrijf heeft de schade veroorzaakt en je kunt er dus vanuit gaan dat ze ook verantwoordelijk zijn voor de gevolgschade. Maar ik zou dat lekker laten uitvechten door je inboedelverzekering.
pi_185105793
Welke schade is er concreet dan? Glasscherven in je wasgoed enzo is niet een kwestie van uitkloppen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185105853
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:13 schreef baskick het volgende:
Welke schade is er concreet dan? Glasscherven in je wasgoed enzo is niet een kwestie van uitkloppen?
dat is niet zo simpel.

Het zijn micro scherven, veel nauwelijks met blote oog te zien.
Heb 2 tassen weg moeten gooien met kleding van mijn kind. Die ga ik niet uitkloppen.
Rolgordijn is kapot. Matras zit vol met scherven dus die gaat ook weg.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:17:48 #8
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_185105862
Zit je niet met een VVE die mogelijk een glasschade verzekering heeft? Zo is het bij ons in ieder geval wel.

Maar lijkt me in dit geval toch echt iets wat door de verzekering van het bouwbedrijf vergoed zou moeten worden.
pi_185105971
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:17 schreef YebCar het volgende:

[..]

dat is niet zo simpel.

Heb 2 tassen weg moeten gooien met kleding van mijn kind. Die ga ik niet uitkloppen.
Oké, wellicht onderschat ik het.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185106511
quote:

[..]

dat is niet zo simpel.

Daar heb je hopelijk wel allemaal fotos van gemaakt toch?
pi_185110840
quote:

[..]

dat is niet zo simpel.

ik zal wel ongevoelig zijn maar dit komt op mij wel wat overdreven over.
pi_185111741
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:46 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

ik zal wel ongevoelig zijn maar dit komt op mij wel wat overdreven over.
Ik zou mijn kind ook geen kleren laten dragen waar nog (mogelijk) micro scherven in zitten. Je moet je ook bedenken dat die scherven blijven hangen aan de stof, je krijgt het er niet gemakkelijk uit.

Het bouwbedrijf is gewoon aansprakelijk en die moet je dan ook schriftelijk aansprakelijk stellen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:41:29 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185112115
Rechtsbijstandverzekering?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185112422
Als je zelf geen dekking hebt komt het op de avb van het bouwbedrijf, maar goed dat kunnen zij beter handje contantje vergoeden.
Ik was hier...
pi_185112688
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:27 schreef shazaam het volgende:

[..]

Ik zou mijn kind ook geen kleren laten dragen waar nog (mogelijk) micro scherven in zitten. Je moet je ook bedenken dat die scherven blijven hangen aan de stof, je krijgt het er niet gemakkelijk uit.

Het bouwbedrijf is gewoon aansprakelijk en die moet je dan ook schriftelijk aansprakelijk stellen.
Wat een onzin, als je kleren in de wasmachine stopt blijven er echt geen “micro” :') scherven achter
pi_185112788
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat een onzin, als je kleren in de wasmachine stopt blijven er echt geen “micro” :') scherven achter
Zullen we wedden van wel :')
Heb namelijk mijn dekentje gewassen om te proberen. Niet alleen zaten er nog scherven in het dekentje, maar ook in de rubbers van mijn wasmachine
pi_185112913
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:03 schreef YebCar het volgende:

[..]

Zullen we wedden van wel :')
Heb namelijk mijn dekentje gewassen om te proberen. Niet alleen zaten er nog scherven in het dekentje, maar ook in de rubbers van mijn wasmachine
:')

Als het raam van je auto intikken wil je ook een nieuw autointerieur?
pi_185113122
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

:')

Als het raam van je auto intikken wil je ook een nieuw autointerieur?
snuggere henk.
Een autoraam verkiezelt in gelijkwaardige stukken of iets in die richting.
Totaal niet te vergelijken met een kozijnraam.

om je een idee te geven hoe het eruit zag:

en hoe een autoruit kapot gaat
pi_185113814
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:13 schreef YebCar het volgende:

[..]

snuggere henk.
Een autoraam verkiezelt in gelijkwaardige stukken of iets in die richting.
Totaal niet te vergelijken met een kozijnraam.

om je een idee te geven hoe het eruit zag:
[ afbeelding ]

en hoe een autoruit kapot gaat
[ afbeelding ]

Dan breng je de kleding naar de stomerij, je kan mij niet wijs maken dat die kleren niet te wassen zijn zonder dat er “micro” glas blijft zitten in de kleding.
pi_185113999
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan breng je de kleding naar de stomerij, je kan mij niet wijs maken dat die kleren niet te wassen zijn zonder dat er “micro” glas blijft zitten in de kleding.
Waarom wil je zo graag dat die kleding nog te redden is?? Als je weet dat je alles toch vergoed krijgt, geef je toch gewoon lekker álles waar ook maar een splintertje glas op is gekomen op?

Ik zou ook een nieuwe wasmachine claimen, aangezien het glas nu ook in je rubbers zit.
pi_185114027
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 20:27 schreef shazaam het volgende:

[..]

Dat bedrijf is zonder meer aansprakelijk.

Het hele micro scherven verhaal komt op mij nogal vergezocht over. Kan zo snel ook niks vinden op google over dit fenomeen.
pi_185114056
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Het is wel leuk om te lezen hoe je weer je gelijk probeert te halen.
Alles is te reinigen en alles is te maken. Het punt is
A. ik hoef het zelf niet te doen en
B. Als de verzekering dat wil dan mogen ze de 3 tassen en matras zelf komen halen en het zelf doen.

En aangezien het om kleding gaat waar mijn dierbaarste gaat dragen neem ik geen enkel risico, waarom zou ik?

en ook al is het mijn eigen schuld bv als ik de raam zelf heb ingetikt en ik niets vergoed zou krijgen gooi ik de dingen weg die ik nu weg ga gooien.
pi_185114086
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:43 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dat bedrijf is zonder meer aansprakelijk.

Het hele micro scherven verhaal komt op mij nogal vergezocht over. Kan zo snel ook niks vinden op google over dit fenomeen.
microscherven is een zelfbenaming :D
glassplinters zou beter zijn
pi_185114119
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:44 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het is wel leuk om te lezen hoe je weer je gelijk probeert te halen.
Alles is te reinigen en alles is te maken. Het punt is
A. ik hoef het zelf niet te doen en
B. Als de verzekering dat wil dan mogen ze de 3 tassen en matras zelf komen halen en het zelf doen.

En aangezien het om kleding gaat waar mijn dierbaarste gaat dragen neem ik geen enkel risico, waarom zou ik?

en ook al is het mijn eigen schuld bv als ik de raam zelf heb ingetikt en ik niets vergoed zou krijgen gooi ik de dingen weg die ik nu weg ga gooien.
Prima, moet je zelf weten. Moet je ook niet zeuren als de verzekering er niet in meegaat. :W
pi_185114140
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:45 schreef YebCar het volgende:

[..]

microscherven is een zelfbenaming :D
glassplinters zou beter zijn
Uiteraard ook meegenomen in de quickscan. Ik blijf vinden wat ik vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')