Oke je hebt dus al een WaJong maar je wilt het graag eenmalig in een kleiner bedrag naar voren trekken qua uitbetaling en dan de rest gewoon weer op de normale datum?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:02 schreef Famigeratoo het volgende:
Wil een voorschot krijgen in verband met verhuizing en moet hiervoor toch de nodige spullen bij elkaar krijgen om het woon klaar te maken..
Het gaat om een bedrag van rond de 400 euro met een maandelijkse uitkering van rond de 1000
Jep, zit namelijk met een situatie waarin ik mijn huidige plek moet verlaten, en dus midden maart mijn nieuwe woning wil betrekken..quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
Oke je hebt dus al een WaJong maar je wilt het graag eenmalig in een kleiner bedrag naar voren trekken qua uitbetaling en dan de rest gewoon weer op de normale datum?
ik vrees dat je dat niet gaat lukken, het UWV heeft vastgestelde data.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:06 schreef Famigeratoo het volgende:
[..]
Jep, zit namelijk met een situatie waarin ik mijn huidige plek moet verlaten, en dus midden maart mijn nieuwe woning wil betrekken..
Dus het is alvast voor de maand erop maar het is gewoon niet te redden met de betaling van deze maand.
En het klopt dat ik ervoor had moeten sparen, maar het kwam gewoon onverwachts, en een buffer zat er niet in, buiten dat om is het geldbedrag niet heel royaal.
En is het dan handig om mijn situatie voor te schetsen of gewoon te zeggen dat ik zonder eten kom te zitten of iets dergelijks dat er in ieder geval misschien iets van kans in zit, want misschien zullen ze inderdaad zeggen dat het mijn eigen probleem is.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vrees dat je dat niet gaat lukken, het UWV heeft vastgestelde data.
Je zou ze kunnen bellen, maar ik geef je niet erg veel kans.
Ik zou niet zeggen dat je zonder eten komt te zitten, gewoon het hele verhaal.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:10 schreef Famigeratoo het volgende:
[..]
En is het dan handig om mijn situatie voor te schetsen of gewoon te zeggen dat ik zonder eten kom te zitten of iets dergelijks dat er in ieder geval misschien iets van kans in zit, want misschien zullen ze inderdaad zeggen dat het mijn eigen probleem is.
Of is mijn eigen idee om te schetsen ook iets waar ze geen boodschap aan hebben?
Daar kun je bijzondere bijstand voor aanvragen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:02 schreef Famigeratoo het volgende:
Wil een voorschot krijgen in verband met verhuizing en moet hiervoor toch de nodige spullen bij elkaar krijgen om het woon klaar te maken..
Het gaat om een bedrag van rond de 400 euro met een maandelijkse uitkering van rond de 1000
Ook met een Wajong dacht dat dit voor WW en zo was?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:11 schreef madam-april het volgende:
[..]
Daar kun je bijzondere bijstand voor aanvragen.
Hmm okayquote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat je zonder eten komt te zitten, gewoon het hele verhaal.
Ook met een Wajong kun je recht hebben op bijzondere bijstand.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:12 schreef Famigeratoo het volgende:
[..]
Ook met een Wajong dacht dat dit voor WW en zo was?
Misschien dat madam-april idd nog iets meer weet over de bijzondere bijstand mogelijkheid.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:13 schreef Famigeratoo het volgende:
[..]
Bedankt in ieder geval voor je reactie
Oké en denk je dat er kans in zit dat ik een bedrag van 400 euro kan "bijlenen"?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ook met een Wajong kun je recht hebben op bijzondere bijstand.
Dankjewel!!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
Misschien dat madam-april idd nog iets meer weet over de bijzondere bijstand mogelijkheid.
Succes in elk geval met je verhuizing.
Dat acht ik absoluut niet onmogelijk.. Ik heb een paar jaar geleden het tienvoudige gehad voor mijn verhuizing.. (ik heb ook een Wajong)quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:21 schreef Famigeratoo het volgende:
[..]
Oké en denk je dat er kans in zit dat ik een bedrag van 400 euro kan "bijlenen"?
Oké dan geef ik ze van de week even een belletje, en mag ik vragen in welke situatie je toen zat?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat acht ik absoluut niet onmogelijk.. Ik heb een paar jaar geleden het tienvoudige gehad voor mijn verhuizing.. (ik heb ook een Wajong)
Nee, daar geef ik 0% kans opquote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vrees dat je dat niet gaat lukken, het UWV heeft vastgestelde data.
Je zou ze kunnen bellen, maar ik geef je niet erg veel kans.
Mocht het idd met de maandelijkse betaling niet kunnen, vraag dan eens of je van je vakantiegeld dat je in mei zou moeten krijgen alvast een bedrag kunt krijgen. Niet dat ik daar hoge verwachting voor heb maar goed...
Bijzonder bijstand en spaargeld gaat sowieso niet samen, heb je spaargeld? geen recht op bijzondere bijstand.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 06:52 schreef Victoriaatje het volgende:
Bijzondere bijstand bij verhuizing wordt bijna nooit toegewezen, hou daar wel rekening mee. Je moet echt heel onverwacht gaan verhuizen, anders had je ervoor moeten sparen.
Dit is heel erg verschillend per gemeente. Elke gemeente mag hun eigen beleid bepalen wat betreft bijzondere bijstand. In sommige gemeente is het best makkelijk een inrichtingskrediet te krijgen als je gaat verhuizen, al dan niet in de vorm van leenbijstand.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 06:52 schreef Victoriaatje het volgende:
Bijzondere bijstand bij verhuizing wordt bijna nooit toegewezen, hou daar wel rekening mee. Je moet echt heel onverwacht gaan verhuizen, anders had je ervoor moeten sparen.
Ik heb geen spaargeldquote:Op dinsdag 19 februari 2019 07:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bijzonder bijstand en spaargeld gaat sowieso niet samen, heb je spaargeld? geen recht op bijzondere bijstand.
Dus denk dat het wel zal loslopen zeker gezien de situatie ietwat onverwacht is ontstaan als ik op de OP moet afgaan.
Er is een heftige ruzie voorgevallen met een bekende die ik nog graag wil kunnen aankijken de komende tijd dus moet ik gewoon z.s.m alles voor elkaar hebben om in te richten wil natuurlijk wel ergens mee kunnen koken en op zitten..quote:Op dinsdag 19 februari 2019 06:52 schreef Victoriaatje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |