dat ziet er lekker uit. Ik hoop dat het niet een appeltaart is die gedoemd is te mislukken. Waar kan ik de originele receptuur vinden ? Ik vind hier en daar wel een recept maar die hebben een eigen andere twistquote:Op maandag 18 februari 2019 21:54 schreef Postbus100 het volgende:
Die uit Rotterdam. Dudok. Echt. Als je die eenmaal hebt geproefd... Zo anders dan 'normale' appeltaart.
Maar ik heb hem nog nooit zelf gemaakt. Er staan wel recepten op internet.
Die is inderdaad heel erg lekker.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:54 schreef Postbus100 het volgende:
Die uit Rotterdam. Dudok. Echt. Als je die eenmaal hebt geproefd... Zo anders dan 'normale' appeltaart.
Nu moet je wel vertellen wiens idee die challenge wasquote:Op maandag 18 februari 2019 22:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die is inderdaad heel erg lekker.
Maar hoe lekker ook... Bij ons op 't werk hebben we de "dudok challenge" en die bestaat uit het volledig opeten van een kleine appeltaart van dudok, binnen vier uur, en alles binnenhouden. Ik heb er al meerdere mensen helemaal kapot op zien gaan, tot kotsen aan toe. Niemand is het gelukt tot nu toe. En de mensen die het hebben geprobeerd hoeven nooit meer van hun leven dudok appeltaart.
Ik heb die challenge nooit gedaan dus ik kan er gelukkig nog van genieten.
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb ooit één keer een stukje gehad zonder dat ik wist dat het wereldberoemde appeltaart was, en na afloop heb ik aan de hand van een zoekactie op Google geconcludeerd dat het een Dudok moet zijn geweest.quote:Op maandag 18 februari 2019 22:50 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar het recept die het dichts in de buurt komt van de dudok appeltaart. Of het origineel recept
Ik dacht misschien deze ? https://www.smulweb.nl/recepten/1111975/Appeltaart
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 15:15 schreef Faerlina91 het volgende:
Voor de mensen die benieuwd zijn, dit is het geworden en het resultaat van de 'dudok' recept.
https://imgur.com/a/1MAIzwi
Ik heb hem zelf niet geproefd. Ik heb hem aan mijn schoonmoeder gegeven. Maar ik vind het aardig op een dudok appeltaart lijken
Wtf, je hebt hem gewoon gemaakt!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 15:15 schreef Faerlina91 het volgende:
Voor de mensen die benieuwd zijn, dit is het geworden en het resultaat van de 'dudok' recept.
https://imgur.com/a/1MAIzwi
Ik heb hem zelf niet geproefd. Ik heb hem aan mijn schoonmoeder gegeven. Maar ik vind het aardig op een dudok appeltaart lijken
Echt?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 14:55 schreef potjecreme het volgende:
Vandaag een punt gehaald bij Dudok. Ben benieuwd.
Dankjewelquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wtf, je hebt hem gewoon gemaakt!![]()
![]()
(de foto is wel van het proces in wording, toch?
) maar vet cool! Hoe vond je moeder 'm smaken?
ik vond het leuk om te maken. Toen ik vanochtend wakker werd, gelijk om 8 uur naar de winkel gegaan en naar de blokker een springvorm halenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:14 schreef Postbus100 het volgende:
Oh, het is een album. Ik zie maar één foto op mobiel, vandaar (en waarschijnlijk de eerste)
Ziet er zeer goed uit! Echt heel tof dat je 'm hebt gemaakt, dat had ik gewoon echt niet verwacht
Blikappels i.p.v. verse, prutsersquote:Op maandag 18 februari 2019 21:54 schreef Postbus100 het volgende:
Ohquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Appeltaart van Hartog vind ik lekkerder.
Die wou ik in eerste instantie maken. Die van RutgerBakt toch ? Maar toen kwam jij met de dudok appeltaartquote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:04 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ohen waar vinden we die?
Rutger heeft trouwens ook een appeltaartrecept dat er lekker uitziet (met noten)
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef Faerlina91 het volgende:
[..]
Die wou ik in eerste instantie maken. Die van RutgerBakt toch ? Maar toen kwam jij met de dudok appeltaart
Amsterdamquote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:04 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ohen waar vinden we die?
Rutger heeft trouwens ook een appeltaartrecept dat er lekker uitziet (met noten)
Ik vind de appeltaart van Dudok juist helemaal niet lekker. Ook omdat er gewoon stukken klokhuis inzittenquote:Op maandag 18 februari 2019 21:54 schreef Postbus100 het volgende:
Dit. Dat je van die scherpe zooi tussen je tanden vandaan moet wrikken. En eigenlijk is het korstje ook vrij smakeloos.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik vind de appeltaart van Dudok juist helemaal niet lekker. Ook omdat er gewoon stukken klokhuis inzitten
Wanneer ga je hem maken? Dan kom ik even langs.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Ben ook geen fan van de Dudok-taart. Liever die van Hartog, maar nog liever mijn eigen variant van een Canadese appelkruimel met havervlokken..
Wanneer mijn vrouw er niet is?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:26 schreef potjecreme het volgende:
Wanneer ga je hem maken? Dan kom ik even langs.
Je vrouw leest mee begrijp ikquote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Of ik post binnenkort gewoon hier mijn recept.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |