abonnement Unibet Coolblue
pi_185139469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

rustig toewerken naar een alles of niets stemming in maart, met een iets aangepaste politieke verklaring waarin alle regeringsleiders onderstrepen hun uiterste best te zullen doen alles snel op te lossen. En dan wordt het buigen of barsten met de May-deal in het parlement.
Dat wordt dan barsten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 21 februari 2019 @ 08:51:14 #202
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185140371

Dit legt prima uit waarom het waarschijnlijk No Deal wordt, terwijl echt bijna niemand dat wil.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:58:56 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185141447
Fitch may cut UK credit rating on no-deal Brexit risk

https://amp.ft.com/content/308bfc52-3557-11e9-bb0c-42459962a812

Ik voorspel de reactie van de Brexiteers: het is een schande Fitch dit doet en over ons Britten bepaald, dit mag niet, het is tijd dat we zelf in controle zijn van de bepaling van onze creditrating.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185141788
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 23:00 schreef riazop het volgende:

[..]

een reden om dat te doen zal de dreiging van een no deal zijn
Zonder een tweede referendum of nieuwe verkiezingen gaat de EU niet akkoord met een uitstel.
pi_185141876
Dit schetst het dilemma van May (en ook Labour) wel aardig:

https://ukandeu.ac.uk/the-brexit-deal-and-party-divisions/


Maar toch blijf ik denken dat van beide partijen er te veel zijn die alles liever willen dan een no deal brexit. Dat zijn ook mensen met een geweten. En de roeptoeters van de partijen zijn dan wel incompetent, lang niet iedere MP is natuurlijk zo slecht dat ze niet nadenken over de gevolgen van alleen aan partijbelang denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185142110
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kocht een paar jaar geleden wat (oud, tweedehands maar geen antiek) porselein wat ik verzamel online van een Zwitser.
Dit werd in een pakje naar mij verstuurd. Ik kon het gaan ophalen bij de douane in Bocholt , waar 2 ambtenaren ca een half uur bezig waren met een enorm dik boek om uit te zoeken welk tarief van toepassing was op losse delen van een servies.
Voor een compleet servies zijn er andere tarieven dan voor losse delen, en aardewerk is geen porselein, het was niet nieuw, maar ook geen antiek van grote historische waarde. Het was niet in Zwitserland gemaakt, maar in de UK....
Het waren 6 royal Albert lady Hamilton bonbon schaaltjes, waarop je een individueel chocolaatje serveert bij de thee. Had daar iets van 16 euro voor betaald en de douane wilde een paar euro

[ afbeelding ]

Ca 5 cm in doorsnee

Half uur 2 douane figuren, 100-120 euro?

Was ook een gozer die onderdelen voor een geweer uit usa kwam afhalen, dat ging veel sneller en gratis.
IJzersterke post en tevens goede ondertitel.
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:24:25 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185143396
Anna Soubry op LBC nu, in het tijdslot van James O'Brien.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_185143440
https://twitter.com/i/status/1097022587526352896

Voor het geval men nog niet geloofd dat JRM een 2e referendum wilde, of dat Nigel het land wil verlaten, of dat Boris een Titanic succes heeft beloofd

:)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:02 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185143776
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

IJzersterke post en tevens goede ondertitel.
Dit gaat dus in de toekomst gebeuren als wat online in de UK koopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2019 @ 14:02:09 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185146739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:51 schreef DustPuppy het volgende:

Dit legt prima uit waarom het waarschijnlijk No Deal wordt, terwijl echt bijna niemand dat wil.
Ik ben erg benieuwd wat de EU gaat doen als ze inderdaad op 28 voor een verlenging stemmen en die willen...... vooralsnog komt er steeds een eis uit het VK maar zonder oplossing dat mogelijk te maken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:41 #211
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185146817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd wat de EU gaat doen als ze inderdaad op 28 voor een verlenging stemmen en die willen...... vooralsnog komt er steeds een eis uit het VK maar zonder oplossing dat mogelijk te maken.
Het valt me inderdaad wel op dat ze er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de EU wel instemt met een verlening.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 19:37:29 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185153777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het valt me inderdaad wel op dat ze er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de EU wel instemt met een verlening.
Brexit is geheel en al gebaseerd op de illusie dat het VK een wereldmacht is die op zijn minst net zo groot als de EU is en die in zijn eentje voor de hele EU betaalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:14:28 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185154881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Brexit is geheel en al gebaseerd op de illusie dat het VK een wereldmacht is die op zijn minst net zo groot als de EU is en die in zijn eentje voor de hele EU betaalt.
:Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185155707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het valt me inderdaad wel op dat ze er vrij gemakkelijk vanuit gaan dat de EU wel instemt met een verlenging.
Dat lijkt me een vrij terechte veronderstelling. De rode draad in de houding van de EU bij complexe problemen is uitstellen, compromissen zoeken, nog eens uitstellen, deadlines aanpassen, tussen-oplossingen, bilaterale dealtjes en vooral heel veel diplomatie.

De EU is niet een instituut van de grote dramatische daden. Als het even kan zullen ze altijd de cliff edge vermijden, al is het alleen maar om de eenheid tussen de lidstaten te bewaren.
pi_185155958
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij terechte veronderstelling. De rode draad in de houding van de EU bij complexe problemen is uitstellen, compromissen zoeken, nog eens uitstellen, deadlines aanpassen, tussen-oplossingen, bilaterale dealtjes en vooral heel veel diplomatie.

De EU is niet een instituut van de grote dramatische daden. Als het even kan zullen ze altijd de cliff edge vermijden, al is het alleen maar om de eenheid tussen de lidstaten te bewaren.
Hoe kun je met de kennis van nu dit met droge ogen posten.

Het is niet de EU die wil uitstellen, de EU is akkoord met de deal.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 20:51:18 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185156174
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij terechte veronderstelling. De rode draad in de houding van de EU bij complexe problemen is uitstellen, compromissen zoeken, nog eens uitstellen, deadlines aanpassen, tussen-oplossingen, bilaterale dealtjes en vooral heel veel diplomatie.

De EU is niet een instituut van de grote dramatische daden. Als het even kan zullen ze altijd de cliff edge vermijden, al is het alleen maar om de eenheid tussen de lidstaten te bewaren.
Bij interne vraagstukken, ja. Niet bij externe vraagstukken en de eenheid is volledig in deze, het VK telt niet mee in dezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:52:23 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185156210
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een vrij terechte veronderstelling. De rode draad in de houding van de EU bij complexe problemen is uitstellen, compromissen zoeken, nog eens uitstellen, deadlines aanpassen, tussen-oplossingen, bilaterale dealtjes en vooral heel veel diplomatie.

De EU is niet een instituut van de grote dramatische daden. Als het even kan zullen ze altijd de cliff edge vermijden, al is het alleen maar om de eenheid tussen de lidstaten te bewaren.
Jij vergist je deerlijk. Net als die lui daar op die eilanden...

De EU is in deze én uitermate duidelijk én uotermate eensgezind én de Brexit schept een precedent.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-02-2019 21:02:55 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185156433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bij interne vraagstukken, ja. Niet bij externe vraagstukken en de eenheid is volledig in deze, het VK telt niet mee in dezen.
Het is verdomde knap dat de EU de eenheid heeft weten te bewaren (ook geholpen door hoe idioot het UK dit heeft aangepakt), maar de belangen tussen lidstaten verschillen natuurlijk gigantisch.

Stel dat het UK op het laatste moment vraagt om uitstel en de EU zou ervoor kiezen om het UK van de klif af te storten, dan is het snel gedaan met die eenheid. De economische schade voor bijvoorbeeld Nederland is in dat geval gigantisch.

EU zal dat echt niet snel doen. Hoe hard ze het nu ook spelen, als May op het laatste moment om uitstel vraagt gaat ze dat krijgen. Al is het alleen maar om een managed no-deal te bewerkstelligen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 20:59:24 ]
pi_185156485
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij vergist je deerlijk. Net als die lui daar op die eilanden...

De EU is in deze én uitermate duodelijk én uotermate eensgezind én de Brexit schept een precedent.
Je klinkt als een groupie
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:02:14 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185156565
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is verdomde knap dat de EU de eenheid heeft weten te bewaren (ook geholpen door hoe idioot het UK dit heeft aangepakt), maar de belangen tussen lidstaten verschillen natuurlijk gigantisch.

Stel dat het UK op het laatste moment vraagt om uitstel en de EU zou ervoor kiezen om het UK van de klif af te storten, dan is het snel gedaan met die eenheid. De economische schade voor bijvoorbeeld Nederland is in dat geval gigantisch.

EU zal dat echt niet snel doen. Hoe hard ze het nu ook spelen, als May op het laatste moment om uitstel vraagt gaat ze dat krijgen. Al is het alleen maar om een managed no-deal te bewerkstelligen
Ik denk echt dat je je vergist. Voortdurende onzekerheid is erger.
Zonder uitzicht op een vrij rap te bereiken oplossing is het gewoon jammer de bammer en zoek het maar uit. That's what you wished for. En het VK is dan echt nog vele malen slechter af dan de EU.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:03:14 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185156595
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je klinkt als een groupie
Jij als een leeghoofd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185156763
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je je vergist. Voortdurende onzekerheid is erger.
Zonder uitzicht op een vrij rap te bereiken oplossing is het gewoon jammer de bammer en zoek het maar uit. That's what you wished for. En het VK is dan echt nog vele malen slechter af dan de EU.
Een no-deal Brexit kost de EU als geheel tot 200 miljard euro (bron IMF)

Tweehonderd miljard euro, bedenk even hoeveel geld dat is en vervolgens hoe groot de kans is dat de EU nonchalant 'jammerdebammer' gaat zeggen als de UK om uitstel vraagt
pi_185156876
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je je vergist. Voortdurende onzekerheid is erger.
Zonder uitzicht op een vrij rap te bereiken oplossing is het gewoon jammer de bammer en zoek het maar uit. That's what you wished for. En het VK is dan echt nog vele malen slechter af dan de EU.
De enige kans is dat Ierland die stohalm wil vastgrijpen. En dan misschien steun krijgt van misschien wel Nederland, 1 van de belangrijkste handelspartners, maar dat is niet eens belangrijk. De Ieren hebben hierover in de EU denk ik redelijk het laatste woord. Hun land gaat praktisch failliet en krijgt te maken met heel veel onrust bij een harde grens.

Maar ik heb geen idee wat het sentiment bij de Ierse regering is. Uiterlijk staan ze volledig achter de EU, maar ze moeten toch doodsbang zijn voor no deal? Geen idee of ze dus voor uitstel zouden zijn, dat weten we denk ik pas als het erop aan komt. Tot die tijd zullen ze in elk geval heel hard nee roepen, in de hoop dat de deal er doorheen komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:13:10 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185156955
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Een no-deal Brexit kost de EU als geheel tot 200 miljard euro (bron IMF)

Tweehonderd miljard euro, bedenk even hoeveel geld dat is en vervolgens hoe groot de kans is dat de EU nonchalant 'jammerdebammer' gaat zeggen als de UK om uitstel vraagt
We'll see :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185157132
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Een no-deal Brexit kost de EU als geheel tot 200 miljard euro (bron IMF)

Tweehonderd miljard euro, bedenk even hoeveel geld dat is en vervolgens hoe groot de kans is dat de EU nonchalant 'jammerdebammer' gaat zeggen als de UK om uitstel vraagt
Ik denk dat er dan idd uitstel komt zodat de UK zijn rotzooi op orde kan brengen, volgens mij is dat ook uitgesproken. De deal gaat de EU echter niet aanpassen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:19:50 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185157167
Uitstel verandert waarschijnlijk niks aan de uitkomst.

Dan hebben we over 6 of 12(?) maanden weer precies dezelfde situatie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 21 februari 2019 @ 21:20:50 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185157192
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:19 schreef Perrin het volgende:
Uitstel verandert waarschijnlijk niks aan de uitkomst.
^^ Dat. Dus dat komt er niet tenzij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185157257
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik denk dat er dan idd uitstel komt zodat de UK zijn rotzooi op orde kan brengen, volgens mij is dat ook uitgesproken. De deal gaat de EU echter niet aanpassen
Dat denk ik ook niet, tenzij May haar rode lijnen gaat aanpassen. Ik denk eerlijk gezegd dat EU best de deal wil aanpassen als May opeens bereid zou zijn tot het vormen van een douane-unie.

Als het UK vast blijft houden aan de waan-ideeën van de brexiteers is de huidige deal het hoogst haalbare
  Overall beste user 2022 donderdag 21 februari 2019 @ 21:42:01 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_185157968
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, tenzij May haar rode lijnen gaat aanpassen. Ik denk eerlijk gezegd dat EU best de deal wil aanpassen als May opeens bereid zou zijn tot het vormen van een douane-unie.

Als het UK vast blijft houden aan de waan-ideeën van de brexiteers is de huidige deal het hoogst haalbare
Backstop was toch douane-unie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_185158030
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Backstop was toch douane-unie?
Dat is de illusie in stand houden dat er nog een oplossing komt zonder douane unie _O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2019 @ 21:49:48 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185158246
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Een no-deal Brexit kost de EU als geheel tot 200 miljard euro (bron IMF)

Tweehonderd miljard euro, bedenk even hoeveel geld dat is en vervolgens hoe groot de kans is dat de EU nonchalant 'jammerdebammer' gaat zeggen als de UK om uitstel vraagt
uitstel heeft alleen nut als dat uitzicht geeft op een oplossing en tot nu to heeft het VK al meer dan 2 jaar lang geen idee gegeven van een gevoel te hebben waar ze mee bezig zijn.

Sterker nog, de door henzelf bedachte backstop is door het eigen parlement weggestemd. Waar moet je dan de boel voor uitstellen? Dat ze nog een maand kunnen aanrommelen in het VK en weer niet verder komen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185158495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

uitstel heeft alleen nut als dat uitzicht geeft op een oplossing en tot nu to heeft het VK al meer dan 2 jaar lang geen idee gegeven van een gevoel te hebben waar ze mee bezig zijn.

Sterker nog, de door henzelf bedachte backstop is door het eigen parlement weggestemd. Waar moet je dan de boel voor uitstellen? Dat ze nog een maand kunnen aanrommelen in het VK en weer niet verder komen?
Er is binnen het parlement best een meerderheid te vinden voor een soft brexit natuurlijk. Het probleem is alleen dat die meerderheid verspreid is over tories en labour.

Onder druk wordt alles vloeibaar, ook partijlijnen. Dat zie je nu al met de afsplitsingen van de 8 + 3 parlementsleden. Het is dus best denkbaar dat een korte verlenging alsnog een deal mogelijk maakt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 februari 2019 @ 22:04:30 #233
408813 crew  trein2000
pi_185158709
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Heph844 het volgende:

Onder druk wordt alles vloeibaar, ook partijlijnen. Dat zie je nu al met de afsplitsingen van de 8 + 3 parlementsleden. Het is dus best denkbaar dat een korte verlenging alsnog een deal mogelijk maakt.
Als daar concrete zicht op is zal de EU daar vast in meegaan. Echter, dan moet er wel een deal binnen handbereik zijn. Niet zoals nu,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_185158827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als daar concrete zicht op is zal de EU daar vast in meegaan. Echter, dan moet er wel een deal binnen handbereik zijn. Niet zoals nu,
Ja, dat denk ik ook. Als er een onderhandeling loopt maar ze hebben nog 1 of 2 weken meer nodig, zal de EU daar best op willen wachten denk ik. Die weten ook hoe politiek werkt en dat politiek niet voor niets vaak nachturen voor een deadline maken is, ipv dat je mooi op tijd klaar bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185158903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als daar concrete zicht op is zal de EU daar vast in meegaan. Echter, dan moet er wel een deal binnen handbereik zijn. Niet zoals nu,
Ik denk persoonlijk dat May het gaat laten aankomen op een alles-of-niets stemming in het parlement. Wint ze die, dan is er een deal. Verliest ze die, dan treedt ze af, volgen er nieuwe verkiezingen en verleent de EU uitstel in afwachting daarvan.
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:11:56 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185158915
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Er is binnen het parlement best een meerderheid te vinden voor een soft brexit natuurlijk. Het probleem is alleen dat die meerderheid verspreid is over tories en labour.

Onder druk wordt alles vloeibaar, ook partijlijnen. Dat zie je nu al met de afsplitsingen van de 8 + 3 parlementsleden. Het is dus best denkbaar dat een korte verlenging alsnog een deal mogelijk maakt.
Ben erg benieuwd hoe de politiek, mocht dit scenario werkelijkheid worden, uitlegt op welke manier de nieuwe situatie beter is dan het oude lidmaatschap.

En ben ook benieuwd hoe ingrijpend het politieke landschap door zo'n Brexitino gaat wijzigen. Want uiteindelijk is zoiets een compromis waar zowel de Brexiteers als Remainers ongelukkig mee zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 februari 2019 @ 22:13:27 #237
408813 crew  trein2000
pi_185158954
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat May het gaat laten aankomen op een alles-of-niets stemming in het parlement. Wint ze die, dan is er een deal. Verliest ze die, dan treedt ze af, volgen er nieuwe verkiezingen en verleent de EU uitstel in afwachting daarvan.
Dan zitten we met de EP verkiezingen, ik denk niet dat de EU daar heel happig op gaat zijn
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:18:44 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_185159089
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:22 schreef Heph844 het volgende:
Als het UK vast blijft houden aan de waan-ideeën van de brexiteers is de huidige deal het hoogst haalbare
En dus heeft uitstel geen enkele zin.
pi_185159092
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd hoe de politiek, mocht dit scenario werkelijkheid worden, uitlegt op welke manier de nieuwe situatie beter is dan het oude lidmaatschap.
Die uitleg is simpel: de meerderheid wilde brexit en dit was de enige manier om het te doen zonder het land nog meer schade te berokkenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 21 februari 2019 @ 22:21:15 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185159158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die uitleg is simpel: de meerderheid wilde brexit en dit was de enige manier om het te doen zonder het land nog meer schade te berokkenen.
Ook al klopt het feitelijk, zal het denk ik voer zijn voor aanhoudende politieke onrust.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 februari 2019 @ 22:56:21 #241
408813 crew  trein2000
pi_185160101
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ook al klopt het feitelijk, zal het denk ik voer zijn voor aanhoudende politieke onrust.
Als het bij politieke onrust blijft hebben ze het goed gedaan ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2019 @ 23:37:14 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185161227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:57 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Er is binnen het parlement best een meerderheid te vinden voor een soft brexit natuurlijk. Het probleem is alleen dat die meerderheid verspreid is over tories en labour.

Onder druk wordt alles vloeibaar, ook partijlijnen. Dat zie je nu al met de afsplitsingen van de 8 + 3 parlementsleden. Het is dus best denkbaar dat een korte verlenging alsnog een deal mogelijk maakt.
daarom zie May het ook gewoon op een alles of niets stemming aan laten komen en dat zullen er echt wel kleur gaan bekennen om een no deal te voorkomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185161412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daarom zie May het ook gewoon op een alles of niets stemming aan laten komen en dat zullen er echt wel kleur gaan bekennen om een no deal te voorkomen.
"Op het allerlaatste moment zullen de Britten echt wel het verstandige doen" is een idee waar ik een beetje van af ben gestapt..
pi_185161617
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die uitleg is simpel: de meerderheid wilde brexit en dit was de enige manier om het te doen zonder het land nog meer schade te berokkenen.
Wilde de meerderheid een soft of een hard brexit?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 01:09:02 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185162770
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is verdomde knap dat de EU de eenheid heeft weten te bewaren (ook geholpen door hoe idioot het UK dit heeft aangepakt), maar de belangen tussen lidstaten verschillen natuurlijk gigantisch.

Stel dat het UK op het laatste moment vraagt om uitstel en de EU zou ervoor kiezen om het UK van de klif af te storten, dan is het snel gedaan met die eenheid. De economische schade voor bijvoorbeeld Nederland is in dat geval gigantisch.

EU zal dat echt niet snel doen. Hoe hard ze het nu ook spelen, als May op het laatste moment om uitstel vraagt gaat ze dat krijgen. Al is het alleen maar om een managed no-deal te bewerkstelligen
Wat is het alternatief? Dat Nederland uit de EU stapt? Nee dus. Het is voor ons dan zaak om compensatie bij de EU te bedingen.
Een besluit tot uitstel vergt dat alle leden voor stemmen, zelfs als Nederland dan hoog van de toren blaast kan een land wat minder te verliezen (maar wel te winnen heeft, die zijn er ook) dan de stekker eruit trekken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 22 februari 2019 @ 01:11:46 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185162794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan zitten we met de EP verkiezingen, ik denk niet dat de EU daar heel happig op gaat zijn
Daar moet niemand happig op zijn omdat bij het meedoen van het VK er weer een hele stapel EU geld weggegooid word voor VK parlementariers, pensioen kosten etc voor nul, nul nut.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 01:45:47 #247
1234 HiZ
Istanbullu
pi_185163028
Wat we hier niet moeten vergeten is dat de ellende is begonnen toen May haar ziel ging verkopen aan de DUP. Waarmee de mogelijkheid om een echte Ierse backstop, die GB volledige keuze vrijheid had gegeven onmogelijk werd. Een Ierse backstop zou in overeenstemming met zowel de uitslag van het referendum in NI als de interne politieke verhoudingen in NI.

Ik zag hierboven iemand schrijven dat hij/zij niet wist hoelang de RoI nog 'achter de EU kon staan'. Dat was een opmerking die werkelijk te gek voor woorden was; zonder de wens van de RoI om een open grens te houden hadden we al lang een accoord met de Britten gehad. Het is niet 'Ierland dat solidair is met de EU', maar de EU die - tot nu toe en met het risico van enorme schade aan het eigen belang - achter de lidstaat Ierland staat.
pi_185163628
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 23:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wilde de meerderheid een soft of een hard brexit?
Voor geen van beide is een meerderheid in recente polls. Hebben vergelijkbare percentages. Rondom het referendum is het verschil tussen soft of hard nooit besproken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185163635
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 01:45 schreef HiZ het volgende:

Ik zag hierboven iemand schrijven dat hij/zij niet wist hoelang de RoI nog 'achter de EU kon staan'. Dat was een opmerking die werkelijk te gek voor woorden was; zonder de wens van de RoI om een open grens te houden hadden we al lang een accoord met de Britten gehad. Het is niet 'Ierland dat solidair is met de EU', maar de EU die - tot nu toe en met het risico van enorme schade aan het eigen belang - achter de lidstaat Ierland staat.
Ik schreef dat en als je goed leest gaat dat om het het moment dat er de keuze is tussen uitstel en een harde grens. Op dit moment roept ook Ierland dat er van uitstel geen sprake kan zijn, net als de rest van de EU. Maar ze zullen toch echt geen harde grens willen.

Ik had het niet over Mays Deal, natuurlijk is Ierland daar voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 22 februari 2019 @ 08:21:30 #250
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185164161
Ik denk eerder dat de EU zal kiezen voor duidelijkheid nu, dan nog meer onzekerheid voor nog een keer 1,5 jaar.

Die onduidelijkheid is uiteindelijk misschien nog wel schadelijker voor je economie. Dan maar even door de zure appel heen bijten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')