Geen autofabrikanten zoals jij het bedoelt, maar de meeste (niet allemaal dus) F1-teams hebben hun fabriek of 1 van hun fabrieken in het VK.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:32 schreef beantherio het volgende:
Ik las net het nieuws van Honda. Welke niet-Britse autofabrikanten zijn er nog gevestigd in GB?
Maar die exporteren niet.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen autofabrikanten zoals jij het bedoelt, maar de meeste (niet allemaal dus) F1-teams hebben hun fabriek of 1 van hun fabrieken in het VK.
Dat weet ik niet. Is er nog wel wat?quote:Op maandag 18 februari 2019 21:32 schreef beantherio het volgende:
Ik las net het nieuws van Honda. Welke niet-Britse autofabrikanten zijn er nog gevestigd in GB?
Bedrijven en geld houden niet van onzekerheid. Ze gaan altijd naar daar, waar het meer voorspelbaar is.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:59 schreef Ulx het volgende:
Ik denk no-deal brexit gewoon het laatste zetje was. Deze fabriek sluiten kost Honda ook een smak geld.
Alle races behalve 1 zijn buiten het VK.... Waarvan behoorlijk wat in de EU.quote:
Maar valt zoiets onder import?quote:Op maandag 18 februari 2019 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alle races behalve 1 zijn buiten het VK.... Waarvan behoorlijk wat in de EU.
En het hoofdkwartier (en/of minimaal 1 vd 2 fabrieken) in het VK.
Dat is geen lolletje...
Ik heb me er niet in verdiept, maar de Brexit is iig een flinke streep door de rekening. De teams zijn er niet blij mee. En met de onzekerheid erover al helemaal niet.quote:
Wel toevallig dat dan vooralsnog enkel autofabrieken in het VK gesloten wordenquote:Op maandag 18 februari 2019 21:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De slechte auto-markt duwt Duitsland bijna in een recessie, maar als auto-fabrikanten in UK problemen hebben komt het enkel door de Brexit zeker?
https://newmobility.news/(...)r-industry-problems/
Sowieso PSA Peugeot Citroën (Vauxhall), Tata (Land Rover en Jaguar), Toyota, Nissan en BMW (Mini).quote:Op maandag 18 februari 2019 21:32 schreef beantherio het volgende:
Ik las net het nieuws van Honda. Welke niet-Britse autofabrikanten zijn er nog gevestigd in GB?
Ja ok, maar dat zijn dan meer de eigenaren van echt Britse merken. Ik was even benieuwd of er nog buitenlandse fabrikanten waren die auto's van hun eigen merk in GB produceren. Van Honda wist ik het.quote:Op maandag 18 februari 2019 22:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
Sowieso PSA Peugeot Citroën (Vauxhall), Tata (Land Rover en Jaguar), Toyota, Nissan en BMW (Mini).
ze maken zich ook zorgen over alle buitenlandse werknemers die ze in dienst hebben en of ze straks alles nog maar zo kunnen verschepen. Nog afgezien van de mogelijke visa die nodig zijnquote:Op maandag 18 februari 2019 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb me er niet in verdiept, maar de Brexit is iig een flinke streep door de rekening. De teams zijn er niet blij mee. En met de onzekerheid erover al helemaal niet.
Handelsverdrag tussen EU en Japan.quote:Op maandag 18 februari 2019 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor. Er spelen meerdere factoren. Toegang tot de EU markt, onzekerheid over de toekomst van het VK, spelen allemaal mee.
Vote Leave is ook een jokkebrok:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:24 schreef Nielsch het volgende:
He wat gek! Er zouden toch helemaal geen fabrieken sluiten en banen verloren gaan!? Boris Johnson zei dat zelf, dat het allemaal maar Project Fear was!
Die fabriek bouwt de Toyota Corolla pas sinds dit jaar, aangezien zo'n generatie een jaar of vijf/zes mee moet lijkt me dat weinig waarschijnlijk. Mij lijkt de Vauxhall fabriek de meest waarschijnlijke kandidaat omdat de Astra al vanaf 2015 gebouwd wordt en bovendien bouwt Opel in Duitsland hetzelfde model.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna Brexo, Bingone?
Toyota is de volgende, denk ik.
Thanks.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze maken zich ook zorgen over alle buitenlandse werknemers die ze in dienst hebben en of ze straks alles nog maar zo kunnen verschepen. Nog afgezien van de mogelijke visa die nodig zijn
Maar Vauxhall is wel een echt Britse auto, die buiten het VK niet verkocht wordt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die fabriek bouwt de Toyota Corolla pas sinds dit jaar, aangezien zo'n generatie een jaar of vijf/zes mee moet lijkt me dat weinig waarschijnlijk. Mij lijkt de Vauxhall fabriek de meest waarschijnlijke kandidaat omdat de Astra al vanaf 2015 gebouwd wordt en bovendien bouwt Opel in Duitsland hetzelfde model.
De Vauxhall Astra is in Europa ook wel te koop hoor, we noemen hem Opel Astraquote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Vauxhall is wel een echt Britse auto, die buiten het VK niet verkocht wordt.
Niks Brits aan behalve de merknaam, het is gewoon een Opel met ander logo. Zelfs de modellen heten hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Vauxhall is wel een echt Britse auto, die buiten het VK niet verkocht wordt.
Klopt, maar in GB kun je geen Opel kopen en buiten GB geen Vauxhall. Dus daar de productie van verplaatsen, dan kun je het merk beter opheffen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niks Brits aan behalve de merknaam, het is gewoon een Opel met ander logo. Zelfs de modellen heten hetzelfde.
Nope. Maar dat is al opgemerkt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Vauxhall is wel een echt Britse auto, die buiten het VK niet verkocht wordt.
Dat merk is er dan ook alleen omwille van Brits sentiment. Sinds de jaren '60 ofzo leken Vauxhalls sprekend op Opels. Om elkaar niet in de weg te zitten (al waren het zusterbedrijven) werd de markt gesplitstquote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar in GB kun je geen Opel kopen en buiten GB geen Vauxhall. Dus daar de productie van verplaatsen, dan kun je het merk beter opheffen.
Klopt, maar als je de productie verplaatst is het niet meer "proper British" en is het sentiment ook weg. Dan kun je het merk net zo goed opheffen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat merk is er dan ook alleen omwille van Brits sentiment. Sinds de jaren '60 ofzo leken Vauxhalls sprekend op Opels. Om elkaar niet in de weg te zitten (al waren het zusterbedrijven) werd de markt gesplitst
Ze maken geen eigen modellen volgens mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af wat vauxhall daadwerkelijk produceert, assembleren ze wat? Maken ze daadwerkelijk modellen geheel zelf en is dat niet oneconomisch?
Rover was er zo eentjequote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar als je de productie verplaatst is het niet meer "proper British" en is het sentiment ook weg. Dan kun je het merk net zo goed opheffen.
Dat was op een gegeven moment Honda dacht ik.quote:
Ik denk dat ze met name het Britse stuk maken: het stuur aan de andere kant en alles wat daardoor moet worden aangepast. En dan assembleren.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af wat vauxhall daadwerkelijk produceert, assembleren ze wat? Maken ze daadwerkelijk modellen geheel zelf en is dat niet oneconomisch?
Waarschijnlijk dus niet veel meer dan een assemblage fabriek waar men halffabrikaten uit Opel fabrieken in Polen, Duitsland en Spanje in elkaar zet voor de Britse markt.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met name het Britse stuk maken: het stuur aan de andere kant en alles wat daardoor moet worden aangepast. En dan assembleren.
Major manufactoring facilities in Luton and Ellesmere Port:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus niet veel meer dan een assemblage fabriek waar men halffabrikaten uit Opel fabrieken in Polen, Duitsland en Spanje in elkaar zet voor de Britse markt.
Die had ik al gezien, daar staat ook:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Major manufactoring facilities in Luton and Ellesmere Port:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors
Dat gaan dus ook moeizaam en duurder worden na de Brexit. Denk dat die werknemers hem nu wel knijpen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die had ik al gezien, daar staat ook:
“ Vehicles manufactured in Opel factories in Germany, Spain and Poland and sold in the UK are re-branded as Vauxhall.”
Luton 57% leave.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Major manufactoring facilities in Luton and Ellesmere Port:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors
De auto's na productie importeren wordt net zo veel moeizamer, denk ik.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaan dus ook moeizaam en duurder worden na de Brexit. Denk dat die werknemers hem nu wel knijpen.
dat voorraden vergoten is ook een dure hobby voor de fabriekenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:17 schreef capricia het volgende:
Dit plaatje is zonder mensen die in de supply chain werken (wat nog een factor 4 erbij is):
[ afbeelding ]
Maar dat is één produkt. Het zijn geen halffabrikaten van all over the place.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De auto's na productie importeren wordt net zo veel moeizamer, denk ik.
Ter info. Voor hen die denken dat het door Dieselgate komt.quote:Honda spokesman:
“For financial year 2018/19, the breakdown of cars built at Honda of the UK Manufacturing Ltd is Diesel 6% and Petrol 94%.” https://t.co/URVJH3pAPE
Als je toch al een model maakt met het stuur rechts is een ander naamplaatje geen issue.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar in GB kun je geen Opel kopen en buiten GB geen Vauxhall. Dus daar de productie van verplaatsen, dan kun je het merk beter opheffen.
5 dagen buffer aan Mercedes motoren voor Aston Martin, wordt interessantquote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:17 schreef capricia het volgende:
Dit plaatje is zonder mensen die in de supply chain werken (wat nog een factor 4 erbij is):
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |