abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7708065
Hoi allemaal..

onze verwarmingsketel in huis heeft het begeven vanochtend. Wanneer je hem hoort aanslaan dan hoor ik de electrische ontsteking tikken maar er gebeurd niets en na 15 sec springt de noodknop eruit.

Heeft iemand van jullie misschien verstand van die dingen zodat ik misschien iets zelf kan doen.

Ik moest de hele dag werken en heb verder geen belletje terug gehad van de verwarmingsmonteurs (terwijl ik een 24/7 onderhoudscontract heb)

evt kan ik een foto plaatsen van de ketel zodat je weet hoe die eruit ziet want een echt typeaanduideling is ook niet te vinden.

Alvast bedankt.

pi_7708143
Aangezien je wel de electrische ontsteking hoort maar er niks gaat branden lijkt de gasaanvoer dicht te zijn. Dit zou een defecte klep/ventiel van de gasaanvoer kunnen zijn (mechanisch probleem), of een defect in de bediening er van (electrisch probleem). Of zelfs een defect in het beveiligingscircuit die de klep gewoon niet open doet. Lijkt mij dus een klusje voor de echte monteur.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7708157
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:00 schreef Reda het volgende:
Hoi allemaal..

onze verwarmingsketel in huis heeft het begeven vanochtend. Wanneer je hem hoort aanslaan dan hoor ik de electrische ontsteking tikken maar er gebeurd niets en na 15 sec springt de noodknop eruit.

Heeft iemand van jullie misschien verstand van die dingen zodat ik misschien iets zelf kan doen.

Ik moest de hele dag werken en heb verder geen belletje terug gehad van de verwarmingsmonteurs (terwijl ik een 24/7 onderhoudscontract heb)

evt kan ik een foto plaatsen van de ketel zodat je weet hoe die eruit ziet want een echt typeaanduideling is ook niet te vinden.

Alvast bedankt.

De verwarmings ketel van de buren jatten
pi_7708169
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:04 schreef Lucille het volgende:
Aangezien je wel de electrische ontsteking hoort maar er niks gaat branden lijkt de gasaanvoer dicht te zijn. Dit zou een defecte klep/ventiel van de gasaanvoer kunnen zijn (mechanisch probleem), of een defect in de bediening er van (electrisch probleem). Of zelfs een defect in het beveiligingscircuit die de klep gewoon niet open doet. Lijkt mij dus een klusje voor de echte monteur.
dus ik kan niet ergens met mijn schroevendraaier inporren om te kijken of ik dat gasklepje open kan krijgen?
pi_7708183
quote:
pcies een verwarmings ketel kan je niet veel zelf aan repareren
pi_7708197
- Dikke jas aantrekken
- Piano ritueel slachten en midden in de kamer in de fik steken
- Vreselijk hitsige sex hebben (maakt niet uit met wie, als je d'r maar heet van wordt)

Je kan ook nog een reparateur bellen... desnoods, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan een of meerdere van bovenstaande oplossingen.

Hoewel het wel zo is dat je verwarmingsketel er niet mee gefixt wordt...

[Dit bericht is gewijzigd door Musiquence op 04-01-2003 20:08]

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_7708205
quote:
slimme
046
Dank aan Yeahinho
pi_7708208
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:05 schreef Reda het volgende:

[..]

dus ik kan niet ergens met mijn schroevendraaier inporren om te kijken of ik dat gasklepje open kan krijgen?

Ik weet niet hoe jij aan de buitenkant van een ventiel met een schroevendraaier wilt pielen om de klep aan de binnenkant te openen.
pi_7708245
Nooit zelf aan een cv sleutelen, bel een monteur.

Hou trouwens altijd de druk in de gaten voor een goede werking.

pi_7708246
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:07 schreef Musiquence het volgende:
- Dikke jas aantrekken
- Piano ritueel slachten en midden in de kamer in de fik steken
- Vreselijk hitsige sex hebben (maakt niet uit met wie, als je d'r maar heet van wordt)
jaja
mijn vriendin is hier ook en we proberen het gezellig te maken maar ik heb ook nog een broertje en een ma hier thuis die zich niet zo prettig voelen.

gvd die kutmonteurs.
daar betaal ik nou 230 euro per jaar voor.
voor een service dienst die niet komt opdagen of de telefoon opneemt

pi_7708269
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:09 schreef Conflict het volgende:
Nooit zelf aan een cv sleutelen, bel een monteur.

Hou trouwens altijd de druk in de gaten voor een goede werking.

ik heb de vloerverwarming nog bijgevuld (is nu 3 bar) en het moet gewoon werken.
pi_7708348
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:10 schreef Reda het volgende:

[..]

ik heb de vloerverwarming nog bijgevuld (is nu 3 bar) en het moet gewoon werken.

Is 3 bar niet een beetje veel? Ik dacht de de druk tussen 1.5 en 2.5 moest zitten.
pi_7708456
neej das bij banden
Maarre je moet zeggen dat nood is (ff reden bedenken) dan word je boven aan t lijstej gezet
pi_7708478
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:13 schreef Lucille het volgende:

[..]

Is 3 bar niet een beetje veel? Ik dacht de de druk tussen 1.5 en 2.5 moest zitten.

hmmz
de verwarmings-apen adviseerde mij 3 bar.
pi_7708492
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
neej das bij banden
Maarre je moet zeggen dat nood is (ff reden bedenken) dan word je boven aan t lijstej gezet
klopt maar ik heb al ieder uur geprobeerd te bellen maar er neemt gewoon niemand op.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:22:55 #16
27929 piere
doe mij maar bier
pi_7708564
koud he...
fok you ja!
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:23:36 #17
34086 Monaco
Principaute De Monaco
pi_7708578
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:05 schreef Reda het volgende:

[..]

Elk jaar vallen er weer CO doden, dus "inporren" zou ik niet doen..
Monteur bellen, misschien moet (oudere CV) de gas installatie schoon worden gemaakt.
Vorstendom aan de middellandse zee, 149 ha, ca. 25.000 inwoners. Hoofdstad Monte Carlo ca. 11.000 inwoners.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:26:17 #18
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_7708631
sinds waneer krijg je een magneet klep open met een schroefen draaier
bel monteur of probeer zelf die magneet klep te vervangen,
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:28:34 #19
27929 piere
doe mij maar bier
pi_7708678
nu ff serieus. ik heb dat ook wel eens gehad en bij mij kwam het doordat 1 of ander pieletje, waar dat vlammetje op komt, niet goed verwarmt werd door dat vlammetje (heb je hem nog??) die heb ik toen verbogen naar het vlammetje en hij deed het weer (risico tot aan de deur en niet verder )
fok you ja!
pi_7708795
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:28 schreef piere het volgende:
nu ff serieus. ik heb dat ook wel eens gehad en bij mij kwam het doordat 1 of ander pieletje, waar dat vlammetje op komt, niet goed verwarmt werd door dat vlammetje (heb je hem nog??) die heb ik toen verbogen naar het vlammetje en hij deed het weer (risico tot aan de deur en niet verder )
Het bi-metaaltje
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:38:22 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7708890
Wat je misschien alsnog het beste kunt doen is een dikke jas antrekken, sjaal om, handschoenen aan, bivakmuts op... en dan maandag even bellen voor een monteur. Succes!
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:39:38 #22
27929 piere
doe mij maar bier
pi_7708918
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:33 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het bi-metaaltje

op dat woord kon ik nou niet komen
fok you ja!
pi_7708927
Past beter in lifestyle.
  zaterdag 4 januari 2003 @ 22:01:58 #24
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_7710065
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:19 schreef Reda het volgende:

[..]

hmmz
de verwarmings-apen adviseerde mij 3 bar.

3 bar?! Die van mij mag op maximaal 1.5 bar staan, anders slaat die gewoon niet aan. Dus misschien wat water aftappen en in ieder geval de verwarmingen ontluchten.
Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
pi_7710454
'k ben er al een beetje achter...

de gasklep wil niet openslaan.
'k zal maar beginnen met een wasbakje met kookwater te maken om toch een beetje mezelf te wassen.

misschien dat wat drank wil helpen..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')