Het was dan ook puur voor het lekker. Wegens gepland gebrek aan groente bij deze maaltijd hadden we de maaltijd ervoor een flinke portie groente gegeten.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ziet er lekker uit, maar wel een beetje een saaie aankleding
Correctquote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:44 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bij Wagyu hoor je wel sterke "marbling" te zien, is het niet?
Oh, in dat eerste zal je gelijk hebben, ik heb de verpakking niet bijster goed bestudeerd.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, maar het is geen entrecote maar een Ribeye, en zo te zien ook geen wagyu
Ligt aan de gradatie. Waygu gaat van 1 tot 10. Waarbij zo fijn dooraderd als jij hier plaats een hoge gradatie is.quote:
Ik quote dit even voor jequote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ligt aan de gradatie. Waygu gaat van 1 tot 10. Waarbij zo fijn dooraderd als jij hier plaats een hoge gradatie is.
Echt, ik vind het bijna eng, leer ik piet wat over eten? Dat was dan ook echt 1 gelukstreffer waar ik het mijn hele leven mee moet doen
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ligt aan de gradatie. Waygu gaat van 1 tot 10. Waarbij zo fijn dooraderd als jij hier plaats een hoge gradatie is.
Echt, ik vind het bijna eng, leer ik piet wat over eten? Dat was dan ook echt 1 gelukstreffer waar ik het mijn hele leven mee moet doen
Klopt helemaal, maar dit vlees heeft veel vet maar vrijwel geen marmering, vandaar mijn twijfelquote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik vrees dat het voor de Nederlandse markt zo beter ligt, en het top gemarmerd vlees vrijwel onverkoopbaar isquote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, in dat eerste zal je gelijk hebben, ik heb de verpakking niet bijster goed bestudeerd.
Of het wagyu is, tsja. De boer fokt sinds 2000 wagyu's, ik denk dat hij wel weet wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Maar het is biologische wagyu, dat zou nog wel invloed kunnen hebben (geen krachtvoer).
Veel waygu (niet Japans, traditioneel)) gaat voornamelijk over koeienras. De beroemde waygu is niet enkel ras, maar manier van houden/voeding erbij.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dit vlees heeft veel vet maar vrijwel geen marmering, vandaar mijn twijfel
Bij A&P toen die nog bestonden heb ik regelmatig voor een prikkie het mooiste gemarmerde vlees gekocht wat niemand wilde hebben. Riblappen en Sucade vooral.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Veel waygu gaat voornamelijk over koeienras. De beroemde waygu is niet enkel ras, maar manier van houden/voeding erbij.
Persoonlijk vind ik daarom veel beschikbare waygu overpriced. Sterker nog, toen ik jonger was heb ik weleens nagedacht over het Nederlandse antwoord op waygu.
Dan zou ik bv Lakenvelders nemen, ze vroeg 'ossen' en specifiek voeding geven. Ook de borstelbeurten (dieren gewend aan gehanteerd te worden waardoor bar weinig stress en bloedsomloop stimuleren) e.d. meenemen. Denk dat het misschien nog wel lekkerder is en iig eenzelfde marmering oplevert.
Misschien zelfs sneller zo'n hoge gradatie, want de wagyu is best een schraai beest.
Ik denk echt dat je met een 'normale' vleeskoe (niet te overdreven, oud ras of kruising die matigt), of beter os, een resultaat kan krijgen die iig niet onderdoet voor wagyu (hoge kwaliteit).quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij A&P toen die nog bestonden heb ik regelmatig voor een prikkie het mooiste gemarmerde vlees gekocht wat niemand wilde hebben. Riblappen en Sucade vooral.
Wil nog steeds eens een koe kopen en hem/haar vetmesten
een koe is altijd een haarquote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij A&P toen die nog bestonden heb ik regelmatig voor een prikkie het mooiste gemarmerde vlees gekocht wat niemand wilde hebben. Riblappen en Sucade vooral.
Wil nog steeds eens een koe kopen en hem/haar vetmesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |