abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7706982
ik heb vorig jaar mijn HAVO examen gehaald (met profiel E&M). Ik zat te twijfelen tussen Grafisch Ontwerpen op MBO en Commerciele Economie op de HEAO ..het is het laatste geworden. Ik denk dat ik de propedeuse dit jaar wel haal, dat wil ik in ieder geval wel proberen. Maar nu zit ik er weer aan te denken om toch Grafisch Ontwerpen te gaan doen, omdat het me gewoon veel leuker lijkt. Dat wordt dan op MBO-niveau ..ik ben wel creatief enzo, maar op een HBO kom ik er gewoon niet op (als ze 400 aanmeldingen krijgen waar ze er maar 50 van mogen toelaten kan ik het wel vergeten). Ik was vorig jaar wezen kijken op het Grafisch Lyceum in Utrecht. Maar ik vroeg me af of er hier wat mensen zijn die deze opleiding al gedaan hebben?
Kunnen jullie mij dan vertellen hoe het is?
Hoe zijn de mensen daar bijvoorbeeld? Op de Hogeschool van de Kunsten vond ik de mensen geweldig, lekker sfeertje ..was ook echt heel leuk om daar gewoon al rond te lopen. Bij het GLU merkte ik dat niet echt. Maar wat zijn jullie ervaringen? Zijn het een beetje leuke mensen? Niet veel van die jongen-jongen types? (over voetbal etc ben ik meteen uitgepraat). Is er wel een beetje motivatie bij de mensen?
En wat doen jullie op de opleiding precies? Veel met de computer las ik al, maar ook veel "gewoon" tekenen enzo? Leer je er ook wel wat? Is de kans op een baan ook wel goed?
Zijn er hoge toelatingseisen? Ik heb wel wat schilderijtjes, tekeningen en andere crea-zooi om te laten zien, maar niet heel veel. ik had Tekenen bijvoorbeeld in de 4e al gedropt (helaas), en ik heb er ook niets van bewaard (stom stom ..ik had altijd wel een 7 voor tekenen en een 8 voor handenarbeid en ckv).
Ik ga 25 januari weer naar de opendag van het grafisch lyceum in Utrecht. Ik merkte toendertijd dat er veel verschil zit tussen de verschillende scholen. Is dat bij de verschillende grafische lyceums ook zo? Welke zijn dat het leukste en het beste?
Bij de Fontys-test op intenet kwamen er ook vrijwel alleen maar creatieve beroepen voor bij mij bij wat ik zou moeten gaan doen (het verbaasde veel mensen ook wel dat ik geen creatieve opleiding ging doen na de havo). Weet iemand misschien een site waar alle opleidingen beschreven staan (in het kort) ..misschien zie ik er dit jaar wel wat leuks tussenzitten op het hbo
Of als je je propedeuse van de HEAO (in Arnhem in mijn geval) hebt, zijn er dan opleidingen op de universiteit die je kan gaan doen? en zo ja, zijn dat dan alleen de economische opleidingen?

Sorry voor mijn vele vragen, maar ik hoop dat er iemand is die me wat verder op weg wilt helpen

zaterdag 4 januari 2003 @ 19:19:58 #2
29986 Maleh
Plug'N'Play
pi_7707080
Grafisch Lyceum Rotterdam is volgens mij de grootste en algemeen het best.. alleen niet als je al teveel ervaring heb op gebied van programma pakketten.. in jouw geval kan je vooropleiding wonderen doen.. agz ik na mn Mavo best wat moeite had met de theorie lessen.. daar heb jij dan waarschijnlijk vrijstelling voor..

Een andere optie kan zijn: mocht je het geld hebben.. van die particulieren opleidingen..

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_7707323
Maar let op: veeel theorie.
Wellicht dat je op de KunstAcademie eens kan kijken naar MultiMedia&Design. Kan je later nog allerlei kanten mee op.

Weet alleen dat je een toelatings-portofolio mee moet nemen om toegelaten te worden.

Ik zou liever naar de Academie in Utrecht gaan. Is wat gezelliger.

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_7707528
grafisch ontwerpen weet ik verder niet maar
ik zit in t laatste jaar (multimedia vormgeving) van t Grafisch lyceum in amsterdam, en heb ook eerst havo gedaan.
de opleiding is wel gezellig, de mensen van me opleiding iig .
de opleiding zelf vind ik niet echt boeiend , wel leuk allemaal, maar veeeeeeel te makkelijk... mja had ik maar hbo moeten doen.
ik vond t dus te makkelijk, maar wel leuk om te doen. en verder... zoek zelf maar uit wat je leuker of beter lijkt dan he!!
pi_7722363
ja, gelukkig krijg ik wel vrijstelling als ik dit ga doen (doordat ik m'n havo diploma al gehaald heb). Op de site van het Grafisch Lyceum Amsterdam (weet niet zeker of het deze was) las ik zelfs dat ik het hele eerste jaar over mocht slaan. (maar het lijkt mij dat ze ook wel moeten weten of ik een beetje kan tekenen enzow)

de opleiding MultiMedia&Design leek mij niet zo leuk ..in ieder geval niet zo leuk als grafisch ontwerpen
en een particuliere opleiding is te duur

zijn er nog mensen die deze opleiding zelf hebben gedaan en de andere vraagjes dus kunnen beantwoorden?

pi_7727319
Ik heb toevallig Commerciele economie op de Haagse Hogeschool gedaan, propedeuse gehaald en wilde toen eigenlijk wat creatievers.. dus ik ben gestopt, werk nu tijdelijk bij een reklamebureau en wil nu ook een opleiding grafisch vormgeven gaan doen. Ik ben op het grafisch lyceum in amsterdam geweest maar dat vond ik helemaal niks... dus ik ga op 25 januari nog een paar open dagen aflopen en ik hoop het dan te vinden. Wat ik je aan zou raden is niet alleen naar 1 school te gaan naar een open dag, maar er echt meerdere in verschillende steden te bezoeken omdat de verschillen qua opleiding en alles eigenlijk nogal groot zijn.

veel succes

maandag 6 januari 2003 @ 01:24:07 #7
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_7731443
quote:
Ik heb toevallig Commerciele economie op de Haagse Hogeschool gedaan, propedeuse gehaald en wilde toen eigenlijk wat creatievers.. dus ik ben gestopt, werk nu tijdelijk bij een reklamebureau en wil nu ook een opleiding grafisch vormgeven gaan doen. Ik ben op het grafisch lyceum in amsterdam geweest maar dat vond ik helemaal niks... dus ik ga op 25 januari nog een paar open dagen aflopen en ik hoop het dan te vinden. Wat ik je aan zou raden is niet alleen naar 1 school te gaan naar een open dag, maar er echt meerdere in verschillende steden te bezoeken omdat de verschillen qua opleiding en alles eigenlijk nogal groot zijn.
veel succes
je studiefinanciering tikt als tijdbom..
pi_7743863
quote:
Op zondag 5 januari 2003 22:00 schreef pooky het volgende:

veel succes

ik was sowieso van plan om naar open dagen van meerdere scholen te gaan (dat er grote verschillen tussen scholen zijn had ik bij de heao's ook gemerkt)

Mag ik vragen waarom je het niets vond in Amsterdam?

En zit je ook nog aan andere creatieve opleidingen te denken? (misschien lijken ze mij ook wel leuk )

pi_9716204
Ik ben toegelaten tot de opleiding Grafisch Vormgever (verkort) op het GLA. Nog meer mensen die dat gaan doen?
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')