Vorig haar gelukt in Rotterdam centrum. We hebben ons niet gek laten maken door de rest.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:59 schreef lunamatic het volgende:
Zijn er mensen die dit wel gelukt is? Wat hebben jullie gedaan om aan je woning te komen?
Doe dit niet meer handgeschreven berichtjes en niet in een week meerdere keren xDquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:06 schreef MaGNeT het volgende:
Je zou ook een wandeling kunnen maken door een interessante wijk en bij ieder huis dat je mooi vindt een brief naar binnen gooien met daarin iets als "Uw woning interesseert ons, hebt u er over nagedacht om het te verkopen en zo ja, zouden we eens mogen komen kijken".
Geen idee of het werkt maar je bent andere kopers dan wel voor.
Dat hangt er maar net van af waar je gaat kopen. Zoals jij het omschrijft ben je in bepaalde populaire delen van Nederland volkomen kansloos zonder aankoopmakelaar.quote:Op zondag 17 februari 2019 11:44 schreef Ace1 het volgende:
Wij hebben ook geen aankoopmakelaar gebruikt.. is echt zonde van je geld. Gewoon zelf elke dag sites van makelaars in de gaten houden en funda elke dag ff checken. Assertief zijn en dan kom je er wel.
Het klopt dat bieders zonder voorbehoud van financiering een streepje voor hebben, maar onze financieel adviseur heeft ons nadrukkelijk afgeraden zonder zo'n voorbehoud een bod te doen. En wij hebben onze zaakjes wel op orde.quote:Op zondag 17 februari 2019 09:52 schreef bleiblei het volgende:
wat ook handig is, is vooraf weten dat je bedrag x kan lenen, dan kan je bijv. het voorbehoud van financiering in de onderhandelingen al laten droppen. Én zet je netwerk in. Kans is groot dat we ons huis binnenkort in de verkoop komt, en we hebben al een klein lijstje van geïnteresseerden. Die mensen krijgen als eerste een appje van ons als het zover is.
(en overweeg toch die aankoopmakelaar, want zeker in de overspannen gebieden zijn ze hun geld wel waard).
Och, wij keken in het gekste deel van Nederland en verreweg het merendeel van de huizen stond gewoon op Funda. Misschien loop je wel eens wat mis, maar ik geloof er niks van dat dat deel heel groot is. Het kan wel zo zijn dat je met een aankoopmakelaar makkelijker ertussen komt. Makelaars praten het liefst met andere makelaars, vooral als ze elkaar kennen.quote:Op zondag 17 februari 2019 17:10 schreef lunamatic het volgende:
Bedankt voor de reacties. Het is me duidelijk dat we een aantal dingen sowieso moeten doen. Ons huidige huis verkoop klaar maken en laten taxeren is waarschijnlijk een goede eerste stap, want de waarde van ons huis is heel bepalend voor het bedrag dat we kunnen lenen.
Dan inderdaad wat gerichter gaan zoeken op een bepaald gebied. Nu kijken we op Funda in een groot gebied, juist omdat het aanbod zo laag is. Maar zelfs als ik op de dag bel dat ik een woning zie verschijnen is hij al ongeveer verkocht. We moeten woningen dus te zien krijgen voordat ze op Funda komen.
Neem aan dat je dezelfde mening hebt mbt het verkopen van een huisquote:Op zondag 17 februari 2019 11:44 schreef Ace1 het volgende:
Wij hebben ook geen aankoopmakelaar gebruikt.. is echt zonde van je geld. Gewoon zelf elke dag sites van makelaars in de gaten houden en funda elke dag ff checken. Assertief zijn en dan kom je er wel.
Je kan dan het beste wachten tot de volgende crisis. Nu heb je als koper niets te eisen.quote:Op zondag 17 februari 2019 18:14 schreef lunamatic het volgende:
Ik heb gewoon niet zo'n positief beeld bij de makelaarswereld. Ik heb het gevoel dat ze door hun handelen de markt beïnvloeden en omdat ze geld verdienen aan het feit dat jij een huis koopt, daarin de dingen net iets anders kunnen doen lijken dan ze zijn om jou over de streep te trekken. Dit geldt heus niet voor alle makelaars, maar ik denk dat als je goed geïnformeerd bent en niet te veel vanuit de emotie handelt,je zelf een huis moet kunnen kopen/verkopen. Misschien ben ik daarin naïef, vandaar dit topic.
Overigens zou ik ook nooit zonder voorbehoud van financiering een huis kopen, en liever ook niet zonder bouwkundige keuring.
Tja, wij hebben gewoon een leuke makelaar uitgezocht. Die heeft zowel de verkoop van onze huidige woning gedaan als de aankoop van onze toekomstige woning. Voor onze huidige woning heeft ze veel meer geld gekregen dan we zelf zouden hebben gevraagd. Ze kende de makelaar van de kopers waardoor ze goed in kon schatten hoe hoog die bereid waren te gaan. Ze kende ook de verkoopmakelaar van onze toekomstige woning waardoor het aankoopproces een eitje is geweest.quote:Op zondag 17 februari 2019 18:14 schreef lunamatic het volgende:
Ik heb gewoon niet zo'n positief beeld bij de makelaarswereld. Ik heb het gevoel dat ze door hun handelen de markt beïnvloeden en omdat ze geld verdienen aan het feit dat jij een huis koopt, daarin de dingen net iets anders kunnen doen lijken dan ze zijn om jou over de streep te trekken. Dit geldt heus niet voor alle makelaars, maar ik denk dat als je goed geïnformeerd bent en niet te veel vanuit de emotie handelt,je zelf een huis moet kunnen kopen/verkopen. Misschien ben ik daarin naïef, vandaar dit topic.
Overigens zou ik ook nooit zonder voorbehoud van financiering een huis kopen, en liever ook niet zonder bouwkundige keuring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |