| Dispenser20 | donderdag 14 februari 2019 @ 21:34 |
| Hallo, vroeg me af wat jullie mening is of het verstandig is chauffeurspas te halen anno 2019? Is er genoeg werk te vinden.. (in randstad)... is er veel concurrentie van apps zoals Uber? Ik overweeg dit als bijbaan te doen. Alvast bedankt | |
| Fer | donderdag 14 februari 2019 @ 21:36 |
| Rijk word je er niet van, dus er zal voldoende verloop zijn. Jongens die wat anders gaan doen na een paar jaar. | |
| cherrycoke | donderdag 14 februari 2019 @ 21:45 |
| wees ook berijd om van 06:00 sochtens tot 12 of zelfs diep in de nacht door te gaan | |
| Dispenser20 | donderdag 14 februari 2019 @ 23:57 |
ja dat snap ick lijkt me wel logies | |
| dennistd | vrijdag 15 februari 2019 @ 04:32 |
| Je kunt beter als buschauffeur in het OV gaan werken, verdient veel beter. Ook goed mogelijk naast je studie. | |
| Basp1 | zondag 17 februari 2019 @ 08:41 |
Hoeven taxichauffeurs zich niet aan de arbeidstijden wet te houden? | |
| r0dawa | zondag 17 februari 2019 @ 10:58 |
| Zou het niet doen of je moet het echt leuk vinden. Vaak weinig uren. Pauzes niet betaald, laag uurloon, geen toeslagen. Is nu wel werk in te vinden want niemand wil het doen. En medewerkers bij taxibedrijven vinden snel iets beters | |
| Dispenser20 | dinsdag 19 februari 2019 @ 00:44 |
bron? | |
| r0dawa | dinsdag 19 februari 2019 @ 04:48 |
Ben er zelf werkzaam in geweest Veel onregelmatig waar je niets extra voor krijgt | |
| Hallmark | dinsdag 19 februari 2019 @ 07:56 |
| Volgens mij komt het neer op zeer slim met de kosten omgaan. Rekenen, rekenen en nog eens rekenen. Wellicht voor de hand liggend, maar ik sprak een taxi chauffeur die aangaf dat vele collega's erg gehecht zijn aan een mooie Mercedes. Hijzelf gebruikte meerdere apps (niet alleen Uber) voor de ritten met de hoogste opbrengst, en voor bijvoorbeeld ritten naar Schiphol reed hij in een behoorlijk aftandse minivan (iets als een Chrysler Voyager) voor de laagste kosten. Klein puntje: let goed op dat je met diesels niet meer Amsterdam in mag (als taxi zijnde). Dus niet investeren in een diesel. | |
| tstile | zaterdag 23 februari 2019 @ 14:27 |
| Het is echt de onderkant van de arbeidsmarkt. Hoewel sommigen mooie verhalen vertellen. In loondienst verdien je echt heel matig. Ga je voor jezelf dan moet je flink investeren. Daarna moet je flink sjoemelen want als je het eerlijk doet dan verdien je geen droog brood. Ondanks een hoop sjoemelen is het nog altijd geen vetpot. Als je niet wilt sjoemelen dan kun je niet concurreren met de rest. Ga eens kijken bij het Leidseplein naar de rij taxi's en stel je dan de vraag of je daar graag tussen wilt staan. Uber is alleen leuk tijdens evenementen als de prijs omhoog gaat en je een paar honderd omzet kunt draaien op een dag. Maar om daarvoor nou een taxibedrijfje te beginnen.... Het is gewoon werk wat iedere aap kan doen en daar hoort en daardoor zal er nooit noodzaak zijn om goed te betalen. PS als bijbaan moet je wel in loondienst of een taxi huren/partnership aangaan. Dit omdat de vaste lasten natuurlijk doorlopen. De verzekering is torenhoog dus het loont niet om voor jezelf te beginnen en dan parttime te werken. Zoals bekend is het salaris laag. Partner worden heeft risico's. Er lopen een veel vreemde figuren rond. Wil je je financiele positie afhankelijk laten zijn van anderen die misschien niet te vertrouwen zijn? Een VOF bijv. is veel gebruikt binnen de taxi wereld maar als iemand een gokverslaving heeft ofzo dan klopt de deurwaarder ook bij jou aan.... [ Bericht 13% gewijzigd door tstile op 23-02-2019 14:32:45 ] | |
| Visualthinker | zaterdag 23 februari 2019 @ 16:17 |
| In loondienst; https://www.sociaalfondst(...)soneel_2019_2020.pdf | |
| tstile | zaterdag 23 februari 2019 @ 17:15 |
Valt me nog mee. Ik kan me herinneren dat ik ooit solliciteerde voor regiotaxi en dat betaalde een heel stuk minder. Is wel lang geleden trouwens. | |
| Storpojke | zaterdag 23 februari 2019 @ 23:30 |
| Als taxichauffeur in loondienst bij een taxibedrijf kun je best een redelijk inkomen verdienen. Daarbij hoort wel - zoals inmiddels in veel branches - dat je bereidt moet zijn om op onregelmatige tijden te werken. Wanneer je als eigen rijder met een eigen auto afhankelijk bent van allerlei apps zoals uber of in de rij bij stations moet staan dan is het een heel ander verhaal. Daar valt bijna geen droog brood in te verdienen. | |
| incel | zondag 24 februari 2019 @ 20:31 |
Volgens mij heb je rijtijdenwetten Verder kan je beter kijken naar vrachtwagens of zo, is meer werk in nu je Uber en al die troep hebt |