abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184995852
Zou je bang zijn voor de dood als je zeker zou zijn van een hiernamaals/hemel?
Zou je anders gaan leven als er een hel was?
  woensdag 13 februari 2019 @ 18:13:29 #2
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_184996278
Voorbij de hel en voorbij de hemel is de ware hiernamaals!
Maar zou ik bang zijn als ik wist dat het bestaat? Nee maar ik zou wel bang worden als engelen en demonen me gingen bezoeken.
Zou ik anders leven? Denk het niet
pi_184996392
De echte vraag is natuurlijk of de manier waarop je je leven leidt effect heeft op of je in de hemel of hel komt.

Geloof je in predestinatie zeg maar.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184996450
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:50 schreef -Chakotay- het volgende:
Zou je bang zijn voor de dood als je zeker zou zijn van een hiernamaals/hemel?
Zou je anders gaan leven als er een hel was?
Elk geloof gebruikt dit om mensen bang te maken voor de dood, zodat ze geloven (en geld overmaken). Als er een god zou bestaan, zou "het" zo immens slecht zijn dat je er niets mee te maken zou willen hebben.
Mensen die geloven in een hiernamaals vertrouw ik voor geen meter. Het liefst loop ik er met meters omheen. Als dit al geloofwaardig is, dan weet niemand waar het schip kan stranden. Wellicht houden deze mensen ook eenhoorns als huisdier..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_184996537
Ik geloof in het hiernamaals. Alleen niet in de hemel of hel, omdat die twee imo subjectief zullen zijn.

Om die reden ben ik ook niet bang voor de dood.
  woensdag 13 februari 2019 @ 18:30:20 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184996615
Hoe eindig je in die hel, TS? Dat maakt nogal wat uit.

En wat tref je in de hel aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184997031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Elk geloof gebruikt dit om mensen bang te maken voor de dood, zodat ze geloven (en geld overmaken). Als er een god zou bestaan, zou "het" zo immens slecht zijn dat je er niets mee te maken zou willen hebben.
Mensen die geloven in een hiernamaals vertrouw ik voor geen meter. Het liefst loop ik er met meters omheen. Als dit al geloofwaardig is, dan weet niemand waar het schip kan stranden. Wellicht houden deze mensen ook eenhoorns als huisdier..
ik geloof in een hiernamaals.. loop je nu met een boog om mij heen? :D
pi_184997041
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:30 schreef SpecialK het volgende:
Hoe eindig je in die hel, TS? Dat maakt nogal wat uit.

En wat tref je in de hel aan.
dat mag je voor jezelf invullen
pi_184997071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:52 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Goeie vraag @DoubleUU :@
pi_184997105
quote:

[..]

Ja, want wie weet waar je nog meer in gelooft? Alles is mogelijk dan. Ik heb liever iemand naast me met beide benen op de grond.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
  woensdag 13 februari 2019 @ 19:01:44 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184997236
quote:

[..]

dat mag je voor jezelf invullen
Dan maak ik me totaal geen zorgen. Ik kom niet in de hel ik verkracht zelden puppies.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184997612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ja, want wie weet waar je nog meer in gelooft? Alles is mogelijk dan. Ik heb liever iemand naast me met beide benen op de grond.
ik wist niet dat je boos werd :D
pi_184997661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:17 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik wist niet dat je boos werd :D
Ik ben alles behalve boos :) ik had liever wel een inhoudelijke reactie gehad ipv de standaard suggestie dat het aan diegene zelf ligt. Jij gelooft in iets wat niet bestaat....Wat enorm veel doden veroorzaakt...ik zou aan jou moeten vragen of je wel goed bij je hoofd ben....maar als ik dat vaak doe dan word ik geband....snap je waar ik heen wil ?
pi_184998111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve boos :) ik had liever wel een inhoudelijke reactie gehad ipv de standaard suggestie dat het aan diegene zelf ligt. Jij gelooft in iets wat niet bestaat....Wat enorm veel doden veroorzaakt...ik zou aan jou moeten vragen of je wel goed bij je hoofd ben....maar als ik dat vaak doe dan word ik geband....snap je waar ik heen wil ?
als je mensen in hun waarde laat zoals ze jou ook in waarde laten, is het niet nodig op er met een cirkeltje omheen te lopen
ik denk dat dit meer iets over jou zegt dan hen die je verafschuwt
pi_184998141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:37 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

als je mensen in hun waarde laat zoals ze jou ook in waarde laten, is het niet nodig op er met een cirkeltje omheen te lopen
ik denk dat dit meer iets over jou zegt dan hen die je verafschuwt
Ik laat mensen in hun waarde, maar als ze geloven in zoiets bizars, dan verlagen mensen hun eigen waarde. Hun waarde is dus lager, wat ervoor zorgt dat ik nog steeds mensen in hun waarde laat. Dat die mensen massaal andere mensen vermoorden dat negeer jij ff ? Komt niet goed uit zeker..
Het zou fijn zijn als jij die vermoorde mensen in hun waarde laat.
pi_184998816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik laat mensen in hun waarde, maar als ze geloven in zoiets bizars, dan verlagen mensen hun eigen waarde. Hun waarde is dus lager, wat ervoor zorgt dat ik nog steeds mensen in hun waarde laat. Dat die mensen massaal andere mensen vermoorden dat negeer jij ff ? Komt niet goed uit zeker..
Het zou fijn zijn als jij die vermoorde mensen in hun waarde laat.
Om een waardeoordeel te vellen over uw taalvaardigheid, kom ik gelukkig tot de geruststellende conclusie dat ik qua ontwikkeling wat verder in het leven sta.
pi_184998859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:06 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Om een waardeoordeel te vellen over uw taalvaardigheid, kom ik gelukkig tot de geruststellende conclusie dat ik qua ontwikkeling wat verder in het leven sta.
gelukkig ben ik verder in alle andere onderdelen. Jij gelooft in een god, voor mij ben je geestelijk gehandicapt...dusja wat je zegt zal me worst zijn eerlijk gezegd...jij doet voor spek en bonen mee door je achterlijke gedrag.
Het is trouwens een schande dat je het woord ontwikkeling gebruikt gezien je zelf nog steeds in de middeleeuwen leeft.
pi_184998948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

gelukkig ben ik verder in alle andere onderdelen. Jij gelooft in een god, voor mij ben je geestelijk gehandicapt...dusja wat je zegt zal me worst zijn eerlijk gezegd...jij doet voor spek en bonen mee door je achterlijke gedrag.
Het is trouwens een schande dat je het woord ontwikkeling gebruikt gezien je zelf nog steeds in de middeleeuwen leeft.
Je reageert als een gevoelige jongen, ik wilde je niet kwetsen.
pi_184998968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:13 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je reageert als een gevoelige jongen, ik wilde je niet kwetsen.
Hoe kun je mij kwetsen? Je zwetst zoals elk ander van jou soort...dit is niet mijn eerste keer.
Ik zie een gekwetst persoon. De waarheid kan hard zijn...
pi_184999705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:14 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Hoe kun je mij kwetsen? Je zwetst zoals elk ander van jou soort...dit is niet mijn eerste keer.
Ik zie een gekwetst persoon. De waarheid kan hard zijn...

De enige waarheid die uit ons gesprek naar voren te halen is, blijkt uw gebrek aan scholing en ontwikkeling, dit zullen anderen beamen.
Dit gezegd hebbende kan ik enkel stellen dat ik - zelfs met inachtneming van uw oordeelsvorming omtrent mijn achtergrond - van meer maatschappelijke waarde ben dan u.

Hiermee beëindig ik de discussie met u, wat getuigt van zeer hoog infantiel niveau.

Fijne avond :)
pi_185001138
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2019 20:44 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

De enige waarheid die uit ons gesprek naar voren te halen is, blijkt uw gebrek aan scholing en ontwikkeling, dit zullen anderen beamen.
Dit gezegd hebbende kan ik enkel stellen dat ik - zelfs met inachtneming van uw oordeelsvorming omtrent mijn achtergrond - van meer maatschappelijke waarde ben dan u.

Hiermee beëindig ik de discussie met u, wat getuigt van zeer hoog infantiel niveau.

Fijne avond :)
Dat is mooi, je zelf op zo'n voetstuk plaatsen. Het versterkt je gevoel van eigenwaarde.
pi_185011238
Het leven ansich is al moeilijk voor te stellen. Hoe kom je tot leven? Eerst was je er niet, toch ontstaat er nieuw leven. Ga je na dit overlijden terug naar een staat zoals voor dit bestaan? Een leven na de dood is een absurde notie. Maar hierdoor schuurt het wel. Het gaat voorbij ons voorstellingsvermogen. Een hopend verlangen hebben naar een leven na dit leven, voorbij al het kenbare, hoe zie je dat voor je? Toch zit er in de menselijke psyche een notie dat datgene wat is, niet verloren gaat. Je ziet het aan talloze rituelen al terug bij de prehistorische mens, maar niet enkel bij de mens. Als mens hebben we een behoefte naar een oordeel. Deze zaken zitten intrinsiek in ons als mens. Is het dus normaal om te geloven in een leven, na de dood? Ja, dit is conform met de menselijke natuur. Echter is hier geen bewijs in dit leven wat er voor pleit. Wat rest is te zeggen dat wij als mens ons kunnen berusten in de hoop dat dit hiernamaals er is, los van hoe dit eruit zou moeten zien. En tegelijkertijd nodigt het je uit om ook alvast een beetje te proberen om op deze Aarde naar een paradijs te streven.
pi_185012189
Misschien is dit leven wel ons hiernamaals, in een opvolgende reeks van wat we leven en dood noemen.

Misschien is dit leven wel een simulatie, voorbij ons bevattingsvermogen.

Misschien zijn we louter zelfbewuste microben als in een waterdruppel, bezien ons marginaal en ontzettend klein bestaan in dit immense heelal.

Zoveel openstaande vragen met enkel de door ons zelf ingevulde antwoorden. Geweldig toch?
pi_185012459
Als ik dat zeker zou weten, zou ik op zich de dood wel minder vrezen vermoedelijk. Hoewel de hel dan natuurlijk wel weer een reden erbij is om het juist wél te vrezen. Alleen de criteria om daarin terecht te komen volgens de abrahamitische religie, slaan in mijn ogen dan weer nergens op. Dan zal je al naar de hel kunnen gaan omdat je boeddhabeeldjes in huis hebt staan. Of omdat je twijfelt aan religie, of zelfs helemaal niet gelooft.
De hel kan ik mij echter wel zeer goed voorstellen voor mensen wiens ziel erg vervuld is van duisternis. Dus psychopatische types en zo. Feitelijk leven die qua state of mind daar al een soort in.
Eens kijken
pi_185013322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:46 schreef Maharski het volgende:
Als ik dat zeker zou weten, zou ik op zich de dood wel minder vrezen vermoedelijk. Hoewel de hel dan natuurlijk wel weer een reden erbij is om het juist wél te vrezen. Alleen de criteria om daarin terecht te komen volgens de abrahamitische religie, slaan in mijn ogen dan weer nergens op. Dan zal je al naar de hel kunnen gaan omdat je boeddhabeeldjes in huis hebt staan. Of omdat je twijfelt aan religie, of zelfs helemaal niet gelooft.
De hel kan ik mij echter wel zeer goed voorstellen voor mensen wiens ziel erg vervuld is van duisternis. Dus psychopatische types en zo. Feitelijk leven die qua state of mind daar al een soort in.
Wat zijn dan deze criteria? En hoe ben jij eenduidig tot deze criteria gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')