abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184983590
Beste mensen,

Er is bij mij recentelijk loonbeslag gelegd bij mijn werkgever. Enige tijd later is een naast familielid overleden waardoor mij een aanzienlijk bedrag nagelaten wordt. De erfenis zal in het totaal door 4 personen verdeeld worden. Is het voor een deurwaarderskantoor mogelijk om beslag te laten leggen op een nog onverdeelde erfenis en is dit iets wat veel voorkomt? Ik zou graag willen dat de afsluiting van deze moeilijke periode voor al mijn naasten rustig kan verlopen zonder dat er nog extra gedoe bij komt kijken. Het laatste wat ik zou willen is dat er bijvoorbeeld beslag gelegd kan worden op bezittingen van de overledene.
pi_184983963
Nee, alleen op het deel wat jij krijgt tenzij dat familielid zelf schulden heeft
pi_184984079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:53 schreef Henrys het volgende:
Nee, alleen op het deel wat jij krijgt tenzij dat familielid zelf schulden heeft
Bedankt voor je antwoord! Het familielied is schuldenvrij. De erfenis wordt afgehandeld door een notaris. Als er beslag wordt gelegd op het deel wat ik krijg weten de andere erfgenamen dat dan ook? Of wordt dit privé geregeld tussen mij en de notaris? En hoe komt een incassobureau te weten dat er een erfenis is vrijgekomen?
pi_184984162
Over het algemeen kan de deurwaarder een vonnis bij de rechtbank vragen om beslag te leggen op je bankrekening, maar dat gebeurd in de praktijk alleen als een loonbeslag niet lukt. Maar aangezien je al loonbeslag hebt, zal dat niet snel gebeuren.

De andere erfgenamen hebben niets met jouw zaken te maken.

Ik zou persoonlijk dat allemaal niet afwachten, en waar mogelijk, zodra je beschikt over de gelden, de schuld proberen afhandelen met de erfenis bij de deurwaarder. Des te sneller kan je door met je normale leven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_184984336
Jazeker kan dat, maar slechts op jouw deel. En als het bijvoorbeeld gaat om een woning, dan krijg je die niet verkocht met het beslag erop.

https://www.banning.nl/pu(...)-zat-het-ook-alweer/
  dinsdag 12 februari 2019 @ 23:28:35 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184984578
Zolang jij niets aan de deurwaarder meldt, zal die het ook niet te weten komen. Die hebben echt geen systeem waarin staat dat de opa van schuldenaar X gisteren is dood gegaan.

Het is wel netjes om van het geld je schulden af te betalen (en waarschijnlijk ook praktisch, omdat loonbeslag niet leuk is voor jou en je werkgever.)
Dum de dum
pi_184984606
Een deurwaarder kan beslag leggen bij elke derde (oftewel derdenbeslag). Dat kan dus ook bij de executeur van de erfenis. De kans dat de deurwaarder dit doen is zeer gering, want die heeft niet de informatie waaruit dat blijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')