abonnement Unibet Coolblue
pi_184968408
quote:
De twaalf lijsttrekkers van D66 voor de aankomende Provinciale Statenverkiezingen willen in totaal 5,3 miljard euro investeren in het klimaat.

Het geld komt deels uit vermogen, door de verkoop van Nuon-aandelen, maar ook in de begroting wordt geld gereserveerd, zegt Michiel Scheffer, lijsttrekker voor de partij in Gelderland. “De nood is immers hoog.”

De hoogte van de investering verschilt per provincie. De D66 in de provincie Gelderland wil het meeste geld voor de plannen uittrekken: 2,5 miljard euro. Scheffer en zijn partij, die de plannen deze maandag aanbieden bij Ed Nijpels, voorzitter van het klimaatberaad, zegt dat er drie grote bestemmingen zijn voor het geld: vervoer, het isoleren van huizen en investeren in elektrische laadpalen.

De lijsttrekkers willen bijvoorbeeld het openbaar vervoer in de provincies versneld vergroenen, door bussen meer op elektriciteit te laten rijden. Ook wil de partij het gebruik van de fiets ter vervanging van de auto stimuleren, door onder meer snelfietspaden aan te leggen.

Volgens Scheffer gaat de meeste aandacht naar het isoleren van huizen: “De kern is dat we buurten en corporaties gaan ondersteunen in hun energietransitie.” Volgens de lijsttrekker wil de partij ook investeren in het vernieuwen van energienetwerken, waaronder het aanleggen van meer oplaadpalen die elektrisch rijden moeten stimuleren.

De lijsttrekkers van het CDA in de provincies stelden vorige week voorafgaand aan het debat over het concept-klimaatakkoord nog vier voorwaarden aan de Nederlandse klimaataanpak. Nederland zou bijvoorbeeld niet meer moeten doen dan andere Europese landen, stelde de partij in De Telegraaf. Ook VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff uitte kritiek op het conceptakkoord.
Bron

Persoonlijk ben ik geen groot fan van het nemen van maatregelen omtrent het klimaat for the sake of it aangezien er veelal word verwacht dat Joe Sixpack allerlei vergaande aanpassingen doet terwijl de grote slag elders is te slaan.

Er zijn echter situaties waarin groen beleid voordelen bied die volledig los staan van het klimaat. Het stimuleren van elektrisch rijden bijvoorbeeld heeft als positief neveneffect dat er minder gedaan hoeft te worden tegen geluidsoverlast van auto's en het aanleggen van fietssnelpaden draagt bij aan het verminderen van files.

Al met al denk ik dat het draagvlak voor een groener klimaatbeleid best wel eens zou kunnen toenemen door het nemen van dit soort common sense maatregelen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:14:24 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184968462
Meer oplaadpalen gaat niemand stimuleren om in een EV te gaan rijden. ben benieuwd waar ze dat op baseren. Geef mij dezelfde subsidieregelingen als die ondernemers en leaserijders krijgen en ik haal vandaag nog een EV. Maar dat zal wel niet gebeuren. Dan trek ik met plezier een kabeltje over het trottoir.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 09:35:22 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184968721
Laad m'n EV nooit onderweg op, irritant gedoe.

300 euro per Nederlander...dat schiet op met isoleren ja. Alsof de corporaties niet rijk genoeg zijn.

Om te :r weer deze plannen, wat een geweldige leenheren hebben we toch.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 09:50:30 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184968882
Daarom stemmen op FvD :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184968971
quote:
De lijsttrekkers willen bijvoorbeeld het openbaar vervoer in de provincies versneld vergroenen, door bussen meer op elektriciteit te laten rijden. Ook wil de partij het gebruik van de fiets ter vervanging van de auto stimuleren, door onder meer snelfietspaden aan te leggen.
Prima voorstellen van D66.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:01:58 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969005
Goede zaak. Natuurlijk zla het topic zich wel weer vullen met lamlullen die enkel bezig zijn met naar anderen wijzen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:04:19 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_184969042
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima voorstellen van D66.
Niet bepaald. Waarom zou je in godsnaam werkend materieel vervangen om maar groen te zijn. Dat is kapitaalvernietiging. Maar incompetente bestuurders zien dat natuurlijk niet, daarom zitten ze ook in de politiek. Als je huidig materieel aan vervanging toe is, dan mag je het van mij zo groen maken als je wil. Maar niet NU NU NU. Het zijn net een stel kleuters.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:04:53 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969049
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:50 schreef Nikonlover het volgende:
Daarom stemmen op FvD :)
Precies, allemaal niks om de aarde goed te behandelen. Stem voor de totaalvernietiging van de mensheid van de toekomst zodat een paar lamzakken nu nog even lekker kan consumeren.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:05:47 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184969058
Goed bezig! :)
Enige terughoudendheid snap ik wel, maar dit is gewoon lekker bezig.

Tata-steel de nek omdraaien met maatregelen om vervolgens staal uit Duitsland te moeten halen waar de fabriek nog open is omdat er minder strenge maatregelen ingevoerd zijn, zou ik contra-productief vinden.

Niets doen omdat het toch maar voor 0,0007 graden helpt zou ik ook knetter dom vinden! :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:08:13 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969087
Laadpalen zijn onzin en nergens voor nodig. Isolatie en verbeteringen in het energienetwerk zijn hard nodig, dat zijn plannen waar we wat aan hebben.

Halfbakken plannetjes wat betreft het OV hebben we ook niets aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969104
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Waarom zou je in godsnaam werkend materieel vervangen om maar groen te zijn. Dat is kapitaalvernietiging. Maar incompetente bestuurders zien dat natuurlijk niet, daarom zitten ze ook in de politiek. Als je huidig materieel aan vervanging toe is, dan mag je het van mij zo groen maken als je wil. Maar niet NU NU NU. Het zijn net een stel kleuters.
Oh noes! Kapitaalvernietiging!

Vervanging wordt mogelijk naar voren geschoven omdat verduurzaming van het openbaar vervoer een van de doelstellingen is die door D66 na wordt gestreefd. Niets mis mee, wat mij betreft. Lekker interessant dat wat bussen voor een paar miljoen euro eerder worden vervangen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184969133
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:08 schreef Fir3fly het volgende:
Laadpalen zijn onzin en nergens voor nodig. Isolatie en verbeteringen in het energienetwerk zijn hard nodig, dat zijn plannen waar we wat aan hebben.

Halfbakken plannetjes wat betreft het OV hebben we ook niets aan.
Alle beetjes helpen.

Met de aanleg van snelfietspaden zal je de klimaatdoelstellingen ook niet halen. Maar als je voor elkaar krijgt dat een deel van de mensen hierdoor de fiets pakt en de auto laat staan, dan is dat pure winst. Bovendien hebben recreatieve fietsers ook waar baat bij de geplande snelfietspaden. Win-win.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:13:02 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh noes! Kapitaalvernietiging!

Vervanging wordt mogelijk naar voren geschoven omdat verduurzaming van het openbaar vervoer een van de doelstellingen is die door D66 na wordt gestreefd. Niets mis mee, wat mij betreft. Lekker interessant dat wat bussen voor een paar miljoen euro eerder worden vervangen.
Alles maar uit angst om minder te kunnen consumeren. :')
pi_184969154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alles maar uit angst om minder te kunnen consumeren. :')
Ach, dit is gewoon zeiken om het zeiken. Normaliter geeft niemand ene fuck wanneer een vervoersbedrijf een bus vervangt die nog prima functioneert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:16:57 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dit is gewoon zeiken om het zeiken. Normaliter geeft niemand ene fuck wanneer een vervoersbedrijf een bus vervangt die nog prima functioneert.
Welnee, al die PVV/FvD lui hebben een constante speurtocht naar spijkers op laag water om voor zichzelf goe dte kunnen praten dat ze schijt hebben aan de toekomst en dat hun korte-temrijn consumptiebevrediging belangrijker is.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:17:59 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969179
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen.
Dat is natuurlijk niet waar, sommige beetjes zullen juist niet helpen. Snelfietspaden zijn complete geldverspilling. Die snelfietsen zijn juist slechter, aangezien ze energie verbruiken. En die gaan we hard nodig hebben als men echt serieus wil overstappen op elektrische auto's en hernieuwbare energie. De inefficientie daarvan wordt keihard onderschat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welnee, al die PVV/FvD lui hebben een constante speurtocht naar spijkers op laag water om voor zichzelf goe dte kunnen praten dat ze schijt hebben aan de toekomst en dat hun korte-temrijn consumptiebevrediging belangrijker is.
Er is inderdaad altijd wel een excuus te bedenken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184969210
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar, sommige beetjes zullen juist niet helpen. Snelfietspaden zijn complete geldverspilling. Die snelfietsen zijn juist slechter, aangezien ze energie verbruiken. En die gaan we hard nodig hebben als men echt serieus wil overstappen op elektrische auto's en hernieuwbare energie. De inefficientie daarvan wordt keihard onderschat.
Snelfietsen zijn slechter, omdat ze energie verbruiken? Doel je nou op die elektrische apparaten waar half bejaard Nederland tegenwoordig gebruik van maakt?

Als mensen de auto laten staan en op hun elektrische fiets stappen, lijkt mij dat pure winst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:23:54 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969238
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snelfietsen zijn slechter, omdat ze energie verbruiken? Doel je nou op die elektrische apparaten waar half bejaard Nederland tegenwoordig gebruik van maakt?
Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.

En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden. Dat verbaast me weinig, de meeste ambtenaren weten dat ook niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969269
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.
Aparte paden? Wat bazel je nou, man? Weet je überhaupt wat een snelfietspad is?

Door de infrastructuur voor fietsers te verbeteren, maak je het gebruik van de tweewieler aantrekkelijker. Bovendien hebben recreatieve fietsers ook gewoon profijt van snelfietspaden.

En daar komt tot slot nog eens bij dat fietspaden ook weer geen vermogen kosten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 10:27:17 #21
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184969283
Dit lijkt me eigenlijk allemaal vrij realistisch. Prima plannen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:27:30 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_184969288
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh noes! Kapitaalvernietiging!

Vervanging wordt mogelijk naar voren geschoven omdat verduurzaming van het openbaar vervoer een van de doelstellingen is die door D66 na wordt gestreefd. Niets mis mee, wat mij betreft. Lekker interessant dat wat bussen voor een paar miljoen euro eerder worden vervangen.
Betaal jij het?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 10:28:09 #23
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184969296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Betaal jij het?
Wij allemaal. :Y *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184969298
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:

En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden. Dat verbaast me weinig, de meeste ambtenaren weten dat ook niet.
Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.

En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184969308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:27 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Betaal jij het?
Nee, dat doet de provincie. En die financiert deze plannen met de verkoop van de Nuon-aandelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:30:08 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184969316
Stimuleren van elektrische auto's is tot nu toe voordelig voor bedrijven en mensen met een flink inkomen geweest.

Ik ben zeker voorstander van zinnige milieumaatregelen wanneer ze ook nog eens ten voordele van de burger komen. Zouden gemeenten en woningbouwverenigingen mensen in dienst kunnen nemen die de burger thuis zouden kunnen bezoeken en kunnen adviseren waar er te besparen valt? Bijvoorbeeld het elektriciteitsnetwerk doormeten en kijken welke apparaten ongemerkt veel stroom gebruiken? En met meetapparatuur de ramen en kozijnen, zolders etc doorlichten waar er warmte verloren gaat? En dan vervolgens die burgers te adviseren welke apparaten niet meer standaard in het stopcontact te hebben zitten en maatregelen hoe beter te isoleren?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:31:05 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.

En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Ja maar, ja maar

Dan komen er minder uitlaaggassen in het milieu en krijgen Henk en Ingrid minder dikke reten. Dan zou niet moeten kunnen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:39:45 #28
286575 Roces18
Chef de party
pi_184969418
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wij allemaal. :Y *O*
nee bedankt
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:48:48 #29
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184969521
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden.
Waarom dan wel?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:48:49 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184969522
Provincie Gelderland heeft ruim 4 miljard op de bankrekening staan.
Allemaal verhuizen naar Gelderland!
pi_184969523
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.

En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden. Dat verbaast me weinig, de meeste ambtenaren weten dat ook niet.
Het doel is om meer mensen uit de auto te krijgen en op de fiets, of dat nu een gewone of een elektrische fiets is.
Een elektrische fiets gebruikt namelijk een schijntje aan energie t.o.v. een auto (elektrisch of brandstof).

Dat kan je ook wel zien aan de capaciteit van zo'n accu van een elektrische fiets, gemiddeld zo'n 0,7kWh waar een elektrische auto al snel een accu van 64kWh heeft.

Een elektrische fiets rijdt zo'n 12 tot 14km op 100Wh.
Een elektrische auto rijdt zo'n 0,5km op 100Wh.

Kosten aan stroom voor 100 kilometer op een elektrische fiets is ¤0,18
Kosten aan stroom voor 100 kilometer in een elektrische auto is ¤4,60
Kosten aan benzine voor 100 kilometer in een brandstof-auto is ¤10,93
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:54:42 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.

En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.

En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969618
Hier in de gemeente zijn ze druk bezig om het fietsen te stimuleren. Vroeger moest ik 3 km fietsen naar het volgende dorp. Nu is het 5 km, omdat er nieuwe fietspaden zijn aangelegd met mooie fietsbruggen met lussen, zodat je niet te steil omhoog hoeft te fietsen, waar je vroeger gewoon een stoplicht had. Ik neem steeds vaker de auto.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:56:44 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184969625
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Ja maar anderen waarschijnlijk niet dus wat loop je nou te tieren. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:56:58 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969626
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het doel is om meer mensen uit de auto te krijgen en op de fiets, of dat nu een gewone of een elektrische fiets is.
Is er ook maar iemand die wat anders beweert? Wat een zinloze post weer zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:57:33 #36
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184969629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zouden gemeenten en woningbouwverenigingen mensen in dienst kunnen nemen die de burger thuis zouden kunnen bezoeken en kunnen adviseren waar er te besparen valt? Bijvoorbeeld het elektriciteitsnetwerk doormeten en kijken welke apparaten ongemerkt veel stroom gebruiken? En met meetapparatuur de ramen en kozijnen, zolders etc doorlichten waar er warmte verloren gaat? En dan vervolgens die burgers te adviseren welke apparaten niet meer standaard in het stopcontact te hebben zitten en maatregelen hoe beter te isoleren?
De koffie staat klaar! c_/
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184969640
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.

En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.
Zie ook berekening hierboven.

Met iemand als jij komen we in Nederland geen steek verder. Niets kan, niets mag, niets werkt, niets is goed, alles is slecht, niets helpt, het glas is half leeg en bla bla.

Als iedereen zo dacht, aten we nog steeds rauwe wortels en hadden we vierkante wielen en jou hard roepend "zie je wel dat het wiel onzin is".
pi_184969651
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is er ook maar iemand die wat anders beweert? Wat een zinloze post weer zeg.
Ja leuk, post 1 zin uit mijn reactie, laat het rekenwerk weg en reageer daar vooral niet op.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:58:56 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.
Zie ook berekening hierboven.

Met iemand als jij komen we in Nederland geen steek verder. Niets kan, niets mag, niets werkt, niets is goed, alles is slecht, niets helpt, het glas is half leeg en bla bla.

Als iedereen zo dacht, aten we nog steeds rauwe wortels en hadden we vierkante wielen en jou hard roepend "zie je wel dat het wiel onzin is".
Stropop en persoonlijke aanval. Je bent weer lekker bezig zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969656
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.

En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Geld kan altijd voor iets anders worden gebruikt. Dat is nauwelijks een argument. Bovendien moeten we nou niet doen alsof fietspaden een godsvermogen kosten. En daar komt nog eens bij dat in ons land - zeker in Gelderland - investeringen in de fietsinfrastructuur altijd welkom zijn.

Verder betalen gemeenten slechts een percentage van het snelfietspad (leeuwendeel wordt dus opgehoest door de provincie, als het aan D66 ligt). Maar het staat gemeenten vrij om 'nee' te zeggen. Het budgetrecht ligt bij de gemeenteraad. Als die besluit dat het niets wil bijdragen aan het snelfietspad, dan gaat het hele feest niet door.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:59:31 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969657
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja leuk, post 1 zin uit mijn reactie, laat het rekenwerk weg en reageer daar vooral niet op.
Omdat het compleet irrelevant is.

Net als je domme gescheld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:00:29 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geld kan altijd voor iets anders worden gebruikt. Dat is nauwelijks een argument.
We hebben het hier letterlijk over waar geld besteed gaat worden. Het is het enige argument dat er toe doet _O-. We hebben het hier specifiek over die 'snelfietspaden'.

Geen idee waarom ik het nog probeer, eigenlijk :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:56 schreef Benger het volgende:
Hier in de gemeente zijn ze druk bezig om het fietsen te stimuleren. Vroeger moest ik 3 km fietsen naar het volgende dorp. Nu is het 5 km, omdat er nieuwe fietspaden zijn aangelegd met mooie fietsbruggen met lussen, zodat je niet te steil omhoog hoeft te fietsen, waar je vroeger gewoon een stoplicht had. Ik neem steeds vaker de auto.
Dat er in jouw gemeenten idioten aan het roer staan, is jammer voor jullie. In mijn woonplaats is de infrastructuur juist verbeterd. Door de aanleg van een nieuwe fietsbrug, een aantal jaar geleden, is de fiets aantrekkelijker geworden voor een complete woonwijk waar duizenden mensen wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184969718
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben het hier letterlijk over waar geld besteed gaat worden. Het is het enige argument dat er toe doet _O-. We hebben het hier specifiek over die 'snelfietspaden'.

Geen idee waarom ik het nog probeer, eigenlijk :').
Toevallig weet ik dat er plannen zijn om een snelfietspad aan te leggen tussen Epe en Apeldoorn, waardoor de reistijd tussen beide plaatsen aanzienlijk wordt ingekort. Met name voor de inwoner van Epe is dat pure winst, evenals voor de honderdduizenden toeristen die het gebied 's zomers bezoeken. En wellicht dat een aantal Epenaren dat in Apeldoorn werkt, voortaan de fiets pakken in plaats van de auto.

Maar jouw bezwaar tegen zo'n plan is dat dus dat het geld kost en dat deze centen ook anders besteed konden worden......
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:05:18 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toevallig weet ik dat er plannen zijn om een snelfietspad aan te leggen tussen Epe en Apeldoorn, waardoor de reistijd tussen beide plaatsen aanzienlijk wordt ingekort.
Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184969738
Door middel van cofinanciering liggen er ook kansen voor de gemeente om hun bestaande fietsontsluiting te verbeteren. Door het aanleggen van een snelfietspad kunnen direct ook bestaande knelpunten worden opgelost, deels gefinancierd door gemeenten die toch al geld hebben gereserveerd voor onderhoud en vervanging en deels door de provincie.
pi_184969741
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het compleet irrelevant is.
Het is heel relevant. De berekening toont aan dat het heel relevant is.
De elektrische fiets is een prima manier om mensen van A naar B te laten komen zonder al te veel inspanning en met een forse energiebesparing t.o.v. de auto waar ze dagelijks in zitten.

Snelfietspaden zijn een deel van de infrastructuur om dat te faciliteren.
Maar uiteraard ook voor mensen met een gewone fiets.

Het zelfde geldt voor laadpalen. Met elektrische auto's kan je de uitstoot centraal aanpakken, deels energie groen op wekken. Sterker nog, ik kan minimaal 6 maand per jaar geheel op mijn eigen zonnepanelen autorijden.

Je noemt echter alles wat ik noem "irrelevant" en dat vind ik niet leuk van je, aangezien ik aardig wat tijd in mijn posts en motivatie stop.

quote:
Net als je domme gescheld.
Ik heb nergens in dit topic gescholden.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:06:38 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184969750
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stropop en persoonlijke aanval. Je bent weer lekker bezig zeg.
Nee hoor hij heeft helemaal gelijk, we zien van jouw geen enkele constructieve bijdrage. Alleen maar zieken omdat je doodsbang bent dat je ook maar iets aan je consumptiedrift te moeten veranderen.
pi_184969755
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.
Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.
pi_184969775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef archito het volgende:

[..]

Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.
Tunnels/bruggen maken de directe lijn vaak minder direct en vergroten de afstand. Dat kan net dat verschil maken tussen wel of niet doen voor veel mensen.
pi_184969793
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.
Idee achter zogeheten 'snelfietspaden' is om de route korter en dus sneller te maken. Wie er gebruikt van maakt, doet er verder niet toe.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:10:39 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is heel relevant. De berekening toont aan dat het heel relevant is.
De elektrische fiets is een prima manier om mensen van A naar B te laten komen zonder al te veel inspanning en met een forse energiebesparing t.o.v. de auto waar ze dagelijks in zitten.

Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter. Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.

quote:
Ik heb nergens in dit topic gescholden.
Denken dat niemand die edit ziet :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:12:33 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184969853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef archito het volgende:

[..]

Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.
Maar dat is fietsinfrastructuur. De provincie waar ik tot voor kort woonde deed daar sowieso al veel aan. Met het doel om het voor mensen die sowieso al fietsen het zo makkelijk mogelijk te maken. Dat zorgt er dan voor dat andere mensen ook vaker de fiets pakken. Maar met auto-vervanging heeft het niets te maken, want mensen rijden geen auto alleen maar omdat er geen goede fietsverbindingen zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:13:35 #54
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184969866
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:12 schreef Fir3fly het volgende:
Maar met auto-vervanging heeft het niets te maken, want mensen rijden geen auto alleen maar omdat er geen goede fietsverbindingen zijn.
Maar wel minder, dus heeft het er wel degelijk mee te maken. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184969882
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter. Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.
Daarom is het ook onderdeel van een pakket maatregelen. D66 pretendeert niet dat je de klimaatdoelstellingen haalt, enkel door meer snelfietspaden aan te leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184969928
Verkiezingstijd :)
Bij D66 weten ze dat die 5,3 miljard maar een druppel op een gloeiende plaat is, er zijn 100den miljarden nodig (tot misschien zelfs 1000 miljard) om Nederland "CO2 vrij" te maken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184969967
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter.

Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.

quote:
Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.

[..]

Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
pi_184969970
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuke dooddoener en stropop weer.

Dit onderdeel van het pakket hoort er dus niet in. Aangezien je verder nul argumenten hebt kunnen we concluderen dat we het eens zijn.
Of dat het wel of niet thuishoort in het pakket, is de keuze van de partij die het voorstel omarmt. D66 rekent erop dat snelfietspaden leiden tot een toename van fietsgebruik en dat mensen vaker hun auto laten staan. Anders dan jij beweert, is die aanname helemaal niet zo vergezocht. Vooral in rurale gebieden kan een snellere fietsverbinding een overweging zijn om toch op de fiets te stappen.

D66 kan haar pleidooi voor meer snelfietspaden natuurlijk ook gewoon loskoppelen van het klimaat, maar als je een toch een pakket maatregelen samenstelt, dan kan deze daar gewoon prima bij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184970001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn. Familie uit

[..]

Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
Je ziet ook steeds meer mensen rijden op elektrische fietsen. In de zomer zie ik in onze regio bejaarde toeristen louter op die dingen zitten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:24:39 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184970004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.
Onzin. Files zijn er alleen tijdens de spits.

quote:
Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
En dat noemt ie niet extreem duur _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184970034
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn god... je bent echt heel erg dom, je doet niet eens alsof _O-.

Tip: het idee van een discussieforum is dat je een onderwerp kiest en er over discussieert...
Tsja, jij beweert dat snelfietspaden geen onderdeel uit mogen maken van het klimaatpakket van D66 omdat het geen voordelen met zich meebrengt voor het klimaat. Maar dat valt te betwisten. Ook kleine beetjes helpen, zoals hier ook herhaaldelijk is uitgelegd. Daarom is er niets mis om snelfietspaden onderdeel te maken van een klimaatpakket, zoals D66 wil.

Maar goed, jij komt in deze discussie niet verder dan kort en geïrriteerd reageren, vervolgens de overwinning claimen en daarna anderen uitschelden. Hulde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184970044
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. Files zijn er alleen tijdens de spits.

[..]

En dat noemt ie niet extreem duur _O-.
Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets, tenzij je gewend bent om je fietsen van een junk te kopen.
Je rijdt voor 1/10e van de kosten van een auto. Een forse besparing.

Uiteraard is niet voor iedereen fietsen de oplossing naar z'n werk, als je 50km van je werk woont of loodgieter bent en je bus vol gereedschap mee moet nemen werkt het niet.

Maar als je tot 20km van je werk woont, is een elektrische fiets voor minimaal 8 maanden per jaar een prima vervanging en vaak nog sneller dan een auto, zeker in Randstedelijk gebied.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:30:48 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184970099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets.
Je rijdt voor 1/10e van de kosten van een auto.
Alweer onzin. Je kunt prima tweedehands een auto kopen voor iets meer geld die op alle gebieden beter is. Of voor veel minder dan de helft een gewone fiets waar je net zo veel mee kunt. En een elektrische fiets is nooit sneller dan een auto, tenzij je in de binnenstad woont en werkt. En dan is een gewone fiets al sneller.

Wat een onzin verkoop je toch altijd zeg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184970132
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alweer onzin. Je kunt prima tweedehands een auto kopen voor iets meer geld die op alle gebieden beter is. Of voor veel minder dan de helft een gewone fiets waar je net zo veel mee kunt. En een elektrische fiets is nooit sneller dan een auto, tenzij je in de binnenstad woont en werkt. En dan is een gewone fiets al sneller.
Ik heb het niet over de aanschafprijs maar over de kosten van een vervoersmiddel.
En die reken je uit per kilometer. Dat wint een elektrische fiets dik van een auto.

Zie ook berekening:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een elektrische fiets gebruikt namelijk een schijntje aan energie t.o.v. een auto (elektrisch of brandstof).

Dat kan je ook wel zien aan de capaciteit van zo'n accu van een elektrische fiets, gemiddeld zo'n 0,7kWh waar een elektrische auto al snel een accu van 64kWh heeft.

Een elektrische fiets rijdt zo'n 12 tot 14km op 100Wh.
Een elektrische auto rijdt zo'n 0,5km op 100Wh.

Kosten aan stroom voor 100 kilometer op een elektrische fiets is ¤0,18
Kosten aan stroom voor 100 kilometer in een elektrische auto is ¤4,60
Kosten aan benzine voor 100 kilometer in een brandstof-auto is ¤10,93
quote:
Wat een onzin verkoop je toch altijd zeg :').
Ik begrijp niet waarom je anderen verwijt dat ze schelden / persoonlijke aanvallen doet en dan ondertussen bij vrijwel iedere post nog even een trap na geeft.

Er is gelukkig al aardig wat weg-gemod zie ik.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:34:40 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184970167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de aanschafprijs
Dat zal, maar ik wel _O-. De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184970195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:

[…]
Uiteraard is niet voor iedereen fietsen de oplossing naar z'n werk, als je 50km van je werk woont of loodgieter bent en je bus vol gereedschap mee moet nemen werkt het niet.
Ik ken trouwens wel mensen die een paar keer per week 50 km fietsen naar hun werk. En een loodgieter die meerdere dagen op één plek werkt kan in zijn bus een fiets meenemen. Scheelt ook weer een rit met de auto naar de sportschool.
pi_184970269
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zal, maar ik wel _O-. De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.
Gebruiksgemak is een vorm van luxe maar niet uit te drukken in cijfers, dat is altijd persoonlijk.

Ik kan de kosten echter wel uitdrukken in cijfers en daarmee duidelijk maken dat het in ieder geval fors goedkoper per kilometer is.

Er zal altijd een groep mensen zijn die liever met z'n auto in de file kruipt dan dat ze met de elektrische fiets over het fietspad zoeven terwijl het om een afstand gaat die prima op de fiets te doen is.

Die keuze laat ik aan de mens zelf, ook aan jou. Maar puur op cijfers is er wel wat voor te zeggen om het alternatief te bekijken. Er zitten iedere dag honderdduizenden mensen op de fiets naar werk, winkel, familie, vrienden, studie, etc. Dat is juist wat men in het buitenland zo bijzonder vindt aan Nederland, die "crazy Dutch and their bicycles". We hebben al duizenden kilometers aan goed onderhouden fietspad die iedere dag gebruikt worden en er is niets mis mee om die voorzieningen tegen het licht te houden en uit te breiden op plekken waar winst te halen is.
pi_184970273
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat zal, maar ik wel _O-. De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.
Waarom verwijt je anderen halve berekeningen te maken terwijl je zelf kosten van het gebruik voor het gemak ook maar weg laat?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:41:59 #69
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184970294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.

En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Waarom ga je niet dichter bij het werk wonen, of waarom pak je niet de trein? Als je dan zo gegaan bent met milieu.... (en overal is OV dus niet piepen dat er geen trein etc rijdt).
pi_184970967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:41 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Waarom ga je niet dichter bij het werk wonen,
Omdat ik ook waarde hecht aan mijn sociale leven en ik bovendien verzot ben op mijn woonplaats.

quote:
of waarom pak je niet de trein? Als je dan zo gegaan bent met milieu.... (en overal is OV dus niet piepen dat er geen trein etc rijdt).
Omdat ik vaak maar een uurtje of twee op kantoor zit. Daarna ga ik op pad in een gebied dat een omvang heeft van 50 bij 40 kilometer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 12:55:20 #71
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184971336
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik ook waarde hecht aan mijn sociale leven en ik bovendien verzot ben op mijn woonplaats.

[..]

Omdat ik vaak maar een uurtje of twee op kantoor zit. Daarna ga ik op pad in een gebied dat een omvang heeft van 50 bij 40 kilometer.
Kortom, erg slecht voor het milieu...
pi_184971368
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Kortom, erg slecht voor het milieu...
Volgens mij heb ik nooit beweerd een klimaatheilige te zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184973026
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nooit beweerd een klimaatheilige te zijn.
Dat is wel een voorwaarde als je een mening hebt.

Als je vóór vluchtelingen bent moet je ze in huis nemen.
Als je tegen vluchtelingen bent moet je ze helpen uitzetten.

Als je vóór zwarte piet bent moet je tegenstanders blokkeren op de snelweg.
Als je tegen zwarte piet bent moet je minimaal met een megafoon aanwezig zijn bij de intocht.

Als je voor windmolens bent moet je er 1 in je achtertuin zetten.
Als je tegen windmolens bent moet je er 1 omzagen.

Als je voor snelfietspaden bent, moet je er ook gebruik van maken.
Als je tegen snelfietspaden bent, moet je de fietsers opwachten en banden lek steken.

Je mag alleen ergens voor of tegen zijn of principes hebben als je er naar handelt en leeft, zoals iedereen in dit topic.

Kortom, je doet het verkeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-02-2019 14:56:04 ]
  dinsdag 12 februari 2019 @ 15:05:33 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184973289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is wel een voorwaarde als je een mening hebt.

Als je vóór vluchtelingen bent moet je ze in huis nemen.
Als je tegen vluchtelingen bent moet je ze helpen uitzetten.

Als je vóór zwarte piet bent moet je tegenstanders blokkeren op de snelweg.
Als je tegen zwarte piet bent moet je minimaal met een megafoon aanwezig zijn bij de intocht.

Als je voor windmolens bent moet je er 1 in je achtertuin zetten.
Als je tegen windmolens bent moet je er 1 omzagen.

Als je voor snelfietspaden bent, moet je er ook gebruik van maken.
Als je tegen snelfietspaden bent, moet je de fietsers opwachten en banden lek steken.

Je mag alleen ergens voor of tegen zijn of principes hebben als je er naar handelt en leeft, zoals iedereen in dit topic.

Kortom, je doet het verkeerd.
Altijd fijn als je naar een ander kunt wijzen. Hoef je nergens verantwoordelijkheid voor te nemen
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:54:37 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184978099
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:50 schreef Nikonlover het volgende:
Daarom stemmen op FvD :)
Zijn die voor het basisinkomen, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 19:43:06 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184979196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.

Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
Je kunt voor E300,- een normale fiets kopen. Dan is E1500,- best wel 'extreem' duur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 20:11:22 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184979867
Begin eens met het stimuleren van thuiswerken en spreiden van werktijden, vergroen daarnaast het OV en maak het goedkoper (wmb gratis)

Ja dat kost veel geld, maar je bent in een klap van fileleed en dus een bak vervuiling af.

Ik sta nu elke dag naar een zielige windturbine te kijken terwijl ik met duizenden anderen in diezelfse file brandstof voor niks aan het verstoken ben.

Oh en ondanks dat, pak knooppunten aan. Er zijn plekken(zo'n beetje het hele oosten van nl) waar de enige vernieuwing en verbetering een laagje asfalt is geweest. We praten dan over infrastructuur uit de jaren 70 vorige eeuw. De a12, na Arnhem, tweebaans. Doe dan :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 20:16:29 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184979992
Laten we eens beginnen met mensen als Koos gewoon het OV in te krijgen of verhuizen (van mensen of bedrijven) makkelijker maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184980402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:16 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens beginnen met mensen als Koos gewoon het OV in te krijgen of verhuizen (van mensen of bedrijven) makkelijker maken.
Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:41:01 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184980573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:16 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens beginnen met mensen als Koos gewoon het OV in te krijgen of verhuizen (van mensen of bedrijven) makkelijker maken.
Precies, waarom zou je zelf verantwoordelijkheid nemen als je ook naar anderen kan wijzen.

Een van de kernbeginselen van het populisme
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 20:41:52 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184980596
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Maar je bespaart toch weer 80km per dag, 400 per week en 1700km per maand. Daar kan je toch een lekker etentje van betalen.

En dan bespaar je zo'n 3500kg CO2 per jaar. Ongeveer 35% van de Nederlandse uitstoot per hoofd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 20:45:21 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184980649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, waarom zou je zelf verantwoordelijkheid nemen als je ook naar anderen kan wijzen.

Een van de kernbeginselen van het populisme
Ik fiets naar werk, douche gemiddeld 5 minuten per dag en zit momenteel in een kamer waar de temperatuur 19 graden is. Met je populisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:21:09 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184981473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik fiets naar werk, douche gemiddeld 5 minuten per dag en zit momenteel in een kamer waar de temperatuur 19 graden is. Met je populisme.
Maar je loopt intussen achter politici aan milieuvervuilende gewoonten gewoon de vrije hand willen geven en gaat anderen een beetje de maat nemen zodat je dat goed kan praten.
pi_184983766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar je bespaart toch weer 80km per dag, 400 per week en 1700km per maand. Daar kan je toch een lekker etentje van betalen.

En dan bespaar je zo'n 3500kg CO2 per jaar. Ongeveer 35% van de Nederlandse uitstoot per hoofd.
Je snapt het volgens mij niet helemaal. Ik heb een auto nodig om m'n werk te doen.

Overigens zou ik eerder een etentje inleveren. Ik maak namelijk gewoon winst op de kilometervergoeding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184995345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets, tenzij je gewend bent om je fietsen van een junk te kopen.
Je rijdt voor 1/10e van de kosten van een auto. Een forse besparing.

Uiteraard is niet voor iedereen fietsen de oplossing naar z'n werk, als je 50km van je werk woont of loodgieter bent en je bus vol gereedschap mee moet nemen werkt het niet.

Maar als je tot 20km van je werk woont, is een elektrische fiets voor minimaal 8 maanden per jaar een prima vervanging en vaak nog sneller dan een auto, zeker in Randstedelijk gebied.
Een fietsaccu neemt per jaar met 8 tot 10 procent af. Vervangen kost tussen de 300 en 700 euro. Gemiddeld gaat een accu nog geen 5 jaar mee.

Mij niet gezien.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184995372
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Zoek je maar ander werk.

Kan ook prima op een scootertje.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184995455
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies, allemaal niks om de aarde goed te behandelen. Stem voor de totaalvernietiging van de mensheid van de toekomst zodat een paar lamzakken nu nog even lekker kan consumeren.
Het licht gaat uit, waar heb ik dat toch eerder gehoord.
pi_184995655

Ik ben geen fan van Wilders maar dit is toch wel een beetje hoe ik erover denk.
  woensdag 13 februari 2019 @ 17:41:32 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184995699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het licht gaat uit, waar heb ik dat toch eerder gehoord.
Hee alweer een struisvogel
  woensdag 13 februari 2019 @ 18:06:06 #90
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184996143
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Dan zou je alsnog minder auto rijden. En heb je die auto echt nodig of maak je dat jezelf wijs?
pi_184996359
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan zou je alsnog minder auto rijden. En heb je die auto echt nodig of maak je dat jezelf wijs?
Nee, die heb echt nodig.

Maar het staat bepaalde users natuurlijk vrij hun auto op te geven. Succes!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184996683
maak OV goedkoper, het is te duur. 11euro voor den haag - utrecht is absurd.
pi_184996821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:33 schreef topdeck het volgende:
maak OV goedkoper, het is te duur. 11euro voor den haag - utrecht is absurd.
Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.

:')
pi_184996912
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een fietsaccu neemt per jaar met 8 tot 10 procent af. Vervangen kost tussen de 300 en 700 euro. Gemiddeld gaat een accu nog geen 5 jaar mee.

Mij niet gezien.
En dan nog is het vele, vele malen goedkoper dan met de auto naar het werk rijden.

20 cent per dag aan afschrijving op de accu en 7 cent aan stroomkosten om op je werk te komen (2x 20km per dag) is een stuk goedkoper dan met de auto.

M'n wegenbelasting kost al 10x meer per dag en dan heb ik nog geen km gereden.

Maar staar je vooral blind op de prijs van een accu.
pi_184996948
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.

:')
En dat is veel geld om lekker droog te zitten, je eigen muziek te luisteren, even een broodje halen wanneer het jou uitkomt?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184996984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En dan nog is het vele, vele malen goedkoper dan met de auto naar het werk rijden.

20 cent per dag aan afschrijving op de accu en 7 cent aan stroomkosten om op je werk te komen (2x 20km per dag) is een stuk goedkoper dan met de auto.

M'n wegenbelasting kost al 10x meer per dag en dan heb ik nog geen km gereden.

Maar staar je vooral blind op de prijs van een accu.
Ik zeg toch nergens dat het niet goedkoper is, hou die aannames lekker voor jezelf.

Het is niet bepaald goed voor het milieu ofzo. Niet dat mij dat verder wat boeit, maar ik vind het nogal belachelijk om 1500 uit te geven aan een elektrische fiets waarvan de accu na 5 jaar stuk gaat.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184997001
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En dat is veel geld om lekker droog te zitten, je eigen muziek te luisteren, even een broodje halen wanneer het jou uitkomt?
eigen muziek, droog, broodje, je hebt het over de auto neem ik aan? Je hebt mijn post dan niet goed gelezen.
pi_184997002
Overigens gaan de tarieven voor laden gwn omhoog.

In A'Dam is het al verdubbeld; verklaring er moet geld verdient worden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184997016
D66 heeft z'n bestaansrecht verspeeld toen de leider vrouwen zwanger drukte en ze dwong abortus te plegen. Iedereen wist hoe kut Pechtold was, maar niemand stond op. Kutpartij.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_184997019
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

je hebt het over de auto neem ik aan?
Ik heb het niet over een 'auto' maar over een _O_ wagen _O_

Natuurlijk heb ik het over een auto.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184997306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het niet goedkoper is, hou die aannames lekker voor jezelf.

Het is niet bepaald goed voor het milieu ofzo. Niet dat mij dat verder wat boeit, maar ik vind het nogal belachelijk om 1500 uit te geven aan een elektrische fiets waarvan de accu na 5 jaar stuk gaat.
Je kan ook een fiets zonder accu kopen, moet je alleen wat harder trappen.
Je spaart met een elektrische fiets in 5 jaar zo'n 4000 liter benzine uit, ofwel zo'n ¤6000.
pi_184997498
Goede zaak dit. Zelfs ontwikkelingslanden zijn heel druk doende om te vergroenen. 5,3 miljard is zelfs peanuts...

Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:55:33 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185044498
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen.

Maar als je voor elkaar krijgt dat een deel van de mensen hierdoor de fiets pakt en de auto laat staan, dan is dat pure winst.
Wat niemand gaat doen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 februari 2019 @ 10:37:21 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185044936
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.

:')
En zodra je met meerdere personen reist is het helemaal klaar.

Het is ook totaal niet aantrekkelijk als je niet in de buurt van een station woont. Ik moet 20-25 minuten fietsen of diezelfde tijd voor de bus (wat overigens een goed geregelde verbinding is) nemen om bij het station te komen. In die tijd kan ik alle eerstvolgende IC-stations bereiken met de auto. Zelfs met gratis reizen neem ik daardoor zelden het ov.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185045687
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 09:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Wat niemand gaat doen.
Prima. Dan ligt er alsnog een fraai fietspad. Ik zeg doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185045705
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima. Dan ligt er alsnog een fraai fietspad. Ik zeg doen.
:')

Typisch links.
pi_185045754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:43 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

:')

Typisch links.
Wie is hier precies links?

Of is fietspaden aanleggen nou ook al links?

Ik ben in mijn provincie ook voorstander van meer asfalt. Ben ik in jouw ogen dan plots rechts?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 februari 2019 @ 12:53:42 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185046423
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is hier precies links?

Of is fietspaden aanleggen nou ook al links?

Ik ben in mijn provincie ook voorstander van meer asfalt. Ben ik in jouw ogen dan plots rechts?
Wat een dom gelul joh.

Ik heb immers zelf nog nooit last gehad van het milieu.

Zal te maken hebben met dat die "deug"-positie zo comfortabel is.

Het biedt ook een handige uitweg voor talloze gedesillusioneerde kereltjes. Hun falen ligt niet aan henzelf, maar aan de boze maatschappij.
&lt;signature here&gt;.
pi_185046438
D666 wil ook weer wat
Eens kijken
pi_185051044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Oh noes! Kapitaalvernietiging!
Kinderachtige reactie zoals gewoonlijk. Wat hij in zijn post beweert is heel belangrijk. Kapitaalvernietiging is duidelijk een fenomeen wat jij niet snapt gezien nogmaals de kinderachtige reactie. Wat hij bedoelt is dat je zeer goede werkende spullen wegdoet en nieuwe dingen aanschaft wegens het groene imago. Dat is inderdaad zeer onverstandig.

Voor een "journalist" vind ik het niet erg snugger en bepaald niet nozel wat jij altijd doet. Er is duidelijk niet over nagedacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 16-02-2019 19:05:03 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stimuleren van elektrische auto's is tot nu toe voordelig voor bedrijven en mensen met een flink inkomen geweest.

Ik ben zeker voorstander van zinnige milieumaatregelen wanneer ze ook nog eens ten voordele van de burger komen. Zouden gemeenten en woningbouwverenigingen mensen in dienst kunnen nemen die de burger thuis zouden kunnen bezoeken en kunnen adviseren waar er te besparen valt? Bijvoorbeeld het elektriciteitsnetwerk doormeten en kijken welke apparaten ongemerkt veel stroom gebruiken? En met meetapparatuur de ramen en kozijnen, zolders etc doorlichten waar er warmte verloren gaat? En dan vervolgens die burgers te adviseren welke apparaten niet meer standaard in het stopcontact te hebben zitten en maatregelen hoe beter te isoleren?
Goede post. Dat lijkt inderdaad zinnig maar toch zie je dat nooit op vrijwillige en vrijblijvende basis. Het gaat altijd op commerciële basis en men wil aan je verdienen.

Dat is het toch al met al: een verdienmodel waarmee handige sodemieters de locked-in burger kunnen uitkleden en afpersen. Het gaat niet om milieu maar om geld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051288
Logisch toch als iemand niks in zijn broekzak heeft is die oninteresant.
pi_185051418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.
Zie ook berekening hierboven.

Met iemand als jij komen we in Nederland geen steek verder. Niets kan, niets mag, niets werkt, niets is goed, alles is slecht, niets helpt, het glas is half leeg en bla bla.

Als iedereen zo dacht, aten we nog steeds rauwe wortels en hadden we vierkante wielen en jou hard roepend "zie je wel dat het wiel onzin is".
Dat je nog serieus ingaat op die gast. Paarlen voor de Zwijnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051583
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat hij bedoelt is dat je zeer goede werkende spullen wegdoet en nieuwe dingen aanschaft wegens het groene imago. Dat is inderdaad zeer onverstandig.
No shit.

Het is een dooddoener. Allereerst is het niet meer dan een aanname dat 'goede werkende spullen' worden vervangen. We hebben namelijk geen idee wat het voorstel van D66 precies behelst. Daar komt nog bij dat de gebruikskosten van een groene bus lager kunnen liggen, waardoor je op termijn wellicht goedkoper uit bent.

Daarnaast is het behalen van de klimaatdoelstellingen een gezamenlijke afspraak. Overheden kijken daarom waar en hoe ze kunnen verduurzamen. Logisch dus dat vervuilende bussen onder de loep worden genomen.

Roepen dat er sprake is van kapitaalvernietiging is in de eerste plaats ongefundeerd en komt over als zeiken om het zeiken. Het is immers dat verschrikkelijke D66 die met dit plan komt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185051808
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Je snapt het volgens mij niet helemaal. Ik heb een auto nodig om m'n werk te doen.
Koos Tak ging gewoon op zijn scooter overal heen. En dat was een veel betere journalist dan jij ooit zal zijn. Dus die noodzakelijkheid ligt niet voor de hand Koos.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051829
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
Het is immers dat verschrikkelijke D66 die met dit plan komt.
Ik voel je pijn man.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051832
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En zodra je met meerdere personen reist is het helemaal klaar.

Het is ook totaal niet aantrekkelijk als je niet in de buurt van een station woont. Ik moet 20-25 minuten fietsen of diezelfde tijd voor de bus (wat overigens een goed geregelde verbinding is) nemen om bij het station te komen. In die tijd kan ik alle eerstvolgende IC-stations bereiken met de auto. Zelfs met gratis reizen neem ik daardoor zelden het ov.
Als ik toch al in bezit ben van een auto, gebruik ik geen openbaarvervoer waar ik niet op vertrouwen kan. En al zeker niet als ik met meerdere personen ergens naar toe ga.

KM heffing en de rest weg, dan overweeg ik misschien af en toe openbaarvervoer?
pi_185051901
Jij bent niet representatief John. Jij bent een oude dwarse Limburger die zijn eigen gang gaat. Mensen zoals jij gaan de wereld niet redden. Maar die anderen ook niet. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185051941
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Koos Tak ging gewoon op zijn scooter overal heen. En dat was een veel betere journalist dan jij ooit zal zijn. Dus die noodzakelijkheid ligt niet voor de hand Koos.
Kerel, ik vind het allemaal prima. Ik pretendeer ook niet goed te zijn in m'n werk. Ben allang blij dat m'n baas mijn waardeloze persoon enigszins kan waarderen en mij na tien jaar nog altijd niet op straat heeft gezet. In plaats daarvan geeft hij mij elk jaar wat extra.

Zo zie je maar hoe ver je het kunt schoppen zonder over ook maar enig talent te beschikken.

Dat moet hoop bieden, Bart!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185051990
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik vind het allemaal prima. Ik pretendeer ook niet goed te zijn in m'n werk. Ben allang blij dat m'n baas mijn waardeloze persoon enigszins kan waarderen en mij na tien jaar nog altijd niet op straat heeft gezet. In plaats daarvan geeft hij mij elk jaar wat extra.

Zo zie je maar hoe ver je het kunt schoppen zonder over ook maar enig talent te beschikken.

Dat moet hoop bieden, Bart!
Mooie post. Ik geef er 10 punten voor als dat kon. Dat relativeren van de dingen vind ik altijd erg mooi.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185052270
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
Jij bent niet representatief John. Jij bent een oude dwarse Limburger die zijn eigen gang gaat. Mensen zoals jij gaan de wereld niet redden. Maar die anderen ook niet. :)
de SP wel zeker :')
Allen voor rechtvaardigheid jongens maar we moeten wel alles in een keer willen :')
pi_185054750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

de SP wel zeker :')
Allen voor rechtvaardigheid jongens maar we moeten wel alles in een keer willen :')
Niemand kan dat. Zeker de politieke partijen niet. Het is gewoon een kansloos gegeven. We zijn met teveel en ieder wil zijn piece of the cake. Terwijl de 2 generaties voor ons alles al opgemaakt hebben. Dat komt echt niet meer goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_185054775
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Niemand kan dat. Zeker de politieke partijen niet. Het is gewoon een kansloos gegeven. We zijn met teveel en ieder wil zijn piece of the cake. Terwijl de 2 generaties voor ons alles al opgemaakt hebben. Dat komt echt niet meer goed.
Fijn dat je dat ook hebt ontdekt :)
pi_185054795
Ik heb begrepen dat we van dat geld ook een hele mooie muur kunnen bouwen!
Conscience do cost.
pi_185054807
Nee sorry maar als het gaat om duurzaamheid moet je echt heel realistisch zijn.
Alles wat naar idealisme riekt...
Bah....
pi_185055752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 21:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nee sorry maar als het gaat om duurzaamheid moet je echt heel realistisch zijn.
Alles wat naar idealisme riekt...
Bah....
God ja, blind 5.3 miljard in idealisme storten is natuurlijk bon ton als het in de kraam te pas komt.
pi_185056119
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

God ja, blind 5.3 miljard in idealisme storten is natuurlijk bon ton als het in de kraam te pas komt.
Het is ook niet allemaal puur idealisme natuurlijk maar toch dat het ineens de hoogste prioriteit heeft vind ik gewoon apart...
1-2 jaar geleden hoorde je er niets over.
pi_185056493
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:16 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is ook niet allemaal puur idealisme natuurlijk maar toch dat het ineens de hoogste prioriteit heeft vind ik gewoon apart...
1-2 jaar geleden hoorde je er niets over.
Voortschrijdend inzicht is maar vies in conservatief Nederland natuurlijk.
pi_185056762
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat "inzicht" maar aan een bepaalde kant staat toch?
Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.
pi_185056952
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.
Tsja, de jaarlijkse buurt bbq willen afschaffen terwijl iedereen er een kolenkachel op nahoudt. Dat is het niveau een beetje.
pi_185057103
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.
Gebruik je plastic ?
Hoeveel keer per jaar pak je de vliegtuig/auto ?
Ik vind het prima om zo te leven maar zie ook wel in dat het niet gaat als ik zie hoevel de gemiddelde nederlander uitgeeft aan vlees, vakantiereizen etc.
pi_185057216
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja, de jaarlijkse buurt bbq willen afschaffen terwijl iedereen er een kolenkachel op nahoudt. Dat is het niveau een beetje.
Nee, eerder: "ik blijf lekker m'n afval op straat dumpen omdat de buurman 2 deuren verderop dat ook doet".
pi_185057656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:03 schreef Xa1pt het volgende:


Nee, eerder: "ik blijf lekker m'n afval op straat dumpen omdat de buurman 2 deuren verderop dat ook doet".
Als de buurman een complete kliko leegt op straat en "ik" zou een klokhuis (0.4% van die kliko) op straat gooien dan klopt je vergelijking.

De "winst" is iig ergens anders te halen.
pi_185057670
Zou zo Rob Jetten stemmen
pi_185057746
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als de buurman een complete kliko leegt op straat en "ik" zou een klokhuis op straat gooien dan klopt je vergelijking.

De "winst" is iig ergens anders te halen.
Ook, maar elders hebben we niet zoveel invloed.
pi_185057781
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:31 schreef Xa1pt het volgende:

Ook, maar elders hebben we niet zoveel invloed.
Kortom het is water naar de zee dragen wat ons wel ontiegelijk veel geld gaat kosten... Het is maar waar je prioriteiten liggen.
pi_185057818
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom het is water naar de zee dragen wat ons wel ontiegelijk veel geld gaat kosten... Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Bijdragen aan een beter milieu is water naar de zee dragen? Wat is dat voor kolder?
pi_185057929
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:35 schreef Xa1pt het volgende:

Bijdragen aan een beter milieu is water naar de zee dragen? Wat is dat voor kolder?
Als je verantwoordelijk bent voor 3 promille van de totale uitstoot is het water naar de zee dragen ja.

En klimaat =/= milieu.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:56:26 #141
432997 Ven1972
Man met humor
pi_185058129
Ik begrijp die plannen, maar misschien is het beter om plannen stapsgewijs uit te voeren voor dat we met zijn allen 5.3 miljard euro uitgeven? Want CO2 vrij maken is een heel kostbaar zowel ons en anderen landen wel 1 biljoen euro kost, dus grote vraag is namelijk wie dat allemaal kan opbrengen? Ik denk helaas wel dat sommige plannen toch niet uitvoerbaar zijn want daarvoor is ook veel werk en tijd voor nodig om alles goed hiervoor te plannen. Dus ze willen dat wij onze mentaliteit moeten veranderen in milieubewust worden, willen we dat echt wel? Ze moeten ons niet dwingen wat ze graag willen doen.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 17 februari 2019 @ 10:54:24 #142
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_185061173
Nederland moet voorbeeldland Duitsland achterna?

http://notrickszone.com/2(...)t-can-rescue-planet/

Wie heeft hier een verklaring voor?
http://notrickszone.com/2(...)103-6-meters-of-ice/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  † In Memoriam † zondag 17 februari 2019 @ 11:03:40 #143
230491 Zith
pls tip
pi_185061327
Goede website
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 17 februari 2019 @ 11:23:56 #144
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_185061548
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:03 schreef Zith het volgende:
Goede website
Inderdaad, naast wattsupwiththat.com

Duitsland is niet het enige gidsland wat er mis gaat op energiebeleid. Ook Australië wil graag opvallen. Ondanks dat Australië genoeg zon ontvangt zijn er toch problemen met de energierekening en stroomstoringen.
En wat ook in meerdere landen gebeurde: het verleden kouder maken. Dan is het niet vreemd dat er nu temperatuurrecords zijn.
Meest recente bijdrage:
http://joannenova.com.au/(...)ing-rate-by-over-20/

Ook de KNMI maakte het verleden kouder via zg. homogenisaties.
Voor nadere info even zoeken op: https://klimaatgek.nl/wordpress/

Uiteindelijk komt het hier op neer:
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')