Bronquote:De twaalf lijsttrekkers van D66 voor de aankomende Provinciale Statenverkiezingen willen in totaal 5,3 miljard euro investeren in het klimaat.
Het geld komt deels uit vermogen, door de verkoop van Nuon-aandelen, maar ook in de begroting wordt geld gereserveerd, zegt Michiel Scheffer, lijsttrekker voor de partij in Gelderland. “De nood is immers hoog.”
De hoogte van de investering verschilt per provincie. De D66 in de provincie Gelderland wil het meeste geld voor de plannen uittrekken: 2,5 miljard euro. Scheffer en zijn partij, die de plannen deze maandag aanbieden bij Ed Nijpels, voorzitter van het klimaatberaad, zegt dat er drie grote bestemmingen zijn voor het geld: vervoer, het isoleren van huizen en investeren in elektrische laadpalen.
De lijsttrekkers willen bijvoorbeeld het openbaar vervoer in de provincies versneld vergroenen, door bussen meer op elektriciteit te laten rijden. Ook wil de partij het gebruik van de fiets ter vervanging van de auto stimuleren, door onder meer snelfietspaden aan te leggen.
Volgens Scheffer gaat de meeste aandacht naar het isoleren van huizen: “De kern is dat we buurten en corporaties gaan ondersteunen in hun energietransitie.” Volgens de lijsttrekker wil de partij ook investeren in het vernieuwen van energienetwerken, waaronder het aanleggen van meer oplaadpalen die elektrisch rijden moeten stimuleren.
De lijsttrekkers van het CDA in de provincies stelden vorige week voorafgaand aan het debat over het concept-klimaatakkoord nog vier voorwaarden aan de Nederlandse klimaataanpak. Nederland zou bijvoorbeeld niet meer moeten doen dan andere Europese landen, stelde de partij in De Telegraaf. Ook VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff uitte kritiek op het conceptakkoord.
Prima voorstellen van D66.quote:De lijsttrekkers willen bijvoorbeeld het openbaar vervoer in de provincies versneld vergroenen, door bussen meer op elektriciteit te laten rijden. Ook wil de partij het gebruik van de fiets ter vervanging van de auto stimuleren, door onder meer snelfietspaden aan te leggen.
Niet bepaald. Waarom zou je in godsnaam werkend materieel vervangen om maar groen te zijn. Dat is kapitaalvernietiging. Maar incompetente bestuurders zien dat natuurlijk niet, daarom zitten ze ook in de politiek. Als je huidig materieel aan vervanging toe is, dan mag je het van mij zo groen maken als je wil. Maar niet NU NU NU. Het zijn net een stel kleuters.quote:
Precies, allemaal niks om de aarde goed te behandelen. Stem voor de totaalvernietiging van de mensheid van de toekomst zodat een paar lamzakken nu nog even lekker kan consumeren.quote:
Oh noes! Kapitaalvernietiging!quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:04 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Niet bepaald. Waarom zou je in godsnaam werkend materieel vervangen om maar groen te zijn. Dat is kapitaalvernietiging. Maar incompetente bestuurders zien dat natuurlijk niet, daarom zitten ze ook in de politiek. Als je huidig materieel aan vervanging toe is, dan mag je het van mij zo groen maken als je wil. Maar niet NU NU NU. Het zijn net een stel kleuters.
Alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:08 schreef Fir3fly het volgende:
Laadpalen zijn onzin en nergens voor nodig. Isolatie en verbeteringen in het energienetwerk zijn hard nodig, dat zijn plannen waar we wat aan hebben.
Halfbakken plannetjes wat betreft het OV hebben we ook niets aan.
Alles maar uit angst om minder te kunnen consumeren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh noes! Kapitaalvernietiging!
Vervanging wordt mogelijk naar voren geschoven omdat verduurzaming van het openbaar vervoer een van de doelstellingen is die door D66 na wordt gestreefd. Niets mis mee, wat mij betreft. Lekker interessant dat wat bussen voor een paar miljoen euro eerder worden vervangen.
Ach, dit is gewoon zeiken om het zeiken. Normaliter geeft niemand ene fuck wanneer een vervoersbedrijf een bus vervangt die nog prima functioneert.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alles maar uit angst om minder te kunnen consumeren.
Welnee, al die PVV/FvD lui hebben een constante speurtocht naar spijkers op laag water om voor zichzelf goe dte kunnen praten dat ze schijt hebben aan de toekomst en dat hun korte-temrijn consumptiebevrediging belangrijker is.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, dit is gewoon zeiken om het zeiken. Normaliter geeft niemand ene fuck wanneer een vervoersbedrijf een bus vervangt die nog prima functioneert.
Dat is natuurlijk niet waar, sommige beetjes zullen juist niet helpen. Snelfietspaden zijn complete geldverspilling. Die snelfietsen zijn juist slechter, aangezien ze energie verbruiken. En die gaan we hard nodig hebben als men echt serieus wil overstappen op elektrische auto's en hernieuwbare energie. De inefficientie daarvan wordt keihard onderschat.quote:
Er is inderdaad altijd wel een excuus te bedenken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, al die PVV/FvD lui hebben een constante speurtocht naar spijkers op laag water om voor zichzelf goe dte kunnen praten dat ze schijt hebben aan de toekomst en dat hun korte-temrijn consumptiebevrediging belangrijker is.
Snelfietsen zijn slechter, omdat ze energie verbruiken? Doel je nou op die elektrische apparaten waar half bejaard Nederland tegenwoordig gebruik van maakt?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, sommige beetjes zullen juist niet helpen. Snelfietspaden zijn complete geldverspilling. Die snelfietsen zijn juist slechter, aangezien ze energie verbruiken. En die gaan we hard nodig hebben als men echt serieus wil overstappen op elektrische auto's en hernieuwbare energie. De inefficientie daarvan wordt keihard onderschat.
Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelfietsen zijn slechter, omdat ze energie verbruiken? Doel je nou op die elektrische apparaten waar half bejaard Nederland tegenwoordig gebruik van maakt?
Aparte paden? Wat bazel je nou, man? Weet je überhaupt wat een snelfietspad is?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.
Betaal jij het?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh noes! Kapitaalvernietiging!
Vervanging wordt mogelijk naar voren geschoven omdat verduurzaming van het openbaar vervoer een van de doelstellingen is die door D66 na wordt gestreefd. Niets mis mee, wat mij betreft. Lekker interessant dat wat bussen voor een paar miljoen euro eerder worden vervangen.
Wij allemaal.quote:
Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden. Dat verbaast me weinig, de meeste ambtenaren weten dat ook niet.
Nee, dat doet de provincie. En die financiert deze plannen met de verkoop van de Nuon-aandelen.quote:
Ja maar, ja maarquote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.
En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Waarom dan wel?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden.
Het doel is om meer mensen uit de auto te krijgen en op de fiets, of dat nu een gewone of een elektrische fiets is.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk te snappen? Die dingen worden opgeladen met elektriciteit. Het is complete geldverspilling om daar aparte paden voor aan te leggen.
En mensen laten de auto niet staan als ze met een elektrische fiets sneller kunnen, als je dat denkt heb je geen idee waarom mensen autorijden. Dat verbaast me weinig, de meeste ambtenaren weten dat ook niet.
Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.
En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Ja maar anderen waarschijnlijk niet dus wat loop je nou te tieren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Is er ook maar iemand die wat anders beweert? Wat een zinloze post weer zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het doel is om meer mensen uit de auto te krijgen en op de fiets, of dat nu een gewone of een elektrische fiets is.
De koffie staat klaar!quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Zouden gemeenten en woningbouwverenigingen mensen in dienst kunnen nemen die de burger thuis zouden kunnen bezoeken en kunnen adviseren waar er te besparen valt? Bijvoorbeeld het elektriciteitsnetwerk doormeten en kijken welke apparaten ongemerkt veel stroom gebruiken? En met meetapparatuur de ramen en kozijnen, zolders etc doorlichten waar er warmte verloren gaat? En dan vervolgens die burgers te adviseren welke apparaten niet meer standaard in het stopcontact te hebben zitten en maatregelen hoe beter te isoleren?
Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.
En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Ja leuk, post 1 zin uit mijn reactie, laat het rekenwerk weg en reageer daar vooral niet op.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand die wat anders beweert? Wat een zinloze post weer zeg.
Stropop en persoonlijke aanval. Je bent weer lekker bezig zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.
Zie ook berekening hierboven.
Met iemand als jij komen we in Nederland geen steek verder. Niets kan, niets mag, niets werkt, niets is goed, alles is slecht, niets helpt, het glas is half leeg en bla bla.
Als iedereen zo dacht, aten we nog steeds rauwe wortels en hadden we vierkante wielen en jou hard roepend "zie je wel dat het wiel onzin is".
Geld kan altijd voor iets anders worden gebruikt. Dat is nauwelijks een argument. Bovendien moeten we nou niet doen alsof fietspaden een godsvermogen kosten. En daar komt nog eens bij dat in ons land - zeker in Gelderland - investeringen in de fietsinfrastructuur altijd welkom zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, geen pure winst. Want het kost dus geld. Geld dat ook voor iets anders gebruikt kan worden. Ik hoop dat je je realiseert dat ook gemeenten een beperkt budget hebben.
En ook met een 'snelfietspad' zou jij de auto blijven nemen. Zeker in de winter.
Omdat het compleet irrelevant is.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja leuk, post 1 zin uit mijn reactie, laat het rekenwerk weg en reageer daar vooral niet op.
We hebben het hier letterlijk over waar geld besteed gaat worden. Het is het enige argument dat er toe doet . We hebben het hier specifiek over die 'snelfietspaden'.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld kan altijd voor iets anders worden gebruikt. Dat is nauwelijks een argument.
Dat er in jouw gemeenten idioten aan het roer staan, is jammer voor jullie. In mijn woonplaats is de infrastructuur juist verbeterd. Door de aanleg van een nieuwe fietsbrug, een aantal jaar geleden, is de fiets aantrekkelijker geworden voor een complete woonwijk waar duizenden mensen wonen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:56 schreef Benger het volgende:
Hier in de gemeente zijn ze druk bezig om het fietsen te stimuleren. Vroeger moest ik 3 km fietsen naar het volgende dorp. Nu is het 5 km, omdat er nieuwe fietspaden zijn aangelegd met mooie fietsbruggen met lussen, zodat je niet te steil omhoog hoeft te fietsen, waar je vroeger gewoon een stoplicht had. Ik neem steeds vaker de auto.
Toevallig weet ik dat er plannen zijn om een snelfietspad aan te leggen tussen Epe en Apeldoorn, waardoor de reistijd tussen beide plaatsen aanzienlijk wordt ingekort. Met name voor de inwoner van Epe is dat pure winst, evenals voor de honderdduizenden toeristen die het gebied 's zomers bezoeken. En wellicht dat een aantal Epenaren dat in Apeldoorn werkt, voortaan de fiets pakken in plaats van de auto.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
We hebben het hier letterlijk over waar geld besteed gaat worden. Het is het enige argument dat er toe doet . We hebben het hier specifiek over die 'snelfietspaden'.
Geen idee waarom ik het nog probeer, eigenlijk .
Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig weet ik dat er plannen zijn om een snelfietspad aan te leggen tussen Epe en Apeldoorn, waardoor de reistijd tussen beide plaatsen aanzienlijk wordt ingekort.
Het is heel relevant. De berekening toont aan dat het heel relevant is.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat het compleet irrelevant is.
Ik heb nergens in dit topic gescholden.quote:Net als je domme gescheld.
Nee hoor hij heeft helemaal gelijk, we zien van jouw geen enkele constructieve bijdrage. Alleen maar zieken omdat je doodsbang bent dat je ook maar iets aan je consumptiedrift te moeten veranderen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Stropop en persoonlijke aanval. Je bent weer lekker bezig zeg.
Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.
Tunnels/bruggen maken de directe lijn vaak minder direct en vergroten de afstand. Dat kan net dat verschil maken tussen wel of niet doen voor veel mensen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef archito het volgende:
[..]
Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.
Idee achter zogeheten 'snelfietspaden' is om de route korter en dus sneller te maken. Wie er gebruikt van maakt, doet er verder niet toe.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen voor mensen die een elektrische fiets hebben. Anders is het gewoon een normaal fietspad.
Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter. Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is heel relevant. De berekening toont aan dat het heel relevant is.
De elektrische fiets is een prima manier om mensen van A naar B te laten komen zonder al te veel inspanning en met een forse energiebesparing t.o.v. de auto waar ze dagelijks in zitten.
Denken dat niemand die edit ziet .quote:Ik heb nergens in dit topic gescholden.
Maar dat is fietsinfrastructuur. De provincie waar ik tot voor kort woonde deed daar sowieso al veel aan. Met het doel om het voor mensen die sowieso al fietsen het zo makkelijk mogelijk te maken. Dat zorgt er dan voor dat andere mensen ook vaker de fiets pakken. Maar met auto-vervanging heeft het niets te maken, want mensen rijden geen auto alleen maar omdat er geen goede fietsverbindingen zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:06 schreef archito het volgende:
[..]
Voorrangssituaties, tunnels/bruggen en een directere lijn kunnen de reistijd ook een stuk korter maken en net dat verschil maken tussen wel of niet te doen voor veel mensen.
Maar wel minder, dus heeft het er wel degelijk mee te maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:12 schreef Fir3fly het volgende:
Maar met auto-vervanging heeft het niets te maken, want mensen rijden geen auto alleen maar omdat er geen goede fietsverbindingen zijn.
Daarom is het ook onderdeel van een pakket maatregelen. D66 pretendeert niet dat je de klimaatdoelstellingen haalt, enkel door meer snelfietspaden aan te leggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter. Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.
Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat de fiets pakt in plaats van de auto als men een snellere fiets heeft is nihil. Is ook niet zo gek, een auto is in alle opzichten beter.
Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.quote:Sowieso is een elektrische fiets extreem duur. Het is volstrekt onnodig om geld uit te trekken alleen maar voor die infrastructuur. Verbeterde infrastructuur voor fietsers is prima, maar dat is altijd al een prioriteit in Nederland. Heeft verder niets te maken met het klimaat.
[..]
Of dat het wel of niet thuishoort in het pakket, is de keuze van de partij die het voorstel omarmt. D66 rekent erop dat snelfietspaden leiden tot een toename van fietsgebruik en dat mensen vaker hun auto laten staan. Anders dan jij beweert, is die aanname helemaal niet zo vergezocht. Vooral in rurale gebieden kan een snellere fietsverbinding een overweging zijn om toch op de fiets te stappen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuke dooddoener en stropop weer.
Dit onderdeel van het pakket hoort er dus niet in. Aangezien je verder nul argumenten hebt kunnen we concluderen dat we het eens zijn.
Je ziet ook steeds meer mensen rijden op elektrische fietsen. In de zomer zie ik in onze regio bejaarde toeristen louter op die dingen zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn. Familie uit
[..]
Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
Onzin. Files zijn er alleen tijdens de spits.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.
En dat noemt ie niet extreem duur .quote:Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
Tsja, jij beweert dat snelfietspaden geen onderdeel uit mogen maken van het klimaatpakket van D66 omdat het geen voordelen met zich meebrengt voor het klimaat. Maar dat valt te betwisten. Ook kleine beetjes helpen, zoals hier ook herhaaldelijk is uitgelegd. Daarom is er niets mis om snelfietspaden onderdeel te maken van een klimaatpakket, zoals D66 wil.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn god... je bent echt heel erg dom, je doet niet eens alsof .
Tip: het idee van een discussieforum is dat je een onderwerp kiest en er over discussieert...
Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets, tenzij je gewend bent om je fietsen van een junk te kopen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Files zijn er alleen tijdens de spits.
[..]
En dat noemt ie niet extreem duur .
Alweer onzin. Je kunt prima tweedehands een auto kopen voor iets meer geld die op alle gebieden beter is. Of voor veel minder dan de helft een gewone fiets waar je net zo veel mee kunt. En een elektrische fiets is nooit sneller dan een auto, tenzij je in de binnenstad woont en werkt. En dan is een gewone fiets al sneller.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets.
Je rijdt voor 1/10e van de kosten van een auto.
Ik heb het niet over de aanschafprijs maar over de kosten van een vervoersmiddel.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alweer onzin. Je kunt prima tweedehands een auto kopen voor iets meer geld die op alle gebieden beter is. Of voor veel minder dan de helft een gewone fiets waar je net zo veel mee kunt. En een elektrische fiets is nooit sneller dan een auto, tenzij je in de binnenstad woont en werkt. En dan is een gewone fiets al sneller.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een elektrische fiets gebruikt namelijk een schijntje aan energie t.o.v. een auto (elektrisch of brandstof).
Dat kan je ook wel zien aan de capaciteit van zo'n accu van een elektrische fiets, gemiddeld zo'n 0,7kWh waar een elektrische auto al snel een accu van 64kWh heeft.
Een elektrische fiets rijdt zo'n 12 tot 14km op 100Wh.
Een elektrische auto rijdt zo'n 0,5km op 100Wh.
Kosten aan stroom voor 100 kilometer op een elektrische fiets is ¤0,18
Kosten aan stroom voor 100 kilometer in een elektrische auto is ¤4,60
Kosten aan benzine voor 100 kilometer in een brandstof-auto is ¤10,93
Ik begrijp niet waarom je anderen verwijt dat ze schelden / persoonlijke aanvallen doet en dan ondertussen bij vrijwel iedere post nog even een trap na geeft.quote:Wat een onzin verkoop je toch altijd zeg .
Dat zal, maar ik wel . De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de aanschafprijs
Ik ken trouwens wel mensen die een paar keer per week 50 km fietsen naar hun werk. En een loodgieter die meerdere dagen op één plek werkt kan in zijn bus een fiets meenemen. Scheelt ook weer een rit met de auto naar de sportschool.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:
[…]
Uiteraard is niet voor iedereen fietsen de oplossing naar z'n werk, als je 50km van je werk woont of loodgieter bent en je bus vol gereedschap mee moet nemen werkt het niet.
Gebruiksgemak is een vorm van luxe maar niet uit te drukken in cijfers, dat is altijd persoonlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal, maar ik wel . De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.
Waarom verwijt je anderen halve berekeningen te maken terwijl je zelf kosten van het gebruik voor het gemak ook maar weg laat?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal, maar ik wel . De fiets zal goedkoper zijn in gebruik, maar wederom zie je over het hoofd dat tegenover de hogere kosten voor de auto exponentieel meer gebruiksgemak staat. Dat laat je altijd weg in die halfbakken berekenringetjes van ja omdat je dat niet goed uit komt.
Waarom ga je niet dichter bij het werk wonen, of waarom pak je niet de trein? Als je dan zo gegaan bent met milieu.... (en overal is OV dus niet piepen dat er geen trein etc rijdt).quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pak de auto omdat mijn kantoor 40 kilometer rijden is. Maar als het kon, pakte ik de fiets. Ik denk dat het verbeteren van de infrastructuur voor fietsen voor sommige mensen reden kan zijn om de auto te laten staan.
En als dat niet gebeurt, heb je er een prima fietsverbinding bij. Pure winst dus.
Omdat ik ook waarde hecht aan mijn sociale leven en ik bovendien verzot ben op mijn woonplaats.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:41 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Waarom ga je niet dichter bij het werk wonen,
Omdat ik vaak maar een uurtje of twee op kantoor zit. Daarna ga ik op pad in een gebied dat een omvang heeft van 50 bij 40 kilometer.quote:of waarom pak je niet de trein? Als je dan zo gegaan bent met milieu.... (en overal is OV dus niet piepen dat er geen trein etc rijdt).
Kortom, erg slecht voor het milieu...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik ook waarde hecht aan mijn sociale leven en ik bovendien verzot ben op mijn woonplaats.
[..]
Omdat ik vaak maar een uurtje of twee op kantoor zit. Daarna ga ik op pad in een gebied dat een omvang heeft van 50 bij 40 kilometer.
Volgens mij heb ik nooit beweerd een klimaatheilige te zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:55 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kortom, erg slecht voor het milieu...
Dat is wel een voorwaarde als je een mening hebt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nooit beweerd een klimaatheilige te zijn.
Altijd fijn als je naar een ander kunt wijzen. Hoef je nergens verantwoordelijkheid voor te nemenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is wel een voorwaarde als je een mening hebt.
Als je vóór vluchtelingen bent moet je ze in huis nemen.
Als je tegen vluchtelingen bent moet je ze helpen uitzetten.
Als je vóór zwarte piet bent moet je tegenstanders blokkeren op de snelweg.
Als je tegen zwarte piet bent moet je minimaal met een megafoon aanwezig zijn bij de intocht.
Als je voor windmolens bent moet je er 1 in je achtertuin zetten.
Als je tegen windmolens bent moet je er 1 omzagen.
Als je voor snelfietspaden bent, moet je er ook gebruik van maken.
Als je tegen snelfietspaden bent, moet je de fietsers opwachten en banden lek steken.
Je mag alleen ergens voor of tegen zijn of principes hebben als je er naar handelt en leeft, zoals iedereen in dit topic.
Kortom, je doet het verkeerd.
Zijn die voor het basisinkomen, dan?quote:
Je kunt voor E300,- een normale fiets kopen. Dan is E1500,- best wel 'extreem' duur.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op heel veel routes in de randstad is een elektrische fiets vanwege de files vele malen sneller dan een auto, zeker als de fietspaden in orde zijn.
Een elektrische fiets is niet extreem duur, m'n moeder heeft net een nieuwe Stella gekocht voor ¤1499 met een 17,5Ah accu, genoeg voor ruim 90km range.
Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:16 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens beginnen met mensen als Koos gewoon het OV in te krijgen of verhuizen (van mensen of bedrijven) makkelijker maken.
Precies, waarom zou je zelf verantwoordelijkheid nemen als je ook naar anderen kan wijzen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:16 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens beginnen met mensen als Koos gewoon het OV in te krijgen of verhuizen (van mensen of bedrijven) makkelijker maken.
Maar je bespaart toch weer 80km per dag, 400 per week en 1700km per maand. Daar kan je toch een lekker etentje van betalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Ik fiets naar werk, douche gemiddeld 5 minuten per dag en zit momenteel in een kamer waar de temperatuur 19 graden is. Met je populisme.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies, waarom zou je zelf verantwoordelijkheid nemen als je ook naar anderen kan wijzen.
Een van de kernbeginselen van het populisme
Maar je loopt intussen achter politici aan milieuvervuilende gewoonten gewoon de vrije hand willen geven en gaat anderen een beetje de maat nemen zodat je dat goed kan praten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik fiets naar werk, douche gemiddeld 5 minuten per dag en zit momenteel in een kamer waar de temperatuur 19 graden is. Met je populisme.
Je snapt het volgens mij niet helemaal. Ik heb een auto nodig om m'n werk te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar je bespaart toch weer 80km per dag, 400 per week en 1700km per maand. Daar kan je toch een lekker etentje van betalen.
En dan bespaar je zo'n 3500kg CO2 per jaar. Ongeveer 35% van de Nederlandse uitstoot per hoofd.
Een fietsaccu neemt per jaar met 8 tot 10 procent af. Vervangen kost tussen de 300 en 700 euro. Gemiddeld gaat een accu nog geen 5 jaar mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ¤1499 is niet extreem duur voor een elektrische fiets, tenzij je gewend bent om je fietsen van een junk te kopen.
Je rijdt voor 1/10e van de kosten van een auto. Een forse besparing.
Uiteraard is niet voor iedereen fietsen de oplossing naar z'n werk, als je 50km van je werk woont of loodgieter bent en je bus vol gereedschap mee moet nemen werkt het niet.
Maar als je tot 20km van je werk woont, is een elektrische fiets voor minimaal 8 maanden per jaar een prima vervanging en vaak nog sneller dan een auto, zeker in Randstedelijk gebied.
Zoek je maar ander werk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Het licht gaat uit, waar heb ik dat toch eerder gehoord.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies, allemaal niks om de aarde goed te behandelen. Stem voor de totaalvernietiging van de mensheid van de toekomst zodat een paar lamzakken nu nog even lekker kan consumeren.
Hee alweer een struisvogelquote:Op woensdag 13 februari 2019 17:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het licht gaat uit, waar heb ik dat toch eerder gehoord.
Dan zou je alsnog minder auto rijden. En heb je die auto echt nodig of maak je dat jezelf wijs?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al ga ik naast ons kantoor wonen, dan heb ik alsnog een auto nodig om m'n werk te doen.
Nee, die heb echt nodig.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan zou je alsnog minder auto rijden. En heb je die auto echt nodig of maak je dat jezelf wijs?
Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:33 schreef topdeck het volgende:
maak OV goedkoper, het is te duur. 11euro voor den haag - utrecht is absurd.
En dan nog is het vele, vele malen goedkoper dan met de auto naar het werk rijden.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Een fietsaccu neemt per jaar met 8 tot 10 procent af. Vervangen kost tussen de 300 en 700 euro. Gemiddeld gaat een accu nog geen 5 jaar mee.
Mij niet gezien.
En dat is veel geld om lekker droog te zitten, je eigen muziek te luisteren, even een broodje halen wanneer het jou uitkomt?quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.
Ik zeg toch nergens dat het niet goedkoper is, hou die aannames lekker voor jezelf.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dan nog is het vele, vele malen goedkoper dan met de auto naar het werk rijden.
20 cent per dag aan afschrijving op de accu en 7 cent aan stroomkosten om op je werk te komen (2x 20km per dag) is een stuk goedkoper dan met de auto.
M'n wegenbelasting kost al 10x meer per dag en dan heb ik nog geen km gereden.
Maar staar je vooral blind op de prijs van een accu.
eigen muziek, droog, broodje, je hebt het over de auto neem ik aan? Je hebt mijn post dan niet goed gelezen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En dat is veel geld om lekker droog te zitten, je eigen muziek te luisteren, even een broodje halen wanneer het jou uitkomt?
Ik heb het niet over een 'auto' maar over een wagenquote:Op woensdag 13 februari 2019 18:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
je hebt het over de auto neem ik aan?
Je kan ook een fiets zonder accu kopen, moet je alleen wat harder trappen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het niet goedkoper is, hou die aannames lekker voor jezelf.
Het is niet bepaald goed voor het milieu ofzo. Niet dat mij dat verder wat boeit, maar ik vind het nogal belachelijk om 1500 uit te geven aan een elektrische fiets waarvan de accu na 5 jaar stuk gaat.
Wat niemand gaat doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen.
Maar als je voor elkaar krijgt dat een deel van de mensen hierdoor de fiets pakt en de auto laat staan, dan is dat pure winst.
En zodra je met meerdere personen reist is het helemaal klaar.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik betaal 380 euro voor een traject abbonement. Als ik de auto zou nemen zou ik rond de 200 euro aan benzinekosten terechtkomen.
Prima. Dan ligt er alsnog een fraai fietspad. Ik zeg doen.quote:
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima. Dan ligt er alsnog een fraai fietspad. Ik zeg doen.
Wie is hier precies links?quote:
Wat een dom gelul joh.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie is hier precies links?
Of is fietspaden aanleggen nou ook al links?
Ik ben in mijn provincie ook voorstander van meer asfalt. Ben ik in jouw ogen dan plots rechts?
Kinderachtige reactie zoals gewoonlijk. Wat hij in zijn post beweert is heel belangrijk. Kapitaalvernietiging is duidelijk een fenomeen wat jij niet snapt gezien nogmaals de kinderachtige reactie. Wat hij bedoelt is dat je zeer goede werkende spullen wegdoet en nieuwe dingen aanschaft wegens het groene imago. Dat is inderdaad zeer onverstandig.quote:
Goede post. Dat lijkt inderdaad zinnig maar toch zie je dat nooit op vrijwillige en vrijblijvende basis. Het gaat altijd op commerciële basis en men wil aan je verdienen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:
Stimuleren van elektrische auto's is tot nu toe voordelig voor bedrijven en mensen met een flink inkomen geweest.
Ik ben zeker voorstander van zinnige milieumaatregelen wanneer ze ook nog eens ten voordele van de burger komen. Zouden gemeenten en woningbouwverenigingen mensen in dienst kunnen nemen die de burger thuis zouden kunnen bezoeken en kunnen adviseren waar er te besparen valt? Bijvoorbeeld het elektriciteitsnetwerk doormeten en kijken welke apparaten ongemerkt veel stroom gebruiken? En met meetapparatuur de ramen en kozijnen, zolders etc doorlichten waar er warmte verloren gaat? En dan vervolgens die burgers te adviseren welke apparaten niet meer standaard in het stopcontact te hebben zitten en maatregelen hoe beter te isoleren?
Dat je nog serieus ingaat op die gast. Paarlen voor de Zwijnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je mensen 8 maanden per jaar uit de auto weet te krijgen is dat al een forse energiebesparing.
Zie ook berekening hierboven.
Met iemand als jij komen we in Nederland geen steek verder. Niets kan, niets mag, niets werkt, niets is goed, alles is slecht, niets helpt, het glas is half leeg en bla bla.
Als iedereen zo dacht, aten we nog steeds rauwe wortels en hadden we vierkante wielen en jou hard roepend "zie je wel dat het wiel onzin is".
No shit.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is dat je zeer goede werkende spullen wegdoet en nieuwe dingen aanschaft wegens het groene imago. Dat is inderdaad zeer onverstandig.
Koos Tak ging gewoon op zijn scooter overal heen. En dat was een veel betere journalist dan jij ooit zal zijn. Dus die noodzakelijkheid ligt niet voor de hand Koos.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Je snapt het volgens mij niet helemaal. Ik heb een auto nodig om m'n werk te doen.
Ik voel je pijn man.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
Het is immers dat verschrikkelijke D66 die met dit plan komt.
Als ik toch al in bezit ben van een auto, gebruik ik geen openbaarvervoer waar ik niet op vertrouwen kan. En al zeker niet als ik met meerdere personen ergens naar toe ga.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En zodra je met meerdere personen reist is het helemaal klaar.
Het is ook totaal niet aantrekkelijk als je niet in de buurt van een station woont. Ik moet 20-25 minuten fietsen of diezelfde tijd voor de bus (wat overigens een goed geregelde verbinding is) nemen om bij het station te komen. In die tijd kan ik alle eerstvolgende IC-stations bereiken met de auto. Zelfs met gratis reizen neem ik daardoor zelden het ov.
Kerel, ik vind het allemaal prima. Ik pretendeer ook niet goed te zijn in m'n werk. Ben allang blij dat m'n baas mijn waardeloze persoon enigszins kan waarderen en mij na tien jaar nog altijd niet op straat heeft gezet. In plaats daarvan geeft hij mij elk jaar wat extra.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Koos Tak ging gewoon op zijn scooter overal heen. En dat was een veel betere journalist dan jij ooit zal zijn. Dus die noodzakelijkheid ligt niet voor de hand Koos.
Mooie post. Ik geef er 10 punten voor als dat kon. Dat relativeren van de dingen vind ik altijd erg mooi.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, ik vind het allemaal prima. Ik pretendeer ook niet goed te zijn in m'n werk. Ben allang blij dat m'n baas mijn waardeloze persoon enigszins kan waarderen en mij na tien jaar nog altijd niet op straat heeft gezet. In plaats daarvan geeft hij mij elk jaar wat extra.
Zo zie je maar hoe ver je het kunt schoppen zonder over ook maar enig talent te beschikken.
Dat moet hoop bieden, Bart!
de SP wel zekerquote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
Jij bent niet representatief John. Jij bent een oude dwarse Limburger die zijn eigen gang gaat. Mensen zoals jij gaan de wereld niet redden. Maar die anderen ook niet.
Niemand kan dat. Zeker de politieke partijen niet. Het is gewoon een kansloos gegeven. We zijn met teveel en ieder wil zijn piece of the cake. Terwijl de 2 generaties voor ons alles al opgemaakt hebben. Dat komt echt niet meer goed.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 19:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
de SP wel zeker
Allen voor rechtvaardigheid jongens maar we moeten wel alles in een keer willen
Fijn dat je dat ook hebt ontdektquote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Niemand kan dat. Zeker de politieke partijen niet. Het is gewoon een kansloos gegeven. We zijn met teveel en ieder wil zijn piece of the cake. Terwijl de 2 generaties voor ons alles al opgemaakt hebben. Dat komt echt niet meer goed.
God ja, blind 5.3 miljard in idealisme storten is natuurlijk bon ton als het in de kraam te pas komt.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 21:30 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nee sorry maar als het gaat om duurzaamheid moet je echt heel realistisch zijn.
Alles wat naar idealisme riekt...
Bah....
Het is ook niet allemaal puur idealisme natuurlijk maar toch dat het ineens de hoogste prioriteit heeft vind ik gewoon apart...quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
God ja, blind 5.3 miljard in idealisme storten is natuurlijk bon ton als het in de kraam te pas komt.
Voortschrijdend inzicht is maar vies in conservatief Nederland natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Het is ook niet allemaal puur idealisme natuurlijk maar toch dat het ineens de hoogste prioriteit heeft vind ik gewoon apart...
1-2 jaar geleden hoorde je er niets over.
Als dat "inzicht" maar aan een bepaalde kant staat toch?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:32 schreef Xa1pt het volgende:
Voortschrijdend inzicht is maar vies in conservatief Nederland natuurlijk.
Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat "inzicht" maar aan een bepaalde kant staat toch?
Tsja, de jaarlijkse buurt bbq willen afschaffen terwijl iedereen er een kolenkachel op nahoudt. Dat is het niveau een beetje.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.
Gebruik je plastic ?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke kant? Kom op man, anno 2019 kun je niet meer beweren dat we hoe dan ook een vrij grote invloed op het milieu hebben. En met dat gegeven kan het ook geen kwaad om de voetafdruk wat proberen te verkleinen. Ook al praten we over minimale percentages, graden, et cetera, maakt dat nu echt zo heel veel uit? Het is dat of met de armen over elkaar gaan zitten en wachten tot het er allemaal nog slechter voor staat. Dan toch liever de eerste optie.
Nee, eerder: "ik blijf lekker m'n afval op straat dumpen omdat de buurman 2 deuren verderop dat ook doet".quote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, de jaarlijkse buurt bbq willen afschaffen terwijl iedereen er een kolenkachel op nahoudt. Dat is het niveau een beetje.
Als de buurman een complete kliko leegt op straat en "ik" zou een klokhuis (0.4% van die kliko) op straat gooien dan klopt je vergelijking.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:03 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, eerder: "ik blijf lekker m'n afval op straat dumpen omdat de buurman 2 deuren verderop dat ook doet".
Ook, maar elders hebben we niet zoveel invloed.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de buurman een complete kliko leegt op straat en "ik" zou een klokhuis op straat gooien dan klopt je vergelijking.
De "winst" is iig ergens anders te halen.
Kortom het is water naar de zee dragen wat ons wel ontiegelijk veel geld gaat kosten... Het is maar waar je prioriteiten liggen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:31 schreef Xa1pt het volgende:
Ook, maar elders hebben we niet zoveel invloed.
Bijdragen aan een beter milieu is water naar de zee dragen? Wat is dat voor kolder?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom het is water naar de zee dragen wat ons wel ontiegelijk veel geld gaat kosten... Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Als je verantwoordelijk bent voor 3 promille van de totale uitstoot is het water naar de zee dragen ja.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 23:35 schreef Xa1pt het volgende:
Bijdragen aan een beter milieu is water naar de zee dragen? Wat is dat voor kolder?
Inderdaad, naast wattsupwiththat.comquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |