abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 01:07:12 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184966334
Prima stap! Het lijkt mij dat daarmee toekomstige cyberaanvallen zijn te voorkomen. Ook ben je minder kwetsbaar voor spionage met een nationaal internet :)

quote:
Rusland test internet dat niet met buitenland verbindt

Russische autoriteiten en internetaanbieders gaan Rusland afsluiten van de rest van het internet. Het gaat om een geplande test.

Het experiment moet uitwijzen of Rusland blijft functioneren als het internetverkeer in het land blijft, schrijft ZDNet op basis van de Russische nieuwsorganisatie RosBiznesKonsalting (RBK). Het Russische parlement diende eind vorig jaar hier een wetsvoorstel over in.

Daarin staat dat het Russische internet helemaal op zichzelf staand moet kunnen werken. Het land kan daarop terugvallen als er een situatie ontstaat waarin Rusland zich van de buitenwereld wil afsluiten.

Russische telecomaanbieders moeten "technische oplossingen" inbouwen om het internetverkeer via punten te laten verlopen die zijn goedgekeurd door of in handen zijn van Roskomnadzor, de Russische telecomwaakhond. Op die manier wil Rusland ervoor zorgen dat internetverkeer tussen Russische gebruikers binnen het land blijft en niet via buitenlandse servers verloopt, omdat die afgeluisterd zouden kunnen worden.

'Grote verstoringen in het internetverkeer'
Het is niet bekend wanneer de test zal plaatsvinden. Internetaanbieders zouden akkoord zijn gegaan met het voorstel, maar niet met de technische maatregelen die getroffen moeten worden. Volgens de aanbieders zal het tot grote verstoringen in het Russische internetverkeer leiden.

Rusland probeert internetverkeer al langer binnen de landsgrenzen te houden. In 2017 stelden Russische autoriteiten dat 95 procent van het internetverkeer in 2020 binnen Rusland zou moeten verlopen.

https://www.nu.nl/interne(...)enland-verbindt.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:15:55 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:07 schreef Nikonlover het volgende:
Prima stap! Het lijkt mij dat daarmee toekomstige cyberaanvallen zijn te voorkomen. Ook ben je minder kwetsbaar voor spionage met een nationaal internet :)

[..]

Naïviteit +1
So we just called him Fred
pi_184966570
Oei, forum.fok.ru niet meer bereikbaar :o
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184966585
Zouden ze daar ook iets van AVG kennen?
pi_184966591
Bij Stuxnet werkte het ook.
Oh, wait.
pi_184966655
Totale controle over informatie.
Sinister plan
pi_184966754
De Russen willen zichzelf buitensluiten, wat een grandioos idee zeg. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184966756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 02:26 schreef Hathor het volgende:
De Russen willen zichzelf buitensluiten, wat een grandioos idee zeg. :')
Kan ze toch ook niemand meer betichten van iets.
pi_184966757
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:07 schreef Nikonlover het volgende:
Prima stap! Het lijkt mij dat daarmee toekomstige cyberaanvallen zijn te voorkomen. Ook ben je minder kwetsbaar voor spionage met een nationaal internet :)

[..]

Waarom woon jij daar nog niet joh? Het lijkt me in jouw geval het paradijs.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184966762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 02:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan ze toch ook niemand meer betichten van iets.
Als ze daarnaast ook niemand meer kunnen hacken juich ik het alleen maar toe.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 05:21:52 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184966984
Dit is logisch. Zouden meer landen moeten testen. Niet omdat jíj je van de wereld wil afsluiten, maar omdat ànderen de stekker uit jouw internet kunnen trekken. Je bent als land enorm kwetsbaar als je geen toegang hebt tot een van de grote internethubs. Prima idee om te testen of je zonder kunt.

Ook een goed idee om niet al je data zomaar ergens te laten rondslingeren. Diverse bedrijven die te linken zijn aan Defensie zijn daar al langer mee bezig. Deels vanuit militaire overwegingen, maar ook vanuit juridische kant. Van die dingen dat als het op een server in land X staat de data onder de wetten van dat land valt. Denk aan GDPR, auteursrecht, briefgeheim.
pi_184967162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:57 schreef LorneMalvo het volgende:
Totale controle over informatie.
Sinister plan
Hier gebeurt het al veel langer.

Youtube wat kanalen monddood probeert te maken door middel van zonder waarschuwing en vaak zonder reden het te demonitizen.

Zijn er vorig jaar alleen al 100.000 kanalen geweest ong.

Gewoon stempeltje geven vaan fake news en je bent klaar.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 07:28:02 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184967489
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 05:21 schreef Lunatiek het volgende:
Dit is logisch. Zouden meer landen moeten testen. Niet omdat jíj je van de wereld wil afsluiten, maar omdat ànderen de stekker uit jouw internet kunnen trekken. Je bent als land enorm kwetsbaar als je geen toegang hebt tot een van de grote internethubs. Prima idee om te testen of je zonder kunt.

Ook een goed idee om niet al je data zomaar ergens te laten rondslingeren. Diverse bedrijven die te linken zijn aan Defensie zijn daar al langer mee bezig. Deels vanuit militaire overwegingen, maar ook vanuit juridische kant. Van die dingen dat als het op een server in land X staat de data onder de wetten van dat land valt. Denk aan GDPR, auteursrecht, briefgeheim.
^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184967496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 02:26 schreef Hathor het volgende:
De Russen willen zichzelf buitensluiten, wat een grandioos idee zeg. :')
Nee, de Russische regering wil de mogelijkheid hebben om de Russische bevolking af te sluiten van het verderfelijke nepnieuws dat verspreid wordt door niet Russische overheidsbronnen van buiten Rusland.
pi_184967562
Je weet niet wat internet nog voor mogelijkheden gaat bieden en wat mensen zullen verzinnen. Dan is het best slim om een noodplan te hebben.
pi_184967789
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 06:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hier gebeurt het al veel langer.

Youtube wat kanalen monddood probeert te maken door middel van zonder waarschuwing en vaak zonder reden het te demonitizen.

Zijn er vorig jaar alleen al 100.000 kanalen geweest ong.

Gewoon stempeltje geven vaan fake news en je bent klaar.
Ik wil het westen in dezen niet vroom verklaren, maar ik vind de vergelijking dat 1 (weliswaar groot) techbedrijf censuur toepast met het volledige afsnijden van alle informatie toch wel wat uit balans
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 10:57:42 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184969635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 07:28 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Nee, de Russische regering wil de mogelijkheid hebben om de Russische bevolking af te sluiten van het verderfelijke nepnieuws dat verspreid wordt door niet Russische overheidsbronnen van buiten Rusland.
Nee? Dat is lulkoek. Daar gaat het ook helemaal niet over in het nieuwsbericht.
Heb je trouwens bronnen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184969795
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee? Dat is lulkoek. Daar gaat het ook helemaal niet over in het nieuwsbericht.
Heb je trouwens bronnen?
Gewoon een kwestie van logisch redeneren en kennis van hoe autocratische regeringen functioneren. Als autocraat wil je graag controle hebben over welke informatie je bevolking bereikt om zo de publieke opinie te kunnen controleren :D
pi_184970249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:08 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van logisch redeneren en kennis van hoe autocratische regeringen functioneren. Als autocraat wil je graag controle hebben over welke informatie je bevolking bereikt om zo de publieke opinie te kunnen controleren :D
Daar hoeven ze niet hun volledige internetwerk fysiek van de rest van de wereld voor af te sluiten.
pi_184970439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Oei, forum.fok.ru niet meer bereikbaar :o
fok bereiken vanuit Rusland is sowieso een drama :D
pi_184970493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:08 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van logisch redeneren en kennis van hoe autocratische regeringen functioneren. Als autocraat wil je graag controle hebben over welke informatie je bevolking bereikt om zo de publieke opinie te kunnen controleren :D
dan zetten ze bij de internetproviders er wel een filtertje tussen, dat is niet zo ingewikkeld (en zit er volgens mij al tussen)
pi_184970509
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 05:21 schreef Lunatiek het volgende:
Dit is logisch. Zouden meer landen moeten testen. Niet omdat jíj je van de wereld wil afsluiten, maar omdat ànderen de stekker uit jouw internet kunnen trekken. Je bent als land enorm kwetsbaar als je geen toegang hebt tot een van de grote internethubs. Prima idee om te testen of je zonder kunt.

Ook een goed idee om niet al je data zomaar ergens te laten rondslingeren. Diverse bedrijven die te linken zijn aan Defensie zijn daar al langer mee bezig. Deels vanuit militaire overwegingen, maar ook vanuit juridische kant. Van die dingen dat als het op een server in land X staat de data onder de wetten van dat land valt. Denk aan GDPR, auteursrecht, briefgeheim.
dit inderdaad, gewoon zorgen dat het dagelijkse leven fatsoenlijk door kan gaan als een andere partij gaat zitten zieken.
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 11:56:46 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184970529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 01:07 schreef Nikonlover het volgende:
Prima stap! Het lijkt mij dat daarmee toekomstige cyberaanvallen zijn te voorkomen. Ook ben je minder kwetsbaar voor spionage met een nationaal internet :)

[..]

als je als land via het internet bespioneerd kunt worden dan ben je niet helemaal goed bezig hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184970614
Groot gelijk. Ik hoop dat Nederland ook zo'n test gaat doen.

Wanneer internet voor 4 dagen uitvalt is het maatschappij-ontwrichtend. Supermarkten worden niet meer bevoorraad, tankstations niet meer, hulpdiensten moeten terug naar het oude gammele systeem waar je op mee kan luisteren, heel veel alarmdiensten werken niet meer.

De laag tussen beschaving en chaos is dunner dan veel mensen denken.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 25 december 2019 @ 18:22:13 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190648949
quote:
Rusland bij tests van wereldwijde internet afgesloten

Een reeks Russische tests waarbij het land van het internet werd afgesloten, zijn succesvol afgerond.

Dat maakte de Russische overheid bekend tijdens een persconferentie, aldus ZDNet. Bij de test werd gekeken of het Russische internet draaiende gehouden kan worden zonder met internationale systemen te verbinden.

Overheidsinstanties, internetproviders en techbedrijven in het land werkten mee aan de test. Al het internationale verkeer werd naar Russische servers gestuurd. Hierbij draait het land in feite op één groot intranet, dat ook wel RuNet wordt genoemd.

Bij de tests werden meerdere scenario’s onderzocht, waaronder één waarbij een ander land het Russische internet zou aanvallen. Die aanval zou in één klap afgewend worden door de verbinding met het buitenland te verbreken.

Het duurt nog even totdat de testscenario’s in de praktijk worden toegepast. De resultaten worden eerst gepresenteerd aan president Poetin.

'Nationale veiligheid'
Een nieuwe Russische wet stelt de overheid in staat om het internet af te schermen van het buitenland als dat voor "nationale veiligheid" een vereiste is. Daarbij hoeft het land geen uitgebreide verklaring te geven.

Er wordt gevreesd dat de wet de grip van Rusland op het internet vergroot. Door de verbinding met het buitenland te beperken, kunnen inwoners ook alleen nog maar informatie afkomstig van Russische partijen vinden.

Daarmee zou een situatie vergelijkbaar met China kunnen ontstaan, waar de 'Great Chinese Firewall' veel internetverkeer blokkeert, vaak om te kunnen censureren.

https://www.rtlz.nl/tech/(...)-internet-afgesloten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')