abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184964754
Situatie: ik heb een iPhone 8 met een hoesje waarin ik m'n
- rijbewijs
- ov-chipkaart
- pinpas

altijd bij me wil hebben.

Als ik echter bij het ov in wil checken terwijl ik m'n OV-kaart in m'n hoesje laat, lukt dat niet omdat een ander pasje stoort ("u kunt maar met 1 ov-chipkaart tegelijk inchecken" oid) en ik denk dat hij hem bij contactloos pinnen om deze reden ook niet zal pakken. Echter lijkt me het wel gewoon makkelijker dan elke keer die pasjes uit je hoesje te halen.

Nu dacht ik: ik zal niet de enige zijn die dit wil, maar ik kan na een uur Googlen nauwelijks hoesjes vinden die hiervoor geschikt zijn.

Meer mensen dit probleem?
pi_184965561
Niet dat het perse met dit doel is gemaakt zou het onderstaande niet werken?

https://www.bol.com/nl/p/(...)ck/9200000092589420/

Kan je zowel pasjes aan de binnen- als de buitenkant doen gescheiden door je toestel stoort het elkaar dan misschien niet.
  maandag 11 februari 2019 @ 23:56:53 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184965793
Ik erger mezelf dood aan mensen die tien pasjes in hun mobiel stoppen en dan hopen dat de lezer hun ov-chipkaart pakt. Het is heel simpel: terwijl je naar de paal loopt, pak je je ov-chipkaart. Zodra je daar bent, leg je die als enige pas tegen de lezer. Binnen een seconde zal er dan staan ‘uitgecheckt’. Top!

Doe jezelf en je medereizigers een groot plezier en stop met je ov-chipkaart in je mobiel te stoppen met andere pasjes. Je houdt op drukke stations vele tientallen reizigers tegen die haast hebben, bijvoorbeeld om een overstap te redden. Probeer dus ook geen alternatieve manieren daarvoor te vinden, maar houd je ov op een snel toegankelijke plek, zodat je direct kan uitchecken zodra dat nodig is.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184966313
belangrijke passen: pin en ov lekker los in de (jas)zak snel, makkelijk en verdomde handig *O*
  dinsdag 12 februari 2019 @ 01:04:13 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184966320
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:54 schreef Roland010 het volgende:
Situatie: ik heb een iPhone 8 met een hoesje waarin ik m'n
- rijbewijs
- ov-chipkaart
- pinpas

altijd bij me wil hebben.

Als ik echter bij het ov in wil checken terwijl ik m'n OV-kaart in m'n hoesje laat, lukt dat niet omdat een ander pasje stoort ("u kunt maar met 1 ov-chipkaart tegelijk inchecken" oid) en ik denk dat hij hem bij contactloos pinnen om deze reden ook niet zal pakken.
[..]

Meer mensen dit probleem?
Raar maar waar is je rijbewijs de boosdoener.

Hierzelfde probleem, oplossing was het gebruiken van een los hoesje voor pasjes.
So we just called him Fred
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 februari 2019 @ 01:12:46 #6
408813 crew  trein2000
pi_184966364
zie email 27 oktober
pi_184966443
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:56 schreef Faux. het volgende:
Ik erger mezelf dood aan mensen die tien pasjes in hun mobiel stoppen en dan hopen dat de lezer hun ov-chipkaart pakt. Het is heel simpel: terwijl je naar de paal loopt, pak je je ov-chipkaart. Zodra je daar bent, leg je die als enige pas tegen de lezer. Binnen een seconde zal er dan staan ‘uitgecheckt’. Top!

Doe jezelf en je medereizigers een groot plezier en stop met je ov-chipkaart in je mobiel te stoppen met andere pasjes. Je houdt op drukke stations vele tientallen reizigers tegen die haast hebben, bijvoorbeeld om een overstap te redden. Probeer dus ook geen alternatieve manieren daarvoor te vinden, maar houd je ov op een snel toegankelijke plek, zodat je direct kan uitchecken zodra dat nodig is.
Dit. Het is al zo makkelijk maar zelfs je pasje eruit halen is al te veel moeite omdat er ruimte is voor 10 pasjes.
Ich hock in meinem Bonker
pi_184966539
Koop een secrid, doe de ov-chipkaart als onderste erin zodat ie het verst uitsteekt. Druk ze eruit en druk voordat je scant alle pasjes behalve de ov-chipkaart er weer in. Is makkelijk omdat ze niet allemaal even ver uitsteken, gewoon vinger op je ov-chipkaart leggen en de rest naar binnen duwen. Probleem opgelost. Word je snel heel handig in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')