abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 februari 2019 @ 22:12:02 #1
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184963904
Hallo,

Ik ga binnen 2 weken 2 kittens in huis nemen en heb wat onderzoek gedaan naar van alles en nog wat. Ik vroeg me af wat voor kattenbakvulling ik moet kopen voor kittens van 9 weken.. Op internet lees ik voeral dat je niet klonterende vulling moet nemen, omdat klonterend gevaarlijk zou zijn voor kleine kittens. In mijn vorige relatie gebruikte mijn vriendin (ik denk onbewust) ook altijd klonterende grit voor haar kittens en dat ging altijd goed.

Ik vraag me dus af of die waarschuwingen op internet een beetje overdreven zijn..

En wat houdt niet-klonterende precies in.. Krijg je geen ophoping van hun urine die je er makkelijk uit kan scheppen? Zakt de urine gewoon naar de bodem van het bak? Wat is er irritant aan niet-klonterend t.o.v. klonterende grit?

Ik hoop dat iemand mij kan informeren hierover. Ty
pi_184964795
Houtkorrels zoals peewee zijn niet klonterend, maar vallen uit elkaar als ze vocht opnemen. Prima spul.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184964873
Kittens kunnen klonterende vulling opeten,daarom wordt het afgeraden ;)
  maandag 11 februari 2019 @ 23:01:22 #4
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184964887
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:57 schreef Jordy-B het volgende:
Houtkorrels zoals peewee zijn niet klonterend, maar vallen uit elkaar als ze vocht opnemen. Prima spul.
Ik heb dat zojuist op internet gezien ja. De urine wordt opgenomen in het spul en het verpulverd via het filtertje naar het bak onderin. Echter lees ik ook dat de drol er gewoon bovenop komt te liggen en dat lijkt me niet fijn (en makkelijk) er uit te scheppen zonder je schep elke keer onder de stront te hebben (zeker als ze diarree hebben)..
  maandag 11 februari 2019 @ 23:02:12 #5
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184964900
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:00 schreef Maureentje het volgende:
Kittens kunnen klonterende vulling opeten,daarom wordt het afgeraden ;)
Ja dat lees ik ook overal, maar waarom katten niet? Of is het meer dat de kans groter is bij een kitten?
pi_184964931
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:01 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik heb dat zojuist op internet gezien ja. De urine wordt opgenomen in het spul en het verpulverd via het filtertje naar het bak onderin. Echter lees ik ook dat de drol er gewoon bovenop komt te liggen en dat lijkt me niet fijn (en makkelijk) er uit te scheppen zonder je schep elke keer onder de stront te hebben..
Keutels zijn er makkelijk eruit te scheppen, de keutel wordt meestal voorzien van een klein laagje zaagsel, dus je schepje blijft ook schoon. Gebruik gewoon een grove schep.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184964946
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:02 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ja dat lees ik ook overal, maar waarom katten niet? Of is het meer dat de kans groter is bij een kitten?
Kittens zijn een stukje dommer. Daar komt bij dat dergelijke vulling, in tegenstelling tot houtkorrels, aan de pootjes kan blijven hangen. En er komt wat meer stof vanaf.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184964975
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:02 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ja dat lees ik ook overal, maar waarom katten niet? Of is het meer dat de kans groter is bij een kitten?
Omdat kittens net kinderen zijn? Alles uitproberen? ;)

Maar ik heb zelf altijd klontvormende vulling gebruikt hoor, ook met kittens...
Wel de kittens in de gaten houden ^O^
  maandag 11 februari 2019 @ 23:16:37 #9
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184965129
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Keutels zijn er makkelijk eruit te scheppen, de keutel wordt meestal voorzien van een klein laagje zaagsel, dus je schepje blijft ook schoon. Gebruik gewoon een grove schep.
https://www.zooplus.nl/sh(...)/kattenbakken/672597

Dit bedoel je dan he? Hmm toen ik nog bij mijn ex woonde hadden we klonterend grit en dat vond ik, buiten wat uitloop en stof, ideaal.

Echter lijkt deze mij ook zeer voordelig. Stront kun je gewoon in de wc dumpen(aangezien er nauwelijks wat aan plakt) en het onderbak waar het zaagsel in komt hoef je maar om de 2 a 3 dagen te vervangen lees ik net.
  maandag 11 februari 2019 @ 23:19:34 #10
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184965169
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:07 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Omdat kittens net kinderen zijn? Alles uitproberen? ;)

Maar ik heb zelf altijd klontvormende vulling gebruikt hoor, ook met kittens...
Wel de kittens in de gaten houden ^O^
Ik denk sowieso dat ik morgen bij het langsgaan bij de verkoper even check wat hij de afgelopen weken heeft gebruikt en daarop een beetje mijn keuze op baseer.
pi_184965209
Wij gebruiken een open bak (enorme katten) met peewee en afgezien van een verse drol, ruik je daar niks aan.

Voor de keutels gebruiken we zo'n schepje met grove zeef.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 11 februari 2019 @ 23:36:18 #12
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184965419
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:22 schreef Jordy-B het volgende:
Wij gebruiken een open bak (enorme katten) met peewee en afgezien van een verse drol, ruik je daar niks aan.

Voor de keutels gebruiken we zo'n schepje met grove zeef.
[ afbeelding ]
https://www.zooplus.nl/sh(...)/kattenbakken/672597

Is het schepje zoals weergegeven op deze site te klein? Ik verwacht dat ze wel groot genoeg zullen zijn voor 2 kleintjes. Ook ben ik van plan om 1 bak voor 2 kleintjes te gebruiken. Dit deden we ook met mijn ex (we gebruikten toen wel gewoon klontvormende grit. Ik weet niet of dat wat uitmaakt)
  maandag 11 februari 2019 @ 23:41:41 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184965516
Over het algemeen is de regel, per kat 1 bak plus nog een extra bak. Dus twee katten betekend drie kattenbakken.

Welk spul erin en welke schep is net afhankelijk van wat je fijn vindt en kan betalen.
Ik wissel soms wel eens, gelukkig accepteren mijn katten dat.
pi_184965554
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:36 schreef Nederturk het volgende:

[..]

https://www.zooplus.nl/sh(...)/kattenbakken/672597

Is het schepje zoals weergegeven op deze site te klein? Ik verwacht dat ze wel groot genoeg zullen zijn voor 2 kleintjes. Ook ben ik van plan om 1 bak voor 2 kleintjes te gebruiken. Dit deden we ook met mijn ex (we gebruikten toen wel gewoon klontvormende grit. Ik weet niet of dat wat uitmaakt)
Geen idee. Ik heb geen ervaring met dat schepje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 11 februari 2019 @ 23:45:14 #15
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184965593
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:41 schreef Cue_ het volgende:
Over het algemeen is de regel, per kat 1 bak plus nog een extra bak. Dus twee katten betekend drie kattenbakken.

Welk spul erin en welke schep is net afhankelijk van wat je fijn vindt en kan betalen.
Ik wissel soms wel eens, gelukkig accepteren mijn katten dat.
Ja lees ik ook overal. In mijn vorige woonsituatie hadden zowel mijn ex als ik helemaal geen ervaring met kittens toen we voor het eerst 2 namen. Dus hadden we onbewust gewoon 1 bak gebruikt en we hadden totaal geen problemen gemerkt bij de kittens. Ze hebben nooit buiten het bak hun behoeften gedaan of raar gedrag vertoond. Denk je niet dat die regel per kat/kitten kan verschillen?
  maandag 11 februari 2019 @ 23:49:06 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184965667
Tja dat is met alles zo voer, grit, speelgedrag, en ook de kattenbak.

Zou er sowieso wel twee halen, want
twee katten.

Het is altijd maar net zien hoe jouw katten erop reageren.
Die van mij moesten niets hebben van dat houdgrit. Of nouja eentje niet, de andere boeide het niet.

En wat ze nu bevalt, kan over een jaar of twee weer anders zijn.
Het zijn net mensen :+
pi_184965795
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:49 schreef Cue_ het volgende:
Tja dat is met alles zo voer, grit, speelgedrag, en ook de kattenbak.

Zou er sowieso wel twee halen, want
twee katten.
Ligt er maar net aan. Als het zusjes zijn, kan je best mazzel hebben dat ze samendoen.

We hebben twee grote katten en drie ukkies. De drie zijn zusjes en die gaan samen op één bak, geen punt. De grote katten (ook zussen) delen ook een bak. Dus twee kattenbakken op vijf katten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 00:03:30 #18
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_184965891
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan. Als het zusjes zijn, kan je best mazzel hebben dat ze samendoen.

We hebben twee grote katten en drie ukkies. De drie zijn zusjes en die gaan samen op één bak, geen punt. De grote katten (ook zussen) delen ook een bak. Dus twee kattenbakken op vijf katten.
Dat had ik met mijn vorige kittens dus ook. Ik poep ook op 1 wc met mijn huisgenoot ^O^
pi_184966007
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan. Als het zusjes zijn, kan je best mazzel hebben dat ze samendoen.

We hebben twee grote katten en drie ukkies. De drie zijn zusjes en die gaan samen op één bak, geen punt. De grote katten (ook zussen) delen ook een bak. Dus twee kattenbakken op vijf katten.
Ik heb 1 bak voor 4 katten (moeder,zoon en nog 2 katten) Klontvormend grind en maak de bak 's morgens en 's avonds schoon ^O^ Nooit problemen gehad :)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 00:20:49 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184966068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 00:14 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik heb 1 bak voor 4 katten (moeder,zoon en nog 2 katten) Klontvormend grind en maak de bak 's morgens en 's avonds schoon ^O^ Nooit problemen gehad :)
Zo deed ik het ook toen ik nog katten had. 3, vader, moeder en zoon. Geen enkel probleem, klontvormend vanaf kitten (we hadden een nestje van 3 kitten, 1 gehouden). Niet zo tutten ermee, katten en kittens kunnen wel wat hebben.
pi_184973809
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:19 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Ik denk sowieso dat ik morgen bij het langsgaan bij de verkoper even check wat hij de afgelopen weken heeft gebruikt en daarop een beetje mijn keuze op baseer.
Koop voor nu 1 zak niet-klontvormend grit en kijk of de kittens nog vaak uit de kattenbak eten. Als ze dat niet doen kun je daarna over naar je favoriete merk. Maar sommige kittens zijn tot de leeftijd van een paar maanden echte stofzuigers en als je met spoed naar de DA moet omdat er een darmverstopping zit wordt niemand daar blij van.
Schoonmaken is wel meer gedoe, je moet de bak vaker helemaal leeg gooien, maar zoveel produceren die kleintjes nou ook weer niet.

Bron: eigen ervaring met zo’n 20 nestjes opvangkittens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')