abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 februari 2019 @ 13:32:05 #1
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_184953764
Als naaktrecreant loop ik regelmatig bloot, thuis in de eigen tuin, op naturisten campings of op een naakt strand.
Eigenlijk alleen als het weer het toelaat en dat betekent zo rond de 15 graden buiten in het zonnetje in de tuin is het dan net comfortabel, in huis lopen we eigenlijk alleen bloot als we net uit bed zijn (we slapen naakt) van en naar de badkamer, maar ook wel beneden als er iets uit de keuken gehaald moet worden o.i.d. en als de winter periode mij te lang duurt heb ik soms dat ik het bloot zijn erg mis en blijf dan in huis de hele dag naakt,
We zetten er de verwarming niet hoger voor, binnen onze familie en kennissen kring is iedereen er mee bekend en we weten bij welke visite we bloot kunnen blijven maar weten ook bij wie het een probleem is en dan doen we even een broekje of mijn vrouw een jurkje aan.
De kinderen en aangetrouwd hebben er geen moeite mee alsmede de kleinkinderen.
Onze tuin is rondom afgeschermd maar we kunnen ons niet onzichtbaar maken en dus weet ook het hele dorp inmiddels wel dat we bloot lopen en ook bloot tuinieren behalve een keer politie visite vanwege een klager en buren aan een zijde is het geen enkel probleem, het is zelfs zo dat de buurvrouw van twee huizen verder als het mooi weer is wel eens bloot bij ons in de tuin komt zonnen.
Wij vinden het bijzonder prettig om naakt te leven en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere Fokkers hier tegen aan kijken.
pi_184953876
Ik ook computer altijd naakt, dus zit nu ook in mijn blootje te FOK!ken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2019 13:38:48 ]
pi_184953963
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:32 schreef ariebloot het volgende:
hoe andere Fokkers hier tegen aan kijken.
niet waarschijnlijk, als die tuin goed afgeschermd is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 11 februari 2019 @ 13:44:36 #4
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_184953969
Ik vind in je blootje in je tuin gaan zitten terwijl je weet dat andere mensen je kunnen zien wel een beetje vreemd eerlijk gezegd. Dat je je kleinkinderen je blote lul laat zien ook trouwens maar dat zal wel aan mij liggen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_184954176
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:44 schreef MPC60 het volgende:
Ik vind in je blootje in je tuin gaan zitten terwijl je weet dat andere mensen je kunnen zien wel een beetje vreemd eerlijk gezegd. Dat je je kleinkinderen je blote lul laat zien ook trouwens maar dat zal wel aan mij liggen.


Naakt is maar naakt.

Ik doe het zelf niet heel veel, en zeker niet met 15 graden. Maar vind het wel prettig.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:08:44 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_184954454
Ik ga regelmatig naar de sauna dus naakt is niet heel vreemd voor me maar als je buren aan een kant je tuin in kunnen kijken vind ik het wel raar.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:09:37 #7
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_184954473
Je moet beter lezen er staat dat we ons niet onzichtbaar kunnen maken, ter verduidelijking als we in de tuin zitten kunnen alleen de buren uit een bovenraam dat zien.
Als ik tuinier is het wat anders, iemand die achter langs loopt, (brede sloot met berm) en dan de weg, afstand ca 30,00 m1 kun je met wat moeite door de begroeiing heen af en toe een glimp opvangen, geen direct zicht maar je ziet heus wel dat we naakt zijn, vandaar het politie bezoek die er overigens geen werk van maakten omdat je kunt spreken van gluren.
Je uitgangspunt is verkeerd,het is geen exhibitionisme,kinderen en of kleinkinderen maken van bloot totaal geen punt en vinden het heel normaal, ze vinden het zelf vaak heel prettig dat ze bij opa en oma lekker in hun blootje rond mogen rennen.
Maar goed ik vroeg hoe kijken andere Fokkers hier tegen aan en bedoel dus tegen naaktrecreatie en niet in mijn tuin kijken.
pi_184959913
Ik ben nooit naakt.
Moet er niet aan denken ook.
  maandag 11 februari 2019 @ 19:50:14 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_184960009
Wat ik me afvraag is waarom je zo'n vraag stelt op een medium waar je zekerste weten de reacties al kunt voorspellen :+ ergo, waarom vind je het belangrijk wat fokkers er van vinden?

Ik vind overigens dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet weten. Het lijkt mij alleen vaak zo koud :P
disclaimer
pi_184960093
Het lijkt me heerlijk als er niet zo krampachtig werd gedaan over naakt. Dat iedereen ten alle tijden kan kiezen of je wel of niet bloot wilt lopen. Overal O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 11 februari 2019 @ 20:04:22 #11
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_184960279
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom je zo'n vraag stelt op een medium waar je zekerste weten de reacties al kunt voorspellen :+ ergo, waarom vind je het belangrijk wat fokkers er van vinden?

Ik vind overigens dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet weten. Het lijkt mij alleen vaak zo koud :P
Als ik mensen spreek buiten mijn eigen kring wordt er vaak afwijzend en of intolerant gereageerd, ik ga het niet links en rechts op straat aan voorbijgangers vragen echter het is best wel leuk om te weten hoe men in het algemeen over naaktrecreatie denkt.
Binnen onze kennissenkring en familie zijn op een enkele na de reacties niet zo afwijzend en vraag mij daarom af waarom dat op sommige fora wel zo is.
Zou trouwens niet weten waarom ik de vraag hier niet mag stellen.
  maandag 11 februari 2019 @ 20:15:24 #12
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_184960523
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me heerlijk als er niet zo krampachtig werd gedaan over naakt. Dat iedereen ten alle tijden kan kiezen of je wel of niet bloot wilt lopen. Overal O+
Overal bloot kunnen lopen is een utopie, in Barcelona is het een tijd mogelijk geweest en ook in het preutse Amerika in San Francisco is het toegestaan geweest, ondanks dat er geen problemen door werden veroorzaakt is het uiteindelijk toch weer verboden, in Spanje is het lange tijd zo geweest dat men op elk willekeurig strand naakt mocht lopen en was het gewoon dat gekleed en ongekleed naast elkaar op het strand lagen, maar enkele gemeenten hebben het nu op sommige stranden weer verboden.
Dat overal naakt lopen hoeft van mij niet maar dat je jezelf moet verstoppen ook niet, meer acceptatie zou ik al prima vinden, als je omgeving er bekend mee is wat is dan het probleem.
  maandag 11 februari 2019 @ 20:29:44 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_184960854
Je mag m best stellen toch? Alleen staat FOK nou niet bepaald bekend om milde, meedenkende reacties ;)
disclaimer
  maandag 11 februari 2019 @ 20:50:17 #14
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_184961429
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
Je mag m best stellen toch? Alleen staat FOK nou niet bepaald bekend om milde, meedenkende reacties ;)
Precies dus daarom stel ik hem ook, vergis je echter niet, tussen de regels door zit dan vaak de echte waarheid en het zet je zelf dan toch ook aan het denken.
pi_184961507
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:45 schreef Rose_Red het volgende:
Ik ben nooit naakt.
Moet er niet aan denken ook.
jij doucht met je kleren aan? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184961534
Ik heb er verder geen mening over, zolang je je blote lul niet over mijn schutting gooit zal het me jeuken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184961710
Wat ik daarvan vind?
Ik heb er geen moeite mee als jij dat in je eigen omgeving doet. Of op plaatsten die daarvoor bestemd zijn.
Ik heb geen probleem met naaktrecreatie.
Al zoek ik het zelf niet op.

Ben zelf ook wel eens in een wat groter naaktrecreatie gebied geweest, maar mij doet het niet zo veel. Ik hoef zelf niet perse naakt te zijn. Het geeft mij niets extra’s.

Wel vind ik het jammer dat de preutsigheid toegenomen is. Vind het vooral voor (kleine) kinderen heel fijn dat ze naakt kunnen spelen op bijv een strandje.
Verders moet jij gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Leven en laten leven. :)
Definitely not CIA
pi_184961726
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:52 schreef vosss het volgende:

[..]

jij doucht met je kleren aan? :@
_O-

Ik trek soms eerst mijn skipak aan.
Ik was hier...
pi_184996385
Ik schaam mij niet voor mijn naakte lichaam, dus zou het ook geen probleem vinden als anderen mij naakt zien. Dat anderen er een probleem van maken en er meteen dingen van gaan denken, weerhoudt me.
pi_184996554
Ik kijk er liever niet tegenaan.
Maar als jij en je vrouw je hier fijn bij voelen en je bent niemand tot last dan is het best toch.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184996558
Ik vind het prima dat naaktlopers naakt willen lopen. Ik vind ook dat klachten terecht zijn, als dit in te openbare gebieden gebeurt. Mensen die zeggen dat naturisme normaal is, zijn nog nooit in een kledingwinkel geweest. Prima dat mensen zulke dwaze ideeën en gedachten willen naleven, maar dan ook niet janken als je er een boete voor krijgt. Dat jij graag naakt loopt, wil niet zeggen dat de rest van de wereld blij wordt van je fatsige lichaam. Het zijn namelijk nooit topmodellen die aan naaktlopen doen. (helaas)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 13 februari 2019 @ 19:00:39 #22
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_184997217
En hoe zit dat met de hygiene?
Vooral bij ouderen kan de streek rond de anus resten ontlasting bevatten, ook aan de beharing ( zg "tarrels"). Normaalgesproken wordt dat opgevangen door het ondergoed ("remsporen") .

Bij nudisten is er echter sprake van direkt kontakt tussen anusstreek en bekleding van het zitmeubilair. :r

[ Bericht 9% gewijzigd door kibo op 13-02-2019 19:06:51 ]
pi_184997679
Niet mijn ding. Zal daarom ook niet naar een sauna gaan. Voel mij ook ongemakkelijk bij sporten in teamverband omdat ik niet graag met een boel andere mannen de douches in duik.

Als naturisten zich er prima bij voelen prima. Ben verder niet voor legalisering ervan buiten dan op je eigen grondgebied, naaktstranden en naturistencampings. Persoonlijk stoor ik mij al aan vrouwen die topless zonnen in het openbaar. Dus wat dat betreft sta ik een andere ontwikkeling voor.

Ken wel iemand ook in die wereld, ook trots naturist alleen dan niet thuis maar enkel op de vakanties. Hij vertelde mij ook dat je van te voren goede research moet doen want er zijn ontzettend veel campings die niet bepaald kindvriendelijk zijn. En waar dus een wat vrijere seksuele moraal heerst. In Frankrijk speelde dit volgens mij vaak.
pi_184997961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:00 schreef kibo het volgende:
En hoe zit dat met de hygiene?
Vooral bij ouderen kan de streek rond de anus resten ontlasting bevatten, ook aan de beharing ( zg "tarrels"). Normaalgesproken wordt dat opgevangen door het ondergoed ("remsporen") .

Bij nudisten is er echter sprake van direkt kontakt tussen anusstreek en bekleding van het zitmeubilair. :r

Dude, is dit een serieuze vraag?
  donderdag 14 februari 2019 @ 14:35:46 #25
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_185013281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:00 schreef kibo het volgende:
En hoe zit dat met de hygiene?
Vooral bij ouderen kan de streek rond de anus resten ontlasting bevatten, ook aan de beharing ( zg "tarrels"). Normaalgesproken wordt dat opgevangen door het ondergoed ("remsporen") .

Bij nudisten is er echter sprake van direkt kontakt tussen anusstreek en bekleding van het zitmeubilair. :r

Een naturist gaat op een/zijn handdoek zitten en niet rechtstreeks op iemands of zijn eigen meubilair en wat de leeftijd er mee te maken heeft begrijp ik niet behalve als je niet zindelijke baby `s of kleuters bedoeld.
pi_185013436
Ik ben ook naturist maar ik ben functioneel naakt dus in de sauna ben ik naakt, als het warm in huis in de zomer ben ik naakt en we hebben een afgeschermd balkon en daar ben ik ook naakt. Op vakantie gaan we naar een naturistencamping of een vakantiehuisje waar naturisme is toegestaan.

Als mensen bij ons over de vloer komen heb ik gewoon kleding aan tenzij mensen zelf aangeven er geen problemen mee te hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Het lijkt me heerlijk als er niet zo krampachtig werd gedaan over naakt. Dat iedereen ten alle tijden kan kiezen of je wel of niet bloot wilt lopen. Overal O+
Mooie utopie ja, zou ik ook wel willen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef TserrofEnoch het volgende:
. Hij vertelde mij ook dat je van te voren goede research moet doen want er zijn ontzettend veel campings die niet bepaald kindvriendelijk zijn. En waar dus een wat vrijere seksuele moraal heerst. In Frankrijk speelde dit volgens mij vaak.
Wat een onzin. Alleen Cap d'agde heeft een bepaald gedeelte waar het inderdaad meer op een swingersparadijs lijkt dan op een naturistenoord.

Verder ben ik dat soort zaken echt nog nóóit tegengekomen. De meeste naturistencampings zijn juist heel erg netjes en kindvriendelijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 14 februari 2019 @ 14:49:33 #27
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_185013531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

Als naturisten zich er prima bij voelen prima. Ben verder niet voor legalisering ervan buiten dan op je eigen grondgebied, naaktstranden en naturistencampings. Persoonlijk stoor ik mij al aan vrouwen die topless zonnen in het openbaar. Dus wat dat betreft sta ik een andere ontwikkeling voor.
Dat mag natuurlijk, er zijn ook mannen die hun vrouw alleen volledig ingepakt naar buiten laten gaan,of die in een boerka mogen zwemmen van mij mogen vrouwen topless zonnen ik stoor me daar niet aan.
Ken wel iemand ook in die wereld, ook trots naturist alleen dan niet thuis maar enkel op de vakanties. Hij vertelde mij ook dat je van te voren goede research moet doen want er zijn ontzettend veel campings die niet bepaald kindvriendelijk zijn. En waar dus een wat vrijere seksuele moraal heerst. In Frankrijk speelde dit volgens mij vaak.
Van horen zeggen, doet mij denken aan mijnheer de haan uit Koog a/d Zaan die de kraan open heeft laten staan, complete onzin dus, ja er zijn vakantie resorts voor adults only zowel in de geklede markt als de naturisten markt, dat is omdat die mensen kennelijk kinderen niet kunnen verdragen, niet vanwege losse zeden, ik zelf wil niet zonder mijn kinderen op vakantie en wij zijn op zeer veel naturisten campings in Frankrijk geweest waarbij wij selecteerden op de mogelijkheden voor de kinderen zoals een animatie team of kinder club en bij naturisten of kleding campings zijn daar vele goede mogelijkheden voor te vinden, het is toch geweldig als je rond etenstijd je kinderen moet gaan zoeken dan weet je dat ze plezier hebben.
Dat het niet je ding is is prima maar ga niet reageren met dingen van horen zeggen want dat is niet je eigen mening of ervaring.
pi_185013998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:49 schreef ariebloot het volgende:

[..]

Van horen zeggen, doet mij denken aan mijnheer de haan uit Koog a/d Zaan die de kraan open heeft laten staan, complete onzin dus, ja er zijn vakantie resorts voor adults only zowel in de geklede markt als de naturisten markt, dat is omdat die mensen kennelijk kinderen niet kunnen verdragen, niet vanwege losse zeden, ik zelf wil niet zonder mijn kinderen op vakantie en wij zijn op zeer veel naturisten campings in Frankrijk geweest waarbij wij selecteerden op de mogelijkheden voor de kinderen zoals een animatie team of kinder club en bij naturisten of kleding campings zijn daar vele goede mogelijkheden voor te vinden, het is toch geweldig als je rond etenstijd je kinderen moet gaan zoeken dan weet je dat ze plezier hebben.
Dat het niet je ding is is prima maar ga niet reageren met dingen van horen zeggen want dat is niet je eigen mening of ervaring.
Die vriend van mij (die trots naturist is, heeft altijd zijn FNV-ledenpas bij de hand) zegt zelf dat ze altijd eerst checken dat er hiervan geen sprake is. Jij zegt dus dat deze vriend van mij liegt en dus dat dit überhaupt niet speelt? Waarom liegt hij erover?

En als ik Naturismecampings vind die juist adverteren met het swingen dan liegen ze?

quote:
Er is ook een gay bar en een swingers club aanwezig. Die liggen vlak om de hoek van het hotel. Hoewel er niet veel over word gepraat. Is er in en rondom het hotel toch wel wat mogelijkheden om te swingen en / of seksueel contact te maken met gelijkgestemden. Je moet het ook niet zien als een waar swingers paradijs want dat zou je tegen kunnen vallen. Daar zijn andere locaties weer beter geschikt voor.

Wil je als naturist en de nudist op vakantie en je sluit een toevallige ontmoeting met swingers niet uit dan is dit hotel zeker een aanrader.
En wat vind je van deze review? (andere camping)

https://www.zoover.nl/fra(...)niet-voor-naturisten

Ik zeg nergens dat het een meerderheid van de campings zou betreffen. Maar dat je als naturist ,als je niet oplet, per ongeluk bij een naturistencamping terecht kan komen die wel zo is, dat is helaas zo.
pi_185014095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:15 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Die vriend van mij (die trots naturist is, heeft altijd zijn FNV-ledenpas bij de hand) zegt zelf dat ze altijd eerst checken dat er hiervan geen sprake is. Jij zegt dus dat deze vriend van mij liegt en dus dat dit überhaupt niet speelt? Waarom liegt hij erover?
Dat soort campings zullen er vast zijn, net als dat er jongerencampings zijn waar zuipen en harde discomuziek de norm zijn en de halfnaakte tieners dronken op het grasveld liggen.

En er zijn ook hotels waar Russen en Engelse toeristen de boel op stelten zetten.

Je moet altijd even van te voren kijken of iets een geschikte bestemming is, naturistencamping of niet maar mijn ervaring is dat je op dat soort swingersresorts echt niet zomaar per ongeluk terecht komt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:25:24 #30
481417 ariebloot
A horse is a horse etc.
pi_185015993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:15 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Die vriend van mij (die trots naturist is, heeft altijd zijn FNV-ledenpas bij de hand) zegt zelf dat ze altijd eerst checken dat er hiervan geen sprake is. Jij zegt dus dat deze vriend van mij liegt en dus dat dit überhaupt niet speelt? Waarom liegt hij erover?

Ik schrijf nergens dat je vriend liegt ik zeg dat op een naturisten camping seks zoals swingers dat willen taboe is en niet voorkomt omdat je dan snel buiten de poort staat, als je zoekt in het bestand van de NFN waar wij overigens ook lid van zijn zul je niet snel op een dergelijke camping terecht komen maar op een familie camping, ik zeg wel dat ook wij kijken naar de mogelijkheden voor de kinderen die worden geboden.

En als ik Naturismecampings vind die juist adverteren met het swingen dan liegen ze?

[..]
En hier durf ik te zeggen dat dit geen naturisten camping is het kan best een naakt camping zijn maar geen enkele naturist zal daar heen gaan.

En wat vind je van deze review? (andere camping)

https://www.zoover.nl/fra(...)niet-voor-naturisten

Ik zeg nergens dat het een meerderheid van de campings zou betreffen. Maar dat je als naturist ,als je niet oplet, per ongeluk bij een naturistencamping terecht kan komen die wel zo is, dat is helaas zo.
En hier staat het al een camping voor swingers en niet voor naturisten, op een camping zoals die kom je echt niet per ongeluk, bedenk je ook dat er in Frankrijk veel naturisten campings zijn (ongeveer 170) en misschien 2 of 3 daarvan voor swingers of anderzins, Cap de Agde is deels een naturisten camping en deels zitten daar swingers waar overigens ook bekeuringen uitgedeeld worden, maar toch kun je daar als gezin ook goed terecht als je maar niet naar het achterste gedeelte van het strand gaat.
Ik weet bij voorbeeld dat er in Frankrijk nog ergens een camping is waar men aan partnerruil doet maar ook dat staat op hun site duidelijk vermeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')