abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184953697
Ik heb afgelopen weekend weer een keer afgesproken met een vriendin, laten we haar Janine noemen, waarmee ik vroeger heel goed bevriend was (7/8 jaar geleden). In die tijd waren we onafscheidelijk, maar ik ben toen in een andere stad gaan studeren en het contact is langzaam minder geworden. We spreken elkaar soms via social media, maar nooit face to face. Voorafgaand aan dit weekend had ik haar al weer 2 jaar niet gezien. Janine is al 8 jaar samen met ludo, sinds haar 17e. Ze hebben een huis samen, heel wat huisdiertjes, gemeenschappelijke vrienden en hobbies. Nog geen kwartier nadat ze binnen was vertelde ze dat het wel goed ging tussen haar en Ludo, maar dat ze vorig jaar een misstap had begaan; ze had gezoend met een andere man. Nadat we hier een tijdje over hadden gepraat kwam het hoge woord er uit; het was veel meer dan alleen zoenen, ze had al meer dan 50 keer met deze man het bed gedeeld (ze is diezelfde avond zelfs nog naar hem toe gegaan kwam ik later achter).

Ik heb haar natuurlijk verteld dat dit echt niet goed was en dat ze het moest afbreken, al had ik begrip voor het gemis dat ze had in haar relatie met Ludo; hij heeft een laag libido en datgene wat zij wil, zit gewoon echt niet in zijn karakter. Ze zoekt eerder ruige seks waarbij ze helemaal gedomineerd wirdt waar hij eigenlijk hooguit 'de liefde wil bedrijven'.

Ik zit dus nu een beetje in een moraal dilemma. Als mijn vriend me al een jaar aan het bedriegen was dan zou ik willen dat iemand dat tegen me zou zeggen. Maar het voelt helemaaaal niet als mijn plek om dit aan het licht te brengen; ik ben helemaal niet meer in hun leven en zij niet meer in die van mij. Ze heeft me dit in vertrouwen verteld en ik heb haar dan ook beloofd dat dit tussen ons blijft, maar het blijf aan me knagen. Ik vind het ontzettend rot voor die lieve Ludo die het allemaal niet ziet of door heeft.

Sorry voor het lange verhaal. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184953721
Haar probleem.

Als je nou ook bevriend was met Ludo, werd het anders. Dan was het ook jouw probleem. Maar nu, laat het los.
pi_184953775
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Haar probleem.

Als je nou ook bevriend was met Ludo, werd het anders. Dan was het ook jouw probleem. Maar nu, laat het los.
Inderdaad.

Zou ook niks tegen Nina zeggen.
  Spellchecker maandag 11 februari 2019 @ 13:32:56 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 11 februari 2019 @ 13:33:54 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184953797
Niet mee bemoeien. Punt.
pi_184953813
Ik vind het goed van jou dat je haar verhaal hebt willen aanhoren. Dat je er voor haar was om haar verhaal aan jou te vertellen. Blijkbaar ben jij de enige in haar kring die zij dit verhaal in vertrouwen durft te vertellen.

Dat je naar haar verhaal hebt geluisterd en zij haar hart heeft kunnen luchten is voldoende. Verder is het niet jouw probleem. Ik zou me er ook niet teveel in mengen of bemoeien. Je hebt gedaan wat je kon en dat is luisteren naar haar verhaal.

Zij is degene die dit moet oplossen. Of dat goed gaat of niet, is niet jouw probleem.
  maandag 11 februari 2019 @ 13:34:47 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184953815
Zodalijk word je nog onderdeel van het probleem, dat moet je echt niet willen.
pi_184953882
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Zodalijk word je nog onderdeel van het probleem, dat moet je echt niet willen.
Nee dat wil ik ook absoluut niet. Het is moeilijk omdat er vanuit haar echt geen motivatie lijkt om dit ooit aan hem te vertellen. Terwijl ze wel laat weten dat hij de 'man van haar kinderen' gaat zijn. Ze realiseert zich wel dat dat niet samen gaat; vertellen van het vreemdgaan en doorgaan met hun relatie. Ze lijkt er totaal geen moeite mee te hebben dat het een geheim gaat blijven voor de rest van haar leven. Ik heb er wel moeite mee dat Ludo een leven van leugens moet leiden door haar.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184953915
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:28 schreef Tanjaa het volgende:
Voorafgaand aan dit weekend had ik haar al weer 2 jaar niet gezien.
Jullie contact is dus gewoon verwaterd.

Ik zou geen verder contact houden en ook duidelijk maken dat zij het haar partner moet vertellen.
Eventueel de suggestie geven dat je 'misschien wel zou kunnen overwegen een anoniem bericht aan iemand te sturen', als ze niet eerst zelf haar zaken op orde brengt.

maar als je zelf ook beloofd hebt dit niet te vertellen, moet je je ook verder er niet in gaan mengen om van buitenaf de relatie-sores van andere mensen waarmee je al lang geen contact hebt te 'regelen'.

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:38 schreef Tanjaa het volgende:
Ik heb er wel moeite mee dat Ludo een leven van leugens moet leiden door haar.
en wanneer heb je Ludo voor het laatst gezien?
aangezien de manier waarop hij zijn leven leeft je kennelijk zo enorm veel uitmaakt?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 11 februari 2019 @ 13:41:39 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184953922
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:38 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Nee dat wil ik ook absoluut niet. Het is moeilijk omdat er vanuit haar echt geen motivatie lijkt om dit ooit aan hem te vertellen. Terwijl ze wel laat weten dat hij de 'man van haar kinderen' gaat zijn. Ze realiseert zich wel dat dat niet samen gaat; vertellen van het vreemdgaan en doorgaan met hun relatie. Ze lijkt er totaal geen moeite mee te hebben dat het een geheim gaat blijven voor de rest van haar leven. Ik heb er wel moeite mee dat Ludo een leven van leugens moet leiden door haar.
Is ook lullig hoor. Maar 100.000 mensen in Nederland gaan vreemd, allemaal mensen die je niet kent. Daar maak je je ook niet druk over. Je bent verder ook geen onderdeel van het leven van Ludo, laat het voor wat het is.
pi_184953970
Ludo weet vermoedelijk wel wat er speelt of heeft bewust boter op zijn hoofd. Niet mee bemoeien dus.
pi_184953994
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jullie contact is dus gewoon verwaterd.

Ik zou geen verder contact houden en ook duidelijk maken dat zij het haar partner moet vertellen.
Eventueel de suggestie geven dat je 'misschien wel zou kunnen overwegen een anoniem bericht aan iemand te sturen', als ze niet eerst zelf haar zaken op orde brengt.

maar als je zelf ook beloofd hebt dit niet te vertellen, moet je je ook verder er niet in gaan mengen om van buitenaf de relatie-sores van andere mensen waarmee je al lang geen contact hebt te 'regelen'.

[..]

en wanneer heb je Ludo voor het laatst gezien?
aangezien de manier waarop hij zijn leven leeft je kennelijk zo enorm veel uitmaakt?
Ludo heb ik recent nog gezien op een verjaardag.

Het feit dat ik nu geen hevig contact meer met ze heb wil niet zeggen dat het me niets doet, ik heb jarenlang intens veel contact met ze gehad en ze zijn me allebei dierbaar. Mensen groeien nou eenmaal uit elkaar, er zitten daar verder geen vervelende gevoelens. Ik weet gewoon dat die jongen haar hondstrouw is en hier nooit aan zou denken omdat dit gewoon nooit in hem op zou komen om zelf te doen, en dus helaas daarom ook niet ziet wat de signalen zijn als het wel bij hemzelf gebeurd.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954004
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:28 schreef Tanjaa het volgende:
Ik heb afgelopen weekend weer een keer afgesproken met een vriendin, laten we haar Janine noemen, waarmee ik vroeger heel goed bevriend was (7/8 jaar geleden). In die tijd waren we onafscheidelijk, maar ik ben toen in een andere stad gaan studeren en het contact is langzaam minder geworden. We spreken elkaar soms via social media, maar nooit face to face. Voorafgaand aan dit weekend had ik haar al weer 2 jaar niet gezien. Janine is al 8 jaar samen met ludo, sinds haar 17e. Ze hebben een huis samen, heel wat huisdiertjes, gemeenschappelijke vrienden en hobbies. Nog geen kwartier nadat ze binnen was vertelde ze dat het wel goed ging tussen haar en Ludo, maar dat ze vorig jaar een misstap had begaan; ze had gezoend met een andere man. Nadat we hier een tijdje over hadden gepraat kwam het hoge woord er uit; het was veel meer dan alleen zoenen, ze had al meer dan 50 keer met deze man het bed gedeeld (ze is diezelfde avond zelfs nog naar hem toe gegaan kwam ik later achter).

Ik heb haar natuurlijk verteld dat dit echt niet goed was en dat ze het moest afbreken, al had ik begrip voor het gemis dat ze had in haar relatie met Ludo; hij heeft een laag libido en datgene wat zij wil, zit gewoon echt niet in zijn karakter. Ze zoekt eerder ruige seks waarbij ze helemaal gedomineerd wirdt waar hij eigenlijk hooguit 'de liefde wil bedrijven'.

Ik zit dus nu een beetje in een moraal dilemma. Als mijn vriend me al een jaar aan het bedriegen was dan zou ik willen dat iemand dat tegen me zou zeggen. Maar het voelt helemaaaal niet als mijn plek om dit aan het licht te brengen; ik ben helemaal niet meer in hun leven en zij niet meer in die van mij. Ze heeft me dit in vertrouwen verteld en ik heb haar dan ook beloofd dat dit tussen ons blijft, maar het blijf aan me knagen. Ik vind het ontzettend rot voor die lieve Ludo die het allemaal niet ziet of door heeft.

Sorry voor het lange verhaal. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
De fuck waarom zou je dat willen verraden? :? :? :?

Jouw zaken niet, bemoei je er niet mee! :N
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954013
quote:
13s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De fuck waarom zou je dat willen verraden? :? :? :?

Jouw zaken niet, bemoei je er niet mee! :N
Ik wil het niet verraden? Ik weet niet wat ik er mee moet.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954037
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:45 schreef Tanjaa het volgende:
Ik weet gewoon dat die jongen haar hondstrouw is en hier nooit aan zou denken omdat dit gewoon nooit in hem op zou komen om zelf te doen, en dus helaas daarom ook niet ziet wat de signalen zijn als het wel bij hemzelf gebeurd.
Ik zou erg oppassen te geloven dat jij veel beter weet wat goed voor hem is dan hijzelf omdat hij 'dat allemaal niet zou zien'...
(Kans is eerder erg groot dat hij zich al dan niet bewust 'dom en blind' houd)

Als je zo nodig wilt ingrijpen, doe je dat enkel vanwege je -eigen- gemoedsrust ... Dat kan best prima zijn, maar doe het niet omdat je 'dankbaarheid' verwacht, of om mensen waar je helemaal verder geen contact mee hebt wilt 'redden'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184954045
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:46 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ik wil het niet verraden? Ik weet niet wat ik er mee moet.
Je moet er helemaal niets mee.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954058
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:46 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ik wil het niet verraden? Ik weet niet wat ik er mee moet.
Het loslaten en je met je eigen leven bezig houden :')
pi_184954144
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik zou erg oppassen te geloven dat jij veel beter weet wat goed voor hem is dan hijzelf omdat hij 'dat allemaal niet zou zien'...
(Kans is eerder erg groot dat hij zich al dan niet bewust 'dom en blind' houd)

Als je zo nodig wilt ingrijpen, doe je dat enkel vanwege je -eigen- gemoedsrust ... Dat kan best prima zijn, maar doe het niet omdat je 'dankbaarheid' verwacht, of om mensen waar je helemaal verder geen contact mee hebt wilt 'redden'.
Het is me een raadsel waar je dit allemaal vandaan haalt :?
Ik hoef geen dankbaarheid, ik hoef al helemaal geen contact te redden. Mijn enige overweging hierin is dat ik zie dat een persoon kwaad wordt aangedaan en ik me afvraag of ik daarin niet moet helpen. Het voelt een beetje alsof ik er bij sta terwijl een oud vrouwtje in elkaar wordt getimmerd. Er zit natuurlijk nog veel meer achter dit verhaal, ik ken deze mensen best wel goed en ik heb zaterdag uren met haar gepraat, maar dat zijn allemaal geen details waarvan ik dacht dat jullie dat nodig zouden hebben om mee te denken hierin.

Het lijkt alsof de meeste mensen liever bozig assumpties willen maken over mijn intenties in dit hele verhaal, terwijl ik me gewoon verdeeld voel over mijn rol hierin. Wellicht was ik wel op zoek naar ervaringen van andere mensen in soortgelijke situaties.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954279
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:53 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Het is me een raadsel waar je dit allemaal vandaan haalt :?
Ik hoef geen dankbaarheid, ik hoef al helemaal geen contact te redden. Mijn enige overweging hierin is dat ik zie dat een persoon kwaad wordt aangedaan en ik me afvraag of ik daarin niet moet helpen. Het voelt een beetje alsof ik er bij sta terwijl een oud vrouwtje in elkaar wordt getimmerd. Er zit natuurlijk nog veel meer achter dit verhaal, ik ken deze mensen best wel goed en ik heb zaterdag uren met haar gepraat, maar dat zijn allemaal geen details waarvan ik dacht dat jullie dat nodig zouden hebben om mee te denken hierin.

Het lijkt alsof de meeste mensen liever bozig assumpties willen maken over mijn intenties in dit hele verhaal, terwijl ik me gewoon verdeeld voel over mijn rol hierin. Wellicht was ik wel op zoek naar ervaringen van andere mensen in soortgelijke situaties.
Vertel haar als vriendin dat ze een bitch is dat ze het niet vertelt en uitmaakt, maar laat het haar wel zelf doen. In principe heb jij hier niks mee te maken.
pi_184954313
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:53 schreef Tanjaa het volgende:
Het is me een raadsel waar je dit allemaal vandaan haalt
je start hier zelf een topic over...

Nu omdat de antwoorden die je krijgt je niet bevallen, opeens proberen een andere indruk te wekken is nogal slap.

Over-dramatisch te gaan doen over "erbij staan terwijl een oud vrouwtje in elkaar getimmert wordt" zegt meer over je eigen over-dramatisering dan dat het wat over Ludo en zijn partner zegt..

Het is uiteindelijk vooral de 'dramatiek' die JIJ er zelf bij zit te bedenken; en over "jouw rol in dit geheel" (een rol die geheel klein, vrijwel nihil is verder).
JIJ bent degenen die er kennelijk zoveel moeite mee hebt dit te weten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 11 februari 2019 @ 14:02:24 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184954327
Dit lijkt me typisch een probleem voor GTST en niet voor jou. Laat Ludo en Janine dat lekker zelf uitzoeken, niemand vraagt je wat.

Ik snap die nodeloze drang van mensen om zoch met het leven van een ander te bemoeien niet zo goed
Laffe huichelaar
pi_184954344
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:00 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Vertel haar als vriendin dat ze een bitch is dat ze het niet vertelt en uitmaakt, maar laat het haar wel zelf doen. In principe heb jij hier niks mee te maken.
Ja dat stadium zijn we dus al gepasseerd :{ Ik heb haar dat verteld en ook lang met haar erover gehad wat voor impact dit kan hebben. Maar ze lijkt vastberaden er mee door te gaan.
Als ik het zo lees kan ik me er beter bij neerleggen, maar ik ga het moeilijk vinden vrolijk naar hun bruiloft te gaan.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954357
Kans is enorm groot dat je in drama zal worden meegetrokken. Als je daar geen zin in hebt, niets doen.

Verder enorm dom om iets te beloven wat je niet wil of kan waarmaken (en dan heb ik het dus over het voor jezelf houden van wat er tegen jou is verteld).

Die Janine is trouwens wel echt een kutje. En dan niet eens omdat ze vreemd is gegaan, maar omdat ze 1) vreemd is blijven gaan en nog steeds gaat 2) het blijkbaar helemaal prima vindt want ze blijft het doen 3) jou ermee opzadelt.

Persoonlijk zou ik het anders dan jou hebben aangepakt. Ik zou zelf meteen aangeven dat ik het verhaal niet hoef aan te horen, want ik ga niet liegen voor die persoon en geef dan ook gewoon aan dat ik handel volgens mij eigen moraal (ergo: mocht ze doorgaan met vertellen, dan vertel ik het wel door).

Je kunt wat mij betreft een paar dingen doen:
- Vertellen aan die vriend (zet je schrap voor ruzie).
- Niet vertellen aan die vriend en verder niets doen.
- Niet vertellen aan die vriend en je vriendin onder druk zetten om het zelf wel te doen.

Het makkelijkste is 'niets doen'. Aan jou of je dat wil en daarmee om kan gaan.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:04:54 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184954373
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:53 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

terwijl ik me gewoon verdeeld voel over mijn rol hierin.
Jij hebt hier geen rol in, schuif het van je af
Laffe huichelaar
pi_184954374
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:02 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap die nodeloze drang van mensen om zoch met het leven van een ander te bemoeien niet zo goed
Dat zijn de consequenties van geheimen doorvertellen. Als je wil dat iets geheim blijft, moet je het niet doorvertellen. Doe je dat wel, dan zorg je er zelf voor dat anderen zich ermee bemoeien.
pi_184954380
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je start hier zelf een topic over...

Nu omdat de antwoorden die je krijgt je niet bevallen, opeens proberen een andere indruk te wekken is nogal slap.

Over-dramatisch te gaan doen over "erbij staan terwijl een oud vrouwtje in elkaar getimmert wordt" zegt meer over je eigen over-dramatisering dan dat het wat over Ludo en zijn partner zegt..

Het is uiteindelijk vooral de 'dramatiek' die JIJ er zelf bij zit te bedenken; en over "jouw rol in dit geheel" (een rol die geheel klein, vrijwel nihil is verder).
JIJ bent degenen die er kennelijk zoveel moeite mee hebt dit te weten.
Het zijn geen antwoorden die me niet bevallen. Ik kreeg het gevoel dat ik niet goed begrepen werd en probeerde daarom mijn standpunt te verduidelijken. Excuses dat dat voor jou overkwam als over-dramatisering, dat was niet mijn intentie.

Wellicht zie jij het zo dat mijn rol hierin nihil is, maar aangezien ik de enige ben die hier van weet voel het niet alsof mijn rol hierin nihil is.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954394
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:53 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Mijn enige overweging hierin is dat ik zie dat een persoon kwaad wordt aangedaan en ik me afvraag of ik daarin niet moet helpen.
Er wordt helemaal niemand kwaad aan gedaan!
quote:
Het voelt een beetje alsof ik er bij sta terwijl een oud vrouwtje in elkaar wordt getimmerd.
Totaal gestoorde vergelijking :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954398
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Jij hebt hier geen rol in, schuif het van je af
Tanjaa, als je dit doet, moet je dit ook duidelijk maken aan die vriendin van je. Aangeven dat je er niets mee te maken wil hebben en er verder niets over wil horen.
pi_184954424
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:03 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ja dat stadium zijn we dus al gepasseerd :{ Ik heb haar dat verteld en ook lang met haar erover gehad wat voor impact dit kan hebben. Maar ze lijkt vastberaden er mee door te gaan.
Als ik het zo lees kan ik me er beter bij neerleggen, maar ik ga het moeilijk vinden vrolijk naar hun bruiloft te gaan.
Gaan ze trouwen dan? :N

Waarom zoekt ze niet iemand bij wie ze haar behoeften beter kan bevredigen?
pi_184954476
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:02 schreef timmmmm het volgende:
Dit lijkt me typisch een probleem voor GTST en niet voor jou. Laat Ludo en Janine dat lekker zelf uitzoeken, niemand vraagt je wat.

Ik snap die nodeloze drang van mensen om zoch met het leven van een ander te bemoeien niet zo goed
Niemand vraagt me wat, maar iemand zadelt me wel met een enorm geheim op. Een geheim waarvan ik zou verwachten dat als andere mensen dat van mij zouden weten, dat ze me dat zouden vertellen. Als ik anders zou verwachten dan had me dit ook niet geboeid. Wellicht verkeerd om mijn gevoel over deze kwestie te projecteren op hem, maar he.. aan mijn gevoel kan ik niks doen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand kwaad aan gedaan!

[..]

Totaal gestoorde vergelijking :')
Wellicht zie jij het zo. Maar ik zie wel degelijk dat Ludo kwaad aan wordt gedaan.
En die vergelijking is gewoon een weergave van hoe ik het zie. Mag je wat mij betreft gewoon gestoord vinden.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954491
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:07 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Gaan ze trouwen dan? :N

Waarom zoekt ze niet iemand bij wie ze haar behoeften beter kan bevredigen?
Ze zijn al verloofd :( Al gaan ze pas over een paar jaar trouwen ivm geldissues.
Blijkbaar is hij de ideale man voor haar, behalve in bed. Naar mijn idee kun je die dingen niet los van elkaar zien, maar daar was ze het niet mee eens.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954527
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:11 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ze zijn al verloofd :( Al gaan ze pas over een paar jaar trouwen ivm geldissues.
Blijkbaar is hij de ideale man voor haar, behalve in bed. Naar mijn idee kun je die dingen niet los van elkaar zien, maar daar was ze het niet mee eens.
Niet best, ze maakt een puinhoop van haar leven. Maar het is wel haar leven.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat die Ludo niks door heeft. Ik bedoel, 50x is wel veel.
pi_184954529
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:04 schreef zarGon het volgende:
Kans is enorm groot dat je in drama zal worden meegetrokken. Als je daar geen zin in hebt, niets doen.

Verder enorm dom om iets te beloven wat je niet wil of kan waarmaken (en dan heb ik het dus over het voor jezelf houden van wat er tegen jou is verteld).

Die Janine is trouwens wel echt een kutje. En dan niet eens omdat ze vreemd is gegaan, maar omdat ze 1) vreemd is blijven gaan en nog steeds gaat 2) het blijkbaar helemaal prima vindt want ze blijft het doen 3) jou ermee opzadelt.

Persoonlijk zou ik het anders dan jou hebben aangepakt. Ik zou zelf meteen aangeven dat ik het verhaal niet hoef aan te horen, want ik ga niet liegen voor die persoon en geef dan ook gewoon aan dat ik handel volgens mij eigen moraal (ergo: mocht ze doorgaan met vertellen, dan vertel ik het wel door).

Je kunt wat mij betreft een paar dingen doen:
- Vertellen aan die vriend (zet je schrap voor ruzie).
- Niet vertellen aan die vriend en verder niets doen.
- Niet vertellen aan die vriend en je vriendin onder druk zetten om het zelf wel te doen.

Het makkelijkste is 'niets doen'. Aan jou of je dat wil en daarmee om kan gaan.
Het daadwerkelijke vertellen ging helaas heel snel en überhaupt voordat ik iets kon zeggen over of ik het wel wilde horen. Ik snap je punt verder wel. Ik denk dat ik sowieso niks ga vertellen aan die vriend, zoals ik zei is dat totaal niet mijn plek. Wellicht nog een paar keer met Janine het hierover hebben om te kijken of ik haar toch niet van gedachten kan veranderen over het geheimhouden hier van. En zo niet, dan laat ik het gaan,
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954539
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:11 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ze zijn al verloofd :( Al gaan ze pas over een paar jaar trouwen ivm geldissues.
Blijkbaar is hij de ideale man voor haar, behalve in bed. Naar mijn idee kun je die dingen niet los van elkaar zien, maar daar was ze het niet mee eens.
Je maakt het veels te moeilijk voor jezelf.

Weet je al of je kan negeren en wil loslaten? Of kun je dat niet en wil je per se iets doen?

Jij moet doen wat goed voelt voor jou, niet voor ons. Er zijn geen foute antwoorden; jij zit opgescheept hiermee, niet wij.

Het was haar probleem, maar ze heeft het ook jouw probleem gemaakt. Aan jou of je het probleem wil negeren, of niet.
pi_184954553
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:11 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ze zijn al verloofd :( Al gaan ze pas over een paar jaar trouwen ivm geldissues.
Blijkbaar is hij de ideale man voor haar, behalve in bed. Naar mijn idee kun je die dingen niet los van elkaar zien, maar daar was ze het niet mee eens.
Oh de al 5 jaar verloofd types. Die gaan meestal nooit trouwen, dus weest gerust.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954557
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:09 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Wellicht zie jij het zo. Maar ik zie wel degelijk dat Ludo kwaad aan wordt gedaan.
En die vergelijking is gewoon een weergave van hoe ik het zie. Mag je wat mij betreft gewoon gestoord vinden.
Wat een kolder. Je hebt het over iemand fysiek mishandelen vs een vrouw die haar lust even extra laat bevredigen door een lover. Nou en?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954558
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:14 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Niet best, ze maakt een puinhoop van haar leven. Maar het is wel haar leven.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat die Ludo niks door heeft. Ik bedoel, 50x is wel veel.
Er zijn behoorlijk wat rode vlaggen. Hij heeft genoeg puzzelstukjes om de puzzel te leggen maar hij weet niet dat hij aan het puzzelen is. Zoals ik al zei, omdat het nooit in hemzelf op zou komen zoekt hij het ook niet bij haar. Zij is zijn eerste en enige. Hij kijkt niet eens om naar andere vrouwen, kijkt geen porno etc. Ze zitten daarin gewoon totaal niet op een lijn.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954561
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:14 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Het daadwerkelijke vertellen ging helaas heel snel en überhaupt voordat ik iets kon zeggen over of ik het wel wilde horen. Ik snap je punt verder wel. Ik denk dat ik sowieso niks ga vertellen aan die vriend, zoals ik zei is dat totaal niet mijn plek. Wellicht nog een paar keer met Janine het hierover hebben om te kijken of ik haar toch niet van gedachten kan veranderen over het geheimhouden hier van. En zo niet, dan laat ik het gaan,
Lijkt me prima om het zo aan te pakken. Probeer ook niet, als je het met haar hebt, verder in de problemen getrokken te worden.
pi_184954571
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:16 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Zij is zijn eerste en enige. Hij kijkt niet eens om naar andere vrouwen, kijkt geen porno etc. Ze zitten daarin gewoon totaal niet op een lijn.
Ik begrijp je vriendin dus wel. Nummer mag in de DM.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954595
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:05 schreef Tanjaa het volgende:

Wellicht zie jij het zo dat mijn rol hierin nihil is, maar aangezien ik de enige ben die hier van weet voel het niet alsof mijn rol hierin nihil is.
waaruit haal je dat jij de enige bent die daarvan weet ...?

nogmaals, ondanks dat je later opeens ging beweren "dat je die vriendin zo ontzettend goed kent" en dat je "Ludo laatst nog ergens op een verjaardag gezien hebt", blijft gewoon staan dat je die vriendin twee jaar niet gezien hebt en hooguit net van het weekend haar weer gesproken hebt. (je geeft letterlijk aan in de OP dat je haar sinds 7 jaar eigenlijk enkel via sociale media gesproken hebt, en nooit face-to-face)

Tevens, in je eigen OP beschrijf je al dat die vriendin nog geen kwartiertje bij je binnen was of ze vertelde al van haar vreemdgaan, beginnend met de zin "dat alles goed tussen haar en Ludo was, maar ..."
Ik weet niet of je wat weet van communicatie-vormen, maar soms zijn bepaalde ontkenningen de sterkste bevestiging.
iemand die een zin begint met 'dat alles goed is, maar...." probeert dan vaak op een eufemistische wijze open kaart te spelen..
Vaak om bv personen uit een sociale omgeving erop voor te breiden dat r misschien binnenkort wat veranderingen voorstaan.

Kan me zelfs best voorstellen dat die vriendin nu opeens dat contact weer oppikte om eens om zich heen te kijken naar andere sociale contacten, omdat betere vrienden al eerder kennelijk aangegeven hebben eerder partij voor Ludo te kiezen en jij gewoon niet zo 'close' bent, eerder een 'vriendin van vroeger' (voordat ze dus met Ludo samen kwam, een tijd die ze nu vermoedelijk weer ingaat, en nu op zoek is naar een vriendin die 'begrip' voor haar kan opbrengen, wat je ook goed lukte, gezien je eigen OP).

Vraag is volgens mij vooral of je ernaar uitkijkt jullie 'close vriendschap' weer op te pikken, als ze straks Ludo verlaten heeft en weer vrij is om meer met vriendinnen te doen, zoals in de tijd dat jullie zoveel samen deden.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 11-02-2019 14:26:23 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184954604
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat een kolder. Je hebt het over iemand fysiek mishandelen vs een vrouw die haar lust even extra laat bevredigen door een lover. Nou en?
Jajajaa verkeerde beeldspraak. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat hij in deze situatie een onwetend en hulpeloos persoon lijkt, niemand die hem hierbij helpt en zij die er gewoon gewetenloos overheen buldert.

quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik begrijp je vriendin dus wel. Nummer mag in de DM.
Ja ik snap haar ook helemaal! Maar ik zou dan gewoon weggaan. Zoals ik al zei; ik zie dat niet los van elkaar. In een goede relatie hoort gewoon ook goede seks, en als daar iets mis gaat dan moet je er iets aan doen. Het bij een ander zoeken kan, maar dan wel in overleg.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954683
Laten voor wat het is. Lekker laten aanmodderen met zijn 3en.

Die kerel is ook niet achterlijk en heeft wss al lang in de gaten wat er speelt.
pi_184954691
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:24 schreef CaseJunky het volgende:
Laten voor wat het is. Lekker laten aanmodderen met zijn 3en.

Die kerel is ook niet achterlijk en heeft wss al lang in de gaten wat er speelt.
Liefde maakt blind
pi_184954703
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Liefde maakt blind
Nee liefde maakt lui en gemakzuchtig. Die "ludo" heeft al lang door hoe de vork in de steel zit maar heeft geen zin om er wat aan te doen wss.
pi_184954711
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waaruit haal je dat jij de enige bent die daarvan weet ...?

nogmaals, ondanks dat je later opeens ging beweren "dat je die vriendin zo ontzettend goed kent" en dat je "Ludo laatst nog ergens op een verjaardag gezien hebt", blijft gewoon staan dat je die vriendin twee jaar niet gezien hebt en hooguit net van het weekend haar weer gesproken hebt.

Tevens, in je eigen OP beschrijf je al dat die vriendin nog geen kwartiertje bij je binnen was of ze vertelde al van haar vreemdgaan, beginnend met de zin "dat alles goed tussen haar en Ludo was, maar ..."
Ik weet niet of je wat weet van communicatie-vormen, maar soms zijn bepaalde ontkenningen de sterkste bevestiging.
iemand die een zin begint met 'dat alles goed is, maar...." probeert dan vaak op een eufemistische wijze open kaart te spelen..
Vaak om bv personen uit een sociale omgeving erop voor te breiden dat r misschien binnenkort wat veranderingen voorstaan.

Kan me zelfs best voorstellen dat die vriendin nu opeens dat contact weer oppikte om eens om zich heen te kijken naar andere sociale contacten, omdat betere vrienden al eerder kennelijk aangegeven hebben eerder partij voor Ludo te kiezen en jij gewoon niet zo 'close' bent

Vraag is volgens mij vooral of je ernaar uitkijkt jullie 'close vriendschap' weer op te pikken, als ze straks Ludo verlaten heeft en weer vrij is om meer met vriendinnen te doen, zoals in de tijd dat jullie zoveel samen deden.

Dit heeft ze mij gezegd. En ik geloof haar daarin ook wel omdat iedereen in haar netwerk elkaar als een hechte groep kent, en ik zit er helemaal buiten.

De reden dat we afgelopen weekend weer hebben afgesproken is omdat ik haar graag weer een keer wilde zien. Ik heb spijt er van dat ik alle bruggen heb verbrand met mijn verleden nadat ik ben gaan studeren, dit deed ik omdat ik nogal een pauperjeugd heb gehad. Ik heb de brug met haar ook verbrand en daar wilde ik het met haar over hebben. Daar hebben we het ook over gehad. Het feit dat we elkaar al een tijd niet meer hebben gesproken betekent niet dat die band er niet meer is. Dit heb ik er allemaal niet bij verteld omdat het me niet echt relevant leek voor de situatie die ik probeerde te schetsen.

En nee die vriendschap hoef ik echt niet meer op te pikken. We hebben allebei ons eigen leven nu met een gedeeld verleden en dat is prima zo.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954732
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:28 schreef Tanjaa het volgende:
Ik heb afgelopen weekend weer een keer afgesproken met een vriendin, laten we haar Janine noemen, waarmee ik vroeger heel goed bevriend was (7/8 jaar geleden). In die tijd waren we onafscheidelijk, maar ik ben toen in een andere stad gaan studeren en het contact is langzaam minder geworden. We spreken elkaar soms via social media, maar nooit face to face. Voorafgaand aan dit weekend had ik haar al weer 2 jaar niet gezien. Janine is al 8 jaar samen met ludo, sinds haar 17e. Ze hebben een huis samen, heel wat huisdiertjes, gemeenschappelijke vrienden en hobbies. Nog geen kwartier nadat ze binnen was vertelde ze dat het wel goed ging tussen haar en Ludo, maar dat ze vorig jaar een misstap had begaan; ze had gezoend met een andere man. Nadat we hier een tijdje over hadden gepraat kwam het hoge woord er uit; het was veel meer dan alleen zoenen, ze had al meer dan 50 keer met deze man het bed gedeeld (ze is diezelfde avond zelfs nog naar hem toe gegaan kwam ik later achter).

Ik heb haar natuurlijk verteld dat dit echt niet goed was en dat ze het moest afbreken, al had ik begrip voor het gemis dat ze had in haar relatie met Ludo; hij heeft een laag libido en datgene wat zij wil, zit gewoon echt niet in zijn karakter. Ze zoekt eerder ruige seks waarbij ze helemaal gedomineerd wirdt waar hij eigenlijk hooguit 'de liefde wil bedrijven'.

Ik zit dus nu een beetje in een moraal dilemma. Als mijn vriend me al een jaar aan het bedriegen was dan zou ik willen dat iemand dat tegen me zou zeggen. Maar het voelt helemaaaal niet als mijn plek om dit aan het licht te brengen; ik ben helemaal niet meer in hun leven en zij niet meer in die van mij. Ze heeft me dit in vertrouwen verteld en ik heb haar dan ook beloofd dat dit tussen ons blijft, maar het blijf aan me knagen. Ik vind het ontzettend rot voor die lieve Ludo die het allemaal niet ziet of door heeft.

Sorry voor het lange verhaal. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Niet jouw probleem en maak het ook niet jouw probleem.

Die relatie van haar is gedoemd te mislukken. Zij moet gewoon een echte man zoeken die een relatie met haar wil en stap één is de huidige relatie beëindigen. Maar, dat advies heb je al gegeven, aan haar om daar iets mee te doen.
pi_184954743
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:24 schreef CaseJunky het volgende:
Laten voor wat het is. Lekker laten aanmodderen met zijn 3en.

Die kerel is ook niet achterlijk en heeft wss al lang in de gaten wat er speelt.
Misschien vindt hij het ook wel best. Hij weet misschien dat z'n vriendin lusten heeft die hij niet kan voldoen en vindt het prima dat ze hem niet verlaat maar dat buiten de deur oplost. Kan ook he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954754
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:27 schreef Tanjaa het volgende:

En nee die vriendschap hoef ik echt niet meer op te pikken. We hebben allebei ons eigen leven nu met een gedeeld verleden en dat is prima zo.
Nou daar heb je je antwoord toch al? Gewoon niets doen dus. Je maakt er misschien een relatie mee kapot en zij wil ook niets meer met je te maken hebben uiteraard.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954766
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Misschien vindt hij het ook wel best. Hij weet misschien dat z'n vriendin lusten heeft die hij niet kan voldoen en vindt het prima dat ze hem niet verlaat maar dat buiten de deur oplost. Kan ook he.
Ja dat is misschien ook wel weer zo, maar kan me dat zo moeilijk voorstellen bij hem.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954775
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:27 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Dit heeft ze mij gezegd. En ik geloof haar daarin ook wel omdat iedereen in haar netwerk elkaar als een hechte groep kent, en ik zit er helemaal buiten.
[...]
En nee die vriendschap hoef ik echt niet meer op te pikken. We hebben allebei ons eigen leven nu met een gedeeld verleden en dat is prima zo.
_Opeens_ een oude vriendin gaan opzoeken, die je al twee jaar net gezien hebt, en al jaren niet Face-to-Face besproken en vrijwel direkt met de deur in huis vallen over problemen in je relatie, en alles opbiechten en vervolgens gaan vragen om 'begrip'...

Vraag je werkelijk niet af wat haar bedoelingen zouden kunnen zijn daarmee?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184954781
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:30 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ja dat is misschien ook wel weer zo, maar kan me dat zo moeilijk voorstellen bij hem.
Echt geef nu even antwoord op deze vraag:

Waar bemoei jij je een vredesnaam mee en wat is jouw gewin hieruit dat je je er druk om maakt?
pi_184954803
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

_Opeens_ een oude vriendin gaan opzoeken, die je al twee jaar net gezien hebt, en al jaren niet Face-to-Face besproken en vrijwel direkt met de deur in huis vallen over problemen in je relatie, en alles opbiechten en vervolgens gaan vragen om 'begrip'...

Vraag je werkelijk niet af wat haar bedoelingen zouden kunnen zijn daarmee?
Ik heb haar toch uitgenodigd? Niet andersom.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954808
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:30 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Echt geef nu even antwoord op deze vraag:

Waar bemoei jij je een vredesnaam mee en wat is jouw gewin hieruit dat je je er druk om maakt?
Als je gewoon alles even normaal leest dan had je dat allang kunnen weten in plaats van dit soort domme vragen te stellen.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954817
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:38 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Nee dat wil ik ook absoluut niet. Het is moeilijk omdat er vanuit haar echt geen motivatie lijkt om dit ooit aan hem te vertellen. Terwijl ze wel laat weten dat hij de 'man van haar kinderen' gaat zijn. Ze realiseert zich wel dat dat niet samen gaat; vertellen van het vreemdgaan en doorgaan met hun relatie. Ze lijkt er totaal geen moeite mee te hebben dat het een geheim gaat blijven voor de rest van haar leven. Ik heb er wel moeite mee dat Ludo een leven van leugens moet leiden door haar.
Ludo kan zelf verwachten dat als hij er in de slaapkamer een potje van maakt dat dat een probleem gaat zijn. Ik ga er even vanuit dat zij haar wensen kenbaar heeft gemaakt... Tsja, dan is het een beetje een relatie tussen twee mensen die waarschijnlijk veel van elkaar houden, die prima samen kunnen leven, maar seksueel niet matchen... en die desondanks kiezen om door te ploeteren. Gaat altijd fout. Waarbij het einde van de relatie per definitie een zegen is.

Er zijn altijd twee mensen verantwoordelijk voor hoe de relatie loopt.
pi_184954848
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:32 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Als je gewoon alles even normaal lees dan had je dat allang kunnen weten in plaats van dit soort domme vragen te stellen.
Dit is geen domme vraag,

Dit is aanhalen waar jij je nu nog druk om maakt? doorlopend van dit topic merk dat je je er steeds minder betrokken bij voelt maar er wel een punt van wilt maken?

Nou zeg dat enkel tegen die zogenaamde vriendin van je: Ben het er niet mee eens maar je moet het zelf weten.

Als je elkaar toch al zo weinig zit zie ik er geen voordeel voor jou in om er daadwerkelijk nog tijd en energie in te steken om te horen wat een stel vreemden er van vinden.

Dit komt nu echt over alsof je zelf geen zak te doen hebt en graag iets te praten wilt hebben bij de koffie.

Dus nog een keer:
Waar bemoei jij je mee en wat is het aan jou dat je er zoveel tijd en moeite insteekt?
pi_184954850
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

_Opeens_ een oude vriendin gaan opzoeken, die je al twee jaar net gezien hebt, en al jaren niet Face-to-Face besproken en vrijwel direkt met de deur in huis vallen over problemen in je relatie, en alles opbiechten en vervolgens gaan vragen om 'begrip'...

Vraag je werkelijk niet af wat haar bedoelingen zouden kunnen zijn daarmee?
Nog zo'n complot overdenker :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184954943
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:35 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Dit is geen domme vraag,

Dit is aanhalen waar jij je nu nog druk om maakt? doorlopend van dit topic merk dat je je er steeds minder betrokken bij voelt maar er wel een punt van wilt maken?

Nou zeg dat enkel tegen die zogenaamde vriendin van je: Ben het er niet mee eens maar je moet het zelf weten.

Als je elkaar toch al zo weinig zit zie ik er geen voordeel voor jou in om er daadwerkelijk nog tijd en energie in te steken om te horen wat een stel vreemden er van vinden.

Dit komt nu echt over alsof je zelf geen zak te doen hebt en graag iets te praten wilt hebben bij de koffie.

Dus nog een keer:
Waar bemoei jij je mee en wat is het aan jou dat je er zoveel tijd en moeite insteekt?
De vraag die je aan het eind stelt heeft niks te maken met hetgene dat je daarboven zegt, dus ik vind het weldegelijk een domme vraag.

Ik heb door dit topic wat meer inzicht gekregen in hoe ik deze situatie moet aanpakken, en dat is toch exact wat ik hier mee wil? Er zijn in het dagelijks leven geen mensen waarmee ik hierover wil praten omdat iedereen weet wie mijn 'vriendin van vroeger is' en ik wil het niet riskeren dat er door mij via via iets terecht komt bij Ludo hierover. Dus vroeg ik het aan het internet. Geloof het of niet maar ik vind het daadwerkelijk waardevol om input van een stel vreemden te krijgen en het is helemaal niet iets waar ik voor mijn plezier over zit te praten. Als je het allemaal niet bevalt ga je toch ergens anders wat lezen.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184954958
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:14 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Niet best, ze maakt een puinhoop van haar leven. Maar het is wel haar leven.

Wat ik trouwens vreemd vind is dat die Ludo niks door heeft. Ik bedoel, 50x is wel veel.
Ludo weet waarschijnlijk donders goed wat er aan de hand is. Maar is niet mans genoeg om zijn vriendin te bevredigen en te laf om de relatie te beëindigen, bang dat hij alleen blijft.

Het is vaak angst waarom mensen bij elkaar blijven, ook als ze weten dat ze niet echt bij elkaar passen.

Bewuste keuzes. Geen medelijden mee.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:45:45 #59
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955035
Onpopulaire mening, maar ik zou het vertellen. Dat wil zeggen: als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik het wel vertellen aan Ludo. Als mijn partner zo uitgebreid vreemd zou gaan en niet de ballen zou hebben om het mij te vertellen....dan zou ik het juist ''fijn'' vinden als iemand anders me inlicht (zolang het niet gebeurd met de intentie om mij pijn te doen of zo). Aangezien ik zelf ook zo behandeld wil worden....dan zou ik anderen ook zo behandelen.

Ik vind de standaard uitspraken als ''ach, hij weet het toch al wel....'', of ''diegene wil het echt niet horen van iemand anders hoor'' meer smoesjes (niemand weet of hij het al weet namelijk) eigenlijk. Ja, oke, kans bestaat dat die Ludo even boos wordt als je het hem vertelt, maar laten we wel wezen: op de lange termijn begrijpt hij echt wel waarom je het hebt verteld en dat hij beter af is met de door jouw gegeven kennis. Als hij er ooit achterkomt dat jij het wist, maar dat je het achter hebt gehouden....daar worden mensen bozer over imo, en dat valt op de lange termijn heel wat minder makkelijk te fixen. Dan maakt het even niet uit of het je beste vriend of een vage kennis betreft.

Máár: ik zou bij dat gesprek met die chick al hebben aangegeven dat ik het niet geheim kan houden. Ik heb nou eenmaal mijn eigen normen en waarden en daar handel ik naar. Nu je het haar hebt beloofd moet je eigenlijk kiezen tussen het verbreken van jullie vriendschap (maar je behoudt je normen en waarden), of je verzwijgt het (maar het zit je duidelijk best dwars, dus succes om dat los te laten).

Zal een schok voor hem zijn waarschijnlijk en misschien gelooft hij het in eerste instantie niet eens, maar wat hij nu heeft is enkel een illusie. Hij denkt dat ze gelukkig zijn, maar heeft niet de volledige kennis. Mijn man is in het hele begin van onze relatie een keer vreemdgegaan. Kwam ik later pas achter. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik ben wel blij dat het verteld is. Ik had tenminste zelf de keuze of ik er mee door wou gaan of niet...met de volledige kennis...in plaats van dat we door waren gegaan, maar ik het volledige plaatje nooit had geweten en enkel gelukkig was met een illusie.

Maar wij kunnen het niet voor jou bepalen. Kan je alleen aanraden om je eigen gevoelens te volgen. Waar kan jij mee leven?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184955046
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:40 schreef Tanjaa het volgende:
en ik wil het niet riskeren dat er door mij via via iets terecht komt bij Ludo hierover.
Dit... Dan moet je gewoon dus niks doen en gewoon langs je heen laten gaan. Er zit totaal geen winst in voor jou om je in deze situatie te mengen op dit moment.

Dus dat snap ik niet nee, wat ik wel snap is dat je de vraag ontwijkt.
pi_184955062
Je kunt er ook voor zorgen dat Ludo het gewoon kan lezen op het forum waar hij altijd post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184955064
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:46 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

Dit... Dan moet je gewoon dus niks doen en gewoon langs je heen laten gaan. Er zit totaal geen winst in voor jou om je in deze situatie te mengen op dit moment.

Dus dat snap ik niet nee, wat ik wel snap is dat je de vraag ontwijkt.
Ik zit hier dus ook niet voor mijn eigen winst.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184955087
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:47 schreef ludovico het volgende:
Je kunt er ook voor zorgen dat Ludo het gewoon kan lezen op het forum waar hij altijd post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry Ludo, ik wist gewoon niet hoe ik het je moest vertellen.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
pi_184955097
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik zou het vertellen. Dat wil zeggen: als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik het wel vertellen aan Ludo. Als mijn partner zo uitgebreid vreemd zou gaan en niet de ballen zou hebben om het mij te vertellen....dan zou ik het juist ''fijn'' vinden als iemand anders me inlicht (zolang het niet gebeurd met de intentie om mij pijn te doen of zo). Aangezien ik zelf ook zo behandeld wil worden....dan zou ik anderen ook zo behandelen.

Ik vind de standaard uitspraken als ''ach, hij weet het toch al wel....'', of ''diegene wil het echt niet horen van iemand anders hoor'' meer smoesjes (niemand weet of hij het al weet namelijk) eigenlijk. Ja, oke, kans bestaat dat die Ludo even boos wordt als je het hem vertelt, maar laten we wel wezen: op de lange termijn begrijpt hij echt wel waarom je het hebt verteld en dat hij beter af is met de door jouw gegeven kennis. Als hij er ooit achterkomt dat jij het wist, maar dat je het achter hebt gehouden....daar worden mensen bozer over imo, en dat valt op de lange termijn heel wat minder makkelijk te fixen. Dan maakt het even niet uit of het je beste vriend of een vage kennis betreft.

Máár: ik zou bij dat gesprek met die chick al hebben aangegeven dat ik het niet geheim kan houden. Ik heb nou eenmaal mijn eigen normen en waarden en daar handel ik naar. Nu je het haar hebt beloofd moet je eigenlijk kiezen tussen het verbreken van jullie vriendschap (maar je behoudt je normen en waarden), of je verzwijgt het (maar het zit je duidelijk best dwars, dus succes om dat los te laten).

Zal een schok voor hem zijn waarschijnlijk en misschien gelooft hij het in eerste instantie niet eens, maar wat hij nu heeft is enkel een illusie. Hij denkt dat ze gelukkig zijn, maar heeft niet de volledige kennis. Mijn man is in het hele begin van onze relatie een keer vreemdgegaan. Kwam ik later pas achter. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik ben wel blij dat het verteld is. Ik had tenminste zelf de keuze of ik er mee door wou gaan of niet...met de volledige kennis...in plaats van dat we door waren gegaan, maar ik het volledige plaatje nooit had geweten en enkel gelukkig was met een illusie.

Maar wij kunnen het niet voor jou bepalen. Kan je alleen aanraden om je eigen gevoelens te volgen. Waar kan jij mee leven?
Wat niet weet, dat niet deert. We leven allemaal wel met een illusie. ;)

Verder snap ik wat je zegt hoor, maar principieel zijn pakt vaker slecht uit dan goed.
pi_184955125
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:49 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Sorry Ludo, ik wist gewoon niet hoe ik het je moest vertellen.
Maar thx dat je me lief noemt dat doet me goed. O+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184955128
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Onpopulaire mening, maar ik zou het vertellen. Dat wil zeggen: als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik het wel vertellen aan Ludo. Als mijn partner zo uitgebreid vreemd zou gaan en niet de ballen zou hebben om het mij te vertellen....dan zou ik het juist ''fijn'' vinden als iemand anders me inlicht (zolang het niet gebeurd met de intentie om mij pijn te doen of zo). Aangezien ik zelf ook zo behandeld wil worden....dan zou ik anderen ook zo behandelen.

Ik vind de standaard uitspraken als ''ach, hij weet het toch al wel....'', of ''diegene wil het echt niet horen van iemand anders hoor'' meer smoesjes (niemand weet of hij het al weet namelijk) eigenlijk. Ja, oke, kans bestaat dat die Ludo even boos wordt als je het hem vertelt, maar laten we wel wezen: op de lange termijn begrijpt hij echt wel waarom je het hebt verteld en dat hij beter af is met de door jouw gegeven kennis. Als hij er ooit achterkomt dat jij het wist, maar dat je het achter hebt gehouden....daar worden mensen bozer over imo, en dat valt op de lange termijn heel wat minder makkelijk te fixen. Dan maakt het even niet uit of het je beste vriend of een vage kennis betreft.

Máár: ik zou bij dat gesprek met die chick al hebben aangegeven dat ik het niet geheim kan houden. Ik heb nou eenmaal mijn eigen normen en waarden en daar handel ik naar. Nu je het haar hebt beloofd moet je eigenlijk kiezen tussen het verbreken van jullie vriendschap (maar je behoudt je normen en waarden), of je verzwijgt het (maar het zit je duidelijk best dwars, dus succes om dat los te laten).

Zal een schok voor hem zijn waarschijnlijk en misschien gelooft hij het in eerste instantie niet eens, maar wat hij nu heeft is enkel een illusie. Hij denkt dat ze gelukkig zijn, maar heeft niet de volledige kennis. Mijn man is in het hele begin van onze relatie een keer vreemdgegaan. Kwam ik later pas achter. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar ik ben wel blij dat het verteld is. Ik had tenminste zelf de keuze of ik er mee door wou gaan of niet...met de volledige kennis...in plaats van dat we door waren gegaan, maar ik het volledige plaatje nooit had geweten en enkel gelukkig was met een illusie.

Maar wij kunnen het niet voor jou bepalen. Kan je alleen aanraden om je eigen gevoelens te volgen. Waar kan jij mee leven?
Thanks voor je input.

quote:
Aangezien ik zelf ook zo behandeld wil worden....dan zou ik anderen ook zo behandelen.
Hier komt mijn twijfel vooral uit voort.

Ik denk dat ik het nog een paar weken laat bezinken en laat afkoelen. Misschien over een tijdje het weer met haar oppak om te kijken hoe het dan gaat en dan benadruk dat ze er echt iets mee moet doen. Daarna zie ik wel weer verder.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  maandag 11 februari 2019 @ 14:54:23 #67
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955177
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat niet weet, dat niet deert. We leven allemaal wel met een illusie. ;)

Verder snap ik wat je zegt hoor, maar principieel zijn pakt vaker slecht uit dan goed.
Ook dat leest een beetje als een smoesje though :@

Zo van ''ach, mensen leven vrijwel allemaal met illusies, dus eentje extra kan geen kwaad, toch?''. Verschil is alleen dat je van deze illusie op de hoogte bent en iemand anders wat meer kan vertellen over diens leven, zodat hij/zij echt een wat completer plaatje heeft. Leeft die Ludo met nog meer illusies? Vast wel. Maar daar is TS niet van op de hoogte.

De echte reden dat mensen het vaak niet vertellen is omdat ze bang zijn dat diegene boos wordt op jou (terwijl je enkel de messenger bent) en omdat het even ongemakkelijk voelt. Op de lange termijn heb je er echter veel meer aan om gewoon eerlijk te zijn en je eigen normen en waarden na te leven.

En leven met principes levert voor mij, in mijn omgeving, betere resultaten op dan mee gaan in leugens, of om tegen mijn principes in te gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184955197
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook dat leest een beetje als een smoesje though :@

Zo van ''ach, mensen leven vrijwel allemaal met illusies, dus eentje extra kan geen kwaad, toch?''. Verschil is alleen dat je van deze illusie op de hoogte bent en iemand anders wat meer kan vertellen over diens leven, zodat hij/zij echt een wat completer plaatje heeft. Leeft die Ludo met nog meer illusies? Vast wel. Maar daar is TS niet van op de hoogte.

En leven met principes levert voor mij, in mijn omgeving, betere resultaten op dan mee gaan in leugens, of om tegen mijn principes in te gaan.
Ignorance is bliss.

TS heeft al gezegd niks door te vertellen.... Niet haar gevecht... Pure gezeik.

Tip voor de volgende keer als je het niet kunt handelen: Niet meegaan in zo een gesprek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 11 februari 2019 @ 15:01:31 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955272
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ignorance is bliss.

Mwah, de meeste mensen zeggen achteraf toch echt dat ze liever complete kennis hadden gehad (gebaseerd op de mensen die ik ken en veel van de verhalen online). Die chick beslist nu eigenlijk over Ludo's leven, terwijl Ludo met volledige kennis wellicht hele andere dingen had geprefereerd. Het is een uitspraak uitgevonden door mensen die zelf gewoon te bang zijn om het te vertellen/niet om kunnen gaan met de ongemakkelijkheid van dat moment. Vind ik dan.

quote:
TS heeft al gezegd niks door te vertellen.... Niet haar gevecht... Pure gezeik.
TS had inderdaad meteen aan moeten geven dat hij het niet geheim zou kunnen houden. Dat zei ik ook in mijn eerste bericht. Dat is gewoon onhandig en zorgt inderdaad voor extra gezeik.

Wil niet zeggen dat hij het niet alsnog kan vertellen. Aangeven dat hij (TS is man, toch? :@ , anders ''zij'' uiteraard) zich bedacht heeft en het Ludo toch gaat vertellen. En dat dan ook doen. Je verliest die vriendschap, maar dan heeft hij in ieder geval wel gehandeld met zijn normen en waarden in zijn achterhoofd. Plus dat hij aangaf zelf ook zo behandeld te willen worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184955327
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah, de meeste mensen zeggen achteraf toch echt dat ze liever complete kennis hadden gehad (gebaseerd op de mensen die ik ken en veel van de verhalen online). Die chick beslist nu eigenlijk over Ludo's leven, terwijl Ludo met volledige kennis wellicht hele andere dingen had geprefereerd. Het is een uitspraak uitgevonden door mensen die zelf gewoon te bang zijn om het te vertellen/niet om kunnen gaan met de ongemakkelijkheid van dat moment. Vind ik dan.

[..]

TS had inderdaad meteen aan moeten geven dat hij het niet geheim zou kunnen houden. Dat zei ik ook in mijn eerste bericht. Dat is gewoon onhandig en zorgt inderdaad voor extra gezeik.

Wil niet zeggen dat hij het niet alsnog kan vertellen. Aangeven dat hij (TS is man, toch? :@ , anders ''zij'' uiteraard) zich bedacht heeft en het Ludo toch gaat vertellen. En dat dan ook doen. Je verliest die vriendschap, maar dan heeft hij in ieder geval wel gehandeld met zijn normen en waarden in zijn achterhoofd. Plus dat hij aangaf zelf ook zo behandeld te willen worden.
Ik ben geen man, maar dat maakt niet uit in dit verhaal :P
Als ik besluit het te gaan vertellen dan zal dat eerst in overleg zijn met haar, waarin ik uitleg waarom ik van plan ben het tegen Ludo te vertellen. Dan kan zij daar altijd nog op reageren en het zelf eerst doen. Maar he, zo ver zijn we nog helemaal niet.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  maandag 11 februari 2019 @ 15:06:50 #71
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955357
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Ik ben geen man, maar dat maakt niet uit in dit verhaal :P
Als ik besluit het te gaan vertellen dan zal dat eerst in overleg zijn met haar, waarin ik uitleg waarom ik van plan ben het tegen Ludo te vertellen. Dan kan zij daar altijd nog op reageren en het zelf eerst doen. Maar he, zo ver zijn we nog helemaal niet.
Sorry :@

Maar zo zou ik het ook aanpakken als je het besluit te vertellen.

Volg in ieder geval je eigen gevoelens. Het is voor ons allemaal makkelijk praten hier natuurlijk. Jij moet er mee leven als je het niet vertelt....of juist wel.

Succes ermee ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Spellchecker maandag 11 februari 2019 @ 15:09:01 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184955384
Er bestaat een kans dat het bedrog uitkomt, en dan komt van Ludo de vraag: "hoelang speelt dit al?" en "wie weten hier nog meer van?".
Misschien wordt dan de naam.van Tanjaa genoemd en komt Ludo haar vragen waarom ze niks gezegd heeft.
pi_184955439
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:09 schreef maily het volgende:
Er bestaat een kans dat het bedrog uitkomt, en dan komt van Ludo de vraag: "hoelang speelt dit al?" en "wie weten hier nog meer van?".
Misschien wordt dan de naam.van Tanjaa genoemd en komt Ludo haar vragen waarom ze niks gezegd heeft.
Het boeit me echt niet als ik als slechterik in dit verhaal speel. Mijn ongemakkelijkheid met de hele situatie weegt niet op tegen het verdriet dat Ludo zal hebben van het overspel.
The Zeroth Law: " A robot may not harm humanity, or, by inaction, allow humanity to come to harm."
  maandag 11 februari 2019 @ 15:17:50 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955478
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:13 schreef Tanjaa het volgende:

[..]

Het boeit me echt niet als ik als slechterik in dit verhaal speel. Mijn ongemakkelijkheid met de hele situatie weegt niet op tegen het verdriet dat Ludo zal hebben van het overspel.
Denk eerder dat ze bedoeld dat Ludo in dat geval veel bozer zou zijn (ook jouw kant op) dan wanneer je het hem zelf eerlijk verteld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Spellchecker maandag 11 februari 2019 @ 15:19:05 #75
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184955501
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze bedoeld dat Ludo in dat geval veel bozer zou zijn (ook jouw kant op) dan wanneer je het hem zelf eerlijk verteld.
Ja dat bedoel ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')