abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184952202
DEN HAAG - Politiebonden blokkeren maandag de toegang van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het gebouw van werkgeversorganisatie VNO/NCW in Den Haag. Vanaf 9:00 uur mag er niemand meer de gebouwen in. 'Ik ga maar ergens anders werken,' zegt een medewerker van het ministerie teleurgesteld.

De actie is onderdeel van het pensioenprotest van de vakbonden. De bonden eisen een beter pensioen. Zo willen ze dat de AOW-leeftijd op 66 blijft staan, dat zzp'ers ook een goed pensioen kunnen opbouwen en dat de boete op vervroegde uittreding wordt afgeschaft. De bonden zaten vorig jaar al om de tafel met minister Wouter Koolmees, maar daar kwam niets uit.

Rond 8.30 uur stonden er al zo'n tweehonderd agenten klaar om actie te voeren en stonden er een heleboel politieauto's op de Koekamp. Van daar vertrok een deel van de groep richting het ministerie en een ander deel naar het gebouw van VNO/NCW. 'De agenten komen uit het hele land', vertelt verslaggever Anniek Enthoven. 'Het is dus niet zo dat er nu geen enkele agent rondloopt in Den Haag.' De agenten dragen onder meer een spandoek met het opschrift 'Politie laten doorwerken tot 68 = ongezond, onveilig, ondankbaar'.

Fiksen

Voorzitter Hans de Boer van VNO/NCW, sprak de agenten toe en zei de zorgen van de politiemensen te delen. Hij roept de vakbonden op snel weer om de tafel te komen voor pensioenonderhandelingen. 'We kunnen dit voor de verkiezingen fiksen', meent De Boer, die na zijn toespraak niet meer terug het gebouw in mocht. Datzelfde was het geval bij minister Koolmees, die de actievoerende politiemensen ook toesprak.

bron

Hans de Boer gaat het fiksen.
Radio Espantoso
  User die overal opduikt 2022 maandag 11 februari 2019 @ 11:34:51 #2
186611 Haags
pi_184952274
Ga nou gewoon eens werken in plaats van dat eeuwige kansloze gezeik
Zonder wrijving geen glans
pi_184952282
Waarom zou een 65-jarige politieman met pensioen mogen en een stratenmaker van 65 niet?
pi_184952310
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:35 schreef Evertjan het volgende:
Waarom zou een 65-jarige politieman met pensioen mogen en een stratenmaker van 65 niet?
Ze eisen nergens "Stratenmakers moeten met 68 met pensioen!".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184952314
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:35 schreef Evertjan het volgende:
Waarom zou een 65-jarige politieman met pensioen mogen en een stratenmaker van 65 niet?
Ik schat dat er maar weinig stratenmakers zijn die tot hun 65ste doorwerken, die hebben met 40 al versleten knieen en een kapotte rug.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184952353
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze eisen nergens "Stratenmakers moeten met 68 met pensioen!".
gelukkig niet idd
pi_184952369
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik schat dat er maar weinig stratenmakers zijn die tot hun 65ste doorwerken, die hebben met 40 al versleten knieen en een kapotte rug.
Ik vind dat altijd maar een slecht voorbeeld. Als stratenmaker echt zo'n ongezond beroep is dat je je pensioen niet haalt dan verwacht ik dat de werkgever en eventueel pensioengat dicht, niet de samenleving als geheel.
pi_184952399
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:43 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd maar een slecht voorbeeld. Als stratenmaker echt zo'n ongezond beroep is dat je je pensioen niet haalt dan verwacht ik dat de werkgever en eventueel pensioengat dicht, niet de samenleving als geheel.
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of ze het geen een van allen halen, maar ik kijk naar mijn directe omgeving. De twee stratenmakers die ik ken zaten allebei al ruim voor hun 40ste in de WAO. Allebei ook dezelfde klachten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 11 februari 2019 @ 12:16:12 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_184952771
En wie gaat de agenten nu in bedwang houden? De politie? :')
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_184953234
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ga nou gewoon eens werken in plaats van dat eeuwige kansloze gezeik
Ja pliesiemensu, neem een voorbeeld aan deze man!
Altijd kankerhard werken en daarnaast gewoon tijd maken om 24-7 op Fok! rond te hangen.
Radio Espantoso
pi_184954667
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of ze het geen een van allen halen, maar ik kijk naar mijn directe omgeving. De twee stratenmakers die ik ken zaten allebei al ruim voor hun 40ste in de WAO. Allebei ook dezelfde klachten.
Maar dan nog; het vervroegd met pensioen/WAO zou dan toch meegerekend moeten worden in de 'ware' kosten van stratenmakers? Zeg maar een soort 'de vervuiler betaalt'.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:26:46 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_184954708
Overheid die toestaat dan hun gebouwen worden geblokkeerd :')
Liet ik wel een ander ME peleton aanrukken om de boel kort en klein te slaan daar.

En waar slaat het op? Laten doorwerken tot 68 kan prima. Dan ga je toch lekker de administratie doen, magazijn bewaken of wapens schoonmaken. Stel je eens niet zo aan joh. En iedereen mag eerder met pensioen maar dan moet je dat wel zelf betalen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 11 februari 2019 @ 14:29:07 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184954749
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:26 schreef Roces18 het volgende:
Overheid die toestaat dan hun gebouwen worden geblokkeerd :')
Liet ik wel een ander ME peleton aanrukken om de boel kort en klein te slaan daar.

En waar slaat het op? Laten doorwerken tot 68 kan prima. Dan ga je toch lekker de administratie doen, magazijn bewaken of wapens schoonmaken. Stel je eens niet zo aan joh. En iedereen mag eerder met pensioen maar dan moet je dat wel zelf betalen.
ME is ook gewoon politie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 februari 2019 @ 14:29:47 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_184954759
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

ME is ook gewoon politie.
Ja dat maakt het juist de lekkerder
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184958894
Niet janken. Die gasten verdienen genoeg navenant hun opleidingsniveau.
Als ze eerder willen stoppen met werken, moeten ze daar gewoon voor sparen.
pi_184959040
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ga nou gewoon eens werken in plaats van dat eeuwige kansloze gezeik
Werken zul je tot je dood valt of totdat je werkgever je weggooit..... })
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')