abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184950141
Omdat ik interessante dingen gehoord heb over colakruid (Artemisia abrotanum 'Cola') had ik 3 plantjes besteld voor 5.99 per stuk.
Zaterdag werden ze geleverd maar ze zien er niet uit.
Alleen de bovenste 2 cm van de plantjes is groen, de rest is hard en dor.
Ik heb direct foto's gemaakt en naar de leverancier geschreven dat ik de levering niet accepteer een een nette oplossing van mijn probleem wil.
Wat denk jij?
Kan het nog goed komen met die plantjes?

https://ibb.co/p0XP24y
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184950420
Ik heb er niet veel verstand van, maar mijn eerste indruk is: die grond is veel te nat, ze zijn aan het rotten. Ik zie in het rechter potje volgens mij zelfs een stukje mos.

Als ik deze en deze links moet geloven heeft de plant een 'droge, goed doorlatende, humusrijke en kalkhoudende grond' nodig. En 'Geef regelmatig water, maar laat de kluit telkens licht uitdrogen tussen de gietbeurten. Bijmesten is minimaal nodig.' is voor mij ook een indicatie dat het nu niet goed is.

En ze zijn in de herfst gesnoeid, ik denk dat ze net begonnen zijn met uitlopen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184951276
Het is winter. De meeste planten zien er dor uit. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 11-02-2019 10:24:15 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184951298
Klopt. De potgrond was erg nat bij levering.
Ik wil mijn geld terug.
Als ik binnen 7 dagen niets van de firma die me de plantjes leverde verneem ga ik een reclamatieformulier bij mijn credit card maatschappij indienen.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184951347
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
Het is winter. De meeste planten zien er door uit. :{
Deze ziet er ook een beetje donker uit aan de onderkant maar bij mij is het wel heel veel donker en heel weinig groen
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184951399
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:15 schreef Fokkiebaby het volgende:
Klopt. De potgrond was erg nat bij levering.
Ik wil mijn geld terug.
Als ik binnen 7 dagen niets van de firma die me de plantjes leverde verneem ga ik een reclamatieformulier bij mijn credit card maatschappij indienen.
Het is winter, dus de plant staat praktisch stil, het heeft vorige week geregend, dus de grond is nat.

Je stelt je aan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184951408
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:18 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Deze ziet er ook een beetje donker uit aan de onderkant maar bij mij is het wel heel veel donker en heel weinig groen
[ afbeelding ]
Een foto van de plant van de kweker in september voor op de veiling is niet representatief voor februari.
De plant is goed gesnoeid en moet nog uitlopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184951411
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is winter, dus de plant staat praktisch stil, het heeft vorige week geregend, dus de grond is nat.

Je stelt je aan.
Misschien.
Maar als ik niet binnen 7 dagen mijn geld terug vraag heb ik bij de cc maatschappij geen recht op reclamatie meer.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184951517
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:24 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Misschien.
Maar als ik niet binnen 7 dagen mijn geld terug vraag heb ik bij de cc maatschappij geen recht op reclamatie meer.
Via koop op afstand heb je twee weken, via de kweker heb je (meestal) twee ą drie maanden.

Zet ze in de grond en wacht tot april. De plant zou tegen die tijd uit moeten komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184951851
Hoeveel cola kun je van een zo'n plantje maken?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184952212
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:53 schreef Hallojo het volgende:
Hoeveel cola kun je van een zo'n plantje maken?
COLA SIROOP:
200 ml water
een groot stuk biologische gemberwortel, geraspt
twee flinke eetlepels vanille bourbon
twee eetlepels ceylon kaneelpoeder
twee eetlepels stevia l sweet Xtra
twee flinke eetlepels erythritol suiker
twee ster-anijs
Enkele takjes verse munt
enkele takjes colakruid ( verkrijgbaar in de biowinkel of via internet, bijvoorbeeld hier)
enkele takjes sinaasappel-tijmkruid ( verkrijgbaar in de biowinkel)

Doe alle ingrediėnten in een steelpannetje en breng onder voortdurend roeren aan de kook. Zodra alles aardig kookt, de pan van het vuur halen. Zet een kom en zeef klaar en zeef de massa, vang de siroop op. Giet over in een fles en laat afkoelen.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184952221
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:30 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Via koop op afstand heb je twee weken, via de kweker heb je (meestal) twee ą drie maanden.

Zet ze in de grond en wacht tot april. De plant zou tegen die tijd uit moeten komen.
Bij herroepingsrecht moet ik retour verzendkosten betalen
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184952238
Bericht van de klantenservice:
quote:
Beste,

Dit is een bladverliezende plant die afsterft in de winter en terug gaat groeien in het voorjaar.

Met vriendelijke groeten

Kelly
Klantendienst
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184952294
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 08:37 schreef Fokkiebaby het volgende:
3 plantjes besteld voor 5.99 per stuk.
Voor 18 euro kan je die gok toch wel nemen? Het zijn geen wereldbedragen ofzo (en zo wel, dan is de aankoop an sich twijfelachtig)
Somebody that I used to know
pi_184952363
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Voor 18 euro kan je die gok toch wel nemen? Het zijn geen wereldbedragen ofzo (en zo wel, dan is de aankoop an sich twijfelachtig)
Ik vind dat ze een net product moeten leveren ongeacht de prijs
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
  maandag 11 februari 2019 @ 12:19:58 #16
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184952802
Vind ik ook. Die planten zien er echt niet uit en dat gaat ook nooit wat worden meer. Ik zou mijn geld zeker terug vragen.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184953051
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:43 schreef Fokkiebaby het volgende:

[..]

Ik vind dat ze een net product moeten leveren ongeacht de prijs
Je kan in deze tijd van het jaar niet beoordelen hoe net het product is. Afgezien van de groenblijvers, zien alle planten er nu uit alsof je ze om vier uur 's ochtends uit hun bed getrommeld hebt. Niet op hun mooist.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184953405
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan in deze tijd van het jaar niet beoordelen hoe net het product is. Afgezien van de groenblijvers, zien alle planten er nu uit alsof je ze om vier uur 's ochtends uit hun bed getrommeld hebt. Niet op hun mooist.
Dat is wat de klantenservice ook geantwoord heeft. Ik heb de plantjes zaterdag direct in de zon gezet mede in de hoop dat de aarde wat minder vochtig wordt. Ik zal de cc maatschappij wel even bellen wat nu wijsheid is.
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_184955057
Plant ze gewoon waar je ze wil hebben (maak een ruim gat en vul dat vervolgens weer op, zodat ze een stuk relatief losse grond hebben, waarin ze gemakkelijk kunnen wortelen). Het kan, afhankelijk van waar je woont, verstandig zijn om er wat kalk overheen te gooien, want het plantje houdt niet van al te zure grond.

Geef het spul gewoon een paar maanden de tijd. Geheid dat ze gewoon mooi uitlopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 11-02-2019 17:14:21 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_186474470
Na 3 maanden liefdevolle verzorging gaat het toch nog goed komen met het colakruid denk ik
https://ibb.co/595qkQs
Vrouwen zijn als muziekinstrumenten.
Als je de juiste snaar weet te raken volgt vanzelf de lieflijke melodie.
pi_186474701
Zei ik toch...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')