abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184998994
registreer om deze reclame te verbergen
Je ging te snel ja.
pi_185087656
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 06:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, TS, je ging zo snel dat je een paar afslagen hebt gemist. Je had niet eens door dat ze er waren omdat je je niet interesseert in een relatie, niet in die (een) potentiële partner en uiteindelijk ook niet in jezelf. Je bent alleen geïnteresseerd in seks.
Ik had juist totaal geen interesse in seks? Geen idee waar je dat van haalt.
Ik ben net wel geïnteresseerd in haar als een potentiële partner en ik zou niet liever willen. Zelf had ik wel degelijk het gevoel dat het heel goed klikte.

En ja, ik ging misschien wat rap. Maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik haar heb gezegd dat ik al meer ervaring heb op relatie gebied. Dus kon ik wel heel wat rapper gaan. Mijn gevoelens zijn gewoon best wel sterk voor haar waardoor ik wat te hard van stapel liep.

Maar ik heb haar ook wel duidelijk gemaakt dat ze dat zeker mag melden als ik te snel ging. Als ze dat niet kon was er al een sterke eigenschap die niet goed zat, namelijk communicatie.
pi_185088087
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:32 schreef Squarkz het volgende:

[..]

Ik had juist totaal geen interesse in seks? Geen idee waar je dat van haalt.
Ik ben net wel geïnteresseerd in haar als een potentiële partner en ik zou niet liever willen. Zelf had ik wel degelijk het gevoel dat het heel goed klikte.

En ja, ik ging misschien wat rap. Maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik haar heb gezegd dat ik al meer ervaring heb op relatie gebied. Dus kon ik wel heel wat rapper gaan. Mijn gevoelens zijn gewoon best wel sterk voor haar waardoor ik wat te hard van stapel liep.

Maar ik heb haar ook wel duidelijk gemaakt dat ze dat zeker mag melden als ik te snel ging. Als ze dat niet kon was er al een sterke eigenschap die niet goed zat, namelijk communicatie.
Misschien had je seks moeten uitstralen.
Swallow my words, taste my thoughts and if it's too nasty, spit it back at me.
pi_185094422
Te snel bestaat niet.. Als de vrouw een echte klik heeft, mentaal en/of (vooral) fysiek, dan heb je bij wijze van op date 1 of 2 al seks waar je U tegen zegt.

Ok of Oké zijn echt behoorlijke rode vlaggen.. (althans, als iemand die bij mij gebruikt), meestal is het dan juist "NIET ok".

Als er een mismatch is tussen 2 mensen, dan gaat het al lastig worden. 1 wil vaak meer dan de ander, en dat eindigd vaak redelijk vlot.

Ze heeft het geprobeerd, niets voor niets meerdere dates gehad samen.

Blijf vooral jezelf, ga je niet anders voordoen, verander (in het algemeen) voor jezelf omdat jij dat wil, niet voor een ander.

Bij een goede match met iemand, vanuit beide kanten een klik, kun je weinig verkeerd zeggen of te snel gaan.
pi_185101137
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Te snel bestaat niet..
Onzin.

Als een meid je wel leuk vindt maar nog niet zeker weet of ze echt verliefd op je kan worden (bijv bij een eerste date) en jij bent al hoteldebotel en contacteert haar 24/7 met allerlei verzoeken om uit te gaan etc. dan ga je wel degelijk te snel.

Zoals je ziet heeft het altijd te maken met hoe iemand anders er in staat. Door dan al een stuk sneller te willen dan de ander blokkeer je juist dat zo iemand alsnog gevoelens voor je kan ontwikkelen.
pi_185101354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:12 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Onzin.

Als een meid je wel leuk vindt maar nog niet zeker weet of ze echt verliefd op je kan worden (bijv bij een eerste date) en jij bent al hoteldebotel en contacteert haar 24/7 met allerlei verzoeken om uit te gaan etc. dan ga je wel degelijk te snel.

Zoals je ziet heeft het altijd te maken met hoe iemand anders er in staat. Door dan al een stuk sneller te willen dan de ander blokkeer je juist dat zo iemand alsnog gevoelens voor je kan ontwikkelen.
Je kan leuk dingen opschrijven. Maar lees de context waarin ik het geschreven heb.

Als je beide elkaar leuk vind, dan kan zo goed als alles.

Twijfelt de een, maar spreekt hij of zij dat niet uit én zegt dat ze hem of haar wel leuk vind, dan begint het gedonder.. Gaat nadenken, in bochten wringen en draaien.. En dan gaan (sommige) mensen juist meer aandacht vragen, vervolgens komt het contact rap tot een eind..

Buiten dat, binnen 10 seconden bij een ontmoeting weet je al of je iemand leuk vind ja of nee, alleen gaan veel mensen eromheen draaien, en durven veel niet uit te spreken hoe ze erin staan of wat ze willen.
pi_185102133
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Je kan leuk dingen opschrijven. Maar lees de context waarin ik het geschreven heb.

Als je beide elkaar leuk vind, dan kan zo goed als alles.

Twijfelt de een, maar spreekt hij of zij dat niet uit én zegt dat ze hem of haar wel leuk vind, dan begint het gedonder.. Gaat nadenken, in bochten wringen en draaien.. En dan gaan (sommige) mensen juist meer aandacht vragen, vervolgens komt het contact rap tot een eind..

Buiten dat, binnen 10 seconden bij een ontmoeting weet je al of je iemand leuk vind ja of nee, alleen gaan veel mensen eromheen draaien, en durven veel niet uit te spreken hoe ze erin staan of wat ze willen.
Gevoelens voor iemand zijn niet statisch, en niet binair. Bij mannen is dit over het algemeen wel wat meer het geval (wij kijken wat meer naar uiterlijk en dat kun je direct zien), maar voor vrouwen zeker niet.

Het kan inderdaad dat je iemand gelijk leuk vindt en dat dat ook constant blijft. Maar dat is eerder uitzondering dan regel. Je hoort bijvoorbeeld stelletjes weleens zeggen: 'in het begin vond ik hem helemaal niet leuk' of 'toen ze er niet was wist ik pas wat ik miste'. Dat wil zeggen dat gevoelens veranderen en dat er geen sprake is van 0 of 1.

Met dit in het achterhoofd is het dus ook zeker mogelijk dat je te snel gaat, bijvoorbeeld als een ander nog niet zo ver is als jij. Er is een enorm gebied tussen elkaar superleuk vinden en het een kans willen geven. Gevoelens kunnen echt nog wel komen daarna, en dat kun je verprutsen door te snel te willen en de ander het gevoel te geven dat hij/zij ergens in gedwongen wordt zonder dat deze persoon er emotioneel klaar voor is.

Dit is exact wat TS gedaan heeft.
pi_185102463
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:51 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Gevoelens voor iemand zijn niet statisch, en niet binair. Bij mannen is dit over het algemeen wel wat meer het geval (wij kijken wat meer naar uiterlijk en dat kun je direct zien), maar voor vrouwen zeker niet.

Het kan inderdaad dat je iemand gelijk leuk vindt en dat dat ook constant blijft. Maar dat is eerder uitzondering dan regel. Je hoort bijvoorbeeld stelletjes weleens zeggen: 'in het begin vond ik hem helemaal niet leuk' of 'toen ze er niet was wist ik pas wat ik miste'. Dat wil zeggen dat gevoelens veranderen en dat er geen sprake is van 0 of 1.

Met dit in het achterhoofd is het dus ook zeker mogelijk dat je te snel gaat, bijvoorbeeld als een ander nog niet zo ver is als jij. Er is een enorm gebied tussen elkaar superleuk vinden en het een kans willen geven. Gevoelens kunnen echt nog wel komen daarna, en dat kun je verprutsen door te snel te willen en de ander het gevoel te geven dat hij/zij ergens in gedwongen wordt zonder dat deze persoon er emotioneel klaar voor is.

Dit is exact wat TS gedaan heeft.
De dame in kwestie wist dus niet zeker of ze hem wel leuk vond, maar zei van wèl, en als TS dan wat meer aandacht gaat vragen, dan voelt mevrouw zich bezwaard en gaat nog even mee.

Totdat het teveel uit de hand loopt en dan is het klaar. En TS was waarschijnlijk voor haar iets te opdringerig, en wilde teveel wat zij niet wilde.

Maar goed, wij komen hier onderling niet uit. Het is maar net hoe de andere persoon behandeld wil worden.

De een wil bijvoorbeeld de hele dag appen en je 3x in de week zien. De ander vind 1 appje per dag en één ontmoeting per week meer dan zat.. Zoveel mensen zoveel wensen :).
pi_185105233
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

De dame in kwestie wist dus niet zeker of ze hem wel leuk vond, maar zei van wèl, en als TS dan wat meer aandacht gaat vragen, dan voelt mevrouw zich bezwaard en gaat nog even mee.

Totdat het teveel uit de hand loopt en dan is het klaar. En TS was waarschijnlijk voor haar iets te opdringerig, en wilde teveel wat zij niet wilde.

Maar goed, wij komen hier onderling niet uit. Het is maar net hoe de andere persoon behandeld wil worden.

De een wil bijvoorbeeld de hele dag appen en je 3x in de week zien. De ander vind 1 appje per dag en één ontmoeting per week meer dan zat.. Zoveel mensen zoveel wensen :).
Dus eigenlijk kan 'te snel' wel degelijk zeg je nu.

Je beschrijft precies wat er nou juist fout ging. Ze ZEGT van wel, maar wat ze DOET is iets heel anders en komt niet overeen met haar woorden. Kijk niet naar iemands woorden, maar naar iemands acties. Dat is wat uiteindelijk telt en zo kun je het beste zien hoe enthousiast iemand over je is.

Ik kan me heel goed voorstellen dat zij ook maar zei dat ze hem wel leuk vond toen hij zijn gevoelens opbiechtte, omdat het behoorlijk genant is om dan te zeggen dat ze het nog niet weet. Haar acties waren echter duidelijk, ze wees hem niet af maar ze zei ook nog geen ja. Daar had ie naar moeten kijken. Doordat TS versnelde met zijn aandacht terwijl zij er nog niet klaar voor was (blijkt uit haar acties) dwong hij haar als het ware om hem juist af te wijzen. Anders komt ze namelijk in iets terecht waarvan ze niet zeker weet of ze het wil.

Had hij het cool en afwachtend gespeeld, dan had ie veel meer kans gemaakt. Dit geeft ruimte voor haar om zijn aandacht te missen, en dat is hoe gevoelens groeien. Zoals ik al zei, deze zijn niet statisch, zoals jij het hiervoor projecteerde.

Dat laatste stuk over het appen is nooit belangrijk als je elkaar beide leuk vindt. Maar dat was hier (nog) niet het geval, en dus ging TS t.o.v. haar interesse te snel met zijn stortvloed aan aandacht en gevoelens. Hij had een stapje terug moeten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaggerOne op 19-02-2019 14:55:24 ]
pi_185108459
Ook al had TS een stap terug gedaan, dan nog denk ik niet dat de situatie er anders uit was gaan zien en hij meer "kans" gehad zou hebben. Misschien had het contact wat langer geduurd onderling, maar uiteindelijk stopt het dan toch.

Waar ik het wel mee eens ben is dat af en toe afstand nemen en iemand even met rust laten beter is. Bombarderen met berichten en halve liefdesverhalen is sowieso geen goed plan..
pi_185130636
Ach, je zal ooit wel de ware vinden. Dit soort zaken kan je helaas niet forceren.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')