abonnement Unibet Coolblue
pi_184945110
Om voort te bouwen op mijn vorig topic heb ik een aantal keer afgesproken met het meisje dat ik zo leuk vond (al van de eerste dag dat ik haar kende, 1 januari).
We hebben zoveel gemeen en op de 4de date heb ik maar mijn move gemaakt.

Onze dates duurden 4-5uur lang, wat ik totaal niet normaal vond. Mijn gevoelens werden sterker en sterker voor haar. Dus begon ik haar ook al te missen en te verlangen om haar weer te zien.
Ik heb haar gezegd dat ik haar leuk vond en hoopte dat ze meer tijd met me wilde besteden. Ze stemde hierin mee en zei dat ze het ook wou proberen. Nu dat was net toen we weg gingen.

Twee dagen later kwam ze bij mij thuis (ik was alleen thuis) om gewoon wat te chillen en erover te praten. Ze zei me dat ze zich nog nooit voor iemand open had gesteld maar me wel leuk vond en het dus wel een kans zou willen geven. Ze zei dat ze zelf geen initiatief zou nemen en dus het van mijn kant moest komen aangezien ze nog nooit een relatie heeft gehad. Ik zei haar dat ik wel al een aantal relaties heb gehad en als ik te rap ge ze dit moest zeggen.
Toen ze weg ging zei ze nog dat ik maar eens bij haar thuis moest komen. Dus ik dacht nice, dit is echt serieus.

Ze ging weg, ik miste haar hard. Die avond heb ik dan maar gevraagd of ze nog zin had om deze week af te spreken en we misschien konden kijken om een vaste dag af te spreken in de week. Zo moest ik niet telkens aan haar vragen of ze iets wou doen maar dan wisten we beiden, oke we zien elkaar die avond.

Twee dagen na dit gesprek stuurde ze me een bericht. Best wel lang uitgetypt maar in grote lijnen zei ze dat ze geen romantische gevoelens voor me had en de gevoelens niet kon forceren. Dit gebeurde 5 februari. Ze wou wel nog eens afspreken om erover te praten.
De volgende dag dan maar afgesproken en heb haar een aantal vragen gesteld. Dat initiatief nemen niet van haar komt is blijkbaar een karaktertrek. En het probleem volgens haar was niet dat het zo snel ging maar dat ze geen gevoelens had met de eerste kus enzo. Ze zei wel dat het voor haar persoonlijk best wel snel ging. Ze heeft me duidelijk gemaakt dat ze wel nog vrienden wil zijn, maar ze die keuze bij mij laat, of dat nu eenmaal lukt of niet.

Nu blijf ik ermee bezig met het idee dat ik veel te rap heb proberen te gaan en daardoor zo'n fantastisch meisje ben kwijtgespeeld. Ze vond me leuk en gaf me een kans. Maar ik heb het gevoel dat ik het verpest heb en die kans weggespeeld heb.
Ik doe mijn verhaal hier om jullie mening hierover te horen en mijn hart wat te luchten. Ook al heeft het maar 5 dagen geduurd, ik was wel al wat vooruit aan het denken want ik dacht toch wel dat het goed zat. Een echte relatie was het niet maar het doet toch wel pijn aan mijn hart.
pi_184945371
Ze miste gewoon ‘het gevoel’. Niet jouw schuld, gewoon jammer voor jou (aangezien jij wel wat voor haar voelde).

Shit happens, next.
pi_184945374
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:03 schreef Squarkz het volgende:
Ze zei dat ze zelf geen initiatief zou nemen en dus het van mijn kant moest komen aangezien ze nog nooit een relatie heeft gehad.
Hier val ik even over. Want dat is lekker makkelijk van haar. Een relatie komt niet zomaar aanwaaien, daar moet je met z'n tweeën wat voor doen. Zolang ze denkt dat ze het initiatief bij jou kan neerleggen en vervolgens achterover kan leunen, dan kost het jou bakken met energie terwijl je er nooit datgene voor terug krijgt wat je echt wil.

En het geeft niet, dat ze onervaren is en dat ze niet weet hoe ze het moet aanpakken. Maar zeggen: ik doe niets, want ik weet niet hoe het moet, dat is natuurlijk wel een slecht excuus.

Sorry, ik kan er niets meer van maken. Volgende keer dat een meisje zoiets tegen je zegt, zou ik vooral aangeven dat het niet erg is dat ze geen ervaring heeft maar dat ze het kan proberen te leren oid. Pff, met je 'ik neem geen initiatief hoor' :')
Somebody that I used to know
pi_184945449
Ze kan niet kiezen om iets voor je te voelen. Ze voelt het of ze voelt het niet. Hier kan je niks meer aan doen. Ik begrijp wel dat het moeilijk is, omdat je tijd en energie in haar hebt gestoken. Hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_184945466
Nee hoor, ligt niet aan hoe snel of langzaam je gaat. Ik snap dat je probeert uit te vogelen waar het precies aan ligt, zodat je de volgende keer het nog beter kunt aanpakken.

Maar draai het eens om. Stel dat jij Brad Pitt in zijn prime was geweest, denk je dan dat het had uitgemaakt of je haar een dag eerder of later had gesmst? Of dat je haar op de 1e date had gezoend of op de 3e?

Nee dus. Als een vrouw echt romantische gevoelens voor je heeft, dan maakt het allemaal geen fuck uit als je gewoon normaal doet en niet respectloos bent. Helaas had ze die aantrekking niet voor je.

Doe je niks meer aan. De volgende keer niet teveel focussen op waar het fout op ging, maar gewoon nog een meer sexy vent worden!
  zondag 10 februari 2019 @ 21:22:31 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184945493
Vier dates in vijf dagen? Ik kan me dan ergens wel voorstellen dat het wat snel voelde voor haar. Misschien was het handiger geweest iets meer tijd tussen de dates te laten. Het is op zich helemaal niet gek om binnen vier dates een keer een move te maken. Dát vind ik niet snel of zo. Maar normaal zijn vier dates wat meer verspreid. Ik snap dat zij het snel vond gaan...als ze uit gaat van de dagen.

Binnen vijf dagen kan je ook niet echt zeggen of je gevoelens voor iemand begint te krijgen imo. Je kan best zeggen dat je iemand leuk begint te vinden, maar in zo'n korte tijd is het niet heel raar dat er nog niet echt merkbare gevoelens zijn.

Haalt niet weg dat jij ze blijkbaar wel had. Al gok ik dat ook dat vooral een kwestie was van iemand leuk vinden, verliefd zijn/houden van zou ik wel erg snel vinden.

Anyway, laat haar gewoon lekker met rust nu. Je bent voor haar te snel gegaan, blijven pushen schiet je niks mee op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184945717
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:21 schreef matigeuser het volgende:

Doe je niks meer aan. De volgende keer niet teveel focussen op waar het fout op ging, maar gewoon nog een meer sexy vent worden!
Uit mijn ervaring van mijn vorige relaties weet ik wel dat ik de schuld altijd op mezelf leg. Uiteindelijk zie ik wel in dat zij in de fout waren, toch meer dan ik. Maar nu is het probleem wel dat ze eigenlijk niets fout deed. Toch niet in mijn ogen.

quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hier val ik even over. Want dat is lekker makkelijk van haar. Een relatie komt niet zomaar aanwaaien, daar moet je met z'n tweeën wat voor doen. Zolang ze denkt dat ze het initiatief bij jou kan neerleggen en vervolgens achterover kan leunen, dan kost het jou bakken met energie terwijl je er nooit datgene voor terug krijgt wat je echt wil.

En het geeft niet, dat ze onervaren is en dat ze niet weet hoe ze het moet aanpakken. Maar zeggen: ik doe niets, want ik weet niet hoe het moet, dat is natuurlijk wel een slecht excuus.

Sorry, ik kan er niets meer van maken. Volgende keer dat een meisje zoiets tegen je zegt, zou ik vooral aangeven dat het niet erg is dat ze geen ervaring heeft maar dat ze het kan proberen te leren oid. Pff, met je 'ik neem geen initiatief hoor' :')
Het vroeg inderdaad veel energie en ik was echt veel aan het nadenken wat de juiste stappen waren. Ik had er totaal geen probleem mee dat ze onervaren is. Ze nam geen initiatief behalve op de tweede date. Dan vroeg ze of ik volgende week nog eens wou afspreken. En daar stond ik van versteld aangezien ze zo'n dingen nooit vraagt. Aan eender wie. Dus nam ik het maar op als een signaal dat ze me echt leuk vond.

quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vier dates in vijf dagen? Ik kan me dan ergens wel voorstellen dat het wat snel voelde voor haar. Misschien was het handiger geweest iets meer tijd tussen de dates te laten. Het is op zich helemaal niet gek om binnen vier dates een keer een move te maken. Dát vind ik niet snel of zo. Maar normaal zijn vier dates wat meer verspreid. Ik snap dat zij het snel vond gaan...als ze uit gaat van de dagen.

Het waren 5 dates (met die bij mij thuis meegerekend) in 1 maand en 5 dagen. Misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd
pi_184945769
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:33 schreef Squarkz het volgende:

[..]

Het vroeg inderdaad veel energie en ik was echt veel aan het nadenken wat de juiste stappen waren. Ik had er totaal geen probleem mee dat ze onervaren is. Ze nam geen initiatief behalve op de tweede date. Dan vroeg ze of ik volgende week nog eens wou afspreken. En daar stond ik van versteld aangezien ze zo'n dingen nooit vraagt. Aan eender wie. Dus nam ik het maar op als een signaal dat ze me echt leuk vond.
Snap ik. Maar ze laat jou werken behalve wanneer het haar behaagt om er ook iets voor te doen. Weet niet, vind dat gewoon een nogal gemakzuchtige houding. Ook al zou ze je leuk vinden.
Somebody that I used to know
pi_184945795
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:03 schreef Squarkz het volgende:
Twee dagen later kwam ze bij mij thuis (ik was alleen thuis) om gewoon wat te chillen en erover te praten. Ze zei me dat ze zich nog nooit voor iemand open had gesteld maar me wel leuk vond en het dus wel een kans zou willen geven. Ze zei dat ze zelf geen initiatief zou nemen en dus het van mijn kant moest komen aangezien ze nog nooit een relatie heeft gehad. Ik zei haar dat ik wel al een aantal relaties heb gehad en als ik te rap ge ze dit moest zeggen.
Toen ze weg ging zei ze nog dat ik maar eens bij haar thuis moest komen. Dus ik dacht nice, dit is echt serieus.
Ik snap dat je je heel graag wil richten op het positief bevestigende naar jou, maar je gaat denk ik wel voorbij aan een paar belangrijke dingen:

- Ze heeft nog nooit een relatie gehad zegt ze
- Ze heeft zich nog nooit open gesteld voor een ander
- Ze geeft aan geen initiatief te nemen

Eens met Postbus100, eigenlijk is het enige wat ze echt doet is je niet afkappen en nee, dat is meestal niet het signaal voor jou om aan serious business te denken. Eerder zelfs een pas op de plaats maken, omdat je overduidelijk meer moeite wil doen en ook daadwerkelijk doet, zonder dat je nou echt veel terug krijgt van d'r.
Oftewel een scheve balans..

quote:
Twee dagen na dit gesprek stuurde ze me een bericht. Best wel lang uitgetypt maar in grote lijnen zei ze dat ze geen romantische gevoelens voor me had en de gevoelens niet kon forceren. Dit gebeurde 5 februari. Ze wou wel nog eens afspreken om erover te praten.
Wat moet je in vredesnaam bespreken als ze geen gevoelens voor je zegt te hebben?

quote:
De volgende dag dan maar afgesproken en heb haar een aantal vragen gesteld. Dat initiatief nemen niet van haar komt is blijkbaar een karaktertrek. En het probleem volgens haar was niet dat het zo snel ging maar dat ze geen gevoelens had met de eerste kus enzo. Ze zei wel dat het voor haar persoonlijk best wel snel ging. Ze heeft me duidelijk gemaakt dat ze wel nog vrienden wil zijn, maar ze die keuze bij mij laat, of dat nu eenmaal lukt of niet.
Verrassend dat ze aan jou de keuze laat.. Ik zou er nog eens goed over nadenken of je wel echt vriendschap zou willen en zo ja, hoe je dan je grenzen gaat bewaken.

quote:
Nu blijf ik ermee bezig met het idee dat ik veel te rap heb proberen te gaan en daardoor zo'n fantastisch meisje ben kwijtgespeeld. Ze vond me leuk en gaf me een kans. Maar ik heb het gevoel dat ik het verpest heb en die kans weggespeeld heb.
Begrijpelijk, maar bekijk het eens over de hele linie. Dan lijkt het me vrij evident dat zij gewoon precies hetzelfde als anders had en dat het eigenlijk vrij weinig met jou te maken heeft..

quote:
Ik doe mijn verhaal hier om jullie mening hierover te horen en mijn hart wat te luchten. Ook al heeft het maar 5 dagen geduurd, ik was wel al wat vooruit aan het denken want ik dacht toch wel dat het goed zat. Een echte relatie was het niet maar het doet toch wel pijn aan mijn hart.
Snap ik en dat is juist een goede reden om echt kritisch te blijven kijken en jezelf in bescherming te nemen. (Zeker als de tegenpartij ook gewoon hardop zegt passief te zijn) Door o.a. niet op zaken vooruit te lopen, meer naar het totaalplaatje te kijken en niet alleen naar wat je graag wil horen. Dan trek je het jezelf hopelijk ook wat minder aan, dat ze simpelweg nu nog niet klaar is voor een relatie of gewoonweg niet past bij jou.

Lik je wonden en kijk dan weer verder naar iemand die niet alleen leuk lijkt, maar ook pro-actief naar jou en richting een echte relatie doet.
pi_184945896
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:37 schreef Scary_Mary het volgende:
Lik je wonden en kijk dan weer verder naar iemand die niet alleen leuk lijkt, maar ook pro-actief naar jou en richting een echte relatie doet.
En daarmee kan je haar misschien ook nog een dienst bewijzen, door haar in te laten zien dat ze wel zal moeten werken voor een relatie, als ze er eentje wil.

Want ik geloof niet direct in opzet, maar wel in onhandigheid en verkeerde perceptie van hoe dingen werken in contact met elkaar. En misschien is het wel eens goed voor haar dat haar dat een keer verteld/gedemonstreerd wordt.
Somebody that I used to know
pi_184946083
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:33 schreef Squarkz het volgende:

[..]

Uit mijn ervaring van mijn vorige relaties weet ik wel dat ik de schuld altijd op mezelf leg. Uiteindelijk zie ik wel in dat zij in de fout waren, toch meer dan ik. Maar nu is het probleem wel dat ze eigenlijk niets fout deed. Toch niet in mijn ogen.

Mijn tip: vergeet de schuldvraag. Leer gewoon van wat is gebeurd.
pi_184946488
quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En daarmee kan je haar misschien ook nog een dienst bewijzen, door haar in te laten zien dat ze wel zal moeten werken voor een relatie, als ze er eentje wil.

Want ik geloof niet direct in opzet, maar wel in onhandigheid en verkeerde perceptie van hoe dingen werken in contact met elkaar. En misschien is het wel eens goed voor haar dat haar dat een keer verteld/gedemonstreerd wordt.
Eens ja, maar werken voor een relatie lijkt me een vrij abstract concept als je nooit een relatie hebt gehad of je überhaupt ooit open hebt gesteld. Dan kun je het op feedback gaan houden van hey, dit gedrag komt zo op mij over. Ik weet niet of dat je bedoeling is, maar ik hoop dat je wel nadenkt over wat voor een verschil daar in kan zitten in hoe het daadwerkelijk bij de ander landt. Dat zou ook al iets meer bereidheid en geschiktheid mbt een relatie (zowel amoureus als vriendschappelijk) kunnen laten zien.

Beter doe je dat niet met een verwachting van een aha moment om alsnog te kunnen scoren, want voor hetzelfde geldt is ze nog helemaal niet open voor zoiets of kan ze zich wellicht gewoon überhaupt niet inleven ofzo.

Eigenlijk is een goede stelregel dat je dingen vooral voor jezelf moet willen doen en niet per se om een zeker effect te sorteren bij de ander.
pi_184946694
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Eens ja, maar werken voor een relatie lijkt me een vrij abstract concept als je nooit een relatie hebt gehad of je überhaupt ooit open hebt gesteld. Dan kun je het op feedback gaan houden van hey, dit gedrag komt zo op mij over. Ik weet niet of dat je bedoeling is, maar ik hoop dat je wel nadenkt over wat voor een verschil daar in kan zitten in hoe het daadwerkelijk bij de ander landt. Dat zou ook al iets meer bereidheid en geschiktheid mbt een relatie (zowel amoureus als vriendschappelijk) kunnen laten zien.

Beter doe je dat niet met een verwachting van een aha moment om alsnog te kunnen scoren, want voor hetzelfde geldt is ze nog helemaal niet open voor zoiets of kan ze zich wellicht gewoon überhaupt niet inleven ofzo.

Eigenlijk is een goede stelregel dat je dingen vooral voor jezelf moet willen doen en niet per se om een zeker effect te sorteren bij de ander.
Ja klopt. Ik ging er ook een beetje van uit dat TS sowieso wel enigszins op haar gesteld is en het beste met haar voor heeft. Niet dat het nog zijn verantwoordelijkheid oid is om haar dit te vertellen, maar hij zou het misschien nog een keer (voorzichtig/met tact) kunnen teruggeven als feedback. Zonder inderdaad te verwachten dat hij er zelf nog wat aan heeft, maar misschien komt zij er verder mee.
Somebody that I used to know
pi_184946940
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:03 schreef Squarkz het volgende:
Om voort te bouwen op mijn vorig topic heb ik een aantal keer afgesproken met het meisje dat ik zo leuk vond (al van de eerste dag dat ik haar kende, 1 januari).
We hebben zoveel gemeen en op de 4de date heb ik maar mijn move gemaakt.

Onze dates duurden 4-5uur lang, wat ik totaal niet normaal vond. Mijn gevoelens werden sterker en sterker voor haar. Dus begon ik haar ook al te missen en te verlangen om haar weer te zien.
Ik heb haar gezegd dat ik haar leuk vond en hoopte dat ze meer tijd met me wilde besteden. Ze stemde hierin mee en zei dat ze het ook wou proberen. Nu dat was net toen we weg gingen.

Twee dagen later kwam ze bij mij thuis (ik was alleen thuis) om gewoon wat te chillen en erover te praten. Ze zei me dat ze zich nog nooit voor iemand open had gesteld maar me wel leuk vond en het dus wel een kans zou willen geven. Ze zei dat ze zelf geen initiatief zou nemen en dus het van mijn kant moest komen aangezien ze nog nooit een relatie heeft gehad. Ik zei haar dat ik wel al een aantal relaties heb gehad en als ik te rap ge ze dit moest zeggen.
Toen ze weg ging zei ze nog dat ik maar eens bij haar thuis moest komen. Dus ik dacht nice, dit is echt serieus.

Ze ging weg, ik miste haar hard. Die avond heb ik dan maar gevraagd of ze nog zin had om deze week af te spreken en we misschien konden kijken om een vaste dag af te spreken in de week. Zo moest ik niet telkens aan haar vragen of ze iets wou doen maar dan wisten we beiden, oke we zien elkaar die avond.

Twee dagen na dit gesprek stuurde ze me een bericht. Best wel lang uitgetypt maar in grote lijnen zei ze dat ze geen romantische gevoelens voor me had en de gevoelens niet kon forceren. Dit gebeurde 5 februari. Ze wou wel nog eens afspreken om erover te praten.
De volgende dag dan maar afgesproken en heb haar een aantal vragen gesteld. Dat initiatief nemen niet van haar komt is blijkbaar een karaktertrek. En het probleem volgens haar was niet dat het zo snel ging maar dat ze geen gevoelens had met de eerste kus enzo. Ze zei wel dat het voor haar persoonlijk best wel snel ging. Ze heeft me duidelijk gemaakt dat ze wel nog vrienden wil zijn, maar ze die keuze bij mij laat, of dat nu eenmaal lukt of niet.

Nu blijf ik ermee bezig met het idee dat ik veel te rap heb proberen te gaan en daardoor zo'n fantastisch meisje ben kwijtgespeeld. Ze vond me leuk en gaf me een kans. Maar ik heb het gevoel dat ik het verpest heb en die kans weggespeeld heb.
Ik doe mijn verhaal hier om jullie mening hierover te horen en mijn hart wat te luchten. Ook al heeft het maar 5 dagen geduurd, ik was wel al wat vooruit aan het denken want ik dacht toch wel dat het goed zat. Een echte relatie was het niet maar het doet toch wel pijn aan mijn hart.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier roepen, vind ik wel dat je veel te snel ging TS.

Ze vond je waarschijnlijk wel leuk, maar je probeerde haar in een relatie te forceren met jouw gedrag. Dit is ontzettend beknellend, en zij zag geen andere mogelijkheid dan je vertellen dat het zo niks ging worden. Zij krijgt niet de kans om jou überhaupt even te missen, omdat je er de hele tijd bovenop zit met een vaste dag om af te spreken, vertellen dat je haar leuk vindt etc. etc.

Gevoelens zijn er in het begin nog niet, die ontstaan naamate jullie afspreken. Dat zij geen romantische gevoelens voor je kreeg is een direct gevolg van jouw niet al te aantrekkelijke gedrag. Zij gaf je een kans, dat wil zeggen ze gaat kijken wat voor soort man jij bent. Als je het anders had gedaan had ze best gevoelens voor je kunnen krijgen, dat weet ik zeker. Alleen je was te onzeker, en daar knapte ze op af. Ze zei het zelf: 'ik kan mijn gevoelens niet forceren' .

Wat je had moeten doen is haar moeten zoenen op dates (en uiteindelijk seks) ,een nieuwe date plannen, en voor de rest gewoon je mond houden en je focussen op je carrière en je leven. Maar jij zit bij wijze van spreke al trouwplannen te maken. Til het naar een next level als je ziet dat zij er klaar voor is, dat was ze duidelijk niet.
pi_184947087
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:21 schreef matigeuser het volgende:
Nee dus. Als een vrouw echt romantische gevoelens voor je heeft, dan maakt het allemaal geen fuck uit als je gewoon normaal doet en niet respectloos bent. Helaas had ze die aantrekking niet voor je.
Je gaat er vanuit dat van te voren al vast staat wat voor gevoelens iemand bij hem heeft. Die gevoelens ontstaan aan de hand van je gedrag rondom een chick, en zijn gedrag was niet aantrekkelijk, dus wees ze hem af.

Veel gasten denken dat aantrekkingskracht bij mannen en vrouwen precies hetzelfde werkt, maar dit is niet zo. Mannen kunnen in 1 oogopslag zien of ze verliefd kunnen worden op haar, vrouwen doen hier gemiddeld veel langer over. Dit komt omdat mannen primair kijken naar uiterlijk, en vrouwen primair naar gedrag en sociale status.

Je ziet dit ook terugkomen: ze gaf hem een kans om te kijken wat voor man hij is, maar hij verknalde het.
pi_184947172
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier roepen, vind ik wel dat je veel te snel ging TS.

Ze vond je waarschijnlijk wel leuk, maar je probeerde haar in een relatie te forceren met jouw gedrag. Dit is ontzettend beknellend, en zij zag geen andere mogelijkheid dan je vertellen dat het zo niks ging worden. Zij krijgt niet de kans om jou überhaupt even te missen, omdat je er de hele tijd bovenop zit met een vaste dag om af te spreken, vertellen dat je haar leuk vindt etc. etc.

Gevoelens zijn er in het begin nog niet, die ontstaan naamate jullie afspreken. Dat zij geen romantische gevoelens voor je kreeg is een direct gevolg van jouw niet al te aantrekkelijke gedrag. Zij gaf je een kans, dat wil zeggen ze gaat kijken wat voor soort man jij bent. Als je het anders had gedaan had ze best gevoelens voor je kunnen krijgen, dat weet ik zeker. Alleen je was te onzeker, en daar knapte ze op af. Ze zei het zelf: 'ik kan mijn gevoelens niet forceren' .

Wat je had moeten doen is haar moeten zoenen op dates (en uiteindelijk seks) ,een nieuwe date plannen, en voor de rest gewoon je mond houden en je focussen op je carrière en je leven. Maar jij zit bij wijze van spreke al trouwplannen te maken. Til het naar een next level als je ziet dat zij er klaar voor is, dat was ze duidelijk niet.
Dit dus. Verder niets aan toe te voegen.

''Ze zei wel dat het voor haar persoonlijk best wel snel ging.''

Hier heb je dus je antwoord. Ze heeft zelf al tussen neus en lippen door aangegeven dat ze het te snel vond. Ruimte geven is in het begin van een relatie/eerste paar dates ontzettend belangrijk. Ga niet aanhankelijk en afhankelijk lopen doen bij een vrouw. Dat zal verstikkend voor haar zijn. Ga haar ook niet zomaar appen en zeggen hoeveel je van haar houdt of hoe leuk je haar vindt.

Hoe meer ruimte je aan haar geeft en hoe minder je aanhankelijk bent, hoe groter de kansen zijn dat ze je ook echt leuk vindt.
pi_184947546
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:20 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier roepen, vind ik wel dat je veel te snel ging TS.

Ze vond je waarschijnlijk wel leuk, maar je probeerde haar in een relatie te forceren met jouw gedrag. Dit is ontzettend beknellend, en zij zag geen andere mogelijkheid dan je vertellen dat het zo niks ging worden. Zij krijgt niet de kans om jou überhaupt even te missen, omdat je er de hele tijd bovenop zit met een vaste dag om af te spreken, vertellen dat je haar leuk vindt etc. etc.
Waardevolle overweging normaliter, maar ik vind het niet helemaal sporen met haar trackrecord. Ze heeft een historie van heel succesvol die boot afhouden en maakt zelf de keuze om iedere keer mee te gaan ipv te zeggen dat ze ook eens iets anders te doen heeft. Dat kan en mag imo niet volledig op ts afschuiven.
Echter lijkt het me wel verstandig om ook gezien de snelheid waarmee hij zijn gevoelens ontwikkelde, het een volgende keer meer zoals jij nu aangeeft aan te pakken. In de eerste plaats om zichzelf beter in de peiling te houden en daarna qua effect naar de ander.

quote:
Gevoelens zijn er in het begin nog niet, die ontstaan naamate jullie afspreken. Dat zij geen romantische gevoelens voor je kreeg is een direct gevolg van jouw niet al te aantrekkelijke gedrag. Zij gaf je een kans, dat wil zeggen ze gaat kijken wat voor soort man jij bent. Als je het anders had gedaan had ze best gevoelens voor je kunnen krijgen, dat weet ik zeker. Alleen je was te onzeker, en daar knapte ze op af. Ze zei het zelf: 'ik kan mijn gevoelens niet forceren' .
Onzin dat je dit zeker weet lijkt me. Voor hetzelfde geldt bedenkt ze zich pas over 5 jaar herhalingen van dit soort situaties dat ze gewoon a-seksueel of lesbisch is. We weten het simpelweg niet, dus ts de volledige verantwoording voor gedrag wat ze al veel langer vertoond verwijten lijkt me echt een brug te ver.

quote:
Wat je had moeten doen is haar moeten zoenen op dates (en uiteindelijk seks) ,een nieuwe date plannen, en voor de rest gewoon je mond houden en je focussen op je carrière en je leven. Maar jij zit bij wijze van spreke al trouwplannen te maken. Til het naar een next level als je ziet dat zij er klaar voor is, dat was ze duidelijk niet.
Ik kan me voorstellen dat haar moeten zoenen en op seks aansturen net zo goed niet zo succesvol zou zijn geweest. Ze heeft dat wellicht nog niet gedaan gezien bepaalde uitspraken en dan zou het zelfs averechts kunnen werken. Want eng of oe, hij wil me vooral daarvoor, etc.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:27 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat van te voren al vast staat wat voor gevoelens iemand bij hem heeft. Die gevoelens ontstaan aan de hand van je gedrag rondom een chick, en zijn gedrag was niet aantrekkelijk, dus wees ze hem af.

Veel gasten denken dat aantrekkingskracht bij mannen en vrouwen precies hetzelfde werkt, maar dit is niet zo. Mannen kunnen in 1 oogopslag zien of ze verliefd kunnen worden op haar, vrouwen doen hier gemiddeld veel langer over. Dit komt omdat mannen primair kijken naar uiterlijk, en vrouwen primair naar gedrag en sociale status.

Je ziet dit ook terugkomen: ze gaf hem een kans om te kijken wat voor man hij is, maar hij verknalde het.
Vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde of geschikt relatiemateriaal. Dat en er kunnen issues spelen buiten het mannelijk aanbod om die echt niet zo beïnvloedbaar zijn door bepaald mannelijk gedrag. Het lijkt me echt naïef en arrogant om te denken dat je heus wel kan slagen met het gepaste gedrag bij alle vrouwen waar je je oog op laat vallen.

Die zogenaamde kans kan net zo goed ontwijkend gedrag zijn geweest. Beetje passief go with the uitnodigingsflow tot dat het echt (weer) te dichtbij komt (of ze zichzelf gerust kan stellen dat ze het echt heus wel geprobeerd heeft) en dan net zoals bij die voorgangers hup weer terug in de schulp.
pi_184947719
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:50 schreef Scary_Mary het volgende:
Ik kan me voorstellen dat haar moeten zoenen en op seks aansturen net zo goed niet zo succesvol zou zijn geweest. Ze heeft dat wellicht nog niet gedaan gezien bepaalde uitspraken en dan zou het zelfs averechts kunnen werken. Want eng of oe, hij wil me vooral daarvoor, etc.
Dat ligt er helemaal aan hoe je het aanpakt. Hij had, rekening houdend met haar, best iets kunnen proberen. Als hij merkt dat ze het niet fijn vindt, had hij kunnen stoppen.
Dit is altijd beter dan niks doen. Sterker nog, als je maar blijft afspreken zonder een move te maken, haakt het gros van de dames op een gegeven moment af. Het wordt van een man verwacht dat hij op een gegeven moment iets probeert.

Als hij als een botte bijl aan haar was gaan zitten, tja dan loopt het niet best af. Maar het verschil zit hem in dat je dit gecalibreerd doet.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:50 schreef Scary_Mary het volgende:
Vrouwen zijn ook niet allemaal hetzelfde of geschikt relatiemateriaal. Dat en er kunnen issues spelen buiten het mannelijk aanbod om die echt niet zo beïnvloedbaar zijn door bepaald mannelijk gedrag. Het lijkt me echt naïef en arrogant om te denken dat je heus wel kan slagen met het gepaste gedrag bij alle vrouwen waar je je oog op laat vallen.
Dat zeg ik ook niet. Maar de kans was veel groter geweest als hij zich anders had gedragen. Alleen dat kon ie niet vanwege onzekerheid.
pi_184947843
Als een meid gek van iemand is dan kan niks haar te snel gaan. Dus nee je hebt wat dat betreft niks verkeerd gedaan, zou vooral het tempo er wat in houden als ik namens mezelf mag spreken. Maar ja soms loop je nou eenmaal een blauwtje ja
pi_184948204
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan hoe je het aanpakt. Hij had, rekening houdend met haar, best iets kunnen proberen. Als hij merkt dat ze het niet fijn vindt, had hij kunnen stoppen.
Dit is altijd beter dan niks doen. Sterker nog, als je maar blijft afspreken zonder een move te maken, haakt het gros van de dames op een gegeven moment af. Het wordt van een man verwacht dat hij op een gegeven moment iets probeert.

Als hij als een botte bijl aan haar was gaan zitten, tja dan loopt het niet best af. Maar het verschil zit hem in dat je dit gecalibreerd doet.
Eens dat zo een tactiek overall effectiever gaat zijn. Ik blijf er echter bij dat we zeker gezien haar trackrecord en een zeker stereotype dat er ook niet voor niets is, we niet kunnen oordelen of het dan wel gelukt was.

quote:
[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar de kans was veel groter geweest als hij zich anders had gedragen. Alleen dat kon ie niet vanwege onzekerheid.
Ik vind je het wel impliceren als je in de post daarboven stelt dat je zeker weet dat jouw tactiek haar wel de ruimte voor gevoelens ontwikkelen had gegeven. Eens dat gevoelens niet van te voren vast hoeven te staan, maar ik ben er echt op tegen dat we het ts en zijn onzekerheid volledig gaan lopen verwijten terwijl zij zulk gedrag al riant voor hem vertoonde en überhaupt nog nooit overstag is gegaan.

Ook al was het wel puur onzekerheid, dan zou het me ook wat prettiger en opbouwender lijken voor ts om daar niet zo de nadruk op te leggen. Alsof enig selectieve focus per se uit onzekerheid voort zou komen en niet net zo goed vanuit overmatig enthousiasme.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:11 schreef phoenyx het volgende:
Als een meid gek van iemand is dan kan niks haar te snel gaan. Dus nee je hebt wat dat betreft niks verkeerd gedaan, zou vooral het tempo er wat in houden als ik namens mezelf mag spreken. Maar ja soms loop je nou eenmaal een blauwtje ja
Precies ja, soms loop je gewoon een blauwtje. Al denk ik wel dat we door meer relatie- en levenservaring niet allemaal even hard van stapel lopen, zeker niet in een begin dat je niet wil verpesten. Het kan ook wel een positief en volwassen signaal zijn dat ze (m/v/etc) wel snel willen, maar het niet teveel doen. En daar lijken de signalen hier van te ontbreken, het wel echt willen. Bij vrouwen is (nog) geen nee lang niet altijd een (potentiële) ja.

Sowieso, hoedt je voor mensen die over een zekere periode alles aan de kant willen en kunnen schuiven. Mensen die hun familie, vrienden en andere verantwoordelijkheden zomaar links willen en kunnen laten liggen, zijn ook niet per se geschikt relatiemateriaal of oprecht verliefd zullen we maar zeggen.
pi_184948463
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:32 schreef Scary_Mary het volgende:
Eens dat zo een tactiek overall effectiever gaat zijn. Ik blijf er echter bij dat we zeker gezien haar trackrecord en een zeker stereotype dat er ook niet voor niets is, we niet kunnen oordelen of het dan wel gelukt was.
Of het dan wel gelukt was is onrelevant, ze is immers al weg. Wat wel relevant is voor hem is dat hij meer kans had gemaakt had hij zich anders gedragen. Een hard, maar goed leerpunt.

Leuk dat je hem niet volledig de schuld geeft van zijn falen, maar wat heeft hij eraan? Succes kun je alleen behalen als je 100 procent eigenaarschap neemt over je eigen acties. Mannen groeien in dit soort dingen door op je bek te gaan,keihard met de neus op de feiten gedrukt te worden en vervolgens de complete verantwoordelijkheid te nemen. Niet door met de zachte hand geaaid te worden en te zeggen dat zij ook verantwoordelijk is hiervoor. Dat is excuus zoekerig gedrag en brengt hem geen steek vooruit.

Net zoals dat je bijvoorbeeld ontslagen word op je werk. Je baas kan fucked up zijn, de situatie oneerlijk, je collega's klote, maar toch sta je op straat. Dus wat kan JIJ zelf doen zodat dit niet meer gebeurt. Zo werkt het met vrijwel alles. En ook zeker in het geval van TS ;)

En ja, het zou kunnen dat zij issues heeft of een slecht track record, of whatever. En dat speelt zeker mee hierin, ja. Maar dat kan TS niet beïnvloeden. Het enige waar hij controle over heeft is zichzelf, en die controle had hij niet.
pi_184948520
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Of het dan wel gelukt was is onrelevant, ze is immers al weg. Wat wel relevant is voor hem is dat hij meer kans had gemaakt had hij zich anders gedragen. Een hard, maar goed leerpunt.

Leuk dat je hem niet volledig de schuld geeft van zijn falen, maar wat heeft hij eraan? Succes kun je alleen behalen als je 100 procent eigenaarschap neemt over je eigen acties. Mannen groeien in dit soort dingen door op je bek te gaan,keihard met de neus op de feiten gedrukt te worden en vervolgens de complete verantwoordelijkheid te nemen. Niet door met de zachte hand geaaid te worden en te zeggen dat zij ook verantwoordelijk is hiervoor. Dat is excuus zoekerig gedrag en brengt hem geen steek vooruit.

Net zoals dat je bijvoorbeeld ontslagen word op je werk. Je baas kan fucked up zijn, de situatie oneerlijk, je collega's klote, maar toch sta je op straat. Dus wat kan JIJ zelf doen zodat dit niet meer gebeurt. Zo werkt het met vrijwel alles. En ook zeker in het geval van TS ;)

En ja, het zou kunnen dat zij issues heeft of een slecht track record, of whatever. En dat speelt zeker mee hierin, ja. Maar dat kan TS niet beïnvloeden. Het enige waar hij controle over heeft is zichzelf, en die controle had hij niet.
Hij had inderdaad zijn kansen wat vergroot door rustiger aan te doen. Maar ik denk dat de kans op succes sowieso niet zo groot was.
pi_184948759
Veel waardevolle informatie hier en lastig om iedereen te quoteren.
Alleen wil ik wel nog een aantal dingen toevoegen.
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan hoe je het aanpakt. Hij had, rekening houdend met haar, best iets kunnen proberen. Als hij merkt dat ze het niet fijn vindt, had hij kunnen stoppen.
Dit is altijd beter dan niks doen. Sterker nog, als je maar blijft afspreken zonder een move te maken, haakt het gros van de dames op een gegeven moment af. Het wordt van een man verwacht dat hij op een gegeven moment iets probeert.

Als hij als een botte bijl aan haar was gaan zitten, tja dan loopt het niet best af. Maar het verschil zit hem in dat je dit gecalibreerd doet.

Zelf heb ik ook wel een move gemaakt op de 4de date omdat ze instemde dat ze meer wou dan vrienden zijn. Toen ze zondag naar me kwam heb ik haar nog 3x gekust. Maar verder niets, omdat ik nu ook niet meteen uit ben op seks. Ik wou eerst dat alles goed liep, we ons beiden volledig op ons gemak voelden en dan verder kijken. Seks is zeker geen prioriteit.

quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik ging er ook een beetje van uit dat TS sowieso wel enigszins op haar gesteld is en het beste met haar voor heeft. Niet dat het nog zijn verantwoordelijkheid oid is om haar dit te vertellen, maar hij zou het misschien nog een keer (voorzichtig/met tact) kunnen teruggeven als feedback. Zonder inderdaad te verwachten dat hij er zelf nog wat aan heeft, maar misschien komt zij er verder mee.
Ik heb inderdaad het beste met haar voor. Want hoe dan ook zou ik op een bepaald tijdstip nog eens proberen om vrienden te zijn en kijken of mijn gevoelens in de weg komen te staan of niet.

Ik heb haar gevraagd om een vaste dag af te spreken, maar die plannen waren nog niet concreet. Dus hadden we nog geen vaste dag. Het verste waar we gekomen zijn was vrijdag 15/02 na Valentijn dat ik vroeg of ze wou vrijhouden voor me. Dat we toch iets samen konden doen. En normaal gingen we nog afgelopen week ergens gaan eten. Maar in plaats daarvan kreeg ik een gesprek over hoe het niet meer verder kon.

Ik dacht dat vrouwen het wel leuk vonden om wat aandacht te krijgen. Toch leuk als je weet dat er iemand is die aan je denkt en je mee uitvraagt? Je mist enzo. Die dingen heb ik uiteraard niet specifiek aan haar gezegd. Ik wou niet te opdringerig zijn. Daar was het nog te vroeg voor.
pi_184948791
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Of het dan wel gelukt was is onrelevant, ze is immers al weg. Wat wel relevant is voor hem is dat hij meer kans had gemaakt had hij zich anders gedragen. Een hard, maar goed leerpunt.
Daarom begrijp ik ook niet achteraf gaan roepen dat je zeker wel met zus of zo gevoelens had kunnen kweken. Wat is de meerwaarde van beweren wat toch niet meer te veranderen of überhaupt te toetsen viel? Immers, het hangt niet alleen van zijn handelen af.

quote:
Leuk dat je hem niet volledig de schuld geeft van zijn falen, maar wat heeft hij eraan? Succes kun je alleen behalen als je 100 procent eigenaarschap neemt over je eigen acties. Mannen groeien in dit soort dingen door op je bek te gaan,keihard met de neus op de feiten gedrukt te worden en vervolgens de complete verantwoordelijkheid te nemen. Niet door met de zachte hand geaaid te worden en te zeggen dat zij ook verantwoordelijk is hiervoor. Dat is excuus zoekerig gedrag en brengt hem geen steek vooruit.
Wat je eraan hebt is een gebalanceerder en vooral realistischer beeld. Het betreft immers een dynamiek met een ander wezen die ook een en ander met zich meebrengt. Hij is niet verantwoordelijk voor die totale dynamiek, daar is zij net zo goed onderdeel van, hoe passief dat ook moge zijn.

Natuurlijk moet hij verantwoording nemen voor zijn eigen handelen, daar gaat m.i. de discussie ook niet over. Ik ageer tegen de insinuatie dat het per se zijn falend handelen zou zijn geweest wat nu gebeurt is en dat zijn totale verantwoording zou zijn, omdat je daarmee haar lijkt vrij te waren.
Waarom wil je iemand leren dat hij gefaald zou hebben als je ook sec en opbouwend aan kan geven wat een volgende keer beter zou kunnen? Waarom moet je er per se zo een waarde-oordeel aan hangen, waarvan je zelf ook aangeeft dat hij niet van invloed kan zijn op iets als haar verleden?

quote:
Net zoals dat je bijvoorbeeld ontslagen word op je werk. Je baas kan fucked up zijn, de situatie oneerlijk, je collega's klote, maar toch sta je op straat. Dus wat kan JIJ zelf doen zodat dit niet meer gebeurt. Zo werkt het met vrijwel alles. En ook zeker in het geval van TS ;)
Ik vind dit een slechte vergelijking. Zo goed mogelijk je best doen is echt wel relevant ja, maar geen garantie dat je niet alsog eruit kan vliegen. Je kan nu eenmaal niet alles voorkomen.

quote:
En ja, het zou kunnen dat zij issues heeft of een slecht track record, of whatever. En dat speelt zeker mee hierin, ja. Maar dat kan TS niet beïnvloeden. Het enige waar hij controle over heeft is zichzelf, en die controle had hij niet.
Zijn we het toch eens :P
pi_184949045
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 00:26 schreef Squarkz het volgende:
[..]

Zelf heb ik ook wel een move gemaakt op de 4de date omdat ze instemde dat ze meer wou dan vrienden zijn. Toen ze zondag naar me kwam heb ik haar nog 3x gekust. Maar verder niets, omdat ik nu ook niet meteen uit ben op seks. Ik wou eerst dat alles goed liep, we ons beiden volledig op ons gemak voelden en dan verder kijken. Seks is zeker geen prioriteit.
Nobele instelling, maar wat is goed? Hoe zou je aan haar kunnen merken dat ze totaal op haar gemak is?
En om meer aan te sluiten bij DaggerOne's insteek, is dat wel wat ze wil in een relatie? Volledig op haar gemak zijn of misschien toch iets van onzekere vlinders in d'r buik voor ze je meer kan zien dan alleen als een vriend?

quote:
[..]
Ik heb haar gevraagd om een vaste dag af te spreken, maar die plannen waren nog niet concreet. Dus hadden we nog geen vaste dag. Het verste waar we gekomen zijn was vrijdag 15/02 na Valentijn dat ik vroeg of ze wou vrijhouden voor me. Dat we toch iets samen konden doen. En normaal gingen we nog afgelopen week ergens gaan eten. Maar in plaats daarvan kreeg ik een gesprek over hoe het niet meer verder kon.
Dat zou wel een signaal kunnen zijn dat je te veel op die vaste datum gehamerd hebt en ze daarom de nee wel moest gaan vertellen..

quote:
Ik dacht dat vrouwen het wel leuk vonden om wat aandacht te krijgen. Toch leuk als je weet dat er iemand is die aan je denkt en je mee uitvraagt? Je mist enzo. Die dingen heb ik uiteraard niet specifiek aan haar gezegd. Ik wou niet te opdringerig zijn. Daar was het nog te vroeg voor.
De ene aandacht is de andere niet. Als zij chill aan wil doen en jij maar loopt te hameren op een vaste datum, dan zal die aandacht een stuk anders aanvoelen dan wanneer jullie meer op eén lijn zouden zitten. Feitelijk leg je nu de nadruk op een verschil, dat kan als onbegrip, toch niet zo goed bij elkaar passend of zelfs drammerig ervaren worden ipv enthousiasme en verliefdheid enzo.
Iemand die constant aan je denkt en je per se mee uit wil nemen, kan ook het idee geven dat er juist geen aandacht is voor wie ze is. Alsof je vooral interesse hebt in haar tijd met jou, ongeacht wat er verder nog speelt. En dan voelt het soms niet zo oprecht geïnteresseerd meer.

Zie tevens Dagger's uitleg over kunnen missen enzo. Daar zou je een stukje spanning, onvoorspelbaarheid en mysterie mee op kunnen bouwen. Dat je a meer shit te doen hebt dan haar alleen en b dat zij niet meegenomen wordt in jouw tempo dat hoger ligt dan in wat zij wil of kan geven (druk op de ketel). Die lossigheid kan ruimte aan haar geven met als bonus dat er een stuk minder nadruk op dat verschil in gewilde frequentie ligt.
Als ze je op een presenteerblaadje aangeboden krijgt, hoeft ze zich niet af te vragen wanneer jullie elkaar weer kunnen zien. Tenzij je passieve meisjes diggt raad ik je af om ze lui te houden op dat gebied.

Denk niet te rigide over definities, tenzij je iemand zoekt die er net zo over denkt. Leer maatwerk te leveren dat ook bij jou past. Geef geen aandacht omdat je denkt dat vrouwen dat leuk vinden, geef aandacht omdat jij dat wil geven. Weliswaar met haar persoonlijke grenzen in gedachten, maar dat spreekt voor zich hoop ik :P
En peil eens wat ze er echt van vinden, dan leer je ze beter kennen (eckte interesse tonen) met als bonus beter said maatwerk. Niet als in bevestiging vragen, doe ik het goed? (papi papi) gewoon open vragen stellen.

In dit geval had je ipv die datedatum misschien beter kunnen vragen naar hoe je dan wel kan merken aan haar dat ze je echt leuk vindt als ze geen initiatief neemt. Heeft ze wellicht niet eens over nagedacht, maar dan zet je d'r misschien nog eens aan het denken hoe ze overkomt zeg maar. Of hoe je kan merken dat iets te snel voor d'r gaat of wat ze bedoelt met het (jullie) een kans willen geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')