abonnement Unibet Coolblue
pi_184942510
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:52 schreef Themeparktommy het volgende:
Doelsaldo zou nog belangrijk kunnen worden...
Komen we weer 1 of 2 puntjes tekort straks. Genot dit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_184942528
Daarom zou ontzettend zonde weer gister. Je wist gewoon dat psv punten zou gaan laten liggen in deze reeks van wedstrijden.
pi_184942762
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:56 schreef Simmertje het volgende:
Daarom zou ontzettend zonde weer gister. Je wist gewoon dat psv punten zou gaan laten liggen in deze reeks van wedstrijden.
Het was uiteindelijk een wonder dat Utrecht een gelijkspel over de streep trok, dus hoezo wist je dat?
pi_184942910
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het was uiteindelijk een wonder dat Utrecht een gelijkspel over de streep trok, dus hoezo wist je dat?
Een wonder zou ik het niet noemen. Knap, dat wel. Je had hem ook kunnen verliezen als PSV. En hem kunnen winnen. Gekke wedstrijd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_184942951
Gewoon de CL winnen en alles thuis winnen dan wordt je kampioen :)
pi_184943260
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:16 schreef Vollenhoven het volgende:
Gewoon de CL winnen en alles thuis winnen dan wordt je kampioen :)
Word
pi_184943264
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:16 schreef Vollenhoven het volgende:
Gewoon de CL winnen en alles thuis winnen dan wordt je kampioen :)
Prima strategie.
pi_184943417
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:16 schreef Vollenhoven het volgende:
Gewoon de CL winnen en alles thuis winnen dan wordt je kampioen :)
En die twee wedstrijdjes in de beker met een B-elftal en je hebt weer eens de triple te pakken. Volgend jaar kans op de supercup en de wereldbeker en het lijkt weer ergens op. Maar ik ben al blij als we niet genadeloos hard onderuit gaan tegen Real. Een van de teams die gewoon prima italiaans voetbal speelt. Je kan beter ogen en spelen maar uiteindelijk winnen of gaan ze toch wel door.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_184943441
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:02 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Grootste gedeelte wat hier post wil gewoon vermaakt worden en de enige uitgave is een abonnement op fox. Voelen zich een half uurtje klote en gaan daarna weer over tot de orde van de dag.
En waar hoor ik dan?
Ik kijk elke wedstrijd van Ajax via Foxsports, ik lees updates met veel plezier over aankoop/ verkoop van spelers. Verder kijk ik (gedeeltelijk) de wedstrijden van de directe concurrenten..

Als Ajax verliest zoals tegen Feyenoord dan baal ik daar meerdere dagen van.

En hoe zit 't met jou dan? Jij gaat naar elke thuis en uitwedstrijd en doneert elke week x bedrag naast de kaartjes? /einde overdreven modus

quote:
Heerlijk die Twitter reacties, mooie backfire.. 't is dat ik geen Twitter heb anders had ik ook zo gereageerd daar. Lijkt wel een fokker hoe hij uiteindelijk maar eieren voor zijn geld kiest en ineens aangeeft dat 't maar een grap was en niet zijn echte en blblablab lbalbalba
  zondag 10 februari 2019 @ 19:39:48 #110
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_184943492
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:37 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

En waar hoor ik dan?
Ik kijk elke wedstrijd van Ajax via Foxsports, ik lees updates met veel plezier over aankoop/ verkoop van spelers. Verder kijk ik (gedeeltelijk) de wedstrijden van de directe concurrenten..

Als Ajax verliest zoals tegen Feyenoord dan baal ik daar meerdere dagen van.

En hoe zit 't met jou dan? Jij gaat naar elke thuis en uitwedstrijd en doneert elke week x bedrag naast de kaartjes? /einde overdreven modus

[..]

Heerlijk die Twitter reacties, mooie backfire.. 't is dat ik geen Twitter heb anders had ik ook zo gereageerd daar. Lijkt wel een fokker hoe hij uiteindelijk maar eieren voor zijn geld kiest en ineens aangeeft dat 't maar een grap was en niet zijn echte en blblablab lbalbalba
Een teletekstsupporter dus.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_184943493
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:36 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

En die twee wedstrijdjes in de beker met een B-elftal en je hebt weer eens de triple te pakken. Volgend jaar kans op de supercup en de wereldbeker en het lijkt weer ergens op. Maar ik ben al blij als we niet genadeloos hard onderuit gaan tegen Real. Een van de teams die gewoon prima italiaans voetbal speelt. Je kan beter ogen en spelen maar uiteindelijk winnen of gaan ze toch wel door.
Ik ben benieuwd met wat voor tactiek Ten Hag god komt. Te aanvallend tegen Real is erg gevaarlijk maar thuis moet je eigenlijk gewoon het spel durven te maken.

Alhoewel Real op de counter kwetsbaar lijkt met snelle buitenspelers en goede spitsen.
pi_184943512
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Een teletekstsupporter dus.
Die heb je ook ja, collegae van mij die de wedstrijd niet hebben gezien maar wel hebben gelezen wat de uitslag was en dan aan mij vragen hoe er werd gespeeld enzulks. Hebben vaak geen Foxsports.
pi_184944282
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:39 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd met wat voor tactiek Ten Hag god komt. Te aanvallend tegen Real is erg gevaarlijk maar thuis moet je eigenlijk gewoon het spel durven te maken.

Alhoewel Real op de counter kwetsbaar lijkt met snelle buitenspelers en goede spitsen.
Wij hebben alleen geen snelle counter spitsen zoals Griezmann afgelopen zaterdag zijn goaltje mee pikte. Daarintegen als je de Ligt en Blind in de middencirkel laat verdedigen bij balbezit, wordt je er finaal uitgerend / gecounterd door Real. Maar ik mag er vanuit gaan dat Ten Hag dat ook ziet :P
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_184945654
Ik zou 5-3-2 spelen met Ziyech en Neres voorin.
pi_184946605
Enige positieve punt van dit weekend is dat PSV je niet definitief op achterstand heeft gezet. Het blijft toch kwaliteit dat zij het wel voor elkaar krijgen om er nog een punt uit geslagen positie uit te slepen terwijl ik gisteren geen moment het idee heb gehad dat we de wedstrijd nog zouden kantelen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_184946606
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:30 schreef PicoMMP het volgende:
Ik zou 5-3-2 spelen met Ziyech en Neres voorin.
ik zou helemaal niet spelen en het gewoon laten.
pi_184946631
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:06 schreef TheVulture het volgende:
Enige positieve punt van dit weekend is dat PSV je niet definitief op achterstand heeft gezet. Het blijft toch kwaliteit dat zij het wel voor elkaar krijgen om er nog een punt uit geslagen positie uit te slepen terwijl ik gisteren geen moment het idee heb gehad dat we de wedstrijd nog zouden kantelen.
ooh, weet je? Dat idee had ik tegen Heerenveen, PSV, Feyenoord en gisteren weer.
  zondag 10 februari 2019 @ 22:28:09 #118
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184947090
quote:
Kaartenhuis Amsterdam: het schrikbarende verval van Ajax
Door: Freek Jansen @FreekJansenVI

Vier competitiewedstrijden in 2019, acht verliespunten. Na de winterstop moddert Ajax onherkenbaar wat aan in de Eredivisie. PSV raakt steeds verder uit zicht. Een vijfde seizoen zonder prijs dreigt. De cruciale vraag in Amsterdam: hoe is dit mogelijk?

En weer stond hij daar. Camera’s op hem gericht, microfoon onder zijn mond, allerlei omringende journalisten met pen en notitieblokjes in de weer. Alles wat Matthijs de Ligt na het duel met Heracles zei, werd gretig vastgelegd. Pas negentien jaar, maar voorzien van een heldere geest. Welbespraakt en vol analytisch vermogen. Toch moest ook de aanvoerder van Ajax gissen naar het antwoord op de kern van het probleem van zijn ploeg.

‘We zijn weer terug bij af, ik denk zelfs dat we nog verder weg zijn’, klonk het met enige berusting na de 1-0 nederlaag tegen Heracles Almelo. ‘We stonden na de winterstop nog maar twee punten achter en hebben het nu binnen een maand weggegeven. Dat is gewoon heel slecht. Hoe dit kan? Als ik het antwoord zou weten, dan konden we er iets aan doen. We zeiden in de rust tegen elkaar: 'Waar zijn we met ons hoofd? Waar is het Ajax van voor de winterstop? Het is er niet. Hoe gaan we die kentering vinden?' Het is heel moeilijk om aan te geven waar het aan ligt.'

Één voor één druppelen de spelers uit de kleedkamer, om via de mixed zone richting de bus te lopen. Veelal stil starend in het oneindige. Ook de clubleiding met Marc Overmars en Edwin van der Sar schuift voorbij. Zij hebben zich na afloop bij de ploeg gemeld. Weinig woorden zijn gezegd.

Niemand weet ook wat te zeggen. In negentig minuten voetbal in Almelo toonde Ajax een onthutsend kwetsbaar gezicht. Van machtig en krachtig vertoon voor de winterstop tot angstig en zwalkend na de onderbreking. Het verval is immens. En niemand die het begrijpt. Net als De Ligt zijn ook andere spelers schuldbewust, maar blijft een concreet antwoord uit als er dieper op de oorzaken wordt ingezoomd. Wat meerdere spelers wel in Almelo erkennen: er is niet één reden voor de ineenstorting, het is een samenloop van meerdere factoren. Los van elkaar ogenschijnlijk klein, maar in de cumulatieve vorm een heel groot probleem. Het sneeuwbaleffect in Amsterdam.

1. PSEUDO-LEIDERS
'We zijn heel diep door de ondergrens gezakt. Vooral in de eerste helft hebben we schandalig gespeeld. We begonnen al niet goed, waren heel slordig aan de bal en kregen een penalty tegen na een heel slordig moment van ons. Die pakte Andre dan nog, gelukkig. Dat had een wake-up call moeten zijn, maar tien minuten later maken we nog een fout in de opbouw en ligt de bal in het net.’
Matthijs de Ligt na Heracles-Ajax (1-0)

De ondergrens. Een begrip dat na vorig seizoen veel waarde kreeg in de samenstelling van de selectie. Directeur spelerszaken Marc Overmars en Erik ten Hag zetten aan het begin van de zomerstop nadrukkelijk in op meer balans in de selectie, met spelers die al het nodige hebben meegemaakt. Met te veel talenten is Ajax te grillig, te wisselvallig. Tussen wedstrijden en binnen wedstrijden. Het salarisplafond gaat definitief op de schop, geld rinkelt, vooral richting Engeland, waar Daley Blind en Dusan Tadic worden verleid tot een terugkeer naar Nederland. De Servische aanvaller, modelprof van dertig jaar, en de Amsterdamse veelzijdige verdediger van 28 jaar, moesten Ajax houvast geven. Niet langer meer bij een zuchtje tegenwind overboord vliegen, maar een vaste hand, ook in slechte tijden.

De eerste seizoenshelft liep nog beter dan verwacht. De groepsfase van de Champions League werd opvallend eenvoudig gehaald, net als de achtste finale van het miljoenenbal. PSV-uit vormde maandenlang het enige smetje. Ajax ging in Eindhoven kansloos met 3-0 ten onder. Zowel Tadic, Blind, als alle andere sterkhouders gaven niet thuis. Toch werd het als een incident beschouwd, en de vinger ging vooral richting het ontbreken van aanvoerder Matthijs de Ligt als rots in de branding. Door de weerstand in de Champions League te doorstaan, zoals in pittige duels met Benfica en Bayern München, groeide het zelfbewustzijn in Amsterdam.

Ajax herbergt de ideale mix tussen ervaring en talent, luidde de algemene opvatting. Maar dan wel als het goed gaat. In de afgelopen weken beleeft Ajax het ene na het andere moment waarin leiderschap wordt gevraagd. Eerst in de tweede helft tegen SC Heerenveen, als Ajax bij balverlies maar lukraak wat doet en spelers vooral met zichzelf bezig zijn, dan in het uitduel met Feyenoord, waar na een kwartier niets meer zichtbaar is van het sterke Ajax, en afgelopen zaterdag vrijwel de hele wedstrijd in Almelo. Kon Ajax in de voorgaande duels nog wijzen richting de afwezigheid van een sterkhouder als Nicolás Tagliafico, ook dat gaat nu niet op. Ajax begint met vrijwel de sterkste basisploeg, alleen Kasper Dolberg kan niet starten vanwege een lichte blessure, maar niemand staat op. Ajax duikelt door de ondergrens en is bij in balbezit zo slordig en apathisch, dat Heracles zich heerlijk kan uitleven.

Niet alleen Tadic en Blind, maar ook ervaren spelers als Klaas Jan Huntelaar, Lasse Schöne, Nicolás Tagliafico en Hakim Ziyech lukt het niet om in Almelo op te staan en de ploeg bij de hand te nemen. De bewierookte jongelingen Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong evenmin. Zij ervaren de nodige nieuwe prikkels in hun jonge voetbalbestaan. De leiders in goede tijden zijn nu bij tegenwind plots uiterst kwetsbaar en weten ook voetballend niet hun niveau te halen. Waar zijn de leiders gebleven? ‘Ik vind dat altijd een lastig begrip’, zegt De Ligt. ‘Wat is leiderschap? Wat er nu gebeurt, heeft misschien ook wel met karakter te maken.’ Een veelzeggende conclusie van de aanvoerder.

2. TRANSFERDRANG
'Dat is het probleem van deze groep denk ik. Het is op papier maar Heracles, maar je moet ook dan laten zien dat je Ajax bent en dat hebben we vandaag gewoon niet laten zien. We hebben ons laten slachten als makke schaapjes. Dat is ongelofelijk.'
De Ligt

Het leek het meest wenselijke pad. In, of anders vlak na de winterstop de transfer afronden en wereldkundig maken, om vervolgens helemaal te focussen op Ajax. De gedachtegang van Frenkie de Jong was logisch, en vlak na de winterstop werd de transfer naar Barcelona afgerond. ‘Het seizoen is nog niet voorbij’, sprak De Jong op de dag van zijn transfer. ‘Mijn honger naar een prijs was al supergroot, maar is nu alleen maar groter geworden. Het wordt de komende maanden echt mijn laatste kans op een prijs bij Ajax. Die moet ik pakken. Ik denk dat die hunkering overigens bij iedereen leeft. Er moeten prijzen worden gewonnen.’

Het gevoel leeft, maar tussen lichaam en geest zit een duidelijk verschil. De planning was vooraf prima, door zijn transfer wereldkundig te maken, wilde het talent een einde maken aan het eindeloze gespeculeer. Focus op Ajax, en pas na het seizoen verder over Barcelona praten. In de praktijk kreeg het echter een andere uitwerking. De Jong zelf is de laatste duels zoekende naar zijn vorm, maar daar schuilt niet zozeer het probleem.

Het ware euvel is de onbewuste reactie van zijn ploeggenoten. Stuk voor stuk gunnen de Ajacieden de geliefde De Jong zijn megatransfer, maar tegelijkertijd azen ook veel spelers op een vertrek komende zomer. Zij zijn voor hun gevoel uitgeleerd bij Ajax en willen ook de grotere competities opzoeken. Nu de transfer van De Jong duidelijk is, hebben ze het gevoel: en ik dan? Wat voor moois gaat er op mijn pad komen?

Een logische sociale reactie, maar daardoor hangt de komende transferzomer nu al in bepaalde mate boven de selectie. Het heilige vuur, dat voor de winterstop bij alle spelers zichtbaar was, om met elkaar tot het uiterste te gaan, lijkt al een paar weken verdwenen. Aan de technische staf, met Erik ten Hag voorop, om dit thema als peoplemanager te tackelen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Afgelopen zomer wist de clubleiding met een hip filmpje de kern talenten te overtuigen van nog een jaar Ajax. Alleen Justin Kluivert kon de verleiding niet weerstaan en vertrok. De andere youngsters committeerden zich aan Ajax. Door alle successen in de eerste maanden drong de overtuiging door dat de juiste beslissing was genomen. Nu de vorm weg is, en tegenslagen zich opstapelen, komt steeds meer het gevoel bij een groep spelers dat het verblijf bij Ajax een aflopende zaak is. Met of zonder prijs.

3. BEREIDHEID
‘De scherpte ontbreekt, de frisheid. We werden afgetroefd op duels en zij waren veel feller. We gaven ballen zomaar weg, dat vat de wedstrijd van vandaag samen. Afgetroefd worden, dat is een heel groot probleem. Voetballend zijn wij natuurlijk beter dan Heracles en dan mag je nooit afgetroefd worden op bereidheid, op inzet. In de eerste helft verloren we ieder duel. Het publiek ging achter Heracles staan, wij werden gepiepeld bij de cornervlag. Het was gewoon niet des Ajax.’
De Ligt

Na Feyenoord stipte Matthijs de Ligt het op duidelijke wijze aan: de bereidheid van de spelers liet te wensen over. Groepsgesprekken volgden, maar in Amsterdam zit er een verschil tussen woorden en daden. Ook zaterdagavond klonk na afloop de nodige commentaren vanuit de spelersgroep, waarbij de bereidheid de rode draad vormde. Terug naar de basis, terug naar hard werken en samen vuile meters maken. Het klonk zo logisch en alle spelers knikten instemmend vorige week, maar in Almelo was dat voornemen geen moment zichtbaar.


Team en individu zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Alleen als het team voor een fundament zorgt, kan het individu excelleren. In de eerste seizoenshelft was deze wisselwerking vrijwel wekelijks zichtbaar. In de afgelopen weken lijkt het nergens meer te vinden. De verwijtende blikken schoten zaterdagavond continu over het kunstgras. De spelers van Heracles voelden zichzelf met de minuut groeien, terwijl de spelers van Ajax het op zo veel vlakken continu met elkaar oneens waren.

Liefst 184 keer verspeelde Ajax de bal tegen Heracles, een dieptepunt dit seizoen. 'Dat zegt alles', aldus De Ligt. 'Heracles zat er bovenop en wij hadden daar geen antwoord op. We wisten dat zij druk zouden gaan zetten op het kunstgras met de wind in de rug. Daar wilden we onderuit voetballen of de lange bal spelen op de spitsen. Het werd vooral de lange bal, maar de ballen werden niet vastgehouden. Dan kom je nergens aan voetballen toe. Niet achterin, niet op het middenveld en niet voorin. Dan loop je alleen maar achter de bal aan.'

4. VORMCRISIS
'De situatie omdraaien is nu het belangrijkste. Daar hebben we het na de wedstrijd tegen Feyenoord over gehad en tegen VVV leek er een kentering te zijn, maar als je daarna zo afgaat als vandaag… Ik heb er geen verklaring voor, om eerlijk te zijn. Wat er nu moet gebeuren? We hebben woensdag een pot op het programma staan waar iedereen al een lange tijd naar uitkijkt. Daar moeten we ons nu op focussen. We zullen dan heel anders voor de dag moeten komen, dat weet iedereen.'
De Ligt

In de catacomben van het Polman Stadion bleef de kleedkamerdeur na afloop een tijdje dicht. Binnen was de ontgoocheling groot. Heel groot. Ajax is het even helemaal kwijt en intussen beseft iedereen in Amsterdam dat het niet langer meer een incident is. Het gat met PSV is zes punten, terwijl nummer drie Feyenoord eveneens op acht punten staat. Ajax moet alle zeilen bijzetten om de titelrace nog spannend te maken en niet weer als tweede te eindigen, daar waar de club al jarenlang zo van gruwelt. Opvallend detail is dat de club momenteel na 21 competitieduels op vijftig punten staat. Sinds 2010 hadden de Amsterdammers niet zo veel punten. Ook in de kampioensjaren tussen 2011 en 2014 was dit niet het geval. Toch zijn die statistieken te verwaarlozen. Alleen het kampioenschap telt in de hoofdstad en die stip aan de horizon is bijna verdwenen.

De vraag hoe nu verder is dan ook op zijn plaats. De driefrontenstrijd was maandenlang een gegeven waarmee kon worden gepronkt, maar kan deze maand zomaar in zijn geheel zijn verdwenen. Woensdag wacht het treffen met Real Madrid in de achtste finale van de Champions League. Half december, op de dag van de loting, werd er in Amsterdam nog vol tevredenheid gereageerd op dit affiche. Ajax was de club in vorm, bij Real Madrid ging het allemaal moeizaam. Inmiddels is het sentiment bij beide clubs volledig omgedraaid. En dan wacht eind februari in De Kuip nog de halve finale van de KNVB Beker. Tot voor kort eveneens een treffen waar Ajax vol zelfvertrouwen naar uitkeek, maar dat gevoel is momenteel nergens meer op gebaseerd.

Met vier puntjes uit vier competitieduels begeeft Ajax zich in een grote vormcrisis. Als ploeg, en individueel zijn de spelers ver verwijderd van het gewenste niveau. ‘Vorm is niet helemaal te sturen, dat kan er morgen weer zijn’, sprak Ten Hag na afloop. De wens is in dit geval niet alleen de vader van de gedachte, het lijkt ook bittere noodzaak. De ondergrens is in de afgelopen weken al te vaak naar beneden verlegd.

DE VERSCHILLENDE PIJLEN OP TEN HAG
Erik ten Hag is de eerste die het zelf zal erkennen. Hij is de hoofdtrainer, hij is verantwoordelijk. In goede tijden kreeg de Tukker terecht de complimenten. In slechte tijden volgen er logischerwijs kritische noten. ‘Bij Ajax moet je altijd winnen, altijd’, liet Ten Hag zich al vaak ontvallen. Nu dat niet gebeurt, zijn de pijlen niet alleen op de spelers, maar ook op de trainer gericht:

Wisselbeleid

Ten Hag wijst dit seizoen veelvuldig naar de brede bank die hij tot zijn beschikking heeft en het gegeven dat de selectie voor hem uit meer dan elf basisspelers bestaat. ‘Vijftien, misschien wel zestien basisspelers’, zegt de trainer met regelmaat. Met die overtuiging dient zich bij tegenslag een interessant aspect aan. Als het goed gaat, het spel en de resultaten, zoals in de eerste seizoenshelft, dan houden wisselspelers zich stil. Maar nu liggen alle keuzes van Ten Hag onder een vergrootglas. Waarom wisselt hij steeds Donny van de Beek? Waarom kiest hij voor Dolberg, of voor Huntelaar? Waarom laat hij Hakim Ziyech en Dusan Tadic steeds staan? Meer dan ooit tevoren in zijn tijd bij Ajax staan de keuzes voor en tijdens de wedstrijd van Ten Hag onder druk.

 Rol David Neres

Vanuit China kwam een bod van 45 miljoen binnen, maar Ajax wilde David Neres in januari niet laten vertrekken. Lovenswaardig, aangezien de financiële middelen eindeloos voorradig zijn in de hoofdstad en er werd ingezet op de sportieve plannen in de komende maanden. Neres wilde zelf graag, maar legde zich neer bij het besluit van de clubleiding. Overmars en Ten Hag schatte in dat een vertrek van Maximilian Wöber wel op te vangen was, maar van Neres niet. Vijf wedstrijden verder is het wachten op het daadwerkelijke vertrouwen in de Braziliaan. 21, 45, 30 en 17 minuten is achtereenvolgens de speeltijd van de aanvaller dit kalenderjaar. Vorige week was hij als invaller tegen VVV belangrijk met een doelpunt en twee assists, geheel passend bij het hoge rendement van de speler. Afgelopen zaterdag moest hij echter negentig minuten op de bank blijven.

 Onrust assistent

Ajax en de technische staf. Het is inmiddels bijna traditie geworden in de hoofdstad dat er binnen de leiding van de ploeg onrust ontstaat. Onder Frank de Boer, tussen Dennis Bergkamp en Hennie Spijkerman met Orlando Trustfull, was er dagelijks ruis op de lijn. Dit kwam helemaal aan het oppervlak tijdens de periode Peter Bosz. Bosz en Krüzen stonden recht tegenover Bergkamp en Spijkerman. Het was zelfs de reden voor het vertrek van Bosz bij Ajax, aangezien de clubleiding niet wilde doorselecteren in de staf. Onder Ten Hag leek er aanvankelijk een duidelijke afstemming. Samen met Alfred Schreuder zorgde de hoofdtrainer voor nieuwe impulsen binnen de club, terwijl Aron Winter en Richard Witschge als ras-Ajacieden het Amsterdamse dna bewaakten. Tot grote confrontaties heeft het niet geleid, maar de vraag is wel hoe lang deze samenstelling nog stand houdt. Het is een publiek geheim dat Schreuder niet helemaal op zijn plek is als assistent-trainer bij Ajax en openstaat voor een vertrek aan het einde van het seizoen naar RB Leipzig, waar hij assistent van Julian Nagelsmann, met wie hij eerder samenwerkte bij Hoffenheim, kan worden. Ten Hag moet in deze hectische tijden niet alleen de ploeg, maar ook zijn staf zien te managen.

 Te veel vrijheid?

In de zomerstop vond een grondige evaluatie plaats. Van de selectie maar ook van de staf en de gehanteerde aanpak. In samenspraak met de kernspelers maakte Ten Hag nieuwe afspraken voor het seizoen. Het leverde veel tevredenheid op bij de spelers. In de eerste maanden in Amsterdam, begin 2018, observeerde de trainer veel en zat korter op de groep. Dit seizoen koos hij voor een meer lossere aanpak. Aangezien de resultaten, gekoppeld aan het spel, prima waren in de eerste maanden, werd dit terecht als de beste aanpak gezien. Na de dramatische start na de winterstop roept de huidige situatie om een andere benadering. Ten Hag gaf na het debacle in De Kuip al aan dat hij er korter op moest zitten. De vraag is alleen of dit wel het gewenste gevolg gaat krijgen bij de spelersgroep. De spelers zijn bepaalde vrijheden gewend en willen die behouden. Het gevolg kan opnieuw een spanningsveld betekenen. Niet alleen tussen spelers onderling, maar ook tussen spelers en trainer. Meer dan ooit moet Ten Hag zijn kwaliteiten als peoplemanager laten gelden om de kleedkamer bij elkaar te houden. En daarmee zijn eigen functioneren onder controle te houden.
Bron
Oh.
pi_184947139
45 miljoen voor Neres is echt tenenkrommend.
pi_184947186
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
45 miljoen voor Neres is echt tenenkrommend.
Hem niet opstellen ook
AFCA!
  zondag 10 februari 2019 @ 22:42:10 #121
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_184947742
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 20:20 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wij hebben alleen geen snelle counter spitsen zoals Griezmann afgelopen zaterdag zijn goaltje mee pikte. Daarintegen als je de Ligt en Blind in de middencirkel laat verdedigen bij balbezit, wordt je er finaal uitgerend / gecounterd door Real. Maar ik mag er vanuit gaan dat Ten Hag dat ook ziet :P
Mwahhh De Ligt en Blind weten heus wel tegen counterteams te verdedigen. Kijk maar tegen Frankrijk.

En dat was tegen Mbappe, Griezmann en Dembele
  zondag 10 februari 2019 @ 23:10:44 #123
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_184947820
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:04 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Mwahhh De Ligt en Blind weten heus wel tegen counterteams te verdedigen. Kijk maar tegen Frankrijk.

En dat was tegen Mbappe, Griezmann en Dembele
De Ligt wel ja . Blind teert vooral op De Ligt en Van Dijk
RED ONS HENNIEGOD
  zondag 10 februari 2019 @ 23:39:51 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184948284
quote:
Rechtsen en cabaret, het blijft een ongemakkelijke combinatie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184948384
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechtsen en cabaret, het blijft een ongemakkelijke combinatie.
Dat is geen cabaret maar satire. De Wit en Smit doen dat best aardig bij Lubach en de Speld overigens. Dit item was bij vlagen wel aardig, maar niet heel bijzonder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')