abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 februari 2019 @ 09:16:57 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184932038
Ik probeerde de verzameling filmpjes die ik de laatste jaren had verzameld op een harde schijf te zetten, om ze zo op m'n tv (mocht het relevant zijn: Sony Bravia KDL-26EX320) te kunnen bekijken.

Deze waren aan het begin verschillend, maar hadden na omzetting naar avi's (deels met Free Video Converter en deels met Ultra Video Joiner) allen een framesnelheid van 25 frames per seconde, en een resolutie van 1280 x 720. Gewoon standaard dus. Zelfs de meest brakke tv moet deze waarden kunnen snappen.

Toch vertelt m'n tv bij een deel van de filmpjes 'videoresolutie wordt niet ondersteund'. Het lijkt vooral op te treden bij filmpjes waarbij Ultra Video Joiner is gebruikt.

Wat is hier fout gegaan? :?

(Overigens heb ik inmiddels wat van die filmpjes opnieuw geconverteerd, en nu gewoon met Free Video Converter, maar het moet met Ultra Video Joiner eigenlijk in één keer goed kunnen. Het voordeel van dit programma is dat het zwarte balken toe kan voegen aan filmpjes met 'rare' beeldverhoudingen, en dat je zelf het aantal frames per seconde kunt bepalen.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 10-02-2019 10:38:52 ]
pi_184932918
Betreft het toevallig video in 4:3 verhouding?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184932989
Niet dat je er nu wat aan hebt maar... daarom heb ik dus gewoon een PC op m'n TV aangesloten zitten. Die lust alles en kan er ook nog fijn op gamen, netflixen en browsen.

En het is een plat model, dus valt hij niet op tussen de rest van de apparatuur.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:36:22 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184932998
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:30 schreef Jordy-B het volgende:
Betreft het toevallig video in 4:3 verhouding?
De originele filmpjes (voordat ze geconverteerd waren) waren deels vierkant, deels 4:3 en deels perfect breedbeeld. Van alles, dus.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:45:38 #5
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_184933840
Met iets als MediaInfo even de specs van je videos checken. Zo kun je verschillen vergelijken tussen filmpjes die t wel doen en die t niet doen.

Misschien net een verkeerde instelling gebruikt bij Video Joiner, die je tv niet aan kan?

(of andere export settings proberen in Video joiner?
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_184938187
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:16 schreef Eightyone het volgende:
Ik probeerde de verzameling filmpjes die ik de laatste jaren had verzameld op een harde schijf te zetten, om ze zo op m'n tv (mocht het relevant zijn: Sony Bravia KDL-26EX320) te kunnen bekijken.

Deze waren aan het begin verschillend, maar hadden na omzetting naar avi's (deels met Free Video Converter en deels met Ultra Video Joiner) allen een framesnelheid van 25 frames per seconde, en een resolutie van 1280 x 720. Gewoon standaard dus. Zelfs de meest brakke tv moet deze waarden kunnen snappen.
Nou nee. Het .avi formaat is een containerformaat, dat zegt vrijwel niets over de codecs die in zo'n bestand worden gebruikt. In de handleiding van je TV moet je een lijst kunnen vinden met ondersteunde bestandsformaten en codecs. Je TV dateert overigens van begin 2011, dus ik zou me van die ondersteuning niet al te veel voorstellen. Het is geen moderne 'smart' TV die via USB vrijwel alles afspeelt.
quote:
Toch vertelt m'n tv bij een deel van de filmpjes 'videoresolutie wordt niet ondersteund'. Het lijkt vooral op te treden bij filmpjes waarbij Ultra Video Joiner is gebruikt.

Wat is hier fout gegaan? :?
Gebruik MediaInfo om je bestanden te inspecteren, wellicht dat je dan ontdekt wat je TV nu precies wel en niet aankan. En, nogmaals, raadpleeg de documentatie van de TV.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')