abonnement Unibet Coolblue
pi_184928673
quote:
Paus Franciscus roept gelovigen op hun zonden tegenover het klimaat te erkennen

De paus heeft zaterdag de gelovigen in heel de wereld opgeroepen om de zonden die ze begaan hebben tegenover het klimaat te erkennen. Paus Franciscus zei verbaasd te zijn dat bijna niemand daarover spreekt tijdens de biecht.

FVI 9 februari 2019 16u52 Bron: Belga
De voorbije week hebben in België en Nederland opnieuw duizenden scholieren gespijbeld en geprotesteerd tegen het lakse klimaatbeleid van de politici. Of het de paus ter ore is gekomen, is koffiedik kijken. Franciscus liet zich zaterdag alvast uit over het groeiende klimaatprobleem. “Als ik mensen te biecht ontvang, gebeurt het zelden dat iemand zijn zonde erkent dat hij de natuur, de aarde en de schepping geweld heeft aangedaan”, aldus paus Franciscus.

Volgens de paus zijn de mensen zich niet bewust van dit soort zonden. “De aarde is op duizenden manieren verkracht en verwond door zelfzuchtige uitbuiting. De ecologische dimensie is een onmiskenbaar onderdeel van de verantwoordelijkheid van elke persoon en van elk land”, benadrukte de Argentijnse paus die in 2015 de encycliek “Laudato si” schreef over het behoud van de planeet.
1) eet vlees bijna wel iedere dag. Ook op brood. o|O .
2) vaak toch bladeren in de herfst vrij lang laten liggen. Niet dit jaar trouwens. :X .
3) moet auto rijden, echter wel voor werk en als ik geen werk heb kan ik weinig belasting afdragen voor het klimaat dus... }:| .
4) ik hou van mooi weer, ongeveer 20 graden Celsius, zonnetje, musjes in de tuin. (Sorry ;( ).





[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 10-02-2019 01:44:26 ]
I´m back.
pi_184928699
Wat een groep hypocrieten zijn het.
pi_184928741
Welke zonden? O-)
´
pi_184928812
Kan God het klimaat niet even herschapen? Het heelal, de zon, de aarde etc had hij binnen een week voor elkaar.

:')
pi_184928871
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:14 schreef Faxie het volgende:
Kan God het klimaat niet even herschapen? Het heelal, de zon, de aarde etc had hij binnen een week voor elkaar.

:')
Nee, God kan letterlijk alles, maar hierbij legt hij zijn armen over elkaar en kijkt hoe Klaver en Jetten dat aanpakken. Hij is op zoek naar een nieuwe zoon namelijk.
I´m back.
pi_184928983
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:14 schreef Faxie het volgende:
Kan God het klimaat niet even herschapen? Het heelal, de zon, de aarde etc had hij binnen een week voor elkaar.

:')
Als er een God was met een paar werkende hersencellen had Hij wel verzwegen dat Hij de almachtige is.
Als er een God was met magische fratsen zou Hij er goed aan doen om de hele boel te laten exploderen.
Wat een faal :')
´
pi_184929040
quote:
4s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:21 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Als er een God was met een paar werkende hersencellen had Hij wel verzwegen dat Hij de almachtige is.
Als er een God was met magische fratsen zou Hij er goed aan doen om de hele boel te laten exploderen.
Wat een faal :')
Kan 2/3 van de wereldbevolking niet eens in hem laten geloven :')
  User die overal opduikt 2022 zondag 10 februari 2019 @ 00:28:13 #8
186611 Haags
pi_184929121
Wie?
Zonder wrijving geen glans
pi_184929178
Ik heb m'n auto van de week stationair laten draaien
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184929190
quote:
9s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1) eet vlees bijna wel iedere dag. Ook op brood. o|O .
2) vaak toch bladeren in de herfst vrij lang laten liggen. Niet dit jaar trouwens. :X .
3) moet auto rijden, echter wel voor werk en als ik geen werk heb kan ik weinig belasting afdragen voor het klimaat dus... }:| .
4) ik hou van mooi weer, ongeveer 20 graden Celsius, zonnetje, musjes in de tuin. (Sorry ;( ).
Bladeren opruimen is een ding? :? _O-
pi_184929192
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:24 schreef Faxie het volgende:

[..]

Kan 2/3 van de wereldbevolking niet eens in hem laten geloven :')
Ik vind het anders schrikbarend hoeveel mensen er ineens weer in een Hem geloven..

Mss was God wel een transgender.. *)
´
pi_184929200
GVD, de Paus nu ook al? Zou BNW dan toch een kern van waarheid bevatten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184929224
quote:
6s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik vind het anders schrikbarend hoeveel mensen er ineens weer in een Hem geloven..

Mss was God wel een transgender.. *)
Hij was een zogenaamde tri-gender.
pi_184929265
quote:
Faithless kondigde het ook al aan in hun nummer Mass Destruction.
pi_184929307
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Bladeren opruimen is een ding? :? _O-
Ja, wat denk jij dan, elke herfst weer komt er een shitload aan CO2 de lucht in door al die rottende bladeren. Door je tuin keurig netjes af te leveren zonder bladeren in december zorg je voor een klein beetje minder CO2 uitstoot. Als iedereen dat zou doen, in de hele wereld in de gematigde zones dan heel misschien kan NL het in de toekomst een heel klein beetje beter krijgen.

Maar niet heus, want we moeten sws het westen van ons land opgeven en het hogerop zoeken.
I´m back.
pi_184929351
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, wat denk jij dan, elke herfst weer komt er een shitload aan CO2 de lucht in door al die rottende bladeren. Door je tuin keurig netjes af te leveren zonder bladeren in december zorg je voor een klein beetje minder CO2 uitstoot. Als iedereen dat zou doen, in de hele wereld in de gematigde zones dan heel misschien kan NL het in de toekomst een heel klein beetje beter krijgen.
Ik heb alleen 3 palmbomen in m'n tuin, dus dat valt wel mee. :P Maar wist echt niet dat dat een issue was.

quote:
Maar niet heus, want we moeten sws het westen van ons land opgeven en het hogerop zoeken.
Ook al zo'n raar plan, had er in het andere topic al op gereageerd. Lekker het halve land weggooien en iedereen evacueren naar het oosten, alsof het niks kost. 8)7
pi_184929737
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik heb alleen 3 palmbomen in m'n tuin, dus dat valt wel mee. :P Maar wist echt niet dat dat een issue was.

[..]
Ja, hoeveel megaton balderen vallen er in de herfst in de gematigde zone denk je??? Daar heb je meteen al een behoorlijk bron van CO2 uitstoot.
Ja, akkoord 96% van de uitstoot van CO2 is sws via de natuur hè. Wij zijn als mensen maar verantwoordelijk voor slechts 4% en wij in NL van die 4% maar 0,35% dus ja... kleine beetjes, daar gaat het allemaal om, dat weet die paus ook dondersgoed. Die is namelijk de plaatsvervanger van jezuschristus op aarde, vandaar.... :{.

quote:
Ook al zo'n raar plan, had er in het andere topic al op gereageerd. Lekker het halve land weggooien en iedereen evacueren naar het oosten, alsof het niks kost. 8)7
Volgens mij vrij logisch voor NL: plan A van GL en D66 gaat ons niet uit de brand helpen, we moeten heel het westen van NL gewoon meteen, bij wijze van spreke morgen nog, opgeven. Ja, of zijn GL en D66 ook klimaatontkenners ineens???
I´m back.
pi_184929807
Schei toch uit met deze onzin! Wat denkt die vent wel niet.
pi_184929960
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
we moeten heel het westen van NL gewoon meteen, bij wijze van spreke morgen nog, opgeven.
rofl :') :') _O- _O- _O-
pi_184929997
Ik zeg altijd een wees-gegroet-je, dus dan zijn mijn zonden weg. Handig wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184930180
Leeft die gek ook nog
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_184930310
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:28 schreef maryen65 het volgende:
Leeft die gek ook nog
Heb nog geen witte rook gezien.
pi_184930324
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zeg altijd een wees-gegroet-je, dus dan zijn mijn zonden weg. Handig wel.
Puhlease, dude, de dagen dat je je vrij makkelijk van al je zonden kon kwijten zijn wel over hè.
I´m back.
pi_184930332
Kunnen we niet gewoon een Paus hebben die aan het klagen is over anticonceptie en abortus?
Deze linkse mafklapper houd zich in mijn ogen te veel met de politiek bezig ipv het geloof.
pi_184930359
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wie?
Dé Paus.
Niet de klimaatpaus Edje -raketje- Nijpels. :).
I´m back.
pi_184930384
quote:
18s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Puhlease, dude, de dagen dat je je vrij makkelijk van al je zonden kon kwijten zijn wel over hè.
Bij de katholieke kerk werkt het zo nog wel. Kijk maar naar al die priesters die nog vrij rondlopen terwijl ze iedereen hebben lopen misbruiken.
Dan is een papieren envelopje bij het normale afval doen vrij makkelijk af te kopen door even te bidden tot een niet-bestaand iets.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184930449
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, God kan letterlijk alles, maar hierbij legt hij zijn armen over elkaar en kijkt hoe Klaver en Jetten dat aanpakken. Hij is op zoek naar een nieuwe zoon namelijk.
Elon Musk was vandaag in Amsterdam.
Voor een hoop mensen voor wie het klimaat hun geloof is, is hij hun God.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184930493
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:42 schreef Chivaz het volgende:
Kunnen we niet gewoon een Paus hebben die aan het klagen is over anticonceptie en abortus?
Deze linkse mafklapper houd zich in mijn ogen te veel met de politiek bezig ipv het geloof.
We kunnen beter helemaal geen paus etc etc meer hebben in de wereld, weg met al die reli-gekken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_184930631
Ik ben zo heet dat de opwarming van de aarde mijn schuld is. :s)
pi_184930635
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 02:07 schreef maryen65 het volgende:

[..]

We kunnen beter helemaal geen paus etc etc meer hebben in de wereld, weg met al die reli-gekken
Ben ik het niet mee eens, religie heeft een plaats in de maatschappij. Ik vind alleen niet dat de Paus zich moet gaan bemoeien met het klimaat bijvoorbeeld. De paus moet zich in mijn ogen gaan bemoeien met het eroderen van de moraliteit en christelijke waarden promoten.
pi_184930692
Als de duivel de kachel nou wat lager zet in de hel, dat scheelt al een hele hoop.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184930887
De Paus die het woord verkracht in de mond durft te nemen zonder verder enige gevoelens van schaamte. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 10 februari 2019 @ 03:09:32 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184930892
Ik heb vandaag een scheet gelaten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184931164
Nou, dat heeft geholpen. De wereld ziet er vandaag ineens heel anders uit *O*

O-) _O_

[ Bericht 65% gewijzigd door Kim-Holland op 10-02-2019 04:43:51 ]
´
  zondag 10 februari 2019 @ 06:02:43 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184931239
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:42 schreef Chivaz het volgende:
Kunnen we niet gewoon een Paus hebben die aan het klagen is over anticonceptie en abortus?
Deze linkse mafklapper houd zich in mijn ogen te veel met de politiek bezig ipv het geloof.
Als hij nou actief anti-conceptie en abortus ging promoten, dan zou hij pas iets goeds voor het klimaat doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_184931399
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 02:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, religie heeft een plaats in de maatschappij. Ik vind alleen niet dat de Paus zich moet gaan bemoeien met het klimaat bijvoorbeeld. De paus moet zich in mijn ogen gaan bemoeien met het eroderen van de moraliteit en christelijke waarden promoten.
Daar hoort het klimaat toch bij ? Rentmeesterschap over de aarde enzo. Een Christelijk concept pur sang.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 01:42 schreef Chivaz het volgende:
Kunnen we niet gewoon een Paus hebben die aan het klagen is over anticonceptie en abortus?
Dat doet deze ook, dus ja: dat kan.

https://edition.cnn.com/2(...)tman-intl/index.html
https://www.nytimes.com/2(...)ion-nazi-crimes.html

[ Bericht 24% gewijzigd door Kassamiep op 10-02-2019 07:36:18 ]
pi_184931480
Vraag mij af hoe dat instituut toch draaiende kan blijven, hoe komen ze aan het geld?
pi_184932837
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 07:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
Vraag mij af hoe dat instituut toch draaiende kan blijven, hoe komen ze aan het geld?
Donaties (in Duitsland worden die zelfs verplicht ingehouden op je salaris) en investeringen - de Kerk heeft niet voor niets een eigen bank.

Of ze investeren in winstgevende zaken als drugs- en wapenhandel, prostitutie etc. is een redelijke vraag.
pi_184932887
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 02:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De paus moet zich in mijn ogen gaan bemoeien met het eroderen van de moraliteit en christelijke waarden promoten.
iewl, christelijke waarden. Nee, dan liever bemoeien met milieu, dat is tenminste nog iets positiefs.
Conscience do cost.
pi_184932908
Dus nu moeten die gelovigen vergiffenis smeken voor hun grote gezinnen? Wat de kerk juist graag zag?
pi_185045301
Het gehele systeem rammelt aan alle kanten:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ppen-ter-wereld.html
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:36:28 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185045638
Vroeger vroeg men sarcastisch "Is de Paus Katholiek?" Schijten beren in het bos?

Nu is het een legitieme vraag geworden. Is deze Paus wel echt een Katholiek?
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:53:02 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185045806
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 00:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, God kan letterlijk alles, maar hierbij legt hij zijn armen over elkaar en kijkt hoe Klaver en Jetten dat aanpakken. Hij is op zoek naar een nieuwe zoon namelijk.
Waarschijnlijk ligt deze versie van de aarde in de hemelse kliko te wachten op de vuilniswagen en is god allang bezig met de opvolger.
pi_185045866
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:05 schreef gynaika het volgende:
Het gehele systeem rammelt aan alle kanten:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ppen-ter-wereld.html
Is dit niet eerder nieuws voor een nieuw topic?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_185045958
Het gaat maar door en waar gaat dit naartoe?

https://nos.nl/artikel/22(...)it-priesterambt.html

Deze beslissing van de paus komt een paar dagen voor een buitengewone bijeenkomst van kardinalen van over de hele wereld over de misbruikcrisis in de Rooms-Katholieke Kerk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')