abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8114146
quote:
Op zondag 12 januari 2003 09:47 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Zoals ook hier :

[afbeelding].

Wat duidelijk veranderd is.. de tekenstijl

Toen waren de achtergronden nog met de hand ingekleurd en werden er veel meer details in verwerkt, nu kleuren ze alles digitaal in en wordt er veel meer gebruik gemaakt van een verloop tussen 2 kleuren. Dat werkt een stuk sneller maar gaat wel ten koste van de sfeer.

Als ze dit zelfde plaatje nu weer maken zullen ze nooit alles in detail tekenen (zoals de wolken en de details in de berg) maar gebruik maken van kleurverloop waardoor alles een stuk kaler wordt. Ik kan zo even geen voorbeelden vinden op internet want ik kom alleen het oudere werk tegen, maar misschien kan iemand iets scannen uit de laatste DD.

De verhalen op zich zullen niet zo veel veranderd zijn...

pi_8117641
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 14:43 schreef Lexie het volgende:
Een verhaal wat ik me nog best wel goed kan herinneren ging over Wajang-poppen. Donald vind/koopt er eentje, en heeft dan veel ongeluk. Natuurlijk komt hij er niet meer vanaf. Hij gaat dan naar een of ander land. Er is ergens een tempel/gebouw waar iets mee gebeurd als je die pop op een standaard in de tempel plaatst. In die tempel is een gigantisch doolhof, en de standaard waar de pop op geplaatst moet worden, is omringd met lava. Ze moeten dan eerst een andere pop plaatsen, en dan wordt de lava geblust. Zo komt Donald van de pop af. Dit is alles wat ik me van dit verhaal kan herinneren.

Wat een meesterlijk verhaal was dat . Ik vond die pop echt eng .

Creepy hoe de pop via het kanaal bij Donald terechtkwam. En al die ongelukken.

It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 26 januari 2003 @ 16:34:40 #228
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8117747
Die reeks "Van nul tot nu... ", die was briljant.

-edit-
Verkeerde titel. Doh.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 26-01-2003 16:42]

zondag 26 januari 2003 @ 16:56:52 #229
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8118053
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:

-edit-
Verkeerde titel. Doh.

Dat zeker. Heb ze allemaal ooit voor m'n verjaardag gekregen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_8118077
quote:
Op zondag 26 januari 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:
En Douwe Dabbert.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_8118101
Ik vind nog steeds de Donald Duck ...
Ik ben 19, lees het al vanaf dat ik melk kon drinken bij mama, dusseh, dat blijft ook nog wel 20 jaar zo
pi_8136406
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het lange, overigens ook briljante, verhaal over de schrijver van het Woudlopers Handboek (waarin op het eind de schrijver alleen van de achterkant te zien, temidden van boekenkasten met titels als 'Dikke Vandalen', 'Dunne Barbaren', 'Duck Trom', en het zoveel-delige 'Het' 'dierenrijk' 'in' '..' 'delen') is dan ook van de hand van Max Heijmans.
Die is ook goed ja!
pi_8136466
Ik heb mezelf 4/5 weken geleden weer lid gemaakt, ik heb het nog steeds niet ontvangen
Kan niet wachten tot de tijden weer herleven dat ik al genietend van een donald duck rustig kan drieten
pi_8144169

Bombie de Zombie.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_8146527
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:10 schreef keeper het volgende:
[afbeelding]

Bombie de Zombie.

Die is top ..
pi_8211767
Ik bedacht vanmiddag nog een goed verhaal!

Dagobert wordt tot vrek van de week (ofzo) uitgeroepen en daarom willen zijn zakenpartners geen zaken meer met hem doen. Hij gaat naar een psycholoog toe die hem aanraad naar een kamp te gaan waar je je weer jong voelt. Daar zitten zo'n beetje al z'n zakenpartners met blokken te spelen enzo. Maar Dagootje heeft z'n handelsgeest nog en hij verkoopt allemaal lollies en lolliewater enzo, en hij wordt rijk.
Psycholoog schopt hem eruit, maar Dago had een weddenschap met hem afgesloten en verdiend nog meer geld

En nog een aardige:
Dago gaat naar een kuuroord, maar Magica is daar aan het werk zodat ze zo zijn dubbeltje kan stelen.
Op een gegeven moment gaat ze achter hem aan, maar Dago rent de hele stad door in zijn kuuroordhempje en de bazin vind dat zulke goeie reclame dat hij voortaan altijd gratis mag komen.

vrijdag 31 januari 2003 @ 22:25:29 #237
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_8213133
Het ligt er in de DD gewoon wie het tekent, er zijn een flink stel goede internationale DD tekenaars waar ik echt om kan lachen. De NL tekenaars zijn tegenwoordig echt bagger en die stomme populaidoenerige Duckies vind ik nog het allerergst.
Maar goed ik heb DD vergleken en ik vind de nieuwe slechter als die van 12 jaar geleden maar het word weer beter vergleken met een paar jaar geleden. Sommige strips zijn best wel leuk en we kunnen alleen maar hopen dat ze Donald een beetje het zelfde houden maar ja als kleine kindjes liever een Rap eend willen zien en een stel hang Duckies zien zal ze dat meer geld opleveren en dan snap je wel hoe de DD eruit gaat zien.
pi_9139638
quote:
Op maandag 27 januari 2003 23:10 schreef keeper het volgende:
[afbeelding]

Bombie de Zombie.

Leuk he...
pi_9144337
Dat verhaal in de laatste donald duck, met die papagaaien, dat is een herhaling
  zaterdag 15 maart 2003 @ 20:30:15 #240
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_9144353
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef haaahaha het volgende:
meen je niet en ik maar denken dat ik nieuwe humor had gelezen .
852002IWASTHERE
pi_9144462
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef haaahaha het volgende:
Ik kende hem niet, maar er zijn wel diverse andere verhalen met papegaaien...

Vond 'em slecht getekend trouwens...

pi_9144606
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 21:12 schreef ChrisJX het volgende:
Ik bedacht vanmiddag nog een goed verhaal!
[...]

En nog een aardige:
[...]

Helaas, die bestaan al
pi_9144898
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:42 schreef JedaiNait het volgende:

Helaas, die bestaan al

pi_9145605
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

volgens mij begreep ik je verkeerd....
pi_9147836
[edit]Oops, niet gelezen dat ze al bestonden. Wilde het namelijk ook nog een keer zeggen
pi_9162321
Was wel goed te merken dat het een herhaling was. Dat verhaal over die papegaai. Hij was namelijk anders getekend. Met dikkere lijnen. Dat zie je alleen in oudere DD's en niet meer in de nieuwe. En ik heb het inderdaad eens met jullie dat de DD steeds saaier wordt vooral de tekeningen dan. Heb namelijk in een DD uit 1988 gekeken. En daar was alles veel gedetaileerder.

Jammer dat ze het niet meer zo doen.:'(

pi_9162629
Toch geinig, ik ben pas 3 weken lid, heb dus 3 exemplaren, en volgens mij was er 1 van de vorige 2 ook een herhaling. Aangezien ik hier verder niemand over hoor, vind ik het grappig dat men zegt dat ie saaier wordt, terwijl dus volgens mij 2 van de 3 al herhalingen zijn.

Zou het niet te maken hebben met leeftijd/beleving?

Wat me ook opvalt, ik heb nog een doos met ouwe, en elke donald duck die ik eruit pak herken ik Man, vroeger las je die dingen van voor naar achter en 10 keer terug. Leip

pi_9162714
Ik was vroeger ook een echte donald duck fan, maar ik heb ze al in jaren niet meer gelezen. Ik denk dat ze nu niet meer zo leuk zijn, omdat je zelf ouder wordt en het niet meer jouw belevingswereld is die getekend wordt.

Ze worden nu getekend naar de belevingswereld van kinderen van nu. Dat zie je ook heel goed aan de suske en wiske. Vroeger was Wiske een keurig meisje met een rood strikje en een wit jurkje. De Wiske die ik laatst zag had voor de grap een keer groen haar, oorbellen in en een spijkerbroek aan.

Het is leuk om de oude ducks te lezen omdat die de nostalgie van vroeger weergeven (jezus ik ben 18 en klink alsof ik WO II mee heb gemaakt)

Strips moeten veranderen, omdat de maatschappij veranderd. Waarschijnlijk zitten Kwik, Kwek en Kwak volgend week aan de Breezer...

pi_9162881
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 00:48 schreef T-tje het volgende:
of wat dacht je van dat 'oude' verhaal over zeemeereenden.. ontdekken ze een onderwater stad en probeert dagobert met een grote stofzuiger een grot vol gouden munten leeg te zuigen...
Wow ja man, dat verhaal was inderdaad erg mooi!!!

Erg leip vond ik ook het verhaal dat Donald van Katrien meemoest naar het kaartavondje van de damesclub (haahaahahaah) en dat ie zich ziek voordeed, en dat ie toen Katrien wegwas snel in z'n autootje naar de bowlingbaan reed om te gaan bowlen.
Vervolgens zie je Katrien op de kaartclub (de kaartclub was tegen over de bowlingbaan) denken dat ze wil checken hoe het met Donald is, en besluit ze hem te bellen.
Maar aangezien de telefoon in de kaartclub defect is, moet ze naar de bowlingbaan om daar te bellen, en warempel, daar ziet ze Donald....die op z'n beurt hard wegrent en in een kast duikt, en vervolgens daar een zwabber op z'n kop zet en tegen Katrien zegt dat ie Donald niet is (haahahahaahhaahaahahahaah).
Katrien gaat dus bellen, maar Donald pakt niet op (haaaaaaahaahahaahaha) en dus helemaal in paniek rijdt ze als een gek naar Donalds huis, die natuurlijk als een gek ook naar z'n huis moet, die moet eerder aankomen dan Katrien.
Dat redt ie dus, alleen vergeet ie die zwabber af te doen haaaahaahahaahaahaahaah Katrien natuurlijk helemaal over de zeik!
Schitterend!!!!

pi_9163093
wij hebben hem op gezegd omdat ie idd niet meer zo leuk was en je hem binnen 5 min uitleest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')