quote:Wat duidelijk veranderd is.. de tekenstijl
Op zondag 12 januari 2003 09:47 schreef Koekepan het volgende:[..]
Zoals ook hier :
Toen waren de achtergronden nog met de hand ingekleurd en werden er veel meer details in verwerkt, nu kleuren ze alles digitaal in en wordt er veel meer gebruik gemaakt van een verloop tussen 2 kleuren. Dat werkt een stuk sneller maar gaat wel ten koste van de sfeer.

Als ze dit zelfde plaatje nu weer maken zullen ze nooit alles in detail tekenen (zoals de wolken en de details in de berg) maar gebruik maken van kleurverloop waardoor alles een stuk kaler wordt. Ik kan zo even geen voorbeelden vinden op internet want ik kom alleen het oudere werk tegen, maar misschien kan iemand iets scannen uit de laatste DD. ![]()
De verhalen op zich zullen niet zo veel veranderd zijn...
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 14:43 schreef Lexie het volgende:
Een verhaal wat ik me nog best wel goed kan herinneren ging over Wajang-poppen. Donald vind/koopt er eentje, en heeft dan veel ongeluk. Natuurlijk komt hij er niet meer vanaf. Hij gaat dan naar een of ander land. Er is ergens een tempel/gebouw waar iets mee gebeurd als je die pop op een standaard in de tempel plaatst. In die tempel is een gigantisch doolhof, en de standaard waar de pop op geplaatst moet worden, is omringd met lava. Ze moeten dan eerst een andere pop plaatsen, en dan wordt de lava geblust. Zo komt Donald van de pop af. Dit is alles wat ik me van dit verhaal kan herinneren.Wat een meesterlijk verhaal was dat
. Ik vond die pop echt eng
.
Creepy hoe de pop via het kanaal bij Donald terechtkwam. En al die ongelukken.
-edit-
Verkeerde titel. Doh.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 26-01-2003 16:42]
quote:Dat zeker. Heb ze allemaal ooit voor m'n verjaardag gekregen.
Op zondag 26 januari 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:
Die reeks "Van nul tot nu... ", die was briljant.-edit-
Verkeerde titel. Doh.
quote:En Douwe Dabbert.
Op zondag 26 januari 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:
Die reeks "Van nul tot nu... ", die was briljant.
quote:Die is ook goed ja!
Op zaterdag 25 januari 2003 22:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het lange, overigens ook briljante, verhaal over de schrijver van het Woudlopers Handboek (waarin op het eind de schrijver alleen van de achterkant te zien, temidden van boekenkasten met titels als 'Dikke Vandalen', 'Dunne Barbaren', 'Duck Trom', en het zoveel-delige 'Het' 'dierenrijk' 'in' '..' 'delen') is dan ook van de hand van Max Heijmans.
quote:Die is top
Op maandag 27 januari 2003 23:10 schreef keeper het volgende:
[afbeelding]Bombie de Zombie.
Dagobert wordt tot vrek van de week (ofzo) uitgeroepen en daarom willen zijn zakenpartners geen zaken meer met hem doen. Hij gaat naar een psycholoog toe die hem aanraad naar een kamp te gaan waar je je weer jong voelt. Daar zitten zo'n beetje al z'n zakenpartners met blokken te spelen enzo. Maar Dagootje heeft z'n handelsgeest nog en hij verkoopt allemaal lollies en lolliewater enzo, en hij wordt rijk.
Psycholoog schopt hem eruit, maar Dago had een weddenschap met hem afgesloten en verdiend nog meer geld ![]()
En nog een aardige:
Dago gaat naar een kuuroord, maar Magica is daar aan het werk zodat ze zo zijn dubbeltje kan stelen.
Op een gegeven moment gaat ze achter hem aan, maar Dago rent de hele stad door in zijn kuuroordhempje en de bazin vind dat zulke goeie reclame dat hij voortaan altijd gratis mag komen.
quote:Leuk he...
Op maandag 27 januari 2003 23:10 schreef keeper het volgende:
[afbeelding]Bombie de Zombie.
quote:meen je niet en ik maar denken dat ik nieuwe humor had gelezen
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef haaahaha het volgende:
Dat verhaal in de laatste donald duck, met die papagaaien, dat is een herhaling
quote:Ik kende hem niet, maar er zijn wel diverse andere verhalen met papegaaien...
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef haaahaha het volgende:
Dat verhaal in de laatste donald duck, met die papagaaien, dat is een herhaling
Vond 'em slecht getekend trouwens...
quote:Helaas, die bestaan al
Op vrijdag 31 januari 2003 21:12 schreef ChrisJX het volgende:
Ik bedacht vanmiddag nog een goed verhaal!
[...]En nog een aardige:
[...]
quote:volgens mij begreep ik je verkeerd....
Op zaterdag 15 maart 2003 20:55 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Jammer dat ze het niet meer zo doen.:'(
Zou het niet te maken hebben met leeftijd/beleving?![]()
Wat me ook opvalt, ik heb nog een doos met ouwe, en elke donald duck die ik eruit pak herken ik
Man, vroeger las je die dingen van voor naar achter en 10 keer terug. Leip
Ze worden nu getekend naar de belevingswereld van kinderen van nu. Dat zie je ook heel goed aan de suske en wiske. Vroeger was Wiske een keurig meisje met een rood strikje en een wit jurkje. De Wiske die ik laatst zag had voor de grap een keer groen haar, oorbellen in en een spijkerbroek aan.
Het is leuk om de oude ducks te lezen omdat die de nostalgie van vroeger weergeven (jezus ik ben 18 en klink alsof ik WO II mee heb gemaakt)
Strips moeten veranderen, omdat de maatschappij veranderd. Waarschijnlijk zitten Kwik, Kwek en Kwak volgend week aan de Breezer...
quote:Wow ja man, dat verhaal was inderdaad erg mooi!!!
Op woensdag 8 januari 2003 00:48 schreef T-tje het volgende:
of wat dacht je van dat 'oude' verhaal over zeemeereenden.. ontdekken ze een onderwater stad en probeert dagobert met een grote stofzuiger een grot vol gouden munten leeg te zuigen...![]()
Erg leip vond ik ook het verhaal dat Donald van Katrien meemoest naar het kaartavondje van de damesclub (haahaahahaah) en dat ie zich ziek voordeed, en dat ie toen Katrien wegwas snel in z'n autootje naar de bowlingbaan reed om te gaan bowlen.
Vervolgens zie je Katrien op de kaartclub (de kaartclub was tegen over de bowlingbaan) denken dat ze wil checken hoe het met Donald is, en besluit ze hem te bellen.
Maar aangezien de telefoon in de kaartclub defect is, moet ze naar de bowlingbaan om daar te bellen, en warempel, daar ziet ze Donald....die op z'n beurt hard wegrent en in een kast duikt, en vervolgens daar een zwabber op z'n kop zet en tegen Katrien zegt dat ie Donald niet is (haahahahaahhaahaahahahaah).
Katrien gaat dus bellen, maar Donald pakt niet op (haaaaaaahaahahaahaha) en dus helemaal in paniek rijdt ze als een gek naar Donalds huis, die natuurlijk als een gek ook naar z'n huis moet, die moet eerder aankomen dan Katrien.
Dat redt ie dus, alleen vergeet ie die zwabber af te doen haaaahaahahaahaahaahaah Katrien natuurlijk helemaal over de zeik!
Schitterend!!!! ![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |