abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:32:23 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184923429
Ramen op de Wallen moeten sluiten volgens jongerenpartijen

© ANP

Amsterdam moet ramen op de Wallen sluiten en vervangen door besloten bordelen. Dit stellen de jongerenpartijen van D66, VVD en CDA zaterdag in een opiniestuk in Het Parool.

DOOR: MICHIEL COUZY 9 FEBRUARI 2019, 11:00

Dwars, de jongerenpartij van GroenLinks, steunt het pleidooi en had de brief aan de krant ondertekend, maar trok zich op het laatste moment terug, omdat de partijen het niet eens konden worden over nuances.

De jongerenpartijen willen dat sekswerkers minimaal één jaar in Nederland wonen, voordat ze aan het werk mogen. "Genoeg is genoeg, grijp in op de Wallen," schrijven de voorzitters van de Jonge Democraten (gelieerd aan D66), de JOVD (VVD) en CDJA (CDA). "Wij, de Amsterdamse jongeren, zijn tot de conclusie gekomen dat wat je standpunt over sekswerk ook is, de huidige situatie moeilijk de bedoeling kan zijn."

Toeristenattractie
De Wallen zijn een toeristenattractie geworden, aldus de voorzitters. "Dit moet stoppen. Of je beeld van menswaardigheid nou is gevormd door humanistische of confessionele ideeën, dit circus, deze publieke vleeskeuring, is vernederend."

Of je beeld van menswaardigheid nou is gevormd door humanistische of confessionele ideeën, dit circus is vernederend

Ze roepen de burgemeester en gemeenteraad op om ramen te sluiten en te vervangen door besloten bordelen, het liefst op verschillende plekken in de stad, waarvan de Wallen er één kunnen zijn.

Om er zeker van te zijn dat sekswerkers een keuze hebben gemaakt en hier ook iets anders hadden kunnen doen, stellen de jongeren de eis dat ze minimaal één jaar in Nederland wonen voordat ze sekswerk mogen aanbieden.

De jongerenpartijen reageren hiermee op een serie van Het Parool en AT5 over de Wallen.

Het is een opmerkelijke combinatie; CDA, GroenLinks, VVD en D66 kijken in de gemeenteraad heel anders aan tegen prostitutie op de Wallen, conservatief versus progressief. Dit viertal heeft een meerderheid in de raad.

https://www.parool.nl/ams(...)enpartijen~a4622925/
pi_184923499
Omdat Ajax zeker heeft verloren _O-
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:39:13 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184923613
Halsema: situatie rond prostitutie op Wallen is onhoudbaar

© Ernst Coppejans

De situatie rond prostitutie op de Wallen is niet houdbaar, zegt burgemeester Femke Halsema in een interview met Het Parool en AT5. 'Het etaleren van kwetsbare vrouwen is niet acceptabel.'

DOOR: MICHIEL COUZY 9 FEBRUARI 2019, 07:00

Halsema reageert hiermee op eerdere stukken in Het Parool en op AT5, waaruit blijkt dat veel Amsterdammers de Wallen mijden vanwege de drukte, vinden dat er minder prostitutie moet zijn in dit gebied en dat de helft van de bevolking het niet meer van deze tijd vindt om vrouwen in een etalage te zetten. Halsema snapt dat veel Amsterdammers zo denken.

Toeristen
"Op deze manier vind ik het ook heel moeizaam. De omstandigheden waarin vrouwen hun werk moeten doen, zijn slechter geworden. Dus begrijp ik dat veel Amsterdammers denken: op deze manier is prostitutie niet meer zoals die ooit bedoeld was en die wij prettig vinden."

Raamprostitutie, een historisch fenomeen in Amsterdam, is wat haar betreft minder vanzelfsprekend geworden. "Het gaat in toenemende mate gepaard met het vernederen van vrouwen door grote groepen toeristen."

Halsema zal voor de zomer maatregelen op de middellange termijn aankondigen voor de Wallen. Hierbij kijkt ze ook naar prostitutie en gelden geen taboes. Alle opties liggen nog op tafel: meer ramen, verplaatsing van ramen, alles laten zoals het nu is.

'Onverteerbaar'
Bij Halsema staat voorop dat de maatregelen het lot van de vrouwen verbeteren die achter de ramen staan. "Ik vind het onverteerbaar. Daarom staat boven aan de lijst: hoe zorgen wij ervoor dat zij zelfstandiger en krachtiger zijn, niet misbruikt worden en niet verhandelbaar zijn."

Volgens de burgemeester is er een ernstig vermoeden van mensenhandel en uitbuiting. Ze heeft Herman Bolhaar, Nationaal Rapporteur Mensenhandel, gevraagd om alle scenario's te toetsen: wat zijn de effecten op het lot van de vrouwen.

https://www.parool.nl/ams(...)onhoudbaar~a4622876/
pi_184923723
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:39 schreef Mishu het volgende:

Raamprostitutie, een historisch fenomeen in Amsterdam, is wat haar betreft minder vanzelfsprekend geworden. "Het gaat in toenemende mate gepaard met het vernederen van vrouwen door grote groepen toeristen."
Kortom de islamistische methode... Omdat mannen misschien wel opgewonden raken van een vrouw verpakken we de vrouw van top tot teen in een stuk doek... :')
pi_184923864
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:32 schreef Mishu het volgende:
Toeristenattractie
De Wallen zijn een toeristenattractie geworden, aldus de voorzitters. "Dit moet stoppen. Of je beeld van menswaardigheid nou is gevormd door humanistische of confessionele ideeën, dit circus, deze publieke vleeskeuring, is vernederend."
Als die sekswerkers hun job geheel uit vrije wil doen, wat is dan het probleem? Van slachtoffers is dan geen sprake. Helemaal anders wordt het natuurlijk als ze door iemand of een instantie gedwongen worden. Dan is het per definitie verkrachting of aanranding.

Maar wat mensen uit vrije wil met hun eigen lichaam doen, zal me worst wezen. Zolang ik er maar geen last van heb.
Het woord "weerspannigheid" dient uit het wetboek geschrapt te worden. Personen die dwang uitoefenen en als gevolg daarvan gewond raken door het verzet van de gedwongene, zijn géén slachtoffer, maar dáder van geweld.
pi_184923958
Vandaag toevallig een ingezonden brief in de Telegraaf: ’We hebben preutsheid geïmporteerd!’
Dit artikeltje kan daar mooi bij.
Racist
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:58:17 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184924125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:48 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Als die sekswerkers hun job geheel uit vrije wil doen, wat is dan het probleem? Van slachtoffers is dan geen sprake. Helemaal anders wordt het natuurlijk als ze door iemand of een instantie gedwongen worden. Dan is het per definitie verkrachting of aanranding.

Maar wat mensen uit vrije wil met hun eigen lichaam doen, zal me worst wezen. Zolang ik er maar geen last van heb.
De vraag is of je bij de Poolse dames van een oprecht vrije wil kan spreken.

Ik geloofde als puber ook wel in de oud Amsterdamse charme van Tante Trees op de Wallen maar inmiddels tref je er weinig Nederlandse vrouwen aan, de sfeer is er momenteel vrij grimmig en toeristen gebruiken het als attractie.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:02:49 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184924268
Wat willen die preutse snotneuzen nu bereiken?
Als ze de Wallen sluiten krijg je het grote probleem dat sekswerkers in een onveilige omgeving gaan ontvangen. Zo kun je helemaal niet meer goed controleren en alles in de gaten houden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184924309
Juist...



Met deze Tinder Swipe-generatie worden de Wallen idd overbodig. Geef een veeg op je scherm en je neukt gratis ^O^
´
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:05:14 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184924346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
Wat willen die preutse snotneuzen nu bereiken?
Als ze de Wallen sluiten krijg je het grote probleem dat sekswerkers in een onveilige omgeving gaan ontvangen. Zo kun je helemaal niet meer goed controleren en alles in de gaten houden.
Ze willen het gaan spreiden over de stad. Het worden dan gesloten bordelen met camera surveillance. Ik zie er wel wat in en je voelt aan dat er wat gaat gebeuren nu op dit vlak.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:05:17 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184924349
Het is gewoon gelegaliseerde vrouwenhandel. Eens met deze jongeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:06:40 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184924374
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:05 schreef Mishu het volgende:
met camera surveillance.
_O- _O- _O-
Ja. Dat gaat pas klanten trekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:09:46 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184924451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want dat was vroeger natuurlijk niet... :')
Vast wel, maar op die schaal? En ik kan me ook wel voorstellen dat er toen een ander soort vrouwen stond, en dat de kans dat er dwang achter zit nu groter is. Dat maakt die vernederingen misschien nog pijnlijker.

Op zich wel goed als er iets mee gedaan wordt, hoewel je dwang nooit helemaal uitbant in die sector. Maar alles de illegaliteit in duwen lost nog minder op. En het laten plaatsvinden achter gesloten deuren natuurlijk ook niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:10:43 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184924483
Het is natuurlijk prima als mensenhandel / gedwongen prostitutie / uitbuiting wordt aangepakt en tegengegaan.

Alleen lijkt me dat het sluiten van de ramen daar helemaal niks aan bij gaat dragen...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:11:26 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184924500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want dat was vroeger natuurlijk niet... :')
Maar dat het vroeger ook zo was is natuurlijk geen argument om het nu zo te laten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184924510
Heeft die kinderpartij er ook over nagedacht dat als er niks te neuken valt zij wel eens onheus bejegend kunnen worden door het tekort aan hetgeen ze willen verbieden?
´
pi_184924517
Mooi zo, wat je niet ziet dat is er niet.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:12:42 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184924540
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:11 schreef Kim-Holland het volgende:
Heeft die kinderpartij er ook over nagedacht dat als er niks te neuken valt zij wel eens onheus bejegend kunnen worden door het tekort aan hetgeen ze willen verbieden?
Oh jee, nu komt er een "alle hoerenlopers zijn verkrachters" statement.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184924560
Och 'kwetsbare vrouwen' waarom nu toch weer.. dat eenzijdige bevooroordeelde propaganda steeds. Die hoeren zijn zo verschrikkelijk arrogant daar kan geen pooier meer boven zitten dat kan gewoon niet. De meeste vrouwen daar werken gewoon voor zichzelf.
pi_184924577
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh jee, nu komt er een "alle hoerenlopers zijn verkrachters" statement.
Ho Ho. :{w dat zeg ik niet
´
pi_184924686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:10 schreef Drekkoning het volgende:
Het is natuurlijk prima als mensenhandel / gedwongen prostitutie / uitbuiting wordt aangepakt en tegengegaan.

Alleen lijkt me dat het sluiten van de ramen daar helemaal niks aan bij gaat dragen...
Het is natuurlijk ook een dierentuin geworden met al die buitenlandse toeristen. Triest dat de prostitutie in Amsterdam na 5 eeuwen vernederender, vrouwonvriendelijker en onwaardiger is dan ooit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184924698
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:14 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ho Ho. :{w dat zeg ik niet
Die suggesties worden wel consequent door Politici en media gedaan.
pi_184924723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook een dierentuin geworden met al die buitenlandse toeristen. Triest dat de prostitutie in Amsterdam na 5 eeuwen vernederender, vrouwonvriendelijker en onwaardiger is dan ooit.
Ook zonder hoeren blijft Amsterdam een grote circus ben ik van overtuigd. Femke wil de ramen gewoon sluiten maar draait daar steeds met andere motivaties onheen.
pi_184924849
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Vast wel, maar op die schaal? En ik kan me ook wel voorstellen dat er toen een ander soort vrouwen stond, en dat de kans dat er dwang achter zit nu groter is. Dat maakt die vernederingen misschien nog pijnlijker.
Ik denk dat men wel een beetje moet afstappen van het enigszins geromantiseerde beeld van een soort Zwarte Joop die elke dag boterhammen met spek en koffie naar de dames bracht en ze al hun geld liet houden...
pi_184924916
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:58 schreef Mishu het volgende:
De vraag is of je bij de Poolse dames van een oprecht vrije wil kan spreken.
Wat versta je onder 'oprecht vrije wil'?

Hoeren zijn van alle tijden en van alle landen.
En arbeidsmigratie van Oost-Europa naar Nederland beperkt zich ook niet tot prostituees.

En er komen ook Poolse heren naar Nederland.
Aangezien ze niet gratis mijn badkamer willen verbouwen zal dat dan ook niet uit oprecht vrije wil zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184924929
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:19 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Die suggesties worden wel consequent door Politici en media gedaan.
En daar ben ik verantwoordelijk voor..? :')
´
pi_184924936
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:19 schreef Tai-Mai-Shu het volgende:

[..]

Die suggesties worden wel consequent door Politici en media gedaan.
Het is algemene politieke handhaving om als politicus je van je politiek incorrecte, generaliserende kant te laten zien.
Google is your friend, abuse your friends
pi_184925071
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het is algemene politieke handhaving om als politicus je van je politiek incorrecte, generaliserende kant te laten zien.
Incorect en alleen onderbuik is het zeker. Politiek wil de ramen gewoon sluiten. Maar gebruikt hiervoor vage argumenten om het goed te praten. En generaliserend dat elke hoer zielig zou zijn en voor een pooier werkt ook.

Ze maken ook direkt gebruik van de situatie om vrouwen alsmaar als het eeuwige slachtoffer af te schilderen. Zo ergerlijk.
pi_184925286
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:10 schreef Drekkoning het volgende:
Het is natuurlijk prima als mensenhandel / gedwongen prostitutie / uitbuiting wordt aangepakt en tegengegaan.

Alleen lijkt me dat het sluiten van de ramen daar helemaal niks aan bij gaat dragen...
Gaan ze zich op internet verkopen.
Zijn ze als nog in NL en kun je er geen grip op hebben. Never nooit meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:46:27 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184925473
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaan ze zich op internet verkopen.
Zijn ze als nog in NL en kun je er geen grip op hebben. Never nooit meer.
Precies, en gesloten bordelen. Dit soort maatregelen lijken me vooral tegendraads te werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:49:52 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184925551
kwetsbare vrouwen?
die bulgaarse dames worden als hoer geboren.
de beenspieren hebben een pavlov effect.
als er 50 euro in dd buurt komt gaan vanzelf de benen uit elkaar.

die kunnen echt geen jaar wachten...
Tot nooit .......
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:59:29 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184925752
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk dat men wel een beetje moet afstappen van het enigszins geromantiseerde beeld van een soort Zwarte Joop die elke dag boterhammen met spek en koffie naar de dames bracht en ze al hun geld liet houden...
Dat ben ik met je eens. Toch denk ik wel dat het een steeds schimmiger circuit wordt, ook vanwege toename in trafficking vanuit Oost-Europa.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184925755
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Juist...

[ afbeelding ]

Met deze Tinder Swipe-generatie worden de Wallen idd overbodig. Geef een veeg op je scherm en je neukt gratis ^O^
Wtf, staat er nog iemand tussen met een bord over sigaretten. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184926276
quote:
16s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wtf, staat er nog iemand tussen met een bord over sigaretten. :')
Zuigen aan piemols is het nieuwe roken :7
´
  zaterdag 9 februari 2019 @ 22:21:20 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_184926288
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:49 schreef Speekselklier het volgende:
kwetsbare vrouwen?
die bulgaarse dames worden als hoer geboren.
de beenspieren hebben een pavlov effect.
als er 50 euro in dd buurt komt gaan vanzelf de benen uit elkaar.

die kunnen echt geen jaar wachten...
Wat een walgelijke levenshouding heb jij.
pi_184926332
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat een walgelijke levenshouding heb jij.
Feestje in de bajes :O
´
pi_184938445
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:39 schreef Mishu het volgende:
Halsema reageert hiermee op eerdere stukken in Het Parool en op AT5, waaruit blijkt dat veel Amsterdammers de Wallen mijden vanwege de drukte, vinden dat er minder prostitutie moet zijn in dit gebied en dat de helft van de bevolking het niet meer van deze tijd vindt om vrouwen in een etalage te zetten.
Het is tegenwoordig de tijd van hypocrisie.

Maar wat mij betreft sluiten ze die ramen. Gaat sowieso toch wel gebeuren. Op het wallengebied komen dan (meer) kantoren, horeca en woningen.

Ze hoeven alleen niet te doen alsof ze begaan zijn met die prostituees want kunnen ze niet in Amsterdam werken dan of verhuizen ze naar een andere raamgebied/land of ze gaan uit het zicht in hotelkamers en appartementen werken.
pi_184938510
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:11 schreef Kim-Holland het volgende:
Heeft die kinderpartij er ook over nagedacht dat als er niks te neuken valt zij wel eens onheus bejegend kunnen worden door het tekort aan hetgeen ze willen verbieden?
Die mannen die daar betalen voor seks gaan geen probleem krijgen om het ergens anders te regelen hoor. Er blijft altijd wel aanbod van een snelle wip van een kwartiertje voor een euro of 50/100.
  zondag 10 februari 2019 @ 17:27:11 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_184940256
Ik ben blij verrast door Halsema als burgemeester, ik had er een hard hoofd in aan het begin, want GL, maar ze doet het goed imo ^O^

Het etaleren van kwetsbare vrouwen is niet acceptabel
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_184946656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom de islamistische methode... Omdat mannen misschien wel opgewonden raken van een vrouw verpakken we de vrouw van top tot teen in een stuk doek... :')
Over etaleren van kwetsbare vrouwen gesproken.

Maar tja, daar horen we mevrouw Halsema niet (meer) over. _O_
pi_184946948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
Wat willen die preutse snotneuzen nu bereiken?
Als ze de Wallen sluiten krijg je het grote probleem dat sekswerkers in een onveilige omgeving gaan ontvangen. Zo kun je helemaal niet meer goed controleren en alles in de gaten houden.
Ze hebben het toch niet over sluiten van bordelen? Slechts 't weghalen van de raamprostitutie. Er zijn wel meer steden in Nederland waar wel bordelen zijn maar geen ramen waar vrouwen achter staan.

Jammer voor veel toeristen die even van buiten willen kijken maar de rest verliest er niet zoveel mee.
pi_184946957
Vrouwen zijn niet in staat om zelf keuzes te maken waar ze willen werken.
Christelijke partijen 0-2019
''Progressieve'' jongeren 2016-2019
pi_184946982
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:21 schreef Glazenmaker het volgende:
Vrouwen zijn niet in staat om zelf keuzes te maken waar ze willen werken.
Christelijke partijen 0-2019
''Progressieve'' jongeren 2016-2019
leuk he, met zo'n username reageren.
pi_184947023
quote:
15s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

leuk he, met zo'n username reageren.
Ooit bij rellen de grap gemaakt dat er meer ruiten moesten worden ingegooid. Nog nooit zoveel haat over mij heen gekregen door zoveel mensen.
pi_184947169
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ooit bij rellen de grap gemaakt dat er meer ruiten moesten worden ingegooid. Nog nooit zoveel haat over mij heen gekregen door zoveel mensen.
En toen gooiden ze op demonstratieve wijze natuurlijk geen ramen in.
pi_184947277
quote:
jongerenpartijen
Boeiend.
Conscience do cost.
pi_184947325
Hoeren _O_
U MAD?
pi_184950492
Dat toeristenprobleem hebben ze natuurlijk voor een groot gedeelte zelf gecreëerd. Als de de Efteling in omvang terugbreng tot de omvang van de lokale speeltuin, dan lijkt het daar ook iedere dag extreem druk.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:32 schreef Mishu het volgende:

Om er zeker van te zijn dat sekswerkers een keuze hebben gemaakt en hier ook iets anders hadden kunnen doen, stellen de jongeren de eis dat ze minimaal één jaar in Nederland wonen voordat ze sekswerk mogen aanbieden.

De partijen zijn zo voor de EU en het vrij verkeer van personen en diensten wat dit met zich meebrengt, behalve als het even niet in hun straatje past.
pi_184951194
De Amsterdamse Wallen hangen van onderdrukking, uitbuiting en verkrachting aan elkaar. Te bizar voor woorden dat we van die criminele wereld een toeristenattractie voor dronken Britten en Spanjaarden hebben gemaakt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184951248
Historisch gezien hoorden een open riool en de pest ook bij Amsterdam, maar daar hebben we ook mee afgerekend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 februari 2019 @ 10:37:41 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184951627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Polen staan ze in campers langs de snelweg...
In de jaren 90 of zo
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184951639
Nee dank je. Raamprostitutie is wat mij betreft cultureel erfgoed van Amsterdam (en als dat nog niet officieel is dan moeten ze daar heel snel werk van maken).

quote:
"Dit moet stoppen. Of je beeld van menswaardigheid nou is gevormd door humanistische of confessionele ideeën, dit circus, deze publieke vleeskeuring, is vernederend."
Of het vernederend is bepalen die dames zelf wel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 11 februari 2019 @ 10:39:30 #55
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184951660
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Of het vernederend is bepalen die dames zelf wel.
Ja dat is dus het punt een beetje he, dat ze dat dus in veel gevallen niet zelf doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184951709
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja dat is dus het punt een beetje he, dat ze dat dus in veel gevallen niet zelf doen.
In dat geval is dit pure symptoombestrijding en moet je wat aan de kern doen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184951759
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee dank je. Raamprostitutie is wat mij betreft cultureel erfgoed van Amsterdam (en als dat nog niet officieel is dan moeten ze daar heel snel werk van maken).

[..]

Of het vernederend is bepalen die dames zelf wel.
In de sjw wereld bepalen een klein aantal mensen wat goed voor je is he
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 11 februari 2019 @ 10:54:16 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184951869
De vluchten van Ryanair/Easyjet tussen Amsterdam en al die grijze Engelse kutsteden schrappen werkt waarschijnlijk veel beter.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:32:44 #60
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184952245
Misschien moeten die jongeren zelf een tijdje achter de ramen gaan staan voordat ze een oordeel vellen. :7
pi_184952675
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Misschien moeten die jongeren zelf een tijdje achter de ramen gaan staan voordat ze een oordeel vellen. :7
Het lijkt me beter dat users zoals jij eens een keer gaan ervaren hoe het is om in de gedwongen prostitutie te zitten. Iets dat op de Wallen absoluut veel voorkomt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 11 februari 2019 @ 12:09:28 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184952704
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat users zoals jij eens een keer gaan ervaren hoe het is om in de gedwongen prostitutie te zitten. Iets dat op de Wallen absoluut veel voorkomt.
Hoppaaaa, weer direct op de man spelen, zoals altijd met Nielsch.
  maandag 11 februari 2019 @ 12:10:29 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_184952711
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat users zoals jij eens een keer gaan ervaren hoe het is om in de gedwongen prostitutie te zitten. Iets dat op de Wallen absoluut veel voorkomt.
Met je eens. Maar de dames dwingen ondergronds te gaan en vanuit hotelkamers te laten werken is denk ik ook niet zo slim?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_184952737
Hoeren _O_ :9~
Maarja waar maken ze zich druk om de wallen zijn allang dood aan het gaan
  maandag 11 februari 2019 @ 12:44:16 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184953132
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:15 schreef maan_man het volgende:
[..]

De partijen zijn zo voor de EU en het vrij verkeer van personen en diensten wat dit met zich meebrengt, behalve als het even niet in hun straatje past.
Dat verbaast mij nog het meeste inderdaad. Waarom kunnen we de seksindustrie niet gewoon als een normale industrie beschouwen? Wellicht hebben we dan ook te maken met minder illegaliteit in die branche.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

De vraag is of je bij de Poolse dames van een oprecht vrije wil kan spreken.
In hoeverre spreek je van oprechte vrije wil bij een of ander willekeurig kutbaantje zoals callcentermedewerker?
Don't let my username fool you...
pi_184953229
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:05 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ze willen het gaan spreiden over de stad. Het worden dan gesloten bordelen met camera surveillance. Ik zie er wel wat in en je voelt aan dat er wat gaat gebeuren nu op dit vlak.
Ik weet niet of sekswerk er nu veel veiliger van wordt als je mensen gaat dwingen om het achter gesloten deuren te doen. Camerasurveillance gaat natuurlijk niemand mee akkoord, wie gaat dat controleren? De politie?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184953316
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat verbaast mij nog het meeste inderdaad. Waarom kunnen we de seksindustrie niet gewoon als een normale industrie beschouwen? Wellicht hebben we dan ook te maken met minder illegaliteit in die branche.
Dat kan natuurlijk niet. De vuilnisophaler, dat is een eerlijke werker, maar het hoertje is natuurlijk zielig als ze dat werk doet voor d'r geld. Want stel je voor dat een vrouw vrijwillig seks heeft voor d'r plezier en daar ook nog geld aan verdient, dat kunnen we niet hebben, dan stort het patriarchaat in elkaar!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 13:03:09 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184953386
ik snap de argumenten op zich wel hoor maar ik vind het toch wat preuts allemaal, betuttelend
vroeger ging je met je klas of je team rond je 14de ff kijken ... reuze spannond de eerste twee keer en nu is het ineens mensonterend -O-

ik zou liever zien dat elke hoer die er werkt in dienst is van de overheid ofzo op de een of andere manier maar vadertje staat als pooier zal wel niet lekker liggen politiek gezien _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184953475
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:06 schreef Nielsch het volgende:

Het lijkt me beter dat users zoals jij eens een keer gaan ervaren hoe het is om in de gedwongen prostitutie te zitten. Iets dat op de Wallen absoluut veel voorkomt.
Oh... Wie zegt dat?
  maandag 11 februari 2019 @ 17:00:08 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184957043
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:03 schreef sp3c het volgende:

ik zou liever zien dat elke hoer die er werkt in dienst is van de overheid ofzo op de een of andere manier maar vadertje staat als pooier zal wel niet lekker liggen politiek gezien _O-
We zijn allemaal hoeren van de staat toch, lekker werken voor de bempie van Mark
  maandag 11 februari 2019 @ 17:02:35 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184957084
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:52 schreef Toga het volgende:
Vandaag toevallig een ingezonden brief in de Telegraaf: ’We hebben preutsheid geïmporteerd!’
Iemand die een brief naar de Telegraaf stuurt als referentie nemen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 11 februari 2019 @ 17:31:40 #72
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184957563
Hebben ze dit ook besproken met de sekswerkers zelf, of besluiten ze vanuit hun eigen moralistische toren wat voor een ander vernederend is?

Ik kan me namelijk best voorstellen dat je de situatie omvormt en dat je minimaal een jaar in Nederland moet verblijven voor je aan sekswerk begint klinkt me best redelijk in de oren, maar het komt op mij over alsof ze de wallen willen sluiten omdat anderen zich eraan storen, niet vanwege de wensen van de sekswerkers. Dan vind ik het een beetje raar om met de wensen van de sekswerkers te schermen, zonder deze te raadplegen. Zijn ze soms bang dat die er misschien toch een andere visie op nahouden?
pi_184958515
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

De vraag is of je bij de Poolse dames van een oprecht vrije wil kan spreken.

Ik geloofde als puber ook wel in de oud Amsterdamse charme van Tante Trees op de Wallen maar inmiddels tref je er weinig Nederlandse vrouwen aan, de sfeer is er momenteel vrij grimmig en toeristen gebruiken het als attractie.
De sfeer is er minder grimmig dan ooit tevoren, waar baseer je dit op?

Kwam er maar eens in vroeger tijden, waar denk je dat het spreekwoord 'vechten tegen de bierkaai' vandaan komt. Ook in de jaren 70-80 was het er veel grimmiger dan nu.
pi_185619357
Vet 😜👍🏻
💦
pi_185619517
Dit soort maatregelen toepassen, die op het 1e gezicht heel vredelievend zijn. :N

Man, man, man, denken de beleidsbepalers dan helemaal niet na?
Oh ja, want als je de ramen op de wallen sluit, dan los je het probleem van mensenhandel op. :') Serieus? Denken ze dat echt?

Dat is zo’n kortzichtige, stupide gedachtegang. :{w We verbieden iets, dus dan lossen de problemen zich vanzelf op.
Oh ja, net als bij cocaïne zeker? Het is verboden, dus er zijn geen verslaafden? Wacht even, na alcohol en wiet, zijn de meeste mensen verslaafd aan cocaïne (zo’n 40.000 GEREGISTREERDE verslaafden). Huh, maar hoe kan dat dan? Want het was verboden, toch?

Stop met denken dat prostitutie iets is wat je volledig kan uitbannen. Er zullen altijd mannen zijn die bereid zijn om te betalen voor seks en er zullen altijd vrouwen zijn die bereid zijn om seks te hebben tegen betaling.
Waar je bij raamprostituees nog enigszins zicht op ze hebt, daar heb je bij dames die vanuit flatjes op 3 hoog achter werken, geen enkel zicht meer op ze. De misstanden zullen dus niet afnemen, enkel toenemen.

Het domste wat je kunt doen, dit besluit. :N
  vrijdag 15 maart 2019 @ 00:46:00 #76
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185619571
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:40 schreef Mariocash het volgende:
Dit soort maatregelen toepassen, die op het 1e gezicht heel vredelievend zijn. :N

Man, man, man, denken de beleidsbepalers dan helemaal niet na?
Oh ja, want als je de ramen op de wallen sluit, dan los je het probleem van mensenhandel op. :') Serieus? Denken ze dat echt?

Dat is zo’n kortzichtige, stupide gedachtegang. :{w We verbieden iets, dus dan lossen de problemen zich vanzelf op.
Oh ja, net als bij cocaïne zeker? Het is verboden, dus er zijn geen verslaafden? Wacht even, na alcohol en wiet, zijn de meeste mensen verslaafd aan cocaïne (zo’n 40.000 GEREGISTREERDE verslaafden). Huh, maar hoe kan dat dan? Want het was verboden, toch?

Stop met denken dat prostitutie iets is wat je volledig kan uitbannen. Er zullen altijd mannen zijn die bereid zijn om te betalen voor seks en er zullen altijd vrouwen zijn die bereid zijn om seks te hebben tegen betaling.
Waar je bij raamprostituees nog enigszins zicht op ze hebt, daar heb je bij dames die vanuit flatjes op 3 hoog achter werken, geen enkel zicht meer op ze. De misstanden zullen dus niet afnemen, enkel toenemen.

Het domste wat je kunt doen, dit besluit. :N
En dat verbaast je? "We" zijn al tientallen jaren bezig met verboden en dat is allemaal prima toch?
pi_185619713
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 00:46 schreef Stray_cat het volgende:
[..]

En dat verbaast je? "We" zijn al tientallen jaren bezig met verboden en dat is allemaal prima toch?
Het verbaast me niet. Maar het kan geen kwaad om het nogmaals aan te kaarten.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 01:07:10 #78
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185619723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 01:04 schreef Mariocash het volgende:
[..]

Het verbaast me niet. Maar het kan geen kwaad om het nogmaals aan te kaarten.
True alleen er verandert niks, makke schapen naar de slachtbank.
pi_185621312
Het oudste beroep ter wereld stop je niet door wat ramen te sluiten :')

maar ja, laat het maar ondergronds gaan, vast veel beter voor die dames die er werken :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185621505
Will ook achter de raam voor een weekend 😋👍💪😍💕❤💦😂
💦
pi_185621841
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:05 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon gelegaliseerde vrouwenhandel. Eens met deze jongeren.
pi_185621849
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:11 schreef Kim-Holland het volgende:
Heeft die kinderpartij er ook over nagedacht dat als er niks te neuken valt zij wel eens onheus bejegend kunnen worden door het tekort aan hetgeen ze willen verbieden?
Heb je het artikel gelezen? Nee.
Je denkt dat de enige plek om seks te krijgen de wallen is? Nee.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 08:46:45 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185622364
Dat die vrouwen daar achter de ramen zitten is tot hier aan toe maar laat ze dan wel een hoofddoekje omdoen.
pi_185623008
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]

Vast wel, maar op die schaal? En ik kan me ook wel voorstellen dat er toen een ander soort vrouwen stond, en dat de kans dat er dwang achter zit nu groter is. Dat maakt die vernederingen misschien nog pijnlijker.

Op zich wel goed als er iets mee gedaan wordt, hoewel je dwang nooit helemaal uitbant in die sector. Maar alles de illegaliteit in duwen lost nog minder op. En het laten plaatsvinden achter gesloten deuren natuurlijk ook niet.
Praat eens met een prostituee. Ze zal je vertellen dat het een vrijwillig beroep is. Natuurlijk zijn er misstanden, bij welke beroepen niet ?
  vrijdag 15 maart 2019 @ 09:47:16 #85
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185623118
Waarom niet een systeem van vergunningen waarbij de gemeente toeziet dat de vrouwen daar legaal en uit vrije wil werken? Of dat de sekswerkers zzp'ers zijn, met een eigen bedrijf dus, die dan weer ingehuurd worden door de eigenaar van het pand. Zet er een paar ambtenaren full-time op, die toezicht houden op het welzijn van deze vrouwen en laat ter plekke voldoende bewaking en politiemensen aanwezig zijn om de bezopen Britten in de hand te houden. En er valt vast wel een systeem te verzinnen waarbij de bedrijven die de seksondernemingen runnen, regelmatig hun boeken moeten kunnen overleggen zodat er onderzocht kan worden of er een acceptabele bedrijfsvoering is waarbij de vrouwen voldoende geld voor hun arbeid krijgen. Indien de bedrijven niet voldoen aan de gestelde eisen, trekt de gemeente de vergunning voor het pand in en mag er (tijdelijk) geen prostitutie plaatsvinden. Er zal vast wel iets te verzinnen zijn wat acceptabel is voor alle partijen waarbij de red-light-district kan blijven bestaan in haar dienstverlenende rol en als toeristentrekker.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 15 maart 2019 @ 10:01:47 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185623350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]

Want dat was vroeger natuurlijk niet... :')
Nee, vroeger verbranden we heksen. Was ook volksvermaak! ^O^

'De jongeren' hebben natuurlijk gelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 maart 2019 @ 09:39:43 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185708768
De Wallen zie ik als een soort Disneyland
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_185710733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 06:52 schreef TLC het volgende:
Het oudste beroep ter wereld stop je niet door wat ramen te sluiten :')

maar ja, laat het maar ondergronds gaan, vast veel beter voor die dames die er werken :')
Een Wallen zonder vrouwen voor het raam is geen Wallen meer.
pi_185710764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 09:39 schreef SeLang het volgende:
De Wallen zie ik als een soort Disneyland
Dat heb ik met heel Amsterdam. Niet serieus te nemen die stad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_185710897
Lekker man raampjes. Lekker wandelen op een verloren dinsdagochtend en zo'n smatje volknallen hmmmmm.
U MAD?
pi_185711126
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 10:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, vroeger verbranden we heksen. Was ook volksvermaak! ^O^

'De jongeren' hebben natuurlijk gelijk.
Een man zal altijd behoefte hebben naar seks en een groep (uit gemakzucht) voor een betaalde variant.

Sterker nog, die groep groeit alleen maar. Dat zie je aan het hoge aanbod op tal van prostitutie en escort sites.

De politiek wil die ramen uit Amsterdam hebben omdat het niet meer in deze tijd past. Het heeft niks met die prostituees te maken, maar men wil liever iets met het Wallengebied doen wat $$$ opbrengt. Nieuwe kantoren, woningen en horeca bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')