abonnement Unibet Coolblue
pi_184923360
Ik vraag me af waar het aan ligt, ik ken genoeg mensen met een buitenlandse achtergrond die wel goed Nederlands praten en schrijven.

Ik kijk graag documentaires en het valt me op dat moslims in bijv. Engeland perfect de Engelse taal beheersen, hier zijn ze over het algemeen bijna niet te verstaan.

Waar zou het aan liggen dat ze in Nederland zo slecht Nederlands articuleren?
Opvoeding, opleiding, vriendengroep?

Ik had beter in TT voornamelijk erbij kunnen zetten.
pi_184923443
Omdat Nederlandse moslims :') :') :')
Het land willen overnemen.
Ik was hier...
pi_184923889
Ligt er denk ik grotendeels aan met wat voor moslims je omgaat. Voor de echte eerste generatie (de oorspronkelijke gastarbeiders) zal het allicht niet de intentie en nodig zijn geweest om Nederlands zo goed als een native te leren spreken, en dan heb je natuurlijk daarnaast ook nog de groep jonge straatschoffies voor wie het juist heel stoer is om een haast onverstaanbaar straattaaltje te brabbelen. De generatie die hier geboren is, de jeugdleeftijd is ontgroeid en zich wel serieus gedraagt spreekt vaak wel behoorlijk Nederlands imo.
pi_184923954
De eerste generatie zou weer terug, en na een poosje kwamen ze erachter dat ze het zonder Nederlands ook prima redden.

Wat ik niet begrijp is waarom het accent ook nog zo aanwezig is bij de tweede/derde generatie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184924565
Ik maak me meer zorgen om die melkfleswitte jongeren die zo praten.
pi_184924567
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:52 schreef Jordy-B het volgende:
De eerste generatie zou weer terug, en na een poosje kwamen ze erachter dat ze het zonder Nederlands ook prima redden.

Wat ik niet begrijp is waarom het accent ook nog zo aanwezig is bij de tweede/derde generatie.
Friezen, Amsterdammers, Hagenezen, Limburgers en noem maar op hebben toch ook een accent?
Ze vormen nu een aparte bevolkingsgroep die intern een eigen accent heeft ontwikkeld, deels gebaseerd op de oorspronkelijke moedertaal.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184924611
Waarschijnlijk heb jij het over jongeren die zogenaamde straattaal spreken. Dat heeft niets met religie te maken. Veel negers en ook sommige tata's spreken zo.

Wat dat betreft is you tube funest, omdat jongeren nogal snel een voorbeeld nemen aan allerlei marginale figuren, enkel omdat zij een populair kanaal hebben.
pi_184924911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Friezen, Amsterdammers, Hagenezen, Limburgers en noem maar op hebben toch ook een accent?
Ze vormen nu een aparte bevolkingsgroep die intern een eigen accent heeft ontwikkeld, deels gebaseerd op de oorspronkelijke moedertaal.
Ja, maar die kinderen zitten in een klas met kinderen die het lokale accent hebben. Waarom hou je dan vast aan het accent van je ouders? Derde generatie Chinezen of Molukkers hebben dat probleem niet en spreken veelal accentloos Nederlands.

Wat lokale accenten betreft, geldt vaak dat des te groter het verschil is met Standaardnederlands, des te beter men erin slaagt om het accent te onderdrukken als de situatie daarom vraagt. Terwijl met name Amsterdammers dat niet kunnen, omdat het verschil te klein is om het te horen (dwz, de meeste Amsterdammers sien toch echt de son in de see sakken).

Het jonge grut zit tussen twee talen in, laat staan accenten. Dus waarom houden ze zo'n zwaar accent als ze Nederlands spreken? Het is niet echt logisch.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184925950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Friezen, Amsterdammers, Hagenezen, Limburgers en noem maar op hebben toch ook een accent?
Ze vormen nu een aparte bevolkingsgroep die intern een eigen accent heeft ontwikkeld, deels gebaseerd op de oorspronkelijke moedertaal.
Dat denk ik inderdaad ook. Net zoals je autochtone lager opgeleiden en hoger opgeleiden ook aan hun taalgebruik kunt herkennen. Surinamers herken je ook aan hun accent. Met name in de grote steden zitten voldoende grote groepen met een bepaalde etnische achtergrond om een eigen 'bubbel' met een eigen accent te ontwikkelen. Daarentegen heb ik een Marokaanse college die in een Twents boerengat (afgezonder van mede-Marokanen) is opgegroeid en een Twents accent maar geen hoorbaar Marokaans accent heeft.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184926644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:13 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik maak me meer zorgen om die melkfleswitte jongeren die zo praten.
pi_184926804
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk heb jij het over jongeren die zogenaamde straattaal spreken. Dat heeft niets met religie te maken. Veel negers en ook sommige tata's spreken zo.

Wat dat betreft is you tube funest, omdat jongeren nogal snel een voorbeeld nemen aan allerlei marginale figuren, enkel omdat zij een populair kanaal hebben.
Onder andere, maar ook volwassen jongeren zeg maar.
Het zijn voornamelijk mannen met gebrek aan fatsoenlijk Nederlands, dames daarentegen spreken over het algemeen wel netjes Nederlands.

Zelf ooit bij een bedrijf gewerkt met vele buitenlandse medewerkers, toentertijd viel het me ook al op hoe slecht men Nederlands praat.
Maar wanneer je bijv. een interview ziet/hoort in Engeland, dan spreken ze daar echt goed Engels, jong en oud.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 22:49:07 #12
74056 crew  ToT
pi_184926943
Omdat de taal goed te kunnen spreken een teken van respect zou zijn.
pi_184929449
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Daarentegen heb ik een Marokaanse college die in een Twents boerengat (afgezonder van mede-Marokanen) is opgegroeid en een Twents accent maar geen hoorbaar Marokaans accent heeft.
Herkenbaar, alleen die collega van mij was een Turkse Tukker.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184929478
Dat doen ze omdat ze het stoer vinden
Cindy De Vuyst
pi_184929500
quote:
petje is echt want hij heeft dingen duidelijk verhaal
pi_184929539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:42 schreef Antaris het volgende:

Maar wanneer je bijv. een interview ziet/hoort in Engeland, dan spreken ze daar echt goed Engels, jong en oud.
Zelfs in België spreken ze prima Vlaams. Ook zo wonderlijk, want dat lijkt toch behoorlijk op Nederlands.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184930186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:13 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik maak me meer zorgen om die melkfleswitte jongeren die zo praten.
Haha ja da's pas verschrikkelijk
pi_184930743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk heb jij het over jongeren die zogenaamde straattaal spreken. Dat heeft niets met religie te maken. Veel negers en ook sommige tata's spreken zo.

Wat dat betreft is you tube funest, omdat jongeren nogal snel een voorbeeld nemen aan allerlei marginale figuren, enkel omdat zij een populair kanaal hebben.
je bent een moslim en je hebt het over « tata’s ». Je voelt je aangesproken hè?
pi_184932064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk heb jij het over jongeren die zogenaamde straattaal spreken. Dat heeft niets met religie te maken. Veel negers en ook sommige tata's spreken zo.

Wat dat betreft is you tube funest, omdat jongeren nogal snel een voorbeeld nemen aan allerlei marginale figuren, enkel omdat zij een populair kanaal hebben.
Deels vast correct, en zinnetjes als "wollah, ik zweer" en "check deze petje" passen daar ook in - maar de talloze fouten met de/het die niet consequent hetzelfde worden gemaakt door verschillende moslims suggereert dat daar gewoon wat kennis mist.

Hoe ? Ze hebben op dezelfde scholen gezeten als "tatas".
pi_184932125
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:19 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Deels vast correct, en zinnetjes als "wollah, ik zweer" en "check deze petje" passen daar ook in - maar de talloze fouten met de/het die niet consequent hetzelfde worden gemaakt door verschillende moslims suggereert dat daar gewoon wat kennis mist.

Hoe ? Ze hebben op dezelfde scholen gezeten als "tatas".
De gemiddelde Nederlander slaagt er wellicht wat beter in om de geslachten van zelfstandige naamwoorden te bepalen, daarentegen maken zij vaak meer fouten met het vervoegen van werkwoorden, is mijn ervaring.
pi_184932147
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander slaagt er wellicht wat beter in om de geslachten van zelfstandige naamwoorden te bepalen, daarentegen maken zij vaak meer fouten met het vervoegen van werkwoorden, is mijn ervaring.
Meer dan moslims ? Die ervaring deel ik niet.. maar het zou kunnen.
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 10:10:41 #22
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184932725
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:49 schreef ToT het volgende:
Omdat de taal goed te kunnen spreken een teken van respect zou zijn.
Kut. Daar gaan alle Hagenezen en Amsterdammers al. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184932888
Ze vinden het accent stoer, vaak kunnen ze gewoon Nederlands spreken.

Mijn Marokkaanse stagiaire sprak altijd perfect ABN, maar als haar vriendin belde begon ze dat rare accentje op te zetten. _O-
pi_184932912
quote:
99s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:27 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze vinden het accent stoer, vaak kunnen ze gewoon Nederlands spreken.

Mijn Marokkaanse stagiaire sprak altijd perfect ABN, maar als haar vriendin belde begon ze dat rare accentje op te zetten. _O-
Dit ook ja.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:55:43 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_184933222
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:26 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, maar die kinderen zitten in een klas met kinderen die het lokale accent hebben. Waarom hou je dan vast aan het accent van je ouders? Derde generatie Chinezen of Molukkers hebben dat probleem niet en spreken veelal accentloos Nederlands.

Wat lokale accenten betreft, geldt vaak dat des te groter het verschil is met Standaardnederlands, des te beter men erin slaagt om het accent te onderdrukken als de situatie daarom vraagt. Terwijl met name Amsterdammers dat niet kunnen, omdat het verschil te klein is om het te horen (dwz, de meeste Amsterdammers sien toch echt de son in de see sakken).

Het jonge grut zit tussen twee talen in, laat staan accenten. Dus waarom houden ze zo'n zwaar accent als ze Nederlands spreken? Het is niet echt logisch.
Vanwege de omgeving/buurt waar ze opgroeien.

Wanneer je een Marokkaan hebt die in een overwegend blanke buurt opgroeit, zal hij doorgaans dat accent overnemen.
Krekker is de bom!
  zondag 10 februari 2019 @ 10:56:51 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_184933236
quote:
99s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:27 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze vinden het accent stoer, vaak kunnen ze gewoon Nederlands spreken.

Mijn Marokkaanse stagiaire sprak altijd perfect ABN, maar als haar vriendin belde begon ze dat rare accentje op te zetten. _O-
Zo werkt het doorgaans niet.

Dit is doorgaans een onbewust iets. Net zoals de Groningse student die in Amsterdam gaat studeren zijn/haar accent vaak enigszins zal verliezen. Maar terug op bezoek bij de familie komt het accent weer vaak onbewust terug.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')