abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184934056
registreer om deze reclame te verbergen
@Annies, lekker zo'n saaie (..) zwangerschap ^O^
pi_184934063
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als mijn vader wegvalt heeft mijn moeder ook een probleem. Niet zo zeer omdat ze niet weet wat er binnenkomt en uitgaat, maar vooral met bepaalde plichten en het regelen daarvan (belastingaangifte etc).

Maar goed, dat geld net zo hard voor mijn broer :').
Ja dus heeft niks met je leeftijd te maken.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:04:38 #278
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184934070
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nee, het heeft vooral te maken met desinteresse en gemakzucht.
pi_184934077
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb idd dan ook het beeld dat het eerder andersom is. 'vroeger' deed men nog aan huishoudboekjes en zo..
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 12:05:40 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184934081
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:00 schreef AnneX het volgende:
De zaterdagkrant bij uitgebreid ontbijt met broodjes uit de oven en vers sap.

In de VK bijlage zijn 5 topvrouwen aan het woord n.a.v. boek Nice girls don’t get the corner office.
Geweldig lezen over (historische) rolpatronen.
En op tv vanmorgen hoorde ik Annelies van Gaal, journaliste, over generaties 60+ 70+ - vrouwen , die geen notie hebben van financieel huishouden. o|O
Hoe is het mogelijk? Ken de verhalen wel van moeders van collega’s, die er plots alleen voorstonden.
Moeders wist verdomd goed wat binnenkwam en eruit ging.
Oma van vaderskant had ook geen enkele notie van de financiën. Mijn moeder heeft nadat opa overleden tien jaar lang de financiën/boekhouding gedaan voor oma.
Nu was oma sowieso niet van het uitgeven :P. Er was geld genoeg., maar ja opa regelde al het financiële.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_184934103
Klopt: Annemarie . Stop de tijd. 8)7

Hier in het huishouden fungeer ik als minister van financiën.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184934150
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:05 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik heb idd dan ook het beeld dat het eerder andersom is. 'vroeger' deed men nog aan huishoudboekjes en zo..
Wij vonden na het overlijden van mijn oma heel veel huishoudboekjes. Toen mijn opa nog leefde "tekende hij ze af" en daarna deed ze het zo'n 30 jaar zelf. Er stond ook van ieder item in huis nauwgezet beschreven of het naar de Nederlandse of de Australische familie moest, in 2 voud zodat die lijst meegestuurd kon worden naar Australie
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 12:11:41 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184934159
Buitenhof zo over de Geefwet. Sander Dekker heeft een bazooka aangeschaft om op een mug te schieten :').
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_184934258
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wij vonden na het overlijden van mijn oma heel veel huishoudboekjes. Toen mijn opa nog leefde "tekende hij ze af" en daarna deed ze het zo'n 30 jaar zelf. Er stond ook van ieder item in huis nauwgezet beschreven of het naar de Nederlandse of de Australische familie moest, in 2 voud zodat die lijst meegestuurd kon worden naar Australie
:D
pi_184934280
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:00 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben schoon/ouder (jullie allemaal niet :+ ) en ook kind geweest, ken dus allebei de kanten en is herkenbaar hoe jullie 'geen zin' hebben in ouders/schouders :D
Door mijn eigen ervaringen hou ik het bij af en toe een telefoontje, whatsappje en eens in de 6 weken of minder nog of als er een verjaardag is een zondagmiddagje theedrinken meestal van 1 tot 4 of zo. Werkt prima naar allebei de kanten toe. Pas niet op,70 km is ook te ver daarvoor, bovendien werkt schdochter niet.

Over dat oppassen hoor ik ook zoveel verhalen van collega's dat het toch vaak niet zo leuk is als het lijkt om wille van (grote) opvoedverschillen en 'wie heeft het voor het zeggen' . En dat de verstandhouding met de eigen kinderen er niet op vooruit gaat.
Dat herken ik gelukkig niet. Ik waardeer het enorm dat mijn ouders zich in principe richten naar mijn manier van opvoeden. Anderzijds wil ik heb ook de ruimte geven om op hun oppasdagen op hun manier met mijn zoon om te gaan. Ik vertel hem ook dat op die dagen opa en oma de regels bepalen en dat hij zich daaraan houden moet. Ik kan dat prima loslaten, moet ook wel omdat ik sowieso al een aanzienlijk deel van de tijd geen inbreng heb ik de dagelijkse opvoeding.

We hebben in 7 jaar echt nog nooit gedoe of conflicten gehad over het oppassen. Het is vooral een verrijking vind ik, mijn ouders zijn zo dol op hun kleinzoon en hij heeft een hele fijne band met hen. Ben ook heel blij dat dat zo uitgepakt heeft. Sterker nog, de band met mijn ouders is een poosje best ingewikkeld geweest en het regelmatig elkaar zien vanwege het oppassen zorgde er juist voor dat ons contact niet minder werd.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:20:30 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184934296
Goedemorgen.

Voor de dames een vergelijkend warenonderzoek in The Guardian.
NSFW
https://www.theguardian.c(...)XTR25B5Vhvi5aFsS3Les
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 februari 2019 @ 12:41:06 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184934681
quote:
11s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:20 schreef golfer het volgende:
Goedemorgen.

Voor de dames een vergelijkend warenonderzoek in The Guardian.
NSFW
https://www.theguardian.c(...)XTR25B5Vhvi5aFsS3Les
Hier kun je zelf een vergelijkje gaan zitten doen:
https://www.theguardian.c(...)s-100-men-reveal-all
"I'm 100% sure that every ignorant fool is completely right."
  zondag 10 februari 2019 @ 12:44:06 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184934737
Het is wel in de mode bij kranten tegenwoordig om dit soort artikelen te publiceren. Een paar weken geleden in het Volkskrant Magazine pagina's vol over de clitoris.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 februari 2019 @ 12:50:50 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184934852
Het is wel een mooie manier om een SC stil te krijgen. *)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184934856
Écht...ik heb in die 25 jaar op de ok. zó veel gezien in allerlei variëteiten.
Van deze pagina vol en achter elkaar word ik gewoon misselijk. :X
En vergelijken o|O
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 12:52:42 #291
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184934880
Ik ben blij dat ik me niet druk hoef te maken over hoe onze ouders ons kind zouden kunnen verzieken. Ze hebben allebei een stijl gehanteerd die haaks staat op wat ik goed acht voor een kind.

Ik heb nu wel een wasrek vol met babykleertjes, best maf. Ik werd er ook ietwat week van.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_184935040
Opa's en oma's woonden bij ons te ver weg om op te passen en mijn moeder was thuis. Maar oh wat had ik er een gruwelijke hekel aan als bezoekende/logerende oma's, tantes etc. ons gingen vertellen hoe we ons moesten gedragen.
Dat had ik al als 5 jarige toen de familiekraamverzorgster (van vaders kant) bij ons was voor de geboorte van mijn zus, toen ben ik naar opa en oma gegaan want ik kon zo niet leven onder het regime van "tante Annie. Mijn moeder (hoogzwanger) onderging het allemaal maar ik niet.
pi_184935081
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat herken ik gelukkig niet. Ik waardeer het enorm dat mijn ouders zich in principe richten naar mijn manier van opvoeden. Anderzijds wil ik heb ook de ruimte geven om op hun oppasdagen op hun manier met mijn zoon om te gaan. Ik vertel hem ook dat op die dagen opa en oma de regels bepalen en dat hij zich daaraan houden moet. Ik kan dat prima loslaten, moet ook wel omdat ik sowieso al een aanzienlijk deel van de tijd geen inbreng heb ik de dagelijkse opvoeding.

We hebben in 7 jaar echt nog nooit gedoe of conflicten gehad over het oppassen. Het is vooral een verrijking vind ik, mijn ouders zijn zo dol op hun kleinzoon en hij heeft een hele fijne band met hen. Ben ook heel blij dat dat zo uitgepakt heeft. Sterker nog, de band met mijn ouders is een poosje best ingewikkeld geweest en het regelmatig elkaar zien vanwege het oppassen zorgde er juist voor dat ons contact niet minder werd.
Tuurlijk kan het ook goed gaan, gelukkig maar O+
  zondag 10 februari 2019 @ 13:08:13 #294
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184935096
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh en :W iedereen. Gisteren teruggekomen uit Londen, dus ik moet weer even wat inhalen qua bijlezen vrees ik :D .
*O* Vertel, hoe was het, wat deed je, wat at je en hoe vond je het?
#Londenfan
Wo ist der Führer, der mich führt?
  zondag 10 februari 2019 @ 13:09:04 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184935110
Voor mij was het verschil tussen ouders, ooms en tantes en oma volledig transparant / troebel; allemaal speelden ze een rol bij opvoeding, opvang, wat je in de weekends deed enz.. De rol van opa was wel fundamenteel anders: dat was "de wet".
  zondag 10 februari 2019 @ 13:11:04 #296
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184935143
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:44 schreef golfer het volgende:
Het is wel in de mode bij kranten tegenwoordig om dit soort artikelen te publiceren. Een paar weken geleden in het Volkskrant Magazine pagina's vol over de clitoris.
Mag ook wel eens, na de reusachtige decennialange aandacht in de media voor sec de coïtus. ^O^
pi_184935158
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:09 schreef fietsie het volgende:
Voor mij was het verschil tussen ouders, ooms en tantes en oma volledig transparant / troebel; allemaal speelden ze een rol bij opvoeding, opvang, wat je in de weekends deed enz.. De rol van opa was wel fundamenteel anders: dat was "de wet".
Die had bij ons ook de wind eronder, alleen woonden wij ver weg, waren niet van de juiste religie en ze hadden nog veel meer kleinkinderen
  zondag 10 februari 2019 @ 13:14:23 #298
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184935204
Hier geen regulier oppassen, maar mijn moeder plukt Günther wel standaard eens per week een paar uur bij me vandaan om boodschappen met 'm te gaan doen en 'm bij haar thuis helemaal plat te knuffelen. Ze zijn volkomen verzot op elkaar. ^O^ Ik ben echter (vooralsnog) wel dogmatisch genoeg qua opvoedingsinsteek dat ik wekelijks meerdere dagdelen oppassen door mijn moeder niet zou willen.
  zondag 10 februari 2019 @ 13:14:42 #299
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184935210
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Die had bij ons ook de wind eronder, alleen woonden wij ver weg, waren niet van de juiste religie en ze hadden nog veel meer kleinkinderen
Ze woonden op 15 minuutjes fietsen, maar wij woonden in hun oude huis. Nog steeds is het deel van de familie wat daar is blijven wonen zo hecht; ooms en tantes doen net zo goed mee in opvoeding als eigen ouders, op een manier die werkt.
  zondag 10 februari 2019 @ 13:28:26 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184935407
Bwuh.. ik krijg net een apje van K.
Dat ie een kraam kado aan het kopen is voor vrienden.. en dat ie er zo enorm verdrietig over is dat er steeds een kraam kado word gekocht .. maar nooit voor ons..
:'( -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Klus snacks - Barrels Basic Binnen en Buitenhuis klut topic
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')