abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184908503
Palestijnen kunnen 'Gazastrook en Westelijke Jordaanoever' als geboorteland kiezen

Palestijnse Nederlanders hoeven als hun geboorteland niet langer 'IsraŽl' of 'Onbekend' op te geven. Ze kunnen binnenkort bij de burgerlijke stand laten registreren dat ze ter wereld zijn gekomen in 'Gazastrook en Westelijke Jordaanoever, met inbegrip van Oost-Jeruzalem', schrijft staatssecretaris Knops in beantwoording op Kamervragen.

Wie in het bevolkingsregister wordt ingeschreven, kan nu nog alleen een geboorteland opgeven dat door Nederland is erkend. Voor de staat die de Palestijnen hebben uitgeroepen geldt dat niet.

Geboorteland 'onbekend'

De burgerlijke stand (officieel de basisregistratie personen) merkte Nederlanders van Palestijnse afkomst daardoor aan als geboren in IsraŽl. Dat zat veel Palestijnen dwars, omdat ze IsraŽl als bezetter beschouwen. Om hen tegemoet te komen gaf Nederland hun de mogelijkheid om hun als geboorteland op te geven 'Onbekend'.

Nu maakt Knops het Palestijnen dus toch mogelijk om vast te laten leggen dat hun wieg in de Palestijnse gebieden stond. Omdat de Verenigde Naties ondubbelzinnig hebben verklaard dat de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever (Oost-Jeruzalem inbegrepen) van de Palestijnen zijn, vindt hij de status van die gebieden duidelijk genoeg. Daarmee kunnen ze worden opgenomen in de zogenoemde Landentabel, waar de basisregistratie gebruik van maakt.

Van de baan

Knops' besluit lijkt Nederland een gang naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens te besparen. Een Palestijnse Nederlander wilde daar afdwingen dat hij zich als geboren Palestijn kon laten registreren. Die zaak is nu mogelijk van de baan.

Nederland en veel andere westerse landen erkennen 'Palestina' niet omdat ze willen dat er eerst vrede komt tussen IsraŽl en de Palestijnen.
https://nos.nl/artikel/22(...)orteland-kiezen.html

Hoe kan je nog een zinnige mening geven op dit soort kwaadaardige hypocriete onzin :?
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 01:50:33 #2
451823 crew  Plompzakker
#FREE Samuel24
pi_184908534
Als je daar geboren bent moet je daar ook maar getogen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184908535
Het eerste wat ik me afvroeg of die Knops toevallig Katholiek was.

Mijn vermoeden bleek idd juist te zijn.

Knops is gehuwd en woonachtig in het Limburgse Horst. Hij is rooms-katholiek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Knops
pi_184908661
Zoveel afschuw, zoveel vragen roept dit op dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
pi_184908693
Prima toch?
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
Dat is een terroristische daad.
pi_184908749
Laat ik onderaan mijn lijst beginnen. (Sla voor het gemak even 100 aanmerkingen op dit besluit van het hypocriete jodenhatende Rutte3 over) . Wat nou als een Nederlandse Jood geboren is in de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever? Mag hij dan kiezen in welk "land" hij geboren is? Of wordt hij, ook als hij er problemen mee heeft, als een GazatrokiŽr in de administratie opgenomen?
pi_184908774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:10 schreef ludovico het volgende:
Prima toch?
Wat is er precies prima aan?
pi_184908799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Apart grondgebied, hoort naar maatstaven van IsraŽl zelf niet eens bij IsraŽl.. geef die grond weg joh.
Aubergine, tomaat, aardappel, komkommer... ze hebben de prijzen omhoog gegooid! .....
pi_184908853
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Apart grondgebied, hoort naar maatstaven van IsraŽl zelf niet eens bij IsraŽl.. geef die grond weg joh.
Ik wil het ook wel van de andere kant bekijken: Waarom erkent Nederland dan gewoon niet de Palestijnse staat?
pi_184908861
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik wil het ook wel van de andere kant bekijken: Waarom erkent Nederland dan gewoon niet de Palestijnse staat?
Ruzie met IsraŽl, willen ze niet.
pi_184908876
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ruzie met IsraŽl, willen ze niet.
Ruzie met IsraŽl heeft Rutte3 geen probleem mee. Anders hadden ze dit besluit niet genomen.
pi_184908897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ruzie met IsraŽl heeft Rutte3 geen probleem mee. Anders hadden ze dit besluit niet genomen.
Krijgen die mensen een IsraŽlisch paspoort dan? Als IsraŽl ze niet accepteert zijn ze niet redelijk genoeg om serieus te nemen op dat punt.
pi_184909051
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Krijgen die mensen een IsraŽlisch paspoort dan? Als IsraŽl ze niet accepteert zijn ze niet redelijk genoeg om serieus te nemen op dat punt.
Dus omdat IsraŽl ze geen IsraŽlisch paspoort wil geven moeten in Nederland alle regeltjes veranderd worden om ze als Palestijnse Nederlander toch het gevoel moeten laten houden dat ze Palestijn zijn?

Zoveel moeite van de Nederlandse staat om de Nederlandse Palestijn zich Palestijn te laten voelen :? Nederland maakt zichzelf een vijand in de ogen van IsraŽl hiermee. Nederland past zelfs zijn definitie van afkomst aan voor de Palestijnse Nederlanders. Dorpen, provincies, ziet Nederland ook al als een nationaliteit als het ze uitkomt. Ik vind het allemaal best maar neem mij dan niet kwalijk dat ik een Palestijnse Nederlander niet als een Nederlander ziet. Kan je mij toch niet kwalijk nemen? Als Rutte3 en de NOS zo'n zijn best doet om Palestijnse Nederlanders als Palestijnen te portretteren, wie ben ik dan om dat tegen te spreken?
pi_184909078
Betekent dit ook dat de Nederlandse Koerden hun Turkse/Irakese afkomst kunnen laten schrappen en een gebied in Koerdistan als afkomst kunnen laten registreren?
pi_184909135
Het ziekste van deze landverradende regering vind ik nog wel dat ze er geen probleem mee hebben om hele generaties uit de grote steden te jagen maar ze alle mogelijke moeite doen om Palestijnse Nederlanders in hun Palestijns nationalisme tegemoet te komen. :r
pi_184909151
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is er niet prima aan..?

Lijkt mij ook gewoon prima dit.
pi_184909156
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:26 schreef Braindead2000 het volgende:
Het ziekste van deze landverradende regering vind ik nog wel dat ze er geen probleem mee hebben om hele generaties uit de grote steden te jagen maar ze alle mogelijke moeite doen om Palestijnse Nederlanders in hun Palestijns nationalisme tegemoet te komen. :r
Jeetje, het zit je flink dwars merk ik. Waarom man?
pi_184909163
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:29 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Wat is er niet prima aan..?

Lijkt mij ook gewoon prima dit.
Ik had eigenlijk gehoopt op een argument wat er prima aan is want ik heb zoveel argumenten waarom het niet prima is dat ik niet weet waar ik moet beginnen, waar ik ook niet de energie voor heb om ze allemaal op te noemen.
pi_184909166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gehoopt op een argument wat er prima aan is want ik heb zoveel argumenten waarom het niet prima is dat ik niet weet waar ik moet beginnen, waar ik ook niet de energie voor heb om ze allemaal op te noemen.
Begin er maar eens met ťťn.
pi_184909189
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:32 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Begin er maar eens met ťťn.
Lastig, ik heb 100 gedachtes bij dit waaruit ik niet kan kiezen . Jij schijnt er 100% achter te staan. Begin jij er met ťťn.
pi_184909191
Je bent echt een persoon volgeladen met haat. Dat kan nooit goed voor je zijn. Ik zeg niet dat ik me zorgen maak, maar let er wel op.
pi_184909196
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Lastig, ik heb 100 gedachtes bij dit waaruit ik niet kan kiezen . Jij schijnt er 100% achter te staan. Begin jij er met ťťn.
Ik heb het nu drie keer gevraagd. Jij begint dit topic. Heb je wel argumenten of is het puur haat :?
pi_184909205
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:37 schreef ikbenrond het volgende:
Je bent echt een persoon volgeladen met haat. Dat kan nooit goed voor je zijn. Ik zeg niet dat ik me zorgen maak, maar let er wel op.
Waar haat ik precies op?
pi_184909218
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 03:38 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik heb het nu drie keer gevraagd. Jij begint dit topic. Heb je wel argumenten of is het puur haat :?
Ik weet echt niet waar ik mee moet beginnen?

Oke, ik doe een poging, maar hou er rekening mee dat dit maar een enkel argument is van de honderden argumenten die ik dit tegen dit besluit heb.

Hoe rijm jij de afkeer van Rutte3 op het gebied van nationalisme met dit besluit waar alle mogelijke moeite gedaan wordt om Nederlandse Palestijnen in hun Palestijnse nationalisme tegemoet te komen?
pi_184909349
Rutte3:

"Omdat de Verenigde Naties ondubbelzinnig hebben verklaard dat de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever (Oost-Jeruzalem inbegrepen) van de Palestijnen zijn, vindt hij de status van die gebieden duidelijk genoeg."

Screen-Shot-2016-11-08-at-10.39.52-PM.png

Ik moet hier echt van kotsen. Iedereen weet dat de VN een gezwel is waar landen die IsraŽl willen vernietigen een machtige positie hebben. :r Nederland, Rutte3, gebruikt hun mening als legitieme reden/excuus om Palestijnse Nederlanders zich Palestijns te laten voelen en tegelijkertijd degenen die IsraŽl willen vernietigen een steuntje in de rug geven . 8)7

[ Bericht 4% gewijzigd door Braindead2000 op 09-02-2019 05:02:02 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')