abonnement Unibet Coolblue
pi_184903745
Dit leek me het correcte subforum, ik vraag me af wat jullie graag zouden willen zien in o.a. het beheer en behoud van flora en fauna. En dit mag je best breed trekken. Betere plantenbescherming voor de planten. Minder dierenleed op een bepaalde manier. Hoe kan je wilde dieren goed ondersteunen (of moet dat juist niet?). Hoe kan je ervoor zorgen dat mensen beter omgaan met huisdieren etc.

Wat voor tips/adviezen hebben jullie? Voor individuele personen, voor organisaties, voor bedrijven? Wat zouden jullie graag anders willen zien, hoe denken jullie dat dat te bereiken is etc. Alle input is welkom :)
pi_184904709
Bomen mogen planten op agrarische grond zou een positieve verandering zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184904984
Hier in de gemeente wordt behoorlijk bezuinigd behoorlijk op groenvoorziening. Dus planten gaan eruit en er komt gras of stenen voor terug erg jammer. Dat zou van mij wel anders mogen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184905373
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 21:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier in de gemeente wordt behoorlijk bezuinigd behoorlijk op groenvoorziening. Dus planten gaan eruit en er komt gras of stenen voor terug erg jammer. Dat zou van mij wel anders mogen.
Heb je al eens een brief naar de gemeenteraad gestuurd? Dat kan best helpen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184905769
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Heb je al eens een brief naar de gemeenteraad gestuurd? Dat kan best helpen.
Ja al met ons hele blok toen ter tijd. Zeggen ze plant zelf maar aan en hou zelf maar bij.. 8)7 niet veel later heb ik een ander huis gekocht. Dus weet niet hoe het daar nu is.

Wijk waar ik nu woon lijkt het nog mee te vallen.. Maar de gemeente heeft hier niet zoveel geld geloof ik.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184907178
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja al met ons hele blok toen ter tijd. Zeggen ze plant zelf maar aan en hou zelf maar bij.. 8)7 niet veel later heb ik een ander huis gekocht. Dus weet niet hoe het daar nu is.

Wijk waar ik nu woon lijkt het nog mee te vallen.. Maar de gemeente heeft hier niet zoveel geld geloof ik.
Ik zie in sommige gemeentes de trend ontstaan dat groen gesponsord wordt. Kleurige veldjes of rotondes waar dan een bordje bij staat in de trant van dit stukje groen wordt u aangeboden door hoveniers bedrijf bladiebla of autobedrijf huppeldepup. Misschien een idee om dat in jullie gemeente voor te stellen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184907501
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 23:47 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik zie in sommige gemeentes de trend ontstaan dat groen gesponsord wordt. Kleurige veldjes of rotondes waar dan een bordje bij staat in de trant van dit stukje groen wordt u aangeboden door hoveniers bedrijf bladiebla of autobedrijf huppeldepup. Misschien een idee om dat in jullie gemeente voor te stellen?
Rotondes enzo doen ze dat hier inderdaad bij. Uiteraard alleen op de drukke doorgaande routes ;)

Agh binnenkort zelf maar eens wat aan die tuin van ons doen. Dat is ook alleen maar steen..

Verbeter de wereld begin bij jezelf enz.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184918827
Wat ik graag zou zien is dat bedrijventerreinen/industrieterreinen verplicht groen moeten worden. En dan in de breedste zin van het woord; zowel qua energie, dus zonnepanelen op de daken bv, als aanplant van bomen/struiken/groen, als de gebouwen zelf die volgens mij ook met begroeiing en beplanting héél veel mooier gemaakt kunnen worden.

Er is ongeveer een kilometer van ons huis een nieuw industrieterrein in aanbouw, en als je daar langs rijd is het gewoon deprimerend. De ene lompe grote grijze doos na de andere, te lelijk voor woorden. Ik zou zo graag zoiets zien ofzo:











Ik bedoel, het is 2019, dat moet toch kunnen? Niet alleen omdat het beter is voor de biodiversiteit en de omgeving, maar ook omdat je daar gewoon vrolijker van wordt als je dat ziet.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_184919108
Wat ik graag zou zien is dat de prijs van sedum met 50% omlaag gaat zodat mensen met een niet zo hoog inkomen en dat op hun dak willen dat ook kunnen betalen, ik bedoel 1000 euro voor 12 vierkante meter is niet echt een aanmoediging om het te kopen.
pi_184981582
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik zie dat veel over begroeiing gaat, zijn er ook nog specifieke (of algemene) ideeën over bijvoorbeeld dierenwelzijn? Erg bedankt :)
pi_184981667
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:25 schreef phoenyx het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik zie dat veel over begroeiing gaat, zijn er ook nog specifieke (of algemene) ideeën over bijvoorbeeld dierenwelzijn? Erg bedankt :)
Voor wat voor onderzoek wil je dit allemaal weten eigenlijk?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184982256
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Voor wat voor onderzoek wil je dit allemaal weten eigenlijk?
Niet zozeer een onderzoek. Ik werk bij een goede doelen organisatie en kan bij bepaalde punten lichtelijk bijsturen. Wat er bij de afdelingen gewenst is en wat hen denken is al wel wat bekend, wil alleen graag ook wat ideeën van buitenaf hebben, ook om te weten wat er speelt in de maatschappij en om welke punten niet (voldoende) gedacht wordt op dit moment. Heb het vrij breed getrokken (flora en fauna) omdat soms ook punten die bij het ene genoemd worden doorgetrokken kunnen worden op een punt bij het andere.

Even wat concreter, stel er komen hier veel opmerkingen over begroeiing in gemeentes dan kan ik dat meenemen in gesprekken. Als er wordt gesteld dat er te weinig aandacht is voor kalkoenen tijdens thanksgiving dan kan dat iets zijn waar ik (en anderen) niet om gedacht hebben terwijl het wel nuttig kan zijn om daar ook op te richten en daarmee dat dierenleed ook te verminderen bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 22:16:42 ]
pi_184987227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:25 schreef phoenyx het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik zie dat veel over begroeiing gaat, zijn er ook nog specifieke (of algemene) ideeën over bijvoorbeeld dierenwelzijn? Erg bedankt :)
Vanuit de natuur gekeken zou ik zeggen eerst de flora en dan volgt de fauna (insecten, insecteneters, insecteneter-eters, etc) vanzelf :) dus subsidie voor dak- of gevel beplanting en (insect/vogel vriendelijke) struiken, bomen, bloemen, etc.

Wat betreft dierenwelzijn, dat zit voor mij op een wat ander vlak. Maar wat mij bv stoort is dat mensen soms nog zo makkelijk een dier aanschaffen. Bv een cavia/konijn voor de kinderen, en dan wordt zo'n beestje in feite 9 van de 10x veroordeeld tot een (kort) leven in eenzame opsluiting ergens in een kooi in een hoek van de kamer of een hok buiten in de tuin. Er lijkt bij veel mensen nog steeds geen besef te zijn dat zo'n beestje niet gewoon een soort speelgoed voor je kind is maar ook een dier op zichzelf, dat bepaalde behoeftes heeft zoals contact met soortgenoten en een behoorlijke hoeveelheid ruimte om fatsoenlijk te kunnen bewegen.

Daar zouden gemeentes wellicht dierenwinkels en kopers in kunnen sturen. Zodat er betere voorlichting gegeven wordt, cavia's/konijnen niet individueel verkocht worden, misschien ook het aanbieden van '2e hands' cavia's/konijnen in dierenwinkels uit opvangsituaties ipv alleen jongen van een broodfokkerij... Idem trouwens voor parkietjes enzo, en.goudvissen in kommen. Dat valt voor mij allemaal in de categorie klein (dieren-)leed; mensen die waarschijnlijk denken dat ze best goed voor hun huisdier zorgen (niemand met een parkietje in een kooi of konijn in een hok in de tuin zal zichzelf direct als dierenmishandelaar zien) maar daarbij alle instincten en natuurlijke behoeftes van het dier al dan niet bewust aan de kant schuiven.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_184987521
Mja waar te beginnen he.

Ik fiets regelmatig langs een kippenhouderij. In de zomer als de mussen dood van het dak vallen van de hitte staat de deur weleens open en je ziet gewoon een loods met alleen maar kippen. Ik vind dat zo hartverscheurend.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')