abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 8 februari 2019 @ 21:02:27 #1
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184903593
registreer om deze reclame te verbergen
Ooit, in een ver verleden (jaren 1980 en eerder), was het een goed gebruik om als stille aanbidder je beminde een Valentijnskaart te sturen, was getekend, Je Valentijn.
Dit gebruik op "Sint Felten" hangt enigszins samen met diverse Sinterklaas gebruiken - je weet wel, de goedhuwelijksman die anoniem gedichten en cadeaus stuurt, was getekend, Sint&Piet. En natuurlijk het serveren van een vrijer om lekker van te knabbelen.

Toen zag de postindustrie er iets in en moedigde aan iedereen die je enigszins liefhad een kaartje te sturen, en niet anoniem. Je oma, de buuf, je docent, de hont, en natuurlijk je partner.

Met dat laatste ging het van kwaad tot erger: Valentijnsdag werd van de dag om anoniem je felbegeerde liefde iets te geven tot het uitwisselen van (dure) geschenken tussen mensen die elkaar al jaren kennen, en niet anoniem. Partners verwachten nu zelfs iets romantisch van hun partner op 14 februari.
Als je anoniem iets stuurt naar je beminde, denkt die beminde dat het een cadeau van de vaste parter is :'(

Klacht: geen respect voor geheime liefdes en anonieme cadeaus
Subklacht: partners die elkaar alleen iets geven op Valentijnsdag
Antiklacht: FHF / Valentijnskaartjes _O_
  vrijdag 8 februari 2019 @ 21:07:01 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184903713
Dat is waardeloos ja.
Een onverwachte verrassing is juist waardevol.
pi_184904991
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 21:02 schreef Lunatiek het volgende:
Ooit, in een ver verleden (jaren 1980 en eerder), was het een goed gebruik om als stille aanbidder je beminde een Valentijnskaart te sturen, was getekend, Je Valentijn.
Dit gebruik op "Sint Felten" hangt enigszins samen met diverse Sinterklaas gebruiken - je weet wel, de goedhuwelijksman die anoniem gedichten en cadeaus stuurt, was getekend, Sint&Piet. En natuurlijk het serveren van een vrijer om lekker van te knabbelen.

Toen zag de postindustrie er iets in en moedigde aan iedereen die je enigszins liefhad een kaartje te sturen, en niet anoniem. Je oma, de buuf, je docent, de hont, en natuurlijk je partner.

Met dat laatste ging het van kwaad tot erger: Valentijnsdag werd van de dag om anoniem je felbegeerde liefde iets te geven tot het uitwisselen van (dure) geschenken tussen mensen die elkaar al jaren kennen, en niet anoniem. Partners verwachten nu zelfs iets romantisch van hun partner op 14 februari.
Als je anoniem iets stuurt naar je beminde, denkt die beminde dat het een cadeau van de vaste parter is :'(

Klacht: geen respect voor geheime liefdes en anonieme cadeaus
Subklacht: partners die elkaar alleen iets geven op Valentijnsdag
Antiklacht: FHF / Valentijnskaartjes _O_
Ik heb niks met valentijnsdag. Heb toch niemand om iets naar te sturen en waarom zou iemand iets naar mij sturen _O- _O- _O-

Maar voor koppels die samen zijn kan het wel leuk zijn elkaar af en toe te verwennen en dan op valentijnsdag is dat 'bijzonder'.
pi_184905197
Ik stuur een anonieme email met een glitterplaatje van een roos.
pi_184905341
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:06 schreef Everythingexist het volgende:
Ik stuur een anonieme email met een glitterplaatje van een roos.
En dan moet de geadresseerde raden dat het van jou is? Krijg je dan wel de aandacht die je wilt?
pi_184905408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:12 schreef stokj het volgende:

[..]

En dan moet de geadresseerde raden dat het van jou is? Krijg je dan wel de aandacht die je wilt?
Ik dacht dat dat het hele idee achter Valentijnsdag was.
pi_184905475
Ik stuur altijd een poederbrief
  vrijdag 8 februari 2019 @ 22:20:29 #8
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184905497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
ik stuur een poederbrief, maar een brief naar je moeder
pi_184905849
quote:
Ik koop altijd een envelop met poeder in duistere technotenten.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 23:14:21 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184906598
quote:
Als je maar ondertekent met "Je Valentijn" }:|
  vrijdag 8 februari 2019 @ 23:17:48 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184906674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 21:58 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik heb niks met valentijnsdag. Heb toch niemand om iets naar te sturen en waarom zou iemand iets naar mij sturen _O- _O- _O-
Omdat ze in het geniep op je fappen?

quote:
Maar voor koppels die samen zijn kan het wel leuk zijn elkaar af en toe te verwennen en dan op valentijnsdag is dat 'bijzonder'.
Net als de rest van de koppels lekker burgerlijke Sjonnie en Anita's :r
Zoiets wordt pas leuk als je er anonieme brieven heenstuurt en de een van de ander denkt dat er sprake is van vreemdgaan })
  vrijdag 8 februari 2019 @ 23:19:36 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184906714
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:15 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Klopt, het raden van wie de anonieme liefdesbekentenis is, is de grootste lol. Net als raden van wie je je Sinterklaassurprise hebt gekregen.
pi_184909453
Valentijnsdag is altijd al waardeloos geweest. Achterlijk gedoe. Leuk als je op de basisschool zit met een stel kleuters maar meer ook niet.
Zonder wrijving geen glans
pi_184910669
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 22:15 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Nou ja je wilt toch wel verdere stappen maken dan alleen een stille liefde?
pi_184910679
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 23:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat ze in het geniep op je fappen?

[..]

Net als de rest van de koppels lekker burgerlijke Sjonnie en Anita's :r
Zoiets wordt pas leuk als je er anonieme brieven heenstuurt en de een van de ander denkt dat er sprake is van vreemdgaan })
Nou ik hoop het niet.
pi_184910697
Ik heb nog nooit een anonieme kaart gekregen. :')
pi_184910768
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:09 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik heb nog nooit een anonieme kaart gekregen. :')
Dus wel een kaart op naam
pi_184910828
Ik kocht ooit een ster voor mijn babe :')
Ik was hier...
pi_184914753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:15 schreef stokj het volgende:

[..]

Dus wel een kaart op naam
Ja van vriendjes. Nooit een anonieme aanbidder.
pi_184925900
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:35 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ja van vriendjes. Nooit een anonieme aanbidder.
Leuk!
Doet mij denken aan mijn eerste AH-winkeltje toen ik net in dienst was als vakkenvullertje. Beetje lachen en kletsen met cassieres. En je leert de klanten kennen. Kwam er een oude man (leeftijd ongeveer 70) onverzorgd maar wel té helder van geest. Hij rekende altijd bij een specifieke cassiere van destijds 24 af en bleef dan altijd kletsen en soms persoonlijke vragen stellen.
Het was in de week van valentijnsdag (de dag zelf was al voorbij) en de oude man gaat bij haar kassa op de rollator zitten en geeft een enveloppe aan haar. Ze maakt het open en het waren 2 tickets voor een musical. Hij vroeg haar mee op 'date' om eerst ergens iets te eten en dan naar de musical te gaan. Zij bedankte, oude man droevig en 2 weken later overleden (of het door dit geval kwam of iets anders zullen we nooit weten).

In diezelfde winkel paar jaren later toen ik parttime teamleider was: vakkenvuller van 20 heeft oogje op meisje bij brood van 18 die tegenover de winkel woont. In de pauze (toen had je een uur lunchpauze) gaat dat meisje altijd naar huis om daar te eten met haar moeder. Maar het was in de week van valentijn en die jongen ijsbeerde van wat hij moest doen. Een collega teamleider zei: haal op valentijnsdag verse croissantjes, verse sap en breng het naar haar en ontbijt dan samen met haar. Dus zo gezegd zo gedaan. Tijdens het vakkenvullen vroeg hij toestemming om zijn lunchpauze nu al te nemen. Maar natuurlijk wisten we al wat hij van plan was. Dus op hoop van zegen gaven we toestemming. Hij blij de spulletjes bijeen halen, afrekenen en naar de overkant. Komt hij na 3 minuten weer terug. Wij verbaast, bleek dat toen hij aanbelde de moeder van dat meisje open deed en ze dacht dat het een bezorgservice was en nam dus het ontbijt in ontvangst en deed de deur weer dicht.

_O- _O- _O-
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:46:30 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184928200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:07 schreef stokj het volgende:

[..]

Nou ja je wilt toch wel verdere stappen maken dan alleen een stille liefde?
Niet met iedereen. Sommige beminden zijn daarvoor te onbereikbaar. Denk Hoofse liefde, platonische liefde.

Maar juist Valentijnsdag kan het spel in werking zetten. Immers, als de teerbeminde een anoniem geschenk ontvangt en zelf een sluimerende liefde koestert, zal teerbeminde op zoek gaan naar de schenker en zal die éérst zoeken bij de eigen stille liefde. Als dat inderdaad de schenker is, heb je een match en kun je verder. Is het een ander dan helaas pindakaas maar blijft de schenker ongeschonden want niemand weet wie dat blauwtje liep.
Je kunt het toeval wat helpen door wat hints te geven in je gedicht als je wat zekerder van je zaak bent.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:51:59 #22
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184928339
Een dag met korting bij privéhuizen
pi_184928448
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:05 schreef stokj het volgende:

[..]

In diezelfde winkel paar jaren later toen ik parttime teamleider was: vakkenvuller van 20 heeft oogje op meisje bij brood van 18 die tegenover de winkel woont. In de pauze (toen had je een uur lunchpauze) gaat dat meisje altijd naar huis om daar te eten met haar moeder. Maar het was in de week van valentijn en die jongen ijsbeerde van wat hij moest doen. Een collega teamleider zei: haal op valentijnsdag verse croissantjes, verse sap en breng het naar haar en ontbijt dan samen met haar. Dus zo gezegd zo gedaan. Tijdens het vakkenvullen vroeg hij toestemming om zijn lunchpauze nu al te nemen. Maar natuurlijk wisten we al wat hij van plan was. Dus op hoop van zegen gaven we toestemming. Hij blij de spulletjes bijeen halen, afrekenen en naar de overkant. Komt hij na 3 minuten weer terug. Wij verbaast, bleek dat toen hij aanbelde de moeder van dat meisje open deed en ze dacht dat het een bezorgservice was en nam dus het ontbijt in ontvangst en deed de deur weer dicht.

_O- _O- _O-
_O-

En toen?
pi_184929560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 06:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Valentijnsdag is altijd al waardeloos geweest. Achterlijk gedoe. Leuk als je op de basisschool zit met een stel kleuters maar meer ook niet.
Het heeft idd een hoog "Wil je iets in m'n poezie album schrijven" gehalte
pi_184932216
Van die mensen die Valentijnsdag als een kapitalistische, onzinnige feestdag zien :')!!
Taal is veel makkelijker als je denkt. :o
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')