abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:17:12 #161
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185040913
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar dit is de verhaardag van Sounddragon, das wel uniek ;)

Gefeliciteerd *O*
vooral omdat ie kaal is :D
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 16 februari 2019 @ 00:10:40 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185041847
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:17 schreef lipje het volgende:

[..]

vooral omdat ie kaal is :D
Ik ben niet kaal, loel :(

Mijn haar is gewoon erg kort O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185057700
Hai! Wij hebben een woning uit 1930 op het oog. Nu zijn we bezig met het bod op te stellen en we willen daar een ontbindende voorwaarde mbt bouwkundige/bouwtechnische keuring in verwerken, maar we vragen ons af wat een realistisch bedrag is voor zo'n woning? We snappen heus wel dat er een aardig bedrag aan onderhoud uit gaat komen. Het gaat er ons vnl om dat we voor geen evt onverwachte verrassingen komen te staan mbt de fundering, dak en evt asbesthoudende golfplaten. Volgens makelaar en verkoper zit dat allemaal wel snor maar better safe than.. Voor de rest weten we dat het huis veel aandacht nodig gaat hebben, geen probleem.

Dus: uit de bouwtechnische keuring blijken geen noodzakelijke onderhoudskosten hoger dan.. 10k? 15k? Of toch echt 20k? We zijn zoekende naar wat een realistisch bedrag is hierin voor zo'n oude woning. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Ik wil ook niet een bedrag invullen dat nergens op slaat, wil wel serieus genomen worden zeg maar (5k bij zo'n woning lijkt me bijvoorbeeld bijzonder onrealistisch ;)). Of kunnen we beter geen bedrag noemen maar specifiek de zaken die we gecheckt willen hebben?

Overigens: vrijstaand jaren '30 huis voor een relatief zachte aankoopprijs, sfeervol, heel veel potentie, middenin het centrum in rustige straat, groot perceel O+. Alleen zo lastig met de huidige markt dat je 1 bod kunt doen en dan maar moet afwachten of de verkoper met jou in zee wil gaan -O-. Heel ander soort spanning dan toen we 7 jaar geleden 'gewoon' aan het onderhandelen gingen..
  zondag 17 februari 2019 @ 07:03:48 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185059561
Welk bedrag aan kosten zou voor jullie niet meer acceptabel zijn als extra bijkomende kosten?
Dat bedrag zou ik noemen.
***
pi_185059657
De ontbindende voorwaarden betreft een bouwtechnische keuring zijn m.i. ook een vorm van onderhandelen. Als er een bedrag uit komt hoger dan jou voorwaarde dan kan je het gesprek aan gaan en alsnog het huis kopen.

Ik merk dat (afhankelijk van de keurder) het bedrag nogal snel op kan lopen. Zij schrijven namelijk nogal snel iets economisch af. Daarnaast, als het houtwerk ook maar een klein beetje slijtage laat zien dan adviseren ze al snel om de hele woning te schilderen a duizenden euro's.

En o ja, een bouwkundig inspecteur gaat echt niet zo ver als je denkt, wij hadden een goeie en die ging de ladder en het dak op maar we hebben ze ook gehad die niet eens in de kruipruimte hebben gekeken.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_185061701
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 08:15 schreef mark_dabomb het volgende:
De ontbindende voorwaarden betreft een bouwtechnische keuring zijn m.i. ook een vorm van onderhandelen. Als er een bedrag uit komt hoger dan jou voorwaarde dan kan je het gesprek aan gaan en alsnog het huis kopen.

Ik merk dat (afhankelijk van de keurder) het bedrag nogal snel op kan lopen. Zij schrijven namelijk nogal snel iets economisch af. Daarnaast, als het houtwerk ook maar een klein beetje slijtage laat zien dan adviseren ze al snel om de hele woning te schilderen a duizenden euro's.

En o ja, een bouwkundig inspecteur gaat echt niet zo ver als je denkt, wij hadden een goeie en die ging de ladder en het dak op maar we hebben ze ook gehad die niet eens in de kruipruimte hebben gekeken.
Precies. Dat beseffen wij ons ook, en die kosten nemen we dus met een korrel zout. We weten dat het een oud huis is en er veel aan moet gebeuren. Als de basis maar OK is of dat we in elk geval van tevoren weten als het niet zo is zodat we daarin een bewuste keuze kunnen maken. Vandaar dat we een beetje zitten met hoe we het gaan formuleren.
pi_185062098
Nou, wij zijn dit weekend het huis “foto klaar” aan het maken. Wat een werk ... we hebben de aanpak gekozen om maar niet zomaar alles in kasten te gooien zodat het er fatsoenlijk uitziet, maar indien mogelijk ook meteen uit te zoeken om weg te geven / weg te gooien. Dat is extra werk maar scheelt straks weer met verhuizen. En nu is er nog geen stress zodat we niet alles in een soort blinde paniek maar gewoon in dozen gooien 😂

De eerste 2 overvolle kratten voor de kringloop staan klaar, en dan zijn we nu alleen nog maar visueel bezig, dan hebben we nog geen kast open getrokken 😅
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 13:18:14 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185063339
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 12:09 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou, wij zijn dit weekend het huis “foto klaar” aan het maken. Wat een werk ... we hebben de aanpak gekozen om maar niet zomaar alles in kasten te gooien zodat het er fatsoenlijk uitziet, maar indien mogelijk ook meteen uit te zoeken om weg te geven / weg te gooien. Dat is extra werk maar scheelt straks weer met verhuizen. En nu is er nog geen stress zodat we niet alles in een soort blinde paniek maar gewoon in dozen gooien 😂

De eerste 2 overvolle kratten voor de kringloop staan klaar, en dan zijn we nu alleen nog maar visueel bezig, dan hebben we nog geen kast open getrokken 😅
Je beseft dan altijd wel dat je stiekem veel meer spullen hebt dan je denkt te hebben :P
  zondag 17 februari 2019 @ 14:08:39 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185064062
Goed bezig. :Y
Wij hebben ook al een flinke schifting gemaakt toen ja.

@bleiblei Ik zag je opmerking in WGR over mss binnenkort jullie huis op de markt, zit er eindelijk schot in dat prachtige pand?
***
pi_185069798
Wij zijn vandaag weer even op bezoek geweest bij ons aanstaande nieuwe tweedehands huis, op uitnodiging van de verkopers. Van tevoren zeiden we nog tegen elkaar; we blijven geen uren hangen (want genoeg andere dingen te doen).

Faal! We waren er van 11.00 tot 15.00 uur :D.
Kei leuke mensen (die twee straten verderop gaan wonen), alles weer even gezien, met de honden gekroeld, veel geouwehoerd en het meegenomen gebak opgegeten.
  zondag 17 februari 2019 @ 21:52:03 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185073742
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Goed bezig. :Y
Wij hebben ook al een flinke schifting gemaakt toen ja.

@:bleiblei Ik zag je opmerking in WGR over mss binnenkort jullie huis op de markt, zit er eindelijk schot in dat prachtige pand?
Ja.... Misschien :P .
Morgen ligt er hopelijk een koopcontract met handtekeningen van de verkopers bij onze aankoopmakelaar (ingeschakeld omdat ik redelijk klaar was met het gezeik... En gezeik is een understatement :') ).

De ervaringen uit het verleden hebben ons overigens geleerd dat de kans groot is dat er morgen helemaal nix bij onze makelaar ligt, dus we verwachten vooralsnog vrij weinig.
  maandag 18 februari 2019 @ 07:17:27 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185078046
Pfff, wat een gedonder toch...
Ik heb een paar maanden terug van SQ een klein beetje meegekregen, en dat was dus idd een paar maanden... :X

Keeping my fingers crossed!
***
  maandag 18 februari 2019 @ 09:26:15 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185079063
Vandaag komt de verhuizer de dozen brengen! Tijd om in te gaan pakken! *O* Duurt nog 8 weken voor we gaan verhuizen hoor, maar toch. :')

Vandaag over zes weken de sleutel, als alles goed blijft gaan, hopelijk kunnen we volgende week om deze tijd de champagne open gaan trekken. :X

Zo leuk dat het dichterbij komt. Toch al weer 2 maanden geleden dat ons bod geaccepteerd werd, time flies! *O*
Geen idee wat we willen met gordijnen en zulks. We hadden niet echt verhuisbudget ondanks dat er wel geld op een inkomens-reserveringsrekening staat, maar die is dus niet echt voor gordijnen en shit bedoeld. We gaan dus wrsch eerst maar voor kant-en-klare ikea of kwantum gordijnen etc en dan stapje voor stapje dingen vervangen in de loop der tijd.

Wel komen er nieuwe eettafelstoelen ivm de plavuizen, wat we nu hebben zou dat helemaal kapot schuren (van die ribfluwelen buisstoelen). We hebben deze in het donkergrijs gekozen



En onze lompe salontafel gaat weg en daarvoor in de plaats heb ik net manlief zo goed als om voor deze:



2 setjes dan en dan zet ik er zelf ook weer doorzichtige skatewieltjes onder. Daarin kunnen dan dingen als afstandsbedieningen, laadkabels, eentje voor mijn nagellakjes O-) etc.
We trekken nu ook te pas en te onpas allerlei bijzettdingen bij de bank dus dan maar gewoon die lompe tafel weg.
We wilden eerst 4 kapla-kisten kopen (suggestie van manlief), maar er moet ook nog wat in, en waar laat je dan 4000 klapla-plankjes. :+ (En DUUR!!!!)


Tot zover mijn verhuisvoorpret, manlief kan er allemaal niet niet zo voor warm lopen. -O-
***
  maandag 18 februari 2019 @ 10:05:08 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185079666
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag komt de verhuizer de dozen brengen! Tijd om in te gaan pakken! *O* Duurt nog 8 weken voor we gaan verhuizen hoor, maar toch. :')

Vandaag over zes weken de sleutel, als alles goed blijft gaan, hopelijk kunnen we volgende week om deze tijd de champagne open gaan trekken. :X

Zo leuk dat het dichterbij komt. Toch al weer 2 maanden geleden dat ons bod geaccepteerd werd, time flies! *O*
Geen idee wat we willen met gordijnen en zulks. We hadden niet echt verhuisbudget ondanks dat er wel geld op een inkomens-reserveringsrekening staat, maar die is dus niet echt voor gordijnen en shit bedoeld. We gaan dus wrsch eerst maar voor kant-en-klare ikea of kwantum gordijnen etc en dan stapje voor stapje dingen vervangen in de loop der tijd.

Wel komen er nieuwe eettafelstoelen ivm de plavuizen, wat we nu hebben zou dat helemaal kapot schuren (van die ribfluwelen buisstoelen). We hebben deze in het donkergrijs gekozen

[ afbeelding ]

En onze lompe salontafel gaat weg en daarvoor in de plaats heb ik net manlief zo goed als om voor deze:

[ afbeelding ]

2 setjes dan en dan zet ik er zelf ook weer doorzichtige skatewieltjes onder. Daarin kunnen dan dingen als afstandsbedieningen, laadkabels, eentje voor mijn nagellakjes O-) etc.
We trekken nu ook te pas en te onpas allerlei bijzettdingen bij de bank dus dan maar gewoon die lompe tafel weg.
We wilden eerst 4 kapla-kisten kopen (suggestie van manlief), maar er moet ook nog wat in, en waar laat je dan 4000 klapla-plankjes. :+ (En DUUR!!!!)


Tot zover mijn verhuisvoorpret, manlief kan er allemaal niet niet zo voor warm lopen. -O-
logisch, want vrouwmenschen lezen teveel van die interieur-mode rommel, en wij zijn altijd de Loel to 'make it happen' :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 februari 2019 @ 11:58:53 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185081623
@Brighteyes kun je die stoelen niet op een of andere manier aan de onderkant plavuisgeschikt maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 12:00:37 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185081662
De timmerman komt vandaag kijken om te zien wat ik wil en of hij dat kan en om een offerte te kunnen maken.

Offerte badkamer (alleen materialen) binnen, offerte keuken (compleet incl. montage) binnen, nu dus "even" een aannemer vinden voor de klus :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 12:02:52 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185081723
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

logisch, want vrouwmenschen lezen teveel van die interieur-mode rommel, en wij zijn altijd de Loel to 'make it happen' :+
Zeg! }:|

Leandra, de stoelen zijn ook wel behoorlijk op hoor!
Maar sowieso, het is zo’n buis-u-vorm, daar wieltjes onder (want een matte, niet-vlakke plavuis) maken is niet echt een optie denk ik.
***
  maandag 18 februari 2019 @ 12:21:42 #178
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185082008
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

logisch, want vrouwmenschen lezen teveel van die interieur-mode rommel, en wij zijn altijd de Loel to 'make it happen' :+
Ja dit....
En oh wee als je geen mening hebt.....
(niet dat het uiteindelijk uitmaakt, maar toch :P )....

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:58 schreef Leandra het volgende:
@:Brighteyes kun je die stoelen niet op een of andere manier aan de onderkant plavuisgeschikt maken?
Ik heb toevallig hier besteld voor onze nieuwe stoelen...:
https://www.floorfriendly.nl/
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 18 februari 2019 @ 12:56:25 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185082514
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:21 schreef avotar het volgende:

[..]

Ja dit....
En oh wee als je geen mening hebt.....
(niet dat het uiteindelijk uitmaakt, maar toch :P )....

Nou... die van mij had deze keer toevallig wel een mening over de salon-tafel-bakken en ik had liever gehad dat hij had gezegd 'wat jij wil schatje'. O-) :D

quote:
Ik heb toevallig hier besteld voor onze nieuwe stoelen...:
https://www.floorfriendly.nl/
Slim!
Maar dat is met deze alsnog tricky:


Hoe dan ook, ze zijn behoorlijk op (schuim in de zittingen wordt dun en na velen kattekots zijn ze ook niet meer zo heel fris).
***
pi_185085809
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:00 schreef Leandra het volgende:
De timmerman komt vandaag kijken om te zien wat ik wil en of hij dat kan en om een offerte te kunnen maken.

Offerte badkamer (alleen materialen) binnen, offerte keuken (compleet incl. montage) binnen, nu dus "even" een aannemer vinden voor de klus :X
Hoe ging het met de timmerman? En vielen de offertes van de badkamer en keuken je mee of tegen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 februari 2019 @ 16:11:43 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185086099
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe ging het met de timmerman? En vielen de offertes van de badkamer en keuken je mee of tegen?
Hij is er nog niet, ik verwacht hem ieder moment.

De offertes waren stevig, maar dat is puur prijstechnisch, ze waren niet hoog voor wat geoffreerd is (Bette sanitair, Butlhaup keuken), ze vielen niet tegen dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 16:44:44 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185086750
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou... die van mij had deze keer toevallig wel een mening over de salon-tafel-bakken en ik had liever gehad dat hij had gezegd 'wat jij wil schatje'. O-) :D

[..]

Slim!
Maar dat is met deze alsnog tricky:
[ afbeelding ]

Hoe dan ook, ze zijn behoorlijk op (schuim in de zittingen wordt dun en na velen kattekots zijn ze ook niet meer zo heel fris).
Owja, ook dat; we doen het toch nooit goed :+ >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 18 februari 2019 @ 16:57:52 #183
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185086969
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 07:17 schreef Brighteyes het volgende:
Pfff, wat een gedonder toch...
Ik heb een paar maanden terug van SQ een klein beetje meegekregen, en dat was dus idd een paar maanden... :X

Keeping my fingers crossed!
nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
pi_185087011
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Gefeliciteerd *O*
  maandag 18 februari 2019 @ 17:01:03 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185087033
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Bel de krant!
Gefeliciteerd *O*
KuikenGuppy
  maandag 18 februari 2019 @ 17:01:47 #186
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185087046
quote:
10s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Owja, ook dat; we doen het toch nooit goed :+ >:)
Ik heb zo een keer een discussie over kussentjes :r gehad bij de V&D . Het ene na het andere gedrocht werd uit het rek getrokken en bij elke nope keek ze sjagrijniger. Naast mij stond een kerel in een bruine rib-outfit, snor en zo een grijs randje leftover haar op zijn hoofd zwijgend toe te kijken hoe zijn vrouw en dochter hetzelfde deden waarop ik tegen SQ zei "heb je dan liever dat ik er zo één wordt?". Was ook niet de juiste opmerking -O-
  maandag 18 februari 2019 @ 17:03:00 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185087069
nou, wij moeten ook nog tekenen :P .
Mooi moment om ons terug te trekken }> .
pi_185087133
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185087154
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Gefeliciteerd! Heb je al eens verteld wat er speelde, of houd je dat liever voor je?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 februari 2019 @ 17:10:09 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185087189
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:03 schreef bleiblei het volgende:
nou, wij moeten ook nog tekenen :P .
Mooi moment om ons terug te trekken }> .
:D :').
KuikenGuppy
  maandag 18 februari 2019 @ 17:13:23 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185087263
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Toe maar! *O* Gefeliciteerd! *O*
Jemig, jullie hebben echt een lange adem gehad! Ik was er geloof ik al lang klaar mee geweest. Hoe tof het huis ook is trouwens hoor, dat wel! :Y O+
***
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 17:20:11 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185087412
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Gefeliciteerd ! ^O^ *O*
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 17:23:05 #193
5428 crew  miss_sly
pi_185087486
Gefeliciteerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 februari 2019 @ 18:14:20 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185088473
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
*O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 18:18:35 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185088570
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe ging het met de timmerman? En vielen de offertes van de badkamer en keuken je mee of tegen?
Was een goed gesprek met de timmerman, nou kan ik sowieso wel goed met hem, dus als hij een beetje een aardige offerte stuurt dan moet de rest al heel overtuigend zijn.
Daarbij kan hij de hele klus op zich nemen in de zin van aansturen wat er aangestuurd moet worden voor zover hij het niet zelf kan, want één aanspreekpunt hebben vind ik wel van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 18:20:26 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185088612
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:03 schreef bleiblei het volgende:
nou, wij moeten ook nog tekenen :P .
Mooi moment om ons terug te trekken }> .
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 19:01:42 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185089446
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

nou! je gelooft het niet, maar na 5 maanden ge-emmer hebben we een contract met handtekeningen!!! *O*
Joehoe werd tijd! Fijn zeg *O*

Maar inderdaad respect voor de lange adem. Ik zou er al mee gestopt zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 februari 2019 @ 20:52:09 #198
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185092201
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Heb je al eens verteld wat er speelde, of houd je dat liever voor je?
Zo te lezen is het al wel eens gedeeld door mijn eega :P .
Maar het verhaal is dat het 1 pand betreft dat in 2en is gesplitst.
Momenteel is het in gebruik als kantoor en 2 broers zijn eigenaar.
De broers zijn geloof ik ietwat minder happy zakelijk uit elkaar gegaan en het pand staat in zijn geheel al een jaar of 8 te koop, maar de 2 delen zijn ook los te koop.

Wij willen 1 helft kopen (want ff dik 8ton + een enorme verbouwing van tonnen ophoesten lukt ons niet). Begin juli hadden we de eerste bezichtinging en we hadden al snel zoiets van "go".
Vervolgens onderhandelingen gestart en daar zijn we pas midden september tot consensus gekomen (in totaal was dat in 5 stappen, dus bod, tegenbod verkopers, tegenbod ons, verkopers zeiden "ons tegenbod is het laagste dat we gaan" en vervolgens een "ok" vanuit ons :') ). De lange doorlooptijd kwam met name door wekenlange stilte vanuit de verkopers.

Vervolgens kwam de verrassing van 1 van de verkopers "top! ik moet wel nog wat regelen en dat is dat mijn broer ook akkoord moet gaan". Vanaf dat moment startte er een wekenlang proces met vanuit ons bellen, bellen, najagen, vragen hoe het loopt, loze beloftes krijgen, elke keer niets zinnigs horen, etc.

Ergens eind oktober heb ik gezegd, jullie krijgen nog 1 week om het te fixen, anders kappen we er mee. Nou, einde van de week helemaal niets. Ik weer achteraan bellen, savonds om 10 uur werd er teruggebeld en kreeg ik een half verhaal met als conclusie weer helemaal nix. Toen afgesproken dat we maandag nog gebeld zouden worden (was op dat moment te pissig om redelijk te zijn). Maandag werden we niet teruggebeld. Heel november niet. Heel december ook niet en wij hadden zoiets van "wtf is dit, laat maar lekker zitten dat huis".

Tot we 2 januari opgebeld werden "ja! het is opgelost met mijn broer! hebben jullie nog interesse?". Wij weer naar dat huis om te kijken of we uberhaupt nog wel willen. Gevoel was "Ja!".
En vervolgens heeft het nog anderhalve maand geduurd tot er ook daadwerkelijk een contract lag met hun handtekeningen erop.

Samenvatting: 6 maanden gezeik :') .
pi_185092318
Sodeju hé. Wat een slopende tijd moet dat voor jullie zijn geweest. De aankoop van een woning is al spannend genoeg, ook als je weken in plaats van maanden moet wachten. En ik snap echt niks van zulk soort gebrekkige communicatie...

Maar jullie hebben nu de handtekeningen! Wat is het plan: wanneer krijgen jullie de sleutel?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 februari 2019 @ 20:56:24 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185092320
Darn, wat een gedoe :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 februari 2019 @ 21:09:45 #201
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185092649
Het plan is nu om woensdag onze handtekeningen erop te zetten, begin/midden juni sleutel, dan 3-4 maanden verbouwen en dan verhuizen.ergens september/oktober.
pi_185092731
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:09 schreef bleiblei het volgende:
Het plan is nu om woensdag onze handtekeningen erop te zetten, begin/midden juni sleutel, dan 3-4 maanden verbouwen en dan verhuizen.ergens september/oktober.
Gaan jullie het verbouwen zelf weer doen of laten jullie het doen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 februari 2019 @ 21:55:11 #203
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185094033
deels zelf, deels laten doen. We hebben een minimum qua bewoonbaarheid dat we willen bereiken in die 3-4 maanden en dat gaat mij niet lukken. Dus parallel gaat er ook een aannemer aan de gang voor de uitbouw en wat klussen waar hij in bij kan dragen. Oh en de badkamer, 1tje ga ik later zelf doen. Maar de andere laten we waarschijnlijk doen zodat we tenminste een fatsoenlijke badkamer hebben als we intrekken.
  maandag 18 februari 2019 @ 21:57:16 #204
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185094105
Ik heb bij ons huis ook gemerkt dat de dingen die ik door de jaren heen gedaan heb net wat bijzonderder/toffer zijn qua ideeën en uitvoering dan de dingen die we gelijk in het begin hebben gedaan. Is denk ik te wijten aan geld/tijd maar vooral ruimte in mijn hoofd voor creativiteit :D .
  maandag 18 februari 2019 @ 22:09:16 #205
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185094414
oh! enne dank jullie allemaal! ben erg benieuwd hoe alles gaat worden.
ben bezig met een blog waar we alle voortgang gaan delen.
  maandag 18 februari 2019 @ 23:00:42 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185095435
Yes, een klusblog! *O* Nice! Dit is zeker wel een project dat ik wil gaan volgen! :Y
***
  dinsdag 19 februari 2019 @ 06:33:25 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_185097782
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb zo een keer een discussie over kussentjes :r gehad bij de V&D . Het ene na het andere gedrocht werd uit het rek getrokken en bij elke nope keek ze sjagrijniger. Naast mij stond een kerel in een bruine rib-outfit, snor en zo een grijs randje leftover haar op zijn hoofd zwijgend toe te kijken hoe zijn vrouw en dochter hetzelfde deden waarop ik tegen SQ zei "heb je dan liever dat ik er zo één wordt?". Was ook niet de juiste opmerking -O-
jij doet volgens mij een beetje aan geschiedvervalsing hier :P

Tevens tvp.
disclaimer
  dinsdag 19 februari 2019 @ 07:46:34 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185098146
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 06:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij doet volgens mij een beetje aan geschiedvervalsing hier :P

Tevens tvp.
Staat ook in de onderste zin hè :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185098180
Twee badkamers, toe maar. O+
Gefeliciteerd beiden!
Protège moi de mes désirs.
pi_185098609
hier spannend weekje wel. Vanavond nog even snel wat laatste klusjes oppakken in het huis, wat dingen nog schoonmaken; Morgen overdags komt schoonmoeders de ramen even goed oplappen :+ Dan in die middag komt onze (verkoop-, maar tevens onze aankoop- voor het volgende huis)makelaar langs om het huis te bekijken en de mogelijkheden tot verkoop te bespreken.

Vrijdagochtend gesprek met financieel adviseur om een berekening te maken (hebben we in augustus al gehad, dus we weten het ongeveer, maar voor nu deze specifieke situatie leek het ons goed om een nieuwe up-to-date berekening te laten maken en evt scenario's door te spreken).

Vrijdagmiddag de tweede bezichtiging van het huis wat we op het oog hebben, met onze aankoopmakelaar erbij.

Ik hoop dat we woensdag tot de conclusie komen dat er snel foto's gemaakt kunnen worden en het boeltje op Funda kan, dat vrijdagochtend nogmaals goed nieuws komt vwb het financiële plaatje (officieus hebben we al te horen gekregen dat ze geen problemen verwacht, maar toch goed om het nog even rustig te bespreken) en dat er vrijdagmiddag geen rare dingen naar boven komen en we onze aankoopmakelaar ook daarvoor parallel aan het werk kunnen zetten.

Het is vooral heel spannend hoe e.e.a. qua tijd op elkaar kan/moet aansluiten, het is wel wenselijk dat eerst mijn eigen huis weg is, maarja, moet je maar mazzel hebben dat het snel verkocht is.

Goede nieuws is dat een soortgelijk bovenwoning zoals die van mij pas geleden binnen anderhalve week verkocht was (17 bezichtigingen) met nog een goede winst, dus heb wel goede hoop. (van die mensen heb ik dus de gegevens van deze makelaar gekregen, dus wellicht kan ie zijn adressenbestand aanboren van mensen die toen wel hebben geboden maar hebben misgegrepen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 08:53:47 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_185098658
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Twee badkamers, toe maar. O+
Gefeliciteerd beiden!
als je upgrade(t)? moet je t natuurlijk wel goed doen :P
Tweede badkamer zou een 4m2 walk-in bathroom worden aan onze slaapkamer, met alleen een badkuip en een wastafel O+
disclaimer
pi_185098695
WIj hebben sindskort ook een ensuite. Wat een heerlijkheid O+ en als er gasten zijn gebruiken die lekker de family bathroom in de gang _O_
Ja doei.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 08:58:42 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185098722
@LuNaTiC Spannend allemaal joh! Nog een tip, puur voor je gemoedsrust, verkijk je niet op 'binnen anderhalve week verkocht'. Daar gaat vaak nog wel een aantal weken overheen voor je daadwerkelijk zekerheid heb ivm 'verkocht onder voorbehoud'.
Dus probeer voor jezelf te bedenken wanneer je vervolg stappen wil nemen mbt de aankoop van een nieuw huis. Op het moment dat je een bod accepteert op je huidige huis, of pas als alle voorbehouden verlopen zijn en de koop dus echt zeker is.
***
pi_185098799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
@:LuNaTiC Spannend allemaal joh! Nog een tip, puur voor je gemoedsrust, verkijk je niet op 'binnen anderhalve week verkocht'. Daar gaat vaak nog wel een aantal weken overheen voor je daadwerkelijk zekerheid heb ivm 'verkocht onder voorbehoud'.
Dus probeer voor jezelf te bedenken wanneer je vervolg stappen wil nemen mbt de aankoop van een nieuw huis. Op het moment dat je een bod accepteert op je huidige huis, of pas als alle voorbehouden verlopen zijn en de koop dus echt zeker is.
Yes, ik weet het :) maar goed om het nog even aan te stippen ;) gaan we nog wel even doorspreken met makelaar en financieel adviseur.

Ik heb alleen maar als referentiekader de tijd dat ik mijn eerste huis kocht (10 jaar geleden). Dat huis kwam vrij vanuit de woningbouw (was huur) en ik verbaasde me erover dat het allemaal zo snel voor elkaar was.

Nu is bij mij vooral de stress/angst om naast het huis te grijpen wat we op het oog hebben. Dat is niet rationeel gegrond (terwijl ik van nature juist wel rustig en rationeel ben). En natuurlijk moet je evt teleurstelling wel alvast erbij begroten, en ja, er komt vast ook wel weer een ander mooi huis langs maar van de maanden dat we op Funda hebben zitten rondkijken is dit wel het meest complete tot nu toe van wat we willen. Het complete plaatje klopt gewoon. :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:04:30 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_185098807
Spannende tijden Lunatic!
disclaimer
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:05:29 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185098826
Wellicht kan de aankoopmakelaar je ook nog advies geven mbt het nemen van het risico toch te kopen voor je huis definitief verkocht is. In veel steden kan je het risico op dit moment wel nemen, maar het blijft altijd een risico. (Zei zij bij wie de klok nog altijd tikt... :X ;) )

En zeker lastig als je dan een huis op het oog hebt dat je echt heel graag wil hebben!
***
pi_185099006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Wellicht kan de aankoopmakelaar je ook nog advies geven mbt het nemen van het risico toch te kopen voor je huis definitief verkocht is. In veel steden kan je het risico op dit moment wel nemen, maar het blijft altijd een risico. (Zei zij bij wie de klok nog altijd tikt... :X ;) )

En zeker lastig als je dan een huis op het oog hebt dat je echt heel graag wil hebben!
ja, dit huis komt eigenlijk nét even te vroeg. Maar we willen er wel vol voor gaan, dus wellicht moet het met enige risico. (ik heb wel laten berekenen dat ik het zelfs met enig verlies kan verkopen zonder dat het de financiëring voor een volgend huis in de weg zou staan, dus ik verwacht dat de kaarten wel gunstig geschud zijn).

Ik hoop vooral dat mijn makelaar morgen daar een goede inschatting van kan maken, wat hij verwacht hoe snel ik het kwijt kan. Ook speelt ongetwijfeld mee hoe de bewoners van dat andere huis er in zitten. Wat ik begreep van die verkoopmakelaar is dat ze bezig waren met iets anders, maar dat het nog niet helemaal wilde vlotten.

Nu woon ik bij mijn vriendin in bij haar huurappartement en hebben we daar een opzegtermijn van een maand. In evt onderhandelingen kunnen we natuurlijk een wat verdere datum in de toekomst voorstellen, en dat zij in principe rustig de tijd kunnen nemen om iets geschikts te vinden vinden, terwijl wij ook de tijd hebben om alles rond te krijgen. (evt met zo'n o.v.b. van verkoop met zo'n no risk clausule zoals iemand hier eerder al voorstelde).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:41:06 #218
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185103148
SQ en Blei gefeliciteerd *O*
Wat een drama! Hopelijk gaat vanaf nu alles op rolletjes :Y

Lunatic, spannend!! Tof dat dit huis echt helemaal is wat jullie zoeken. Vorig jaar zaten wij met hetzelfde dilemma. We hebben toen wel de gok genomen om eerst te kopen en daarna te verkopen... omdat dit echt hét perfecte nieuwe huis voor ons was.. en diverse woningen in onze straat snel en voor goede prijzen verkocht werden... en omdat we ruim een half jaar hadden tot de sleuteloverdracht. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen.. maar vond het toen wel érg spannend!

BE leuk hé nieuwe spulletjes/inrichting uitzoeken :Y Hier ook bijna helemaal nieuwe inrichting en alle ideeën in het echt bij elkaar zien komen is echt tof!

We wonen er nu bijna 9 maanden, door de waterschade in september heel de woonkamer weer op zijn kop en nu pas zijn we bezig met de laatste afwerkingen gereed te krijgen (zeer trage aannemer via de verzekering |:( ).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 13:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

(Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet een heel topic ga openen hoor, zo veel gaat er bij ons niet gebeuren, ik moet nog eens kijken waar ik dan updates plaats. Mag dat in dit topic? Dit is eigenlijk voorpret toch? Is er ook een napret topic? O-) )
Ja! Ik mis ook een verhuis/klus/woon (na)pret en 'work in progress' topic ;) Want nog genoeg te doen en valt niet echt onder dit voorpret topic. Wacht... ik zet er één in elkaar!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:49:54 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185103308
*O* Tof! Leuk! :Y
En wat balen van die waterschade zeg! :o

Hier doen we een heel klein rondedansje. We kregen net bericht dat de bankgarantie voor de aankoop van ons huidige huis gestort is, dus het lijkt erop dat alles gewoon door gaat! :o *O*
*afklopt...
***
pi_185103314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:41 schreef Radyhyn het volgende:
Ja! Ik mis ook een verhuis/klus/woon (na)pret en 'work in progress' topic Want nog genoeg te doen en valt niet echt onder dit voorpret topic. Wacht... ik zet er één in elkaar!
*O* ! Lekker bezig.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:50:27 #221
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185103318
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:54:01 #222
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_185103368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
*O* Tof! Leuk! :Y
En wat balen van die waterschade zeg! :o

Hier doen we een heel klein rondedansje. We kregen net bericht dat de bankgarantie voor de aankoop van ons huidige huis gestort is, dus het lijkt erop dat alles gewoon door gaat! :o *O*
*afklopt...
Ahhh wat goed zeg! Hoera! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_185103750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
*O* Tof! Leuk! :Y
En wat balen van die waterschade zeg! :o

Hier doen we een heel klein rondedansje. We kregen net bericht dat de bankgarantie voor de aankoop van ons huidige huis gestort is, dus het lijkt erop dat alles gewoon door gaat! :o *O*
*afklopt...
Hoppatee *O* !

Ik heb net ook even een bel- en mailrondje gedaan:

- Afspraak voor de bouwtechnische keuring staat gepland voor aanstaande maandagmorgen
- Gegevens taxateur opgevraagd bij de verkopende makelaar voor en van de nieuwe woning, zodat ik (of zij) een afspraak kan plannen
- Hypotheekadviseur gebeld, opdracht gegeven voor het opvragen van offerte voor hypotheek, levensverzekering en overbruggingskrediet
- Hypotheekadviseur regelt ook meteen de taxatie voor mijn huidige woning (voor het overbruggingskrediet), gezien mijn eigen makelaar dat niet mag doen
- Eigen makelaar gebeld voor status van de bieding die we hebben gehad. Gaat ie vandaag nogmaals achteraan. Meteen ook laten weten als het daadwerkelijk zo moeilijk is allemaal, we wel 2000 euro willen en kunnen zakken en het eerste bod dus accepteren

Dus ik heb mijn werk weer gedaan, nu in afwachting van anderen.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:07:07 #224
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185104774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:16 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

ja, dit huis komt eigenlijk nét even te vroeg. Maar we willen er wel vol voor gaan, dus wellicht moet het met enige risico. (ik heb wel laten berekenen dat ik het zelfs met enig verlies kan verkopen zonder dat het de financiëring voor een volgend huis in de weg zou staan, dus ik verwacht dat de kaarten wel gunstig geschud zijn).

Ik hoop vooral dat mijn makelaar morgen daar een goede inschatting van kan maken, wat hij verwacht hoe snel ik het kwijt kan. Ook speelt ongetwijfeld mee hoe de bewoners van dat andere huis er in zitten. Wat ik begreep van die verkoopmakelaar is dat ze bezig waren met iets anders, maar dat het nog niet helemaal wilde vlotten.

Nu woon ik bij mijn vriendin in bij haar huurappartement en hebben we daar een opzegtermijn van een maand. In evt onderhandelingen kunnen we natuurlijk een wat verdere datum in de toekomst voorstellen, en dat zij in principe rustig de tijd kunnen nemen om iets geschikts te vinden vinden, terwijl wij ook de tijd hebben om alles rond te krijgen. (evt met zo'n o.v.b. van verkoop met zo'n no risk clausule zoals iemand hier eerder al voorstelde).
Waar wij tegenaan liepen is dat omdat we dubbele woonlasten hebben omdat t huidige huis pas verkocht werd na de sleuteloverdracht van t nieuwe huis we een lagere hypotheek kregen en op n bankrekening een bedrag van n jaar dubbele woonlasten moesten hebben staan.
Gelukkig heb ik uiteindelijk een overtuigend excel sheet kunnen maken waaruit bleek dat inkomsten -/- uitgaven incl dubbele woonlasten makkelijk zou kunnen. En dat is ook gebleken aangezien we ruim 10 maanden dubbele lasten hebben gehad en in de tussentijd nog hebben verbouwd en gespaard.

We hebben de lagere hypotheek toen voor n jaar afgesloten en zijn dus nu bezig voor n nieuwe (hogere) hypotheek. Maar dat blijkt ook weer niet zo makkelijk als je n hypotheek hebt met rente 1 jaar vast 🤐
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 19 februari 2019 @ 14:11:33 #225
176766 crew  zoem
zoemt
pi_185104857
Hier zit er ook schot in de zaak. Ondanks de zoektocht naar een koopwoning kwam er een mooi huurappartement met een stukje 'tuin' op mijn pad. Ik was de allereerste kijker van de 25 aanmeldingen. Vanochtend wezen bezichtigen en akkoord gegeven. Donderdag tekenen en dan kan ik per 1 maart eindelijk gaan verhuizen *O*

Over een tijdje maar eens opnieuw oriënteren op een koopwoning. Is me nu veel te lastig. Zeker omdat ik zoek in een totaal andere regio dan dat ik nu woon.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:22:00 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185105026
Wat een gedoe SV-tje!

En gefeliciteerd Zoem! :Y
***
pi_185105077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:11 schreef zoem het volgende:
Hier zit er ook schot in de zaak. Ondanks de zoektocht naar een koopwoning kwam er een mooi huurappartement met een stukje 'tuin' op mijn pad. Ik was de allereerste kijker van de 25 aanmeldingen. Vanochtend wezen bezichtigen en akkoord gegeven. Donderdag tekenen en dan kan ik per 1 maart eindelijk gaan verhuizen *O*

Over een tijdje maar eens opnieuw oriënteren op een koopwoning. Is me nu veel te lastig. Zeker omdat ik zoek in een totaal andere regio dan dat ik nu woon.
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185105313
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:07 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waar wij tegenaan liepen is dat omdat we dubbele woonlasten hebben omdat t huidige huis pas verkocht werd na de sleuteloverdracht van t nieuwe huis we een lagere hypotheek kregen en op n bankrekening een bedrag van n jaar dubbele woonlasten moesten hebben staan.
Gelukkig heb ik uiteindelijk een overtuigend excel sheet kunnen maken waaruit bleek dat inkomsten -/- uitgaven incl dubbele woonlasten makkelijk zou kunnen. En dat is ook gebleken aangezien we ruim 10 maanden dubbele lasten hebben gehad en in de tussentijd nog hebben verbouwd en gespaard.

We hebben de lagere hypotheek toen voor n jaar afgesloten en zijn dus nu bezig voor n nieuwe (hogere) hypotheek. Maar dat blijkt ook weer niet zo makkelijk als je n hypotheek hebt met rente 1 jaar vast 🤐
Pfoe dat zijn lastige constructies ja!

Idealiter gaat mijn huis zsm in de verkoop, en kunnen we bieden op het andere huis, wordt dat bod geaccepteerd en kunnen we de daadwerkelijke overdracht ergens vanaf mei/juni regelen. Dat geeft denk ik wel ruim voldoende lucht alles rond te krijgen (en zou ons ook beter uitkomen, aangezien mijn vriendin haar opleiding pas half april heeft afgerond).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:40:17 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185105355
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:11 schreef zoem het volgende:
Hier zit er ook schot in de zaak. Ondanks de zoektocht naar een koopwoning kwam er een mooi huurappartement met een stukje 'tuin' op mijn pad. Ik was de allereerste kijker van de 25 aanmeldingen. Vanochtend wezen bezichtigen en akkoord gegeven. Donderdag tekenen en dan kan ik per 1 maart eindelijk gaan verhuizen *O*

Over een tijdje maar eens opnieuw oriënteren op een koopwoning. Is me nu veel te lastig. Zeker omdat ik zoek in een totaal andere regio dan dat ik nu woon.
Mooie constructie, en nu ga je huren in de regio waar je wilt kopen?
Dan kun je al mooi kijken waar je qua wijk (of zelfs deel van een wijk) graag wel of niet wilt zitten.
Dat zijn over het algemeen de lastigste zaken als je uit den vreemde komt, en ik geloof niet dat een aankoopmakelaar gaat zeggen dat die goedkope jaren 30 tweekapper aan de rand van een arbeiderswijk waar de Deense Doggen nog op je stoep poepen misschien niets voor je is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:42:03 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185105382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:37 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Pfoe dat zijn lastige constructies ja!

Idealiter gaat mijn huis zsm in de verkoop, en kunnen we bieden op het andere huis, wordt dat bod geaccepteerd en kunnen we de daadwerkelijke overdracht ergens vanaf mei/juni regelen. Dat geeft denk ik wel ruim voldoende lucht alles rond te krijgen (en zou ons ook beter uitkomen, aangezien mijn vriendin haar opleiding pas half april heeft afgerond).
In jullie geval kun je zelfs opleveren voor je de sleutel van je nieuwe huis krijgt, dan heb je helemaal geen probleem met tijdelijke financiering en dergelijke.
Plus dat je nu wellicht iets achterlaat in het starterssegment en je dus snel kunt leveren, dat is wel lekker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185105696
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:07 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waar wij tegenaan liepen is dat omdat we dubbele woonlasten hebben omdat t huidige huis pas verkocht werd na de sleuteloverdracht van t nieuwe huis we een lagere hypotheek kregen en op n bankrekening een bedrag van n jaar dubbele woonlasten moesten hebben staan.
Gelukkig heb ik uiteindelijk een overtuigend excel sheet kunnen maken waaruit bleek dat inkomsten -/- uitgaven incl dubbele woonlasten makkelijk zou kunnen. En dat is ook gebleken aangezien we ruim 10 maanden dubbele lasten hebben gehad en in de tussentijd nog hebben verbouwd en gespaard.

We hebben de lagere hypotheek toen voor n jaar afgesloten en zijn dus nu bezig voor n nieuwe (hogere) hypotheek. Maar dat blijkt ook weer niet zo makkelijk als je n hypotheek hebt met rente 1 jaar vast 🤐
Zo zie je maar weer dat het overal anders is en gaat :o.

Ik heb mijn huis ook nog niet verkocht, maar we krijgen daardoor gelukkig geen lagere hypotheek.
En wij (of ik) hoeven maar een half jaar dubbele-lasten-kunnen-dragen te bewijzen en dat gaat welgeteld om +- 4000 euro (en ik heb echt geen idee hoe ze aan dat bedrag komen, want de dubbele lasten zijn eigenlijk veel hoger dan dat).
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 19 februari 2019 @ 15:21:25 #232
176766 crew  zoem
zoemt
pi_185105923
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Thx!
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooie constructie, en nu ga je huren in de regio waar je wilt kopen?
Dan kun je al mooi kijken waar je qua wijk (of zelfs deel van een wijk) graag wel of niet wilt zitten.
Dat zijn over het algemeen de lastigste zaken als je uit den vreemde komt, en ik geloof niet dat een aankoopmakelaar gaat zeggen dat die goedkope jaren 30 tweekapper aan de rand van een arbeiderswijk waar de Deense Doggen nog op je stoep poepen misschien niets voor je is.
Inderdaad, dat is de intentie. Ik begin met -zoals gebruikelijk- een jaarcontract, dus dan kan ik op het gemakje eens rondkijken en ervaren of de stad echt bij mij past.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door zoem op 20-02-2019 07:55:28 ]
pi_185106139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

In jullie geval kun je zelfs opleveren voor je de sleutel van je nieuwe huis krijgt, dan heb je helemaal geen probleem met tijdelijke financiering en dergelijke.
Plus dat je nu wellicht iets achterlaat in het starterssegment en je dus snel kunt leveren, dat is wel lekker.
Het klopt dat ik inderdaad er snel uit kan en dat er dus een andere (inderdaad starter) snel in kan.

Of het helemaal meteen qua tijdelijke financiering dan goed zit, weet ik niet, want we hebben op dit moment niet voldoende spaargeld (stom I know) om alle benodigde k.k. op te brengen. Dat komt wel weer vrij zodra mijn huis verkocht is vanuit mijn spaarverzekering op m'n vorige hypotheek.

Nou zal dat vast niet de bottleneck zijn en is dat heus wel met een overbruggingskrediet even te fixen. Maar het is wel fijn als het zonder kan. Dat soort scenario's ga ik vrijdag dan ook voorleggen aan mijn financieel adviseur.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 18:01:58 #234
5428 crew  miss_sly
pi_185109031
De kalkstenen wanden zijn geplaatst, het begint op een huis te lijken. Het rechter huis is ons huis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185109718
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:01 schreef miss_sly het volgende:
De kalkstenen wanden zijn geplaatst, het begint op een huis te lijken. Het rechter huis is ons huis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ziet er goed uit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 18:44:42 #236
5428 crew  miss_sly
pi_185109737
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ziet er goed uit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O shoot, hoe fix ik dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:45:18 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185109747
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O shoot, hoe fix ik dat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 18:48:16 #238
5428 crew  miss_sly
pi_185109785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:50:39 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185109820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 15:35 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Het klopt dat ik inderdaad er snel uit kan en dat er dus een andere (inderdaad starter) snel in kan.

Of het helemaal meteen qua tijdelijke financiering dan goed zit, weet ik niet, want we hebben op dit moment niet voldoende spaargeld (stom I know) om alle benodigde k.k. op te brengen. Dat komt wel weer vrij zodra mijn huis verkocht is vanuit mijn spaarverzekering op m'n vorige hypotheek.

Nou zal dat vast niet de bottleneck zijn en is dat heus wel met een overbruggingskrediet even te fixen. Maar het is wel fijn als het zonder kan. Dat soort scenario's ga ik vrijdag dan ook voorleggen aan mijn financieel adviseur.
Hou er rekening mee dat sommige hypotheekbanken hier nog steeds ronduit hufterig mee omgaan, een kennis heeft vanaf begin oktober tot half januari moeten wachten voor het vrijgegeven werd. Gelukkig was ze enigszins voorbereid want ik had haar gewaarschuwd dat de banken zulke streken uithalen (been there, done that in 2013), maar ze doen het kennelijk nog steeds.
En het is echt te schofterig voor woorden, want de BD verwacht dat je je overwaarde in je nieuwe huis steekt, maar ondertussen zijn er nog steeds hypohteekbanken die dat dus vrolijk 3 maanden achterhouden :r
Ondertussen moest ze een deel van haar nieuwe huis dus anders financieren... en dat is leuk als het voor een weekje is, maar dat 3 maanden wordt dan is het een ander verhaal.

Anyway, laat je hypotheekadviseur daar bovenop zitten, en vraag hem/haar ook op voorhand hoe die hypotheekboer daar mee omgaat, en of hij/zij kan voorkomen dat dat zo lang duurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:53:11 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185109854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien wel, maar misschien kan Tombola nog even checken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')