abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:58:32 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184885531
Ik heb dus de verlanging om alles te weten. Talen, literatuur, geschiedenis, wiskunde, natuurwetten, alles kunnen anyseren, alle politieke partijen op de wereld kennen, noem maar op. Ik heb gewoon de drang om alles te weten en te snappen. Misschien is dit raar, misschien komt dit bekend bij jullie voor.

Ervaringen?

Overigens niet zeker of dit het goede subforum is. :@
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:59:18 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184885546
Heeft dit verschijnsel overigens een naam? Of ben ik raar.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184885718
OCD
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:09:49 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184885764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:07 schreef Goudenvis het volgende:
OCD
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184885778
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:58 schreef _--_ het volgende:
Ik heb dus de verlanging om alles te weten. Talen, literatuur, geschiedenis, wiskunde, natuurwetten, alles kunnen anyseren, alle politieke partijen op de wereld kennen, noem maar op. Ik heb gewoon de drang om alles te weten en te snappen. Misschien is dit raar, misschien komt dit bekend bij jullie voor.

Ervaringen?

Overigens niet zeker of dit het goede subforum is. :
Als je een plek in deze maatschappij wilt hebben waar je je ook nog enig sinds prettig bij voelt kun je deze gedachten beter laten varen. ;)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:12:44 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184885808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:10 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Als je een plek in deze maatschappij wilt hebben waar je je ook nog enig sinds prettig bij voelt kun je deze gedachten beter laten varen. ;)
Het is niet zo dat ik er actief mee aan de slag ga en daadwerkelijk alles opzoek. Soms heb ik wel dat ik bij wikipedias's doorklik op links in artikels en dan zo erg gevarieerd informatie binnenkrijg. Dat vind ik ook leuk. Maar ik denk niet: "he, laat ik vandaag alle partijen van Zuid-Afrika bij langs. Ik hou het gewoon bij fijne gedachtes.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:13:04 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184885812
Ik typte dat met 1 lens fouten voorbehouden.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184885873
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:13 schreef _--_ het volgende:
Ik typte dat met 1 lens fouten voorbehouden.
1 lens? Dat is net zoiets als paddenstoelen eten.
Hoop dat je geen trapjes en drempels in huis hebt. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_184885893
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:12 schreef _--_ het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik er actief mee aan de slag ga en daadwerkelijk alles opzoek. Soms heb ik wel dat ik bij wikipedias's doorklik op links in artikels en dan zo erg gevarieerd informatie binnenkrijg. Dat vind ik ook leuk. Maar ik denk niet: "he, laat ik vandaag alle partijen van Zuid-Afrika bij langs. Ik hou het gewoon bij fijne gedachtes.
Zo lang je het bij wikipedia houdt zal het wel meevallen. :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:18:30 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184885931
Soort Fear of Missing Out (FOMO)?
Anders leergierig of nieuwsgierig.
pi_184885973
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:18 schreef Lunatiek het volgende:
Soort Fear of Missing Out (FOMO)?
Anders leergierig of nieuwsgierig.
Fear of Missing Out (FOMO), dacht dat over millenials ging die bang zijn een feestje of hype te missen.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_184886104
Herkenbaar. Nu zijn er ook gewoon onderwerpen waar ik simpelweg geen gevoel voor heb, zoals de exacte vakken. Voor de rest ben ik eigenlijk overal in geïnteresseerd. Het gevolg daarvan is dat ik alles wat ik niet weet opzoek of uitzoek en dat ik het diep van binnen frustrerend vind als ik iets niet weet. Dingen uitleggen aan anderen vinden ik ook leuk.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Beste debater 2022 vrijdag 8 februari 2019 @ 00:05:21 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184888715
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:58 schreef _--_ het volgende:
Ik heb dus de verlanging om alles te weten. Talen, literatuur, geschiedenis, wiskunde, natuurwetten, alles kunnen anyseren, alle politieke partijen op de wereld kennen, noem maar op. Ik heb gewoon de drang om alles te weten en te snappen. Misschien is dit raar, misschien komt dit bekend bij jullie voor.

Ervaringen?

Overigens niet zeker of dit het goede subforum is. :
Herkenbaar... dacht er vandaag nog aan. Ik heb nog zo onteigelijk veel boeken liggen hier die ik wil lezen... Maar ja, tijd...

Kan ook uren op wikipedia hangen, en beginnen bij de slag om Antietam uit de Amerikaanse Burgeroorlog en eindigen bij de geschiedenis van Burkina Faso.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184891131
Het zit gewoon in de natuur van de mens.
Vroeger gingen ze de bossen in en de zeeën op op ontdekkingsreizen, nu "varen" we over het internet :)
Do what you love, love what you do!
pi_184894922
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:25 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Herkenbaar. Nu zijn er ook gewoon onderwerpen waar ik simpelweg geen gevoel voor heb, zoals de exacte vakken. Voor de rest ben ik eigenlijk overal in geïnteresseerd. Het gevolg daarvan is dat ik alles wat ik niet weet opzoek of uitzoek en dat ik het diep van binnen frustrerend vind als ik iets niet weet. Dingen uitleggen aan anderen vinden ik ook leuk.
Precies dit _O_ .
Het gaat wel in golven. Periodes van zoveel honger naar kennis en alles willen te begrijpen.
Soms vind ik het wel moeilijk te kanaliseren want een echte verdieping blijft (bij mij) vaak uit omdat de interesses overal liggen en ik snel naar een ander onderwerp overspring. Het grappige is dat ik net als jij heel weinig met exacte vakken heb.

TT overigens aangepast :)
ijs_beer fan!
pi_184895649
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:48 schreef NanKing het volgende:

[..]

Precies dit _O_ .
Het gaat wel in golven. Periodes van zoveel honger naar kennis en alles willen te begrijpen.
Soms vind ik het wel moeilijk te kanaliseren want een echte verdieping blijft (bij mij) vaak uit omdat de interesses overal liggen en ik snel naar een ander onderwerp overspring. Het grappige is dat ik net als jij heel weinig met exacte vakken heb.

TT overigens aangepast :)
Het probleem van zo'n lees en klik sessie wordt vaak dat je niet duidelijk meer weet wat je nou aan het uitzoeken bent. De samenhang in wat je leert raakt zoek terwijl ze dat in allerlei opleidingen natuurlijk doen door middel van thema's. Dat kan denk ik enorm helpen.
En omdat dat allemaal zo moeilijk te kanaliseren is heb ik een idee! ik heb het zelfs uitgewerkt in een topic! Alleen heb ik daar nog wat hulp bij nodig. Het is een beetje een ordinaire kick, maar iedereen die dit topic interessant vindt moet ook iets hebben met dat van mij. C&H / Het alfa amateur leerplan
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184895680
Omdat het nu wat rustiger is op het werk ben ik bezig om alle afleveringen van Hier zijn de van Rossems terug te kijken :@

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr.Jan-Itor op 08-02-2019 15:15:49 ]
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:26:40 #18
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184895711
Dit is dus precies wat ik ook heb. Ik zou ook alles willen weten. Ook vooral wat er om mij heen gebeurd. Eigenlijk alle dingen die achter de schermen gebeuren. Maar helaas....ik weet het niet allemaal. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 01:54:45 #19
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_184908560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:00 schreef kree het volgende:
Het zit gewoon in de natuur van de mens.
Vroeger gingen ze de bossen in en de zeeën op op ontdekkingsreizen, nu "varen" we over het internet :)
Grappig dat je dit constateert omdat mijn bevindingen totaal anders zijn. De meeste mensen leven in hun bubbel van werk - school - vrienden/familie en daarbuiten interesseert ze vrijwel niets, heb ik het idee.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184917387
Er is niks mis met zoveel mogelijk willen leren. Maar het (hypothetische) moment dat je werkelijk alles weet en er niets meer is dat je kunt leren lijkt me eerlijk gezegd vreselijk.

De waarde zit hem in het leren, niet in het weten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184924856
Herken mezelf er niet zo in. Wil weten wat ik wil weten en wat wat nuttig is voor mijn werk bijvoorbeeld. Wil zeker niet alles weten, lijkt me geen leven.
pi_184925062
Hoe meer ik leer, hoe beter ik inzie wat er allemaal nog valt te leren en hoe weinig ik eigenlijk weet.
Ook word ik hebberig van boeken en heb ik er veel te veel van (vooral digitaal).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_184925291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:51 schreef Molurus het volgende:
Er is niks mis met zoveel mogelijk willen leren. Maar het (hypothetische) moment dat je werkelijk alles weet en er niets meer is dat je kunt leren lijkt me eerlijk gezegd vreselijk.

Dat is het moment dat je de oprechte wens hebt te sterven en je je vervolgens realiseert dat je nooit zult sterven. :s) :') |:( :s)
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_184926935
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:51 schreef Molurus het volgende:
Er is niks mis met zoveel mogelijk willen leren. Maar het (hypothetische) moment dat je werkelijk alles weet en er niets meer is dat je kunt leren lijkt me eerlijk gezegd vreselijk.

De waarde zit hem in het leren, niet in het weten.
Als ik wist wat ik kon weten nou dan wist ik het wel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_184927240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:38 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Dat is het moment dat je de oprechte wens hebt te sterven en je je vervolgens realiseert dat je nooit zult sterven. :s) :') |:( :s)
Zal in de toekomst misschien zelfs kunnen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')