abonnement Unibet Coolblue
pi_184882042
Islamitische hogeschool in Rotterdam failliet

De hogeschool 'Stichting Europe Islamic University of Applied Sciences' in Rotterdam is dinsdag door de rechtbank failliet verklaard. Drie docenten en twee medewerkers stapten met een advocaat naar de rechter omdat zij al een tijd niet betaald kregen.
Medewerkers van de school zijn in een periode in 2015 en in de tweede helft 2018 niet uitbetaald. Dat is meerdere keren behandeld door de kantonrechter. Het gaat volgens de vijf aanvragers om ruim 100 duizend euro in totaal. De universiteit heeft op geen enkele manier gehoor gegeven aan de roep om het uitbetalen van salaris, en was op geen enkele zitting aanwezig.




Marcel Windt is aangewezen als curator. Het is aan hem om een oplossing te zoeken in dit conflict. De directie van de instelling heeft laten weten door te willen.

Er zijn volgens Windt nu twee opties. De eerste optie is de school sluiten en stoppen met alle activiteiten. Dat is volgens hem niet gunstig voor de betrokken partijen, ook niet voor de docenten en medewerkers. Het alternatief is dat er toch ergens geld vandaan komt. Windt is data aan het verzamelen om een totaaloverzicht te krijgen van bezittingen en schulden. Hij hoopt zo tot een oplossing te komen.

De Europa Islamic University of Applied Sciences was de afgelopen jaren vaker in opspraak. Eind vorig jaar dreigde minister van onderwijs Ingrid van Engelshoven de accreditatie van de bachelor- en masteropleiding in te trekken als de hogeschool niet binnen drie maanden de zaken op orde zou hebben. Ze had veel kritiek op de instelling, onder meer vanwege de onduidelijke bestuursstructuur en de onrealistische begroting. De termijn die de minister gaf, loopt deze maand af.

Ook moest de onderwijsinstelling in 2017 de naam veranderen. Het heette toen Islamitische Universiteit Europa en voerde onterecht de titel universiteit. De Engelse term 'university' is niet beschermd.

Een bestuurder van de instelling is meerdere keren opgepakt in verband met fraude rond giftenaftrek.
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-Rotterdam-failliet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:57:23 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184882243
Geen gescheiden ingang naar de gebedsruimte?
pi_184882311
Een louche zaak. Nieuwe Ibn Ghaldoun? Je zou denken dat de staat je tegen dit soort instellingen zou beschermen maar nee hoor het kan maanden en zelfs jaren door blijven gaan en aan het eind krijg je waardeloos toiletpapier uitgereikt. Waar gaat het mis met het verlenen van die vergunningen en inspectie? Mensen verwachten een basis aan kwaliteit geen subsidieverzamelaars die hun rekeningen willen spekken en daarmee talloze naïeve ouders en hun kinderen een waardeloos stuk papier overhandigen.

https://nl.m.wikipedia.or(...)enschap_Ibn_Ghaldoun

[ Bericht 34% gewijzigd door Jellereppe op 07-02-2019 20:05:20 ]
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:00:06 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184882335
quote:
en voerde onterecht de titel universiteit. De Engelse term 'university' is niet beschermd.
Slim!
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:05:12 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184882507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Slim!
Hoewel ik het er niet mee eens ben dat ze zichzelf zo mogen noemen, is dit niet iets dat alleen de Islamitische Hogeschool doet. De Haagse Hogeschool zet ook in koeienletters op haar website dat ze de The Hague University of Applied Sciences is.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184882591
Wat een klotestreek dat die Arabieren uit Saoedi-Arabië niet betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184882623
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:05 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat ze zichzelf zo mogen noemen, is dit niet iets dat alleen de Islamitische Hogeschool doet. De Haagse Hogeschool zet ook in koeienletters op haar website dat ze de The Hague University of Applied Sciences is.
Dat is wel anders. In het Engels is een hogeschool ook gewoon een university.
pi_184882635
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:05 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat ze zichzelf zo mogen noemen, is dit niet iets dat alleen de Islamitische Hogeschool doet. De Haagse Hogeschool zet ook in koeienletters op haar website dat ze de The Hague University of Applied Sciences is.
University of Applied Sciences (toegepaste wetenschappen) mag gewoon als internationale profilatie om duidelijk te maken dat Hogescholen geen High schools zijn. Er zijn er meer die 'm voeren.
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:15:35 #9
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184882710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

University of Applied Sciences (toegepaste wetenschappen) mag gewoon als internationale profilatie om duidelijk te maken dat Hogescholen geen High schools zijn. Er zijn er meer die 'm voeren.
kijk foto in OP. In het Nederlands mag je geen universiteit zeggen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:21:21 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184882802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

University of Applied Sciences (toegepaste wetenschappen) mag gewoon als internationale profilatie om duidelijk te maken dat Hogescholen geen High schools zijn. Er zijn er meer die 'm voeren.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:08 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat is wel anders. In het Engels is een hogeschool ook gewoon een university.
Dat is mij bekend. Waar ik me aan erger is dat de term ook steeds meer in het Nederlands gevoerd wordt door de betreffende scholen, en dat het verwarring oplevert. Wij weten misschien dat een University en een University of Applied Sciences twee verschillende dingen zijn, internationals weten dat niet altijd, en vragen vervolgens hoe ze zich kunnen inschrijven voor de University of The Hague.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184882928
pi_184882937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:07 schreef Mariocash het volgende:
Wat een klotestreek dat die Arabieren uit Saoedi-Arabië niet betalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit ja :D
pi_184883085
Het geld komt aan zoals jullie zien. De secretaresse van de school is naar de Golf gestuurd om het geld te verzamelen voor een herstart. Geduld is het toverwoord.
pi_184883381
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:05 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoewel ik het er niet mee eens ben dat ze zichzelf zo mogen noemen, is dit niet iets dat alleen de Islamitische Hogeschool doet. De Haagse Hogeschool zet ook in koeienletters op haar website dat ze de The Hague University of Applied Sciences is.
Sterker, het kan volgens mij in je contract als hogeschool docent staan dat je in het engels je werkgever "university" noemt :P
-
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:46:52 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184883531
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Sterker, het kan volgens mij in je contract als hogeschool docent staan dat je in het engels je werkgever "university" noemt :P
Daarom. En al die studenten op LinkedIn die opeens op de University of Applied Sciences studeren :') Tis wachten tot het mbo de University of Practical Crafts and Skills wordt of zo. Die worden immers ook student.

Waarom durft niemand meer zijn of haar eigen niveau te noemen en daar trots op te zijn? Waarom is iedereen een student en zit op een vorm van een university? :N
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184883638
quote:
Wtf. :')
pi_184883991
Je kunt dit soort scholen helaas niet verbieden. Omdat er een europese wet is die staten verplicht scholen aan te bieden die passen bij de pedagogische ideeen van ouders. En dat zijn ook religieuze scholen.

Waarom denk je anders dat we tegenwoordig in iedere stad islamitische en antroposofische scholen hebben :')

Anyway, opmerkelijk dat eerst ICA Amsterdam, daarna Ibn Ghaldoun Rotterdam en nu de hogeschoool/universiteit failliet zijn gegaan.
Wanneer gaan Avicenna Rotterdam en die nieuwe school bij Sloterdijk failliet?
pi_184884291
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Sterker, het kan volgens mij in je contract als hogeschool docent staan dat je in het engels je werkgever "university" noemt :P
Dat klopt, dat is ook het enige juiste.

Maar dat is omdat het op internationaal niveau wel tot een universiteit gerekend wordt en je anders in een leegte zou vallen want je bent ook geen 'high school teacher'. Het is gewoon zoals het is en het klopt ook.

In Nederland doen we al moeilijk in discussies als goede hogescholen zich "university of applied sciences" willen noemen en in het buitenland braken ze voor alle HBO's / MBO's universiteiten uit. Dat de Nederlandse term universiteit beschermd is wil niet zeggen dat de rest maar onzichtbaar moet blijven als je het over internationale communicatie hebt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 07-02-2019 21:17:42 ]
pi_184884937
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:51 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Wtf. :')
Makkelijk geld verzamelen voor een herstart van de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Een jonge deerne die met de jonge onderlichaam van links naar rechts zwaait terwijl het geld haar letterlijk komt toevliegen. Ja toch.
pi_184885051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Makkelijk geld verzamelen voor een herstart van de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Een jonge deerne die met de jonge onderlichaam van links naar rechts zwaait terwijl het geld haar letterlijk komt toevliegen. Ja toch.
Is haram, khouya! :D
pi_184885077
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:38 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Is haram, khouya! :D
Ewa, soms moet je een oogje dichtknijpen. In moeilijke omstandigheden enzo. Je begrijpt.
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:00:12 #22
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_184885567
"Islamitische Universiteit"

Ik moet altijd een beetje in mijn mond kotsen wanneer ik die woordencombinatie zie.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_184885991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:00 schreef Interloper het volgende:
"Islamitische Universiteit"

Ik moet altijd een beetje in mijn mond kotsen wanneer ik die woordencombinatie zie.
Religie + Universum is sowieso nogal een contradictie.
pi_184886058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Religie + Universum is sowieso nogal een contradictie.
Inderdaad.
Denken dat de zon het middelpunt van het universum is en dat de aarde +- 6000 jaar oud is _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184886219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Denken dat de zon het middelpunt van het universum is en dat de aarde +- 6000 jaar oud is _O-
Volgens mij denken moslims dat niet hoor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')