Mijn vorige relatie liep stuk nadat ze vreemd was gegaan, en wat voor mij het meest achterbakse is in een relatie.
Nu heb ik bij mijn nieuwe vriendin, die ver van mij vandaan woont(ik in Amsterdam en zij twee uur verder). De laatste tijd een gevoel van jaloezie. dit komt omdat ze een heel erg open meisje is. zo is er bijvoorbeeld een jongen met wie ze veel omgaat de laatste tijd, daar heeft ze ooit mee gezoent maar ze had hem duidelijk gemaakt dat ze hem aardig vond maar verder niets met hem wilde(hij wel). Nu gaat ze toch vaak naast hem liggen waar ik bij ben als we met z'n allen tv ofzo gaan kijken. En ze gaat vaak naar hem toe als ik er niet ben. Ik ben een beetje wantrouwig, vooral na mijn vorige relatie, en omdat ze zo open is. Ik kan eigenlijk aan niets anders denken, terwijl zij gewoon doorleeft als ik er niet ben. Ik ben gewoon wanhopig verliefd, maar de jaloezie word juist erger doordat zij zo met anderen omgaat waar ik bij ben.
Ik weet niet of ik nou extreem aanstellerig ben, maa rik ben bang dat als ik het haar vertel dat ik er echt zo mee zit, dat ze dat niet begrijpt.
wat denken jullie dat ik moet doen?
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 12:59 schreef TrashNSk8 het volgende:
leg haar uit dat je er wel een beetje mee bezig bent en ook dat dat komt door je ervaringen in je vorige relatie. Ze moet je vertrouwen nog een beetje winnen, logisch na pas 2 maanden. Verder denk ik wel dat je je er niet teveel van aan moet trekken, wees juist blij dat ze zo open is, ze kan het ook stiekum doen. Dan heb je veel meer om je zorgen over te maken. Als er meer speelde, zou ze echt niet zo open zijn tegen jou daarover.
Kijk, ze had om een bepaalde reden voor mij gekozen en dat haar levensstijl afweek van wat ik prettig vond was meer mijn probleem dan iets anders. Ik heb wel overwogen om er met haar over te praten maar ervanaf gezien, eigenlijk om maar één reden: dat was wie ze was en wie was ik nou helemaal om haar te vertellen dat het mij dwars zat (haar antwoord zou namelijk zijn: maar ik hou van jou, waarom voel jij je bedreigd?)
Ik voelde me bedreigd omdat ik al haar aandacht wilde. Ik voelde me bedreigd omdat ik het centrum van haar universum wilde zijn. Ik voelde me bedreigd omdat ze misschien wel iets meer of beters ergens anders zou vinden en mij aan de kant zou zetten.
Je kunt niet van iemand vragen om zich aan te passen omdat jij dat prettig vindt. Op het moment dat je haar gaat vertellen dat het je dwars zit dat ze zich zo gedraagd dan vraag je haar om zich aan jou aan te gaan passen en er zijn mensen die dat heel normaal vinden want in een relatie moet je het elkaar een beetje naar de zin maken maar er zit één klein vies addertje onder het gras: mensen houden er per definitie niet van om hun gedrag aan te passen of beperkt te worden in hun doen en laten en vroeg of laat gaan dat soort zaken een grote rol spelen en een issue worden tijdens het eerste meningsverschil of ruzie.
quote:na het lezen van jou post denk ik er ineens heel anders over... je kan inderdaad niet van iemand verwachten dat diegene veranderd zodat je er zelf beter van word...
Op zaterdag 4 januari 2003 13:11 schreef thoth het volgende:....
quote:Tja, ik zou haar inderdaad niet laten boeten voor fouten die een ander eerder heeft gemaakt!
Op zaterdag 4 januari 2003 12:46 schreef maasjelief4 het volgende:
Ik heb sinds twee maanden een nieuwe vriendin van wie ik heel veel hou.Mijn vorige relatie liep stuk nadat ze vreemd was gegaan, en wat voor mij het meest achterbakse is in een relatie.
Nu heb ik bij mijn nieuwe vriendin, die ver van mij vandaan woont(ik in Amsterdam en zij twee uur verder). De laatste tijd een gevoel van jaloezie. dit komt omdat ze een heel erg open meisje is. zo is er bijvoorbeeld een jongen met wie ze veel omgaat de laatste tijd, daar heeft ze ooit mee gezoent maar ze had hem duidelijk gemaakt dat ze hem aardig vond maar verder niets met hem wilde(hij wel). Nu gaat ze toch vaak naast hem liggen waar ik bij ben als we met z'n allen tv ofzo gaan kijken. En ze gaat vaak naar hem toe als ik er niet ben. Ik ben een beetje wantrouwig, vooral na mijn vorige relatie, en omdat ze zo open is. Ik kan eigenlijk aan niets anders denken, terwijl zij gewoon doorleeft als ik er niet ben. Ik ben gewoon wanhopig verliefd, maar de jaloezie word juist erger doordat zij zo met anderen omgaat waar ik bij ben.
Ik weet niet of ik nou extreem aanstellerig ben, maa rik ben bang dat als ik het haar vertel dat ik er echt zo mee zit, dat ze dat niet begrijpt.
wat denken jullie dat ik moet doen?
quote:beter kan ik het niet verwoorden
[.] .... zoiets gebeurt in een relatie, je kunt zoiets nooit uitsluiten!
Dus geniet van alle mooie momenten die jullie hebben, ipv je druk te maken, is zonde van je tijd!
Dan gaat ze toch lekker naast jou liggen..
quote:Nou, nee dus.
Op zondag 5 januari 2003 06:00 schreef Merina het volgende:
Waarom zou ze in hemelsnaam naast hem liggen, als jij erbij bent??Dan gaat ze toch lekker naast jou liggen..
The first signs of decay....
quote:[off topic]
Op zondag 5 januari 2003 13:54 schreef Argento het volgende:[..]
Nou, nee dus.
The first signs of decay....
hee, daar hebben we argento weer. ons zonnetje in huis. leuke jaarwisseling gehad jongen?
[/off topic]
ook wakker geworden naast degene bij wie ik wilde wakker worden enzo...
jij ook?
quote:vanmorgen niet, vanaf woensdag weer wel
Op zondag 5 januari 2003 14:42 schreef Argento het volgende:
yupook wakker geworden naast degene bij wie ik wilde wakker worden enzo...
jij ook?
op 1 en 2 januari overigens ook.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 13:11 schreef thoth het volgende:
Heel erg hard proberen dit geen probleem te maken. Ze doet me denken aan een ex-vriendin van me die precies hetzelfde deed. Ze vond dat zelf erg normaal en het heeft een tijdje geduurd voordat ik me realiseerde dat ik daar niets aan kon doen.Kijk, ze had om een bepaalde reden voor mij gekozen en dat haar levensstijl afweek van wat ik prettig vond was meer mijn probleem dan iets anders. Ik heb wel overwogen om er met haar over te praten maar ervanaf gezien, eigenlijk om maar één reden: dat was wie ze was en wie was ik nou helemaal om haar te vertellen dat het mij dwars zat (haar antwoord zou namelijk zijn: maar ik hou van jou, waarom voel jij je bedreigd?)
Ik voelde me bedreigd omdat ik al haar aandacht wilde. Ik voelde me bedreigd omdat ik het centrum van haar universum wilde zijn. Ik voelde me bedreigd omdat ze misschien wel iets meer of beters ergens anders zou vinden en mij aan de kant zou zetten.
Je kunt niet van iemand vragen om zich aan te passen omdat jij dat prettig vindt. Op het moment dat je haar gaat vertellen dat het je dwars zit dat ze zich zo gedraagd dan vraag je haar om zich aan jou aan te gaan passen en er zijn mensen die dat heel normaal vinden want in een relatie moet je het elkaar een beetje naar de zin maken maar er zit één klein vies addertje onder het gras: mensen houden er per definitie niet van om hun gedrag aan te passen of beperkt te worden in hun doen en laten en vroeg of laat gaan dat soort zaken een grote rol spelen en een issue worden tijdens het eerste meningsverschil of ruzie.
dit omschrijft PRECIES wat ik met mijn ex had, hij was heel open over zijn vriendinnen en andere meisjes en ging nog vrij veel met zijn ex om (praatte ook vol lof over haar, jippie.. ) en toen ik daar kritiek op leverde en bleef leveren bleek idd dat ik er maar gewoon mee moest leren leven, wat ik dus niet kon. Einde verhaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |