abonnement Unibet Coolblue
pi_184886768
Wat mij ook opvalt: talkshow blijft domein van mensen. Vanwaar dat speciesisme?
pi_184887783
Prima. Dat is ook hoe het hoort. Europa is het domein van blanken. Het moet zo blijven tot in de eeuwigheid.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:23:51 #78
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184887888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:19 schreef Jellereppe het volgende:
Prima. Dat is ook hoe het hoort. Europa is het domein van blanken. Het moet zo blijven tot in de eeuwigheid.
Hoi!

Vroeger maakte je prachtige OPs vol foto’s van dingen die je indrukwekkend vond, waarom ben je daarmee gestopt?

En je bent zelf toch niet-blank en in Europa? Sarcasme is niet geheel duidelijk in dit geval.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184887977
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:23 schreef Tyr80 het volgende:
Hoi!

Vroeger maakte je prachtige OPs vol foto’s van dingen die je indrukwekkend vond, waarom ben je daarmee gestopt?

En je bent zelf toch niet-blank en in Europa? Sarcasme is niet geheel duidelijk in dit geval.
Het is geen sarcasme. Ik ben bloedserieus. Europa is het toch het inheemse continent van blanken net als Sub-Sahara Afrika het continent is van negers. Daarom moet ook voor gezorgd worden dat het zo blijft. Alles met mate: een lichtgetinte hier en zwarte daar, oké, maar moet niet uitdraaien op bevolkingsvervanging.
pi_184888016
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:39 schreef Bot13 het volgende:
Zeuren om het feit dat het bericht onzin is helpt niet. Dat het de grootste lulkoek is staat buiten kijf.

Het echte probleem is dat dit soort onzinberichten blijkbaar als nieuws aangemerkt wordt. Ergens heeft iemand besloten dat dit een plekje verdiende op NOS teletekst. Daar gaat het allereerst mis, want daar faalt de kwaliteitscontrole dus gewoon.

Blijkbaar is dit nieuwsbericht gebaseerd op een onderzoek van Margo Smit (dus niet Margot;
check de namen van je eigen werknemers NOS!) werkzaam als 'NPO ombudsman'. Wij van WC-eend dus. Iemand bij de NOS heeft de opdracht gekregen Margo's onzin-onderzoek als nieuws te presenteren. Haar Linkedin:
https://nl.linkedin.com/in/margo-smit-55501611/

Margo Smit is overigens wel super divers in voor wie ze recommendations schrijft. Enkel blanke mensen, nou zeg, Margo toch! Ondervertegenwoordig je niet wat mensen?


Kan Margo haar baan niet afstaan aan iemand met een kleurtje?

Of scoort ze genoeg deugpunten omdat ze vrouw en (waarschijnlijk) pot is?
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:30:34 #81
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184888057
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is geen sarcasme. Ik ben bloedserieus. Europa is toch het inheemse continent van blanken zoals Afrika het inhermse continent is van negers. Daarom moet er ook voor gezorgd worden dat het zo blijft. Niemand wil eindigen als de Indianen. Ik wens dat niemand toe.
Dan kijk je wel ver vooruit...en kies je een heel specifiek pijnpunt uit.

En de mooie OPs?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184888100
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:30 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Dan kijk je wel ver vooruit...en kies je een heel specifiek pijnpunt uit.

En de mooie OPs?
Het is lang geleden. Interesse verloren.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:33:56 #83
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184888115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:32 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is lang geleden. Interesse verloren.
Begrijpelijk. Maar ze waren wel mooi!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184888632
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Weet je wie pas echt ondervertegenwoordigd zijn? Mensen die geen PvdA, GroenLinks of D66 stemmen. Met wat voor kleurtje of geurtje dan ook.
Presentatoren van allerlei verschillende talkshows waaronder die van Jinek, Pauw en RTL Late Night nodigen veelvuldig gasten uit van rechtse signatuur. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Paul Jansen, hoofdredacteur van De Telegraaf, Martin Bosma, parlementariėr namens de PVV, Jan Roos, voormalig verslaggever voor PowNed etcetera. Wilders schittert inderdaad wel structureel door afwezigheid maar dat is volledig te wijten aan zijn eigen onwelwillendheid om op te komen dagen bij een talkshow die liever niet fungeert als zendtijd politieke partijen.
pi_184888665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:59 schreef JohnBarron het volgende:

[..]

Presentatoren van allerlei verschillende talkshows waaronder die van Jinek, Pauw en RTL Late Night nodigen veelvuldig gasten uit van rechtse signatuur. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Paul Jansen, hoofdredacteur van De Telegraaf, Martin Bosma, parlementariėr namens de PVV, Jan Roos, voormalig verslaggever voor PowNed etcetera. Wilders schittert inderdaad wel structureel door afwezigheid maar dat is volledig te wijten aan zijn eigen onwelwillendheid om op te komen dagen bij een talkshow die liever niet fungeert als zendtijd politieke partijen.
Wilders kiest er idd zelf voor om niet aan te schuiven. En dat is uiteraard zijn goed recht, maar dat ligt dan niet aan de omroep. Zoals jij zelf al zegt, inderdaad.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 00:05:18 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184888714
Omdat er maar weinig negers zijn die wat zinnigs te zeggen hebben. Als ik iets over de rimboe wil weten check ik wiki wel
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:29:27 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184890841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

https://nos.nl/teletekst#114

Maar...om blanke alfamannen gaat het inmiddels niet meer. Laat dat een pleister op de wonde zijn!
Wat hier opmerkelijk aan is, is dat de ombudsvrouw het over 'blanke mannen' heeft en dat de voltallige Nederlandse media er 'witte mannen' van maakt. Hier zou je uit kunnen opmerken dat in de Nederlandse media de blanke man het niet voor het zeggen heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184890869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:22 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
Over talkshows maak ik me niet zo druk. Eerder de journalistiek, uitgeverswereld, en advocatuur. Daar zijn het overwegend blanke mannen. Het is hoog tijd voor wat diversiteit in die beroepen. *Mijn mening.
waarom?
pi_184891107
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

waarom?
Om te trollen.
pi_184891464
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:19 schreef Regilio_ het volgende:
Vanavond Paul Witteman bij DWDD.
Paul Blankeman
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:35:50 #91
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184891503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat hier opmerkelijk aan is, is dat de ombudsvrouw het over 'blanke mannen' heeft en dat de voltallige Nederlandse media er 'witte mannen' van maakt. Hier zou je uit kunnen opmerken dat in de Nederlandse media de blanke man het niet voor het zeggen heeft.
Jawel, de LINKSE 'witte' man die zichzelf ontzettend vindt deugen en graag door de modder kruipt om dat aan iedereen te bewijzen. Dat zijn de mannen die bedacht hebben dat blank voortaan wit moet zijn omdat een of andere intersectionele stumper dat ooit riep.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:38:41 #92
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184891538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:59 schreef JohnBarron het volgende:

[..]

Presentatoren van allerlei verschillende talkshows waaronder die van Jinek, Pauw en RTL Late Night nodigen veelvuldig gasten uit van rechtse signatuur. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Paul Jansen, hoofdredacteur van De Telegraaf, Martin Bosma, parlementariėr namens de PVV, Jan Roos, voormalig verslaggever voor PowNed etcetera.
Dat zijn nog altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. En ze worden meestap keihard aangepakt door linkse gasten plus de presentator zelf, want de avond moet altijd eindigen met de conclusie dat ze ongelijk hebben. Gisteren ging iedereen ook los op Baudet bij Jinek.

Ik noem dat geen eerlijke representatie.
pi_184893735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:49 schreef -XOR- het volgende:
Overigens vraag ik me af of de voorstanders van allochtonenquota in talkshows wel beseffen dat dat iedere avond drie uur Prem betekent...
Of elke week Yernaz Ramataursing die de arbeidsmarktpositie van Surinamers komt bespreken.

Ik geloof ook gewoon niet dat ze ondervertegenwoordigd zijn. Mensen worden gevraagd voor talkshows omdat ze iets zijn of iets hebben gedaan, dat zijn vaak mensen van ruim boven de 40, die overal in het land geboren zijn. Je kunt dat niet spiegelen aan de bevolkingssamenstelling in de randstad met zoveel migratie-achtergrond bij de jonge generaties. Daarnaast zullen ze heel veel 'diversiteit' niet meetellen omdat ze niet constant drammen over hun migratie-achtergrond, niet islamitisch genoeg zijn of de mentale kleurstalenkaart niet donker genoeg uitslaat. Ik neem althans aan dat Baudet en Wilders niet als 'divers' gekwalificeerd worden ondanks hun Indische bloed.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is dat hier in Nederland uberhaupt ooit gebeurd dan? Het daadwerkelijk als eigen rechter lynchen van die bevolkingsgroep lijkt me toch vooral een Amerikaans fenomeen.
Waarom denk je dat blank ineens wit is geworden zoals de Amerikaanse equivalent? Waarom Zwarte Piet blackface wordt genoemd? Waarom neger ineens een scheldwoord zou zijn, het N-woord nog wel, naar het model van nigger/negroe?

We moeten doen alsof het hier net als in Amerika is, anders zijn ze niet slachtoffer genoeg. Sterker nog, het mag nergens ter wereld goed gaan. De onderdrukking van de zwarten door de blanken moet en zal een mondiaal gegeven zijn, daarom wordt het minst racistische land uit de geschiedenis van de mensheid ook zo nadrukkelijk het doelwit van internationaal activisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:23:16 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184894549
quote:
Verder blijkt dat vrouwen en mensen met
een migratieachtergrond vaker nee
zeggen als ze worden uitgenodigd,
bijvoorbeeld omdat ze onzeker zijn.
Zie je wel, 'ze' worden wel uitgenodigd, maar 'ze' zeggen nee. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184894688
quote:
Hij is helemaal geen European. Hij komt net zo goed uit een achterlijke cultuur. Ik ben zeker niet de eerste om cultural appropriation te roepen, maar het is toch echt het uitschot van Europa dat dat land op racisme en genocide heeft gebouwd. En dan ook nog voornamelijk Angelsaksisch, niet bepaald de fine fleur van de Europese cultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:05:30 #96
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184895284
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
het minst racistische land uit de geschiedenis van de mensheid
Bron?
pi_184895693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:05 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Bron?
Het is wat overdreven gesteld maar in die zin dat het de moderne geschiedenis betreft, maar ik zie binnen Europa geen serieuze concurrenten en zie geen continenten waar het wat dat betreft beter gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:37:44 #98
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184895906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Sterker nog, die obsessie hebben we nooit gehad.
Nope, door de bank genomen interesseert het Nederlanders weinig wat voor kleur de ander heeft, als ķe maar normaal doet. w/
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tot 1970 waren er uberhaupt weinig tot geen donkere mensen in Nederland.
Het is waar dat na de onafhankelijkheid van Suriname veel inwoners van daar de wijk naar hier hebben genomen, maar getinte en donkere mensen hebben sinds de middeleeuwen onderdeel uitgemaakt van het straat beeld, natuurlijk als een uitzondering, maar meestal vrijgemaakte slaven of zeelieden die in de steden bleven hangen, en daar had toen al niemand een probleem mee. :7
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184896258
quote:
Voor haar onderzoek werden de talkshows
De Wereld Draait Door, Pauw, Jinek/Laat
op 1 en M seizoen 2017-2018 gevolgd.
Misschien moet ze eens een keer naar de talkshow De Nieuwe Maan gaan kijken.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:57:35 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184896261
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nope, door de bank genomen interesseert het Nederlanders weinig wat voor kleur de ander heeft, als ķe maar normaal doet. w/

[..]

Het is waar dat na de onafhankelijkheid van Suriname veel inwoners van daar de wijk naar hier hebben genomen, maar getinte en donkere mensen hebben sinds de middeleeuwen onderdeel uitgemaakt van het straat beeld, natuurlijk als een uitzondering, maar meestal vrijgemaakte slaven of zeelieden die in de steden bleven hangen, en daar had toen al niemand een probleem mee. :7
Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat veel mensen zich tegenwoordig nog druk maken om Surinamers en Antillianen. Zijn toch veelal andere groepen die nu kunnen rekenen op veel kritiek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')