abonnement Unibet Coolblue
pi_184876900
Ik ben als docent bezig met een klassenproject waarbij we een kookboek ontwerpen en schrijven. De leerlingen werken in canva.nl elk aan een eigen pagina met recept. Het eindresultaat kan ik daarvandaan downloaden als pdf.

Mijn idee was om dat pdf'je vervolgens te uploaden naar Blurb (nl.blurb.com), om het daar te laten drukken. Nu geeft Blurb echter aan dat bepaalde lettertypes niet zijn ingesloten en dat het daarom niet afgedrukt kan worden. Ik ben nu al een hele tijd aan het lezen over hoe ik dat lettertype dan ingesloten kan krijgen, maar ik kom er niet uit: dan staat er bijvoorbeeld in een tutorial 'open in de modus 'te wijzigen'' en dan kan ik die hele modus überhaupt niet vinden.

Kan iemand me verder helpen? Het boek is nu nog niet af, maar ik heb een soort dummie gemaakt waarmee ik even wilde kijken of e.e.a. zou lukken met Blurb. Nja, niet dus :')
pi_184877575
De term is "embedded font".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184877721
Zover was ik. Alleen: wat kan ik doen met een bestaande pdf om die fonts te embedden? Kan dat en zo ja: met welke software?

[ Bericht 18% gewijzigd door Jentin op 07-02-2019 16:31:47 ]
pi_184878677
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:26 schreef Jentin het volgende:
Zover was ik. Alleen: wat kan ik doen met een bestaande pdf om die fonts te embedden? Kan dat en zo ja: met welke software?
Heb je de office-bestanden niet meer, om die te kunnen exporteren? Je moet daar bij het opslaan in de opties aangeven dat hij volgens ISO 1900zoveel moet worden geëxporteerd, en dan gooit hij de fonts erbij.

Bij een bestaande pdf kan het volgens mij via Acrobat. Dan moet je zoeken naar opslaan als optimized pdf en daar bij de fonts kijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')