abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:36:35 #51
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184876744
Tja white knighten moet altijd goed afgestraft worden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184876757
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:34 schreef jigggy het volgende:

[..]

wat praat je :')
Zei je dit ook via whatsapp tegen je nieuwe aardsrivaal?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:38:40 #53
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_184876782
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:37 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Zei je dit ook via whatsapp tegen je nieuwe aardsrivaal?
ja nee is goed keyboard commando
pi_184876802
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:38 schreef jigggy het volgende:

[..]

ja nee is goed keyboard commando
garpje jigggs. snap dat het allemaal even teveel wordt nu.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184890447
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:33 schreef jigggy het volgende:

[..]

niks, ik vroeg gewoon vriendelijk of die ff kon dimmen, toen kreeg ik terug dat ik op moest passen en dat die wist waar ik werkte enzo :')
Zeg wanneer deze conjo komt in die winkel ik ben daar g ik got your beck a niffo
pi_184890708
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hij zat vast voor openbaar vervoer?
_O- _O- _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Kijk die niffo stuurde mij ook een bericht dat hij mij wou klappen. Dit heb ik hem teruggestuurd en daarna heb ik niets meer van hem gehoord. Ik denk dat hij echt wilt veranderen en dat hij het laatste zetje nodig had.

1. Schrijf je doelen op
Aan het eind van zijn periode als twintiger begon Quora-gebruiker Dirk Hooper zijn ideale leven op te schrijven. Vijf, tien en twintig jaar vanaf dat moment.

Om ervoor te zorgen dat het geen fantasieën werden, besloot hij ook op te schrijven hoe hij die doelen wilde bereiken.

“Je dromen en doelen opschrijven heeft een paar voordelen”, schrijft Hooper. “Hierdoor moet je heel specifiek gaan nadenken over wat je precies wilt. De lijst geeft je houvast gedurende de tijd dat je met deze doelen aan de slag gaat.”

En de wetenschap is het met Hooper eens. In een onderzoek kregen studenten de opdracht om op te schrijven welk pad ze moesten volgen om hun doelen te bereiken. Niet heel toevallig was dat meestal de studie afronden. Uiteindelijk bleek dat de studenten die veel aandacht gaven aan deze lijst, vaker hun studie afmaakten.

2. Vergeet je ego
Meerdere Quora-gebruikers hadden het over het idee dat je trots en ijdelheid af en toe aan de kant moet zetten. Dat je beter met een open blik naar de wereld kunt kijken.

Michael Elijah schrijft: “Leer hoe je van je ego af komt. Het staat mogelijkheden en vooruitgang in de weg. Leer jezelf aan om af en toe anders na te denken met vragen als ‘wat als het niet in elkaar zit zoals het lijkt?’ en ‘wat als ik het fout heb?'”

3. Ga veel lezen
Na zijn studie besefte Hooper dat er nog véél dingen waren waar hij geen weet van had. “Dus toen ging ik maar obsessief lezen. Ik nam mezelf voor om mezelf te bekwamen in alles wat me inspireerde. Het ene boek leidde tot het andere. In een paar jaar tijd leerde ik tien keer zoveel als tijdens mijn opleiding.”

Niet dat je een mogelijke studie moet laten zitten, maar lezen is een fantastische manier om meer over onderwerpen te leren die je interesse hebben. Kijk bijvoorbeeld naar de vijf favoriete boeken van Bill Gates van vorig jaar

4. Stop met het leven van iemand anders zijn leven
Het is verleidelijk om gewoon maar te voldoen aan andermans verwachtingen en waarden, maar hier ga jij je niet gelukkiger voelen.

Franklin Veaux: “Als er iets is dat je meer zal helpen dan wat dan ook: leef je leven volgens jouw normen en waarden. Ga niet dingen doen omdat je het gevoel hebt dat je ze ‘moet’. Ga niet iets doen simpelweg omdat iemand anders of onze maatschappij zegt dat je dat moet doen. Dit is jouw leven en niet dat van iemand anders. Je krijgt geen tweede kans om het opnieuw te doen.”

5. Stop met je slecht voelen over het verleden
Verschillende Quora-gebruikers stellen dat spijt niet een goede mindset is.

Jayesh Lalwani: “Er zijn twee soorten mensen in de wereld: mensen die naar het verleden kijken en mensen die naar de toekomst kijken. Iemand die in het verleden leeft, herken je al snel. Ik had die baan moeten nemen. Ik had naar die universiteit kunnen gaan. Ik had met haar kunnen trouwen. Ik had mee kunnen doen aan die wedstrijd. Deze mensen zoeken continu naar dingen waar ze spijt van kunnen hebben. Voor hen is het leven een aaneenschakeling van falen en de toekomst een mogelijkheid om dat weer te doen.”

“Je kunt mensen die naar de toekomst kijken ook herkennen aan hun denkwijze. Ik wil die baan krijgen. Ik kan die studie gaan volgen. Ik ga voor mijn familie zorgen. Ik kan, wil en zal een kampioen zijn. Deze mensen kijken continu naar uitdagingen. Voor hen is het leven een grote mogelijke winst. Iedere fout uit het verleden is een les.”

Journalist Kathryn Schulz stelt dat spijt nu eenmaal bij het leven hoort en dat we er ons niet slecht over hoeven te voelen. In haar TED Talk vertelt ze:

“Het doel is niet om zonder spijt te leven, het punt is dat je jezelf niet moet haten omdat je soms spijt hebt. Spijt laat ons niet zien dat we iets slecht deden, het herinnert ons eraan dat we weten dat we beter kunnen.”

6. Laat de mensen om je heen zien dat je om ze geeft
“Als je écht om iemand geeft, maak er dan een gewoonte van om dat te laten zien”, zegt Christian Svanes Kolding.

“Een klein gebaar, mooie woorden. Het gaat niet over continu contact hebben, maar meer over hoe je een gezamenlijke manier vindt om jullie levens met elkaar te delen. Heb je een partner, laat je liefde zien. Neem niets voor lief.”

7. Zorg voor een goede gezondheid
“Het simpelste en belangrijkste dingen om te doen is zorgen voor een goede gezondheid”, schrijft Andrew Solmssen. “Is je gezondheid eenmaal weg, dan is het erg lastig om het terug te toveren. De meeste veertigers zouden al hun geld geven voor een fit lichaam.”

Bewegen is superbelangrijk op dit moment in je leven. Als je er vroeg mee begint, kun je deze gewoonte nog decennia vasthouden. Extra fijn als je straks, eind dertig, minder spierkracht krijgt. Kies een activiteit die je écht leuk vindt, zodat je het sporten makkelijker volhoudt.

8. Start met sparen of zorg voor een pensioenregeling
“Geef minder uit dan je verdient en zet wat geld opzij”, zegt Paul Richard. En hij heeft gelijk: hoe eerder je start met sparen voor later, hoe meer je straks hebt.

9. Wees nieuwsgierig en stel veel vragen
“Door vragen te stellen krijg je een beter inzicht in verschillende perspectieven”, schrijft Brian Austin. “Ieder leven wordt verrijkt door gedachten en ideeën met anderen te delen.”

Onderzoekers zeggen dat deze vorm van nieuwsgierigheid en het zoeken naar kennis zorgt voor een sterkere relatie met iemand. Je bent beter in je werk, omdat je weet hoe je moet luisteren en altijd meer wil leren en jezelf wil verbeteren.

10. Begin met mindfulness
Mindfulness draait om het bewuster worden van je gedachten, gevoelens, lichaam en omgeving. Experts zeggen dat het je kan helpen in je werk, omdat je op een betere manier om kunt gaan met stress.

Lauren Ramesbottom maakt tijd voor mindfulness door iedere dag of week een bepaalde tijd te mediteren of reflecteren. “Dit kan van alles zijn: van schrijven in een dagboek, luisteren naar rustige muziek in een donkere kamer, op mijn ademhaling te letten of door yoga te doen. Alles waardoor je even afstand kunt nemen van de dagelijkse sleur en rustig kunt nadenken over je gevoelens.”

11. Leer koken
“Leer koken”, zegt Schopper. Misschien leef je op dit moment alleen, maar de kans is groot dat je op een bepaald moment samen gaat leven met een partner en/of kinderen. Dan is het wel zo handig als je een gezonde maaltijd op tafel kunt zetten.

12. Zet je in voor een goed doel
Denk eens na over je aansluiten bij een groep mensen die zich voor een doel inzet of die geïnteresseerd is in eenzelfde politiek of cultureel onderwerp.

“Waarschijnlijk heb je later in het leven niet zoveel energie, tijd, gezondheid als nu”, schrijft Heidi McDonald. “Haal er het maximale uit. Dit is het moment om het verschil te maken in de wereld.”

13. Volg de actualiteit
McDonald: “Grote kans dat wanneer je het laatste nieuws een beetje volgt, dat je dan een passie vindt. Of dat nu een bepaald onderwerp is of een gat in de markt.”

Daarbij helpt het je ook om beter te zijn in smalltalk aangezien je altijd een onderwerp hebt waar je over kan praten.

14. Ga reizen
“Wees geen toerist, maar een reiziger”, zegt Shrey Garg. “Hierdoor krijg je een brede kijk op de wereld. Je realiseert je hoe gróót de wereld is, maar tegelijkertijd ook zo klein.”

Claire Volkman van US News geeft het advies om naar cafés, winkels en parken te gaan buiten de gebaande paden. Of huur eens een appartement in plaats van een hotel in een wijk ver van de toeristische plekken.

15. Zorg voor tijd alleen
Garv Suri probeert iedere dag een bepaalde tijd alleen door te brengen. Zorg er dan voor dat je geen telefoon in de buurt hebt. Onderzoek laat zien dat mensen eenzaamheid nodig hebben. Eenzaamheid zónder Twitter, Whatsapp of Facebook in de buurt.

16. Wekelijks reflecteren
“Een goede gewoonte is om iedere week terug te kijken op de afgelopen zeven dagen en vooruit te blikken op de nieuwe week”, zegt Curt Beavers. Gebruik bijvoorbeeld deze drie vragen:

1. Wat ging er afgelopen week goed? (Vier deze overwinningen en ga ermee door.)

2. Wat ging er niet goed? (Stop, reflecteer en gooi ze in de prullenbak.)

3. Kijkend naar de antwoorden hierboven, wat moet ik veranderen om deze week beter te maken?

17. Hecht waarde aan falen
Dit is Arpit Sethi’s advies voor een twintiger over hoe hij zijn tijd het beste kan besteden: “Faal. Na je jaren als tiener is dit de beste manier om een succesvolle volwassene te worden. Hoe meer je faalt, hoe meer je leert.”

Tim Harford, auteur van Adapt: Why Success Always Starts With Failure: “Om productief te falen moet je veel dingen proberen en er geen probleem mee hebben om je plan te laten varen als het niet werkt.”
Baas
pi_184890817
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:13 schreef stokj het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

[..]

Baas
Copy pasta... Niks baas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')