abonnement Unibet Coolblue
pi_184870632
De maatregelen uit het Energieakkoord, die de afgelopen jaren voor de CO2-reductie hadden moeten zorgen, zijn voor een groot deel onderuitgehaald door de economische groei. Subsidieregelingen voor windmolens en zonnepanelen en fiscale regelingen voor schonere auto's hebben wel effect gehad, maar worden tenietgedaan door de toename van het gebruik van fossiele brandstoffen. "Op dit moment is fossiele energie gewoon te goedkoop, je ziet dat er nog steeds meer in fossiele energie wordt geïnvesteerd dan in hernieuwbare energie en daar moet je van af", zegt directeur Frans Rooijers van onderzoeksbureau CE-Delft.

https://nos.nl/artikel/22(...)j-lange-na-niet.html

Amsterdam, 17 januari 2019 – Op zondag 10 maart organiseren Milieudefensie, de FNV, Greenpeace, DeGoedeZaak en de Woonbond de Eerlijke Klimaatmars in Amsterdam.
https://www.greenpeace.or(...)-maart-in-amsterdam/

De stuimende economie van nu in vergelijking met die hapsnap-maatregelen, ik heb er weinig feducie in.
pi_184870876
Inderdaad, de bedoeling dat we jaarlijks steeds meer kopen, steeds meer verbruiken, en steeds meer consumeren om de economische groei in stand te houden en de rat-race te blijven volhouden, bijt de doelstelling om ook onze 'voetafdruk' te verminderen.

Ik denk dat economische groei in de huidige vorm onmogelijk volledig duurzaam te bereiken zal zijn.

Op de lange termijn zal het - denk ik - onvermijdelijk zijn om te kiezen of te delen. Dus enerzijds vol blijven gaan voor ons kapitalistische systeem van oneindige economische groei en het klimaat laten voor wat het is (na ons de zondvloed), of vol inzetten op een duurzaam leefbare planeet voor onze nakomelingen en genoegen nemen met eindige economische groei, of zelfs krimp (maar dan wel wereldwijd, anders werkt het niet).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184871610
Marianne Thieme had een goed verhaal gisteren bij Jinek. Nog een paar keer Thieme op tv en die partij gaat torenhoog scoren. Dat vleesverhaal gaat er bij de jongeren goed in denk ik. En terecht.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:01:33 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184871649
IJsberen en Bangladesh zijn toch kut, gewoon lekker stoken.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:03:50 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184871684
Daarom, gewoon stoppen met die onrealistische onzindoelen. Nederland heeft toch nauwelijks invloed op het klimaat. Geen enkele reden om de burger te laten bloeden voor de prestigeprojectjes van klimaat-maniakale politici.

Want we moeten zo nodig indruk maken op Frankrijk en Duitsland. Oh, en Amerika natuurlijk. We moeten vooral Trump laten zien hoe zeer wij wel niet deugen en hoe fout hij zelf bezig is. :')
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:06:29 #6
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_184871725
Die 0.05 graad Celcius opwarming maakt toch niet zoveel uit. De plastic soep en ontbossing is een groter probleem. Daarnaast zal er over 50 jaar vast wel iets uitgevonden zijn waarmee je CO2 en H2O om kan zetten in aromaten, die vervolgens weer als brandstof gebruikt kunnen worden.
pi_184871890
CO2 is het probleem niet echt. NRC schreef dit er al over:

"Nederland is als klein land verantwoordelijk voor niet meer dan 0,35 procent van de mondiale uitstoot, het Nederlandse klimaatbeleid kan op wereldschaal daarom weinig uitrichten. Hoe weinig is moeilijk precies vast te stellen, maar een bijdrage voor de komende dertien jaar komt wellicht in de buurt van 0,0003 graden."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000

De enorme vraag naar grondstoffen is een veel groter probleem omdat het in feite roven is van toekomstige generaties als we niet een stapje terug kunnen doen. Probleem is dat onze economie zo ontzettend verweven is met consumptie dat dit bijna niet te realiseren is. De vraag naar grondstoffen zal alleen maar toenemen en allen een fikse wereldcrisis of een crisis in het financieel-economische systeem zal dit volgens mij kunnen temperen.
pi_184871998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:16 schreef Dutchguy het volgende:
CO2 is het probleem niet echt. NRC schreef dit er al over:

"Nederland is als klein land verantwoordelijk voor niet meer dan 0,35 procent van de mondiale uitstoot, het Nederlandse klimaatbeleid kan op wereldschaal daarom weinig uitrichten. Hoe weinig is moeilijk precies vast te stellen, maar een bijdrage voor de komende dertien jaar komt wellicht in de buurt van 0,0003 graden."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13584998-a1578000

De enorme vraag naar grondstoffen is een veel groter probleem omdat het in feite roven is van toekomstige generaties als we niet een stapje terug kunnen doen. Probleem is dat onze economie zo ontzettend verweven is met consumptie dat dit bijna niet te realiseren is. De vraag naar grondstoffen zal alleen maar toenemen en allen een fikse wereldcrisis of een crisis in het financieel-economische systeem zal dit volgens mij kunnen temperen.
Dat is natuurlijk een onzinredenering. Die CO2 uitstoot verminderen is helemaal niet zo'n probleem maar dan moet iedereen meedoen anders krijg je oneerlijke concurrentie en doet niemand wat. Een kleine provincie in China kan ook wel zeggen wij doen niet mee, maar waarom zouden anderen dan wel meedoen ten koste van hun concurrentiepositie?

Grondstoffen is ook niet zo'n probleem, je kunt heel veel recyclen alleen dat kost meestal veel energie. Consumptie kan ook best verschuiven van heel veel wegwerpprullen naar duurzamere en meer waardevolle producten, of cradle to cradle dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:34:37 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184872190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Daarom, gewoon stoppen met die onrealistische onzindoelen. Nederland heeft toch nauwelijks invloed op het klimaat. Geen enkele reden om de burger te laten bloeden voor de prestigeprojectjes van klimaat-maniakale politici.

Want we moeten zo nodig indruk maken op Frankrijk en Duitsland. Oh, en Amerika natuurlijk. We moeten vooral Trump laten zien hoe zeer wij wel niet deugen en hoe fout hij zelf bezig is. :')
Ja straks maken we een schoner en duurzamer Nederland voor niks. Daarom gewoon kolen blijven verbranden. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184872200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een onzinredenering. Die CO2 uitstoot verminderen is helemaal niet zo'n probleem maar dan moet iedereen meedoen anders krijg je oneerlijke concurrentie en doet niemand wat. Een kleine provincie in China kan ook wel zeggen wij doen niet mee, maar waarom zouden anderen dan wel meedoen ten koste van hun concurrentiepositie?

Grondstoffen is ook niet zo'n probleem, je kunt heel veel recyclen alleen dat kost meestal veel energie. Consumptie kan ook best verschuiven van heel veel wegwerpprullen naar duurzamere en meer waardevolle producten, of cradle to cradle dingen.
Je weet dat China aan het vergroenen is? Maar de rest van de wereld volplempt met kolencentrales?

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wereld~bde9b83e/

Daar valt geen deuk in een pakje boter tegen te reduceren en gekoppeld aan het feit dat het ongelooflijk veel geld gaat kosten die reductie zou ik hopen dat we niet mee gaan in het alarmisme maar vooral met realisme blijven kijken.

Verder ben ik natuurlijk helemaal voor recyclen maar ondertussen zitten we wel in een economie die steeds nieuwe behoeftes moet creeeren om uberhaupt mee te kunnen doen met de mondiale ratrace en zijn zoveel belangen daarmee direct en indirect aan verbonden dat het bijna onmogelijk is om dat bij te sturen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:47:53 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184872450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:16 schreef Dutchguy het volgende:

De enorme vraag naar grondstoffen is een veel groter probleem omdat het in feite roven is van toekomstige generaties als we niet een stapje terug kunnen doen.
Ik krijg altijd hoofdpijn van dit soort redenaties. Roven van mensen die nog niet eens bestaan? |:( Dat kan helemaal niet. Voor hetzelfde geld wordt de Aarde over 100 jaar vernietigt omdat de zon opeens explodeert.
pi_184872476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik krijg altijd hoofdpijn van dit soort redenaties. Roven van mensen die nog niet eens bestaan? |:( Dat kan helemaal niet. Voor hetzelfde geld wordt de Aarde over 100 jaar vernietigt omdat de zon opeens explodeert.
Ik vind het een vreemdere redenatie om er van uit te gaan dat ze niet zullen bestaan dan dat ze wel zullen bestaan.
pi_184872484
Ik begrijp ook niet waarom gezegd wordt dat "Nederland het beste jongetje van de klas" is als het over de plannen en het halen van doelstellingen gaat.

We liggen fors achter op schema. Je kan dan zeggen "nou, laat maar dan, bla bla" maar we hebben wel meerdere akkoorden getekend en zijn als welvarend land blijkbaar niet in staat om het waar te maken.
pi_184872486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Marianne Thieme had een goed verhaal gisteren bij Jinek. Nog een paar keer Thieme op tv en die partij gaat torenhoog scoren. Dat vleesverhaal gaat er bij de jongeren goed in denk ik. En terecht.
O ja, die minireductie als we ophouden met vlees eten gaat zoden aan de dijk zetten.

Leuke vrouw, maar ze hanteert wel een alternatieve waarheid op dit punt. ;)
pi_184872510
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O ja, die minireductie als we ophouden met vlees eten gaat zoden aan de dijk zetten.

Leuke vrouw, maar ze hanteert wel een alternatieve waarheid op dit punt. ;)
Er is meer natuurlijk, voor mij telt dierenwelzijn en de recente stalbranden ook mee.

Ik ben overigens geen vegetariër maar eet veel minder vlees en dan mag het ook wel wat meer kosten als ik het toch eet (wat helaas nog steeds geen garanties biedt).
pi_184872547
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O ja, die minireductie als we ophouden met vlees eten gaat zoden aan de dijk zetten.

Leuke vrouw, maar ze hanteert wel een alternatieve waarheid op dit punt. ;)
Ik denk dat die reductie aanzienlijk kan zijn hoor. Aan de ene kant wordt vlees de hele wereld over gesleept, dat zou je al kunnen besparen.

Ook worden complete bossen gekapt voor het aanleggen van sojavelden, voor het voer van die enorme veestapel wereldwijd.

Daarnaast zorgt die veestapel voor enorm veel Co2 uitstoot (methaangas) en daar kun je, met name in ons eigen land, echt enorme stappen in zetten volgens mij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:54:16 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184872565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom gezegd wordt dat "Nederland het beste jongetje van de klas" is als het over de plannen en het halen van doelstellingen gaat.

We liggen fors achter op schema. Je kan dan zeggen "nou, laat maar dan, bla bla" maar we hebben wel meerdere akkoorden getekend en zijn als welvarend land blijkbaar niet in staat om het waar te maken.
Mensen die geloven dat de overheid in staat is om een schema te halen horen in een dwangbuis. De gemiddelde parkeerplaats wordt tien jaar te laat en twintig keer boven budget opgeleverd, maar de wereld gaan de ambtenaartjes wel even redden. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]


Co2 uitstoot (methaangas)
En hier is de eerste al om mijn punt te bewijzen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:55:49 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184872596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik krijg altijd hoofdpijn van dit soort redenaties. Roven van mensen die nog niet eens bestaan? |:( Dat kan helemaal niet. Voor hetzelfde geld wordt de Aarde over 100 jaar vernietigt omdat de zon opeens explodeert.
Maar stel, stel dat de aarde over 100 jaar niet wordt vernietigt.
zou het dan niet leuk zijn dat we het hier voor de mensen een beetje leefbaar houden?
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:57:42 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184872641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Marianne Thieme had een goed verhaal gisteren bij Jinek. Nog een paar keer Thieme op tv en die partij gaat torenhoog scoren. Dat vleesverhaal gaat er bij de jongeren goed in denk ik. En terecht.
Klinkt goed, vlees alleen voor boven de 18 dus.
En in speciale winkels..
Tot nooit .......
pi_184872672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat die reductie aanzienlijk kan zijn hoor. Aan de ene kant wordt vlees de hele wereld over gesleept, dat zou je al kunnen besparen.

Daarnaast zorgt die veestapel voor enorm veel Co2 uitstoot (methaangas) en daar kun je, met name in ons eigen land, echt enorme stappen in zetten volgens mij.
Klopt, het mes snijdt bij vlees aan meerdere kanten ;)

Om maar wat te noemen:
- voer dat de hele wereld over gaat
- vee dat de hele wereld over gaat
- vlees dat de hele wereld over gaat
- dierenwelzijn
- uitstoot methaan
- ontbossing
- vleesfraude
- stalbranden
- ziekten (q-koorts, Creutzfeldt-Jakob)

En dan vergeet ik vast nog wel wat.

Probleem is natuurlijk ook dat een koe aardig wat kilo's moet eten voor je een kilo biefstuk hebt, wat dat betreft hebben groenten en fruit een veel kleinere footprint.

Ik wil niemand z'n stukje vlees ontzeggen (ben zelf ook geen vegetariër) maar het is niet slecht om je bewust te zijn van de nadelen van deze industrie.
pi_184872674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Je weet dat China aan het vergroenen is? Maar de rest van de wereld volplempt met kolencentrales?

https://www.volkskrant.nl(...)-de-wereld~bde9b83e/

Daar valt geen deuk in een pakje boter tegen te reduceren en gekoppeld aan het feit dat het ongelooflijk veel geld gaat kosten die reductie zou ik hopen dat we niet mee gaan in het alarmisme maar vooral met realisme blijven kijken.
Het alarmisme is het gevolg van het gebrek aan realisme van 25 jaar geleden. Er was even een aanzet in Nederland en de rest van de wereld, maar toen werd er al snel weer geloofd in het sprookje dat we gezellig op dezelfde voet door konden gaan. Het was in 94 ook al bekend hoe slecht vliegen was, maar inmiddels zijn we het als recht gaan beschouwen om even een weekje Azie te doen voor een leuke selfie-achtergrond. Nu voelt het als achteruitgang en wordt het pijnlijk, maar dat komt door gebrek aan realisme van de rechtse dromers.

Het gaat veel geld kosten inderdaad, maar dat geld wordt ook weer verdiend en uitgegeven. Dat soort dingen vallen allemaal wel mee, het valt in het niet in vergelijking met de inspanning die bijvoorbeeld na een oorlog gedaan moet worden. Als je beseft dat er niets anders opzit dan is het een relatieve peulenschil.

quote:
Verder ben ik natuurlijk helemaal voor recyclen maar ondertussen zitten we wel in een economie die steeds nieuwe behoeftes moet creeeren om uberhaupt mee te kunnen doen met de mondiale ratrace en zijn zoveel belangen daarmee direct en indirect aan verbonden dat het bijna onmogelijk is om dat bij te sturen.
De organisatie ervan is het probleem, de politiek dus. Te meer daar die verstrengeld is met individuele zakelijke belangen. Maar er is geen fundamenteel probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:59:37 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184872686
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
Mensen die geloven dat de overheid in staat is om een schema te halen horen in een dwangbuis. De gemiddelde parkeerplaats wordt tien jaar te laat en twintig keer boven budget opgeleverd, maar de wereld gaan de ambtenaartjes wel even redden. :')
De overheid legt geen parkeerplaatsen aan.
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:03:03 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184872776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:58 schreef MaGNeT het volgende:

- voer dat de hele wereld over gaat
- vee dat de hele wereld over gaat
- vlees dat de hele wereld over gaat

Heb je wel eens bedacht wat voor route jouw kiwitjes hebben afgelegd? En de daar bij behoordende mest en grondstoffen?


wat betreft methaan en dierenleed heb je gelijk hoor!
ik pleit er al langer voor om dieren niet te lang te laten lijden.
(bovendien is speenvarken en zuiglam veel lekkerder)
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:06:29 #25
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184872826
quote:
"Op dit moment is fossiele energie gewoon te goedkoop, je ziet dat er nog steeds meer in fossiele energie wordt geïnvesteerd dan in hernieuwbare energie en daar moet je van af", zegt directeur Frans Rooijers van onderzoeksbureau CE-Delft.
Fossiele energie is te goedkoop. Voor wie? Voor de fabrikanten, die veel minder betalen voor elektriciteit en gas.

Maar wie gaat er meer betalen? Juist, de consument.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:10:45 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184872891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:06 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Fossiele energie is te goedkoop. Voor wie? Voor de fabrikanten, die veel minder betalen voor elektriciteit en gas.

Maar wie gaat er meer betalen? Juist, de consument.
Te goedkoop voor heel veel mensen.
We nemen niet eens de moeite om ons huis te isoleren.
Dat het 50% energie bespaart vinden we geen argument want het dat is maar 50 euro per maand.
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:11 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184872908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De overheid legt geen parkeerplaatsen aan.
Bedankt voor het geweldige inzicht dat de stratenmakers geen ambtenaren zijn. Uitermate belangrijk natuurlijk.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:18:41 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184873029
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:12 schreef Nobu het volgende:

[..]

Bedankt voor het geweldige inzicht dat de stratenmakers geen ambtenaren zijn. Uitermate belangrijk natuurlijk.
Het wel de stratenmaker die aangeeft dat ze over een maand kunnen beginnen en dat het 1000 euro kost. Vervolgens is het de stratenmaker die het klusje in augustus uitvoerd en 1500 euro faktureerd.
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:22:28 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184873106
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het wel de stratenmaker die aangeeft dat ze over een maand kunnen beginnen en dat het 1000 euro kost. Vervolgens is het de stratenmaker die het klusje in augustus uitvoerd en 1500 euro faktureerd.
En het is de ambtenaar die daar de ruimte voor geeft door na een halfbakken aanbestedingstraject een waardeloos contract op te stellen en tien keer de specificaties te veranderen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:25:49 #30
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184873165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is meer natuurlijk, voor mij telt dierenwelzijn en de recente stalbranden ook mee.

Ik ben overigens geen vegetariër maar eet veel minder vlees en dan mag het ook wel wat meer kosten als ik het toch eet (wat helaas nog steeds geen garanties biedt).
Jij kunt het waarschijnlijk ook prima betalen, een hogere prijs voor vlees. Net zoals Rob Jetten. Duizenden mensen in dit land kunnen dat niet.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:28:29 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184873215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij kunt het waarschijnlijk ook prima betalen, een hogere prijs voor vlees. Net zoals Rob Jetten. Duizenden mensen in dit land kunnen dat niet.
Voor deze mensen hebben groente uitgevonden.
Tot nooit .......
pi_184873242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij kunt het waarschijnlijk ook prima betalen, een hogere prijs voor vlees. Net zoals Rob Jetten. Duizenden mensen in dit land kunnen dat niet.
Wat ik feitelijk zei: ik eet minder vlees en als ik het wel eet, mag het wat meer kosten.
Netto geef ik minder uit aan vlees dan voorheen.

En ja, ik kan het prima betalen maar dat is dus niet echt relevant.

En nogmaals, ik ben geen vegetariër maar kijk bij de aankoop van vlees (en andere producten) wel beter waar het vandaan komt. Wat Speekselklier terecht opmerkte: ook groenten en fruit leggen soms belachelijke afstanden af.

Of wat dacht je van garnalen die hier gevangen worden, in Marokko gepeld en dan in Nederland weer verkocht...
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:33:16 #33
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184873299
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

En het is de ambtenaar die daar de ruimte voor geeft door na een halfbakken aanbestedingstraject een waardeloos contract op te stellen en tien keer de specificaties te veranderen.
Los daar van heb je voor een groot deel van je eigen energietransitie helemaal geen overheid nodig.

Je kan zelf ook isoleren,
zuinigie apparaten kopen,
zonnepanel en warmtepomp nemen.

de overheid houd je echt niet tegen.
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:38:56 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184873386
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Los daar van heb je voor een groot deel van je eigen energietransitie helemaal geen overheid nodig.

Je kan zelf ook isoleren,
zuinigie apparaten kopen,
zonnepanel en warmtepomp nemen.

de overheid houd je echt niet tegen.
Het is toch niet mijn energieakkoord? :')
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:41:08 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184873431
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Voor deze mensen hebben groente uitgevonden.
Heb je recentelijk wel eens groenten en fruit gekocht? De marges er op zijn gigantisch. En de overheid heeft ook nog eens de BTW er op verhoogd. We gaan dezelfde kant op als de VS, waar junkfood goedkoper is dan gezond eten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:43:21 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184873463
Is geen ramp, gewoon proberen er zo dicht mogelijk bij te komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184873517
Ik snap nog steeds niet dat overbevolking niet genoemd durft te worden?! Zorg voor geboortebeperking zodat de komende decennia de wereldbevolking langzaam krimpt.
Alles is maar gebaseerd op groei. Zolang alles groeit (economie en bevolking) is het een bodemloze put en weggegooid geld.
Want waar gaat het stoppen? bij 10 miljard mensen? bij 100 miljard mensen? Gezellige boel wordt dat
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:20:37 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184874138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Heb je recentelijk wel eens groenten en fruit gekocht?
Niet echt, mijn vrouw doet de boodschappen.
Als ik een keer eten haal is altijd ALLES te duur volgens mijn vrouw. (maar wel lekker)
Tot nooit .......
pi_184874144
Het argument dat wij in Nederland niks hoeven te doen alleen omdat wij mondiaal niks bijdragen is natuurlijk gewoon een argument van niks.

Uiteraard begrijp ik het argument aangezien landen als China en de Verenigde Staten aanzienlijk meer bijdragen aan klimaatverandering dan dat wij doen. Maar er zijn wel degelijk voordelen als wij, als landje ons best doen om zo groen mogelijk te zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld onze leiderschap positie terugpakken en andere landen inspireren hetzelfde pad als wij te volgen. Dit hebben we al eens eerder gedaan tijdens de Kyoto conferentie in 1997 (zie bron, voor mensen die geïnteresseerd zijn). Het zal ons internationale prestige opleveren wat uiteindelijk ook weer goed is voor de economie.

En ik begrijp dat mensen boos zijn aangezien de plannen die nu door de overheid worden uitgevoerd mensen oneerlijk raken (lees lagere en middenklasse worden het hardst geraakt en de industrie blijft en dat opzichte buiten schot). Maar jullie kunnen die onvrede uiten tijdens de komende verkiezingen.

Alleen er zijn zoveel dingen die je thuis kunt doen en mede daardoor een positieve bijdrage kunt leveren.

- Schrap vlees gedeeltelijk uit je dieet. (geen vlees tijdens ontbijt en lunch, of 2/3 dagen helemaal geen vlees en de andere dagen wel etc.). Kun je helemaal niet zonder vlees? Geen probleem! Eet dan kip en vis in plaats van rund- en varkensvlees, de laatste twee zijn de grootste vervuilers.
- Douche minder lang, poets niet je tanden met een kraan die nog loopt.
- Verminder je voedselverspilling (Voedsel op een vuilnisbelt kan niet ademen en produceert daardoor methaangassen).
- Neem vaker de fiets.
- Neem zonnepanelen of isolatie, hier zijn subsidies voor en mijn vriendin en ik besparen hierdoor maandelijks 100 Euro aan energiekosten. Het is een investering maar je verdient het uiteindelijk terug.
- Met andere woorden, let gewoon een beetje op je waterverbruik, dieet en recycle gewoontes.

Bron:
https://books.google.se/b(...)0netherlands&f=false
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:24:09 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184874205
Los daarvan geven we voor veel dingen het klimaat-akkoord de schuld. Maar los van dat akkoord en afspraken met kyoto moeten we ook nog iets met Groningen.

Voor de ellende daar zijn we voor de volle 100% verantwoordelijk (althans ook onze ouders natuurlijk die van d e opbrengsten vanaf hun 57e in de algarve zitten) en zijn we de enige die het kunnen oplossen.

Van het gas af (of een alternatief) is dus wel degelijk een landelijke taak dn niet mondiaal.
Tot nooit .......
pi_184874253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:24 schreef Speekselklier het volgende:
Los daarvan geven we voor veel dingen het klimaat-akkoord de schuld. Maar los van dat akkoord en afspraken met kyoto moeten we ook nog iets met Groningen.

Voor de ellende daar zijn we voor de volle 100% verantwoordelijk en zijn we de enige die het kunnen oplossen.
Dat niet alleen, maar bijvoorbeeld landen in de Pacifische Oceaan dreigen te zinken mede dankzij de uitstoot die wij hier in het Westen veroorzaken terwijl zij nauwelijks iets bijdragen (leven simpele levens vaak zonder elektriciteit en lokaal geproduceerd voedsel).
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:35:27 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184874410
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is toch niet mijn energieakkoord? :')
Dat klopt, maar dan us het voor jouw ook geen probleem dat de overheid niks doet aan HUN akkoord.

En je hebt helemaal gelijk, JIJ hebt ook niet besloten dat je maar 130km mag op de snelweg. Dus voor jou telt dat niet. (misschien toch eens een proefproces starten??)
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:45:44 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184874605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Ik krijg altijd hoofdpijn van dit soort redenaties. Roven van mensen die nog niet eens bestaan? |:( Dat kan helemaal niet. Voor hetzelfde geld wordt de Aarde over 100 jaar vernietigt omdat de zon opeens explodeert.
En zie hier de werkwijze van de hersenen van de gemiddelde, kortzichtige, ego-tokkie. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:50:42 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184874665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En zie hier de werkwijze van de hersenen van de gemiddelde, kortzichtige, ego-tokkie. :)
elke ochtend naar de buurtsuper voor een sixpack bier (zijn 12 boterhammen hoor), een baaltje shag en een potje witte bonen. Want morgen kan de zon exploderen en heb ik voor niks lopen slepen.
Tot nooit .......
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:55:59 #45
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184874759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En zie hier de werkwijze van de hersenen van de gemiddelde, kortzichtige, ego-tokkie. :)
Dank je Jack, met je leeghoofdige infantiele ad hominems, geweldige bijdrage aan de discussie weer.

Mijn reacties hier zijn parels voor de zwijnen, zoveel is duidelijk.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:57:52 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184874777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Mijn reacties hier zijn parels voor de zwijnen, zoveel is duidelijk.
Ja, vooral die van 'roven van mensen die nog niet bestaan'. Hoe verzin je ze toch steeds weer. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:09:08 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184874911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Mijn reacties hier zijn parels voor de zwijnen, zoveel is duidelijk.
Het is goed om te zien dat je het als een 'reactie' ziet.
Want een 'bijdrage' was het inderdaad niet nee.
Tot nooit .......
pi_184875125
Misschien helpt t als de scholieren weer staken op n schooldag zodat bussen die normaliter in een busremise zouden staan weer ingezet kunnen worden voor vervoer.

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:14:29 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184876182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan us het voor jouw ook geen probleem dat de overheid niks doet aan HUN akkoord.

En je hebt helemaal gelijk, JIJ hebt ook niet besloten dat je maar 130km mag op de snelweg. Dus voor jou telt dat niet. (misschien toch eens een proefproces starten??)
Ik heb daar inderdaad weinig problemen mee, ik moet vooral lachen om mensen die serieus verwachten dat de overheid in staat is een project van een dergelijke omvang in goede banen te leiden.

En de reden dat ik 130km/u rij op de snelweg is voornamelijk dat de overheid een gewapende ordedienst heeft die fysiek geweld tegen mij gebruikt als ik niet netjes in de pas loop.
pi_185011136
De uitstoot van het broeikasgas koolstofdioxide (CO2) in Nederland is in het vierde kwartaal van 2018 met 0,5 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Huishoudens en de transportsector stootten meer CO2 uit, energiebedrijven minder. Dit meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de jongste kwartaalcijfers over de CO2-uitstoot.
https://www.telegraaf.nl/(...)-kwartaal-2018-hoger

Zal ik een een voorspelling doen? De uitstoot stijgt ook in 2019 en 2020. Waarom? Meer inwoners, meer huizen, meer wegen, meer auto's.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:54:40 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
  zaterdag 16 februari 2019 @ 09:59:32 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_185044518
schandalig ik denk dat als we er nog 1000 miljard tegen aan gooien dat we dan wel in de buurt komen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')