Je hebt al eerder gezegd dat jij inderdaad aan de kant staat, of sympathie voelt (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen?) voor de Unionists. Dat staat je uiteraard vrij, maar daar denken heel veel mensen anders over.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:33 schreef Hanca het volgende:
Ja, maar de schuld daarvan zal in dat geval liggen bij de mensen die aanslagen plegen, bommen maken en schieten.
En volgens het GFA mogen ze die houden. Little Britain here we comequote:Op donderdag 7 februari 2019 11:29 schreef capricia het volgende:
Referendum in Ierland voor hereniging wordt opgeroepen door Sinn Fein:
https://twitter.com/sinnf(...)179323761262592?s=21
“Sinn Féin President @MaryLouMcDonald told Theresa May that she has come to Ireland with no plan, no credibility and no honour and that in the event of a hard Tory/DUP Brexit she must prepare for an Irish unity referendum.”
Nee, hoor. Dat heb ik nooit gezegd (enige wat ik heb gezegd is dat ik protestantse Noord-Ieren heb gesproken, maar dat komt puur omdat ik zelf ook protestant ben. En dat het een feit is dat Noord-Ierland bij het VK hoort op het moment, maar dat kan ook niemand ontkennen). Ik heb nooit een kant gekozen. Ik veroordeel iedereen die geweld pleegt. Maakt niet uit aan welke kant. Beide even afschuwelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt al eerder gezegd dat jij inderdaad aan de kant staat, of sympathie voelt (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen?) voor de Unionists. Dat staat je uiteraard vrij, maar daar denken heel veel mensen anders over.
Zeer belangrijk dit en ik denk niet dat veel mensen dat doorhebben.quote:If you ask me for my nationality, the truth is I feel more European than anything else. I am part of this culture, this European civilisation. I can walk into any gallery on our continent and completely understand the images and the stories on the walls. These people are my people and they have been for thousands of years. I can read books on subjects from Ancient Greece to Dark Ages Scandinavia, from Renaissance Italy to 19th-century France, and I don’t need the context or the landscape explained to me. The music of Europe, from its scales and its instruments to its rhythms and religion, is my music. The Renaissance, the rococo, the Romantics, the impressionists, gothic, baroque, neoclassicism, realism, expressionism, futurism, fauvism, cubism, dada, surrealism, postmodernism and kitsch were all European movements and none of them belongs to a single nation.
Denk ook niet dat hem dat gaat lukken voor 29 maart, wordt het een marathonuitzending?quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:21 schreef Jane het volgende:
James O'Brien is op LBC trouwens bezig met een zoektocht naar een Brexiter die wel een plan had. Hij heeft nog niemand gevonden.
Lamaar... got itquote:Op donderdag 7 februari 2019 12:21 schreef Jane het volgende:
James O'Brien is op LBC trouwens bezig met een zoektocht naar een Brexit-leider die wel een plan had. Hij heeft nog niemand gevonden.
quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:26 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had hem net opgezocht!
https://www.lbc.co.uk/national/radio/player/
Ik wil hier gewoon even in het algemeen opmerken dat de problemen in Noord-Ierland niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook heel slecht dat de (Nederlandse) media het altijd heel lui over 'katholieken' en 'protestanten' hebben/hadden. Daardoor denken veel mensen dat het om geloof gaat.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:17 schreef Hanca het volgende:
maar dat komt puur omdat ik zelf ook protestant ben.
Dit zou niets oplossen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En volgens het GFA mogen ze die houden. Little Britain here we come
Ach wie weet, de protestanten waren over het algemeen de minst geweldadige van de 2quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:39 schreef Orat het volgende:
[..]
Dit zou niets oplossen.
De protestanten zullen vereniging met Ierland nooit accepteren, ook niet als ze door een referendum verliezen. Met een nieuwe burgeroorlog tot gevolg.
Klopt, aanslagen hebben sowieso nooit iets met geloof te maken. Zeker het christelijke geloof staat totaal aan de andere kant dan aanslagen. De aanslagen vinden dan ook niet plaats in de naam van geloof, maar in de naam van nationaliteit oid.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wil hier gewoon even in het algemeen opmerken dat de problemen in Noord-Ierland niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook heel slecht dat de (Nederlandse) media het altijd heel lui over 'katholieken' en 'protestanten' hebben/hadden. Daardoor denken veel mensen dat het om geloof gaat.
Aah, the True Scotsman Fallacy. It's been a while.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, aanslagen hebben sowieso nooit iets met geloof te maken. Zeker het christelijke geloof staat totaal aan de andere kant dan aanslagen. De aanslagen vinden dan ook niet plaats in de naam van geloof, maar in de naam van nationaliteit oid.
En zo is er iets aangewakkerd wat men in Londen liever in de doos gehouden had. Stel er komt een meerderheid voor afscheiding, dan zal dat ook enorme problemen geven rond de protestantse groepquote:Op donderdag 7 februari 2019 11:29 schreef capricia het volgende:
Referendum in Ierland voor hereniging wordt opgeroepen door Sinn Fein:
https://twitter.com/sinnf(...)179323761262592?s=21
“Sinn Féin President @MaryLouMcDonald told Theresa May that she has come to Ireland with no plan, no credibility and no honour and that in the event of a hard Tory/DUP Brexit she must prepare for an Irish unity referendum.”
En dit zag niemand aankomen! /squote:Op donderdag 7 februari 2019 13:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En zo is er iets aangewakkerd wat men in Londen liever in de doos gehouden had. Stel er komt een meerderheid voor afscheiding, dan zal dat ook enorme problemen geven rond de protestantse groep
Dan zijn de defacto uit het VK en dat zal de DUP nooit goed vindenquote:Op donderdag 7 februari 2019 12:58 schreef Orat het volgende:
Waarom maakt men van Noord Ierland niet gewoon een nieuw land binnen de EU. Met een parlement waar zowel de protestanten als de katholieken ongeveer evenredig zijn vertegenwoordigd. Op die manier hoeft geen van beide groepen bang te zijn achtergesteld te worden.
Inderdaad. In feite is dit wat de EU in eerste instantie voorgesteld heeft, volgens mij. Een grens in de Ierse Zee. De meest logische en praktische oplossing.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan zijn de defacto uit het VK en dat zal de DUP nooit goed vinden
I've been wondering what that special place in hell looks like, for those who promoted #Brexit, without even a sketch of a plan how to carry it out safely.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En zo is er iets aangewakkerd wat men in Londen liever in de doos gehouden had. Stel er komt een meerderheid voor afscheiding, dan zal dat ook enorme problemen geven rond de protestantse groep
Van een afstand lijkt dit inderdaad het meest logisch. Mogen ze zelfs de Queen als staatshoofd houden. Maar goed, wat van een afstand logisch lijkt is van dichtbij vaak onmogelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:58 schreef Orat het volgende:
Waarom maakt men van Noord Ierland niet gewoon een nieuw land binnen de EU. Met een parlement waar zowel de protestanten als de katholieken ongeveer evenredig zijn vertegenwoordigd. Op die manier hoeft geen van beide groepen bang te zijn achtergesteld te worden.
Dat zal de DUP zeker niet goed vinden.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan zijn de defacto uit het VK en dat zal de DUP nooit goed vinden
Helaas, ook jij Orat, kan hier niet even het Goedevrijdagakkoord gaan aanpassen. Als May dat al niet eenzijdig kan doen...quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:10 schreef Orat het volgende:
[..]
Dat zal de DUP zeker niet goed vinden.
Het lijkt me echter een betere oplossing dan Noord Ierland samenvoegen met Ierland en de protestanten aan hun lot overlaten. Een eventueel referendum zou over onafhankelijkheid moeten gaan, niet samenvoeging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |