abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:13:09 #51
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184872923
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:33 schreef Hanca het volgende:

Ja, maar de schuld daarvan zal in dat geval liggen bij de mensen die aanslagen plegen, bommen maken en schieten.

Je hebt al eerder gezegd dat jij inderdaad aan de kant staat, of sympathie voelt (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen?) voor de Unionists. Dat staat je uiteraard vrij, maar daar denken heel veel mensen anders over.

Daar waar de Republicans/IRA inderdaad de wapens heeft neergelegd en zich aan de GFA heeft gehouden, zijn de Unionists/DUP-aanhang nooit opgehouden met provoceren. De DUP was ook de enige partij in Noord-Ierland die tegen het vredesverdrag was, laten we dat vooral ook niet vergeten. De DUP - die overigens een minderheid vertegenwoordigt en niet alle protestanten - stemde tegen en hun aanhang probeert al 20 jaar d.m.v. provocaties het geweld weer op te doen laaien.

Voor degenen die niet weten waar ik het over heb, hier nogmaals de aflevering van 'De Muur' over Belfast: https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/433466/De_Muur.html

De Republicans/katholieken keren ze al 20 jaar de andere wang toe, maar toch is het straks allemaal hun schuld?

De DUP kan hun geluk niet op dat May die achterlijke verkiezingen heeft uitgeschreven waardoor zij ineens alle macht kregen. Zij zien ook al jaren dat de demografie van Noord-Ierland verandert en dat hun grootste angst, een herenigd Ierland, binnen afzienbare tijd een feit zal zijn. Dit is hun laatste kans om een spaak in de wielen te steken en hopelijk het proces te vertragen. (Ironisch genoeg heeft het in werkelijkheid waarschijnlijk het tegenovergestelde effect, maar wat moeten ze anders?)
Naast de interne strijd bij de Tories is Brexit ook het verhaal geworden van de DUP die in hun doodstrijd, met hun laatste adem, de tegenstander nog even flink probeert te verwonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 07-02-2019 12:18:41 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...

FOK!kers op YouTube: Tijn - Sinterklaas
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:15:57 #52
34027 devlinmr
Policor galore
pi_184872983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:29 schreef capricia het volgende:
Referendum in Ierland voor hereniging wordt opgeroepen door Sinn Fein:
https://twitter.com/sinnf(...)179323761262592?s=21

“Sinn Féin President @MaryLouMcDonald told Theresa May that she has come to Ireland with no plan, no credibility and no honour and that in the event of a hard Tory/DUP Brexit she must prepare for an Irish unity referendum.”
En volgens het GFA mogen ze die houden. Little Britain here we come
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
pi_184873004
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Je hebt al eerder gezegd dat jij inderdaad aan de kant staat, of sympathie voelt (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen?) voor de Unionists. Dat staat je uiteraard vrij, maar daar denken heel veel mensen anders over.

Nee, hoor. Dat heb ik nooit gezegd (enige wat ik heb gezegd is dat ik protestantse Noord-Ieren heb gesproken, maar dat komt puur omdat ik zelf ook protestant ben. En dat het een feit is dat Noord-Ierland bij het VK hoort op het moment, maar dat kan ook niemand ontkennen). Ik heb nooit een kant gekozen. Ik veroordeel iedereen die geweld pleegt. Maakt niet uit aan welke kant. Beide even afschuwelijk.
pi_184873078
quote:
If you ask me for my nationality, the truth is I feel more European than anything else. I am part of this culture, this European civilisation. I can walk into any gallery on our continent and completely understand the images and the stories on the walls. These people are my people and they have been for thousands of years. I can read books on subjects from Ancient Greece to Dark Ages Scandinavia, from Renaissance Italy to 19th-century France, and I don’t need the context or the landscape explained to me. The music of Europe, from its scales and its instruments to its rhythms and religion, is my music. The Renaissance, the rococo, the Romantics, the impressionists, gothic, baroque, neoclassicism, realism, expressionism, futurism, fauvism, cubism, dada, surrealism, postmodernism and kitsch were all European movements and none of them belongs to a single nation.
Zeer belangrijk dit en ik denk niet dat veel mensen dat doorhebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:21:17 #55
1986 Jane
pi_184873089
James O'Brien is op LBC trouwens bezig met een zoektocht naar een Brexit-leider die wel een plan had. Hij heeft nog niemand gevonden. :P

pi_184873116
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:21 schreef Jane het volgende:
James O'Brien is op LBC trouwens bezig met een zoektocht naar een Brexiter die wel een plan had. Hij heeft nog niemand gevonden. :P
Denk ook niet dat hem dat gaat lukken voor 29 maart, wordt het een marathonuitzending? :D
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:24:28 #57
34027 devlinmr
Policor galore
pi_184873138
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:21 schreef Jane het volgende:
James O'Brien is op LBC trouwens bezig met een zoektocht naar een Brexit-leider die wel een plan had. Hij heeft nog niemand gevonden. :P
Lamaar... got it
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:26:17 #58
1986 Jane
pi_184873179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lamaar... got it
Ik had hem net opgezocht! ;(

https://www.lbc.co.uk/national/radio/player/

donderdag 7 februari 2019 @ 12:28:00 #59
34027 devlinmr
Policor galore
pi_184873206
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik had hem net opgezocht! ;(

https://www.lbc.co.uk/national/radio/player/
:* lief van je O+
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:32:53 #60
1986 Jane
pi_184873292
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:17 schreef Hanca het volgende:
maar dat komt puur omdat ik zelf ook protestant ben.
Ik wil hier gewoon even in het algemeen opmerken dat de problemen in Noord-Ierland niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook heel slecht dat de (Nederlandse) media het altijd heel lui over 'katholieken' en 'protestanten' hebben/hadden. Daardoor denken veel mensen dat het om geloof gaat.

pi_184873392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En volgens het GFA mogen ze die houden. Little Britain here we come
Dit zou niets oplossen.
De protestanten zullen vereniging met Ierland nooit accepteren, ook niet als ze door een referendum verliezen. Met een nieuwe burgeroorlog tot gevolg.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:42:02 #62
34027 devlinmr
Policor galore
pi_184873441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:39 schreef Orat het volgende:

[..]

Dit zou niets oplossen.
De protestanten zullen vereniging met Ierland nooit accepteren, ook niet als ze door een referendum verliezen. Met een nieuwe burgeroorlog tot gevolg.
Ach wie weet, de protestanten waren over het algemeen de minst geweldadige van de 2
En een ruime meerderheid van de NI'ren was voor de EU
pi_184873515
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:32 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik wil hier gewoon even in het algemeen opmerken dat de problemen in Noord-Ierland niets met religie te maken hebben. Ik vind het ook heel slecht dat de (Nederlandse) media het altijd heel lui over 'katholieken' en 'protestanten' hebben/hadden. Daardoor denken veel mensen dat het om geloof gaat.
Klopt, aanslagen hebben sowieso nooit iets met geloof te maken. Zeker het christelijke geloof staat totaal aan de andere kant dan aanslagen. De aanslagen vinden dan ook niet plaats in de naam van geloof, maar in de naam van nationaliteit oid.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:49:53 #64
1986 Jane
pi_184873565
De tragische ironie is natuurlijk dat eigenlijk noch de UK, noch Ierland op dat groepje SGP-achtige, extreme protestanten zit te wachten in hun land. :') De DUP zijn geen relaxte Church of England protestanten.
Met name ook in Ierland, dat zich in sneltreinvaart tot een modern land heeft omgevormd, zien ze N-I toch een beetje als achtergebleven gebied. Desalniettemin gaat Ierland waarschijnlijk wel voor hereniging stemmen, mocht het tot een referendum komen (de Republiek moet daar ook over stemmen namelijk).

donderdag 7 februari 2019 @ 12:50:36 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184873584
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, aanslagen hebben sowieso nooit iets met geloof te maken. Zeker het christelijke geloof staat totaal aan de andere kant dan aanslagen. De aanslagen vinden dan ook niet plaats in de naam van geloof, maar in de naam van nationaliteit oid.
Aah, the True Scotsman Fallacy. It's been a while.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184873741
Waarom maakt men van Noord Ierland niet gewoon een nieuw land binnen de EU. Met een parlement waar zowel de protestanten als de katholieken ongeveer evenredig zijn vertegenwoordigd. Op die manier hoeft geen van beide groepen bang te zijn achtergesteld te worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2019 @ 13:02:12 #67
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184873805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:29 schreef capricia het volgende:
Referendum in Ierland voor hereniging wordt opgeroepen door Sinn Fein:
https://twitter.com/sinnf(...)179323761262592?s=21

“Sinn Féin President @MaryLouMcDonald told Theresa May that she has come to Ireland with no plan, no credibility and no honour and that in the event of a hard Tory/DUP Brexit she must prepare for an Irish unity referendum.”
En zo is er iets aangewakkerd wat men in Londen liever in de doos gehouden had. Stel er komt een meerderheid voor afscheiding, dan zal dat ook enorme problemen geven rond de protestantse groep
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:04:00 #68
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184873837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En zo is er iets aangewakkerd wat men in Londen liever in de doos gehouden had. Stel er komt een meerderheid voor afscheiding, dan zal dat ook enorme problemen geven rond de protestantse groep
En dit zag niemand aankomen! /s
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2019 @ 13:05:37 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184873865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:58 schreef Orat het volgende:
Waarom maakt men van Noord Ierland niet gewoon een nieuw land binnen de EU. Met een parlement waar zowel de protestanten als de katholieken ongeveer evenredig zijn vertegenwoordigd. Op die manier hoeft geen van beide groepen bang te zijn achtergesteld te worden.
Dan zijn de defacto uit het VK en dat zal de DUP nooit goed vinden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:07:04 #70
1986 Jane
pi_184873900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Inderdaad. In feite is dit wat de EU in eerste instantie voorgesteld heeft, volgens mij. Een grens in de Ierse Zee. De meest logische en praktische oplossing.

Behalve dan... de DUP...

pi_184873927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

I've been wondering what that special place in hell looks like, for those who promoted #Brexit, without even a sketch of a plan how to carry it out safely.

Dat laatste woord. Safely. Daar gaat het om.
Pandora’s box is geopend.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_184873941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:58 schreef Orat het volgende:
Van een afstand lijkt dit inderdaad het meest logisch. Mogen ze zelfs de Queen als staatshoofd houden. Maar goed, wat van een afstand logisch lijkt is van dichtbij vaak onmogelijk.
pi_184873947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat zal de DUP zeker niet goed vinden.
Het lijkt me echter een betere oplossing dan Noord Ierland samenvoegen met Ierland en de protestanten aan hun lot overlaten. Een eventueel referendum zou over onafhankelijkheid moeten gaan, niet samenvoeging.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:13:56 #74
1986 Jane
pi_184874012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:10 schreef Orat het volgende:

[..]

Dat zal de DUP zeker niet goed vinden.
Het lijkt me echter een betere oplossing dan Noord Ierland samenvoegen met Ierland en de protestanten aan hun lot overlaten. Een eventueel referendum zou over onafhankelijkheid moeten gaan, niet samenvoeging.
Helaas, ook jij Orat, kan hier niet even het Goedevrijdagakkoord gaan aanpassen. Als May dat al niet eenzijdig kan doen...

pi_184874018
Gesprek van May met Juncker is geweest. De WA wordt niet opengebroken. Alleen de political declaration kan eventueel aanpast worden.

Niets nieuws dus.
http://europa.eu/rapid/press-release_STATEMENT-19-903_en.htm

Al komen de beide teams van onderhandelaars wel weer samen.
Nieuwe afspraak eind februari.
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')